Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kaason tehtävät

ehkä tuleva kaaso

Mitä tehtäviä kaasolle kuuluu??

4

3774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cati81

      Kaason tehtävistä tärkein on olla morsiamen tukena. Se mitä muita tehtäviä kaasolla on, riippuu hirveästi morsiusparista.
      Itse kaasona olen tehnyt/hoitanut/auttanut mm. seuraavia asioita:
      - kutsujen teko yhdessä morsiusparin kanssa
      - Ilmottautumisten vastaanotto
      - Koristeiden teko
      - Hääpaikan koristelu
      - Hääpuvun yms. (kampaus,meikki, kengät) makutuomari
      - Hääyöpaikan etsintä
      - Lahjalistan teko yhdessä morsiusparin kanssa
      - Hääkampauksen ja meikin tein toiselle morsiammelle.
      - Yleinen tuki ja turva
      - Hääohjelman suunnittelu ja toteutus yhdessä bestmanin kanssa.
      - Hääpäivästä huolehtiminen yhdessä bestmanin kanssa.
      - Morsiammen tuki ed. iltana sekä hääaamuna ja tietysti koko hääpäivänä (jos on leveä puku, vessassa käynnissä morsian tarvitsee apua, meikin tarkistus)

      JOku toinen morsiuspari haluaa hoitaa kaiken itse, toiset haluavat mahdollisimman paljon apua. Tunnet varmaan ystäväsi, minkälaisia he ovat. Kaasona olo on ollut välillä hermoja raastavaa hommaa, mutta lopulta todella antoisaa. On ollut todella ihanaa katsoa ihan läheltä, kun morsiuspari säteilee onnea. Tsemppiä mahdollisiin "virkaasi" :)

    • cati81

      Unohtui äsken mainita, että tietysti järjestää morsiamelle polttarit, tietysti hyvällä maulla, niin että morsian niistä pitää ja on polttareiden jälkeen edelleen puheväleissä kanssasi. Tarkoitus on nauttia päivästä, ei nolata morsianta.

    • hanna

      Kaason tehtävät riippuvat todellakin morsiamesta. Kun itse menin pari kuukautta sitten naimisiin ei kaason tarvinnut stressata, että olisi liikaa tekemistä. Hän suunnitteli jonkin verran kanssani häitä ja toimi makutuomarina sovittaessani hääpukuja. Ennen kaikkea hän oli "henkisenä tukena". Hääpäivänä en odottanutkaan hänen olevan seuranani aamusta alkaen, sillä täytyihän hänenkin valmistautua ja lisäksi hän huolehti pienet morsiusneidot vaatteisiinsa.

    • en vaatinut

      kaasoltani aikoinaan mitään. Hän järjesti oma-alotteisesti polttarit ja teimme yhdessä joitain koristeita sekä piti yhdessä bestmanin kanssa hääpäivänä juhlaväelle ohjelmaa.
      Morsian on pääjehu, kaaso vain apu jos sitä tarvitaan. Kaason mielenkiinto ei ehkä ole pitkäjaksoista eli ei välttämättä halua järjestellä sinun häitäsi kuukausia ja ajatella morsiamen asioita.
      Kehotan keskustelemaan ja antamaan kaason itse päättää mitä haluaa tehdä ja mitä ehtii tehdä.

      morsian; keskustele kaasosi kanssa
      kaaso; keskustele morsiamen kanssa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2257
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe