Litraiset kuluttavat enemmän kuin Tojon hybridit

Galhjelm

....osoittaa tänä päivänä (31.10.) ilmestynyt Teknikan Maailman litraisten autojen vertailutesti.

Testin pienin kulutus taajamassa oli niinkin suuri kuin 6,4 l/100 km ja pienin kulutus maantiellä 4,2 l/100km. Nuokaan eivät yllä hybridien vapaasti hengittävien 1,8 litraisten moottorien kulutukseen.

Lisäksi nuo lelumottorit eivät kestä ajaa edes 200.000 km.

39

891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eiikinätoyotaa

      Joo. Mutta tojo hybridi on laiska paska..

      • dfdsfdafd

        Kyllä se suoritus arvoissa nuo kaikki aloituksessa mainitut moottorit voittaa.


      • Kovarassi

        Niinhänne nykyiset on.mutta se uus 2 litran hybridi jo riittää mainiosti.
        Tai ostaa lexuksen hybridin..


      • MistäSinäPuhut

        Minne sinä olet menossa? Onko sinulla kiire?


    • MitäDorkaTähän

      Auris hybrid kuluttaa yli 6litraa sadalle maantiellä. Tämä on testattu mm. Autohullujen vertailussa. Skoda Octavia 1,4 l kulutti selvästi vähemmän ja on tilavampi, hiljaisempi, parempi ajaa ja reilusti tehokkaampi.

      • oikeaaTietoa

        Auriksen painavin farmarimalli kulutti TM:n 60.000 km kestotestin aikana keskimäärin 5,6 l/100 km, Tekniikan Maailma 2014. Kulutus niinkin isolle autolle tosi pieni. Peräti 60.000 km ja noin pieni kulutus.


      • faktat_jyrää_fantasiat
        oikeaaTietoa kirjoitti:

        Auriksen painavin farmarimalli kulutti TM:n 60.000 km kestotestin aikana keskimäärin 5,6 l/100 km, Tekniikan Maailma 2014. Kulutus niinkin isolle autolle tosi pieni. Peräti 60.000 km ja noin pieni kulutus.

        Älä viitsi taas valehdella! Olet jäänyt kiinni samasta valheesta ennenkin.

        TM EI TEE KESTOTESTEJÄ! Käyttötestissä oli tavallinen kevyt töpöhäntäinen Auris Hybrid, jolla ajettiin 2 kesää ja yksi talvi. EI FARMARIMALLI!
        Samana vuonna julkaistussa käyttötestissä VW Golf 1,4TSI ACT:llä ajettiin 2 talvea ja yksi kesä. Golfin polttoainekulut olivat vain 660€ kalliimmat koko 60000km:n matkalla. Vastaavasti Golfin huoltaminen oli 307,78€ ja vakuuttaminen 374€ halvempaa.
        Lienee tarpeetonta mainita, että tuon Golfin suorituskyky on aivan eri maailmasta Aurikseen verrattuna. Litrainen Golf on parempi verrokki Auris Hybridille, mutta silloin Auris häviää kuluissa vielä enemmän.

        https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue95/page299503/e8f823b001fc996611582f59ca2ecbf5.jpg
        https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue86/page297420/79d5fac6ccaf580fa6c2187f0cbe0d33.jpg


      • NöyrryHarakka
        faktat_jyrää_fantasiat kirjoitti:

        Älä viitsi taas valehdella! Olet jäänyt kiinni samasta valheesta ennenkin.

        TM EI TEE KESTOTESTEJÄ! Käyttötestissä oli tavallinen kevyt töpöhäntäinen Auris Hybrid, jolla ajettiin 2 kesää ja yksi talvi. EI FARMARIMALLI!
        Samana vuonna julkaistussa käyttötestissä VW Golf 1,4TSI ACT:llä ajettiin 2 talvea ja yksi kesä. Golfin polttoainekulut olivat vain 660€ kalliimmat koko 60000km:n matkalla. Vastaavasti Golfin huoltaminen oli 307,78€ ja vakuuttaminen 374€ halvempaa.
        Lienee tarpeetonta mainita, että tuon Golfin suorituskyky on aivan eri maailmasta Aurikseen verrattuna. Litrainen Golf on parempi verrokki Auris Hybridille, mutta silloin Auris häviää kuluissa vielä enemmän.

        https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue95/page299503/e8f823b001fc996611582f59ca2ecbf5.jpg
        https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue86/page297420/79d5fac6ccaf580fa6c2187f0cbe0d33.jpg

        Älä elvistele testien nimillä. Se on yksi paskan hailee onko se kesto- vai käyttötesti. Nöyrry ja hiljene odottamaan huomista Trafin tuomiota.


      • faktoja_unohtamatta
        NöyrryHarakka kirjoitti:

        Älä elvistele testien nimillä. Se on yksi paskan hailee onko se kesto- vai käyttötesti. Nöyrry ja hiljene odottamaan huomista Trafin tuomiota.

        Oho! Kylläpä hönö kilahti faktojen edessä totaalisesti ja sortui lapsellisen alatyyliseen nimittelyyn kun ei muuhun pysty!
        Olisit malttanut, että valehtelija itse kommentoi kiinni jäämistään. Eihän moite sinua koskenut. Vai koskiko sittenkin?


      • SiinäOnTotuus
        oikeaaTietoa kirjoitti:

        Auriksen painavin farmarimalli kulutti TM:n 60.000 km kestotestin aikana keskimäärin 5,6 l/100 km, Tekniikan Maailma 2014. Kulutus niinkin isolle autolle tosi pieni. Peräti 60.000 km ja noin pieni kulutus.

        Siis suuri farmariAuris hybridinä kulutti 5,6 l/100 km Tekniikan Maailman 60.000 km:n testissä.


      • älä_edes_yritä
        SiinäOnTotuus kirjoitti:

        Siis suuri farmariAuris hybridinä kulutti 5,6 l/100 km Tekniikan Maailman 60.000 km:n testissä.

        "Siis suuri farmariAuris hybridinä kulutti 5,6 l/100 km Tekniikan Maailman 60.000 km:n testissä."

        Farmari Auris ei ole ollut Tekniikan Maailman 60000km:n testissä koskaan!


    • Vanhentunut.käsiin

      Toyota ei edes päässyt vertailuun.

      • SeEiKestä

        Mihin helvetin vertailuun. Toyta ei valmista vähä-älyisillä moottoreilla varustettuja autoja.

        Downsizing-moottoreiden elinikä on huomattavan lyhyt, varoittaa saksalaisinsinööri:

        "Iskutilavuudeltaan pienet, ahdetut nykymoottorit saattavat tulla tiensä päähän jo 150 000 kilometrin jälkeen."

        https://www.is.fi/autot/art-2000000583966.html


    • kyllä toyota on 30 vuoden etumatkalla vw:n verrattuna. siihen tosiasiaan on vw uskovaistenkin nöyrryttävä.

      • Hönö.on.seko

        Meinaatko, että Corolla -88 on parempi kuin Golf -18?. Perusteluita kiitos.


      • Hönö.on.seko kirjoitti:

        Meinaatko, että Corolla -88 on parempi kuin Golf -18?. Perusteluita kiitos.

        poistu joskus kotoasi katsomaan liikennettä vaikka päivän ajaksi, kumpaako autoa näet enemmän ja kummallako automerkillä ajetaan enemmän? niimpä.


      • Hönö.on.seko
        Pentti.Mustonen kirjoitti:

        poistu joskus kotoasi katsomaan liikennettä vaikka päivän ajaksi, kumpaako autoa näet enemmän ja kummallako automerkillä ajetaan enemmän? niimpä.

        Asut ilmeisesti Pohjois-Karjalassa, jos 30 vuotias Corolla on yleinen automalli.


