Adventistit eivät ole kristittyjä

Hengellä.kastettu

Miksi sinä et voi ymmärtää pyhiä asioita ja Raamatun opetuksia? -

Vastaus.
Ei voi olla hengellistä elämää ja oikeaa kristillistä ymmärtämistä ja oppia ilman aitoa uskoon tulemista eli uudestisyntymistä ja parannuksen tekemistä. Joh. 3:3-5. Luuk. 24:47. Raamatun pyhät opetukset soveltuvat ja mahtuvat vain pyhään elämään. Ei ole paljoakaan merkitystä oikeimmillakaan Raamatun opetuksilla ellei oma uskonelämä ole kunnossa.

Adventisteilla on kyllä opissaan maininta uudestisyntymisestä, mutta se on heillä pelkkä oppi. Koska he eivät avaudu Pyhän Hengen vaikutukselle, ei heillä voi olla oikeaa elämää.

Jeesus tahtoo tänään antaa syntisi anteeksi. Ja Hän tahtoo täyttää sinut Pyhällä Hengellä, josta merkiksi saat puhua uusin kielin, kuten esimerkiksi efesolaiset kristityt, Apt. 19:1-6.
Myös upotuskaste vedessä Jeesuksen nimeen kuuluu jokaiselle uskoon tulleelle, ei muille.

99

979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinun ei pidä rajata "adventisteja" Pyhän Hengen ulkopuolelle.
      Sinun ei pidä luulla että kansalaisfoorumilla ihmiset ovat ja edustavat sitä mikä on foorumin aihe.
      Minäkään en ole Adventtikirkon jäsen.
      "Adventisteissa" on pyhittyneitä ihmisiä yksilöinä niin kuin kaikissa muissakin Raamattua lukevissa vastaavissa piireissä on yksilöinä.
      Sinun ei pidä luulla että hurmoksien tavoittelu olisi Pyhän Hengen tunnus.

    • Miten.saan.Hengen

      Alkuaiakana tosiaan kristityt täyttyivät Pyhällä Hengellä ja puhuivat kielillä. Mutta ei se tarkoittanut että he olisivat kielilläpuhuessaan olleet hurmoksissa. Paavali puhui" kielillä enemmän kuin kukaan teistä". Eikä hän ollut ollut niin tehdessään hurmoksissa.

      Onko Pyhän Hengen toiminta samanlaista tänä aikana? Mielellään otan vastaan aloituksen sanoman.

    • Myös sapatti ja Raamatun mukainen ajanlasku, kalenteri ja Herran Pyhät vuotuiset juhlat (3. Moos. 23) kuuluu jokaiselle JaloonÖljypuuhun, juutalaisuuten oksastetulle. Room. 11

    • Adventisti

      Kuka tai mikä on kristitty?

      Onko se pelastusarmeijan johtohenkilö, joka auttaa ihmisiä päivätyökseen ja saarnaa Jeesuksesta vapaa-ajallaan mutta joka ei puhu kielillä?

      Olenko se minä, joka todistan Jumalasta ja Jeesuksesta mutta joka en usko Jeesuksen jumaluuteen enkä kolmiyhteiseen Jumalaan. Minä, jonka kautta Pyhä Henki on saanut tehdä suuria tekoja vaikken kielillä puhukaan?

      Onko se ystäväni, joka tekee valtavasti vapaaehtoistyötä metodistikirkoissa ja luterilaisessa kirkossa ja saarnaa evankeliumia kaikkialla missä kulkeekin mutta "puhuu" kielillä mumisten jotain aivan käsittämätöntä siansaksaa, josta ei sanojensa mukaan itsekään mitään ymmärrä?

      Onko se homoystäväni, joka juoksee Elävä Sana-seurakunnan ylistysilloissa tankaamassa iloa masennuksensa keskelle kutsuen sitä Pyhän Hengen saamiseksi kerta toisensa jälkeen? En tiedä puhuuko hän kielillä mutta on yksi maailman rakkaudellisimpia ihmisiä lähimmäisiään kohtaan.

      Eikö kristitty ole hän, joka uskoo Jumalan pojan sovitustyöhön omien syntiensä anteeksi saamiseksi? Ja tunnustaa olevansa Jumalan oma? Jos näin on, löytyy useista kirkkokunnista krisitttyjä, niin myös adventistien joukosta. Se on sitten eri asia kuinka moni meistä kristityistä lopulta pelastuu.

      Tiesitkö, että tuomitseminen ei kuulu kristitylle. Se kuuluu vain Jumalalle. Kuitenkin juuri sitä olet tuolla aloituksellasi tullut tänne tekemään.

      • "Olenko se minä, joka todistan Jumalasta ja Jeesuksesta mutta en usko Jeesuksen jumaluuteen enkä kolmiyhteiseen Jumalaan."

        Kuka on tämä minä minä? Ketä tarkoitat? Muutoin oikein hyvä kirjoitus sinulta.


      • Adventisti
        Pyhpyh kirjoitti:

        "Olenko se minä, joka todistan Jumalasta ja Jeesuksesta mutta en usko Jeesuksen jumaluuteen enkä kolmiyhteiseen Jumalaan."

        Kuka on tämä minä minä? Ketä tarkoitat? Muutoin oikein hyvä kirjoitus sinulta.

        Ensimmäisen persoonan persoonapronomini minä viittaa suomenkielessä puhujaan tai kirjoittajaan itseensä. Niin myös minunkin kirjoituksessani. Tässä kohtaa nimimerkkiin "Adventisti", jota jokunen muukin tällä palstalla näyttäisi käyttävän. Jos viittaat siihen, että tuon omaa itseäni esille kirjoituksessani, niin enpä oikein tiedä, millä muulla tavalla asiani voisin ilmaista. Ensimmäisen persoonan pronomini siihen tuntuisi parhaiten sopivan silloin kun en halua omaa henkilöllisyyttäni enempää paljastaa.


      • Adventisti kirjoitti:

        Ensimmäisen persoonan persoonapronomini minä viittaa suomenkielessä puhujaan tai kirjoittajaan itseensä. Niin myös minunkin kirjoituksessani. Tässä kohtaa nimimerkkiin "Adventisti", jota jokunen muukin tällä palstalla näyttäisi käyttävän. Jos viittaat siihen, että tuon omaa itseäni esille kirjoituksessani, niin enpä oikein tiedä, millä muulla tavalla asiani voisin ilmaista. Ensimmäisen persoonan pronomini siihen tuntuisi parhaiten sopivan silloin kun en halua omaa henkilöllisyyttäni enempää paljastaa.

        Adventisti- nimimerkkiä käyttää tosiaan joku toinenkin, jonka riemunkiljahdukset eivät sovi asialliseen kirjoitustapaasi. Jos rekisteröisit nimimerkkisi, väärinkäsityksiltä voitaisiin välttyä. Et tietenkään tuo esille itseäsi liikaa, voisit tuoda enemmänkin. Näkemyksesi poikkeaa adventistien opetuksesta olennaisessa kohdin, jos et usko Jeesuksen jumaluuteen.

        Uskotko sinä Jumalan pojan sovitustyöhön omien syntiesi anteeksi saamiseksi? Minä uskon.


      • Adventisti
        Pyhpyh kirjoitti:

        Adventisti- nimimerkkiä käyttää tosiaan joku toinenkin, jonka riemunkiljahdukset eivät sovi asialliseen kirjoitustapaasi. Jos rekisteröisit nimimerkkisi, väärinkäsityksiltä voitaisiin välttyä. Et tietenkään tuo esille itseäsi liikaa, voisit tuoda enemmänkin. Näkemyksesi poikkeaa adventistien opetuksesta olennaisessa kohdin, jos et usko Jeesuksen jumaluuteen.

        Uskotko sinä Jumalan pojan sovitustyöhön omien syntiesi anteeksi saamiseksi? Minä uskon.

        Täytyy miettiä Jonkin nimimerkin rekisteröimistä. Uskon toki mutta tiedän muitakin adventisteja, jotka eivät usko kolminaisuuteen. En tiedä pitävätkö he Jeesusta Jumalana.


      • Mietityttää

        Jehovan todistajia ja Mormoneja ei lasketa kristittyjen kategoriaan koska eivät usko Jeesuksen Jumaluuteen. Samaa voi kysyä myös muista, jotka uskovat näin samalla tavoin.


      • Adventisti
        Mietityttää kirjoitti:

        Jehovan todistajia ja Mormoneja ei lasketa kristittyjen kategoriaan koska eivät usko Jeesuksen Jumaluuteen. Samaa voi kysyä myös muista, jotka uskovat näin samalla tavoin.

        Voi toki kysyä. Minua ei kuitenkaan kiinnosta ihmisten luokittelut eikä kategorisoinnit. Kristitty-nimitys tulee melko kaukaa historiasta. Ajalta, jolloin ei edes tunnettu käsitettä kolminaisuus taikka Jeesuksen Jumaluus. Ja sehän oli aivan jotain muuta kuin mairitteleva nimitys niitä kohtaan, joita kristityiksi haukuttiin. Merkitykset muuttuvat aikojen saatossa kun kieli muuttuu.

        Laajemmalla merkityksellä kaikki Jeesukseen uskovat ovat kristittyjä. Ahdasmielisemmällä vain ne, jotka uskovat Jeesuksen olleen Jumala. Ihan sama mulle. Nimitys ei minulle määrittele minun uskoani Jumalaan.


      • sanankuulia
        Adventisti kirjoitti:

        Täytyy miettiä Jonkin nimimerkin rekisteröimistä. Uskon toki mutta tiedän muitakin adventisteja, jotka eivät usko kolminaisuuteen. En tiedä pitävätkö he Jeesusta Jumalana.

        Nimitys Jumala ilmaisee arvoa ja asemaa kuten kuningaskin.
        Ongelma syntyy kun tuo ymmärretään niinkuin juutalaisuudessa on ymmärretty ikäänkuin Jumala olisi yksi olio monien olioiden joukossa.
        Jeesuksen kuninkuus on yhtäläinen väärinymmärrys. Kun israelilaiset pyysivät Samuelilta kuningasta Jumala suostui kansan pyyntöön ja antoi kuninkuuden ihmisille mutta asetti ehtoja.
        Kun kritereerit rikkoutuivat Jumala itse valitsi Daavidin kuninkaaksi vaikka Saul oli vielä kuninkaana. Näin oli kaksi kuninkuutta yhtäaikaa Israelissa. Toinen ihmisten pyynnöstä ja toinen kuninkuus Jumalan tahdosta.
        Juutalaiset odottivat, /odottavat yhä, luvattua Messiasta mutta halusivat/uskovat hänen olevan Saulin kuninkuuden edustaja ja maallinen sankari. Mutta lupaus oli tehty Jumalan tahdosta joten Messiaan kuninkuus on kuninkuutta Daaavidille annetun lupauksen mukaan.


    • Hän-on-sairas

      "Kuka tai mikä on kristitty?"

      Hän on mielisairaudesta ja henkisestä epävakaudesta kärsivä arvaamaton ihmispoloinen. Hän kokoontuu viikottain mielellään saman sairauden vallassa olevien piiriin ja kokee 'me henkeä' muiden pölvästien ja kaltaistensa joukossa. Kristitty sairautensa vallassa luulee ja kokee olvensa muita parempi ihminen. Hän kokee olevansa terve ja hänen mielestään vain muut hänen ympärillään ovat sairaita aivan kuten hullujen on tapana.

      • <<Hän on mielisairaudesta ja henkisestä epävakaudesta kärsivä arvaamaton ihmispoloinen>>

        Kirjoita vain itsestäsi.


      • Skeptikko.net

        Todellinen kristitty on ihminen, joka on muiden yläpuolella. Häntä eivät enää koske samat säännöt kuin muita.

        Todellinen kristitty esim spämmää jatkuvalla syötöllä mainosvideoita keskustelupalstoille, jaarittelee ummet ja lammet täysin aiheeseen kuulumattomia juttuja esimiehistä, omista nuoruuden tempauksistaan ym sekä ylpeilee perseneitsyydellään. Ei sillä, etteikö aihetta ylpeilyyn olisi, sillä perseneitsyys on erittäin harvinaista herkkua miesten keskuudessa ja moni tämänkin palstan mies toivoisi vielä olevansa perseestään neitsyt, mutta palsta vain on väärä. Tästä aiheesta kiinnostuneet voivat siirtyä keskustelemaan gay-palstoille.

        Todellisen kristityn ei myöskään tarvitse ottaa opikseen virheistään.

        Jos erehdyt moittimaan häntä sääntöjen rikkomisesta, niin hän kääntää asian sinua vastaan ja esittää sinun leikkivän hänen esimiestään. Tai hän saattaa kyllä pyytää anteeksikin, mutta se on vain sanahelinää, sillä hän ei kuitenkaan muuta käytöstään. Spämmääminen ja aiheen vierestä jaaritteleminen senkun vaan jatkuvat samaan tyyliin, sillä tällä tavoin hän kirkastaa Herraansa.

        Todellisella kristityllä on Herran lisäksi myös muita herroja, joita hän palvoo ja ihailee yli kaiken. Näistä hän puhuu ja ylistää heitä taukoamatta, jopa enemmän kuin Herraansa, jota uskoo näin palvelevansa. Näitä ylivoimaisia sanan-selittäjä-herroja ovat teologisen tiedekunnan läpikäyneet Kirjanoppineet, joille ei joka jätkä ja kadun tallaaja pärjää Raamatun tulkinnoissaan sekä Messiaaniset videosaarnaajat, joiden sanan selitys myöskin on aivan huippuluokkaa. Jälkimmäisten tulee tietenkin olla myös juutalaisia, sillä muille Sana ei aukea.

        Tästä seuraakin se, että tavallisesta 2. luokan kristitystäkin voi tulla:
        A) messiaaninen/apostolinen huippukristitty, mutta ei kuitenkaan aivan 1. luokan Jeesuksen seuraaja, johon luokkaan kuuluvat ainoastaan juutalaiset messiaaniset. Eli liian korkeita ei 2. luokan kristitynkään pidä tavoitella, vaan muistaa asemansa ja pysytellä nöyränä tai
        B) osa ainoata oikeata lopunajan Jäännöskansaa . Sapattia viettämällä tämän ajan loppuun palaneet pakanat voivat pyhittyä täydellisiksi ja oppivat lepäämään Herrassaan. Jos joku kuitenkin epäilee tätä, niin siitä on kyllä olemassa vahvoja todisteita ja esimerkkejä.

        Molemmissa tapauksissa A) ja B) edellytyksenä tietenkin on, että todelliseksi lopun ajan valaistuneeksi kristityksi pyrkivä tajuaa pistää omat aivonsa narikkaan ja alkaa opiskella teologisen koulutuksen saaneiden lopunajan Kirjanoppineiden saarnaajien hengentuotoksia tai kuuntelemaan Messiaanisten huippusaarnaajien videoita.

        Tällä tavoin Sana siis kirkastuu kaikille pakanoille ja 2. luokan kristityillekin, ja hekin ikään kuin nousevat aivan toiselle levelille uskonnon harjoittamisessaan, kun voivat paistatella näiden Supersaarnaajien ja Jumalan valitsemien Yli-ihmisten valokeilassa. Tällä tavoin viisautta ja hengen voimaa vuotaa heidänkin päälleen.

        Hyvänä esimerkkinä tästä Sanan aukeamisesta ja sitä seuraavasta apostolisesta hartauden harjoittamisesta on rakentaa lehtimaja keskelle olohuoneen lattiaa, jossa voi sitten leikkiä lasten kanssa. Hieman epäselväksi vielä kuitenkin on jäänyt, voiko se olla aivan tavallinen teltta vai pitääkö siihen liimata jotain lehtiä...? Ja mitkä lehdet siinä tapauksessa kelpaisivat, esim suomalaiset koivun tai muut lehdet vai pitääkö oikeanlaisia lehtiä matkustaa hakemaan Israelista? Tai välittääkö joku messiaaninen firma oikeita lehtiä tai jopa oikeita lehtimajoja?

