Autuaaksi tullaan uskolla Kristukseen

ÄlkääKristitytEksykö

Ei millään muulla tavalla!

Eri nimisiin yhteisöihin uskomalla ei kukaan pelastu. Vain Jeesus nimi pelastaa.

25

329

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m_m

Uskontunnustus:

Minä uskon Jumalaan,
      Isään, Kaikkivaltiaaseen,
      taivaan ja maan Luojaan,

ja Jeesukseen Kristukseen,
      Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,
      joka sikisi Pyhästä Hengestä,
      syntyi neitsyt Mariasta,
      kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
      ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
      astui alas tuonelaan,
      nousi kolmantena päivänä kuolleista,
      astui ylös taivaisiin,
      istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella
      ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita,

ja Pyhään Henkeen,
      pyhän yhteisen seurakunnan,
      pyhäin yhteyden,
      syntien anteeksiantamisen,
      ruumiin ylösnousemisen
      ja iankaikkisen elämän.

• Se ei ole Raamatussa, osin turhanpäiväistä, osin valetta.
        Siinä sanotaan, että Jumalaan kaikkivaltiaasee???? Melkoista pimeyttä. Jeesis iste sanoo kaksi kertaa, samassa evankeliumissa; Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Muilla ei ole valtaa.

• etsivä-xxx
        Kesitas kirjoitti:

Se ei ole Raamatussa, osin turhanpäiväistä, osin valetta.
        Siinä sanotaan, että Jumalaan kaikkivaltiaasee???? Melkoista pimeyttä. Jeesis iste sanoo kaksi kertaa, samassa evankeliumissa; Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Muilla ei ole valtaa.

parahin Kes. Tämä lienee yksi asia mistä olemme ennenkin keskustelleet ja on kasteen lisäksi asia missä olemme hieman eri mieltä.

Jeesus itse sanoo näin:
        Joh. 6:44
        Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.

Siinä on mainittu sekä Kristus jolle on annettu tuomiovalta että Isä. Meillä on kuitenkin vain yksi Jumala, kolmiyhteinen joista jokainen persoona toimii samaan päämäärään. Varhaisessa juutalaisuudessakin Jumala on monikossa, näin ainakin meille opetetaan.

• etsivä-xxx kirjoitti:

parahin Kes. Tämä lienee yksi asia mistä olemme ennenkin keskustelleet ja on kasteen lisäksi asia missä olemme hieman eri mieltä.

Jeesus itse sanoo näin:
        Joh. 6:44
        Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.

Siinä on mainittu sekä Kristus jolle on annettu tuomiovalta että Isä. Meillä on kuitenkin vain yksi Jumala, kolmiyhteinen joista jokainen persoona toimii samaan päämäärään. Varhaisessa juutalaisuudessakin Jumala on monikossa, näin ainakin meille opetetaan.

Kiitos taas XXX, Kanssasi on hienoa keskustella, ja annat aina minulle jotain.

Pidin eilen saarnan Tempauksesta, johon sitten liittyi myös Jeesuksen paluu omiensa kanssa, voittamaan Jumalalle Hramakedonin sotä, jolloin pahuus poistui maan päältä.

Jeesus kysyikin retorisesti; Luuk 18;8 Minä sanon teille: hän hankkii heille oikeuden viipymättä. Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytääkö hän uskoa maan päältä?" .

Sitähän ei voi löytyä kun suuren Vaivan ajassa kristityt tapetaan, vaikka Hanok ja Elia kuinka julistivat, sen 2 vkk vaille 7 vuotta.

Pakko kertoa nämä tosiseikat, saadakseni kokonaisuuden.

Kuitenkin Jeesus Kaikkivaltiaana nöyrtyy Isälle kertomaan tehtävänsä, ihmisten edessä, jossa Hän sanoo; Joh 18;9 että se sana kävisi toteen, jonka hän oli sanonut: "En minä ole kadottanut ketään niistä, jotka sinä olet minulle antanut".

Näin Hän myöntää, että Isä on Hänelle rakas, ja vaikka oli saanut vallan, toteutti Hän Jumalan tahdon nimenomaan Ihmisten osalta, yhtään Jeesukseen uskovaa ei ole hukattu.

Mutta tuo Johanneksen Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.!! Kertoo myös siitä, että Jumala palvelee ja auttaa Pojan työtä, jotta Hän saa seurakuntansa pystyyn maan päälle, ja Jumala vetää vain parhaat, muut jäävät ruikuttamaan omia menojaan.

Tämän jakeen sanoma, jonka sanoit tuppaa jäädä vain retoriseksi, vaikka sillä on mukana kaksi suurta sanomaa.

Mutta juutalaisuudesta. Olen joskus palstalla kertonut serkkuni ja minun tapaamisesta, muutaman kerran vuodessa ja aina Hän ottaa kiinni olkapäästäni ja sanoo; - Kuule xxxx, kun Jeesus tulee tänne, lupaatko olla kanssani, kun kysyn, oletko ensimmäistä tai toista kertaa maan päällä?

Tottakai lupaan ja lupaus on voimassa. Hän on sukumme ortodokseja, ei edes lue Uutta Testamenttia, ja yksijumalainen, uskoo vain Adonaihin, Jumalaan. Hän asuu Suomessa. Heille Jumalala on yksi, ja Jeesus Danelin kirjan 7 luvun mukainen Poika, joka tulee maan päälle, ja saa kaiken vallan, jolla ei ole loppua löytyy jakeesta 14.

Henki on heille outo, ja myös he eivät juuri pohdi Iankaikkisuutta, näin ajattelee yleisestikin juutalainen, sillä heidän joukoissa on kautta maailman vain ehkä 10% messiaanisia. Ongelmahan heillä on Temppelin puuttuminen, uhraus.

Vanhassa Liitossa Jumala ei ole monikossa, ei edes Jumalan kuvaa saa tehdä. Se tieto on ehdottoman väärä.

• ÄlkääKristitytEksykö

Aamen, kaikki tuo apostolisessa uskontunnustuksessa lueteltu, on täydellisenä Kristuksessa Jeesuksessa.

Ja mikä ihaninta meille syntisille heikoille erehtyville ihmisille, me saamme kaiken tämän aivan lahjaksi Jeesukselta Kristukselta. Tuon uskonkin, jolla nämä kaikki apostolisessa uskontunnustuksessa mainitut pelastushyvyydet otetaan vastaan, me saamme lahjaksi Jeesukselta Kristukselta pyhässä kasteessa.

Jeesus Kristus on meidän pyhyytemme, puhtautemme ja vanhurskautemme. HÄNESSÄ me tulemme siksi vanhurskaudeksi joka kelpaa Jumalalle. Emme missään muussa!

2. Kor. 5:21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

• Tarkennahan tuota ensimmäistä lausettasi, uskontuunustus ei pidä Jeesusta kaikkivaltiaana?

• oppik

Ei Jeesusta kaikkivaltiaana voi pitääkään, älä eksy.

• Vl-rules
        oppik kirjoitti:

Ei Jeesusta kaikkivaltiaana voi pitääkään, älä eksy.

Ei tietenkään, jos ei ole kristitty. Se kaikkivaltias on varmaan Sinulle Kerho, lahkosi ja monelle joku Allah.

• oikus

Huomasin:
      "astui ylös taivaisiin,
      istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella"

• Istuu, mutta valta on Pojalla, Raamatun mukaan, Isällä uskontunnustuksen ja Kerhon mukaan.

• 68120
        Kesitas kirjoitti:

Istuu, mutta valta on Pojalla, Raamatun mukaan, Isällä uskontunnustuksen ja Kerhon mukaan.

Ylin valta on edelleen Jumalalla, horise sinä , mitä haluat.
        Miksi Jeesus rukoilee omiensa puolesta ja osoittaa rukouksen Jumalalle?
        Room. 8:34
        Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus -- mutta hän on kuollut meidän tähtemme, ja enemmänkin: hänet on herätetty kuolleista, hän istuu Jumalan oikealla puolella ja rukoilee meidän puolestamme! [Mark. 12:36 | Hepr. 7:25; 1. Joh. 2:1]

• 68120 kirjoitti:

Ylin valta on edelleen Jumalalla, horise sinä , mitä haluat.
        Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus -- mutta hän on kuollut meidän tähtemme, ja enemmänkin: hänet on herätetty kuolleista, hän istuu Jumalan oikealla puolella ja rukoilee meidän puolestamme! [Mark. 12:36 | Hepr. 7:25; 1. Joh. 2:1]

Etkö osaa laukea; Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Tavaa nyt se ääneen, valtaa ei ole muilla yhtään, Hänellä on kaikki valta, ei edes Kerholla antaa syntejä anteeksi.

Hyvä esimerkki Kehon väärästä opista.

• 68120
        Kesitas kirjoitti:

Etkö osaa laukea; Matt 28; 18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Tavaa nyt se ääneen, valtaa ei ole muilla yhtään, Hänellä on kaikki valta, ei edes Kerholla antaa syntejä anteeksi.

Hyvä esimerkki Kehon väärästä opista.

Vastaa siihen , mitä kysytään? Sutiiko vaarilla?

• 68120 kirjoitti:

Vastaa siihen , mitä kysytään? Sutiiko vaarilla?

Vastaampa, mutta tajuatko; Jeesuksella ei silloin ollut vielä valtaa!
        Vastaa sinä myös, miten se tavataan tuo Matt 28;18, tai kirjoitetaan?

Miten asian vavistus, jos ymmärrät mitä se on, löytyy Dan. 7; 14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.

• 68120
        Kesitas kirjoitti:

Vastaampa, mutta tajuatko; Jeesuksella ei silloin ollut vielä valtaa!
        Vastaa sinä myös, miten se tavataan tuo Matt 28;18, tai kirjoitetaan?

Miten asian vavistus, jos ymmärrät mitä se on, löytyy Dan. 7; 14 ja hänelle annettiin valta, kunnia ja kuninkuus, kaikkien kansojen, kansakuntien ja kielten tuli palvella häntä. Hänen valtansa on ikuinen valta, joka ei katoa, eikä hänen kuninkuutensa koskaan häviä.

Tästä oli kysymys.

• 68120 kirjoitti:

Tästä oli kysymys.

Vastasin, kristityt tietää, että jopa oikein, mutta vailla Henkeä, se on palturia. Pimeyttä. Älä lisäile mitään, ettet enempäänsä nolaa itseäsi.

• kieroolet
        Kesitas kirjoitti:

Vastasin, kristityt tietää, että jopa oikein, mutta vailla Henkeä, se on palturia. Pimeyttä. Älä lisäile mitään, ettet enempäänsä nolaa itseäsi.

Mutta tiedetäänkö teilla siellä uittoyhdistyksen keskuudessa?

• Vl-rules
        kieroolet kirjoitti:

Mutta tiedetäänkö teilla siellä uittoyhdistyksen keskuudessa?

Missä uittoyhdistyksessä? Onko se siinä lestojen tupakki kerhossa?

• aliaskes
        Vl-rules kirjoitti:

Missä uittoyhdistyksessä? Onko se siinä lestojen tupakki kerhossa?

Eikös teillä vapaakirkossa ole tapana uittaa ihmisiä.

• höpöaloitus

Jeesus pelastaa eikä nimi.

• VoiIhmisparkaa

höpöaloitus 26.10.2018 14:31

Jeesus pelastaa eikä nimi.

Rukoilen että sinäkin pelastusit epäuskostasi Ja Jeesuksen nimen kieltäjien joukosta, sillä:
      xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ap. t. 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

Ap. t. 3:6 Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy."

Ap. t. 4:10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.

Ap. t. 4:18 Niin he kutsuivat heidät ja kielsivät heitä mitään puhumasta ja opettamasta Jeesuksen nimeen.

Ap. t. 4:30 ja ojenna kätesi, niin että sairaat parantuvat ja tunnustekoja ja ihmeitä tapahtuu sinun pyhän Poikasi Jeesuksen nimen kautta."

Ap. t. 5:40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.

Ap. t. 5:41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.

Ap. t. 8:12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.

Ap. t. 8:16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.

Ap. t. 9:27 Mutta Barnabas otti hänet turviinsa ja vei hänet apostolien tykö ja kertoi heille, kuinka Saulus tiellä oli nähnyt Herran, ja että Herra oli puhunut hänelle, ja kuinka hän Damaskossa oli rohkeasti julistanut Jeesuksen nimeä.

Ap. t. 10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

Ap. t. 15:26 otka ovat panneet henkensä alttiiksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimen tähden.

Ap. t. 16:18 Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä". Ja se lähti sillä hetkellä.

Ap. t. 19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.

Ap. t. 19:13 Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".

Ap. t. 19:17 Ja tämän saivat tietää kaikki Efeson asukkaat, sekä juutalaiset että kreikkalaiset; ja heidät kaikki valtasi pelko, ja Herran Jeesuksen nimeä ylistettiin suuresti.

Ap. t. 21:13 Silloin Paavali vastasi ja sanoi: "Mitä te teette, kun itkette ja särjette minun sydäntäni. Sillä minä olen valmis, en ainoastaan käymään sidottavaksi vaan myöskin kuolemaan Jerusalemissa Herran Jeesuksen nimen tähden."

Ap. t. 26:9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,

1. Kor. 1:2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.

1. Kor. 1:10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.

1. Kor. 5:5 Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

1. Kor. 6:11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

Ef. 5:20 kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.

Fil. 2:10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,

Kol. 3:17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.

2. Tess. 3:6 Mutta Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä me käskemme teitä, veljet, vetäytymään pois jokaisesta veljestä, joka vaeltaa kurittomasti eikä sen opetuksen mukaan, jonka olette meiltä saaneet.

1. Joh. 3:23 Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa ...

***) -> hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.

• Eikiitosjeesus

No sitten meni juttu jo nimenantovaiheessa perseelleen.
      Mutta ei hätää, miksi pitäisi edes tulla autuaaksi. Riittää kun välillä tuntuu siltä.

• ÄläNaperoVikise

Kaste ei ole nimenantotilaisuus, vaan siinä vanha ihminen surmataan ja haudataan yhdessä Jeesuksen Kristuksen kanssa. Ihminen saa kasteessa Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen uuden elämän HENGESTÄ syntyneen, uskon kautta.

Ellei ihminen tiedä edes perusasioita kristinuskosta, silloin on turha tulla uhoamaan omaa tyhmyyttään ja epäuskoaan netissä. Kyllä me kristityt jotka olemme Jeesusta seuranneet useita vuosikymmeniä, ja saaneet ajallisestikin nauttia Jumalabn suurista siunauksista, me tiedämme mitä nettiin kirjoitamme.

Ateistinaperon "voimaa uhkuva", tyhjää täynnä oleva vikinä, on todella säälittävää, hän ei tiedä millaisista siunauksista hän jää paitsi, eläessään erossa Luojastaan, ennen kun henki lähtee kehostya.

• Eikiitosjeesus

Ja ihan vapaalla jalalla olette vielä vastaamassa tuollaisten hirmutekojen jälkeen!

Jeesusta olette kauan seuranneet mutta kiinni ette ole saaneet? On se varsinainen kettu.

• huojuoppi

Tämähän menikin helpoksi kastaa vain kaikki tuolla nimellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      331
      3941
    2. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      128
      3600
    3. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      5
      2312
    4. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      112
      1714
    5. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      1648
    6. Typeryyttä

Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik
      Ikävä
      124
      1349
    7. Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!

Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit
      Maailman menoa
      102
      975
    8. Martina mukana erikoisjoukossa

Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      973
    9. Häneen rakastuminen oli sellaista

että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta
      Ikävä
      79
      885
    10. Huonosti.

Oletko kohdellut kaivattuasi huonosti? Miksi?
      Ikävä
      86
      791
    Aihe