Toyotan moottorit voittivat downsizingit

ToyotaVoittaja

Jäähyväiset downsizingille.

"Pienet, ahdetut moottorit pärjäävät epärealistisessa NEDC-testisyklissä upeasti, mutta käytännössä niiden kulutus- ja päästölukemat ovat arkiajossa entistäkin kauempana ilmoitetuista."

Siinä se sanotaan:

" Luvassa on kehittyneempää sähkö- ja hybriditekniikan hyödyntämistä päästökamppailun painopisteen siirtyessä hiilivety- ja pienhiukkaspäästöistä kohti hiilidioksidirajoja."

https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/iskutilavuudet-kasvavat-taas-volkswagen/

https://www.is.fi/autot/art-2000001931076.html

http://anakonda.fi/autot-ja-tekniikka-uutiset/hyvästi-downsizing-autojen-moottorit-alkavat-taas-kasvaa


........eli Toyotan vapaasti hengittävät hybridien moottorit kestävät ja kuluttavat vähän ja alittavat vaadittavat päästörajat. Se tarkoittaa sitä, että...

TOYOTA ON VOITTAJA.

109

584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei.voi.mitään

      Polttomoottori on kuoleva voimanlähde henkilöautoissa.

      • Vino

        Tietysti on. Sinun ei sitä tarvitse kertoa. Tässä keskustellaan nyt muusta.


    • EnsimmäinenVoittaja

      NEDC vs. WLTP: Pikkuturbot suurimpia häviäjiä.

      "Autoteollisuuden konsulttifirma PA:n raportin mukaan uusi WLTP-mittaussykli tulee suosimaan aivan erilaisia moottori- ja voimalinjatekniikoita, mihin on aiemmin totuttu."

      Seuraavassa taulukossa kerrotaan WLTP-syklin suurimmat voittajat ja häviäjät moottori- ja voimalinjatekniikoissa:

      https://www.apu.fi/artikkelit/nedc-vs-wltp-pikkuturbot-suurimpia-haviajia

      ......ja mikäs taulukossa tuolla sivulla olikaan ensimmäisenä voittajana. No, Toyotan hybridihän se on.

      • GermanEngineer

        Mutta pääasia on kuitenkin se, että meidän saksalaisten insinöörien älynväläykset menevät kaupaksi, ja varsinkin suomalaisille kikuleille, jotka kuolaavat suu vaahdossa, ja silmät kiiluen meidän uusia tuotoksiamme....


      • GermanEngineer

      • kokonaiskuva

      • MyydyinONMyydyin
        kokonaiskuva kirjoitti:

        Mallikohtainen menestys on pikkukaloja kun puhutaan siitä mikä on suurin valmistajatasolla. Suomennan hieman. Corolla voitti yhdeen pikiksen, mutta VW on maailmanmestari.

        Minäkin suomennan hieman. Maailman myydyin automalli ei tarvitse kaverikseen mitään maailmanmestaruuksia. vaan kauppa näyttää käyvän ilman niitäkin, ja hyvin.....


      • Anonyymi
        kokonaiskuva kirjoitti:

        Mallikohtainen menestys on pikkukaloja kun puhutaan siitä mikä on suurin valmistajatasolla. Suomennan hieman. Corolla voitti yhdeen pikiksen, mutta VW on maailmanmestari.

        Pyromaani kleptomaani = germaani.


      • Anonyymi

        Tuo WLTP on vielä enmpi pielessä kuin tuo vanha. En usko, että mikään isoauto menee moottoritiellä noin litran kulutuksella. Mikään hybridi ei tuohon todellisuudessa pysty. Vain sähköauto siihen pystyy tai sehen ei vie lainkaan bensaa. Joissain tapauksissa todellinen kulutus on hybridiautossa ollut jopa yli kolminkertainen. Se siitä todellisuuden mukaisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo WLTP on vielä enmpi pielessä kuin tuo vanha. En usko, että mikään isoauto menee moottoritiellä noin litran kulutuksella. Mikään hybridi ei tuohon todellisuudessa pysty. Vain sähköauto siihen pystyy tai sehen ei vie lainkaan bensaa. Joissain tapauksissa todellinen kulutus on hybridiautossa ollut jopa yli kolminkertainen. Se siitä todellisuuden mukaisuudesta.

        Ihan itekö keksit tuon omassa pienessä höyrykattilassasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan itekö keksit tuon omassa pienessä höyrykattilassasi?

        Toyota mainostaa ainakin prius phev:tä 28g hiilidioksidi päästöillä kilometrille. Tämä siis keskiarvo. Tuo tarkoittaa noin litran kulutusta sadalle kilometrille. Tällöin sen täytyisi mennä maantiellä alle litran. Todellisuudessa tuo ei edes ole mahdollista kuin vain sen testisyklin. Akussa oleva sähköenergia ja litra bensiiniä ei riitä mitenkään sadalle kilometrille. Näin sanoo fysiikanlait.


    • 1.0TSI

      "Pienet, ahdetut moottorit pärjäävät epärealistisessa NEDC-testisyklissä upeasti, mutta käytännössä niiden kulutus- ja päästölukemat ovat arkiajossa entistäkin kauempana ilmoitetuista."

      Totta, NEDC-testisykli on epärealistinen. Minun pienen litraisen ahdetun moottorin yhdistetty EU-kulutus on 4,4 l/100 km (102 g/km). Todellinen tankkauksista laskettu pitkäaikainen kulutus on 4,1 l/100 km (95 g/km).

      • Kuinkason

        Ootko jo päässyt pitkälle ilman murheita?


      • paikallaankyhjöttäjille
        Kuinkason kirjoitti:

        Ootko jo päässyt pitkälle ilman murheita?

        Toiset elävät elämäänsä pelon kautta ja makaavat poterossaan, toiset menevät eteenpäin. On selvä kummalle jää käteen enemmän.
        10 vuotta turbo-autoilua takana. Korjauskulut 220 euroa. Sama matka tojolla olisi tullut ylimääräisten huoltojen takia tonnin-pari kalliimmaksi vaikka tojossa ei olisi ollut yhtään vikaa.
        Elämä on valintoja


      • Vai_niin
        paikallaankyhjöttäjille kirjoitti:

        Toiset elävät elämäänsä pelon kautta ja makaavat poterossaan, toiset menevät eteenpäin. On selvä kummalle jää käteen enemmän.
        10 vuotta turbo-autoilua takana. Korjauskulut 220 euroa. Sama matka tojolla olisi tullut ylimääräisten huoltojen takia tonnin-pari kalliimmaksi vaikka tojossa ei olisi ollut yhtään vikaa.
        Elämä on valintoja

        Toiset kykenevät itsenäiseen ajatteluun, eikä tee asioita sen mukaan mitä eteen tuodaan tai mikä on näennäisesti muotia. Eteen päin voi mennä monella eri tavalla.

        Työkaverin 160hv TSI Golfiin tuli 100 000 kohdalla noin 2000e Jakopää remontti. Tämän maksoi VW. Seuraava tulee taas jossain 200 000. No 20 000 myöhemmin jotain kävi männälle. Sylinteri vaurioitui ja 9000 e remontti, eikä tarjouduttu korvaamaan mitään. Liekö arvioon laskettu turboa mukaan, jonka sai kans vaihtaa, kun toinen toimija teki homman pari tonnia halvemmalla. Auto aina merkkihuollettu. Eikä ollut kenellä hyvänsä retuutettavana. Kerroin kyllä takuusta riippumattomista virhevastuu asioista, mutta ei jaksanut lähteä tappeleemaan.

        Lisäksi vielä pikkuturbot ei ole käytökseltään niin laadukkaita ja miellyttäviä kuin riittävän iso vapari. Eikä ne kierroskoneiset vaparitkaan ole sama asia kuin alakierroksilta sitkeät vaparit, joissa teho tulee heti lähdössä.


      • Vai_niin
        Vai_niin kirjoitti:

        Toiset kykenevät itsenäiseen ajatteluun, eikä tee asioita sen mukaan mitä eteen tuodaan tai mikä on näennäisesti muotia. Eteen päin voi mennä monella eri tavalla.

        Työkaverin 160hv TSI Golfiin tuli 100 000 kohdalla noin 2000e Jakopää remontti. Tämän maksoi VW. Seuraava tulee taas jossain 200 000. No 20 000 myöhemmin jotain kävi männälle. Sylinteri vaurioitui ja 9000 e remontti, eikä tarjouduttu korvaamaan mitään. Liekö arvioon laskettu turboa mukaan, jonka sai kans vaihtaa, kun toinen toimija teki homman pari tonnia halvemmalla. Auto aina merkkihuollettu. Eikä ollut kenellä hyvänsä retuutettavana. Kerroin kyllä takuusta riippumattomista virhevastuu asioista, mutta ei jaksanut lähteä tappeleemaan.

        Lisäksi vielä pikkuturbot ei ole käytökseltään niin laadukkaita ja miellyttäviä kuin riittävän iso vapari. Eikä ne kierroskoneiset vaparitkaan ole sama asia kuin alakierroksilta sitkeät vaparit, joissa teho tulee heti lähdössä.

        Alku kappaleeseen piti lisätä vielä: On selvää kummalle jää enemmän.


      • paikallaankyhjöttäjille kirjoitti:

        Toiset elävät elämäänsä pelon kautta ja makaavat poterossaan, toiset menevät eteenpäin. On selvä kummalle jää käteen enemmän.
        10 vuotta turbo-autoilua takana. Korjauskulut 220 euroa. Sama matka tojolla olisi tullut ylimääräisten huoltojen takia tonnin-pari kalliimmaksi vaikka tojossa ei olisi ollut yhtään vikaa.
        Elämä on valintoja

        Niin, kaksi viimeistä autoani ovat Dodge Caliber ja nykyinen parin tonnin arvoinen bensa-Mersu. Voitte uskoa että ongelmia molemmissa on riittänyt vaikken ehdi autolla edes ajella koska trollaan täällä 18-20 h/vrk.


    • syynkin.tiedämme

      Eikös juuri Tojon 2.2 D4D vaihtunut pienempään ja Haisun D4D hävinnyt olemattomiin.

      • MeneSinne

        Mene automuseoon puhumaan itseksesi dieseleistä. Niitä on ainoastaan siellä.


      • kerran.vaihdettu
        MeneSinne kirjoitti:

        Mene automuseoon puhumaan itseksesi dieseleistä. Niitä on ainoastaan siellä.

        Kyllä niitä 2.2 romuja on paljon käytössä.


    • ToiOtaJosEtMuutaSaa

      Camry tulee isolla moottorilla Suomeen ja varmasti bensa maistuu
      Camry tulee myös olemaan paljon kalliimpi kuin kuopattu Avensis

      Kia Ceed on ollut kaikkein parhain auto Auto Bild 100 000 km testissä

    • OikeaaTietoa

      Näin on käynyt. Pieni kulutus ja sen myötä pienet päästöt voittivat. Voittaja on Toyotan vapaasti hengittävä moottori yhdistettynä hybriditekniikkaan.

      • ihmettelen44

        Toyota saattaa olla kulutuksessa voittaja mutta kaikessa muussa ollaankin sitten jäljessä ja pahasti. Tiedä sitten pääsisivätkö muut samaan kulutukseen tehoja puottamalla.
        Jos pelkkää pientä kulutusta hakee niin eikö olisi sama kulkea julkisilla?


      • Uudenajaautot

        Nykyisin tärkeintä on pieni kulutus ja pienet päästöt. Isoissa autoissa siihen pääsee vain Toyota. Onko se muka jotenkin väärin?


      • Anonyymi
        ihmettelen44 kirjoitti:

        Toyota saattaa olla kulutuksessa voittaja mutta kaikessa muussa ollaankin sitten jäljessä ja pahasti. Tiedä sitten pääsisivätkö muut samaan kulutukseen tehoja puottamalla.
        Jos pelkkää pientä kulutusta hakee niin eikö olisi sama kulkea julkisilla?

        Ei.


      • Anonyymi
        Uudenajaautot kirjoitti:

        Nykyisin tärkeintä on pieni kulutus ja pienet päästöt. Isoissa autoissa siihen pääsee vain Toyota. Onko se muka jotenkin väärin?

        Ehkä ne on tärkeintä sinulle, mutta ei kannata yleistää koskemaan kaikkia !


    • Urppo

      Pienet turbot kuluttavat kaupungissa ja moottoritirllä todella paljon. Vaihdoin autoni Toyotan hybridiin ja siinä keskimääräinen kulutus erilaisesssa ajossa jää paljon pienemmäksi kuin 1,4 Tsi:ssä.

    • eikestäkäyttöäVWskodaudi

      Hyvää joulua VW vikoineen ja kulutuksineen

    • kovameteliselkäkipeänä

      Aika sama mitä eri laboratoriamittaukset kertovat kun kulutaja joutuu ostamaan bensaa oikean ajon kulutuksen mukaan.
      Autohulluissa ajettiin kulutusvertailu 80 kmh tasaisella nopeudella.
      TSI Ocu 4,2
      TSI Golf 4,4
      Hybridi Auris 4,7

      Moottoritielläkin hybridi vei eniten. Lisäksi Toyota oli selkeästi laiskempi kuin TSI koneet ja mahdoton hallita väistökokeessa jo 60 kmh vauhdissa. Melkoinen pakkaus.

      • rahatoimiimainos

        kuka rahoittaa autohulluja?

        TM loppui VW mainostus ja kertoo vioistakin. öljynsyönti,turvavyöt ym...


      • Totuusontoinen

        Taas roiskasit tuon saman paskan tuohon. Kaikki muut lähteet kertovat aivan toisenlaisia kulutuksia Octavillle ja Golfille. Samoin molempiem autojen hinnastot, jotka tulevat voimaan 1.1.2019.

        Katsokaa sieltä. Siellä on suuret WLTP-päästöt ja suuri kulutus.


      • paskaaskodassaaudiTDI
        Totuusontoinen kirjoitti:

        Taas roiskasit tuon saman paskan tuohon. Kaikki muut lähteet kertovat aivan toisenlaisia kulutuksia Octavillle ja Golfille. Samoin molempiem autojen hinnastot, jotka tulevat voimaan 1.1.2019.

        Katsokaa sieltä. Siellä on suuret WLTP-päästöt ja suuri kulutus.

        asiallinen vw paskaa keskustelu löytyy skoda sivuilta


    • körötellään

      Ei ole tuo uusi upsizing Corolla ylistystä kerännyt. Kökkö ohjaus, kököt jarrut, ei ajamisesta nauttiville autoilijoille. Siis vanhaa tuttua pappakamaa.

      • Quattro190hp

        Mikä sitten olisi ajamisesta nauttiville?
        itse en nauti ajamisesa kun autot mitä olen omistanut eivät ole nauttimista tarjonneet. Tämä nykyinen B9 Audi on sellainen epämäärinen pullukka. Ihan Ok mutta ei siinä mitään nautintoa ole. Kaupunkissa yksi huonoimmista mitä olen omistanut, paljon huonompi kuin 1-koppainen Avensis. Tämä ihan pelkästään umpisurkean vaihteiston vuoksi ja 2L dieselin viiveiden vuoksi.

        Ehkä "korotellään" jimimerkki kertoisi minulle mikä auto olisi ajamisesta nauttivalle kunnollinen.
        Olen hahmotellut seuraavaksi autoksi Camryä. Siinä olisikunnon voimansiirto mikä ei nyi.


    • pullukkapahyvinkin

      Lähetttäisitkö kuvia siitä Audistasi?
      Voidaan porukalla katsella pullukkaa ja arvostella...

      • Naurattaa

        Sillä paska mitään Audia ole kukaan täyspäinen ei Audiaan tojon kiikkuun vaihda etes unissaan..vanhalla ruosteisella Corollalla ajelee veikkaisin..


