Koirako perheenjäsen

?????

Todellakin. Nelivuotias koirani kuoli käsilleni saatuaan ison epilepsiakohtauksen, tuntuu kuin oisi perheenjäsenen menettänyt...

10

1431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RKM

      Perhe on koiran lauma
      perhe rakastaa kaikkia lauman jäseniä
      Perhe kokee kaiken yhdessä
      koira rakastaa perhettään
      Lait hänen haudalleen ruusu

    • siinä kuin muutkin elukat, kissat, kanit, marsut... Ainahan rakkaan lemmikin menetys pistää mielen matalaksi. En nyt kuitenkaan vertaisi eläimiä perheenjäseniin sanan varsinaisessa merkityksessä. Vaikka onhan niitä perheenemäntiä jotka kohtelevat koiraansakin paremmin kuin miestänsä... Oletteko muuten koskaan laittaneet merkille, että aika usealla eronneella tai sinkkunaisella on lemmikkinä juuri koira... mitenkään koiria väheksymättä.

      • koirallinen sinkku-yhN

        ...koira kohtelee emäntäänsä paremmin kuin mies- tai siis ex-mies... ;)
        Koira kuuntelee kun sille puhuu, vastais varmaan jos osais, odottaa innolla kotiin ja näyttää sen heti, ei kiukuttele turhasta...Osaa se joskus olla tosi rasittavakin- mutta silti en siitä luopuis...
        Viel ku joskus löytyis se mies, joka ei koe sitä koiraa uhkana...


      • KuRaGi
        koirallinen sinkku-yhN kirjoitti:

        ...koira kohtelee emäntäänsä paremmin kuin mies- tai siis ex-mies... ;)
        Koira kuuntelee kun sille puhuu, vastais varmaan jos osais, odottaa innolla kotiin ja näyttää sen heti, ei kiukuttele turhasta...Osaa se joskus olla tosi rasittavakin- mutta silti en siitä luopuis...
        Viel ku joskus löytyis se mies, joka ei koe sitä koiraa uhkana...

        Meillä koira tuo saappaat ja etsii saapassukat,
        on innolla mukana kaikessa lasteni kanssa ja jopa satumaiset naisvieraat suortuvat hänen terrorismiinsa.

        Rontti salasuutelija saa nykyisi enemmän rapsutuksia kun minä


      • KMT

        En minäkään vertaisi koiraa perusperheenjäseneen. Minulla on aina ollut koira, kaksi parhaimmillaan - ja perhe. Ihmiset voivat joskus olla hölmöjä (siis myös omat perheenjäsenet), valehtelevat kaikki ainakin joskus sanoin (eivät välttämättä teoin) kun ovat tämän kielen oivalliseksi huijausvälineekseen kehittäneet.

        Koirilla ei - kuten ei muillakaan luettelelmillasi otuksilla - ole tahallisen harhaanjohtamisen välineenä puhekieltä. Koska arvostan rehellisyyttä, empatiaa ja tunneälyä yli kaiken, arvostan näiden ominaisuuksien vuoksi koiriani vähintäänkin siinä missä perheeni ihmisiä. Olen nainen. En ole sinkku ollut ensimmäisen opiskeluvuoteni jälkeen. Yksinäinen en ole koskaan. Yksinäisyyden mahdollisuutta joskus jopa vähäksi aikaa kaipaan liian aktiiviselta ystäväpiiriltäni. Jos yksinäisiä hetkiä voisin itselleni joskus varata, koirani ei niitä häiritsisi, koska ei ole läheskään niin itsekeskeinen ja huomionkipeä kuin ihmiset ....

        Eli se siitä hokemasta, että koira on läheisten IHMISSUHTEITTEN korvike. Minä luulen, että kysymys on pikemminkin päinvastaisesta: ihmiset, joilla on tuskainen läheisyyden kaipuu, mutta ovat sen verran tunne-elämältään haavottuneita, että pelkäävät aitoa kiintymystä, torjuvat vilpittömimmät - eli eläimet - läheltään, jotta eivät joutuisi vastakkain ristiriitaisen kaipuu- ja torjuntareaktionsa kanssa. Johtuneeko hysteerinen karvakammo ja siihen liittyvä siivousvimma edellisestä. Siinä voisi olla testattavaa jollekin sosiaali- ja terveysalan opinnäytetyön tekijälle.


      • Topi Turhake

        Juho, että aika monella yksinäisellä naisella on koira. Koiraspuolinen. Isohko. On myös huomattu nettisivuilta, miksi. Ja naisetkin myöntää, että ensin tulee koira, sitten ei mitään eikä sittenkään, mutta sitten piiiitkän välin päässä on (ehkä) mies. Eikä koiranainen miestä kaipaa, tunnustavat sen itsekin. Koira tekee rajun työn, nopeasti ja vaikka kuinka kauan... Joka päivä, monesti päivässä. Mitä siinä enää miehellä...?

        Perheenjäsen ei mokoma räyhäävä paskaruisku kyllä ole.
        Onhan maaseudulla lehmät, lampaat, siat ym lasten lemmikkejä. Ainakin oli pikkupaikoissa kauan sitten silloin, kun kroppanikin oli vielä nuori.


    • Suruun

      Aiotteko ottaa uuden lemmikin?

    • Puuttuu rakasta-eläintä-geeni

      Olen toki pahoillani lemmikkisi kuolemasta. En tiedä, minulta ilmeisesti puuttuu jokin geeni kun en yksinkertaisesti voi sietää tota meidän karvakasaa. On kyllä leppoisa ja kiltti koira, mutta minä kun näen koira, niin siinä on kuin leima, jossa lukee "työmaa". Varsinkin nyt kun sillä on karvanlähtöaika - aivan helv**tisti karvaa joka paikka täynnä! Ja kauhulla odotan kevättä ja kun lumet sulaa - voi sitä pas*an määrää. t. Karvafobia

      • pakiini

        kyllä koira aina yksinäisyyteen paras juttu on,tiätysti ihmisen jälkeen.sen mukana tulee kyl ulkoiltua ja muuta kivaa..tutustuu uusiin samankaltasiin ihmisiinki.se ei puhu mut kyl pussaa senkin eestä.mul ei nyt oo viä koiraa mut kesän aikana toivottavasti saan haluamani.mut suosittelen uuden hommaamist mahd. notleesti..


    • ?????

      Koirani kuolemasta on kulunut jo tovin, en aio ottaa uutta koiraa, ainakaan ennen vanhemman koiran poismenoa. kiitän kaikkia tuesta ja vastauksista :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe