Hei. Paljonkohan hoitaja saisi vankeutta jos hän käyttäisi hyväksi tuetussa asunnossa asuvaa lievästi kehitysvammaista henkilöä? Eli tulisi asuntoon ja tekisi seksuaalisen teon asiakkaan esim. nukkuessa?
Jos hoitaja käyttää hyväksi.
1
171
Vastaukset
- lajijasuris
Jokainen tapaus arvioidaan erikseen monesta eri kantista eli ei voi vastata kysymykseen. Tuskin joka teosta vankeutta sentään tulee. Kehityshäiriön astekin vaikuttaa. Kannattaa muistaa, että miksei tuo voisi olla ihan vapaaehtoistakin. Jos vastentahtoisesti pakotetaan tai käyttää ymmärrystä hyväksi, niin eihän sellainen käy toki.
Toisekseen minulle ainakin passaisi "hyväksikäyttö" hoitsujen toimesta, koska en kokisi sitä todellakaan haitaksi. Mukavaahan se vaan on, jos joku spontaanisti osoittaa tuollaisia tunteita. Olen muutamia hoitsuja elämässäni nähnyt ja minulle on tullut fiilis, että osa täysin vilpittömästi haluaa potilailleen kyseistä elämään kuuluvaa hyvää. Osa on ollut tosia ihania :) Toki sitten on myös psykoja.
Sairauksia on muttei tosin kehityshäiriöitä. Ehkä osaa pistää asioita vähän mittasuhteisiin eikä kohkata elämään kuuluvien pienten ilmiöiden kanssa, jos niistä ei ole oikeaa haittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?283376- 973166
- 763004
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim702928"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m532881Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.862648- 352460
- 572331
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se432185- 321953