        Näin lopunajan todellisten jäännös- tai messiaanisten kristittyjen ei tarvitse mongertaa kielillä tai etsiä muitakaan voimakkaita *hetkellisiä* tunnekokemuksia - huom. jotka eivät siis ole Jumalasta eivätkä voi sammuttaa hengen nälkää ja janoa pysyvästi - vaan he voivat olla hurmoksissa KAIKEN AIKAA näiden ylivoimaisten Superkirjanoppineiden tai messiaanisten Superrabbien ihailussaan!!!

        Eikö olekin niiiiiin mielenkiintoista?!!
        IHANAA!!!

        Suosittelen :-)

        ingen superkirjanoppinut
        inte heller superrabbi
        keskustelija
        skeptikko


    • Jumalan Henki voi tehdä ihmisessä työtään pitkään ennen kuin ihminen kääntyy. Hengen työ on hiljaista ja ilmenee omantunnon puhutteluna, mielenmuutoksena ja ihmisen teoissa uskon hedelminä;
      Gal 5:22-25.
      Syntiset ajatukset hylätään, pahoista teoista luovutaan, rakkaus, nöyryys ja rauha tulevat vihan, kateuden ja riidan tilalle. Surun ja murheen tilalle tulee ilo. "Uudesti syntyminen ylhäältä" ei tapahdu ilman Pyhää Henkeä; Joh 3:3.


      Pyhän Hengen olemus on salaisuus. Ihminen ei voi selittää yrityksistään huolimatta, koska Jumala ei ole ilmaissut Hengen olemusta ihmiselle. Jeesus vertasi Hengen toimintaa tuuleen ;Joh 3:8.
      Ihminen voi kuulla sen huminan mutta sen toiminta näkyy toiminnan vaikutuksessa mitä Henki saa aikaan. Jeesus Kristus on antanut Henkensä jumalallisena voimana voittamaan kaikki perityt ja hankitut taipumukset pahaan. Pyhä Henki opettaa tuntemaan totuuden. Jeesus sanoi:"Kun Pyhä Henki tulee, Hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen minkä kuulee, ja ilmoitaa teille mitä on tuleva;" Joh 16:13.
      Hengen johdossa ihminen alkaa ymmärtämään taivaan valtakuntaa.

      >>> Minä en usko että ns. uskovaisen velvollisuus on esittää mitää sellaista missä toisille ihmisille esittäisi hurmoksia tms. Hengen merkkeinä.

      Raamatussa on paljon kertomusta Pyhän Hengen toiminnasta.

      • toivoton.tapaus

        "Jumalan Henki voi tehdä ihmisessä työtään pitkään ennen kuin ihminen kääntyy. Hengen työ on hiljaista ja ilmenee omantunnon puhutteluna, mielenmuutoksena ja ihmisen teoissa uskon hedelminä;
        Gal 5:22-25. "

        Sinun kohdallasi ei taida mikään aika riittää.


      • toivoton.tapaus kirjoitti:

        "Jumalan Henki voi tehdä ihmisessä työtään pitkään ennen kuin ihminen kääntyy. Hengen työ on hiljaista ja ilmenee omantunnon puhutteluna, mielenmuutoksena ja ihmisen teoissa uskon hedelminä;
        Gal 5:22-25. "

        Sinun kohdallasi ei taida mikään aika riittää.

        Ihmisten napaan kyttääjiä täällä piisaa nimimerkin takana kaikenlaisia saatanan paskiaisia jotka luulevat olevansa toisen johtaja ja jopa maallinen ja taivaallinen tuomari.


      • kirjaviisaus.pelastaa
        jarinhotelli3 kirjoitti:

        Ihmisten napaan kyttääjiä täällä piisaa nimimerkin takana kaikenlaisia saatanan paskiaisia jotka luulevat olevansa toisen johtaja ja jopa maallinen ja taivaallinen tuomari.

        Minä vaan olen noudattanut Jeesuksen neuvoa "hedelmistään te heidät tunnette" ja tarkkaillut sitä, joten miksi se saa sinut noin suuttumaan?

        Kirjoitit: "Hengen työ on hiljaista ja ilmenee omantunnon puhutteluna, mielenmuutoksena ja ihmisen teoissa uskon hedelminä;
        Gal 5:22-25. "

        Mitä mieltä itse olet tuosta kommentistasi: "Ihmisten napaan kyttääjiä täällä piisaa nimimerkin takana kaikenlaisia saatanan paskiaisia jotka luulevat olevansa toisen johtaja ja jopa maallinen ja taivaallinen tuomari"?

        Löydätkö siitä joitakin hengen hedelmiä, jotka saisivat ihmiset vakuuttumaan kirjoituksistasi ja pitämään niitä jonain muuna kuin täydellisen tekopyhänä huuhaana?

        Minäkin voisin lätistä jotakin hienoa kirjaviisauspaskaa täällä, mutta tällaisen saatanan paskiaisen omatunto ei anna myöden.


      • kirjaviisaus.pelastaa kirjoitti:

        Minä vaan olen noudattanut Jeesuksen neuvoa "hedelmistään te heidät tunnette" ja tarkkaillut sitä, joten miksi se saa sinut noin suuttumaan?

        Kirjoitit: "Hengen työ on hiljaista ja ilmenee omantunnon puhutteluna, mielenmuutoksena ja ihmisen teoissa uskon hedelminä;
        Gal 5:22-25. "

        Mitä mieltä itse olet tuosta kommentistasi: "Ihmisten napaan kyttääjiä täällä piisaa nimimerkin takana kaikenlaisia saatanan paskiaisia jotka luulevat olevansa toisen johtaja ja jopa maallinen ja taivaallinen tuomari"?

        Löydätkö siitä joitakin hengen hedelmiä, jotka saisivat ihmiset vakuuttumaan kirjoituksistasi ja pitämään niitä jonain muuna kuin täydellisen tekopyhänä huuhaana?

        Minäkin voisin lätistä jotakin hienoa kirjaviisauspaskaa täällä, mutta tällaisen saatanan paskiaisen omatunto ei anna myöden.

        Minä olen Raamatun kysymyksissä. En arvostemassa ihmisten henkilökohtaista uskoa. Ei kuulu kansalaisfoorumeille olla toisen napaa vahtijana ja henkilökohtaisena tuomarina. Pysy Raamatun kirjoituksessa ja kysymyksissä - ei henkilökohtaisessa arvostelussa ja syyttämisessä nimimerkin takaa.
        Vastaan sellaisiin itse mitä sattuu.
        Asiallisessa Raamatun kysymyksessä en jätä kommentoimatta asiallisesti.


      • kirjaviisaus.pelastaa
        jarinhotelli3 kirjoitti:

        Minä olen Raamatun kysymyksissä. En arvostemassa ihmisten henkilökohtaista uskoa. Ei kuulu kansalaisfoorumeille olla toisen napaa vahtijana ja henkilökohtaisena tuomarina. Pysy Raamatun kirjoituksessa ja kysymyksissä - ei henkilökohtaisessa arvostelussa ja syyttämisessä nimimerkin takaa.
        Vastaan sellaisiin itse mitä sattuu.
        Asiallisessa Raamatun kysymyksessä en jätä kommentoimatta asiallisesti.

        "Minä olen Raamatun kysymyksissä. En arvostemassa ihmisten henkilökohtaista uskoa."

        Sinä itse, jos kuka suollat täällä yhtenään kaikenlaista Raamatun ulkopuolista paskaa. Kukaan muu täällä ei ole niin "lahjakas" siinä kuin sinä itse.

        Ja mitä arvostelemisiin tulee, niin kukaan muu täällä ei ole myöskään arvostellut naisten ulkonäköä niin ahkerasti ja rankasti kuin sinä, eivät edes ateistit...==>raamatullista ja palstan aiheeseen liittyvää kirjoittelua sekin, kai...

        "Ei kuulu kansalaisfoorumeille olla toisen napaa vahtijana ja henkilökohtaisena tuomarina."

        No voihan sen noinkin tulkita, kun saa kritiikkiä käytöksestään. Itselläsi on aikamoinen Jumala- tai Keisari -kompleksi, koska et kestä minkäänlaista kritiikkiä, eikä sinun käytöstäsi saisi millään tavoin arvostella.

        Se on muuten monen itsensä jalustalle kohottaneen narsistisen diktaattorin ominaisuus.

        "Pysy Raamatun kirjoituksessa ja kysymyksissä - ei henkilökohtaisessa arvostelussa ja syyttämisessä nimimerkin takaa."

        Pysy itse, niin todennäköisesti muutkin paremmin pysyvät.

        "Vastaan sellaisiin itse mitä sattuu."

        Sepä onkin raamatullinen ohje.
        Miksi muuten muut eivät saisi toimia samalla tavoin kuin sinä?

        Olet kai kuullut sanonnan "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan"...


      • kirjaviisaus.pelastaa kirjoitti:

        "Minä olen Raamatun kysymyksissä. En arvostemassa ihmisten henkilökohtaista uskoa."

        Sinä itse, jos kuka suollat täällä yhtenään kaikenlaista Raamatun ulkopuolista paskaa. Kukaan muu täällä ei ole niin "lahjakas" siinä kuin sinä itse.

        Ja mitä arvostelemisiin tulee, niin kukaan muu täällä ei ole myöskään arvostellut naisten ulkonäköä niin ahkerasti ja rankasti kuin sinä, eivät edes ateistit...==>raamatullista ja palstan aiheeseen liittyvää kirjoittelua sekin, kai...

        "Ei kuulu kansalaisfoorumeille olla toisen napaa vahtijana ja henkilökohtaisena tuomarina."

        No voihan sen noinkin tulkita, kun saa kritiikkiä käytöksestään. Itselläsi on aikamoinen Jumala- tai Keisari -kompleksi, koska et kestä minkäänlaista kritiikkiä, eikä sinun käytöstäsi saisi millään tavoin arvostella.

        Se on muuten monen itsensä jalustalle kohottaneen narsistisen diktaattorin ominaisuus.

        "Pysy Raamatun kirjoituksessa ja kysymyksissä - ei henkilökohtaisessa arvostelussa ja syyttämisessä nimimerkin takaa."

        Pysy itse, niin todennäköisesti muutkin paremmin pysyvät.

        "Vastaan sellaisiin itse mitä sattuu."

        Sepä onkin raamatullinen ohje.
        Miksi muuten muut eivät saisi toimia samalla tavoin kuin sinä?

        Olet kai kuullut sanonnan "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan"...

        Minun Raamatun ulkopuolinen rupattelu ei ole kohdistunut koskaan henkilöön.
        En ole synnistäkään ketään arvostellut.
        Anna miehesi leikkiä ritaria omissa perheasioissa, en kuulu perheasioihinne.
        Kannattaa kaikenlainen johtajuus unohtaa suhteessa eläkeläiseen.
        Pidä paskainen narsisti-luulo itselläsi, älä muita osoittele sellaisella.
        Kansalaisfoorumille ei kuulu nimimerkin takaa henkilökohtaisuuksiin menevä arvostelu koskaan. Kaiken paskan voit pitää itselläsi vaan itseäsi varten. Kiitos.


      • kirjaviisaus.pelastaa
        jarinhotelli3 kirjoitti:

        Minun Raamatun ulkopuolinen rupattelu ei ole kohdistunut koskaan henkilöön.
        En ole synnistäkään ketään arvostellut.
        Anna miehesi leikkiä ritaria omissa perheasioissa, en kuulu perheasioihinne.
        Kannattaa kaikenlainen johtajuus unohtaa suhteessa eläkeläiseen.
        Pidä paskainen narsisti-luulo itselläsi, älä muita osoittele sellaisella.
        Kansalaisfoorumille ei kuulu nimimerkin takaa henkilökohtaisuuksiin menevä arvostelu koskaan. Kaiken paskan voit pitää itselläsi vaan itseäsi varten. Kiitos.

        "Minun Raamatun ulkopuolinen rupattelu ei ole kohdistunut koskaan henkilöön."

        Tajuatko sinä ääliö, mitä tuollainen "rupattelu" voi aikaansaada esim murrosikäisissä tytöissä (ja miksei pojissakin) tässä ulkonäkökeskeisessä maailmassa?

        Oletko koskaan kuullut anoreksiasta, bulimiasta tai muista syömishäiriöistä?

        Jos et, niin ne ovat k u o l e t t a v i a sairauksia, jotka voivat saada alkunsa juuri tuollaisista sinun "harmittomista rupatteluistasi".

        Joten nyt kun olet opetellut ulkoa kaikki ne adventistien terveysopit sekä kahlannut läpi kaikki kaupunkisi life style...vai mitä lie ne nyt olikaan... -opukset, niin alapa seuraavaksi tutkimaan, mitä nämä äsken mainitsemani sairaudet ovat ja mieti, voisitko Sinä olla yhtenä ääliönä edesauttamassa sellaisten puhkeamista...

        "En ole synnistäkään ketään arvostellut."

        No eipä olisi varaakaan... siihen ei edes sinunkaan kanttisi näemmä riitä...

        "Anna miehesi leikkiä ritaria omissa perheasioissa, en kuulu perheasioihinne."

        Mistä helvetistä sinä kuvittelet, että minulla olisi mies? Minä en ole suoltanut tänne yksityisasioitani niin kuin sinä, joten miksi tunget nokkasi minun kuviteltuihin "perheasioihini"?

        "Kannattaa kaikenlainen johtajuus unohtaa suhteessa eläkeläiseen."

        Sinä voit tunkea sinne neitseelliseen perseeseesi nuo pakkomielteiset johtajuus- ja esimieslässytyksesi, joiden taakse piiloudut kaikelta vastuulta omasta käytöksestäsi. Niin tekevät juuri narsistit. Siinäkin sinulle lisää psykologiasta opiskeltavaa. Se on muuten ihan yhtä tärkeää terveydelle kuin noiden adventististen terveysasioiden ja - sapuskoiden mainostaminen.

        "Pidä paskainen narsisti-luulo itselläsi, älä muita osoittele sellaisella."

        Ihminen, joka ei ole narsisti, alkaisi hieman harrastaa itsetutkistelua saadessaan jatkuvasti huomautuksia käytöksestään, joka aivan selvästi on ala-arvoista ja sääntöjen vastaista. Ainoastaan narsistit eivät näe siihen tarvetta, koska kokevat, että he ovat sääntöjen yläpuolella ja ettei heissä itsessään ole koskaan oikeasti mitään vikaa.

        "Kansalaisfoorumille ei kuulu nimimerkin takaa henkilökohtaisuuksiin menevä arvostelu koskaan."

        Ihanko totta...?! Ja Sinäkö sääntöjen rikkoja kuvittelet sen päättäväsi vain siksi, että sinulla on nimimerkki? Kuvitteletko sinä sen vuoksi olevasi jokin esimies tai johtaja minulle? Nimimerkkikö tekee Sinusta esimiehen tai johtajan minulle, joka päättää, mitä saan kirjoitella ja mitä en?

        Tiedätkö mitä? Minä en siihen Sinulta lupaa kysy, vaan kirjoitan, mitä mieltä olen tuosta tekopyhästä paskasta, mitä Sinä tälle palstalle suollat.

        "Kaiken paskan voit pitää itselläsi vaan itseäsi varten. Kiitos."

        Kiitos ei.
        Sinkoan sen takaisin omalle tontillesi!


      • kirjaviisaus.pelastaa kirjoitti:

        "Minun Raamatun ulkopuolinen rupattelu ei ole kohdistunut koskaan henkilöön."

        Tajuatko sinä ääliö, mitä tuollainen "rupattelu" voi aikaansaada esim murrosikäisissä tytöissä (ja miksei pojissakin) tässä ulkonäkökeskeisessä maailmassa?

        Oletko koskaan kuullut anoreksiasta, bulimiasta tai muista syömishäiriöistä?

        Jos et, niin ne ovat k u o l e t t a v i a sairauksia, jotka voivat saada alkunsa juuri tuollaisista sinun "harmittomista rupatteluistasi".

        Joten nyt kun olet opetellut ulkoa kaikki ne adventistien terveysopit sekä kahlannut läpi kaikki kaupunkisi life style...vai mitä lie ne nyt olikaan... -opukset, niin alapa seuraavaksi tutkimaan, mitä nämä äsken mainitsemani sairaudet ovat ja mieti, voisitko Sinä olla yhtenä ääliönä edesauttamassa sellaisten puhkeamista...

        "En ole synnistäkään ketään arvostellut."

        No eipä olisi varaakaan... siihen ei edes sinunkaan kanttisi näemmä riitä...

        "Anna miehesi leikkiä ritaria omissa perheasioissa, en kuulu perheasioihinne."

        Mistä helvetistä sinä kuvittelet, että minulla olisi mies? Minä en ole suoltanut tänne yksityisasioitani niin kuin sinä, joten miksi tunget nokkasi minun kuviteltuihin "perheasioihini"?

        "Kannattaa kaikenlainen johtajuus unohtaa suhteessa eläkeläiseen."

        Sinä voit tunkea sinne neitseelliseen perseeseesi nuo pakkomielteiset johtajuus- ja esimieslässytyksesi, joiden taakse piiloudut kaikelta vastuulta omasta käytöksestäsi. Niin tekevät juuri narsistit. Siinäkin sinulle lisää psykologiasta opiskeltavaa. Se on muuten ihan yhtä tärkeää terveydelle kuin noiden adventististen terveysasioiden ja - sapuskoiden mainostaminen.

        "Pidä paskainen narsisti-luulo itselläsi, älä muita osoittele sellaisella."

        Ihminen, joka ei ole narsisti, alkaisi hieman harrastaa itsetutkistelua saadessaan jatkuvasti huomautuksia käytöksestään, joka aivan selvästi on ala-arvoista ja sääntöjen vastaista. Ainoastaan narsistit eivät näe siihen tarvetta, koska kokevat, että he ovat sääntöjen yläpuolella ja ettei heissä itsessään ole koskaan oikeasti mitään vikaa.

        "Kansalaisfoorumille ei kuulu nimimerkin takaa henkilökohtaisuuksiin menevä arvostelu koskaan."

        Ihanko totta...?! Ja Sinäkö sääntöjen rikkoja kuvittelet sen päättäväsi vain siksi, että sinulla on nimimerkki? Kuvitteletko sinä sen vuoksi olevasi jokin esimies tai johtaja minulle? Nimimerkkikö tekee Sinusta esimiehen tai johtajan minulle, joka päättää, mitä saan kirjoitella ja mitä en?

        Tiedätkö mitä? Minä en siihen Sinulta lupaa kysy, vaan kirjoitan, mitä mieltä olen tuosta tekopyhästä paskasta, mitä Sinä tälle palstalle suollat.

        "Kaiken paskan voit pitää itselläsi vaan itseäsi varten. Kiitos."

        Kiitos ei.
        Sinkoan sen takaisin omalle tontillesi!

        Sinä olet varmaankin saanut huonosti jotakin tyydytystä, kun vaivaudut noin pitkästi tuollaista paskaa kirjoittamaan.


      • kirjaviisaus.pelastaa kirjoitti:

        "Minun Raamatun ulkopuolinen rupattelu ei ole kohdistunut koskaan henkilöön."

        Tajuatko sinä ääliö, mitä tuollainen "rupattelu" voi aikaansaada esim murrosikäisissä tytöissä (ja miksei pojissakin) tässä ulkonäkökeskeisessä maailmassa?

        Oletko koskaan kuullut anoreksiasta, bulimiasta tai muista syömishäiriöistä?

        Jos et, niin ne ovat k u o l e t t a v i a sairauksia, jotka voivat saada alkunsa juuri tuollaisista sinun "harmittomista rupatteluistasi".

        Joten nyt kun olet opetellut ulkoa kaikki ne adventistien terveysopit sekä kahlannut läpi kaikki kaupunkisi life style...vai mitä lie ne nyt olikaan... -opukset, niin alapa seuraavaksi tutkimaan, mitä nämä äsken mainitsemani sairaudet ovat ja mieti, voisitko Sinä olla yhtenä ääliönä edesauttamassa sellaisten puhkeamista...

        "En ole synnistäkään ketään arvostellut."

        No eipä olisi varaakaan... siihen ei edes sinunkaan kanttisi näemmä riitä...

        "Anna miehesi leikkiä ritaria omissa perheasioissa, en kuulu perheasioihinne."

        Mistä helvetistä sinä kuvittelet, että minulla olisi mies? Minä en ole suoltanut tänne yksityisasioitani niin kuin sinä, joten miksi tunget nokkasi minun kuviteltuihin "perheasioihini"?

        "Kannattaa kaikenlainen johtajuus unohtaa suhteessa eläkeläiseen."

        Sinä voit tunkea sinne neitseelliseen perseeseesi nuo pakkomielteiset johtajuus- ja esimieslässytyksesi, joiden taakse piiloudut kaikelta vastuulta omasta käytöksestäsi. Niin tekevät juuri narsistit. Siinäkin sinulle lisää psykologiasta opiskeltavaa. Se on muuten ihan yhtä tärkeää terveydelle kuin noiden adventististen terveysasioiden ja - sapuskoiden mainostaminen.

        "Pidä paskainen narsisti-luulo itselläsi, älä muita osoittele sellaisella."

        Ihminen, joka ei ole narsisti, alkaisi hieman harrastaa itsetutkistelua saadessaan jatkuvasti huomautuksia käytöksestään, joka aivan selvästi on ala-arvoista ja sääntöjen vastaista. Ainoastaan narsistit eivät näe siihen tarvetta, koska kokevat, että he ovat sääntöjen yläpuolella ja ettei heissä itsessään ole koskaan oikeasti mitään vikaa.

        "Kansalaisfoorumille ei kuulu nimimerkin takaa henkilökohtaisuuksiin menevä arvostelu koskaan."

        Ihanko totta...?! Ja Sinäkö sääntöjen rikkoja kuvittelet sen päättäväsi vain siksi, että sinulla on nimimerkki? Kuvitteletko sinä sen vuoksi olevasi jokin esimies tai johtaja minulle? Nimimerkkikö tekee Sinusta esimiehen tai johtajan minulle, joka päättää, mitä saan kirjoitella ja mitä en?

        Tiedätkö mitä? Minä en siihen Sinulta lupaa kysy, vaan kirjoitan, mitä mieltä olen tuosta tekopyhästä paskasta, mitä Sinä tälle palstalle suollat.

        "Kaiken paskan voit pitää itselläsi vaan itseäsi varten. Kiitos."

        Kiitos ei.
        Sinkoan sen takaisin omalle tontillesi!

        Kuulut sellaiseen sarjaan ihmisiä jotka ihmisiä katsovat ja ihmisiä arvostelevat.
        Jos jonkun jutut ovat Sinun mielestäsi kummallisia, niin ymmärrä se että uskon asioissa ei voi toisia ihmisiä katsoa.


      • kirjaviisaus.pelastaa kirjoitti:

        "Minun Raamatun ulkopuolinen rupattelu ei ole kohdistunut koskaan henkilöön."

        Tajuatko sinä ääliö, mitä tuollainen "rupattelu" voi aikaansaada esim murrosikäisissä tytöissä (ja miksei pojissakin) tässä ulkonäkökeskeisessä maailmassa?

        Oletko koskaan kuullut anoreksiasta, bulimiasta tai muista syömishäiriöistä?

        Jos et, niin ne ovat k u o l e t t a v i a sairauksia, jotka voivat saada alkunsa juuri tuollaisista sinun "harmittomista rupatteluistasi".

        Joten nyt kun olet opetellut ulkoa kaikki ne adventistien terveysopit sekä kahlannut läpi kaikki kaupunkisi life style...vai mitä lie ne nyt olikaan... -opukset, niin alapa seuraavaksi tutkimaan, mitä nämä äsken mainitsemani sairaudet ovat ja mieti, voisitko Sinä olla yhtenä ääliönä edesauttamassa sellaisten puhkeamista...

        "En ole synnistäkään ketään arvostellut."

        No eipä olisi varaakaan... siihen ei edes sinunkaan kanttisi näemmä riitä...

        "Anna miehesi leikkiä ritaria omissa perheasioissa, en kuulu perheasioihinne."

        Mistä helvetistä sinä kuvittelet, että minulla olisi mies? Minä en ole suoltanut tänne yksityisasioitani niin kuin sinä, joten miksi tunget nokkasi minun kuviteltuihin "perheasioihini"?

        "Kannattaa kaikenlainen johtajuus unohtaa suhteessa eläkeläiseen."

        Sinä voit tunkea sinne neitseelliseen perseeseesi nuo pakkomielteiset johtajuus- ja esimieslässytyksesi, joiden taakse piiloudut kaikelta vastuulta omasta käytöksestäsi. Niin tekevät juuri narsistit. Siinäkin sinulle lisää psykologiasta opiskeltavaa. Se on muuten ihan yhtä tärkeää terveydelle kuin noiden adventististen terveysasioiden ja - sapuskoiden mainostaminen.

        "Pidä paskainen narsisti-luulo itselläsi, älä muita osoittele sellaisella."

        Ihminen, joka ei ole narsisti, alkaisi hieman harrastaa itsetutkistelua saadessaan jatkuvasti huomautuksia käytöksestään, joka aivan selvästi on ala-arvoista ja sääntöjen vastaista. Ainoastaan narsistit eivät näe siihen tarvetta, koska kokevat, että he ovat sääntöjen yläpuolella ja ettei heissä itsessään ole koskaan oikeasti mitään vikaa.

        "Kansalaisfoorumille ei kuulu nimimerkin takaa henkilökohtaisuuksiin menevä arvostelu koskaan."

        Ihanko totta...?! Ja Sinäkö sääntöjen rikkoja kuvittelet sen päättäväsi vain siksi, että sinulla on nimimerkki? Kuvitteletko sinä sen vuoksi olevasi jokin esimies tai johtaja minulle? Nimimerkkikö tekee Sinusta esimiehen tai johtajan minulle, joka päättää, mitä saan kirjoitella ja mitä en?

        Tiedätkö mitä? Minä en siihen Sinulta lupaa kysy, vaan kirjoitan, mitä mieltä olen tuosta tekopyhästä paskasta, mitä Sinä tälle palstalle suollat.

        "Kaiken paskan voit pitää itselläsi vaan itseäsi varten. Kiitos."

        Kiitos ei.
        Sinkoan sen takaisin omalle tontillesi!

        Ihmiset jättävät tuollaiset paskat lukematta.

        Pikaluin sen verran että näin mitä se on, ja jätin lukematta.

        Tämä on kansalais-foorumi -keskustelupalsta.

        Ei ihmisten henkilökohtaisia arviointeja varten henkilökohtaisuuksissa.

        Minä en ole koskaan jättänyt kommentoimatta asiallisesti asiallista.


        Paskanjauhantaan vastaan paskanjauhannalla.

        Jauhan itsekin, mutta en kohdista sitä ihmiseen, vaan rupattelen arkipäivää-.

        Sinkku ihmiset ovat paljon foorumeilla, ja rupattelevat yksin eläjinä eri tavalla kuin ne jotka saavat aina haukkua akkansa.


      • kirjaviisaus.pelastaa
        jarinhotelli3 kirjoitti:

        Sinä olet varmaankin saanut huonosti jotakin tyydytystä, kun vaivaudut noin pitkästi tuollaista paskaa kirjoittamaan.

        Tyypillinen machon urpon kommentti, kun ei kykene aikaansaamaan minkäänlaista järjellistä vastausta perusteluineen.

        Tuollaisia kulmabaarin Reiskoja mahtuu 13 tusinaan.

        Ja perässä tulee sitten vielä lisää pari muuta yhtä tyhjänpäiväistä kommenttia.

        Ja mitä tulee siihen, että vaivautuu pitkästi paskaa kirjoittamaan, niin siinä ei Sinua voita kukaan. Ei edes Yksi-usko, sillä hän kopioi kirjoituksensa muilta.

        Sen sijaan Sinä suollat sitä paskaa loputtomasti ihan omasta päästäsi.


      • hurskaat.kirjanoppineet
        jarinhotelli3 kirjoitti:

        Kuulut sellaiseen sarjaan ihmisiä jotka ihmisiä katsovat ja ihmisiä arvostelevat.
        Jos jonkun jutut ovat Sinun mielestäsi kummallisia, niin ymmärrä se että uskon asioissa ei voi toisia ihmisiä katsoa.

        "ymmärrä se että uskon asioissa ei voi toisia ihmisiä katsoa."

        Missä niin sanotaan?

        Raamatussako?

        Vai paavin tai jonkun muun keisarin/diktaattorin "ohjekirjasessa" alamaisilleen, josta se on sitten periytynyt kirjoittamattomana sääntönä jälkipolville, jota sääntöä kukaan laumasieluinen aivo-orja ei uskalla kyseenalaistaa?

        No tämä sopii erittäin hyvin kaikille valtaapitäville sekä niille, jotka haluavat puolustella ja jatkaa ilman parannuksen tekoa omaa lähempää tarkastelua kestämätöntä "uskonvaellustaan"...


      • kirjaviisaus.pelastaa
        jarinhotelli3 kirjoitti:

        Ihmiset jättävät tuollaiset paskat lukematta.

        Pikaluin sen verran että näin mitä se on, ja jätin lukematta.

        Tämä on kansalais-foorumi -keskustelupalsta.

        Ei ihmisten henkilökohtaisia arviointeja varten henkilökohtaisuuksissa.

        Minä en ole koskaan jättänyt kommentoimatta asiallisesti asiallista.


        Paskanjauhantaan vastaan paskanjauhannalla.

        Jauhan itsekin, mutta en kohdista sitä ihmiseen, vaan rupattelen arkipäivää-.

        Sinkku ihmiset ovat paljon foorumeilla, ja rupattelevat yksin eläjinä eri tavalla kuin ne jotka saavat aina haukkua akkansa.

        "Ihmiset jättävät tuollaiset paskat lukematta.

        Pikaluin sen verran että näin mitä se on, ja jätin lukematta."

        Etkö uskalla katsoa peiliin?

        "Tämä on kansalais-foorumi -keskustelupalsta."

        Muistutan siitä sinua, kun seuraavan kerran alat suoltamaan palstalle kuulumatonta esimies/johtaja/perseneitsyys ym paskaa. Siis mikäli satun lukemaan tätä palstaa silloin.

        "Paskanjauhantaan vastaan paskanjauhannalla."

        Miksi muut eivät sitten saisi tehdä samoin? Kuvitteletko Sinä olevasi jokin johtaja/esimies muille tällä palstalla?

        "Sinkku ihmiset ovat paljon foorumeilla, ja rupattelevat yksin eläjinä eri tavalla kuin ne jotka saavat aina haukkua akkansa."

        Sinkkuihmisille on olemassa ihan ikiomat palstansa, joille sinäkin voit mennä jauhamaan elämänstooriasi ja nuoruuden sekoilujasi. Ne eivät kuulu tälle palstalle.


      • kirjaviisaus.pelastaa kirjoitti:

        "Ihmiset jättävät tuollaiset paskat lukematta.

        Pikaluin sen verran että näin mitä se on, ja jätin lukematta."

        Etkö uskalla katsoa peiliin?

        "Tämä on kansalais-foorumi -keskustelupalsta."

        Muistutan siitä sinua, kun seuraavan kerran alat suoltamaan palstalle kuulumatonta esimies/johtaja/perseneitsyys ym paskaa. Siis mikäli satun lukemaan tätä palstaa silloin.

        "Paskanjauhantaan vastaan paskanjauhannalla."

        Miksi muut eivät sitten saisi tehdä samoin? Kuvitteletko Sinä olevasi jokin johtaja/esimies muille tällä palstalla?

        "Sinkku ihmiset ovat paljon foorumeilla, ja rupattelevat yksin eläjinä eri tavalla kuin ne jotka saavat aina haukkua akkansa."

        Sinkkuihmisille on olemassa ihan ikiomat palstansa, joille sinäkin voit mennä jauhamaan elämänstooriasi ja nuoruuden sekoilujasi. Ne eivät kuulu tälle palstalle.

        Tämä on täysin asiatonta, ja henkilökohtaista. Ei minua kiinnosta mitä mieltä Sinä olet jonkun, minun tai muiden kirjoittamisesta.
        Sinun pitää jauhaa aivan omaa paskaa ja antaa muiden ihmisten olla räksytykseltäsi.


      • Vähän_huumoria
        kirjaviisaus.pelastaa kirjoitti:

        "Ihmiset jättävät tuollaiset paskat lukematta.

        Pikaluin sen verran että näin mitä se on, ja jätin lukematta."

        Etkö uskalla katsoa peiliin?

        "Tämä on kansalais-foorumi -keskustelupalsta."

        Muistutan siitä sinua, kun seuraavan kerran alat suoltamaan palstalle kuulumatonta esimies/johtaja/perseneitsyys ym paskaa. Siis mikäli satun lukemaan tätä palstaa silloin.

        "Paskanjauhantaan vastaan paskanjauhannalla."

        Miksi muut eivät sitten saisi tehdä samoin? Kuvitteletko Sinä olevasi jokin johtaja/esimies muille tällä palstalla?

        "Sinkku ihmiset ovat paljon foorumeilla, ja rupattelevat yksin eläjinä eri tavalla kuin ne jotka saavat aina haukkua akkansa."

        Sinkkuihmisille on olemassa ihan ikiomat palstansa, joille sinäkin voit mennä jauhamaan elämänstooriasi ja nuoruuden sekoilujasi. Ne eivät kuulu tälle palstalle.

        Jarinhotellilla on tietyt etuoikeudet ja fanittajat, koska Jari on ollut palstan kingi 12,5 vuotta.


      • kirjaviisaus.pelastaa
        jarinhotelli3 kirjoitti:

        Tämä on täysin asiatonta, ja henkilökohtaista. Ei minua kiinnosta mitä mieltä Sinä olet jonkun, minun tai muiden kirjoittamisesta.
        Sinun pitää jauhaa aivan omaa paskaa ja antaa muiden ihmisten olla räksytykseltäsi.

        "Tämä on täysin asiatonta, ja henkilökohtaista."

        Voi voi pikku raasua :-((
        Menetkö nyt nostamaan herjaussyytteen...

        " Ei minua kiinnosta mitä mieltä Sinä olet jonkun, minun tai muiden kirjoittamisesta."

        Siksipä sinä istutkin nyt 60-vuotiaana papparaisena y k s i n siellä piruntorjuntapunkkerissasi, sillä normaaliin ihmisten väliseen kanssakäymiseen kuuluu se, että se on vuorovaikutteista. Tarkoittaa siis sitä, että sinä yksin et hölötä koko ajan suuna päänä, vaan kuuntelet myös muita ja sitä, mitä heillä on sanottavana.

        Tarkoittaa siis sitä, että todella k u u n t e l e t.

        Usko tai älä, mutta Sinäkin voit oppia jotain muilta(kin kuin vain adventtikirkon "huipputeologeilta").

        Muistelenpa, että jossakin huuhaaopuksessa sanotaan jotain sinne päin, että "rauta rautaa hioo" ja niin eespäin, mutta sinähän et moista huuhaatekelettä lue...


      • herätyssaarnaaja
        Vähän_huumoria kirjoitti:

        Jarinhotellilla on tietyt etuoikeudet ja fanittajat, koska Jari on ollut palstan kingi 12,5 vuotta.

        Mistä tiedät, etteivät nämä "herätyssaarnat" ole minulle myös huumoria ...

        Joihinkin voi tepsiä suunnaton "agaperakkaus", mutta jos sitä ei ole, niin kunnon potkaisu persuuksille saattaa myös toimia, jotta toinen herää omassa erinomaisuuden norsunluutornissaan...tai tässä tapauksessa piruntorjuntabunkkerissaan, jonne on linnoittautunut torjumaan kaikki todelliset ihmis- ja vuorovaikutussuhteet.

        Koskapa minulta puuttuu tuo agapejutska, niin hevostelenpa sitten oikein kunnolla!

        Ehkäpä siitä voisi syttyisi jonkinlainen kipinä alkaa elää todellista elämää tuon teoreettisen elämän sijaan...


      • kirjaviisaus.pelastaa kirjoitti:

        "Tämä on täysin asiatonta, ja henkilökohtaista."

        Voi voi pikku raasua :-((
        Menetkö nyt nostamaan herjaussyytteen...

        " Ei minua kiinnosta mitä mieltä Sinä olet jonkun, minun tai muiden kirjoittamisesta."

        Siksipä sinä istutkin nyt 60-vuotiaana papparaisena y k s i n siellä piruntorjuntapunkkerissasi, sillä normaaliin ihmisten väliseen kanssakäymiseen kuuluu se, että se on vuorovaikutteista. Tarkoittaa siis sitä, että sinä yksin et hölötä koko ajan suuna päänä, vaan kuuntelet myös muita ja sitä, mitä heillä on sanottavana.

        Tarkoittaa siis sitä, että todella k u u n t e l e t.

        Usko tai älä, mutta Sinäkin voit oppia jotain muilta(kin kuin vain adventtikirkon "huipputeologeilta").

        Muistelenpa, että jossakin huuhaaopuksessa sanotaan jotain sinne päin, että "rauta rautaa hioo" ja niin eespäin, mutta sinähän et moista huuhaatekelettä lue...

        Olen sitä mieltä että nimimerkille ei kuulu minuun henkilökohtaisuuksissa olevat vaatimukset.
        Kalikka on siellä kalahtanut ja koira älähtänyt.
        Kylän koirat osaavat haukkua sanomatta mitään.
        Ei ymmärrä kun ei olla todistettavasti yhteydessä yhteysvälineillä.


      • herätyssaarnaaja kirjoitti:

        Mistä tiedät, etteivät nämä "herätyssaarnat" ole minulle myös huumoria ...

        Joihinkin voi tepsiä suunnaton "agaperakkaus", mutta jos sitä ei ole, niin kunnon potkaisu persuuksille saattaa myös toimia, jotta toinen herää omassa erinomaisuuden norsunluutornissaan...tai tässä tapauksessa piruntorjuntabunkkerissaan, jonne on linnoittautunut torjumaan kaikki todelliset ihmis- ja vuorovaikutussuhteet.

        Koskapa minulta puuttuu tuo agapejutska, niin hevostelenpa sitten oikein kunnolla!

        Ehkäpä siitä voisi syttyisi jonkinlainen kipinä alkaa elää todellista elämää tuon teoreettisen elämän sijaan...

        Pitää olla todistettavasti yhteydessä asianmukaisesti henkilökohtaisia yhteysvälineitä pitkin ja kertoa asiansa jos on henkilökohtaisia.


      • herätyssaarnaaja
        jarinhotelli3 kirjoitti:

        Pitää olla todistettavasti yhteydessä asianmukaisesti henkilökohtaisia yhteysvälineitä pitkin ja kertoa asiansa jos on henkilökohtaisia.

        Miksi et sitten itse noudata omaa neuvoasi?

        Tuolla alempana kirjoitit:
        "Kirjoittelin joitakin aikoja joitakin omia asioitani, siksi että olen ollut adventtipiireistä erossa yli kaksitoista vuotta, ja halusin tavoittaa joitakin ihmisiä muutamalla asialla."

        Jos tämä adventismipalsta on sinun "henkilökohtainen yhteysvälineesi", niin miksi se sitten ei saisi olla muidenkin?


      • kirjaviisaus.pelastaa
        jarinhotelli3 kirjoitti:

        Olen sitä mieltä että nimimerkille ei kuulu minuun henkilökohtaisuuksissa olevat vaatimukset.
        Kalikka on siellä kalahtanut ja koira älähtänyt.
        Kylän koirat osaavat haukkua sanomatta mitään.
        Ei ymmärrä kun ei olla todistettavasti yhteydessä yhteysvälineillä.

        "Kalikka on siellä kalahtanut ja koira älähtänyt."

        Selittäisitkö, miten mielestäsi kalikka on kalahtanut täällä?


      • herätyssaarnaaja kirjoitti:

        Miksi et sitten itse noudata omaa neuvoasi?

        Tuolla alempana kirjoitit:
        "Kirjoittelin joitakin aikoja joitakin omia asioitani, siksi että olen ollut adventtipiireistä erossa yli kaksitoista vuotta, ja halusin tavoittaa joitakin ihmisiä muutamalla asialla."

        Jos tämä adventismipalsta on sinun "henkilökohtainen yhteysvälineesi", niin miksi se sitten ei saisi olla muidenkin?

        Saa olla- kunhan rupattelet omia asioita.
        Katso myös luulevatko lähiösi palvelujenkilöstöt haarojesi väleistä jotakin mitä puhuvat parisuhdeasioita joissa on kyse nuorten lennosta 30-43 vuoden takaisessa ajassa.
        Tiedustele samalla nuoleeko joku persettä vuosikymmenestä toiseen päivästä päivään lähiön päiväkodeissa ja marketeissa.


      • liian.hengellistä
        jarinhotelli3 kirjoitti:

        Saa olla- kunhan rupattelet omia asioita.
        Katso myös luulevatko lähiösi palvelujenkilöstöt haarojesi väleistä jotakin mitä puhuvat parisuhdeasioita joissa on kyse nuorten lennosta 30-43 vuoden takaisessa ajassa.
        Tiedustele samalla nuoleeko joku persettä vuosikymmenestä toiseen päivästä päivään lähiön päiväkodeissa ja marketeissa.

        Ja sama suomennettuna??

        Löytyykö ketään, jolla olisi tulkkaamisen armolahja ja tulkkaisi tuon kielilläkirjoittelun?


      • herätyssaarnaaja kirjoitti:

        Miksi et sitten itse noudata omaa neuvoasi?

        Tuolla alempana kirjoitit:
        "Kirjoittelin joitakin aikoja joitakin omia asioitani, siksi että olen ollut adventtipiireistä erossa yli kaksitoista vuotta, ja halusin tavoittaa joitakin ihmisiä muutamalla asialla."

        Jos tämä adventismipalsta on sinun "henkilökohtainen yhteysvälineesi", niin miksi se sitten ei saisi olla muidenkin?

        Tiedustele samalla kaikilta saunayhdistyksiltä imeekö siellä joku kullia?

        Minä olen ollut lapsuuteni 1960 luvulta saakka yleisten sauna- allas- tilojen käyttäjä kunto- ja avantouimarina.
        Ainuttakaan sanaa en ole ehdotellut seksuaalista ko. tiloissa kymmenien vuosien aikana.


      • herätyssaarnaaja kirjoitti:

        Miksi et sitten itse noudata omaa neuvoasi?

        Tuolla alempana kirjoitit:
        "Kirjoittelin joitakin aikoja joitakin omia asioitani, siksi että olen ollut adventtipiireistä erossa yli kaksitoista vuotta, ja halusin tavoittaa joitakin ihmisiä muutamalla asialla."

        Jos tämä adventismipalsta on sinun "henkilökohtainen yhteysvälineesi", niin miksi se sitten ei saisi olla muidenkin?

        Kymmenien vuosien aikana en ole ehdotellut sanaakaan seksuaalista taloyhtiöiden asukkaille tai/ ja parisuhdetta kymmenien vuosien aikana kummallekaan sukupuolelle.

        Saat rupatella foorumeilla omia asioitasi.

        Toivon että minun info riittää.


      • LahoLatvaJaarittelija
        jarinhotelli3 kirjoitti:

        Tiedustele samalla kaikilta saunayhdistyksiltä imeekö siellä joku kullia?

        Minä olen ollut lapsuuteni 1960 luvulta saakka yleisten sauna- allas- tilojen käyttäjä kunto- ja avantouimarina.
        Ainuttakaan sanaa en ole ehdotellut seksuaalista ko. tiloissa kymmenien vuosien aikana.

        Miksi helvetissä kyselisin keneltäkään mitään noin typerää?

        Oletko ihan idiootti?


      • LahoLatvaJaarittelija
        jarinhotelli3 kirjoitti:

        Kymmenien vuosien aikana en ole ehdotellut sanaakaan seksuaalista taloyhtiöiden asukkaille tai/ ja parisuhdetta kymmenien vuosien aikana kummallekaan sukupuolelle.

        Saat rupatella foorumeilla omia asioitasi.

        Toivon että minun info riittää.

        "Kymmenien vuosien aikana en ole ehdotellut sanaakaan seksuaalista taloyhtiöiden asukkaille tai/ ja parisuhdetta kymmenien vuosien aikana kummallekaan sukupuolelle."

        Tiedätkö mitä...? EI KIINNOSTA!

        Minun puolestani sinä saat nussia vaikka kaikki taloyhtiösi akat ja vielä ukotkin, mikäli se vaan tapahtuu yhteisymmärryksessä ilman väkivaltaa.

        Ja jos siinä hässiessäsi sattuisit vielä menettämään sen kultaakin kalliimman perseneitsyytesi, niin siitä ei tarvitse myöskään ilmoitella. Ihan voit pitää sen omana tietonasi. Olet jo iso poika.

        "Toivon että minun info riittää."

        Kuinka monta kertaa se pitää sanoa ==> JO RIITTÄÄ!!

        YMMÄRRÄTKÖ?

        Jos et, niin samma på svenska ==> Det räcker redan, SLUTA!!

        FÖRSTÅR DU?


    • Tässä on "adventistien" omilta kotisivuilta, virallista Adventtikirkon tunnustusta suoraan lainattuna;



      "Pyhä Henki
      Jumala, ikuinen Henki, toimi yhdessä Isän ja Pojan kanssa luomisessa, ihmiseksi tulemisessa ja lunastuksessa. Hän on yhtä lailla persoona niin kuin ovat Isä ja Poika. Hän innoitti Raamatun kirjoittajia. Hän täytti Kristuksen elämän voimalla. Hän vetää ihmisiä puoleensa ja saattaa heidät synnintuntoon. Ne, jotka vastaavat hänen kutsuunsa, hän uudistaa ja muuttaa Jumalan kuvan kaltaisiksi. Isän ja Pojan lähettämänä hän on aina Jumalan lasten kanssa, jakaa hengellisiä lahjoja seurakunnalle, antaa sille voiman todistaa Kristuksesta ja sopusoinnussa Pyhän Raamatun kanssa johtaa seurakuntaa tuntemaan koko totuuden. (1. Moos. 1:1–2; 2. Sam. 23:2; Ps. 51:13; Jes. 61:1; Luuk. 1:35; 4:18–19; Joh. 14:16–18, 26; 15:26; 16:7–13; Ap. t. 1:8; 5:3; 10:38; Room. 5:5; 1. Kor. 12:7–11; 2. Kor. 3:18; 2. Piet. 1:21.)"

      Näin tunnustaa Adventtikirkko.

      Adventtiseurakunnissa on Hengen lahjat olevaisina toiminnassa olemassa. Jäseniä elää pyhityksessä ja kuuliaisuudessa Kristukselle.

      En minä ymmärrä mitä vingutte.

    • hurmoseisyntiä

      Mikä kirosana "hurmoksesta" on tullut. Eihän sitä ole luokiteltu synniksi missään kohden Raamattua. Nyt luomme omia perinnäissääntöjä, ettei saa olla hurmoksessa.

      Joskaan ei Pyhä Henki ja hurmos ole sama asia. Pyhä Henki voi nimenomaan olla rauhaa, seesteisyyttä eikä opillista kiivastelua. Sen sekä sanakiistojen kipeyden Raamattu kyllä tuomitsee. Siihen ei tarvitse keksiä mitään omia perinnäissääntöjä.

      Apostolien kyllä epäiltiin olevan juovuksissa kun puhuivat kielillä. Heitä pilkattiin siten.

      Ihminen tulee yleensä uskoon Pyhän Hengen voimasta. Ei siten että alkaa ymmärtämään jonkin opinkohdan oikein. Pyhä Henki johdattaa ihmisen elävän Jumalan luo, hänestä tulee uusi ihminen, hän ei ole enää sama syntisäkki mitä ennen. Se sitä armoa. Ei se, että alamme jankuttamaan jotain oppia jollekin.

      Kun me olemme armosta pelastettuja, ei meillä ole ylpeilyä siitä. Eikä kukaan voi tulla Hengen johdattamille selittämään jotain sekavaa oppia mitä vielä pitäisi tehdä ja miten ymmärtää kaikki käännösvirheet Raamatusta. Se eksytystä. Mutta hurmos ei ole. Jos joku on hurmoksessa, niin olkoon se ei ole keneltäkään pois. Ainoastaan harhaoppisia se voi harmittaa.

      • Luokittelet siis harhaoppisiksi ihmisiä.
        Millä perusteella Sinä erottelet ihmisiä harhaoppisiksi?
        Koska on näin isosta asiasta kyse kuin harhaoppisuus, joka sitten kohdistuisi toisiin ihmisiin, niin on pakko olla joku pätevä perustelu ja metodi menelmä millä perusteella ihminen joutuu Sinun harhaoppiseksi? Perustele hyvin, - odotan.


    • <<Jeesus tahtoo tänään antaa syntisi anteeksi. Ja Hän tahtoo täyttää sinut Pyhällä Hengellä, josta merkiksi saat puhua uusin kielin, kuten esimerkiksi efesolaiset kristityt, Apt. 19:1-6.
      Myös upotuskaste vedessä Jeesuksen nimeen kuuluu jokaiselle uskoon tulleelle, ei muille.>>

      PH antaa toki muitakin lahjoja kuin kielillä puhuminen. Mutta mitä sanotaankaan niistä, jotka tuomitsevat toisia?

      • lisäys. Jos et vielä tiedä, niin adventisteilla on upotuskaste eli aikuisten kaste. Tiedätkö muuten mitä varten tuolloin annettiin kielilläpuhumisen armolahja? Siksi, että evankeliumi leviäisi. Miksi nykyään ihmiset pyytävät kielilläpuhumisen armolahjaa? Itsensä rakentamiseksi tai jopa kerskaillakseen uskollaan, osoittaakseen olevansa oikeita uskovaisia. Jos kielilläpuhuminen pelastaa joitakin, se on tietenkin siunaavaa, mutta jos kielilläpuhumisella kerskaillaan omasta "todellisesta uskosta", se ei pelasta toisia. Minä henkilökohtaisesti en ole koskaan pyytänyt kielilläpuhumisen armolahjaa itselleni, vaan Pyhän Hengen viisautta ymmärtää kirjoituksia.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        lisäys. Jos et vielä tiedä, niin adventisteilla on upotuskaste eli aikuisten kaste. Tiedätkö muuten mitä varten tuolloin annettiin kielilläpuhumisen armolahja? Siksi, että evankeliumi leviäisi. Miksi nykyään ihmiset pyytävät kielilläpuhumisen armolahjaa? Itsensä rakentamiseksi tai jopa kerskaillakseen uskollaan, osoittaakseen olevansa oikeita uskovaisia. Jos kielilläpuhuminen pelastaa joitakin, se on tietenkin siunaavaa, mutta jos kielilläpuhumisella kerskaillaan omasta "todellisesta uskosta", se ei pelasta toisia. Minä henkilökohtaisesti en ole koskaan pyytänyt kielilläpuhumisen armolahjaa itselleni, vaan Pyhän Hengen viisautta ymmärtää kirjoituksia.

        Viisaus on minun mielestäni aivan paras armolahja. Jos seurakunta korostaa vain yhtä armolahjaa, kuten esim. hellareilla on kielilläpuhumisen armolahja erinomaisen korostetussa asemassa, silloin saattaa helposti tuomita toisia ("paremmiksi uskoviksi") sen mukaan, kenellä ko armolahja esiintyy.


      • Skeptikko.net
        Yksi_usko kirjoitti:

        Viisaus on minun mielestäni aivan paras armolahja. Jos seurakunta korostaa vain yhtä armolahjaa, kuten esim. hellareilla on kielilläpuhumisen armolahja erinomaisen korostetussa asemassa, silloin saattaa helposti tuomita toisia ("paremmiksi uskoviksi") sen mukaan, kenellä ko armolahja esiintyy.

        Oletko havainnut, että jotkut tuomitsevat toisia paremmiksi eli 1. luokan uskoviksi aivan vain syntyperän perusteella?

        Ja oletko myös havainnut sellaistakin ajattelua olevan liikkeellä, että jopa oma pelastuminen riippuisi siitä, miten suhtautuu näihin 1. luokan uskoviin?

        Eli sama kaava toistuu kaikissa uskonlahkoissa.

        1) on se 1. luokan jalustalle nostettu uskovien eliitti, joka johtaa omilla aivoillaan ajattelemaan kykenemättömiä laumasieluja ja jota ei saa kritisoida mistään

        2) ja sitten on se 2. luokan aivopestyjen uskovien rupusakki, joka palvoo ja ylläpitää tätä eliittiä.

        Ihmiset yksinkertaisesti vain tarvitsevat jokainen omat kultaiset vasikkansa, jotka johdattavat heitä ja joita he saavat palvoa. Kuka ketäkin...

        Näin se vaan menee ja on aina mennyt uskonlahkosta tai suunnasta riippumatta. Joten miten se sinun uskontosi eroaa näistä lukemattomista aikaisemmista?

        Olisi mukava nähdä joskus jotain uuttakin auringon alla....


      • Skeptikko.net kirjoitti:

        Oletko havainnut, että jotkut tuomitsevat toisia paremmiksi eli 1. luokan uskoviksi aivan vain syntyperän perusteella?

        Ja oletko myös havainnut sellaistakin ajattelua olevan liikkeellä, että jopa oma pelastuminen riippuisi siitä, miten suhtautuu näihin 1. luokan uskoviin?

        Eli sama kaava toistuu kaikissa uskonlahkoissa.

        1) on se 1. luokan jalustalle nostettu uskovien eliitti, joka johtaa omilla aivoillaan ajattelemaan kykenemättömiä laumasieluja ja jota ei saa kritisoida mistään

        2) ja sitten on se 2. luokan aivopestyjen uskovien rupusakki, joka palvoo ja ylläpitää tätä eliittiä.

        Ihmiset yksinkertaisesti vain tarvitsevat jokainen omat kultaiset vasikkansa, jotka johdattavat heitä ja joita he saavat palvoa. Kuka ketäkin...

        Näin se vaan menee ja on aina mennyt uskonlahkosta tai suunnasta riippumatta. Joten miten se sinun uskontosi eroaa näistä lukemattomista aikaisemmista?

        Olisi mukava nähdä joskus jotain uuttakin auringon alla....

        <<Oletko havainnut, että jotkut tuomitsevat toisia paremmiksi eli 1. luokan uskoviksi aivan vain syntyperän perusteella?
        Ja oletko myös havainnut sellaistakin ajattelua olevan liikkeellä, että jopa oma pelastuminen riippuisi siitä, miten suhtautuu näihin 1. luokan uskoviin?>>

        Ymmärrän, että tarkoitat 1. luokan uskovaisilla juutalaisia, ja että heidän siunaamisesta riippuisi myös meidän pelastumisemme. Voin kertoa, että näin ei ole. Vaikka juutalaiset ovatkin aivan erityinen kansa, koska Kaikkivaltias, Herra, Jumala, Luoja... syntyi juuri tämän kansan keskelle, Daavidin suvusta. Se ei todellakaan ole yhdentekevää. Tämän vuoksi aina myös siunaamme heitä, sillä onhan Jumala näyttänyt itsensä juuri juutalaisesta suvusta. Tämä on vain niin ihmeellinen asia. Mutta tämä ei tarkoita sitä, että samalla siunaamme kaikki, mitä israelilaiset tekevät. Juutalaiset ovat maallistuneita ja heidän tekonsa eivät suinkaan aina ole Jumalan tahdon mukaisia. Rukoilemme, että mahdollisimman monet juutalaiset voisivat tulla tuntemaan Jeshua Messiaan. Rukoilemmehan myös, että mahdollisimman monet muutkin ihmiset (riippumatta heidän uskonnostaan) tulisivat tuntemaan Jeesuksen Kristuksen. Siis, me suhtaudumme kaikkiin ihmisiin tasavertaisena pelastumista ajatellen, mutta olemme kiitollisia juutalaisille Jeshua Messiaasta.

        <<Olisi mukava nähdä joskus jotain uuttakin auringon alla.... >>

        Etkö ole huomannut, että paljon uutta on tullut esille ja aina uusia Raamatun totuuksia selviää. Messiaaniset juutalaiset avaavat Raamattua silmiemme alla, etkä sinä huomaa "mitään uutta auringon alla"?!


      • HurmoksissaJuutalaisista
        Yksi_usko kirjoitti:

        <<Oletko havainnut, että jotkut tuomitsevat toisia paremmiksi eli 1. luokan uskoviksi aivan vain syntyperän perusteella?
        Ja oletko myös havainnut sellaistakin ajattelua olevan liikkeellä, että jopa oma pelastuminen riippuisi siitä, miten suhtautuu näihin 1. luokan uskoviin?>>

        Ymmärrän, että tarkoitat 1. luokan uskovaisilla juutalaisia, ja että heidän siunaamisesta riippuisi myös meidän pelastumisemme. Voin kertoa, että näin ei ole. Vaikka juutalaiset ovatkin aivan erityinen kansa, koska Kaikkivaltias, Herra, Jumala, Luoja... syntyi juuri tämän kansan keskelle, Daavidin suvusta. Se ei todellakaan ole yhdentekevää. Tämän vuoksi aina myös siunaamme heitä, sillä onhan Jumala näyttänyt itsensä juuri juutalaisesta suvusta. Tämä on vain niin ihmeellinen asia. Mutta tämä ei tarkoita sitä, että samalla siunaamme kaikki, mitä israelilaiset tekevät. Juutalaiset ovat maallistuneita ja heidän tekonsa eivät suinkaan aina ole Jumalan tahdon mukaisia. Rukoilemme, että mahdollisimman monet juutalaiset voisivat tulla tuntemaan Jeshua Messiaan. Rukoilemmehan myös, että mahdollisimman monet muutkin ihmiset (riippumatta heidän uskonnostaan) tulisivat tuntemaan Jeesuksen Kristuksen. Siis, me suhtaudumme kaikkiin ihmisiin tasavertaisena pelastumista ajatellen, mutta olemme kiitollisia juutalaisille Jeshua Messiaasta.

        <<Olisi mukava nähdä joskus jotain uuttakin auringon alla.... >>

        Etkö ole huomannut, että paljon uutta on tullut esille ja aina uusia Raamatun totuuksia selviää. Messiaaniset juutalaiset avaavat Raamattua silmiemme alla, etkä sinä huomaa "mitään uutta auringon alla"?!

        "Siis, me suhtaudumme kaikkiin ihmisiin tasavertaisena pelastumista ajatellen, mutta olemme kiitollisia juutalaisille Jeshua Messiaasta."

        Ketkä "me"? Tällä palstalla ei ole kovinkaan monta, jotka suitsuttavat juutalaisia samaan malliin kuin sinä.

        Tosin, muilla on sitten muut kohteet, joita he suitsuttavat kuten oma kirkko/seurakunta ja sen huippukirjanoppineet ja/tai "profeetat".

        Tai sitten he elämöivät omista tunnekokemuksistaan, joita kutsuvat armolahjoiksi kuten käsittämätön mongerrus, jota kutsutaan kielilläpuhumiseksi, kaatumiset, konttaamiset ym hurmostelut.

        "Etkö ole huomannut, että paljon uutta on tullut esille ja aina uusia Raamatun totuuksia selviää. Messiaaniset juutalaiset avaavat Raamattua silmiemme alla, etkä sinä huomaa "mitään uutta auringon alla"?!"

        Minä huomaan vain, että sokea ihmisten palvonta on se, joka säilyy sukupolvesta toiseen riippumatta siitä, onko kysymys uskonnollisista tai maallisista puolueista.

        Siinä suhteessa ei ole mitään uutta auringon alla. Sinä olet erittäin hyvä todiste siitä.


    • näinköon

      Kielillä puhua pulputtavat joidenkin karismaatikkojen lisäksi shamaanit pohjoisessa, poppamiehet Afrikassa, spiritistit meedio istunnoissaan jne. Kai hekin ovat kristittyjä, jos kielilläpuhuminen on siitä merkkinä.

    • niinii

      Kuka ikinä uskoo Jeesukseen, saa syntinsä anteeksi Hänen nimensä kautta, Siis Jeesukseen uskova on Kristitty, oli hän sitten kuka hyvänsä ja minkä seurakunnan jäsen tahansa. Pyhä Henki kirkastaa Kristusta. Jos ei kirkasteta Kristusta Jeesusta, siinä ei ole pyhää henkeä. Jos kirkastetaan paljon Kristusta, siinä on paljon Pyhää Henkeä. Nykyaikana on paljon sellaista julistusta, missä ei kerrota Kristuksesta lainkaan, Jumalasta kerrotaan kyllä paljon, mutta se jää turhaksi, koska tärkein, Kristus puuttuu ja sen mukana kaikki. Pitää muistaa, että vain usko Jeesukseen Kristukseen tuo vapauden synnin kahleista, siksi pyhä henki kirkastaa ainoastaan Kristusta, Sillä Hänelle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

      • armonkerjäläiset

        Niin tosiaan ei pidä kirkastaa sapattia.

        Lievästi harhaoppinen on sekin ajatus, että armolahjat olisivat kuuluneet vain alkuseurakunnalle. Monesti lihallisessa opissa olevat haluavat nähdä näin ja selittää näin omaa hengettömyyttään. He kuvittelevat että eivät siten eksy kun lihallisesti tutkiskelevat sanaa. Ja juuri niin he eksyvät. Ei heitä ohjaa mikään muu kuin inhimillinen viisaus ja oma lihallisuus, vaikka näennäistä hurskautta onkin paljon sekä puhetta Raamatusta.

        Se, että joku menee hengellisyydessään pieleen, esim. kuten Patrick Tiainen, ei tarkoita sitä ettei Pyhää Henkeä ole tai ettei se toimi. Eikä tässä ole kyse homoudesta, vaan siitä, että kaikki mitä hän puhui ja esitti oli vain teatteria. Aivan hänen omien sanojen mukaan. Se ei silti tee tyhjäksi Raamatun sanomaa, joka on nimenomaan hengellinen. Me uskomme hengessä, emme lihassa ja meidän tulisi puhua hengessä eikä lihassa.

        Eikä hengellisyys ole oppi. Sitä vain joko on tai ei ole. Ihminen vaeltaa joko lihan mukaan tai Hengen mukaan. Kinastelemalla tai muita syyttelemällä se ei muuksi muutu siksi, että saamme Hengen armosta. Emme kuin meillä on niin loistava oppi ja olemme niin erinomaisia. Eikä meillä ole mitään päätösvaltaa itse siihen että tämän armolahjan minä nyt saan ja tuolla en tee mitään.


      • Adventisti
        armonkerjäläiset kirjoitti:

        Niin tosiaan ei pidä kirkastaa sapattia.

        Lievästi harhaoppinen on sekin ajatus, että armolahjat olisivat kuuluneet vain alkuseurakunnalle. Monesti lihallisessa opissa olevat haluavat nähdä näin ja selittää näin omaa hengettömyyttään. He kuvittelevat että eivät siten eksy kun lihallisesti tutkiskelevat sanaa. Ja juuri niin he eksyvät. Ei heitä ohjaa mikään muu kuin inhimillinen viisaus ja oma lihallisuus, vaikka näennäistä hurskautta onkin paljon sekä puhetta Raamatusta.

        Se, että joku menee hengellisyydessään pieleen, esim. kuten Patrick Tiainen, ei tarkoita sitä ettei Pyhää Henkeä ole tai ettei se toimi. Eikä tässä ole kyse homoudesta, vaan siitä, että kaikki mitä hän puhui ja esitti oli vain teatteria. Aivan hänen omien sanojen mukaan. Se ei silti tee tyhjäksi Raamatun sanomaa, joka on nimenomaan hengellinen. Me uskomme hengessä, emme lihassa ja meidän tulisi puhua hengessä eikä lihassa.

        Eikä hengellisyys ole oppi. Sitä vain joko on tai ei ole. Ihminen vaeltaa joko lihan mukaan tai Hengen mukaan. Kinastelemalla tai muita syyttelemällä se ei muuksi muutu siksi, että saamme Hengen armosta. Emme kuin meillä on niin loistava oppi ja olemme niin erinomaisia. Eikä meillä ole mitään päätösvaltaa itse siihen että tämän armolahjan minä nyt saan ja tuolla en tee mitään.

        Väitä mitä väität mutta Patrick Tiaisen kautta moni on tullut uskoon ja monen usko on hänen kauttaan vahvistunut. Pyhä Henki on käyttänyt Tiaista hyväksi ja Pyhä Henki on saanut toimia hänen kauttaan.

        On hyvä muistaa armolahjoista sekin että ainoa, jonka voisi tieteellisesti todistaa, on terveeksi tekemisen armolahja. Ja kuitenkaan yhtäkään terveeksi tulemista ei ole pystytty tieteellisesti osoittamaan todeksi. Asiaahan on tutkittu ainakin Suomessa! Se kyllä kertoo aika paljon uskovien touhutteluista. Ja Raamattu vielä kehottaa olemaan pettämättä ja valehtelematta! Moni kyllä uskottelee omaavansa kielillä puhumisen armolahjan ja parantamisen armolahjan. Mutta tunne myös henkilökohtaisesti parantuneita.

        Mutta jos tutkit Raamattua oikein ajatuksella ja Pyhän Hengen johdossa, niin eikö siellä sanota, että lopun aikana näitä ihmeitä tapahtuu. Lopun aika alkoi Jeesuksen kuolemasta. Ja jos edelleen tarkemmin tutkit Raamattua, ei siellä luvata näitä armolahjoja kaikille. Jumala antaa armolahjansa niille, jotka tarvitsevat niitä evankeliumin julistamiseen. Ei niille, jotka istuvat vain kirkon penkissä ja väittävät omaavansa jonkin armolahjan. Ne ovat sanomaa eteenpäin vievien uskovien vahvistukseksi ja sanoman eteenpäin viemiseksi. Ei uskovien yhteiseksi huvitukseksi.

        Se on totta, että adventistien keskuudessa parantamisen armolahjaa ja kielillä puhumisen armolahjaa harvemmin nähdään mutta kyse ei ole siitä etteikö Pyhä Henki ilmenisi adventistien keskuudessa. Kyse on siitä, että adventistit eivät teestentele armolahjojaan. Adventistien keskuudessa armolahjat ilmenevät Jumalan työssä sellaisten ihmisten keskuudessa, jotka todella ovat antautuneet Jumala työhön ja antaneet itsensä Jumalalle palvellen häntä vilpittömästi. Heitä on lähetyskentillä ja heitä on seurakunnissa. He saavat lahjansa silloin kun Jumala katsoo sen tarpeelliseksi. Ei heidän oman itsensä korottamiseksi vaan Jumalan korottamiseksi. Kerron tämän asian omasta kokemuksestani ja asianosaisilta kuultuani ja asian oikeaksi havaittuani.

        Sanottakoon vielä, että myös hurmos kuuluu adventisteille annettuihin lahjoihin. Hurmoksessa uskova voi paitsi päästä osalliseksi taivaallisesta ilosta, päästä myös tekemään pelotta Jumalan työtä. Tällöin ujompikin pääsee julistamaan evankeliumia ja toteuttamaan taivaallisen Isämme tahtoa. Tiedän useammankin, jotka ovat saaneet kokea hurmoksen.


    • Kristitty.kokonaan

      Tavallinen kristitty vai nimikristitty?

      ”Antiokiassa ruvettiin opetuslapsia ensiksi nimittämään kristityiksi.” Apt. 11:26. Alkuajan kristityt käyttivät itsekin itsestään tätä nimitystä. Pietari kirjoitti Jeesuksen nimen tähden kärsivistä kristityistä näin: ”.. jos hän kärsii kristittynä, älköön hävetkö, vaan ylistäköön sen nimensä tähden Jumalaa.” 1 Piet. 4:16.

      Mutta mitä tarkoittaa olla OPETUSLAPSI ja KRISTITTY, jonka nimen tähden saamme ylistää Jumalaa? Ja mikä on NIMIKRISTITTY? Entä mikä on TAVALLINEN eli normaali kristitty?

      KRISTITTY
      on Raamatun opetuksen mukaan sellainen, joka on ottanut vastaan Jumalan armon Jeesuksessa. Hän on tullut Jumalan armahtamaksi, saanut anteeksi syntinsä ja on näin tullut Jeesuksen opetuslapseksi. Uskoon tulossa ihminen on saanut Pyhän Hengen sinetin sydämeensä. Efes. 1:13. Room. 8:9. Jumalan rakkaus on täyttänyt hänet. Room. 5:5. 1 Joh. 4:19. Näin Jumalan hyvyys on kohdannut ihmistä. Room. 2:4. Uskoon tullut on lopettanut syntielämänsä ja ottanut upotuskasteen vedessä Herransa Jeesuksen nimeen. Apt. 2:38,41. 10:47,48. Room. 6:4. Raamattu ei tunne käsitettä ”kastamaton kristitty”. Apt. 19:1-6.
      Uskoon tulossa ihmisen ja Jumalan välille on syntynyt sydämen tuttavuus, luottamussuhde, johon sisältyy aito jumalan kunnioitus! Siltä pohjalta nousee rakkaus Jumalan Sanaa kohtaan. Opetuslapsi kunnioittaa Raamatun opetuksia. Sen saa aikaan Pyhä Henki. Hän myös vaikuttaa meissä halun viipyä rukouksessa. Tahdomme joka päivä keskustella rakkaan Herramme kanssa. Puhumista riittää puolin ja toisin. Joh. 10:27,28. 1 Sam. 3:4-10.
      Ylösnoussut Herra Jeesus Kristus on meille kaikki kaikessa, elämän Ykköshenkilö, ”Välimies Jumalan ja ihmisen välillä”. 1 Tim. 2:5. Mikään ei mene Hänen ja Hänen Sanansa edelle. Tahdomme pysyä Opettajamme opetuksissa, Jeesuksen jalkojen juuressa. Olemme Marian tavoin valinneet hyvän osan, jota meiltä ei oteta pois. Luuk. 10:42. Synnistä vapautettuina (Room. 6:22) ja kasteella käyneinä toteutamme alkuseurakunnan aikaisia apostolien opetuksia: ”Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, NE kastettiin, ja niin (siten) heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. Ja HE pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.” Apt. 2:41,42. ”Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä." 1 Joh. 2:24.

      Oikea kristitty janoaa saada puhdasta Raamatun opetusta. Apt. 17:11. Matt. 22:29. Se on yksi oikean kristityn tunnusmerkki.

      Tehtävämme kristittyinä on auttaa kaikki uskoon tulleet sisälle alkuajan seurakuntamallin mukaiseen opetuslapseuteen, apostolien opetukseen, ”jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille”. Hebr. 2:3. Apostoliseen opetukseen tuleminen edellyttää irtautumista vieraiden uskontojen opetuksista! 2 Kor. 6:14-18.

      ”Opetuslapsia alettiin nimittää kristityiksi.” Apt. 11:26. Kristitty ja opetuslapsi ovat siis synonyymejä. Samaan sarjaan kuuluu myös nimitys ”Jumalan lapsi”.
      Jumalan lapsen kristillinen elämä alkaa oppilaan paikalta ja jatkuu siinä.

      TAVALLISINA KRISTITTYINÄ, raamatullisessa seurakuntayhteydessä, edustamme elävää maailman Vapahtajaa, Jeesusta. Hän on Ainoa Pelastaja. Hän kärsi ja kuoli sijaisuhrina meille kuuluvalla paikalla. Hänet me olemme ottaneet vastaan syntiemme sovittajaksi ja elämämme Herraksi. ”Häntä te rakastatte, vaikka ette ole Häntä nähneet, Häneen te uskotte, vaikka ette nyt Häntä näe, ja riemuitsette sanoin kuvaamattomalla ja kirkastuneella ilolla, sillä te saavutatte uskonne päämäärän, sielujen pelastuksen.” 1 Piet. 1:8,9. Luuk. 12:32. RK.

      Jeesus sanoi: "Minä olen tie, totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani." Joh. 14:6. Tällä sanallaan Jeesus sanoo tyhjänarvoisiksi kaikki uskonnot sekä niiden keksimät valheelliset pelastustiet ja opit. Hän itse on Ovi Jumalan yhteyteen. Joh. 10.

      Ihmisen ajallisen elämän suurin ja merkittävin tapahtuma on saada syntinsä anteeksi ja näin tulla Jumalan lapseksi.

      Jatkuu ...

    • Kristitty.olen.kokonaan

      NIMIKRISTITTY
      on sellainen, joka ei ole tullut elävään uskoon eli ei ole uudestisyntynyt Pyhästä Hengestä. ”Sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut.” Ilm. 3:1. Nimikristitty on lapsena kastettu ja liitetty kirkkoon. Sen perusteella hän luulee pääsevänsä taivaaseen. Usein hän myös kunnioittaa uskontoaan vakuuttaen sillä tavalla itselleen ja lähimmäisilleen kelpaavansa Jumalalle. Hän osallistuu kirkonmenoihin harrastaen siellä uskonnollisia muotomenoja, riittejä ja paperista luettavia kirkkokäsikirjan rukouksia sekä kirkkoisien keksimiä uskontunnustuksia. Hän noudattaa kirkkovuoden juhla-aikoja. Nuo ”tekopyhät” antavat hänen tyhjälle valhekristillisyydelleen uskonnollista sisältöä. Nimikristitty voi olla hyvinkin hurskas ja yhteiskunnassa kunnioitettu hyvä ihminen. Mutta kaiken tuon omavanhurskauden keskellä hän on kadotukseen matkalla oleva siivosyntinen ilman Jeesuksen sisäistä tuntemista. Siksi kirkolliset muotomenot ovat vailla mitään hengellistä arvoa. Ne ovat jopa estämässä ihmisiä tulemasta Jumalan lapsiksi.
      Kirkonmenoja hoitava papisto sakramentteineen ja kirkonmenoineen ei ole saanut ihmisiä tulemaan kristityiksi. Päinvastoin, uskonto erilaisine rituaaleineen on korvannut ihmisen elämässä sen paikan, joka kuuluu ainoastaan elävälle Jeesukselle. Uskonto estää avautumasta Raamatun opetusten hengelliselle sisällölle, jonka tulisi sulautua ihmisessä käytännön elämäksi. Hebr. 4:2.
      Uskonnollisesta hurskaudestaan huolimatta nimikristitty ei siis ole Jumalan lapsi, koska hänellä ei ole henkilökohtaista sydämen tuttavuutta Jeesuksen kanssa: ”Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana; mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä.” Matt. 15:8,9.

      Suomen nimikristillinen luterilaisuus on eksyttänyt lähes koko kansan luulemaan itseään kristityiksi. Todellisuudessa Suomen kansa ei ole koskaan ollut kristitty kansa. Tämän tähden oikean kristityn tulee erota kaikista ihmistekoisista uskonnoista, esim. ev.lut. kirkosta.

      Mutta ennen muuta kutsumme nimikristittyä ottamaan vastaan Jumalan armon ”niin ettei se jää turhaksi”. 2 Kor. 6:1,2. Jeesus tahtoo antaa jokaiselle Elämän, joka ei koskaan pääty. Joh. 11:25,26. 12:50.

      Alkuseurakunnan opetuslapset eivät olleet:
      • luterilaisia kristittyjä
      • helluntailaisia kristittyjä
      • vapaakirkollisia kristittyjä
      • baptisteja
      • adventisteja
      • metodisteja
      • yms. laisia ja istejä.
      Alkuajan kristityt olivat Jeesukseen sitoutuneita tavallisia kristittyjä ilman mitään etuliitteitä tai muita hajaannusta aiheuttavia nimittelyjä. Me saamme olla heidän kanssaan samassa uskossa. Ylistys Jumalalle! Saamme kuulua heidän kanssaan samaan Jumalan seurakuntaan, joka toimii kaikkien ihmisperusteisten uskonsuuntien ulkopuolella.

      Uskonsuuntiin kuuluvat ihmiset eivät uskoon tulleinakaan ole tavallisia kristittyjä, vaikka ovatkin muuten oikeita kristittyjä. He ovat Raamatun asettamista normeista poikkeavia, tietämättömyytensä tähden mutkaisilla teillä olevia. He ovat saamansa opetuksen johdosta Raamatun ”totuudesta eksyneet” (2 Tim. 2:18. / Jaak. 5:19-20) kun pitävät yllä kristittyjen hajaannustilaa. Juuda 18,19. Joh. 10:16. 11:52.
      Alkuajan kristityt eivät kuuluneet nykyisenkaltaisiin ns. ”seurakuntiin”, vaan olivat tavallisia kristittyjä.

      Jatkuu ....

      • Olet pistänyt uskonpuhdistuksen työn suorittajat sellaiselle listalle etteivät ne ole kristittyjä Sinulle.
        Vartiotorniseurako tuon luottelon laatinut. Ilmeisesti.


    • Kokonaan.kristittynä

      Kristillisyys on palautettava tavalliseen, raamatulliseen tilaansa, irti laitoskristillisyydestä. Jumalan tuomiotoimenpiteet ovatkin jo alkaneet puhdistaa seurakuntaa. "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.” Matt. 15:13. Elämme nyt tässä ajassa. Matt. 25:6,7. Matt. 13:37-43. ”Sillä aika on tuomion alkaa JUMALAN HUONEESTA; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?” 1 Piet. 4:17. Me olemme siinä mainittu Jumalan huone. ”.. Hänen huoneensa olemme me..” Hebr. 3:6. ”Ettekö tiedä, että TE OLETTE JUMALAN TEMPPELI ja että Jumalan Henki asuu teissä? Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.” 1 Kor. 3:16,17; 6:19.

      Jumalan seurakunnasta tuomitaan ulos kaikki saastaisuus. Jeesus ei tahdo asua likaisessa ympäristössä. Hän tahtoo auttaa omansa irti kaikesta pahasta ja tehdä suursiivouksen elämässämme. Meidän on hyvä suostua yhteistyöhön Hänen kanssaan. ”Antakaa Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne”. Ef. 3:17. Luuk. 24:47. Apt. 17:30.

      Seurakunnan yhteyden turmeleminen, hajaannuksen aiheuttaminen ja sen ylläpitäminen on erittäin vakava synti. Juuda 19. Siksi meidän tulee kantaa ulos keskuudestamme kaikki Kristuksen ruumiin temppeliin kuulumattomat tekijät, jotka turmelevat raamatullista uskoa ja Jumalan lasten yhteyttä. Joh. 2:19-22. Raamatussa on esimerkkejä, miten ihmisten palatessa Jumalan tahdon tielle, kaikki saastaisuus poistettiin heidän keskuudestaan: ”Nämä kokosivat veljensä, pyhittäytyivät ja menivät, niin kuin kuningas oli Herran sanan mukaan käskenyt, puhdistamaan Herran temppeliä. … ja kaiken saastaisuuden, minkä löysivät Herran temppelistä, he veivät ulos Kidronin laaksoon.” 2 Aikak. 29:15-19. Profeettojen sanoma oli silloin ja on edelleen sama: ”Palatkaa takaisin, te luopuneet lapset, niin minä parannan teidän luopumuksenne." Jer. 3:22.
      ”Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa.” 2 Kor. 7:1. 1 Joh. 1:5-9.

      Vain Luojamme yhteydessä olevat ihmiset ovat normaali ihmisiä ja tavallisia kristittyjä. Jumalasta ja Hänen suunnitelmastaan erossa olevat ihmiset ovat epänormaalissa olotilassa.

      Me tavalliset kristityt olemme siis ”Jumalan rakennus”, temppeli, jossa Hän asuu. 1 Kor. 3:9. Nimikristityt eivät sitä ole.

      Jeesus opettaa opetuslapsilleen näin:
      "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?" Ja Hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni! Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini." Matt. 12:48-50.

      ---

      SINUSTA VOI TULLA KRISTITTY.

      Jos et ole vielä tullut kristityksi, niin älä masennu: Sinä voit nyt rukoilla ja ottaa vastaan Jeesuksen syntiesi sovittajaksi. Jumalan hyvyys kutsuu. Hän odottaa voidakseen olla Sinulle armollinen. Voit polvistua Jumalan eteen ja antaa elämäsi Hänelle: Kerro rukouksessa kaikki asiasi Hänelle, tunnusta syntisi rehellisesti ja katuen. Hän kuulee Sinua. Ja Jeesus antaa Sinulle voiman ja halun luopua syntielämästä. Joh. 1:12. ”Tulkaa minun tyköni..!” Matt. 11:28-30. ”Sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos!” Joh. 6:37. ”Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä.” Hebr. 8:12.

      Kiitos Jumalalle Hänen armostaan ja rakkaudestaan. Sinä saat syntisi anteeksi! ”Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon. Silloin te huudatte minua avuksenne, tulette ja rukoilette minua, ja minä kuulen teitä. Te etsitte minua ja löydätte minut, kun te etsitte minua kaikesta sydämestänne.” Jer. 29:11-13.

      Synnin voima katkaistiin Golgatan ristillä. Jumalan pyhä Elämä voi nyt alkaa virrata Jeesuksen verellä puhdistetussa sydämessäsi. Ja seuraava askel on kasteelle tuleminen. Sen jälkeen olet siinä uskossa, jota Raamattu opettaa. Olet tavallinen kristitty ja Jumalan lapsi matkalla Taivaan Kotiin.

      Kiitos Jumalalle kristityn nimestä. 1 Piet. 4:16.

      • kysynpävaa

        Kiitos pitkästä kirjoituksesta ihan hyvä. Saako kysyä oletko entinen advari vai mikä on taustasi ?


      • nioni

        Hyvä, tässä kirjoituksessa kirkastettiin Kristusta paljon ja näin ollen siinä oli paljon pyhää henkeä, Kristuksessa syntiset saavat kokea, jos haluavat, anteeksiannon ja sairaat voivat kokea terveyden.


    • On.se.niin

      Vähäsen pitkä kolmeosainen kirjoitus, mutta on se niin.

    • Hulludihei

      Hulludihei.

    • pyhpyh29384792834

      Aloittajan valheet eivät hetkauta.

    • Nuo "adventistit" ovat sellaista sakkia, että nämä oppivat hiljaisesti, ja tutkivat Raamattua.
      Ne ei hypi sinne tänne vaatimassa ihmisiltä jotakin yliluonnollista että todistaisivat sellaisella olevansa jotakin toiselle ihmiselle.
      Ne "adventistit" ymmärtävät että Pyhä Henki on heidän kasvattajansa, ja ovat omalla yksilöllisellä Jeesus Kristus Raamatun evankeliumin mission taipaleella yksilöllisesti yksilöllisin kokemuksin ja yksilöllisen tiedon varassa, jossa missiossa heillä niillä "adventisteilla" on taivaan lahjoja palvella käytännön toiminnan tarpeita, että yhdistyksien homma toimii ja pyörii, eli vastaavat seurakuntien ohjelman vedoista, ja rakennuksienkin hoidosta, sekä ovat enemmän tai vähemmän per/nuppi yksilöllisesti kiinnostuneita tai kiinnostumattomia evankeliumin Matt 28:18-20 mission asioista.
      Yksilöllisesti niillä "adventisteilla" per/ nuppi erilaisia ammatti- ja teologisen tiedekunnan, tai harrastus-pohja-tietojen hankintaa Raamatun kirjoituksista.
      Nämä ne nuo "adventistit" pitävät kaikkein korkeimpana arvonaan Jeesusta Kristusta, ja eivät suostu luopumaan myöskään kymmenen käskyn synnin opettavasta laista, vaan pitävät tämän synnin opettavan lain kirjallisena täydellisenä ilmoituksena ihmiselle Jumalan asettamista vaatimuksista, joihin pitää måste pyrkiä Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa, yhdessä Jumalan omassa Hengessä Jumalan puhuttelussa, että Jumala itse puhuttelee itse nk. ne nuo "adventistit.

      Niillä "adventisteilla" ei ole taivaallista, ei maallista, ei moraalista eikä juridista vaatimusta olla Sinun harhaoppisena.


      Lusikoilla ja kauhoilla lipataan ja lapataan Raamatun tietoa ja ymmärrystä ja ihmisen omatunto Jumalan edessä vilpittömyydessä on Jumalan itsensä arvioitavissa ja muovautuu uskon palavuudesta, Hengen kanssa pysymisestä, ihmisen kokemuksesta, -kaikesta siitä mitä ovat oppineet ja ymmärtäneet itse per/nuppi ne "adventistit," eikä ne nuo "adventistit" kiellä muiden uskontokuntien olevaisten Jumalan edessä vilpittömien ihmisyksilöiden kuulumista Jeesusken omaksi, ja Jumalan /Jeesusken omaisuuskansaksi kuuluviksi -siihen "jäännökseen" kuuluviksi, jta ovat erottuneet Herralle Jeesukselle vilpittömän uskonsa kanssa, ja ymmärtävät nuo ne "adventistit" että "adventisteja on vain pieni osa siitä joukosta joka on se lopullinen "jäännös" -eli ns. pelastuvien koko joukko.

      > Lopettakaa se ihmisten harhaoppisiksi haukkuminen kun otatte siinä Jumalan paikan osoittelemalla ihmisiä suoraan napaan.
      > Pitää ensin osata selkeät arvot millä pääsee Sinunkin harhaoppiseksi.

      • LahkojenHuuhaatietäjät

        " ja ymmärtävät nuo ne "adventistit" että "adventisteja on vain pieni osa siitä joukosta joka on se lopullinen "jäännös" -eli ns. pelastuvien koko joukko."

        Kuka helvetin taliaivo tuonkin voi "tietää"?

        Onko se kirjoitettu Raamatussa?

        Ja jos olisikin, niin sekin on varmuudella vain ihmisten kirjoittama KIRJA, joten kuka on se "tietäjä", joka noin varmalla rintaäänellä julistaa "tietoaan"?

        En ole ainakaan itse kuullut tai kuullut kenenkään kertovan, että itse Jumala on julistanut tämän "tiedon" tuolta taivaastaan niin, että joku puolueeton kuulija olisi ollut sen kuulemassa.

        Ja missä se "taivas" sitten on...tuolla "ylhäällä", siis maapallon yläpuolellako? Kenestä katsoen?

        Entäpä, jos kukaan ei pelastu...ei edes se pieni osa siitä "lopullisesta jäännöksestä", vaan kaikista tulee matojen ruokaa...? Onko se vaihtoehto käynyt mielessä?

        Ainakin siitä vaihtoehdosta on olemassa jotain, jota voidaan nimittää tiedoksi, sillä melkoisen vahvat todisteet puhuvat sen puolesta, kun taas tuo muu "tieto" on tietäjän omaa kuvittelua ja täysin hänen uskonsa varassa

        ==> jolloin ei voida puhua mistään "tiedosta".

        Joten lakatkaa uskovaiset valehtelemasta, sillä te ette todellakaan voi "tietää"!


      • LahkojenHuuhaatietäjät kirjoitti:

        " ja ymmärtävät nuo ne "adventistit" että "adventisteja on vain pieni osa siitä joukosta joka on se lopullinen "jäännös" -eli ns. pelastuvien koko joukko."

        Kuka helvetin taliaivo tuonkin voi "tietää"?

        Onko se kirjoitettu Raamatussa?

        Ja jos olisikin, niin sekin on varmuudella vain ihmisten kirjoittama KIRJA, joten kuka on se "tietäjä", joka noin varmalla rintaäänellä julistaa "tietoaan"?

        En ole ainakaan itse kuullut tai kuullut kenenkään kertovan, että itse Jumala on julistanut tämän "tiedon" tuolta taivaastaan niin, että joku puolueeton kuulija olisi ollut sen kuulemassa.

        Ja missä se "taivas" sitten on...tuolla "ylhäällä", siis maapallon yläpuolellako? Kenestä katsoen?

        Entäpä, jos kukaan ei pelastu...ei edes se pieni osa siitä "lopullisesta jäännöksestä", vaan kaikista tulee matojen ruokaa...? Onko se vaihtoehto käynyt mielessä?

        Ainakin siitä vaihtoehdosta on olemassa jotain, jota voidaan nimittää tiedoksi, sillä melkoisen vahvat todisteet puhuvat sen puolesta, kun taas tuo muu "tieto" on tietäjän omaa kuvittelua ja täysin hänen uskonsa varassa

        ==> jolloin ei voida puhua mistään "tiedosta".

        Joten lakatkaa uskovaiset valehtelemasta, sillä te ette todellakaan voi "tietää"!

        Järjellä voi päätellä sen verran että Adventtikirkko on rekisteröity 1863, ja senkin jälkeen on vilpittömiä Jeesukseen uskovia - ei tässä päättelyssä Raamattuun tikkukirjaimia ja profetiaa tarvita.


      • naurettava.pikkumies
        jarinhotelli3 kirjoitti:

        Järjellä voi päätellä sen verran että Adventtikirkko on rekisteröity 1863, ja senkin jälkeen on vilpittömiä Jeesukseen uskovia - ei tässä päättelyssä Raamattuun tikkukirjaimia ja profetiaa tarvita.

        Sinun päättelyilläsi voi pyyhkiä sitä neitseellistä peräaukkoasi.

        "...vilpittömiä Jeesukseen uskovia..."

        Hahhahhahhahhahhahaaa.....


    • paskajäännös

      Paska jäännös.

    • Siitä.se.selvisi

      Kristityksi ei kasveta opin kautta, vaan ottamalla vastaan Jeesus syntien sovittajaksi.
      Sitten kasteelle. Ja Jeesus antaa Pyhän Hengen kasteen.
      Katso video, Niin kuin alussa:
      https://www.youtube.com/watch?v=fs8qnqr7mSc

      • Ulff

        Ei näkynyt Jeesusta videolla.
        Olen pettynyt.
        Liikaa lupasi.


    • Pavepaavali

      Vain helluntailaiset ja niistäkin vain osa on oikeita kristittyjä.

      • humpuukihellarit

        Sinäkin olet naurettava tietäjäurpo.

        Hahhahhahhahhahhahhaaa.....


    • lisääsanaa

      Kirjoittele lisää kokonaan.kristittynä. Se hyvää vaihtelua näihin muihin jorinoihin.

    • Adventtikultti

      Keitä me adventistit olemme ja mikä on kultti, joka käyttää nimeä adventtikirkko?

      Me olemme erään USA:sta lähtöisin olevan rahalle person kultin jäseniä, jotka maksamme 10% tuloistamme kultille ja sen valtaapitäville. 10% eikä tietystikään vielä riitä, vaan lisäksi joka viikko kerätään uhrilahjoja ja muita kolehteja. Kultin valtaapitävät yrittävät myös lopulta viedä kaiken omaisuutemme, mikäli vain se suinkin on mahdollista.

      Edellä kuvattu on vain pieni osa adventismi kulttia, jota ohjataan USA.sta käsin. Kultin puhemiehinä tomivat pastorit, jotka pyrkivät kaikin keinoin puhumalla tuomaan kultille lisää maallista mammonaa.
      Adventtikultin päämäärä on saada sisäänsä mahdollismman paljon maksukykyisiä jäseniä.

    • Nyt.se.selviää
      • sananäärelle

        Tuolta niitä kirjoituksia löytyykin. Kannattaa tutkailla.


    • Hei!

      Tällaisessa viestiketjussa on aina joidenkin ikävää kielenkäyttöä.

      Tiedän että olen rupatellut monenlaista, mutta Raamattu aiheisiin en ole koskaan jättänyt kommentoimatta asiallisesti Raamattu-aiheella, eli silloin kun ollaan Raamatun kysymyksiä ja vastauksia sarjassa -aiheessa.

      Kirjoittelin joitakin aikoja joitakin omia asioitani, siksi että olen ollut adventtipiireistä erossa yli kaksitoista vuotta, ja halusin tavoittaa joitakin ihmisiä muutamalla asialla.
      Olen riittävästi jauhanut niitä, että uskon että ne on ymmärretty.


      Toivon että ihmiset jotka minut tunsivat aikoinaan ymmärsivät että esimiesasemaan suhteessa minuun pääsee vain jos minulla on työsopimus, josta voin päätellä alaistaito-vaatimukseni.
      Että vietän eläkepäiviäni, ja yhdistys-toiminnan ihmisiä on itsenäistä toimivaltaa äänestyslappu, ja sama pätee kunnalliselämän puoluepolitiikka-luottamus-tehtävä paikkajakojen ihmisten itsenäiseksi toimivallaksi. Että organisaatiojohtajien ainoat alaiset löytyvät organisaatioiden palkkahenkilöstöistä. Äänestyslappu pelaa sitten toimielimissä sääntöjen rajoissa toiminnan puitteissa; hallitus/johtokunta. Että uskonnollisille järjestöille -kirkoille ei ole myönnetty lain valvonta- ja tuomiovaltaa. Uskonnollisilla organisaatioilla usein yleensä on taipumusta istua oikeutta -perustaa tuomioistuimia, mutta kukaan ei ymmärrä lain käytöstä yhteiskunnassa yhtään mitään. Olen elämäni aikana sattunut lukemaan kaksi hyvää oikeustieteen peruskurssia -1980 ja 2010 luvuilla, ja pärjään kotitarpeiksi ymmärryksessä miten lakia yhteiskunnassa käytetään. Esimiestyöskentelystä ja johtamisen taidoista -organisaatioiden toiminnasta on myös hyvät perustiedot kurssinkäynnillä hankittu.
      Että olen useita vuosikymmeniä lainkuuliaisena kansalaisena noudattanut armaan oikeusvaltion Suomen maan lakisäädöksiä. Hyvämoraalisena miehenä olen ollut nuoremmilleni vanhempi, -en seksikumppani. Minulla on olut yksi alaikäinen seksikumppani- vuonna 1974 minun 15 vuotias tyttöystävä kun olin itse 16- vuotias. Olen vain tämän yhden kerran "nuollut lasta." Aina ne toki jonkun lapsia olleet ovat, joita olen liponut, mutta laillisessa iässä, ja minulla on ollut omat nuoruusvuoteni. Kaikenlainen alapää-suuseksi ajoittuu tuoreimmillaan 1980 luvun aikaan, tasan 30 vuotta ja vanhempaan aikaan tällä hetkellä. Minun elämäni jokaisen vuosikymmenen joka ainoa mahdollinen seksikontakti jossa osapuoli on ollut minua nuorempi on tänään vähintään isovanhemman ikäinen ihminen jolla on nyt parhaillaan 50- villitys päällä. -Minulla ei ole mitään tekemistä nuoriso-seksin kanssa. Olen esimerkiksi viimeisen 30 vuoden aikana torjunut joka ainoa nuoren teini- ja parikymppisen nuoren seksitarjoilun. Että olen ollut luterilaisen kirkon jäsen 1980 luvulle saakka, ja eronnut luterilaisesta kirkosta 1980 luvun puolessa välissä. Että olen uskon myötä liittynyt uudelleen luterilaiseen kirkkoon, 1995, ja Adventtikirkon jäsen olen ollut vasta 2000 luvun alusta seitsemän vuoden ajan 12- vuoden takaisessa ajassa. Että en ole elämäni aikana elänyt yhdessä ainoassakaan rakkaus-suhteessa joka olisi homo-rakkaus-suhde ollut. Minä en elä edelleenkään homo-rakkaus-suhteissa, enkä koskaan ryhdy sellaiseen suhteeseen.

