"70-vuotiaiden leppoisa kahvipöytä. Liity rohkeasti mukaan keskustelemaan!"
Keskustele ainakin itsesi kanssa.
ku itte kysyy ja itte vastaa; ei tuu jäläkipuheita
97
863
Vastaukset
- no.kaikkihan.niin.tekevä
On paikallaan muistuttaa asiasta, joka muuten on itsestäänselvyys. Ehkä on mukana jokunen uusi ja kokematon nikki, joka ei niin menettele.
On joka tapauksessa piristävä aloitus näin lauantaipyhänä. - Ohje
joka on pistämättömän hyvä.
Tässä vaiheessa, kun monet olemme sen iäisyyden kaksoispisteen edessä, kannattaa keskustella itsensäkin kanssa.
Minä sanoin taas äsken itselleni: "Kiitos, kun laitoit kaiken valmiiksi eilen illalla aamua varten! Konsertti varmaan antoi voimia lisää, joten: kiitos Cantores Minoresille!"- Muistakaa
kiittää itseänne, kun olette olleet reippita ja ahkeria,
sekin auttaa jaksamaan siinä, että kaikki pysyy kunnossa!
Heh, noinhan sitä sanotaan, että riitaa ei tule kun itsensä kanssa keskustelee.. Minulle kyllä tulee riitaa itseni kanssa, ehkä enemmän kuin toisten.)) Aamullakin motkotin itselleni, kun "joku" ei jaksanut (lue:viitsinyt) siistiä pöytää illalla, että olisi tuntenut itsensä tervetulleeksi uuteen aamuun...
Kahvipirtistä ja omasta roolista siellä ainakin minun on pakko myöntää, että eräänlaista raportointia oma kirjoitteluni siellä on ollut. Kun ei ole vielä oppinut tuntemaan muita, ei ole sitä pitkää yhteistä historiaa, vuorovaikutus jää tietysti vähäisemmäksi kuin muilla, mutta pirtin henki, jonka luomisessa emäntä on luonnollisesti aina avainasemassa, on tarjonnut virkistystä ja hyvää mieltä minullekin. Hyvä SkillaN, hyvä kaikki pirttiläiset ja pirtissä kävijät !- de-meter
Jaas opin, että hosua ei kannata. Luin aloituksen hätäisesti ja koin sen viittaavan palstan kahvipirttiin vaikka se näkyikin kehotuksena tulla mukaan koko palstalle...
Ei tuossa mitään isoa vahinkoa näytä tapahtuneen, kahvipirttiä vain tuli mainostetuksi, mutta kyllä se kehujen väärti onkin, mielestäni..)) de-meter kirjoitti:
Jaas opin, että hosua ei kannata. Luin aloituksen hätäisesti ja koin sen viittaavan palstan kahvipirttiin vaikka se näkyikin kehotuksena tulla mukaan koko palstalle...
Ei tuossa mitään isoa vahinkoa näytä tapahtuneen, kahvipirttiä vain tuli mainostetuksi, mutta kyllä se kehujen väärti onkin, mielestäni..))Olen samaa mieltä.
- Tuttu-juttu
minullekin on tuo aloitus, - naurahdus pääsi kun sen luin.
Minusta motkotus ei auta, siksi sitä ei kannata harrastaa. Muistat varmaan kouluajoistakin, että kehut saivat sinut aina laittamaan kaikki voimasi kehiin!
Kai sekin on varhaislapsuudessa opittua, äiti oli sellainen, että kehui silloin kun oli aihetta, ja osasi olla niin iloinen hyvistä todistuksista, että niitä sitten toi jatkossakin!Hyvät eväät sait matkalle äidiltäsi, "Tuttu-juttu". En minäkään huonoja saanut, mutta omaan ylikriittiseen luontoon on ollut pakko tottua ja ottaa tuo motkotus siihen kuuluvana. Ja eihän se pelkästään huono asia ole, pitää itsensä ruodussa..))
Mutta totta, kehuminen kannustaa. Vaikka se ei ihan nappiin menisikään, hyvää tahtoa siitä ainakin välittyy.- Epäonnistuminen.tuttua
demeter1 kirjoitti:
Hyvät eväät sait matkalle äidiltäsi, "Tuttu-juttu". En minäkään huonoja saanut, mutta omaan ylikriittiseen luontoon on ollut pakko tottua ja ottaa tuo motkotus siihen kuuluvana. Ja eihän se pelkästään huono asia ole, pitää itsensä ruodussa..))
Mutta totta, kehuminen kannustaa. Vaikka se ei ihan nappiin menisikään, hyvää tahtoa siitä ainakin välittyy.Minun kotonani ei lapsia kiitelty. Äitini sanoi ihan ääneen, että kiittäminen tekee lapsesta vain ylpeän ja luulevaisen. "Kissa kiitoksella elää".
Mitään työni jälkeä ei kotona arvostettu, joten luulin, että en kykene mihinkään työhön. Ensimäinen arvostelu sai minut aina lopettamaan homman siihen paikkaan, koska tiesinhän minä, etten osaa mitään. Ruuanlaiton opin koulun taloustunnilla ja lukemalla lehdistä reseptejä. Mutta eihän lapsi tiedä, miten kunnollinen siivous tai muu taloustyö tehdään, jollei hän saa ohjeita. Minulle vain ilmoitettiin, ettei työ kelpaa.
- lämmin-tervehdys-palstal
No asiasta toiseen:
Tänään on vainajien muistopäivä,
hautuumalle viertaa ihmisiä laumoittain,
kynttilämeri kaunistaa kalmiston,
moni rakkaani nukuu jo siellä,
vuosia olen aina käyny reippaasti viemässä kyntilän rakkaitteni haudoille,
tänään on poikkeus, en uskalla köpittää hautuumalle,
sydän pistää hanttiin, ei jaksa kävellä,
kipu rintakehässä estää matkan teon,
nyt jään kotiin muistelemaan heitä, - Mrs.W
Demeterin kommentista ja tästä ketjusta yleensäkin tuli mieleen meillä päin käytetty, reippaasti mustalla huumorilla höystetty tokaisu: "Kun itse kehuu, niin saa kehut lämpimiltään."
Kun on tuollaisessa ilmapiirissä kasvanut, niin onko ihme että itsekehu pistää pahasti silmään. Ja korvaan. Mutta me savokarjalaiset saatamme 'kehua' myös niin, että (vain) paikallista kieltä ja huumoria ymmärtävät huomaavat kommentin olevan pelkkää pilke-silmässä-itseironiaa. Vaikea laji!
En oikein viitsi enkä osaakaan täällä kirjoitella omasta elämästäni ja päivän tekemisistäni enkä edes tekemättä jättämisistäni. En jaksa edes suuremmin lukea tuntemattomien kirjoituksia, vaikka monta kertaa varmaan ovat mielenkiintoisia ja mukavasti kirjoitettuja. Ei tämän ikäisenä enää jaksa suuremmin 'tutustella'.
Vai pitäisikö opetella... Hmmm.- Pohjalaisten
erikoispiirre on itseironia ja sarkasmi, niitä olen ainakin minä nauttinut pikkupennusta lähtien.
Valitettavasti monetkaan muiden heimojen kasvatit eivät tajua niitä, vaan ottavat ne
itsensä kehumisena, mistä sinäkin puhuit.
Vai miten tuon otsikon tai otat ... tämän: minoon meiltä, ja muut on meidän krannista!
Pohjalaiset nauravat sille kurkku suorana. - Mia---
Esko Kaartinen, Eiran sairaalan ortopedi, piti esitelmän nivelrikosta ja se oli tosi hyvä. Perinnöllisyyttäkin voi nivelrikossa olla, ja parhaat keinot sen estämisessä ovat painonpudotus, mikäli on ylipainoa, säännöllinen liikunta ja terveellinen, monipuolinen ravinto sekä hyvä yöuni.
Hän sanoi mm: "Jos yhden sanan voisin poistaa, niin se olisi 'kuluma'. Sen kuullessaan moni vanha ihminen on alkanut säästää polviaan, istua paikoillaan, ja silloin nivelten kunto romahtaa."
Hän kertoi siitä, miten nivelrusto ja koko nivel tarvitsee hyvän verenkierron Ja toimivat, hyväkuntoiset lihakset ympärilleen. Lihakset ruokkivat nivelrustoa. "Liikunnan merkitystä ei voi tarpeeksi korostaa!"
Mieheni äiti yli 90-vuotiaana on tästä esimerkkinä, hän joutui ensin rollaattorin ja sitten pyörätuolin varaan.
Me mieheni kanssa työnsimme häntä joskus ympäri hänen siinä istuessaan. Hän nautti tuttujen paikkojen katselemisesta ulkona kauniina alkukesän lauantaina. :)
Esko Kaartinen mainitsi myöskin alkoholin. Hän kertoi briteissä tehdystä tutkimuksesta, jonka mukaan oluen ym juojilla olivat huonommat nivelet kuin punaviiniä annoksen aterian yhteydessä nauttivilla.
Joku vieressäni istuva mieshenkilö naureskeli, että "miten briteissä oli mahdollista löytää verrokkiryhmä oluen lipittäjille?" :)
Ai niin, keliaakikkojen (coeliac disease) ryhmästä verrokit.
Toisalta gluteenittomiakin oluita kai on olemassa? :) - Olen-kuullut-minäkin
Yksi annos punaviiniä noin 1 dl aterian yhteydessä on parempi kuin täys-raittius.
- Oikeastaanhan
tuokin on täysraittiutta.
- Aivan-oikea
ja hyvä esitelmä on tuo ortopedin pitämä, oikean tiedon pitäisi vain levitä enemmän ihmisten tietoisuuteen.
Mia--- kirjoitti:
Esko Kaartinen, Eiran sairaalan ortopedi, piti esitelmän nivelrikosta ja se oli tosi hyvä. Perinnöllisyyttäkin voi nivelrikossa olla, ja parhaat keinot sen estämisessä ovat painonpudotus, mikäli on ylipainoa, säännöllinen liikunta ja terveellinen, monipuolinen ravinto sekä hyvä yöuni.
Hän sanoi mm: "Jos yhden sanan voisin poistaa, niin se olisi 'kuluma'. Sen kuullessaan moni vanha ihminen on alkanut säästää polviaan, istua paikoillaan, ja silloin nivelten kunto romahtaa."
Hän kertoi siitä, miten nivelrusto ja koko nivel tarvitsee hyvän verenkierron Ja toimivat, hyväkuntoiset lihakset ympärilleen. Lihakset ruokkivat nivelrustoa. "Liikunnan merkitystä ei voi tarpeeksi korostaa!"
Mieheni äiti yli 90-vuotiaana on tästä esimerkkinä, hän joutui ensin rollaattorin ja sitten pyörätuolin varaan.
Me mieheni kanssa työnsimme häntä joskus ympäri hänen siinä istuessaan. Hän nautti tuttujen paikkojen katselemisesta ulkona kauniina alkukesän lauantaina. :)
Esko Kaartinen mainitsi myöskin alkoholin. Hän kertoi briteissä tehdystä tutkimuksesta, jonka mukaan oluen ym juojilla olivat huonommat nivelet kuin punaviiniä annoksen aterian yhteydessä nauttivilla.
Joku vieressäni istuva mieshenkilö naureskeli, että "miten briteissä oli mahdollista löytää verrokkiryhmä oluen lipittäjille?" :)
Ai niin, keliaakikkojen (coeliac disease) ryhmästä verrokit.
Toisalta gluteenittomiakin oluita kai on olemassa? :)Kiitos tuosta tietoiskusta, Mia---. Aina on hyvä kerrata näitä asioita, jotka ainakin minulle ovat ajankohtaisia. Ja vertaistieto on aina elävämpää kuin kirjoista luettu...
- Mia----
Lapsuudenkotini sijaitsi Pohjanlahteen laskevan joen rantamailla,
ja Koskelan sillalla koulutoverini kanssa usein kävimme katselemassa
esim. jäiden lähtöä keväällä, kuuntelimme niiden helinää,
jonka sanottiin tuovan onnea,
tai ihan muuten vain, veden virtaamista sillan alla oli kiva seurata.
Siksi oli helppo samaistua Positiivareiden päivän tarinaan:
"ANNA VIRRAN VIEDÄ
Eräs poika nojasi kauan sitten sillankaiteeseen ja katseli alhaalla virtaavaa jokea. Tukki, ajopuun palanen ja lastu uiskentelivat ohitse. Sitten veden pinta oli jälleen tyyni. Mutta vesi virtasi sillan alla kuten se oli virrannut jo satoja ellei tuhansia tai miljooniakin vuosia. Joskus se soljui vuolaampana ja joskus hyvinkin hitaana, mutta koko ajan se virtasi.
Katsellessaan jokea sinä päivänä poika löysi jotakin. Ei mitään aineellista, jota olisi voinut kosketella käsin. Ei hän kyennyt edes näkemään sitä. Se oli ajatus. Aivan odottamatta ja kuitenkin aivan tyynesti hän tajusi että kaikki hänen elämässään virtaisi jonakin päivänä sillan alta kadotakseen näkymättömiin veden tavoin.
Poika alkoi pitää näistä sanoista "sillan alla virtaava vesi". Ajatuksesta oli hänelle apua ja tukea koko hänen loppuelämänsä ajan. Vaikka siihen sisältyikin päiviä ja tekoja, jotka olivat sekä synkkiä että vaikeita, ja aina tehtyään erehdyksen, jota ei voitu korjata tai menetettyään jotakin lopullisesti, poika, joka oli varttunut nyt mieheksi, sanoi: "Sehän oli vain sillan alla virtaavaa vettä!"
-N.V. Peale - de-meter
Mia---- kirjoitti:
Lapsuudenkotini sijaitsi Pohjanlahteen laskevan joen rantamailla,
ja Koskelan sillalla koulutoverini kanssa usein kävimme katselemassa
esim. jäiden lähtöä keväällä, kuuntelimme niiden helinää,
jonka sanottiin tuovan onnea,
tai ihan muuten vain, veden virtaamista sillan alla oli kiva seurata.
Siksi oli helppo samaistua Positiivareiden päivän tarinaan:
"ANNA VIRRAN VIEDÄ
Eräs poika nojasi kauan sitten sillankaiteeseen ja katseli alhaalla virtaavaa jokea. Tukki, ajopuun palanen ja lastu uiskentelivat ohitse. Sitten veden pinta oli jälleen tyyni. Mutta vesi virtasi sillan alla kuten se oli virrannut jo satoja ellei tuhansia tai miljooniakin vuosia. Joskus se soljui vuolaampana ja joskus hyvinkin hitaana, mutta koko ajan se virtasi.
Katsellessaan jokea sinä päivänä poika löysi jotakin. Ei mitään aineellista, jota olisi voinut kosketella käsin. Ei hän kyennyt edes näkemään sitä. Se oli ajatus. Aivan odottamatta ja kuitenkin aivan tyynesti hän tajusi että kaikki hänen elämässään virtaisi jonakin päivänä sillan alta kadotakseen näkymättömiin veden tavoin.
Poika alkoi pitää näistä sanoista "sillan alla virtaava vesi". Ajatuksesta oli hänelle apua ja tukea koko hänen loppuelämänsä ajan. Vaikka siihen sisältyikin päiviä ja tekoja, jotka olivat sekä synkkiä että vaikeita, ja aina tehtyään erehdyksen, jota ei voitu korjata tai menetettyään jotakin lopullisesti, poika, joka oli varttunut nyt mieheksi, sanoi: "Sehän oli vain sillan alla virtaavaa vettä!"
-N.V. PealeOpettavainen tarina. Kun muistaisi aina. Takertuminen on kai "helpompaa" kuin irti päästäminen..))
- Mrs.W
Pohjalaisten kirjoitti:
erikoispiirre on itseironia ja sarkasmi, niitä olen ainakin minä nauttinut pikkupennusta lähtien.
Valitettavasti monetkaan muiden heimojen kasvatit eivät tajua niitä, vaan ottavat ne
itsensä kehumisena, mistä sinäkin puhuit.
Vai miten tuon otsikon tai otat ... tämän: minoon meiltä, ja muut on meidän krannista!
Pohjalaiset nauravat sille kurkku suorana.Satunpa tuntemaan ja aika hyvinkin eteläpohjalaisen mielenlaadun, ja tietysti tuo sanontakin on tuttu. Kuvaa hyvin sikäläistä vakaata luottamusta itseensä, mutta myös huumoria. Ei siinä 'krannilaisia' vähätellä, mielestäni, eivät nyt vaan satu olemaan Meiltä ;)
Ai mistä tunnen ja tiedän? Satuinpa menemään liittoon yhden sikäläisen kanssa lähes 50 vuotta sitten. Ja yhdessä ollaan edelleen. Luulen että hänen on ollut vaikeampaa opetella ymmärtämään meikäläisten puhetapaa ja huumoria kuin minun pohjalaisten. - Hei-
misis Winter--, myös minä Mia olen ollut vuosikymmeniä avioliitossa helsinkiläisen pohjalais-hämäläiset sukujuuret omaanneen miehen kanssa, syöpä vei hänet kesken matkaa, mutta täydestä sydämestäni kiitän Luojaani hänestä, hänen älystään ja huumoristaan, kaikesta , ja lapsistamme! Elämälle kiitos!
- peili_kaverina
Kun yksin ryyppää, on aina arvoisessaan seurassa, eikä tule riitoja;)
- Uskotaan.Varmaan-niin
En ole kokelliut.
Oletko usein koeillut??
- e.lä.mä
Suomi on apinoiden maailma....
- Sinun-viestisi
kertoo jotain vain sinusta.
- rementian.merkit
ruunella on sisäinen vamma. Siks hän tekeytyy varakkaaksi, ruotsissa asuvaksi lentokoneteollisuudessa rikastuneeksi ulkosuomalaiseksi.
Apinajutut tulivat ruunelle lähes pakkomieleilmaisuksi vasta v.2017. Toinen hyvä, sinisirkku putsaa alvariinsa ruunea apinaviesti syytöksistä.
Kirjoittajan koneen asemapaikan voi paikallistaa kuka vaan pientä maksua vastaan. Nimim. e.lä.mä:n asema on raisio. - e.lä.mä
rementian.merkit kirjoitti:
ruunella on sisäinen vamma. Siks hän tekeytyy varakkaaksi, ruotsissa asuvaksi lentokoneteollisuudessa rikastuneeksi ulkosuomalaiseksi.
Apinajutut tulivat ruunelle lähes pakkomieleilmaisuksi vasta v.2017. Toinen hyvä, sinisirkku putsaa alvariinsa ruunea apinaviesti syytöksistä.
Kirjoittajan koneen asemapaikan voi paikallistaa kuka vaan pientä maksua vastaan. Nimim. e.lä.mä:n asema on raisio.Suomi on niin suljettu maa ja ihmisten luulot kaikesta ex Raisio siellä en koskaan ole käynyt.
En ole rikastunut työllä niin ei tee kukaan. Apinoilla tarkoitin kaikkia ihmisiä jotka elävät huonoilla päätöksillä. Euro on hyvä valuutta. EU on myös hyvä monessa, toisaalta hyvin huono, koska sinne otetaan täysin nollia (Bryssel).
Kysymys, onko sohvaperunat suosituin ohjelma? Mikä on paras suomalainen tv ohjelma? - Sinun-viestisi
- e.lä.mä
Sinun-viestisi kirjoitti:
Pitäisikö kirjoittaa sinusta jota en tunne??????
Äläs muuta sano! Parhaan vastauksen saa itseltään ja jos ei itse satu tietämään voi googlettaa tai yksityisasioissaan turvautua läheiseen itseäni viisaampaan ystävään, lakimieheen ja lääkäriin.
Riippuen siitä mistä milloinkin on kysymys. Ei missään tapauksessa ainakaan 70 palstalta, se veisi
ojasta allikkoon...😏- noinhan.asia.oli.heh
No onhan täälläkin ollut hyviä kirjoittajia. Vuoden alussakin oli ruorikoski, Taisteli urheasti aikansa tuulimyllyjä vastaan ja lopulta antoi periksi.
Ei ole sittemmin uskaltautunut tälle keskusteluareenalle. - senhän.osaat
noinhan.asia.oli.heh kirjoitti:
No onhan täälläkin ollut hyviä kirjoittajia. Vuoden alussakin oli ruorikoski, Taisteli urheasti aikansa tuulimyllyjä vastaan ja lopulta antoi periksi.
Ei ole sittemmin uskaltautunut tälle keskusteluareenalle.Niihin hyviin kirjoittajiin et onneksi lukeudu.
Nimmarisi nähtyään tietää viestin lekamattakin, että jokuhan siellä hampaankolossa riitaketjua etsii.
Pure kuivia herneitä, ne eivät hevillä heittäydy hallintaasi, samoin mainitsemasi nikki, ei hän taida olla narrattava! - no.vastasi.itselleen
senhän.osaat kirjoitti:
Niihin hyviin kirjoittajiin et onneksi lukeudu.
Nimmarisi nähtyään tietää viestin lekamattakin, että jokuhan siellä hampaankolossa riitaketjua etsii.
Pure kuivia herneitä, ne eivät hevillä heittäydy hallintaasi, samoin mainitsemasi nikki, ei hän taida olla narrattava!Oh-hoh! Nikki ruor...ski taisikin siinä uusilla nikeillä vastata itselleen saadakseen kiistelyä aikaan..
- Sinä_arvuuttelija-sinä-
se olet kaikkein ikävin ketjun pilaaja. Tuon e.lä.män lisäksi.
Juopot pois!
Hus sika metsään!
- Tämäpä
on monivivahteinen ketju, täynnä täysin erilaisia
puheenvuoroja, Hämmästelin yllätyksiä!- noinhan.se.on.ruorikos
Onhan tämä värikäs ketju, mutta siinä suhteessa ei kuitenkaan ainutlaatuinen.
Kun kirjoittajien joukkoon mahtuu mielenterveysongelmaisia ja juopuneita, niin siinä nousee käyrä väliin aika korkealle. noinhan.se.on.ruorikos kirjoitti:
Onhan tämä värikäs ketju, mutta siinä suhteessa ei kuitenkaan ainutlaatuinen.
Kun kirjoittajien joukkoon mahtuu mielenterveysongelmaisia ja juopuneita, niin siinä nousee käyrä väliin aika korkealle.Heh, noin se mielestäni onkin, että nämä normista poikkeavat ovat usein aika kiinnostavia..)) Taitaisi olla aika tylsää, jos kaikki sovittaisi siihen "normaalin" muottiin...
Tietysti tähän ikään mennessä moni näistä "poikkeavista" on jo poistunut sinne, mistä ei paluuta ole tai sitten jäänyt toistamaan niitä asioita, missä ei ole tullut kuulluksi, mutta eikös me muutkin tehdä vähän samaa ? Minä ainakin..))
Matti Mäkelä, tunnettu (?) aforistikko on sanonut jopa näin:
"Sanotaan, että viisaus on katoamassa maailmasta.
Ei se niin ole. Sitä on yhtä vähän kuin ennenkin, mutta eri muodossa:
hulluuden näköisenä"...- noinhan.asia.on
Joukosta näkyvästi esille nousevat kuten vaikkapa muutaman puheenvuoron ylempänä mainittu nikki ruor...ski (nikki noin kirjoitettuna hakukoneiden harhauttamiseksi) räiskyvine puheenvuoroineen ovat olleet varsin kiinnostavia.
- Pakkomielteenä-
tuntuu edelliselle olevan joku nikki, jota hän kadehtii ja arvailee, ja jonka hän lienee unissaan keksinyt, sillä täällä ei ole sellaista nikkiä nähtykään.
- noinhan.se.olikin
Pakkomielteenä- kirjoitti:
tuntuu edelliselle olevan joku nikki, jota hän kadehtii ja arvailee, ja jonka hän lienee unissaan keksinyt, sillä täällä ei ole sellaista nikkiä nähtykään.
Tuo nyt on jo puppua. Kaikkihan tällä palstalla ruorik...n ja hänen alkuvuoden rakentavat puheenvuoronsa muistavat.
- Sinähän..yksin
aina jonkin ruorik...n vedät hatustas.
- Huomattu.on
sellaisia täällä.
- no.siitähän.se.johtuu
Totta on että täällä on monenlaista kirjoittajaa. Jokainen pyrkii tavallaan rakentamaan keskustelua.
Ei tosin osoita kovin korkeaa sivistyneisyyden tasoa todeta toisella kirjoittajalle vaikkapa niin, että "Niihin hyviin kirjoittajiin et onneksi lukeudu." Kiukustuneisuutta ja avuttomuutta sekä kateellisuuttahan se kyllä osoittaa,
Sellaistakin kuuluu tähän palstaan. Ollaanhan sentään jo päälle 70-vuotiaita.- e.lä.mä
Ei ihmisen ikä ole missään mielessä jotenkin opettava tekijä vaan ihminen on samanlainen koko ikänsä jos on normaali.
- noinhan.ei.asia.ole
e.lä.mä kirjoitti:
Ei ihmisen ikä ole missään mielessä jotenkin opettava tekijä vaan ihminen on samanlainen koko ikänsä jos on normaali.
"... ihminen on samanlainen koko ikänsä jos on normaali."
Siinäpä tuli oikein viisaus!!! - vakavastiotettava
Kun ei osoita viisautta kirjoituksellaan, ei sitä voi muualta täällä etsiä.
Minkä sanoit nimmarin takana, se on puumerkkisi ja laatusi tae.
Kaikki eivät ole huonoja, osa on jopa heikkoja.
Ei Jumala kiellä suuria ajattelemasta, mutta ei myöskääm kiellä tyhmiä kirjoittamasta, kaikkeen voi sopeuttaa samaa lakia ja jokainen näyttää itse omakuvansa.
Tämä ei sitten ole yksilölle osoitettu, koskee ihan koko konkkaronkkaa! Minuakin.
Eikä yhtään naurata! - että.oikein.murjaisi
vakavastiotettava kirjoitti:
Kun ei osoita viisautta kirjoituksellaan, ei sitä voi muualta täällä etsiä.
Minkä sanoit nimmarin takana, se on puumerkkisi ja laatusi tae.
Kaikki eivät ole huonoja, osa on jopa heikkoja.
Ei Jumala kiellä suuria ajattelemasta, mutta ei myöskääm kiellä tyhmiä kirjoittamasta, kaikkeen voi sopeuttaa samaa lakia ja jokainen näyttää itse omakuvansa.
Tämä ei sitten ole yksilölle osoitettu, koskee ihan koko konkkaronkkaa! Minuakin.
Eikä yhtään naurata!"Kun ei osoita viisautta kirjoituksellaan, ei sitä voi muualta täällä etsiä."
- Mitäs kirjoittaja tuolla haluaa sanoa? Ilmeisesti sitä, että kun en osoita viisautta kirjoituksellani, sitä ei ole muillakaan tarjolla.
"Minkä sanoit nimmarin takana, se on puumerkkisi ja laatusi tae."
- Minkä ihmeen puumerkin?
"Kaikki eivät ole huonoja, osa on jopa heikkoja."
- Siis heikkous on huonouden pahempi aste, niinkö?
"Ei Jumala kiellä suuria ajattelemasta, mutta ei myöskääm kiellä tyhmiä kirjoittamasta."
- Ei kai se suuruudessaan tartu niin pieniin asioihin kuin siihen, mitä 70 -ikäiset tänne kirjoittavat. Eihän täällä kukaa mukaan kiellä tyhmiä kirjoittamasta. Sehän onpikemminkin moneen mielipuuhaa.
"Eikä yhtään naurata!"
- Kyllähä sinä taijjatkii olla oekeen tosikko. Hah-hah-hah-hah-haaaaa!!!!!!
- Taas..kerran..todettava
Meitä on monenlaisia.
- tosiasia
no siitähän se johtuu
Huh huh, väitätkö tosiaan lepsusti kateuden ja ikävien luonteenpiirteiden lisääntyvän ikää myöten ???
L u o n t e e n p i i r r e se joillakin on jo nuoresta, eihän ikä edellytä moista, jos ei ole dementoitunut pahasti. - Tosiasia_todellakin
Taas kerran todettava:
meitä on monenlaisia, erilaiset luonteenpiirteet
näkyvät ihmisessä jo nuorena. - Jokainen.on
erilainen, mutta asiallisia ja fiksujakin onneksi on ainakin kaksi.
- Niin-
on, ja hyökkääviä ilkimyksiä monta.
- Näin..on
Jokainen.on kirjoitti:
erilainen, mutta asiallisia ja fiksujakin onneksi on ainakin kaksi.
mutta ollaan iloisia niistä kahdesta!
- Niin.on
Niin- kirjoitti:
on, ja hyökkääviä ilkimyksiä monta.
mutta ollaan iloisia edes niistä kahdesta!
- mullakinsuosikit
Niin.on kirjoitti:
mutta ollaan iloisia edes niistä kahdesta!
Ne kaksi, keitähän mahtavat olla , siis sinun mielestä ?
- Hohhhhoijjjaaa
Se on kummallista että joku raportoi matkoillaan tänne. Ei saa muuten aikaansa kulumaan . Mutta kyllä minullakin olis tylsää vanhusta tylsässä maassa passaamassa ikänkuin piikomassa kun ei edes kieltä osaa.
- 08.11.2018
Tämäpä on monivivahteinen ketju, täynnä täysin erilaisia
puheenvuoroja. - Hämmästelin yllätyksiä!- noinhan.asia.on
Onhan tämä monivivahteinen. Joku kiivastuu, joku hattuilee, joku ruikuttaa, joku pilailee, joku härnää, joku on tosikko ... Meitä on moneen junaan. Joku jää jopa asemalle.
- Tasapuolisuutta-
Luettelit vain ne pahimmat.
* * *
Asiallisesti ja jopa huumorintajuisesti kirjoittavat
ystävälliset taas unohdit koknaan. - hämeen.hiras
Tasapuolisuutta- kirjoitti:
Luettelit vain ne pahimmat.
* * *
Asiallisesti ja jopa huumorintajuisesti kirjoittavat
ystävälliset taas unohdit koknaan.Asiallisesti kirjoittaviahan ei juurikaan huomata.
- Asialinjalla
hämeen.hiras kirjoitti:
Asiallisesti kirjoittaviahan ei juurikaan huomata.
Kummatkin koetaan loukkauksiksi ja nälvinnäksi.
- että.ääntä.kuuluu
Monet pitävät itsekseen puhuvaa outona, jopa henkisesti sairaana.
Meikäläinen puhuu paljon itsekseen, harvoin kuitenkin, jos huomaa ympärillä olevan muita ihmisiä. Aina ei niitä huomaa.
Aika usein , vanhojen asioiden ja tekemisten tullessa mieleen, ryhtyy sadattekemaan. Välillä jopa karjahtelee.
Olisi vielä opeteltava tapa pystyä vastailemaan itselleen.
Kaipa se on tapa purkautua. Ei tarvitse sitten muille kertoa. Kukaan ei väitä vastaan. Eihän nykyisin kukaan kiinnitä huomiota itsekseen puhuvaan ihmiseen; hänellä on kännykkä korvallaan. Jos ei ole, ei sitä kukaan pane merkille.
Kovin tosissaan täällä luetaan näitä viestejä, vanhat kuukausien ja vuosien takaisetkin muistetaan yhä. Emmehän me toisiamme tunne. Jos vastaan tulisimme, ohi kulkisimme hyvää vauhtia.
