Miksi pitäisi lentää Finnairilla???

taas_lenetään

Yhdensuuntaisen lennon hinnoittelupolitiikka täysin persiillään = pelkkä meno saattaa maksaa jopa kolme kertaa meno-paluun hinnan! Miksi näin? Mikä Finnairin asiakaspalvelussa tekee NIIN YLIVERTAISEN vaikutuksen, että pitäisi suosia kyseistä yhtiötä? Ei ainakaan nykyinen tarjoilu lennon aikana. Korvauspolitiikka??? - Ei!, Hinnat? - Ei! jne... Finnair elää mennyttä aikaa, jolloin matkustajina oli vain kielitaidottomia Suomi-juntteja, jotka valitsivat lentoyhtiönsä oman kielitaitonsa mukaan. Mulla ollut Finskin kanta-asiakaskortti jo lähes 10 vuotta, joista se on ollut käyttämättä 6 vuotta. Olen vaihtanut "hieman" kokonaisedullisempaan-parempaan. Vertailu kannattaa aina!

51

1035

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin, Finnairilla saattaa tosiaan välillä olla pelkkä menomatka selkeästi kalliimpi kuin meno-paluu (riippuu lentopäivistä ja reiteistä), mutta silloin tietysti ostaa menopaluun ja jättää vain kylmästi paluun käyttämättä.
      Mutta miksi lentää Finnairilla? No, Finnairilla nyt kuitenkin on Suomesta lennettäessä selkeästi kattavin lentovalikoima (joka tietysti on luonnollinen asia) enkä näe mitään syytä myöskään "välttää" Finnairia jos vain lennon hinta ja aikataulut ovat sopivat.

      • taas_lennetään

        Viimeksi sopinut (kilpailukykynsä puolesta niin hinnassa kuin ajassa) Singapore - Helsinki 2013 (code share) ja myytynä osana lippukokonaisuutta (= vaihdollinen lento) , eli Finnair ei todellakaan nykyään pääsääntöisesti vastaa niitä odotuksia, joita suomalainen peruslentomatkustaja edellyttää lentoyhtiöltää. Finnair ilmeisesti tähtää business-matkustajiin??....no hyvä! ...mutta mihin heidän koneidensa suurinta matkustajaluokkaa, eli turistiluokkaa silloin tarvitaan??? Yhä edelleen: Hinnoittelu - laatu - kokonaispalvelu... Siinä se...joilla muut menevät nykyään Finskin ohi.


      • jaa-joo

        Ei se aina ole niin hääviä busineksessakaan. Euroopan lyhyillä lennoilla bisnesjakkara ja penkkie nväli on usein ihan sama kuin sikaosastolla. Että busineksessä ei saa edes jalkatilaa.


      • OikeaMatkailija

        Santtu nyt ei koskaan lennä minnekään muualle kuin Thaikkuihin, joten hänen mielipiteensä voi jättää omaan arvoonsa.


      • Ei ihan noinkaan. Thaimaan lentoja tulee kyllä lennettyä aina aika-ajoin, mutta kyllä sitä muitakin lehtoja tulee lennettyä. Seuraava varattu lento on tämän kuun lopulla ja se on H:ki - Kööpenhamina - H:ki


      • eirahakelpaa

        Juu pelkkä paluu Goalta (helmikuu -19) maksaa enemmän kuin AM meno-paluu ja viikko hotellissa hinta ???? Myös finnairin omilla sivuilla meno-paluu (tarjous?) halvempi kuin tuo pelkkä paluu. Koneessa monesti silti tyhjiä penkkejä.


      • vanhanaikasta
        jaa-joo kirjoitti:

        Ei se aina ole niin hääviä busineksessakaan. Euroopan lyhyillä lennoilla bisnesjakkara ja penkkie nväli on usein ihan sama kuin sikaosastolla. Että busineksessä ei saa edes jalkatilaa.

        Todella hyvä jalkatila norvegian koneessa MAKSUTON paikan varaus (ei varmaan kaikilla lennoilla) saatiin poistumistien kohdalta hyvällä jalkatilalla paikat (rivi 15 ja 16) . Monilla yhtiöillä maksaa jopa 60e. Finnair ei ymmärrä lainkaan nykyistä meininkiä, ettei aina palata samaa reittiä tai ei tiedetä paluupäivää. Yhdensuuntaiset lennot todella kalliita, jopa halvempi ostaa meno - paluu. Kuitenkin tyhjiä jakkaroita monilla lennoilla


      • BusinessTaidot
        eirahakelpaa kirjoitti:

        Juu pelkkä paluu Goalta (helmikuu -19) maksaa enemmän kuin AM meno-paluu ja viikko hotellissa hinta ???? Myös finnairin omilla sivuilla meno-paluu (tarjous?) halvempi kuin tuo pelkkä paluu. Koneessa monesti silti tyhjiä penkkejä.

        Opettele hieman business´ta. Halvempi yhtiölle lennättää tyhjiä paikkoja kuin myydä niitä polkuhintaan, silloin niistä tulee tappiota. Matkustajamaksut,polttoainen,huolinta yms yms.

        Tätä business´ta Norwegian ei ole opetellut ja siksi yhtiö on menossa konkurssiin.


      • Wahlroos
        BusinessTaidot kirjoitti:

        Opettele hieman business´ta. Halvempi yhtiölle lennättää tyhjiä paikkoja kuin myydä niitä polkuhintaan, silloin niistä tulee tappiota. Matkustajamaksut,polttoainen,huolinta yms yms.

        Tätä business´ta Norwegian ei ole opetellut ja siksi yhtiö on menossa konkurssiin.

        Tässäpä meillä varsinainen talousnero, todista väitteesi.


    • Kelapummi3

      Sinun siirtyminen Eckerö Linjelle Tallinkinkilta ei paina missään. Kukaan ei halua paskat housussa kulkevaa örisijää kyytiin.

      • taas_lennetään

        Eckeröline ei kai ihan vielä kulje Fort Lauderdaleen/Orlandoon? ...ja paluu niin ikään Orlandosta/Fort Lauderdalesta? ...jotta imaiseppa ihan ite!


    • AnssiABC

      Sulla asiakaskotti jo 10 vuotta! Voi herranen aika sentään mikä luuseri siellä pullistelee asiakaskortilla???
      Minullakin on K plussa -kortti. Menikö löysät paskat housuun nyt kaikilla?

      • taas_lennetään

        Tarkoitin vain, jotta Finskin kanta-asiakasohjelma sucks...todellisuudessa et saa juuri mitään. Paremmat edut ja hinta-laatusuhteen saat ILMAN muiden yhtiöiden kanta-asiakaskorttia. Tämä vain korostuu kaukolennoilla.


      • taas_lennetään

        Anssi se jaksaa länkyttää skeidaa....mikä lie? Palataan asiaan sitten kun sinä olet itse työllistynyt ja mahdollisesti jopa ihan itse elätät itsesi. Voi kenties olla mahdoton asia saavuttaa :D


    • KäytännössäainaMP

      Vastaavasti taas monella halpiksella paluu reilusti kalliimpi kuin meno. Kotiin kun on useampien palattava...

      • global_flights

        Toki... mutta kun lentää 3-6 kk:n periodilla, niin paluun voi kilpailuttaa melko vapaasti ja hyvien säästöjen myötä. Ei toimi Finnairin hinnoittelu vapaan aikataulun turisteilla.


      • global_flights
        global_flights kirjoitti:

        Toki... mutta kun lentää 3-6 kk:n periodilla, niin paluun voi kilpailuttaa melko vapaasti ja hyvien säästöjen myötä. Ei toimi Finnairin hinnoittelu vapaan aikataulun turisteilla.

        työtön siis joutuu kilpailuttamaan.


      • keihänen_oli_nero

        No ei! Ihan säännöllisissä töissä käyvä olen. Mutta en halua maksaa liikaa "kun siirryn työpaikalleni" sinne jonnekin. Suomalaista perusavutonta-junttilentomatkustajaa on kyllä helppo vedättää, - kunhan puhuu Suomea = Niille syötetään kotimaisella vain Finnairia ylivertaisin sloganein. Oikeasti kannattaisi olla hereillä ja tutkia hieman, mitä on tarjolla ja mitä "se" maksaa/ja mitä saat.


    • 787-900

      Finnair: - joopa joo. Aloittaja mainitsi muutaman argumentin, joissa Finnair putoaa selvästi kilpailijoilleen. Kaukolennoilla ns. halpalentoyhtiöt ovat onnistuneet nakertamaan kohtuullisella hinta-laatusuhteella aimo siivun Finnairin asiakasmääristä. Etenkin USA:n reiteillä. Tämä on tapahtunut pääsääntöisesti hiotulla ja järkevällä hinnoittelupolitiikalla ja kohtuullisella joustavuudella, yhdistettynä keskitason asiakaspalveluun.

      • finniposki

        laita lukuja. mikä aimo siivu?

        hei pikkuopoika lukuja nyt peliin!


      • AitoRealisti

        Niin senpä takia varmaan Finnair avaa uusia kohteita USA:ssa koko ajan kun menettävät markkinaosuutta aimo siivun...


      • mistä_maksat

        Eipä avaa isosti eikä enää kauaa. Norskit painaa uudella ja alati laajenevalla laivastollaan päälle. Ennen kaikkea, Norski osaa hinnoitella. Seuraavaksi alkaa Finskin Aasian reittien karsinta. Etenkin, mikäli hinnoittelu/palvelupolitiikka on nykyisen kaltainen. Emirates on varsin todennäköisesti ja erittäin isohkosti läsnä Helsinki-Vantaalla viimeistään vuonna 2022. Qatar aloitti jo ja lisää kuulemma on tulossa,


      • Mikulliaro
        mistä_maksat kirjoitti:

        Eipä avaa isosti eikä enää kauaa. Norskit painaa uudella ja alati laajenevalla laivastollaan päälle. Ennen kaikkea, Norski osaa hinnoitella. Seuraavaksi alkaa Finskin Aasian reittien karsinta. Etenkin, mikäli hinnoittelu/palvelupolitiikka on nykyisen kaltainen. Emirates on varsin todennäköisesti ja erittäin isohkosti läsnä Helsinki-Vantaalla viimeistään vuonna 2022. Qatar aloitti jo ja lisää kuulemma on tulossa,

        Ikinä ei voi teitää mitä tapahtuu
        https://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000005872486.html
        Painaako norskit vai ei.


      • mistänäitäpojujatulee
        mistä_maksat kirjoitti:

        Eipä avaa isosti eikä enää kauaa. Norskit painaa uudella ja alati laajenevalla laivastollaan päälle. Ennen kaikkea, Norski osaa hinnoitella. Seuraavaksi alkaa Finskin Aasian reittien karsinta. Etenkin, mikäli hinnoittelu/palvelupolitiikka on nykyisen kaltainen. Emirates on varsin todennäköisesti ja erittäin isohkosti läsnä Helsinki-Vantaalla viimeistään vuonna 2022. Qatar aloitti jo ja lisää kuulemma on tulossa,

        asiantuntija-pikkupoju 11v finninaama kirjoitti suoli24 -palstalla että finnairissa alkaa alasajo.

        näin siis varmasti tapahtuu.


      • AitoRealisti
        mistä_maksat kirjoitti:

        Eipä avaa isosti eikä enää kauaa. Norskit painaa uudella ja alati laajenevalla laivastollaan päälle. Ennen kaikkea, Norski osaa hinnoitella. Seuraavaksi alkaa Finskin Aasian reittien karsinta. Etenkin, mikäli hinnoittelu/palvelupolitiikka on nykyisen kaltainen. Emirates on varsin todennäköisesti ja erittäin isohkosti läsnä Helsinki-Vantaalla viimeistään vuonna 2022. Qatar aloitti jo ja lisää kuulemma on tulossa,

        Norskin 787 koneita ei Helsinkiin tule. Pelkkää toiveajattelua. Ylilentolupia Aasiaan Norski ei Helsingistä saa, eihän saa niitä edes Dubaihin. Sekin reitti taitaa olla jatkossa Finnairin ja FlyDubain heiniä..,

        USA:n matkaajat taas ovat OW:n hallussa, miten matkustat Norskilla esim Dallasiin ? USA:ssa on muitakin kaupunkeja kuin New York tai Los Angeles.