      - Tässä on pähkinänkuoressa mitä välitin tiedon niille ihmisille täällä jotka tunsivat minut 12 vuoden takaisessa uskonnollisessa -hengellisessä elämässä.
      En ole kirjoitellut enkä puhunut kenenkään yksityis, intiimi, perhe-asioita. Kaikki kaikenlaisten mahdollisten uskonnollisten piirien ihmiset myös ovat saaneet viettää oman henkilökohtaien uskon ja perhe-elämänsä niin etten ole heistä missään mitään koskaan puhunut.

      Ihmisten kunnian loukkaaminen on aina tuomioistuimessa rangaistavissa oleva teko riippumatta persoonan tavoista.
      Olen herjaamisen ja parjaamisen kohteena ollut. Eläkepäivieni vietto on erinomaisessa järjestyksessä. Luottokelpoisuus tallella, ja talouteni hyvin hoidettu aina. Talouteni hoito on erinomaista enimmäkseen ja kiitettävää hyvän sijasta. Ei tarkoita omaisuuden määrää.
      Että olen täysijärkinen olevainen, joka suoritti täysijärkisyytensä osoittaen yliopisto-kursseja 70 opintopistettä erinomaisilla, kiitettävillä ja hyvillä arvosanoilla tämän vuosikymmenen 2010 luvun puolessa välissä. Yhden lukuvuoden olin kiinnitettynä täsmälleen nuorten kanssa samaan ohjelmaan ja suoritin lukuvuoden keskiarvolla kiitettävä 4, asteikolla 1.-5. Fyysiseltä kunnoltani olen ollut raskaan sarjan matkapyöräilijän maraton kunnossa vuosikaudet. Neitoihin olen rakastunut vielä 2010 luvullakin. Pystytissisiin.

      En tee Adventtikirkolle töitä. Käytän maan perustuslain mukaista oikeutta ilmaista kansalaismielipidettä PL 11-12§ nojalla -myös uskontokunnista riippumattomalla tavalla.
      Sama pätee minun 100% yksityiseen blogiini kotisivutilaani.

      Tämä informaatio on päättynyt. En jatka tätä enää.

      • Suomen Adventtikirkossa on Raamatun evankeliumin Jeesus Kristus uskonnon pyhät arvot kunniassa edelleen. Adventtikirkko ei ole yhtynyt maailman syntiin teologiassaan.
        Ihmisyksilöt ovat ihmisyksilöitä tietenkin omalla yksilöllisellä taipaleellaan niin rivimies kuin kirkon työntekijätkin-.

        Adventtikirkon teologia on vastuullisten, tiedollisten ja hengellisten ihmisten hallinnassa ollut aina kirkon ylimmässä toimielimessä. Teologisen tiedekunnan tiedollisuuden vaatimuksien väkeä kirkon palveluksessa työsuhteissa.

        Ennen kuin vingutte täällä foorumilla etteikö Adventtikirkko olisi kristittyjen joukossa protestanttisena kirkkona, niin huomioikaa tämä mitä tässä kirjoitan, ja tutkikaa sen jälkeen Adventtikirkon kotisivuilta ns. 28- opinkohtaa, jossa on määritelty Adventtikirkon hengelliset arvot. Ne löytyvät joidenkin sivujen lopusta lueteltuna 28 kohtaa.


        En ole itse Adventtikirkon toiminnassa ollut yli 12 vuoteen 12- , mutta ei ole täysin pois-suljettu ettenkö voisi harkita joskus uuttaa jäsenyyskautta. En nyt kuitenkaan lähivuosina ole innostunut asiasta.


        http://adventist.fi


        Hyviä Raamatyukursseja; http://media7.fi


      • Kertokaa sitten mitä 28-opinkohdassa olisi sellaista mikä ei olisi jonkun mielestä kristillistä, tai hengellistä, tai pyhien arvojen vastaista.


        Adventtikirkon arvot löytyvät 28- opinkohdasta.

        http://adventist.fi


      • jarinhotelli3 kirjoitti:

        Kertokaa sitten mitä 28-opinkohdassa olisi sellaista mikä ei olisi jonkun mielestä kristillistä, tai hengellistä, tai pyhien arvojen vastaista.


        Adventtikirkon arvot löytyvät 28- opinkohdasta.

        http://adventist.fi

        Korjaus; Tarkoitan; -Pyhien arvojen mukaista....


      • herätyssaarnaaja

        "Tämä informaatio on päättynyt. En jatka tätä enää."

        Toivottavasti muistat lupauksesi tällä kertaa, sillä se on kuultu jo niin monta kertaa aikaisemminkin...

        Ps. Seuraavan kerran kun sinulle tulee taas pakkomielle kirjoittaa noita samoja juttuja, niin miksi et ottaisi suoraan yhteyttä niihin, joille olet osoittanut kirjoituksesi?


      • Minä en ole luvannut Sinulle mitään.


      • ällöjutut
        jarinhotelli3 kirjoitti:

        Minä en ole luvannut Sinulle mitään.

        KENELLE sinä sitten näitä tyhjiä lupauksiasi teet?

        Jos sinä minulle noita sekopääjuttujasi kirjoittelet, niin voin kertoa, että minua ei sinun nuoruuden sekoilusi tai peräsuolesi tilanne kiinnosta yhtään, joten älä toki vaivaudu minun vuokseni niitä jauhamaan.


      • ällöjutut kirjoitti:

        KENELLE sinä sitten näitä tyhjiä lupauksiasi teet?

        Jos sinä minulle noita sekopääjuttujasi kirjoittelet, niin voin kertoa, että minua ei sinun nuoruuden sekoilusi tai peräsuolesi tilanne kiinnosta yhtään, joten älä toki vaivaudu minun vuokseni niitä jauhamaan.

        Minä en voi Sinulle yhtään mitään jauhaa, sillä ei ole mitään persoonaa siellä päässä.
        Katso koko tuota Sinun kommenttiasi, ja mieti ja vastaa näetkö siellä ketään persoonaa jolle voisi yhtään mitään kohdistaa ja kirjoittaa suoraan henkilökohtaisesti. Minä en ketään näe siinä. ?!


      • ällöjutut kirjoitti:

        KENELLE sinä sitten näitä tyhjiä lupauksiasi teet?

        Jos sinä minulle noita sekopääjuttujasi kirjoittelet, niin voin kertoa, että minua ei sinun nuoruuden sekoilusi tai peräsuolesi tilanne kiinnosta yhtään, joten älä toki vaivaudu minun vuokseni niitä jauhamaan.

        Sinä olet sellainen paskahousu, ettei ketään näy.


      • herätyssaarnaaja kirjoitti:

        "Tämä informaatio on päättynyt. En jatka tätä enää."

        Toivottavasti muistat lupauksesi tällä kertaa, sillä se on kuultu jo niin monta kertaa aikaisemminkin...

        Ps. Seuraavan kerran kun sinulle tulee taas pakkomielle kirjoittaa noita samoja juttuja, niin miksi et ottaisi suoraan yhteyttä niihin, joille olet osoittanut kirjoituksesi?

        Ei ketään näy kommenteissa, ja olet Sinäkin varmaan ryhtynyt ihmisten johtajaksi varmaankin?
        "- Ah, vaimo katso minua, minä olen ihmisten johtajaksi ryhtynyt, ja osaan viihdytellä itseni."


    • Lähetän vielä lopuksi lämpimät terveiset perseestä;

      Minun rakkauteni pystytissisiin neitoihin 2010 luvulla on käynyt niin että neidot ovat tipotiessään.

      En mistään muusta unelmoinut 50- villityksessä kuin parisuhteesta rakkaudessa
      loppuelämän vuosikymmenille.
      Hienojen perheiden kersojen naittajaisissa, isojen talojen tyttärien naimisessa, ja kg- keijujen unelmissakin minusta on markkinoitu ns. homo ja nk. hintti?!
      Minä en ole neuvotellut kenenkään perheasioita enkä puhunut neidoista sanaakaan jotka eivät seurassani liiku.

      Minä en kykene puolin tai toisin yhdyntään miesten kanssa, enkä oraaliseen aktiin suorittamaan miehelle sellaista. On minulle luonnotonta ja mahdotonta.
      Olen perseestä neitsyt ja en ole elänyt ainokaisessakaan homorakkaus suhteessa elämässäni. En siitä huolimatta halua miestä puolisoksi, enkä naisia joita en rakasta parisuhdetta tarkoittavalla tavalla.
      Minun jokainen mies-ystävä ovat säilyneet minun seurassani aina läpi elämän persiestään neitsyeinä. En ole elämässäni sanallakaan nimittänyt ainuttakaan miestä homoksi, ja jos joku mies on ollut minuun heikkona en ole koskaan ollut niin raukka että olisin haluistaan puhunut.
      Miesten sellaiset halut ovat tavallisesti itsekseen ohimeneviä.

      En halua 1970-1980 luvun neitoja
      kaan takautuvasti parisuhteeseen kanssani. Olen iloinen että näillä on omat parisuhteensa - on ollut tai parhaillaan parisuhteessa. Minun 1970-1980 lukujen neidot ovat 40-50 vuotta nussittuja mummoja, joihin en enää viehäty luonnollisista syistä.

      • terveiset.ei.keneltäkään

        jarinhotelli3
        6.11.2018 18:46
        "Tämä informaatio on päättynyt. En jatka tätä enää."

        jarinhotelli3
        8.11.2018 8:45
        "Lähetän vielä lopuksi lämpimät terveiset perseestä;"


        Näin kauan tuo lupaus kesti.
        Tästä näkee, millainen paskaa jauhava VALEHTELIJA sinä olet!

        KAIKKI sen näkevät.

        Sinun sanaasi ei voi luottaa centinkään vertaa. Yksikään niistä 60 hässimästäsi (siis oman kehusi mukaan, liekö siinäkään mikään totta...) akasta ei ole huolinut tuollaista valehtelevaa nuljaketta ja senpä vuoksi istutkin nyt YKSIN siellä omassa piruntorjuntabunkkerissasi jauhamassa tuota sontaa.

        Bunkkerisi turvasysteemitkin ovat pettäneet pahanlaisesti, sillä troijalaiset ovat ryömineet bunkkeriisi radioaaltoja pitkin ja vallanneet sen, etkä edes huomaa sitä...HUHUU!!! BÖÖÖÖ!!!....ei näy persoonia ei...


    • Kaikki mahdolliset esimiesasemassa minuun olevat vuosikymmenien varrella; -En ole ainuttakaan sanaa ehdotellut seksuaalista ja/tai parisuhetta vuosikymmenien varsilla. En ole ajatellut sellaisia koskaan, enkä koskaan vähääkään ajatellut että esimies-johtajilla vuosikymmenien varsilla olisi minuun ollut sellaista. Olen varma tästä. Eivät ole minulle myöskään sanaakaan puhuneet seksuaalisia. Olemme olleet puhtaasti perustehtävien parissa työelämässä myös yhteisessä juhlinnassa, ja sama pätee kaikkiin kouluttajiin oppilaitoksissa ja varusmiespalvelunkin missioissa elämän kaikkien vuosikymmenien varsitiellä.

    • Minun selkä-hartia avautuu tänäänkin vielä.
      Nyrjäytin hartiat sijoiltaan pyöräillessä.
      Raskaan sarjan pyöräilyssä ukko on niinkuin kuminauhaa, että pystyy vaivatta vääntämään lihakset pois paikoiltaan. Kaupunkipyöräilyssä ei onnistu muljauttamaan lihaksia vääriin paikkoihin.
      Sijoiltaan ollut monta kohtaa pahasti, ja lihastaitoksia yms. paljon. Pyöräilin sitten selkä vinossa ja roikuin tangolla selkä vinossa.
      Matkani päätteeksi lihakset kramppasivat niin että selkä ja hartiat kovettuivat kivikoviksi. Selkä leikkasi kiinni.
      Verenpaine nousi yhtäkkiä sitten öisin 200 kahteensataan, kun ryhdyin repimään hartiaa auki. Kaksi vuotta olen avannut kramppia ja sijoiltaan menoa. Olisi pitänyt ymmärtää aloittaa oikeasta paikasta, rintalihaksista. Olen nyt onnistunut itse laittamaan sijoiltaan menneet joka paikan paikoilleen.

      • jamatkajatkuu

        "Sijoiltaan ollut monta kohtaa pahasti, ja lihastaitoksia yms. paljon. Pyöräilin sitten selkä vinossa ja roikuin tangolla selkä vinossa.
        Matkani päätteeksi lihakset kramppasivat niin että selkä ja hartiat kovettuivat kivikoviksi. Selkä leikkasi kiinni."

        Etkö muistanut pyytää sapatin Herraa mukaan pyöräretkellesi vai putosiko hän vauhdissa kyydistä..?

        Ai niin tosiaankin... kun ei näkynyt ketään missään...

        "Jatkan vielä vähän matkakertomustani;
        Sapattinakin pyyhälsin Sorvankylän ohi näkemättä vilaustakaan sapatin Herrasta. Onneksi kerkisin kuitenkin ottamaan matkan varrella kuvia muutamasta hienosta kirkosta ja tietenkin itsestäni, joita voin sitten ihailla bunkkerissani."


    • Kiitti.paljon

      Pitkiä kirjoiutuksia luin ja olen samaa mieltä.

    • Jaan.totuuden.sanaa
    • Niin.kuin.alussa

      Kiitti videosta.

    • Tunnistaja

      Sadas kommentti tähän.
      Adventistit eivät YLEENSÄ ole kristittyjä, koska vastustavat Pyhän Hengen toimintaa, mm. kielilläpuhumista. Yksikään oikea kristitty ei vastusta Jumalan Henkeä. Siitä sen tunnistaa.

      • kysynpävaa

        En ole tuota vastustusta huomannut mistä puhut en tiedä minkälaisia advareita olet tavannut ?


    • ratkaisevaa.on

      opettavatko adventistit, että kielilläpuhuminren kuuluu kaikille henkikasteen saajille?

    • Niin.siinä.käy

      Tunnen yhden adventistin, joka tuli uskoon. Mutta sen jälkeen hän erosi advareista.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe