Joko somalit ovat työllistyneet Lieksassa?
Onko parannusta on tapahtunut?
Erittäin tärkeää:))
39
908
Vastaukset
- EiAihettaEnempään
Uudet kannatusluvut ovat taas tulleet. Somalivammautuneen persupuolueen kannatus on ja pysyy persmäessä.
- VainSuvakitEiTätäMyönnä
On se niin mukava seurata suvaitsevaisten itkupotku raivareita , aina kun kysellään somaleitten työllistymisestä :) Ne kun nyt vaan eivät työllisty. Ei kukaan ota ammattitaidotonta , kielitaidotonta ja laiskaa somalia töihin, vaikka vuosia olisi näillä ollut aikaa opiskella puhumaan suomea !!!
- NytIhmisetToimikaa
Allekirjoitettu, ja tätä adressia kannattaa jakaa !!! Pidetään Suomi Suomena !!! Jos tuon sopimuksen kerkeävät herrat allekirjoittaa, niin peli on lopullisesti menetetty ! Suomesta tulee muslimivaltio !!!!
- hyvältä.näyttää
Lieksan somaleja ikävöivä, rakastava ja ihaileva aloittaja muistaa kysellä somalien työllisyystilennetta päivittäiellä aloituksellaan. Työllistyminen on ihan alkamista vaille melkein tapahtunut.
- SäOotToooosiiii
Turhaan ikävöi. Ne on suurimmaksi osaksi muuttaneet työn perässä pois Lieksasta.
Aloittajaörppi jäi yksin ja on nyt pahoissa ongelmissa. Olisi kannattanut elää ja katsella maailmaa vähän monipuolisemmin, ettei putoa tyhjän päälle.
Noin voi käydä jos on oikein tyhmä.
- ropottajat
Kaikki on työntuoksinassa kuka missäkin, osa on jo ylennyt ylikoneinsinööriksi kun on ollut niin kauan Lieksassa!
Aloittaja miettii toisten työllistymistä niin tuhkatiheään että unohtaa kokonaan oman työllistymisensä.
Joutavaa horinaa.
Ilmo tehty.
🐃...😲- IhkuaMonikulttuuria
No montakos lerppahuulta on somaleista töissä ? Toinen toisilleen somaliaksi tulkkausta ei lasketa työksi !
- heissanhopsan
Hyvin sai avaus taas vipinää pankkoon ja pumppuun......
- sairaaloisenfanaattista
Joo, siinä porukassa tunnetaan vain yksi totuus.
- realistiWolf.Wolf
Aloittaja tuntuu olevan todella pahassa kyselyiässä. Lisäksi hän ei ole saanut ilmeisesti tyydyttävää vastausta kovasti häntä kiinnostavaan aiheeseen. Kaikesta päätellen tälle nuorelle ihmiselle suosittelen hakeutumista opiskelemaan, jos suinkin mahdollista. Hakisit vaikka Ammattikorkeaan ja suorittaisit opinnäytetyön tältä niin ihannoimaltasi alueelta. Voisit nimetä opinnäytetyön vaikkapa seuraavasti: Maahanmuuttajien työllistymisen ongelmat ja mahdollisuudet pienissä kuihtuvissa kaupunkikeskuksissa.
Ensiapuna tarjoan hätääsi hieman mielenkiintoista luettavaa. Ota tämä kuin kehittävänä kotiläksynä tulevia opintojasi varten. Tuon kun tutkit tarkkaan, niin pysyt ehkä hetken rauhallisempana;)
http://www.terveytemme.fi/uth/tulokset/index.html- ajattele.ite
On olemassa työperäistä maahan muuttoa, sekä ns. haitta maahan muuttoa, jokainen voi itse miettiä kummasta nyt on kysymys.
- ohjaus.paikallaan
ajattele.ite kirjoitti:
On olemassa työperäistä maahan muuttoa, sekä ns. haitta maahan muuttoa, jokainen voi itse miettiä kummasta nyt on kysymys.
Menepäs takaisin alakouluun ja opettele suomen kieltä ja kielioppia. Haittamaahanmuutto ja maahanmuutto ovat yhdyssanoja. Ennen sekä -sanaa ei tule pilkkua. Viimeisestä lauseesta voi tehdä virkkeen: "Jokainen voi itse miettiä, kummasta nyt on kysymys". Huomaa pilkku laueiden välissä.
