He he, olipa leukavasti lohkaistu jenkeiltä. Sitähän se oli. Ei tehnyt mieli avata yhtään lehteä eilen. Se tienasi sitä, se tienasi tätä, se jäi nollille.....
"New York Times kävi hämmästelemässä veropäivää: ”Suomalaiset viettävät kansallista kateuspäivää”
Itte saan palautuksia hilujen verran, niillä ei lööppeihin yllä edes kerran.
Eilen - kansallinen kateuspäivä
26
371
Vastaukset
- 150n.palautus
Ei yhtään ärsytä, ei myöskään ilostuta verotiedot. Lehdet saavat lukijoita, se on ihan hyvä. Vilkaisen vähän onko suurituloisimpien joukossa tuttuja, ei ole. Sitten siirryn seuraaviin otsikoihin. Itse en haluaisi olla niin rikas, että pääsisin julkisuuteen, tähän tilaani olen täysin tyytyväinen.
- Centti
Ei kiinnosta pätkääkään. En ylipäätään ihannoi markkinataloutta. En kyllä haluaisi, että ihan joka tuutista sitä tulee. Voisi olla joku nettisivu josta kiinnostuneet voisivat käydä katsomassa.
- Entä.huomenna
Tänään naisten palkkapäivä
- Tätäkin-liikkeellä
Huomenna turhan monilla miehillä kohmelopäivä. Myös naisilla.
- kateudestavihreä
Eli eilen Vihreiden kannatusprosentti oli aivan huippulukemissa. Mutta se vaan hiipuu ja hiipuu. Vai mitä ?
- Peeeaaaa
Miksi media hehkuttaa joka paikassa suurituloisten tuloilla ja tiedoilla. Kun katsoo TV:n ykkösuutisia niin pääaiheena on aina suurituloisten tulot ja nimet ja kuvat. Mitä mieltä nämä henkilöt itse ovat tästä hehkutuksesta.
Tasavertaisuuden nimissä media voisi myös uutisoida Suomen pienituloisimpien tulot,nimet ja kuvat. Siis niiden jotka ovat päästäneet ns. Matin kukkaroon !- muti
Pienituloisena ei kuitenkaan kateus vaivaa. Sijoitusongelmia ei ole, mitä niillä suurilla tuloilla tekee, kun mikään ei rikkaalle riitä, aina vaan saatava lisää.
Minulle riittää vähempikin, tärkeintä on ystävät ja terveys, olen onnellinen tästäkin päivästä.
Miten onkin mennyt ohi ihan huomaamatta tommonen päivä.
Se on hyvä juttu, että eletään se kateus yhtenä marraskuisena päivänä.
Ei tarvitse kadehtia mitään tai ketään yhtenäkään muuna vuoden päivänä.
Pian voidaan tuumata.
että katoavaa kansanperinnettä koko kateus suomalaisten keskuudessa.
Hyvä me.- flegmaatti
Lööppejä ja paikallislehden suuria kuvauutisia ei voi olla havaitsematta.
Selasin itse "juorukalemteria" viimeeksi 70-luvun alkupuolella.
Sen jälkeen minulle riitti aktiivivuosiei ajaksi liittoni vuosittainen katsaus koulutusryhmäni ansioiden jakaumasta alueittain, toimialoittain, tehtäväluokittain, kokemusvuosittain ja saattoi siellä olla jotain muutakin. Tulot oli jaettu 10:een desiiliin.
Minulle riitti kun näki miten sijoitun yleisellä tasolla omassa luokassani. - staka
Voitaisiin alkaa ennemminkin otsikoida ja tehdä meille tavantallaajillekin tiettäväksi, mitä nuo ylirikkaat tekevät turhan suurilla tuloillaan. Hyvää vai pahaa? Verojen jälkeen kun vielä jää rahaa rutkasti yli oman elämästä nauttimisen tarpeen, sen osaa huonompikin matikkapää laskea.
Turha kulutus on myrkkyä maapallolle, sen kai jo jokainen tietää. Vai tietääkö?
Siis auttavatko nämä ylirikkaat - miten ja kuinka paljon - oman maan ja/tai muun maailman vähäosaisia ja jopa osatta jääneitä. SELLAINEN toiminta (sekä rahallinen että fyysinen) on mielestäni todella arvokasta. Me köyhemmätkin voimme tehdä osamme. Solidaarisuus kunniaan!Määrittele yli-rikas.
Minusta olisi oikeanpaa että luuserit auttaisivat toisiaan.
Vähästä se köyhinkin antaa.
Miksi rikkailta aina vaaditaan rahaa ilmaiseksi?
Yhtykää köyhät.
Tehkää omat Joulu-Patanne.
Aina niillä joku elää paremmin kuin joku toinen.
H.@staka jätin sinulle viestin mun oman ketjuni loppuun (miten ihmeessä) kun en löytänyt enää sitä kysymystäsi Coelhosta.
@hunksz Minusta olisi kaikkein parasta ja nostaisin todella hattuani sinulle jos siirtäisit suoraan 80% eläkkeestäsi jollekin säätiölle joka auttaa huonompiosaisia . Sitten voisit mennä pesemään suusi mäntysuovalla koska nimittelet pienituloisia ja elämänsä kanssa kamppailevia "luusereiksi". Sinä olet luusereista suurin, koska sinulta puuttuu joka lohko aivoistasi, olisiko se jossa asuu empatia, myötätunto ja solidaarisuus muita kohtaan. Olet häpeäksi koko ihmiskunnalle.
Kaikkein suurimpia selviytyjiä ja voittajia maailmassa on Pepe Mujica joka lahjoitti presidentinpalkastaan 80% säätiölle joka rahoitti "sosiaalista asumista" eli rakensivat asuntoja pienituloisille.- eiainasitämiltääyttää
suurin osa rikkaista ei tee mitään numeroa hyväntekeväisyyteen lahjoittamistaan varoista,
ne jotka eivät yleensä lahjoita mitään pitävät suurinta meteliä joulupataan pudottamistaan roposista - staka
eiainasitämiltääyttää kirjoitti:
suurin osa rikkaista ei tee mitään numeroa hyväntekeväisyyteen lahjoittamistaan varoista,
ne jotka eivät yleensä lahjoita mitään pitävät suurinta meteliä joulupataan pudottamistaan roposistaMinäkin uskon ja luotan että juuri näin on. Oli vain melkein pakko kirjoittaa, koska mielestäni on epäoikeudenmukaista että tuloerot ovat niin valtaisat. Jokin katto pitäisi olla palkanmaksussa. Kun ei ihmisen onni ole ollenkaan sidoksissa rikkauksiin.
Miten ihmeellä voidaan perustella sitä, että ihminen saa työstään niin paljon rahnaa ettei millään jaksa sitä (perheineen/sukuineen) kuluttaa? Nojoo, tiedän että ylimääräinen raha sitten sijoitetaan, mahdollisimman hyvätuottoisiin osakkeisiin tms. että rikastuttaisiin vielä lisää. Ja taas lisää...
Ei kiinnosta yhtään, kuka mitäkin tienaa.
Se kuinka paljon tai vähän joku tienaa, ei vaikuta arkeeni mitenkään.- Bengalitikku
Minusta on erinomaista, että julkaistaa.
Kellä ei ole salattavaa, no hätä.
Kirjekuoritiedot?
Laitoin merkille, että kaikella höpöllä voi noinkin hyvin ansaita.
Okei, voi olla korkeakoulutuntkintokin. Yhteiskunnallisesti merkittävää.
Sitten nämä nuoret yrittäjät. Hauskaa, että sanovat suoraan, että ok. maksaa verot Suomeen. Moni vanhempi Roope kun sanoisi samaa.
Ai. Luinko uutiset? Tietenkin.
Miten veroja käytetään, on oma lukunsa.
Tulipa mieleen, miksei meille 60 makseta täällä kirjoitettavista höpöistä?
Ja Jenkit? Tämähän se on osoitus avoimesta ja vapaasta yhteiskunnasta.
Kade? No en tietenkään..... Bengalitikku kirjoitti:
Minusta on erinomaista, että julkaistaa.
Kellä ei ole salattavaa, no hätä.
Kirjekuoritiedot?
Laitoin merkille, että kaikella höpöllä voi noinkin hyvin ansaita.
Okei, voi olla korkeakoulutuntkintokin. Yhteiskunnallisesti merkittävää.
Sitten nämä nuoret yrittäjät. Hauskaa, että sanovat suoraan, että ok. maksaa verot Suomeen. Moni vanhempi Roope kun sanoisi samaa.
Ai. Luinko uutiset? Tietenkin.
Miten veroja käytetään, on oma lukunsa.
Tulipa mieleen, miksei meille 60 makseta täällä kirjoitettavista höpöistä?
Ja Jenkit? Tämähän se on osoitus avoimesta ja vapaasta yhteiskunnasta.
Kade? No en tietenkään.....Ei kai se noissa luetteloissa näy, onko salattavaa vai ei.
Niin nuoret, kuin vanhatkin voivat verotietonsa kertoa jos haluavat.
Mitä hyötyä ja kenelle on noista tiedoista.
Viranomaiset ne kyllä saavat tarvittaessa.
Minulle kans yks hailee kuka mitäkin tienaa.
Toisaalta, olisikin kiinnostavampaa kun lehdet kirjoittaisi lööpeissään miten paljon kukakin kansalainen on vienyt piiloon verottajalta Caymansaarille, Maltalle tai Panamaan.
Tyyppi Herra Isomahainen Jättikenkä suomalaisen firman MCays Bingo ei ole maksanut veroja Suomessa laissa olevan porsaanreiän johdosta. Hän ei ole tienannut kuin kaksituhatta euroa koko vuonna koska hän ei ole halunnut nostaa palkkaa omasta firmastaan vaan on lainannut toisesta firmastaan kolmannelle ja sitä kautta kierrättänyt rahaa ulos paratiisisaarille muutama sata miljoona euroa, mutta tää onkin kaikki laillista ja voi että herra Isomaha on ollut älykäs ja viisas.- Bengalitikku
Viittasin "kirjekuoriin". Yrityksessä/-sissä mukana touhuavalla voi olettaa olevan osinkotuloja.
Ei tarvitse kovin kauas mennä: Bryssel, Lichtenstein, Jerseyn saari...
Hiljaisuuteenhan kohun jälkeen tuo asia on haudattu.
Tällaiset henkilöt, joiden tiedot ovat x-files:issa, haluavat, ettei julkisuutta tai kohua synny. Mutta mietin, onko ko. henkilöt sopivia julkisiin virkoihin tai edustajiksi.
Mielestäni ei. - flegmaatti
Bengalitikku kirjoitti:
Viittasin "kirjekuoriin". Yrityksessä/-sissä mukana touhuavalla voi olettaa olevan osinkotuloja.
Ei tarvitse kovin kauas mennä: Bryssel, Lichtenstein, Jerseyn saari...
Hiljaisuuteenhan kohun jälkeen tuo asia on haudattu.
Tällaiset henkilöt, joiden tiedot ovat x-files:issa, haluavat, ettei julkisuutta tai kohua synny. Mutta mietin, onko ko. henkilöt sopivia julkisiin virkoihin tai edustajiksi.
Mielestäni ei.On niitä "kuoria" kotimaisissakin pankeissa. Eikä tarvitse olla mikään miljonääri. Kaikkien tavoitettavissa on sijoitusmuotoja joiden vuosittaisista tuotoista ei tarvitse maksaa veroa.