Minun mielestäni palstalla jutustellaan, vastaillaan kevyesti. Ei tällainen keskustelupalsta voi kovin syvällinen olla, ei sitä pidä sellaisena ajatellakaan.- noinhan.asia.taas.on
Moni tosiaan ottaa tämän palstan kohtuuttoman vakavasti. Tosikoitahan täällä riittää.
- että.kiistelyä.riittää
Valitettavasti vain on niin, että eräille tämä palsta on kuin henki ja elämä.
Pahastuvat jo siitä, kun kukaan ei vastaa asiallisesti asianomaisen esittämään kysymykseen, vaan rupeavat kertomaan ihan muusta.
Kun joku kirjoittaa vähän vastahankaan, niin kimpaantuvat.
Sitten on asioita, jotka herättävät kateutta, kuten esim. jonkun ulkomaalainen kumppani (aviopuoliso tai vastaava) , ulkomaanmatka, puolisoiden lukumäärä, runsas eläke, taksimatkat jne. Kateutta on herättänyt myös se, kun joku miespuolinen on kehunut rekisteröityneen naiskirjoittajan valokuvaa.
Kateus onkin monen puheenvuoron takana. Ei siinä aloituksella ole paljoa merkitystää.
Ainut poikkeus on kahvipirtti. Siellä vallitsee sopu. - katteeksikäy
että.kiistelyä.riittää kirjoitti:
Valitettavasti vain on niin, että eräille tämä palsta on kuin henki ja elämä.
Pahastuvat jo siitä, kun kukaan ei vastaa asiallisesti asianomaisen esittämään kysymykseen, vaan rupeavat kertomaan ihan muusta.
Kun joku kirjoittaa vähän vastahankaan, niin kimpaantuvat.
Sitten on asioita, jotka herättävät kateutta, kuten esim. jonkun ulkomaalainen kumppani (aviopuoliso tai vastaava) , ulkomaanmatka, puolisoiden lukumäärä, runsas eläke, taksimatkat jne. Kateutta on herättänyt myös se, kun joku miespuolinen on kehunut rekisteröityneen naiskirjoittajan valokuvaa.
Kateus onkin monen puheenvuoron takana. Ei siinä aloituksella ole paljoa merkitystää.
Ainut poikkeus on kahvipirtti. Siellä vallitsee sopu.Saako Suomessa olla monta puolisoa, joko sharian laki vallitsee ? Onko se niin kateutta herättävää olla yksi monista vaimoista ? Siihen liittyy tietysti se, että myös tätä ulkomaan arabi/afrikka miestä kadehditaan. Kyllä nämä pakolaiset tosiaan saivat monen ulkomaan läpi matkailla tänne tullessaan, tosi kadehdittavaa !
- transitkuski
Iän, kaihin ja ohrapirtelön takia en jaksanut lukea koko ketjua, mutta aloituksena suorastaan profeetallisen osuva ja terapeuttinen.
- no.itsellepä.vastataan
Otsake on hyvin oikeaan osuva.
Täällähän on monta sellaista ketjua, joka kasvaa pääosin sen ansiosta, että aloittaja jatkaa sitä useaan otteeseeen ikään kuin antaen sille tekohengitystä.Sellaisessa tapauksessa kirjoittaja vastaa itselleen.
Tietenkin pitää ottaa huomioon, että itselleen vastaava käyttää useita eri nikkejä.
Eikö olekin tuttua, rakkaat kirjoittajatoverit!Onko yksinpuhelu kiellettyä? Sitähän itsellensä vastaaminen on ja kyllä minä puhun itsekseni, unissanikin kuulemma, mutta sitä en ole itse kuullut, olen nukkunut niin sikeästi.
Haittaako jos itsellensä vastaa? Katselin kaupassa irtojalkoja kaapin alle asennettavaksi, ei näkynyt missään hyllyllä ja siinä loihen lausumaan, " etteivät taida täällä myydä irtojalkoja" ja eikös joku toinen asiakas sen kuullut ja lausahti; " Eikö niitä valmisteta proteesipajalla?"
En ennättänyt itsellenikään vastaamaan kun meitä sitten jo huvitti molempia.
Ettei irtojalkoja huonekaluliikkeessäkään.
Lupaan vastaisuudessakin puhua itselleni ja myös vastata, jos kiperä paikka tulee eteen.- nimetön.uuno
Huuliveikko kirjoitti:
Onko yksinpuhelu kiellettyä? Sitähän itsellensä vastaaminen on ja kyllä minä puhun itsekseni, unissanikin kuulemma, mutta sitä en ole itse kuullut, olen nukkunut niin sikeästi.
Haittaako jos itsellensä vastaa? Katselin kaupassa irtojalkoja kaapin alle asennettavaksi, ei näkynyt missään hyllyllä ja siinä loihen lausumaan, " etteivät taida täällä myydä irtojalkoja" ja eikös joku toinen asiakas sen kuullut ja lausahti; " Eikö niitä valmisteta proteesipajalla?"
En ennättänyt itsellenikään vastaamaan kun meitä sitten jo huvitti molempia.
Ettei irtojalkoja huonekaluliikkeessäkään.
Lupaan vastaisuudessakin puhua itselleni ja myös vastata, jos kiperä paikka tulee eteen.Kyllä, itsellensä saa vastata, mikä sen kieltäis.
Täällä vain ollaan niin tekopyhiä, vaikka kaikilla on sama tapa, puskassa on hyvä vastata ja vaikka ihan huomautella ohikulkijoille kuinka huonosti taas käyttäytyivät.
Hellurei ja hellät tunteet, vaikka kukaan ei mitään edes kysynyt, vai kysyikö saako itse vastata, noo toisen puolesta ei vokkaan, joten itse tietenkin jos aihetta on ja huvituttaa. - Sielunkumppani_
Samoin minä, kysyn ruokaa laittaessani itseltäni,
pitäisikö lisätä hiukan mustapippuria?
- yks-ikämimmi
Miksipäs ei, jos helpommin lähtee käyntiin! Eihän tarvitse kuin mennä näytelmäkirjailijoiden teoksiin, on siinä Herrojen Eevassakin monta eri henkilöpuheenvuoroa.
Ja vielä 7-veljestäkin, kun seitsemää eri luonteista miestä piti Aleksis Kiven kuvailla, lukkarineen kaikkineen ja naisimmeisineenkin. Siinä vasta taitoa on vaadittukin.
Salatut elämätkin elää jo ihan omillaan,..uusia tulokkaitakin, minä kun en sitä seurannut vuosiin.
Jatketaan me vain omilla taidoillamme, kuka milläkin lailla hauskuutensa löytää, törmäilemättä pahemmin toisiimme!- katteeksikäy
Saako Suomessa olla monta puolisoa, joko sharian laki vallitsee ? Onko se niin kateutta herättävää olla yksi monista vaimoista ? Siihen liittyy tietysti se, että myös tätä ulkomaan arabi/afrikka miestä kadehditaan. Kyllä nämä pakolaiset tosiaan saivat monen ulkomaan läpi matkailla tänne tullessaan, tosi kadehdittavaa !
- Rintamaa
Aikanaan katselin Peyton Placea, kun tarjonta telkassa oli mitä oli. Enää en jaksa katsoa näitä ikuisuus sarjoja: Salkkarit, kaunarit yms. Rintamäkeläisiä 80-luvulla tuli seurattua. Nyt on kanavia vaikka kuinka paljon, mutta olen vähentänyt sen seuraamista. Lukeminen on mieluisempaa ja tietsikan surfaus.
- että.jo.pårnån.takia
Meikäläinen ei ole paljoakaan tullut seuranneeksi telkun sarjaohjelmia, Kun aikoinaan tuli käyttöön, digi-tv, sitä ei tullut hankituksi. Sen jälkeen töllötintä on seurattu jokunen minuutti lähinnä terveydenhoidon odotushuoneissa ja huoltoasemilla.
Tv:n paikan on - kuten niin monella muullakin - korvannut tietsikka.- tutkiskelija
Telkun sarjaohjelmat ei ikinä korvaa sitä sarjaohjelmaa mitä tämäkin keskustelupalsta tarjoaa.
Toinen kertoo kaikki panojuttunsakin, vaimon kanssa taas niin kivaa, toinen puhuu puuta heinää, toinen kokkaa ja käy talkoissa, toinen tekee kaikkea sitäkinm mitä muut ei osaa, toinen kertoo koko elämänstoorinsa, toinen moittii muita ja toinen moittii toista, toinen on niin yksinäinen ja yksin on se toinenkin.
Lukaseppas ajankulksi vaikka joka aloituksesta pari juttua ja johan maailmasi avartuu. Näet tähtitieteet ja merenpohjan salaisuudet, kuulet vieraiden maiden tavat ja nähtävyydet, olet osa joukkoa joka ei mistään mitään tiedä, tai olet me joka inhoaa koko kirjoittajaa, tai saat suut ja silmät aukeamaan kun olet niin paljon taas asioita kaivellut, kuulet kuinka se jokum on taas joku joka tunnetan, VAIKKA EI TUNNETA OLLAAN TUNTEVINAAN JA HAUKUTAAN.
Netin parasta sarjaohjelmaa, aiheet vain hyvin harvoinn ovat yllätyksellisä, paitsi nuo politiikan ja trumpin juttujen käänteet, eikä vähäisin paikallaanpysyväkään ole aamuuutisten uusiminen linkkinä, joita satelee juutuuppina joka loveen ja läpeen.
Että ei ole telkkarin veroista muka, mutta tietsikka kertoo kaiken kun osaat ärsyttää ja vlillä googlesta kysyä. Kyllä meillä on jatkokertomus. - samakuinyllä
tutkiskelija kirjoitti:
Telkun sarjaohjelmat ei ikinä korvaa sitä sarjaohjelmaa mitä tämäkin keskustelupalsta tarjoaa.
Toinen kertoo kaikki panojuttunsakin, vaimon kanssa taas niin kivaa, toinen puhuu puuta heinää, toinen kokkaa ja käy talkoissa, toinen tekee kaikkea sitäkinm mitä muut ei osaa, toinen kertoo koko elämänstoorinsa, toinen moittii muita ja toinen moittii toista, toinen on niin yksinäinen ja yksin on se toinenkin.
Lukaseppas ajankulksi vaikka joka aloituksesta pari juttua ja johan maailmasi avartuu. Näet tähtitieteet ja merenpohjan salaisuudet, kuulet vieraiden maiden tavat ja nähtävyydet, olet osa joukkoa joka ei mistään mitään tiedä, tai olet me joka inhoaa koko kirjoittajaa, tai saat suut ja silmät aukeamaan kun olet niin paljon taas asioita kaivellut, kuulet kuinka se jokum on taas joku joka tunnetan, VAIKKA EI TUNNETA OLLAAN TUNTEVINAAN JA HAUKUTAAN.
Netin parasta sarjaohjelmaa, aiheet vain hyvin harvoinn ovat yllätyksellisä, paitsi nuo politiikan ja trumpin juttujen käänteet, eikä vähäisin paikallaanpysyväkään ole aamuuutisten uusiminen linkkinä, joita satelee juutuuppina joka loveen ja läpeen.
Että ei ole telkkarin veroista muka, mutta tietsikka kertoo kaiken kun osaat ärsyttää ja vlillä googlesta kysyä. Kyllä meillä on jatkokertomus.liian nopeaa tekstinsyöttöä kun kirjoitusmerkit jäävät välille, haitanneeko vaikka "joku on pois" joukosta?
Suokaatten anteeksi?
- no.sen.kun.leuhkitaan
Kyllähän yksi jos toinenkin leuhkii tekemisillään, oli sitten kyse ruoanlaitosta, matkustelusta, seksistä, liikunnasta, tanssista jne.
Mitäs pahaa siinä on?- elämääopettelen
Mut jos ei osaa mitään, ei voi leuhkia.
Elämäni mittaisella opiskelumatkalla olen vielä ja aina on löytynyt uutta entisen opitun päälle, niin ettei minusta ole vielä tullut valmista .
Jää osaanhan minä syödä sivistyneesti, en pure suu auki, enkä nuole lautastani.
Hyvää joulua ja parempaa tulevaa vuotta.
- e.lä.mä
Nämä ikä-ryhmät eivät ole keskustelu palstoja jos itse ei halua.
- vierastavat
Tässäkin ketjussa on yritetty sytyttää vanhoja nuotioita uuteen paloon, mutta kaikki eivät onneksi onnistu kaikessa. Ei tule liikoja taisteluja kun eivät saa sytykkeitä valkiaansa.
Kyllä riita rakentaa pitkiä ketjuja, vaikka vanha kansa sanoi ettei riidalla mitään rakenneta.
Tulisivatpa nyt näkemään. Se on riita joka rakentaa, ainakin taitelumielen tuolla jossain ketjussa, olihan alussa joku joka huomautti, niin turha on turhaa, ei kannata hiiltyä!
Ei minulla ole pelkoa hiiltymisestä, ei kukaan minusta ole mitään edes sanonut.- Totta-puhut
tämäkin huumorilla aloitettu ketju jäi tosikkojen jalkoihin,
he hyökkäävät ja taistelevat.
Pois pois, en halua tätä.
vain äkkivilkaisu palstalle.
Mukavasti mennyt aatto seurassa kivassa ja parin koirulin halimista harrastan, tämä päivä lepäillessä, huomenna tapani ja saatan ajella huvikseni tuonne kaukaisemmille haudoilla viemässä kynttilöitä. Juice elokuvan voisi katsoa... jos ei huomenna niin lähiaikoina. Pakkanen laski että pätkähti ihan nollaan!
Ei muuta kun liukasta tapania, elkää kaatuilko! 😊🎄⛄️Joo, ei täällä toista uskalla puhutella, itselle juttelee täällä niin kuin kotonakin. Vähän kun päiväkirjaa kirjoittaisi tässä pöydänääressä tai tuossa nojatuolissa, jalat mukavasti jakkaralla.
Sellainen meininki!Juice elokuva katsottu ja kärkevästi sanoen, Riku oli parempi Juice kun Juice itse.
Esittämänsä henkilön näköinen mutta hänestä huimasti komeampi versio.
Jos vielä vähän söpötänsöpösti niin sanon ettei ole helppoa muusikon, sanoittajan elämä, viina kun vie ja nykyään muutkin mömmöt, siihen verrattuna helvetin helppoa olla
nettisöpöttäjä 70 eläkeläinen. Juice varmaan jakoi mielipiteitä, kuka tykkäsi kuka ei. 👵🏻
- että.nettisöpötystä
Joskus voi kirjoitella itselleen kärkevääkin. Niin tekee nettisöpöttäjämummokin.
- no.tosikkohan.se.oli
Nettisöpöttäjähän kirjoittelee aivan ihastuttavia tarinoita tänne.
Niitä toivotaan lisää.
Joku palstan tosikko jopa paheksui nimitystä. Hah-hah-haa!!! - 21-11
Omien mielipiteiden tukeminen toisella nikillä on varsin yleistä. Vai mitä?
- Totta-puhut
tämäkin huumorilla aloitettu ketju jäi tosikkojen jalkoihin,
he hyökkäävät ja taistelevat.
Pois pois, en halua tätä.
vain äkkivilkaisu palstalle. - että.hyvä.neuvo.tässä
Ainakin on tullut jälkipuheita, kun olen itselleni vastaillut, kerran jos toisenkin. On ollut hattuilua ja ärsyttämistä. Kyseinen ketju on suurin piirtein aina saanut tervetullutta jatkoa.
Näinhän tekevät varsin monet täällä. Kaikki tosin eivät edes silläkään tavoin pysty pidentämään ketjuja muutoin kuin omilla, varsin usein hyvin vähäpätöisillä puheenvuoroillaan.
Olikin unohtua tärkeä neuvo: Käytä itsellesi vastatessasi erilaisia nikkejä ja mahdollisuuksien mukaan erilaista kirjoitustyyliä. Muutoin höynäyttämisesi voi paljastua. Eiväthän tekstiesi lukijat - jos niitä yleensäkään on - vailla huomiokykyä ole.
Eräskin aloittaja kirjoitti räiskyvän puheenvuoron. Kirjoitti sitten perään kaksikin kannanottoa, joissa jyrkästi tuomittiin aloituksessa esitetyt näkemykset. Aloittajaa luonnehdittiin niissä höntiksi, pöljäksi ja tynnyrissä kasvaneeksi sekä aloitusta palstan typerimmäksi ainakin viimeiseen seitsemään vuoteen .
"Vastaaja " käytti kuitenkin vahingossa kaikissa tapauksissa vakionikkiään. Paljastuihan yritys. Yritti hätäpäissään poistattaa puheenvuoronsa, mutta ylläpidossa vain naurettiin kömpelölle harhautusyritykselle.- halutaan.tietää
Kerro ihmeessä kuka tällainen harhauttaja oli !
- noinhan.siinä.kävi
halutaan.tietää kirjoitti:
Kerro ihmeessä kuka tällainen harhauttaja oli !
Voisihan tuon mainitakin, mutta ehkä on parasta olla nolaamatta lisää ansioitunutta palstalaista. Lienee ottanut sen verran opiksi, että nyt kirjoittelee useilla nikeillä.
- että.kyllä.osasi
noinhan.siinä.kävi kirjoitti:
Voisihan tuon mainitakin, mutta ehkä on parasta olla nolaamatta lisää ansioitunutta palstalaista. Lienee ottanut sen verran opiksi, että nyt kirjoittelee useilla nikeillä.
Ei se ihan tavallinen kassi-Alma ollutkaan
- 234579
että.kyllä.osasi kirjoitti:
Ei se ihan tavallinen kassi-Alma ollutkaan
Kuka pystyy rajoittamaan itsellesi vastaamista? Ei kukaan ole aikonutkaan siihen puuttua, mutta sinä se vihjailet ja piikittelet muille.
Että kyllä osasit, mutta sinähän oletkin tavallinen Kassialma.
Jakelet päähänpistojasi joka pysäkillä kassi aina auki, vaikka ei ole häävit eväät!
- että.kassi-Almakin
Noissa lukuisissa äänestyskäyttäytymistä ohjailevissa ketjuissa on kyllä itselleen vastaajia. Eihän niissä monta kirjoittajaa ole.
Eivät niihin paljonkaan palstan tavalliset kassi-Almat ota kantaa. - Letityt
Pääasia on suolen toiminta, lehden lukua, surfailua tietsikalla myös pornosivuilla ja ip kävelylenkki kahvitteluin, ja pian koittaa päivällisaika sekä illanistujaista.
- noin.kassi-Almalla.päivä
Tuollainen lieneekin tavallinen kassi-Alman päivä.
Joka päiväkö samaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 175800
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04641- 502849
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2262846Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon332286Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452280Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme211825Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731747- 381500
- 1711363