Koirako perheenjäsen

?????

Todellakin. Nelivuotias koirani kuoli käsilleni saatuaan ison epilepsiakohtauksen, tuntuu kuin oisi perheenjäsenen menettänyt...

10

1430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RKM

      Perhe on koiran lauma
      perhe rakastaa kaikkia lauman jäseniä
      Perhe kokee kaiken yhdessä
      koira rakastaa perhettään
      Lait hänen haudalleen ruusu

    • siinä kuin muutkin elukat, kissat, kanit, marsut... Ainahan rakkaan lemmikin menetys pistää mielen matalaksi. En nyt kuitenkaan vertaisi eläimiä perheenjäseniin sanan varsinaisessa merkityksessä. Vaikka onhan niitä perheenemäntiä jotka kohtelevat koiraansakin paremmin kuin miestänsä... Oletteko muuten koskaan laittaneet merkille, että aika usealla eronneella tai sinkkunaisella on lemmikkinä juuri koira... mitenkään koiria väheksymättä.

      • koirallinen sinkku-yhN

        ...koira kohtelee emäntäänsä paremmin kuin mies- tai siis ex-mies... ;)
        Koira kuuntelee kun sille puhuu, vastais varmaan jos osais, odottaa innolla kotiin ja näyttää sen heti, ei kiukuttele turhasta...Osaa se joskus olla tosi rasittavakin- mutta silti en siitä luopuis...
        Viel ku joskus löytyis se mies, joka ei koe sitä koiraa uhkana...


      • KuRaGi
        koirallinen sinkku-yhN kirjoitti:

        ...koira kohtelee emäntäänsä paremmin kuin mies- tai siis ex-mies... ;)
        Koira kuuntelee kun sille puhuu, vastais varmaan jos osais, odottaa innolla kotiin ja näyttää sen heti, ei kiukuttele turhasta...Osaa se joskus olla tosi rasittavakin- mutta silti en siitä luopuis...
        Viel ku joskus löytyis se mies, joka ei koe sitä koiraa uhkana...

        Meillä koira tuo saappaat ja etsii saapassukat,
        on innolla mukana kaikessa lasteni kanssa ja jopa satumaiset naisvieraat suortuvat hänen terrorismiinsa.

        Rontti salasuutelija saa nykyisi enemmän rapsutuksia kun minä


      • KMT

        En minäkään vertaisi koiraa perusperheenjäseneen. Minulla on aina ollut koira, kaksi parhaimmillaan - ja perhe. Ihmiset voivat joskus olla hölmöjä (siis myös omat perheenjäsenet), valehtelevat kaikki ainakin joskus sanoin (eivät välttämättä teoin) kun ovat tämän kielen oivalliseksi huijausvälineekseen kehittäneet.

        Koirilla ei - kuten ei muillakaan luettelelmillasi otuksilla - ole tahallisen harhaanjohtamisen välineenä puhekieltä. Koska arvostan rehellisyyttä, empatiaa ja tunneälyä yli kaiken, arvostan näiden ominaisuuksien vuoksi koiriani vähintäänkin siinä missä perheeni ihmisiä. Olen nainen. En ole sinkku ollut ensimmäisen opiskeluvuoteni jälkeen. Yksinäinen en ole koskaan. Yksinäisyyden mahdollisuutta joskus jopa vähäksi aikaa kaipaan liian aktiiviselta ystäväpiiriltäni. Jos yksinäisiä hetkiä voisin itselleni joskus varata, koirani ei niitä häiritsisi, koska ei ole läheskään niin itsekeskeinen ja huomionkipeä kuin ihmiset ....

        Eli se siitä hokemasta, että koira on läheisten IHMISSUHTEITTEN korvike. Minä luulen, että kysymys on pikemminkin päinvastaisesta: ihmiset, joilla on tuskainen läheisyyden kaipuu, mutta ovat sen verran tunne-elämältään haavottuneita, että pelkäävät aitoa kiintymystä, torjuvat vilpittömimmät - eli eläimet - läheltään, jotta eivät joutuisi vastakkain ristiriitaisen kaipuu- ja torjuntareaktionsa kanssa. Johtuneeko hysteerinen karvakammo ja siihen liittyvä siivousvimma edellisestä. Siinä voisi olla testattavaa jollekin sosiaali- ja terveysalan opinnäytetyön tekijälle.


      • Topi Turhake

        Juho, että aika monella yksinäisellä naisella on koira. Koiraspuolinen. Isohko. On myös huomattu nettisivuilta, miksi. Ja naisetkin myöntää, että ensin tulee koira, sitten ei mitään eikä sittenkään, mutta sitten piiiitkän välin päässä on (ehkä) mies. Eikä koiranainen miestä kaipaa, tunnustavat sen itsekin. Koira tekee rajun työn, nopeasti ja vaikka kuinka kauan... Joka päivä, monesti päivässä. Mitä siinä enää miehellä...?

        Perheenjäsen ei mokoma räyhäävä paskaruisku kyllä ole.
        Onhan maaseudulla lehmät, lampaat, siat ym lasten lemmikkejä. Ainakin oli pikkupaikoissa kauan sitten silloin, kun kroppanikin oli vielä nuori.


    • Suruun

      Aiotteko ottaa uuden lemmikin?

    • Puuttuu rakasta-eläintä-geeni

      Olen toki pahoillani lemmikkisi kuolemasta. En tiedä, minulta ilmeisesti puuttuu jokin geeni kun en yksinkertaisesti voi sietää tota meidän karvakasaa. On kyllä leppoisa ja kiltti koira, mutta minä kun näen koira, niin siinä on kuin leima, jossa lukee "työmaa". Varsinkin nyt kun sillä on karvanlähtöaika - aivan helv**tisti karvaa joka paikka täynnä! Ja kauhulla odotan kevättä ja kun lumet sulaa - voi sitä pas*an määrää. t. Karvafobia

      • pakiini

        kyllä koira aina yksinäisyyteen paras juttu on,tiätysti ihmisen jälkeen.sen mukana tulee kyl ulkoiltua ja muuta kivaa..tutustuu uusiin samankaltasiin ihmisiinki.se ei puhu mut kyl pussaa senkin eestä.mul ei nyt oo viä koiraa mut kesän aikana toivottavasti saan haluamani.mut suosittelen uuden hommaamist mahd. notleesti..


    • ?????

      Koirani kuolemasta on kulunut jo tovin, en aio ottaa uutta koiraa, ainakaan ennen vanhemman koiran poismenoa. kiitän kaikkia tuesta ja vastauksista :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1060
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      928
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      797
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      86
      713
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      590
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      35
      511
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      505
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      46
      486
    Aihe