Alkuperäisen sijoituksen voi nostaa verottomana ja vasta voittojen kotiuttaminen on veronalaista omaisuustuloa.
Oman "kuoreni" hoidosta pankki nyysii, positiosta riippuen 1,4% - 1,7%!
Taviksen pankkien välistä rahaliikennettä kyllä valvotaan. Vaatimattonkin liikenne esimerkiksi Nordean ja D-B:n espanjalaisen konttorin välillä aiheuttaa vähintään kerran vuodessa selvityspyynnön.
Nuo luettelosi kohteet ovat varmaan parempia paikkoja mutta mielikuvittelen, ettei pieneläkeläisen varannot koonnosta kyseisiä järjestelijöitä. - Bengalitikku
Toisaalta. Miksei verottava käytä arviota ko. vuodelle?
Negatiivinen vero?
- mrshitcoin
Nyt hokasin miten minusta tulee parissa vuodessa ökyrikas eläkeläinen. Pyydän että eläkettäni maksava yhtiö alkaa maksaa minulle eläkkeen bitcoineilla. Se on äärettömän vaivaton tapa. 2 vuoden päästä minun kuvani ja tietoni ovat TV 1 pääuutisissa
- Kuolemansynti
Määrittele ahneus......
- Varav
Ei Suomessa ole rikkaita. Ja ei se raha vaan se mitä on korvien välissä tekee ihmisestä vauraan. Tyytyväisyys kaikissa tilanteissa on parasta. Lehtien lukemisen lopetin silloin kun Trumpista tuli pressa. Ei kestä yhtään seurata hänen toilailujaan . Parempi elää uutispimennossa. Telkkarin uutiset riittää. Ja mitä tulee luettua netistä. Juoruikua en harrasta eikä muiden yksityisasiat tai tienaamiset kiinnosta. Autan kuitenkin avun tarpeessa olevia jos se vain on mahdollista. Ajattelen, että hyvin helposti ei Suomessa, mutta muualla, on muiden avun varassa. Pelkkä sairastuminen riittää saamaan ihmisen talouden sekaisin maissa joissa ei ole sosiaaliturvaa. Mikä jaksaa aina ihmetyttää on ihmisten kateus muita kohtaan . Se on lisääntynyt valtavasti. Omassa nuoruudessa ei ollut tälläistä vaurautta ja nuukailu oli hyveistä parhain.
- flegmaatti
Toisin sanoen, kun tarpeet mukautuvat resursseihin voi elää tyytyväisenä.
Muut muokatkoot elämänsä puitteet halujensa ja kykyjensä mukaan mutta katastrofien seurausten lievittäminen on paikallaan.
Pakolaisten perusteluiden suhteen olen melko tyly. "Köyhyyttä, väkivaltaa jne. jne. TEHKÖÖT ITSE ASIALLE JOTAIN!
Naisten, lasten ja vanhusten pakeneminen sodan jaloista on ymmärrettävää mutta eivätpä nuo kovin helposti kykene pitemmälle lähtemäänkään. Lähialueiden leirit ovat pakopaikkoja.
Saatan antaa rehelliselle dokulle 5€ mutta mihinkään keräykseen en ole antanut, enkä anna centtiäkään! - taskuraha-apua-joo
Samalla sävelellä kuljen.
Omille laitareunan kulkijoille olen jeesinyt kohtuullisesti kautta vuosikymmenten.
Olen auttanut perheitäkin. Nimenomaisesti lapsiperheitä. Se on face to face eikä mitään lippaita.
Huomasiko kukaan uutisen, oliko eilen, paljonko Punaisen ristin johtajisto vetää liksoja?
Yksi taisi nostaa 160 000 euroa vuodessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5601913- 91930
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18927Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101826Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2757Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50739- 63715
- 68715
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?74658- 65553