    • ValtavatPäästöt

      Vuoden 2010 jälkeen yleistyneet pienet, turboahdetut ”downsizing” -bensiinimoottorit, hybridit ja viime vuosina markkinoille tullleet lataushybridit on onnistuttu optimimaan niin, että ne antavat edullisia tuloksia NEDC -mittauksessa. ICCT:n tilastossa kulutukset (CO₂-päästöt) olivat vuonna 2001 keskimäärin vain 9 prosenttia ilmoitettuja suurempia, mutta vuonna 2015 ero ilmoitettujen ja todellisten ero oli kasvanut keskimäärin jo 42 prosenttiin. Taulukko perustuu miljoonaan kulutustietoon.

      Katso taulukko. Hirveitä saastutajia

      https://www.moottori.fi/liikenne/jutut/autojen-kulutusmittaus-tiukentuu-rajusti-verotkin-muuttuvat/

    • LippisJaVyölaukku

      Vai ei kestä ajoa edes 200tkm? Ainut vaan, että noilla on päästy yli tuon rajapyykin. Liekö yhtään mennyt rikki pienen iskutilavuuden tai kolmisylinterisyyden takia. Väärillä öljyillä tai liian vähäisellä jäähdytysnesteellä menee isokin moottori rikki, tai jos jakopää pettää.

    • VoittamatonToyotaHybrid

      Tekniikan Mailma numerossa1/2014 ihastellaan Toyotan kookkaimman Auriksen eli Toyota Auris Touring Sportsin (farmari) huippupientä kulutusta. Kulutuslukemat ovat seuraavat:

      70 km/h 3,9 l/100 km
      80 km/h 4,0l/100 km
      90 km/h 4,4 l/100 km
      100 km/h 4,9 l/100 km
      110 km/h 5,5l/100 km
      120 km/h 6,3l/100 km

      Se kun nyt vain on totuus että noita hybridien lukemia ei voi voittaa niin ei vain voi. Tänään 31.10. 2018 ilmestyneessä litraisten vertailussa kulutuksen eivät pärjää noille suuren Auriksen lukemille.

      • faktankertoja

        "noita hybridien lukemia ei voi voittaa niin ei vain voi"

        Äläpä nyt höpötä taas tyhjää. Kaasuauton polttoainekustannukset ovat selkeäst pienemmät. Samoin ladattavien hybridien ja sähköautojen.

        TM 1/2014 farmarivertailussa Aurikselle kerrotaan kolme kulutuslukemaa:
        Maantie 5,0
        Taajama 5,4
        Taajama (kuormattuna) 6,3

        Vertailun pienimmät numerot kieltämättä, mutta toisaalta Auris on selkeästi ryhmän hitain auto ja sen ylläpitokulut ovat ryhmän suurimmat.

        Erityismaininnan Auris saa siitä että siihen ei voi ottaa kyytiin edes viittä aikuista ilman matkatavaroita. Sen kantavuus loppuu kesken. Mitä iloa on farkusta jos siihen ei voi lastata viittä ihmistä matkatavaroineen? Vertailun vuoksi kerrottakoon että Ocuun voi lastata viisi aikuista ja 165 kg matkatavaraa.

        No, eipä Auris taaskaan pärjännyt tuossa vertailussa ja Skoda ja VW veivät kärkisijat.


    • Solisti_Suolineen

      Vain Tojon oma litrainen Yarismosa kuluttaa enemmän kuin Tojon hybridit.

      • vain.neljälle

        Aika triviaalia miettiä parin desin kulutuseroa suuntaan tai toiseen kun Auris on suurinpiirtein yhtä rivakka kuin vanha mummo potkurilla. Lisäksi sillä ei voi laillisesti kuljettaa edes viittä aikuista ihmistä vaikka jättäisi kaikki matkatavarat pois. Mitä helvetin iloa ostaa keskiluokan farkku jos sillä ei voi kuljettaa mitään?


      • tototohjo

        Yarismoto 1.0L teho 72 hv....
        Käpymoottori.


    • VWkorjataanTarralla

      " Lisäksi sillä ei voi laillisesti kuljettaa edes viittä aikuista ihmistä vaikka jättäisi kaikki matkatavarat pois."

      Ei voi VW:lläkään, kun keskimmäisen turvavyön lukko painaa vasemmanpuoleisen matkustajan vyön lukon auki, kun auto kaartaa voimakkaasti oikealle. Siksi VW on lähettänyt tarrat kyseisten koslien omistajille, joissa kielletään käyttämästä keskimatkustajan paikkaa. On siis nelipaikkainen....

      • Teron.hiase

        Mutta onhan niitä muitakin merkkejä kuin vw ja toyota. Ja ihan toimivalla nykyaikaisella tekniikalla vielä. Totuushan on että korea on mennyt japanin ohi, eu/usa myös


    • Kohta_ei_tarvitse

      Vw-konserniautoja enää verrata mihinkään. Konkurssia nimittäin pukkaa. Tässä syy.

      Musterfeststellungsklage
      1.11.2018 17:30

      Tuo taikasana mahdollistaa Saksassa kaikille huijausdieselin ostaneille ilmaisen "joukkokanteen" Volkswagenia vastaan. Niitä on muuten melko paljon. Joukkokanne mahdollistaa sen että sellainenkin ihminen jolla ei ole oikeusturvavakuutusta, voi saada korvauksen kärsimistään vahingoista ja eihän yksityisellä kuluttajalla olisi muutenkaan mitään mahdollisuutta Vw:n asianajajien armeijaa vastaan. Nyt saksalainen kuluttajajärjestö nimeltä Verbraucherzentrale Bundesverband (hieno nimi) hoitaa homman. Joo, tiedetään että prosessi tulee kestämään pari vuotta mutta odotus lienee sen arvoinen. Sen jälkeen Vw-konserni maksaa kiltisti kaikkien joukkokanteeseen osallistuneiden kulut. Arvannette mitä siitä seuraa.

      • Vw-ei_koskaan_enää

        Melkoista syöksykierrettä näyttää konsernin taaperrus pettymyksestä toiseen olevan. Luulisi että siellä aletaan pikku hiljaa kerätä kamoja talteen konkurssia odotellessa.


    • CNGhybridi

      Keskikulutus 3.5kg/100km litraisella Ibizalla, joten menee aika kevyesti alle Yaris hybridin. Suorituskyky on yhtä surkea..

      • dsfdsfdasf

        Naurakaamme ibizalle, naurakaamme.


      • cupra

        Miksi?


    • Javaintotuus

      Aloituksessa on totuus tästäkin asiasta.

    • KaikkiTietäväKinkeli

      Turbotut litraisethan kulkevat pyhällä hengellä!! Turbo on nimen omaan se, mikä tehon tekee. Ei se palava bensiini sylintereissä!!!

    • Anonyymi

      Kaupunkiajossa pieninkin pikkuturbo kuluttaa 7,5 l/100 km.

      • Anonyymi

        Nykyään kaikilla alkaa olla myös hybridejä.
        On sulla Toyotan omaset paniikki päällä.
        Kaivat melko vanhoja ja onnettomia juttuja esiin. Autot on jo toisia noista ajoista.


    • Anonyymi

      Kun tietolähteenä pidetään koeajoja, niin Toyotan hybridien pientä kulutusta ei voita kuin täyssähköauto.

      • Anonyymi

        Pieni kulutus ei vielä yksin autoa tee ja se pieni kulutuskin hupeaa korkeampaan huolto ja hankinta hintaan..se siitä hybridin halpuudesta.


    • Anonyymi

      Mikään ei korvaa kuutiotuumia sanoi jo jenkit.
      Toyota kahden litran suurmoottorilla kyykkäyttää pikkuturpot kestävyydessä ja tehossa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

      Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      349
      2997
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

      Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1463
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

      mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1292
    4. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1291
    5. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

      ...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1235
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

      Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

      Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      1037
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

      Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      931
    10. Oot ihana

      Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      837
    Aihe