      • Lare08
        mistä_maksat kirjoitti:

        Eipä avaa isosti eikä enää kauaa. Norskit painaa uudella ja alati laajenevalla laivastollaan päälle. Ennen kaikkea, Norski osaa hinnoitella. Seuraavaksi alkaa Finskin Aasian reittien karsinta. Etenkin, mikäli hinnoittelu/palvelupolitiikka on nykyisen kaltainen. Emirates on varsin todennäköisesti ja erittäin isohkosti läsnä Helsinki-Vantaalla viimeistään vuonna 2022. Qatar aloitti jo ja lisää kuulemma on tulossa,

        minkä päälle siis joku norski painaa? jäi vähän epäselväksi.

        Norski on korttitalo joka pikku puhalluksella kaatuu.


      • 787-9
        AitoRealisti kirjoitti:

        Norskin 787 koneita ei Helsinkiin tule. Pelkkää toiveajattelua. Ylilentolupia Aasiaan Norski ei Helsingistä saa, eihän saa niitä edes Dubaihin. Sekin reitti taitaa olla jatkossa Finnairin ja FlyDubain heiniä..,

        USA:n matkaajat taas ovat OW:n hallussa, miten matkustat Norskilla esim Dallasiin ? USA:ssa on muitakin kaupunkeja kuin New York tai Los Angeles.

        "USA:n matkaajat taas ovat OW:n hallussa, miten matkustat Norskilla esim Dallasiin ? USA:ssa on muitakin kaupunkeja kuin New York tai Los Angeles"

        Juu niin on. Euroopan eri kentiltä Norwegian lentää täysiä koneita mm Fort Lauderdaleen, Orlandoon. 3 kertaa edes-takaisin on tullut lennettyä kyseisen yhtiön USA:n lennoilla. Vaihto Oslossa, Tukholmassa, tai Lontoo-Gatwickissa. Hinta-laatusuhde todella kohdallaan.


      • perkkula
        787-9 kirjoitti:

        "USA:n matkaajat taas ovat OW:n hallussa, miten matkustat Norskilla esim Dallasiin ? USA:ssa on muitakin kaupunkeja kuin New York tai Los Angeles"

        Juu niin on. Euroopan eri kentiltä Norwegian lentää täysiä koneita mm Fort Lauderdaleen, Orlandoon. 3 kertaa edes-takaisin on tullut lennettyä kyseisen yhtiön USA:n lennoilla. Vaihto Oslossa, Tukholmassa, tai Lontoo-Gatwickissa. Hinta-laatusuhde todella kohdallaan.

        perus junttipaikkoihin pääsee norskilla.


    • PremiumEconomy

      Ei Finskin palvelu nyt mitenkään surkeaa ole, mutta kyllä EFHK:lla operoi myös yhtiöitä, joilla on parempaakin palvelua. Esim. KLM:llä välipala ja olut ilmainen, Finskillä vain mustikkamehu ja kahvi. Eipä silti, BA:lla ei Euroopan sisäisillä lennoilla ole mikään ilmaista.

      Yhdensuuntaisten lentojen hinnoittelupolitiikka saisi kyllä Finskillä muuttua. Itsekin joskus olen jättänyt paluun käyttämättä, kun meno-paluu on halvempi kuin 1-suuntainen. Ihan tyhmää jo ympäristönäkökulmista, kun no-show matkustajat vievät paikkoja koneesta. Esim. AF-KLM:llä 1-suuntainen lippu on n. 80% meno-paluun hinnasta, Norskilla 1-suuntainen lippu vastaa matkan osuutta meno-paluulipusta.

      Hinnan perusteella lennon kuitenkin valitsen. Ja mielellään suoran lennon, joten useimmiten Finskillä lennän. Tosin AMS, MUC tai FRA reiteillä valitsen mieluummin KLM:n tai LH:n, koska paremmat tarjoilut eikä hinnassa suurta eroa. (Ellei Finskin aikataulut sovi minulle paremmin.) Mutta maakunnista lentäessä Finski on toki käytännöllisin, kun samalle lipulle saa kotimaanlennon.

      • LammasPentti

        Oletko katsonut minkä kokoinen olet? Ehkä ne tarjoilut maksulliset tai maksuttomat ei ole sinun juttu.


    • Ikinälentäny

      Voi herra jumala teitä rahattomia valittajia!,,Oikein kanta-asiakaskortti sinulla? Taidat hupattaa puutaheinää.

      • rutikuiva

        "Voi herra jumala teitä rahattomia valittajia!,,Oikein kanta-asiakaskortti sinulla? Taidat hupattaa puutaheinää".

        Köyhänkankaan Onassis on puhunut! :D :D :D


    • lisää_kilpailua

      Turha lojaalisuus pois lentoyhtiöiden suhteen. Satunnainen lentomatkustaja ei nettoa pask*n vertaa muutamasta lennosta silloin tällöin. Parempi hintalaatusuhde on saavutettavissa muilla keinoilla, eli vertaamalla lentojen hintoja ja välityspalveluita.

      • se_hinta-laatusuhde

        Justiinsa noin! Euroopan lennoilla olen käyttänyt Finnairia, Lufthansaa, CSA:ta, LOTia, Blue 1:ä, Air Balticia, Ryan Airia, Wizz airia, Easy Jetiä, Norwegiania SAS:ia, Malevia, UIA:ta,
        Kaukolennoilla suorittaviksi yhtiöiksi on valikoitunut mm: Finnair, Norwegian, Cathay Pacific, Philippine Airways, American Airlines, Delta, TWA, Qatar Airlines, British Airways. Turistiluokassa yksikään näistä em lentoyhtiöistä EI tarjoa mitään niin ylivertaista, että se tulisi valikoida "ainoaksi ja oikeaksi" lentoyhtiöksi. Kaikki nämä ovat enemmän tai vähemmän kompromissejä hinnan-laadun suhteen.


      • Headbone
        se_hinta-laatusuhde kirjoitti:

        Justiinsa noin! Euroopan lennoilla olen käyttänyt Finnairia, Lufthansaa, CSA:ta, LOTia, Blue 1:ä, Air Balticia, Ryan Airia, Wizz airia, Easy Jetiä, Norwegiania SAS:ia, Malevia, UIA:ta,
        Kaukolennoilla suorittaviksi yhtiöiksi on valikoitunut mm: Finnair, Norwegian, Cathay Pacific, Philippine Airways, American Airlines, Delta, TWA, Qatar Airlines, British Airways. Turistiluokassa yksikään näistä em lentoyhtiöistä EI tarjoa mitään niin ylivertaista, että se tulisi valikoida "ainoaksi ja oikeaksi" lentoyhtiöksi. Kaikki nämä ovat enemmän tai vähemmän kompromissejä hinnan-laadun suhteen.

        Ketä piti kiinnostaa nuo sinun penninvenytystalkoot?


      • Ettäjoo
        Headbone kirjoitti:

        Ketä piti kiinnostaa nuo sinun penninvenytystalkoot?

        Minua ainakin.
        Kilpailu laskee hintoja ja kuluttajalle hyvä niin.
        Pari vuotta sitten oli erikoista että finskin lento CPH tai ARN -BKK oli halvempi kuin lähtö helsingistä. Sattui olemaan köpikseen asiaa ja norskilla pääsi sivun HKI - CPH muutamalla kympillä.
        Takaisin Bamgkokista tullessa jätti vain finskin välin HEL-CPH käyttämättä niin säästi parisataa ja sai samalla 4 eri lentoa.
        Miksi maksaa liikaa vaikka varaa olisikin ?
        Leikkiikö headbone reissussa turhamaista ja haluaa esittää muille varakasta ja kohteessa valitsee kahdesta samanlaisesta baarista periaatteessa kalliimman.
        Maksat ilolla samasta bissestä vitosen kun minä maksan 2 €.
        Vitosen bissesi ei ole penninvenyttämättömyyttä vaan typeryyttä.


    • freedom_of_choise

      Finskillä lentää ne turistiluokan matkustajat, jotka ei kykene astumaan paremman hinta-laatusuhteen omaavien lentoyhtiiden kyytiin. Aika yksinkertaista: - Finnair, bcoz: - "Onko tämä kahvi/sämpylä mate in vinland"? Tänk juu!

    • Maite

      Tehkää palvelus itselle ja lentäkää momondo. Fi varauksilla ne ovat halvempia kuin finnair varaukset.
      Finnairin sivuilla on suomalaisä - momondon kautta saa -50% halvempia lentoja

    • Simonex

      Qatar lentää paljon halvemmalla mutta se kestää vain 2 tuntia enemmän - mutta todella suuri rahallinen säästö

    • 10xreissua_vuodessa

      Tänään tuli lennettyä Finnairilla pitkästä aikaan, kiitos vaimon joululahjan. Lento, kone ja tarjoilu pelasi ok, mutta ne hinnat... mä ajattelin et normaalia Finnair lisää, mut... konjakki 3cl... pitäisivät edes koon samana jos hinnat suuremmat. Jostain syystä en saanut edes Finnair plus pisteitä vaikka annoin Finskin kortin, oisko johtunut et Norra operoi... Ei kotimaan lento kuitenkaan. No ei mun elämä tuohon kaatunut. Pehmeimpiä laskuja joissa olen ollut, thanks.

      • pisteettilille

        Ei ne pisteet samana päivänä tule tilille, ei koskaan ole tullut.


      • 10xreissua_vuodessa
        pisteettilille kirjoitti:

        Ei ne pisteet samana päivänä tule tilille, ei koskaan ole tullut.

        Lentoemo sanoi ettei tule pisteitä...


      • Plussaboonus
        10xreissua_vuodessa kirjoitti:

        Lentoemo sanoi ettei tule pisteitä...

        Oisko sama "tauti" kun kauppojen pistesysteemeissä ettei alkoholista ja tupakasta saa enää palautuksia...


      • 10xreissua_vuodessa
        Plussaboonus kirjoitti:

        Oisko sama "tauti" kun kauppojen pistesysteemeissä ettei alkoholista ja tupakasta saa enää palautuksia...

        Voipi olla, mutta lentokentän Oak Barrelissä kyllä kortti kelpaa, en ole tosin katsonut onko ostoksista pisteitä tullut. Kertyy finskin pisteitä niin vähän, että olen antanut pojot aina keräyksiin.


      • palkintolento

        Jos lento on pisteillä lunastettu palkintolento, niin sellaisesta ei saa pisteitä.


    • N0rra

      Kyllä mä olen ainakin saanut Norran operoimista kotimaan ja ulkomaan lennoista Finnair plus pisteet normaalisti. Ja halvimmalla lippuluokilla olen Norran lennot lentänyt.

    • Rahnaao

      Persaukinen aloittaja

    • Eimitäänmerkitystä

      Harvemmin matkustavalle plus-pisteillä on sama vaikutus kuin 3 lisänumero lotossa. En viitsi edes kirjautua moisen roposen vuoksi

      • 10xreissua_vuodessa

        No mä olen nuo ottanut, jotta voi lahjoittaa ne esim. syöpäsäätiölle.


    • AYplus

      120 euron menopaluu lennosta Lontooseen tienaa 2000 AY plus pistettä ja sillä 2000 pisteellä saa 2 yötä Sokos Original hotelleissa hintaan 54 euroa / yö. Vaihtoehtoisesti Scandic yö kustantaa 72 euroa 1000 pistettä. Varsinkin maakunnissa on vaikea saada Sokos hotelli yötä alle sadan euron.

      • 4000pistettä

        4000 pisteellä saa tasokkaan ja maittavan aterian Finnairin lennolla.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      74
      2502
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1802
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1474
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1467
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      267
      1465
    6. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      85
      1292
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      392
      1255
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      343
      1232
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      368
      1208
    10. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1185
    Aihe