      • Naurattaa
        Naurattaa kirjoitti:

        Sillä paska mitään Audia ole kukaan täyspäinen ei Audiaan tojon kiikkuun vaihda etes unissaan..vanhalla ruosteisella Corollalla ajelee veikkaisin..

        Naurattaa
        26.12.2018 1:14

        Mä täällä itkrn, yössä yksinäin.


      • ei.naurata
        Naurattaa kirjoitti:

        Naurattaa
        26.12.2018 1:14

        Mä täällä itkrn, yössä yksinäin.

        Eturauhanenko taas herätti.?


    • vaparit.menneisyydestä

      Reilut parikymmentä vuotta tojo on yksin noita hybridivirityksiä tehnyt. Ei ole muita kiinnostanut kun vastaaviin kulutuksiin pääsee paljon yksinkertaisimmilla ja kevyemmillä ratkaisuilla.
      Tojo on yrittänyt myydä vanhentunutta hybriditekniikkaansa muillekin mutta eihän kukaan tuollaista tossua halua asentaa autoonsa.

      https://www.greencarreports.com/news/1107930_toyota-changes-course-offers-to-share-hybrid-technology-with-rivals

      Sen sijaan downsizing koneita tekevät nykyään lähestulkoon kaikki valmistajat. Myös Toyota.

      • Eiosta

        Niitä downsizing-koneita vain ei enää kukaan osta. Siinä ero. Ei osta. Ei.


    • Rehellisesti.toyota

      Kumman haluaisit autoosi, ruohonleikkurin koneen vai huijausdieselin? Volkkarilla löytyy molemmat ja murheet ja vikamaailma kaupan päälle.

    • Auta

      Kansa ei osta enää koko Volkswagen-konsernin miktään autoja. Se on nyt nähty millaisesta autonvalmistajasta on kysymys.

      Päästöhuijaus
      Apinakokeet
      Ihmiskokeet
      Käytettyjen koeautojen myynti uutena.

      Jumalani, jumalani......

      • ateisti.faktankertoja

        Suomen kansa on ostanut tänäkin vuonna yli 30.000 VW:n valmistamaa autoa. Se on kaksi kertaa enemmän kuin seuraavaksi suosituiman Toyotan myyntimäärät.

        Voit hihhuloida jumalasi kanssa niin paljon kuin haluat, mutta Trafi lähestyy asiaa paljon maallisemmin ja laskee rekisteröidyt autot ilman uskonnollisia patoutumia. Ateistin laskutavalla VW on yli kaksi kertaa tojoa suositumpi Suomessa.
        Kun ostava kansa ratkaisee.


    • OikeaaTietoa

      Saksalaiskonserni on jäänyt kauaksi menneisyyteen saastuttavine moottoreineen. Toyotalla on nyt 10 pienipäästöistä hybridimallia.

    • Toyota-fani

      Saksalaiskonserni myy suuripäästöisiä pikkuturboja ja Toyota pienipäästöisiä hybridejä eli tosin sanoen...........

      • tsekkaa.koko.mallisto

        Katsopa uudestaan Tojon uusimman mallin eli Corollan tarjontaa. Corollan saa sekä hybridinä että pikkuturbona.
        VW ei tule koskaan tarjoamaan pellehybridiä.
        Te tojopellet ette koskaan osaa katsoa todellisuutta vaan elätte haavemaailmassanne.


      • V6_TDI

        Toisin sanoen mitä? Ei valitettavasti nyt oikein avautunut.
        Tuossa kokeilin kovasti asiaa miettiä niin tuli vain Toyotan "itselataavat" mieleen. Saksalaisella konsernilla täällä myynnissä V8 krematorioita mutta löytyy myös kaasua, sähköä, ladattavaa, dieseliä jne. Kukin tarpeensa mukaan. Joten voisitko avata hiukan enemmän?


      • tojo.pahasti.jäljessä

        VWllä löytyy myös nollapäästöisiä sähköautoja jos sellaisen haluaa. Tojolla sellaista mahdollisuutta ei ole tarjolla ostettavaksi.
        Aika kurjalla tolalla on Tojon asiat jos haluaa auton joka ei saastuta.


      • Anonyymi
        tsekkaa.koko.mallisto kirjoitti:

        Katsopa uudestaan Tojon uusimman mallin eli Corollan tarjontaa. Corollan saa sekä hybridinä että pikkuturbona.
        VW ei tule koskaan tarjoamaan pellehybridiä.
        Te tojopellet ette koskaan osaa katsoa todellisuutta vaan elätte haavemaailmassanne.

        VW uusin huijaus on remmivetoinen kevyt hybridi. Aika naurettava, oikea emäpelleviritys.


      • tsekkaa.koko.mallisto kirjoitti:

        Katsopa uudestaan Tojon uusimman mallin eli Corollan tarjontaa. Corollan saa sekä hybridinä että pikkuturbona.
        VW ei tule koskaan tarjoamaan pellehybridiä.
        Te tojopellet ette koskaan osaa katsoa todellisuutta vaan elätte haavemaailmassanne.

        Vw yritti tarjota ladattavaa pellehybridiä mutta ne joutuivat myyntikieltoon WLTP:n tultua eikä niitä voitu laskea enää e-autoiksi etuineen.


    • Anonyymi

      Koviin kalloihin ei oikein tunnu vieläkään menneen aloitukseen kirjoitettu totuus.

    • Anonyymi

      Jos moottorista tehdään täydellinen ja mitätön tuhnu, niin se on helppo tehdä vähän kuluttava, mutta sellaiset ei kelpaa kuin Suomessa ja kehitysmaissa.
      Pitäähän autolla pärjätä muun liikenteen seassa ei saa olla tukkeena kuten Toyotat.

      • Anonyymi

        Toyotan mottoreita nuo sanasi eivät koske lainkaan.


      • Anonyymi

        Perehdypäs uudelleen noihin Toyotan 1,8, 2,0 ja 2,5 litran Atkinson-moottoreiden suoritusarvoihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perehdypäs uudelleen noihin Toyotan 1,8, 2,0 ja 2,5 litran Atkinson-moottoreiden suoritusarvoihin.

        En perehdy koska se on agendani vastaista touhua. Valehtelen ja vänkään mielummin omaa sairasta jargoniani.


    • Anonyymi

      Nuo Toyotan vaparit on todella tuhnuja ja kauhia mainostus hörhöllä tuosta Atkinsonista, siis 1800 luvun keksinnöstä jota käytettiin jonkin aikaa. Mainokset uppoaa hörhöön kyllä oikein hyvin, mutta ne ilmoitetut ponit on aika noloja ja autot ei kulje riittävän tehokkaasti. Kaupunkiautoja ne on, mutta meillä nuo kaupungit on pieniä ja yleisemmin perheessä on vain yksi auto ja silloin olisi viisainta hankkia sellainen jolla on mukava matkustaa ihan maantiellä ja jopa moottoritiellä menettämättä kuuloaan ja selkänsä terveyttä.

      • Anonyymi

        Jokainen tietää,että ne eivät ole milläänlailla tuhnumpia kuin muutkaan moottorit. Ne ovat erittäin tehokkaita ja niissä on kaikkein pienimmät polttomottoriautojen kulutukset ja päästöt.

        Jos joku epäilee niin käyköön koeajamassa ja muistakoon että kojalaudassa kolme eri ajoasetusta. Power-asetuksella liikkuminen on keveää kuin höyhenen päällä istumista.


      • Anonyymi

        Kun tuo koeajon teksti ei millään lailla täsmää tuohon sinun tekstiisi:

        "Hyvää: alhainen kulutus ja päästöt, suorituskyky, vaivattomuus, mukavuus, hiljaisuus."

        "Sähkömoottorin alavääntö tekee Corollasta sähäkän liikennevalolähtijän, ja sivutieltä uskaltaa puikahtaa tiukkaankin väliin. Kun tehoa on riittävästi, moottoria ei tarvitse huudattaa – kyyti on ripeää ja arvokasta."

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-legendan-paluu-toyota-corolla-touring-sports/

        ÄLÄ VALEHTELE KOKO AJAN!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen tietää,että ne eivät ole milläänlailla tuhnumpia kuin muutkaan moottorit. Ne ovat erittäin tehokkaita ja niissä on kaikkein pienimmät polttomottoriautojen kulutukset ja päästöt.

        Jos joku epäilee niin käyköön koeajamassa ja muistakoon että kojalaudassa kolme eri ajoasetusta. Power-asetuksella liikkuminen on keveää kuin höyhenen päällä istumista.

        No jos loputon höykkyytys on höyheneen verrattavissa niin mikä ettei. Itsellä ei selkä kestä Toyotan romualustaa. Paska se auto on uskokaa jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos loputon höykkyytys on höyheneen verrattavissa niin mikä ettei. Itsellä ei selkä kestä Toyotan romualustaa. Paska se auto on uskokaa jo.

        Minulla taas ei niska kestä DSGn nykimistä. Valitsin Corollan.


    • Anonyymi

      VW myy viimeiset pikkuturbot hyvällä alennuksella ja DSG vaihteiston saa kaupan päälle. Kuka uskaltaa ottaa varman riskin ?

      • Anonyymi

        Kesälomalla tapaamieni ihmisten jutuista päätellen totuus noista Vw:n härveleistä tuntuu olevan kaikkialla tiedossa. Siten niillä ei voi olla kummoista tulevaisuutta.


    • Anonyymi

      Dieselgate hävitti dieselit, nyt häviää pikkuturbot. Mitä jää jäljelle ?

      • Anonyymi

        Paitsi että eipäs hävittänyt, eikä häviä vielä moneen kymmeneen vuoteen.


      • Anonyymi

        Plugarit ja sähköautot. Toyotan hybrideistäkin vain Yaris Hybrid alittaa tämän vuoden päästörajan 95g/km.


    • Anonyymi

      En aja Toyotalla, en hybridillä, en pikkuUrpolla enkä myöskään dieselillä.
      Alla v.2018 1.25L vapari joka suoltaa 84hv ja keskikuluttaa 5L/100km, vääntää kivasti ja riittävästi 1000-2000rpm. välillä, ketjukone, kulkee irvistelemättä 140km/h ja huiput on 180km/h.
      Tämä riittää minulle mainiosti, en kaipaa mitään näistä viherpiiperrys moottoreista.
      Ihmisistä on tullut äärettömän typeriä ja turhamaisia....

    • Anonyymi

      Se on nyt vihdoin tämä kulutusasiakin Toyotan hybridien ja saksalaiskonsernin pikkurbojen välillä saatu järjestykseen tänään 21.8.2019 ilmenstyneen TM:n vertailun jälkeen. Lisäksi todisteena ovat nuo aiemmat aloituksesta imenevät TM:n testit.

      Tämän päivän koeajovetailun mukaan konsernin 1,5 litran pikkuturbon moottori kuluttaa litran enemmän kuin 2,0 litran Toyotan hybridi. Suurella moottorilla varustettu hybridi kuluttaa vain 5,3 i/100 km ja pikkuturbo 6,3 l/100 km.

      Tästä asiasta riehuminen ja valehtelu on nyt aivan turhaa. Piste.

      • Anonyymi

        Paitsi että hybridi Auriksen keskikulutus harvoin on alle 8l/100km. Kokemusta nimittäin on. Kyllä sellanen passaa jos ajokilsat jää alle 7000km vuositasolle.


    • Anonyymi

      Todellakin pikkuturboista ei ollut tulevaisuuden moottoreiksi.

    • Anonyymi

      Ei vapareita tee enää kuin pari vanhanaikaista japanilaista valmistajaa. Kaikki muut ovat siirtyneet turbokoneisiin, ladattaviin hybrideihin, kaasuautoihin ja sähköautoihin.
      Tojollakin on 1,2 turbokone.

    • Anonyymi

      Niin on käynyt kuten aloituksessa kirjoitetaan ja tämä tietysti näkyy tammikuun ensirekisteröinneisssä Toyotan valtavana suosiona.

    • Anonyymi

      Eihän nuo järin hyvin näytä kelpaavan kun Toyotan merkkiliikkeet ovat täynnä palautettuja 5tkm ajettuja autoja, kun kulutus on ollutkin 4x mitä tehdas on ilmoittanut ja laatu on ollut erittäin huonoa. Olevinaan niin ekologisia, kun todellisuudessa diesel pieksee nämä hybridi lelut 100-0 kaikilla osa-alueilla.
      DIESEL KUSKIN ON HELPPO HYMYILLÄ

    • Anonyymi

      Fossiilipikkuturpon odotettu ja toteutunut elinikä on sadantuhannen molemmin puolin, turpo jumii, kiertokanget antautuu ja öljynkulutus nousee huimasti.
      Tähän talouteen ei tule ongelmallista pikkuturpoa vaan mennään voimakkaalla ja kestävällä hybrid-voimalinjalla huoletta, kiitos Toyotan.

    • Anonyymi

      Näköjään pitää paikkansa, että kaikkein pienimmät polttomottoriautojen kulutukset löytyvät Toyotan hybrideistä.

      • Anonyymi

        Sen voi jokainen todeta, tutkimalla netistä löytyvät koeajot ja tiedot löytyvät näköjään myös autojen hinnastoista, koska tietoja ei voi valehdella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen voi jokainen todeta, tutkimalla netistä löytyvät koeajot ja tiedot löytyvät näköjään myös autojen hinnastoista, koska tietoja ei voi valehdella.

        Niin, pienimmät kulutukset paperilla. Vaan käytännössä tollolootat ovat kunnostautuneet kuluttamalla todellisessa elämässä paljon enemmän. Tollolootan hypetys oli aikoinaan ensimmäinen auto, joka kykeni HS koeajossa kuluttamaan 50 % enemmän kuin valmistaja lupasi.

        Sama linja jatkui mm. VHS koeajossa talvella - PKS liikenteessä kulutus 7,6 l/1000 km, vaikka lupaus taisi olla 5,6. Eikä tuo luvattu kulutuskaan enää nykymittapuulla kovin ihmeellinen ole. Paitsi kekkoslovakian aikaan jämähtäneen tojopapan mielestä.

        Itse olen ajellut viimeisen vuoden 1,9 l/100 km kulutuksella. Tankkauksista mitattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, pienimmät kulutukset paperilla. Vaan käytännössä tollolootat ovat kunnostautuneet kuluttamalla todellisessa elämässä paljon enemmän. Tollolootan hypetys oli aikoinaan ensimmäinen auto, joka kykeni HS koeajossa kuluttamaan 50 % enemmän kuin valmistaja lupasi.

        Sama linja jatkui mm. VHS koeajossa talvella - PKS liikenteessä kulutus 7,6 l/1000 km, vaikka lupaus taisi olla 5,6. Eikä tuo luvattu kulutuskaan enää nykymittapuulla kovin ihmeellinen ole. Paitsi kekkoslovakian aikaan jämähtäneen tojopapan mielestä.

        Itse olen ajellut viimeisen vuoden 1,9 l/100 km kulutuksella. Tankkauksista mitattuna.

        Koville ottaa Toyotan etumatka ja suosio kun kansa on päättänyt. Konsernin merkit konttaa kaukana perässä ei yksikään merkki eikä malli pärjää Toyotalle, yhteen pitää näitä konsernimarginaalimerkkejä alkaa laskemaan että pystyisi taas itseään kusettamaan. Onnea vaan valitsemmallesi tielle, vaikka aika yksinäistä se olo taitaa olla. Ei selkään taputtelijoita liioin taida olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, pienimmät kulutukset paperilla. Vaan käytännössä tollolootat ovat kunnostautuneet kuluttamalla todellisessa elämässä paljon enemmän. Tollolootan hypetys oli aikoinaan ensimmäinen auto, joka kykeni HS koeajossa kuluttamaan 50 % enemmän kuin valmistaja lupasi.

        Sama linja jatkui mm. VHS koeajossa talvella - PKS liikenteessä kulutus 7,6 l/1000 km, vaikka lupaus taisi olla 5,6. Eikä tuo luvattu kulutuskaan enää nykymittapuulla kovin ihmeellinen ole. Paitsi kekkoslovakian aikaan jämähtäneen tojopapan mielestä.

        Itse olen ajellut viimeisen vuoden 1,9 l/100 km kulutuksella. Tankkauksista mitattuna.

        Lueppa TM 20/2019.

        Citymaasturi RAV4, maanite 5.2 ja kaupunki 5.1 L/100km.
        1.5L farkku passat vei rutkasti enemmän. Kaupungissa parisen litraa ja maantiellä vähän vajaa litran enemmän.

        Ravisitmen pieni kulutus johtuu korkeammasta painosta ja korkean korin tuomasta ilmanvastuksesta. Muuta syyähän ei ole miksi pienempi ja kevyempi Passat kulutti enemmän.

        Jos sinulla on hybrid niin kerroppa merkki/malli ja paljonko on mennyt sähköä/100km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lueppa TM 20/2019.

        Citymaasturi RAV4, maanite 5.2 ja kaupunki 5.1 L/100km.
        1.5L farkku passat vei rutkasti enemmän. Kaupungissa parisen litraa ja maantiellä vähän vajaa litran enemmän.

        Ravisitmen pieni kulutus johtuu korkeammasta painosta ja korkean korin tuomasta ilmanvastuksesta. Muuta syyähän ei ole miksi pienempi ja kevyempi Passat kulutti enemmän.

        Jos sinulla on hybrid niin kerroppa merkki/malli ja paljonko on mennyt sähköä/100km.

        Miksi verrata fossiilipoltin Passatiin? Jos haluaa edullisesti kulkevan Passatin niin silloin otetaan tietysti GTE. Se kuluttaa oikeassa ajossa normikuluttajien käsissä 4,3 litraa sataselle (152 auton keskiarvo).

        RAVin vastaava oikean elämän kulutus on 6,8 (36 auton keskiarvo).

        Eroa siis 2,5 litraa sataselle. Vaikka laskee tuohon päälle sähkön hinnan niin ero Passatin hyväksi on huima.

        https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/456-Passat.html?fueltype=6&powerunit=2

        https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/440-RAV_4.html?fueltype=10&constyear_s=2018&powerunit=2


    • Anonyymi

      Start stop automatiikka.
      Turboahdin.
      Long life öljynvaihtovälit.


      Pärekatto, toho, ja piki. Yhtä hyvä kombo.

    • Anonyymi

      Pikkuturbot katoavat pian kokonaan. Ovat todella suuria saastuttajia. Kaupunkiajossa kova kulutus ja tuottaa saastetta nimenomaan kaupunkeihin.

      • Anonyymi

        Se on nyt vihdoin tämä kulutusasiakin Toyotan hybridien ja saksalaiskonsernin pikkurbojen välillä saatu järjestykseen 21.8.2019 ilmenstyneen TM:n vertailun jälkeen. Lisäksi todisteena ovat nuo aiemmat aloituksesta imenevät TM:n testit.

        Tämän koeajovertailun mukaan konsernin 1,5 litran pikkuturbon moottori kuluttaa litran enemmän kuin 2,0 litran Toyotan hybridi. Suurella moottorilla varustettu hybridi kuluttaa vain 5,3 i/100 km ja pikkuturbo 6,3 l/100 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on nyt vihdoin tämä kulutusasiakin Toyotan hybridien ja saksalaiskonsernin pikkurbojen välillä saatu järjestykseen 21.8.2019 ilmenstyneen TM:n vertailun jälkeen. Lisäksi todisteena ovat nuo aiemmat aloituksesta imenevät TM:n testit.

        Tämän koeajovertailun mukaan konsernin 1,5 litran pikkuturbon moottori kuluttaa litran enemmän kuin 2,0 litran Toyotan hybridi. Suurella moottorilla varustettu hybridi kuluttaa vain 5,3 i/100 km ja pikkuturbo 6,3 l/100 km.

        Pikkuturboissa on kestävyysongelmaa. Senhän ymmärtää jos hentoisesta koneesta yritetään ottaa tehoa kuten Toyotan isosta, tukevasti rakennetusta moottorista niin huonosti käy. Linnunluiset kiertokanget ja pikkuruiset männät eivät kauaa siekottele toimintakuntoisina.
        Asian tekee vielä huonommaksi nämä kaksoiskytkinvaihteistot joita ei ole suunniteltu matalille kierroksille kuten Toyotien portaattomia vaihteistoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkuturboissa on kestävyysongelmaa. Senhän ymmärtää jos hentoisesta koneesta yritetään ottaa tehoa kuten Toyotan isosta, tukevasti rakennetusta moottorista niin huonosti käy. Linnunluiset kiertokanget ja pikkuruiset männät eivät kauaa siekottele toimintakuntoisina.
        Asian tekee vielä huonommaksi nämä kaksoiskytkinvaihteistot joita ei ole suunniteltu matalille kierroksille kuten Toyotien portaattomia vaihteistoja.

        Ei todellakaan ole mitään kestävyysongelmia ja niitä löytyy todella monelta valmistajalta edelleen.
        Kaksoiskytkinvaihteistoja on myös lähes kaikilla valmistajilla ja kestävät ja toimivat hyvin.
        Olet Toyotan omasetä kyllä noilla omilla valheillasi kovin heikoilla faktoja vastaan.
        Toyota ei kuitenkaan kestä kilometrejä ja siksi takuu on rajattu 100tkm ja kori ruostuu jo muutamassa vuodessa tyyliin: https://www.finikor.fi/palvelut/muut-palvelut/kuvagalleria/autoja/toyota-yaris-2013


    • Anonyymi

      Corollani keskikulutus nyt 4000 km matkalla on 3,87 litraa satasella.

      Pääseeköhän vanhoillisella tekniikalla varustetuilla pikkuturpoilla alle seitsemän?

      • Anonyymi

        Kyllä pääsee jos ajelaan samalla tyylillä kuin Toyotan bensansäästäjät ja muuten arat kuskit.
        Tosin tuo ilmoittamasi kulutus on väärä, se on oikeasti noin 5 litraa sadalle.
        Mitenkä on kuulosi laita tinnittääkö pahasti markettireissun jälkeen?


      • Anonyymi

        Pelkkä fossiilipoltin on niin 90-lukua. VW tarjoaa täyssähköautoja, lataushybridejä ja kaasuautoja jotka kaikki pieksevät tojon fossiilipolttimet satanolla niin päästöissä kuin kilometrikustannuksissakin. Tojolla on tyrkyttää vain noita epäkurantteja bensapolttimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkä fossiilipoltin on niin 90-lukua. VW tarjoaa täyssähköautoja, lataushybridejä ja kaasuautoja jotka kaikki pieksevät tojon fossiilipolttimet satanolla niin päästöissä kuin kilometrikustannuksissakin. Tojolla on tyrkyttää vain noita epäkurantteja bensapolttimia.

        TOYOTALLA ON KAIKKEIN MODERNEIMMAT JA ENERGIATEHOKKAIMMAT MOOTTORIT JA JO NELJÄNNEN SUKUPOLVEN EDISTYNEIMMÄT HYBRIDIJÄRJESTELMÄT.

        "Toyotan neljännen sukupolven hybridijärjestelmä lienee maailman moderneimpia."

        https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/3bc69615-01c0-411c-8384-db765a33c806

        Toyota on kehittänyt maailman energiatehokkaimmat bensiinimottorit:

        https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/toyota-vaittaa-kehittaneensa-maailman-energiatehokkaimman-bensiinimoottorin-hyotysuhde-40-/702180e5-b6a4-3192-88e5-fa5687f03cc2

        Paljon polttoainetta kuluttavat ja saastuttavat pikkuturbot kuuluvat viime vuosituhannelle.


    • Anonyymi

      Tämä aloitus on myös äärettömän raastava totuus.

      • Anonyymi

        Pikkuturbot ovat menneen ajan saastuttavia moottoreita.


      • Anonyymi

        Vapisuttaa ja tärisyttää.


    • Anonyymi

      Aloituksen raastava totuus taas vapisutti ja tärisytti.

    • Anonyymi

      Perehdyin asiaan huolellisesti ja totesin että vain Toyotan hybrideissä on todella pienet kulutukset. Jo autojen hinnastot kertovat päästöt ja kulutuksen. Koeajot vahvistavat asian.

      • Anonyymi

        Olen ostamassa uutta autoa ja tutkistekelin tuota päästöasiaa ja näin se todella on. Toyotan autoissa on kaikkein pienin kulutus ja päästöt. Puhun nyt autoista joissa on sekä poltto- wettä sähkömoottori eli siis hybrideistä.


    • Anonyymi

      Autonostajat edellyttävät autolta ympäristöystävällisyyttä ja siihen suurikulutuksiset pikkuturbot eivät pysty vastaamaan.

    • Anonyymi

      Vieläkö riehututtaa???? Toyota on voittaja!

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        ....ja luopuu muilla käyttövoimilla kulkevien autojen kuten kaasuautojen valmistuksesta kun ei ole rahaa kehittää ja valmistaa muuta ja pitää täyttää päästömääräykset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....ja luopuu muilla käyttövoimilla kulkevien autojen kuten kaasuautojen valmistuksesta kun ei ole rahaa kehittää ja valmistaa muuta ja pitää täyttää päästömääräykset.

        VW on tehnyt sähköautoja jo vuodesta 2014 saakka ja on Teslan jälkeen nro kaksi maailmassa.
        Tojolta puuttuu se ensimmäinenkin sähköauto vuonna 2021.

        Vuoden 2021 paras auto maailmassa on VW ID.4.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....ja luopuu muilla käyttövoimilla kulkevien autojen kuten kaasuautojen valmistuksesta kun ei ole rahaa kehittää ja valmistaa muuta ja pitää täyttää päästömääräykset.

        Ei missään ole sanottu, että kaasuautojen valmistus loppuu, vaan ettei uusia kehitetä, eli se on valmis ja myynnissä. VW tekee autoja kaikilla käyttövoimilla joilla on tulevaisuudessa käyttöä.


    • Anonyymi

      Vapaasti hengittävä Atkinson on voittaja.

    • Anonyymi

      Pikkuturpomoottori alkoi kolisemaan, onko halpuutus mennyt liian pitkälle?

      • Anonyymi

        Se kolisee ja 150.00 km kun on täynnä niin siitä ei ole enää moottoriksi.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      91
      2910
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      299
      1686
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1557
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1391
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      402
      1384
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      400
      1307
    7. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1089
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1037
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      329
      874
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

      "Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      257
      855
    Aihe