- realistiWolf.Wolf
ajattele.ite kirjoitti:
Voi nassu sentään. Luulenpa ymmärtäväni aivan kilpailukykyisesti näitä asioita. Nämä ongelmat eivät kuitenkaan ole hetkessä poispyyhkäistyjä meidän kenenkään ääripään päähänpistoilla. Olen käsittääkseni tietoonne saattanut, aiemminkin, että olen aika-ajoin hyvin maahanmuuttokriittinen, mutta ei se jatkuvalla uikuttamisella parane. Ehdota hyviä ja toteuttamiskelpoisia ongelmanratkaisuja vallitsevaan tilanteeseen, niin pisteesi pörssissä tässä saattavat kohentua. Rahan kierto, ja tietyt yhteiskunnalliset tuet heikompiosaisille ovat lisäksi niin monimutkainen kuvio, että ekonomin koulutuksellakaan ei aina kaikkia seurannaisia, haittoja tai hyötyjä, osata vertailukelpoisesti nähdä tai laskea. Lisäksi on vielä ihmisenä otettava humaanit seikat huomioon. Sanoisin niin, että jos jotain on tehty väärin, se on korjattava laillisin, tasapuolisin ja inhimillisin keinoin.
- takaisin.kouluun
ohjaus.paikallaan kirjoitti:
Menepäs takaisin alakouluun ja opettele suomen kieltä ja kielioppia. Haittamaahanmuutto ja maahanmuutto ovat yhdyssanoja. Ennen sekä -sanaa ei tule pilkkua. Viimeisestä lauseesta voi tehdä virkkeen: "Jokainen voi itse miettiä, kummasta nyt on kysymys". Huomaa pilkku laueiden välissä.
Opettajalla on pilkku "laueiden" välissä.
- ymmärrätkö
takaisin.kouluun kirjoitti:
Opettajalla on pilkku "laueiden" välissä.
Se on kirjoitusvirhe, ei kielioppivirhe.
- realistiWolf.Wolf
ymmärrätkö kirjoitti:
Näppäimistöllä kirjoitettaessa on varsin todennäköistä, että itse kullekin tulee kirjoitusvirheitä aika ajoin. Tämä on lähes itsestään selvyys ottaen huomioon tekniikka ja näppäimistön erilaiset laadut. Jollakulla on näppäimistössään jonkun kirjaimen kosketuspinta hapettunut jne. Tavanomaista myös, että kohdekirjaimen viereinen kirjain tulee tekstiin ilman tarkoitusta. Oi niitä aikoja, kun esimerkiksi rakkauskirjeitä kirjoitettiin vielä käsipelissä ja osaksi kaunokirjoituksella. Kuulun siihen ikäluokkaan, että sain sen vielä kokea. Nykyisin em. hoidellaan älypuhelimilla, WhatsApilla, tekstiviestein tai sähköpostilla, ja millä muulla vielä lienee. Ja kaikki ovat kirjoitusvirheitä pullollaan. Voi tätä nykyaikaa, sanos vanha mies, mutta enhän niin vanha ole. Hallitsen kohtalaisen tahokkain nuo kaikki nykyisin, myös kirjoitusvirheet;)
Rakkauskirjeet tuli kirjoitettua musteella.
http://www.pelimanni.fi/festivaalijamit/wp-content/uploads/2015/05/MaSa_KirjeenSulleKirjootan.pdf
https://www.youtube.com/watch?v=hRO_iDA17bk - opettaja.oppilaaksi
ymmärrätkö kirjoitti:
Eipä paranna asiaa paremmaksi.
- liekarasse
Eikös puolet Lieksan somaleista ole "työllistynyt" tulkkaamaan ja muuten auttamaan muita lukutaidottomia somaleita. Sama tietysti koskee koko maata.
- Lyhyt_neuvo
No sano se nyt vielä kolmanteen kertaan, muuten tuskin pääset tästä kalvavasta tuskastasi eroon.
- realistiWolf.Wolf
Lyhyt_neuvo kirjoitti:
No sano se nyt vielä kolmanteen kertaan, muuten tuskin pääset tästä kalvavasta tuskastasi eroon.
Eiköhän se kohta siitä? Tätä kutsutaan joissakin tapauksissa siedätyshoidoksi.
- ei.se.lähte.työhön
Ei lähte auto käyntin!
- MuhamadMehmed
Miksi minu komenti poistetu? Onkko suvatsivane täti nyt rasisti ku poistti minu kehu KELA ylistys ? mine järkkyty ,kolme vaimo myös ja kaiki minu tussina vauvva !
- höhöhöhöhöh
Oletko tyhmä ja annat rahaa SPR:lle? Tiesitkö että firman johtoporras tienaa hurjasti, pääpomo tienasi lähes 160 000€ viime vuonna.
- AutaArmiasNäitä
Maahanmuutto ja SPR, mitäs muita vammoja niitä olikaan? Ai niin. ruotsin kieli.
AutaArmiasNäitä kirjoitti:
Maahanmuutto ja SPR, mitäs muita vammoja niitä olikaan? Ai niin. ruotsin kieli.
Ruotsin kieli, Eu, feministit jne. Kyllä näillä itkun aiheita riittää.
- tröööttt
Uuninpankko kirjoitti:
Ruotsin kieli, Eu, feministit jne. Kyllä näillä itkun aiheita riittää.
Ja te kommarisuvakit itkette aina maahanmuuttokriittisistä.
- grewferdgwredf
Syyttömiähän me muut ollaan jos edelläluetellut ovat vammaisia!
- uskokaa.jo
Matut on kaikki työpaikat vieneet ja kakki työt tehneet, ainuttakaan vapaata työpaikkaa ei Lieksassa ole!
- ruuhilla-kulukijat
No tekeekös nuo vaiko eikös mitään muutakuin jälkikasvua ruuhille, mitäähh-
- jetkasti-lenkutellen
Paljonkohan pukataan ylimääräistä diskotusmania noille vielä turhaan jetkuteluihin.
- Uuninpankki
Yle: Lähi-idästä ja Afrikasta Suomeen muuttaneiden naisten työllisyysaste on erittäin matala.
Kysyn kahdeksan naisen ryhmältä, mikä on suurin yksittäinen este heidän työllistymisensä tiellä. Vastaus tulee kuin yhdestä suusta: Kielitaidon puute. Epätasa-arvoiseen kohteluun voi törmätä myös omassa kodissaan. Joskus maahanmuuttajanaisen työunelmien tiellä on aviomies, jonka mielestä naisen paikka on kotona lasten kanssa, eikä töissä.
Tarkemmin sanoen vastaus tulee vasta sitten, kun kysymys on tulkattu arabiaksi ja kurdiksi. Siitä huolimatta, että vastaajista suuri osa on asunut Suomessa jo vuosia.
Maryan Jama ei tarvitse tulkkausta. Hän muutti Somaliasta Suomeen jo 20 vuotta sitten. Valtaosan ajasta Jama on kuitenkin ollut kotiäitinä, suomea hän oppi vasta asuttuaan maassa jo yli kymmenen vuotta.- Kaskuvei
Todellinen syy on työhalun puuttuminen ja suojavaatetus. Minä viihdyn pieruverkkareissa kotona, mutta en minä heimoasussa töihin mene.
- Elake
Työ sanaa voi käyttää somalien yhteydessä kysymällä,"mittee työ tiällä tiettä?".
- johntravoltanserkku
Eivät tiettävästi "päässeet" töihin lieksasa,,mutta pääkaupunkiseudulla saa paremmat sosiaalietuudet,,siis sinne vie somali-veikkosen tie!
- kuka.kuka.kuka.kuka
Kuka ajaa taksit, kuka hoitaa vanhukset, kuka ajaa bussit ja kuka käyttää kelan etuuksia valkoisten puolesta! Vaikea arvata!
- Peltofilosofi
Ei ollenkaan vaikeaa jos vähänkin tuntee esim. pääkaupunkiseudun tilannetta, siis sen alueen joka vastaa Suomen kansantulon pääosasta, niin suuri osa bussinkuljettajista, taksirengeistä, lähihoitajista, siivoojista, palvelualan ammattilaisista ym. on maahanmuuttajataustaisia. PKS-palvelutaso romahtaisi välittömästi ilman heitä. Mutta niinhän se on, että jos tosiasiat ja persun kuvitelmat ovat ristiriidassa keskenään niin sen pahempi tosiasioille.
- kuka.kuka.kuka.kuka
Peltofilosofi kirjoitti:
Ei ollenkaan vaikeaa jos vähänkin tuntee esim. pääkaupunkiseudun tilannetta, siis sen alueen joka vastaa Suomen kansantulon pääosasta, niin suuri osa bussinkuljettajista, taksirengeistä, lähihoitajista, siivoojista, palvelualan ammattilaisista ym. on maahanmuuttajataustaisia. PKS-palvelutaso romahtaisi välittömästi ilman heitä. Mutta niinhän se on, että jos tosiasiat ja persun kuvitelmat ovat ristiriidassa keskenään niin sen pahempi tosiasioille.
Unohdit tuon viimeisen homman tuosta listastani jossa mainitsin matujen erikoisesti kunnostautuneen, nimittäin kelan etuuksien käyttämisen!
Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412468Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101868Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse731776Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki811308- 651228
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171178TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161068Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901050Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42904- 70882