Hei. Paljonkohan hoitaja saisi vankeutta jos hän käyttäisi hyväksi tuetussa asunnossa asuvaa lievästi kehitysvammaista henkilöä? Eli tulisi asuntoon ja tekisi seksuaalisen teon asiakkaan esim. nukkuessa?
Jos hoitaja käyttää hyväksi.
1
142
Vastaukset
- lajijasuris
Jokainen tapaus arvioidaan erikseen monesta eri kantista eli ei voi vastata kysymykseen. Tuskin joka teosta vankeutta sentään tulee. Kehityshäiriön astekin vaikuttaa. Kannattaa muistaa, että miksei tuo voisi olla ihan vapaaehtoistakin. Jos vastentahtoisesti pakotetaan tai käyttää ymmärrystä hyväksi, niin eihän sellainen käy toki.
Toisekseen minulle ainakin passaisi "hyväksikäyttö" hoitsujen toimesta, koska en kokisi sitä todellakaan haitaksi. Mukavaahan se vaan on, jos joku spontaanisti osoittaa tuollaisia tunteita. Olen muutamia hoitsuja elämässäni nähnyt ja minulle on tullut fiilis, että osa täysin vilpittömästi haluaa potilailleen kyseistä elämään kuuluvaa hyvää. Osa on ollut tosia ihania :) Toki sitten on myös psykoja.
Sairauksia on muttei tosin kehityshäiriöitä. Ehkä osaa pistää asioita vähän mittasuhteisiin eikä kohkata elämään kuuluvien pienten ilmiöiden kanssa, jos niistä ei ole oikeaa haittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1103590
- 633216
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832523
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422144- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706