Sakko asuntovaunulle laillisessa parkissa

LASSE1962xxd

Heippa

Minulla on vuoden 1979 asuntovaunu ja parkkeerasin sen asiallisesti tien reunaan lailliselle paikalle oman asuntoni lähelle. Tiellä ei ole pysäköintikieltoja / rajoituksia.
Asuntovaunu ei ollut autossa kiinni.

Viime viikolla sain sakot. Syy:

AJONEUVO EI OLE TOSIASIALLISESSA LIIKENNEKÄYTÖSSÄ. TLL 28 / 22mom

Onko sakko asiallinen vai miksi sain sen?

Onko tässä kyse siitä että asuntovaunu on yli 25v vanha ka ei tarvitse katsastella?

4

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jurrrrristi

Kyllä se aiheesta tuli.

28 §
      Erityiset pysäköintikiellot
      Pysäköinti on kielletty:

Tielle ei saa jättää eikä tiellä saa säilyttää tai varastoida ajoneuvoa, jota tosiasiallisesti ei käytetä liikenteessä. (5.12.2008/829)

• Lawetorder

Mitähän tarkoitat, ettei tarvitse katsastella?

Oliko asuntovaunu katsastettu vaiko ei?

Jos ei ollut, on sakko ollut ihan oikein, jos on katsastettu, niin silloin sakko ei ole oikein.

Olisi hienoa kun tässäkin olisi ilmaistu asia selkeämmin, "Olin jättänyt reikisteröimättömän/rekisteröidyn, katsastamattoman/katsastetun asuntovaununi tienlaidassa olleeseen pysäköintiruutuun, sain sakot,

Onko sakko annettu oikein perustein, kun luki sakon perusteeksi TTL 28§ 22mom?"

• Harri200000

Hei.

Ei kai yli 25v vanhoja asuntovaunuja tartte katsastaa? Vai miten se nyt menee?

• xxxxxxg

Ei virheellisestä pysäköinnistä anneta sakkoa, vaan pysäköintivirhemaksu. Yleensä virhemaksun kirjoittajilla on kaksi silmää päässään, jolloin he näkevät vaunusta päältä päin käytetäänkö sitä liikenteessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      226
      1603
    2. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1478
    3. Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta

Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav
      Ikävä
      173
      1251
    4. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      38
      1214
    5. Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?

Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks
      Pyhäjärvi
      13
      1067
    6. Kaipaan mies sun katsetta

Ootko hylännyt mut?
      Ikävä
      51
      964
    7. Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_
      Maailman menoa
      188
      916
    8. Kristinuskon arvot käyttöön

Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric
      Luterilaisuus
      284
      892
    9. Millainen nainen kaipaa minua ?

Millainen nainen kaipaa minua ? Kerro nainen sinä se.
      Ikävä
      48
      827
    10. Zoon hallitus hajoamassa !

H pj on lähtemässä karkuun.
      Ähtäri
      25
      818
    Aihe