60 vuotias koulukiusattu?

säälittävää

Jouduin pakosta kuuntelemaan yleisen saunan lauteilla erään n. 60 vuotiaan äijän vuodatusta siitä kuinka häntä oli pienenä koulussa kiusattu ja kunka koko elämä oli ilmeisesti mennyt sen takia päin prinkkalaa...
Tuli vaan mieleen että taitaa paremminkin olla kyse ihmistyypistä joka uhriutuu normielämästäkin ja katsoo olevansa saamapuolella kaikesta, tuhlaten elämänsä valittamiseen ja jollakin typerällä lapsuuden traumalla ratsastamiseen, josta normaali ihminen olisi päässyt yli ja unohtanut jo aikoja sitten. Kenenkähän se tällekin vinkujalle olisi pitänyt elämän onni luoda, kun ei ole itse siihen elämänsä aikana pystynyt?
Kyllä teki mieli sanoa että menehän tuonne naisten puolelle vinkumaan, täällä saunoo miehet!

62

983

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyhäsylvi

      Mistäs päättelet että naistenpuolella kaivattaisiin itkuiikkoja?

    • HolyShit

      Miten se naistenpuoli muka tähän asiaan liittyisi?

      • LöylyäLissää

        Pahimpia valittajia ja juoruilijoita ovat miehet, eivät suinkaan naiset. Niin että itkeskelkää äijät vaan keskenänne siellä miesten saunassa kurjaa lapsuuttanne! Naiset lienee ihan kyllikseen kuulleet teidän elämäntarinoitanne.


    • Ehkä sitä herkästi jää tuollaiseen kehään. Sinua tuetaan kiusattuna ja hyväksytään. Siitä on vaikea tempaista itseään irti suureen tuntemattomaan.
      Vaikka aika jo olisi kuusikymppisenkin.

    • muistiakaipoova

      kyllä se sitten helepottaa kun muisti hapristuu tarpeeksi.

    • novoivoivoi

      Onhan siinä jokin mennyt pieleen jos siinä iässä pitää jauhaa vielä puolen vuosisadan takaisia asioita. Lienee ollut melkoisen yksitoikkoinen ja tapahtumaköyhä elämä ressukalla.

    • kiusattu

      Koulukiusaajat , tahdosta riippumattomaan pakkohoitoon .

      • voikiusattua

        50 vuoden takaisetko? Ja mitä on kiusaaminen? Miten osoitat lainvoimaisesti sen pakkohoitoon lähetettävän kiusaajan? Selitäpä ihan omin sanoin.

        Mites on kiusatulla muuten elämä sujunut? Vieläkö vuosikymmenien takaakin ahdistaa? Miksi et ole aikuistunut ja päässyt yli ja elänyt elämääsi?

        Näitä kysymyksiä olisi paljon, mutta on aivan uskomatonta että lapsuuden aikaisia asioita itketään vielä vanhalla iälläkin. Ei mee hyvin.


      • TeidänHerranne
        voikiusattua kirjoitti:

        50 vuoden takaisetko? Ja mitä on kiusaaminen? Miten osoitat lainvoimaisesti sen pakkohoitoon lähetettävän kiusaajan? Selitäpä ihan omin sanoin.

        Mites on kiusatulla muuten elämä sujunut? Vieläkö vuosikymmenien takaakin ahdistaa? Miksi et ole aikuistunut ja päässyt yli ja elänyt elämääsi?

        Näitä kysymyksiä olisi paljon, mutta on aivan uskomatonta että lapsuuden aikaisia asioita itketään vielä vanhalla iälläkin. Ei mee hyvin.

        taidat olla kiusaaja? koulussa, kotona ja työpaikalla ja nyt toivot että kukaan ei saa sinua tilille? ja mitä sinä empatiakyvötön itket siitä, että joku toineen itkee. sinä olet se suurin inisijä. sinä olet mies joka pystyy nussimaan, jos pystyy, mutta et pysty rakastelemaan etkä rakastamaan.


      • kiusaajahan.minä
        TeidänHerranne kirjoitti:

        taidat olla kiusaaja? koulussa, kotona ja työpaikalla ja nyt toivot että kukaan ei saa sinua tilille? ja mitä sinä empatiakyvötön itket siitä, että joku toineen itkee. sinä olet se suurin inisijä. sinä olet mies joka pystyy nussimaan, jos pystyy, mutta et pysty rakastelemaan etkä rakastamaan.

        Onpa sinulla paha ongelma... Etkö pysty edes keskustelemaan asiasta ilman että alat syytellä kiusaajaksi tutemattomia ihmisiä? Minulla on vahva tunne että noin ne kiusaamisjutut juuri saavat alkunsa. Sinunlaisesi ihmistyyppi leimaa kiusaajiksi kaikki jotka ovat asioista eri mieltä.
        Kun on tähän ikään elänyt ja ihan itse esteet ja vaikeudet voittanut, niin ei voi kuin hämmästellä turhan itkijöitä ja jostakin vuosikymmenien takaisista asioista ääneen valittavia. Kyllä minua hävettäisi olla moinen itkijä, kun hävettää jo kuunnella moista poruamista.


      • hölyn_pölyä
        kiusaajahan.minä kirjoitti:

        Onpa sinulla paha ongelma... Etkö pysty edes keskustelemaan asiasta ilman että alat syytellä kiusaajaksi tutemattomia ihmisiä? Minulla on vahva tunne että noin ne kiusaamisjutut juuri saavat alkunsa. Sinunlaisesi ihmistyyppi leimaa kiusaajiksi kaikki jotka ovat asioista eri mieltä.
        Kun on tähän ikään elänyt ja ihan itse esteet ja vaikeudet voittanut, niin ei voi kuin hämmästellä turhan itkijöitä ja jostakin vuosikymmenien takaisista asioista ääneen valittavia. Kyllä minua hävettäisi olla moinen itkijä, kun hävettää jo kuunnella moista poruamista.

        Justiin! Minustakin kiusaaminen ja vaikkapa naisten ahdistelu ovat sukua toisilleen. Yksittäisiä tapauksia on varmasti todellisiakin mutta varsin laajassa mitassa molempia taidetaan kyllä käyttää myös aseena, sillä eihän ole nykypäivänä mikään mieto juttu jos saa aiheettomasti päälleen epäilyn ja syytteen kiusaamisesta tai ahdistelusta. Katkera nainen, kateellinen työkaveri, katkera tuttu, jne. voivat väittää vaikka mitä vihamiehensä niskaan ja nykymaailmassa heitä tietysti uskotaan ja viattomasta tehdään roisto.


      • täidädölläkiysääjä
        TeidänHerranne kirjoitti:

        taidat olla kiusaaja? koulussa, kotona ja työpaikalla ja nyt toivot että kukaan ei saa sinua tilille? ja mitä sinä empatiakyvötön itket siitä, että joku toineen itkee. sinä olet se suurin inisijä. sinä olet mies joka pystyy nussimaan, jos pystyy, mutta et pysty rakastelemaan etkä rakastamaan.

        Minua ei kuule liikuta tippaakaan vuosikymmenien takaiset kiusaamiset ja kiusattuna olemiset, pikkuisen sairastakin muistella ikänsä sellaisia. Muoti ilmiö nykyään valittaa kaikesta joutavasta.


      • kiusattu
        voikiusattua kirjoitti:

        50 vuoden takaisetko? Ja mitä on kiusaaminen? Miten osoitat lainvoimaisesti sen pakkohoitoon lähetettävän kiusaajan? Selitäpä ihan omin sanoin.

        Mites on kiusatulla muuten elämä sujunut? Vieläkö vuosikymmenien takaakin ahdistaa? Miksi et ole aikuistunut ja päässyt yli ja elänyt elämääsi?

        Näitä kysymyksiä olisi paljon, mutta on aivan uskomatonta että lapsuuden aikaisia asioita itketään vielä vanhalla iälläkin. Ei mee hyvin.

        Yksi kriteeri tahdosta riippumattomaan pakkohoitoon määräämiselle on , että on vaarallinen itselleen ja ympäristölle .
        Sen diaknoosin tekee lääkäri .


    • Kuuskymppinenkin voi olla koulukiusattu jos työkkär pakottaa sen semmoselle kurssille jossa sitä kuuskymppistä siellä kiusataan. Ei nastaa.

    • loozers

      No nykyaikana vaan on niin muotia olla kiusattu ja sorrettu, sillä saa sääliä, jos ei muualta niin kelasta.

    • Pasi_Kunnari

      No, tämä surkeilija kuvittelee, että hänen onnensa on toisen takataskussa panttina. Eli itsesäälissä kylpevää tyyppiä ja esiintyy uhrina. Menkööt vielä äitinsä lämpimään miehistymään.

      • UKK.com

        siksikö sinä äitis helmoissa oot koko ikäs ollu, säälittävää, kato ny ittees!


      • voivaimoparka
        UKK.com kirjoitti:

        siksikö sinä äitis helmoissa oot koko ikäs ollu, säälittävää, kato ny ittees!

        Näillä itkijä-nyhveröillä on äiti aina number one, menee ohi vaimostakin, jos edes ovat vaimoa saaneet.


      • koulukiusaaja
        voivaimoparka kirjoitti:

        Näillä itkijä-nyhveröillä on äiti aina number one, menee ohi vaimostakin, jos edes ovat vaimoa saaneet.

        no kannatasko tehä jottain.. piruako siellä äitis helmoissa oot. vittu sua.


      • neuvokee
        koulukiusaaja kirjoitti:

        no kannatasko tehä jottain.. piruako siellä äitis helmoissa oot. vittu sua.

        No ku kerran olikohan neljännellä luokalla kansakoulussa niin ylemmän luokan poika oli kaatanut minun sukset koulun seinustalta. Eikä nostanut pystyyn vaikka kävin opettajalle sanomassa. Eipä se opettajakaan siihen mitään sanonut kun yhdessä minua silleen kiusasivat. Kerran oli minun karvahattu siirretty naulakossa viereiseen naulaan niin itkuhan siinä pääsi kun niin kiusattiin. Vieläkin niin pahalta tuntuu 50 vuojen jälkeenkin. Koulun jälkeen oonkin sitten asustellu äitin luona eikä mulla tyttöystäviäkään oo ollu kun äiti on ajanu ne kaikki pois. Nyt vois vaimonkin ottaa kun äitee on dementiaosastolla enkä minä koulussa kiusattu poikaparka oikeen yksinkään osaa olla. Mutta ei oo kettään tulossa, enkä minä nyt kylille ilikii lähtee niitä ehtimään, mitä se äitikkii siihen sanois. Ja enkä minä sikstoisekseen ennee edes muista mitä niihen naisten kanssa pitäis tehä. Ja eihän sitä tiijä jos sehi sattuu vielä olemaan semmonen kiusaaja joka minnuu taas kiusovaa...


      • äänestänkokoomusta
        neuvokee kirjoitti:

        No ku kerran olikohan neljännellä luokalla kansakoulussa niin ylemmän luokan poika oli kaatanut minun sukset koulun seinustalta. Eikä nostanut pystyyn vaikka kävin opettajalle sanomassa. Eipä se opettajakaan siihen mitään sanonut kun yhdessä minua silleen kiusasivat. Kerran oli minun karvahattu siirretty naulakossa viereiseen naulaan niin itkuhan siinä pääsi kun niin kiusattiin. Vieläkin niin pahalta tuntuu 50 vuojen jälkeenkin. Koulun jälkeen oonkin sitten asustellu äitin luona eikä mulla tyttöystäviäkään oo ollu kun äiti on ajanu ne kaikki pois. Nyt vois vaimonkin ottaa kun äitee on dementiaosastolla enkä minä koulussa kiusattu poikaparka oikeen yksinkään osaa olla. Mutta ei oo kettään tulossa, enkä minä nyt kylille ilikii lähtee niitä ehtimään, mitä se äitikkii siihen sanois. Ja enkä minä sikstoisekseen ennee edes muista mitä niihen naisten kanssa pitäis tehä. Ja eihän sitä tiijä jos sehi sattuu vielä olemaan semmonen kiusaaja joka minnuu taas kiusovaa...

        Olet koulukiusaaja ja mieleltäsi sairas.


      • oletkohan.terve
        äänestänkokoomusta kirjoitti:

        Olet koulukiusaaja ja mieleltäsi sairas.

        Ok, kiitos valistuneesta diagnoosista.
        Ihmettelen vaan miten saat kiusatun kertomuksen käännettyä kiusaajaksi...? Noh, sehän ihan tyypillistä teille säälinkalastajille.
        Mutta ehkäpä sittenkin olen mieluummin "kiusaaja" kuin surkeuttaan koko elämänsä itkeskelevä nyhverö.


      • helmengalastaja
        oletkohan.terve kirjoitti:

        Ok, kiitos valistuneesta diagnoosista.
        Ihmettelen vaan miten saat kiusatun kertomuksen käännettyä kiusaajaksi...? Noh, sehän ihan tyypillistä teille säälinkalastajille.
        Mutta ehkäpä sittenkin olen mieluummin "kiusaaja" kuin surkeuttaan koko elämänsä itkeskelevä nyhverö.

        Nyhveröhän sinä oletkin!


      • tunnen.tyypin
        helmengalastaja kirjoitti:

        Nyhveröhän sinä oletkin!

        Totta kai! Olen mielisairas, kiusaaja, nyhverö ja ihan mitä vaan. Aivan kuten mielestäsi kaikki jotka ovat asioista eri mieltä kuin sinä...


      • neuvokee kirjoitti:

        No ku kerran olikohan neljännellä luokalla kansakoulussa niin ylemmän luokan poika oli kaatanut minun sukset koulun seinustalta. Eikä nostanut pystyyn vaikka kävin opettajalle sanomassa. Eipä se opettajakaan siihen mitään sanonut kun yhdessä minua silleen kiusasivat. Kerran oli minun karvahattu siirretty naulakossa viereiseen naulaan niin itkuhan siinä pääsi kun niin kiusattiin. Vieläkin niin pahalta tuntuu 50 vuojen jälkeenkin. Koulun jälkeen oonkin sitten asustellu äitin luona eikä mulla tyttöystäviäkään oo ollu kun äiti on ajanu ne kaikki pois. Nyt vois vaimonkin ottaa kun äitee on dementiaosastolla enkä minä koulussa kiusattu poikaparka oikeen yksinkään osaa olla. Mutta ei oo kettään tulossa, enkä minä nyt kylille ilikii lähtee niitä ehtimään, mitä se äitikkii siihen sanois. Ja enkä minä sikstoisekseen ennee edes muista mitä niihen naisten kanssa pitäis tehä. Ja eihän sitä tiijä jos sehi sattuu vielä olemaan semmonen kiusaaja joka minnuu taas kiusovaa...

        Antoko äitees lohupilluva etes?


      • neuvokee kirjoitti:

        No ku kerran olikohan neljännellä luokalla kansakoulussa niin ylemmän luokan poika oli kaatanut minun sukset koulun seinustalta. Eikä nostanut pystyyn vaikka kävin opettajalle sanomassa. Eipä se opettajakaan siihen mitään sanonut kun yhdessä minua silleen kiusasivat. Kerran oli minun karvahattu siirretty naulakossa viereiseen naulaan niin itkuhan siinä pääsi kun niin kiusattiin. Vieläkin niin pahalta tuntuu 50 vuojen jälkeenkin. Koulun jälkeen oonkin sitten asustellu äitin luona eikä mulla tyttöystäviäkään oo ollu kun äiti on ajanu ne kaikki pois. Nyt vois vaimonkin ottaa kun äitee on dementiaosastolla enkä minä koulussa kiusattu poikaparka oikeen yksinkään osaa olla. Mutta ei oo kettään tulossa, enkä minä nyt kylille ilikii lähtee niitä ehtimään, mitä se äitikkii siihen sanois. Ja enkä minä sikstoisekseen ennee edes muista mitä niihen naisten kanssa pitäis tehä. Ja eihän sitä tiijä jos sehi sattuu vielä olemaan semmonen kiusaaja joka minnuu taas kiusovaa...

        Mäne Valamoon viskimunkiksi ja ole onnellinen elämäsi loppuun asti. Sen pituinen Se.


      • riittääkö.viski
        Musti.Hintikka kirjoitti:

        Mäne Valamoon viskimunkiksi ja ole onnellinen elämäsi loppuun asti. Sen pituinen Se.

        No nyt tuli ensimmäinen järkevä ajatus sinun näppiksestäsi!


    • gjmmnmnmn

      Voi joutua te-toimiston kiristyksellä vielä 60-vuotiaanakin kiusattavaksi ilmaisiin paskatöihin.

    • eihyvä_

      Kyllä kannattaisi hakeutua ammattiapuun traumansa kanssa jos ei lapsuuden asioista ole eroon vielä kuuskymppisenä päässyt, olisi pitänyt hakeutua jo aikoja sitten, eikä myrkyttää elämäänsä asioiden kelaamisella. Elämä on liian lyhyt, ei sitä kannattaisi tuhlata sellaiseen.

    • työvoimatoimisto

      Koulukiusattu jos on työtön, niin sitä ei kannata kertoa te-toimistossa, sillä saattavat käyttää sitä keinona laittaa kiusattu henkilö jollekkin kurssille tai töihin kulukorvausta vastaan.
      Te-toimistossa kiusaamisesta kertominne voi siis pahentaa kiusatun asemaa.

      • ihankarmeeta

        Kyllähän se on kiusaamista pahemmasta päästä jos töihin joutuu...


      • Ajatteleppa...ite

        "Heikkoja" kiristetään karenssilla uhaten näihin palkattomiin töihin sekä jonninjoutaville kursseille.
        Kyseessä ei ole oikea palkallinen työ, vaan ihmisen laittaminen karenssilla kiristämällä "orjatöihin".
        Tämä systeemi on kaukana oikeasta palkallisesta työstä.


      • vätykset

        Eipä taida samat velvollisuudet kutsua näitä turviksia.


      • tosikarmeeta
        Ajatteleppa...ite kirjoitti:

        "Heikkoja" kiristetään karenssilla uhaten näihin palkattomiin töihin sekä jonninjoutaville kursseille.
        Kyseessä ei ole oikea palkallinen työ, vaan ihmisen laittaminen karenssilla kiristämällä "orjatöihin".
        Tämä systeemi on kaukana oikeasta palkallisesta työstä.

        Mutta eikös sekin ole parempi kuin lorvia tekemättä mitään? Pitää muistaa että se paljon puhuttu 9€ tulee sen normaalin työttömyyspäivärahan lisäksi. Vai haluatteko rahanne ilmaiseksi, tekemättä yhtään mitään? Miksi? Mistä luulette niiden rahojen tulevan? Rahapuustako?


    • hoewhgowehg

      Onhan se erikoista sekin, että olosuhteista ja tulkinnasta (myös tulkitsijoista) riippuen samakin tapahtumasarja saadaan näyttämään aivan erilaiselta. Jos työpaikalla joutuisi huorittelun/homottelun, kaikenlaisen nimittelyn ja fyysisen väkivallan kohteeksi, tulisi asiasta nopeasti poliisiasia ja tieto menisi työsuojelupiiriin. Mahdollisesti työnantajalle myös sanktioita. Kun sama tapahtuu peruskoulussa (vanhemmilla kansa-/keskikoulussa), onkin kaikki vain lasten "nahistelua" ja kiusatun huumorintajuttomuutta. Normaali ihminen pyrkii pois sairaasta ympäristöstä, mutta oppivelvollisuuden kyseessäollen tämä ei ole mahdollista. Meille tulee Suomeen fyysistä ja henkistä väkivaltaa kokeneita pakolaisia. Nämä ovat sentään päässeet maastaan vielä ulos. Koulusta ei pääse kuin vasta oppivelvollisuus on loppunut. Pienellä lapsella ei ole kykyä jäsentää kokemaansa samoin kuin aikuisilla. Myöskään hänellä ei ole keinoja puuttua tilanteeseen edes lähtemällä pois, kun se pois lähteminen ei ole mahdollista. Nykyisin on olemassa kaikenlaisia KivaKoulu-systeemejä, mutta uutisoinnin mukaan näistä ei ole aina ollut apua kiusaamistilanteissa. Juuri oli myöskin uutisissa kiusatusta pojasta, joka löi takaisin. Asia olikin sitten käännetty häntä vastaan ja oliko peräti itse joutunut poliisin kuulusteluihin. Että silleen. Näin ollen sopii vain toivoa, että Jumala, karma, kohtalo,tms. antaa kiusaajille itselleen ansionsa mukaan tässä elämässä. Eräs entinen koulukiusaaja kuoli nuorena kolarissa ja vaimo ja lapsi jäivät suremaan moista. Toinen päätyi itse opettajaksi eikä siinä hommassa pärjännyt (vissiin joutui onneton puuttumaan justiinsa niihin kiusaamistapauksiinkin), vaan suoriutui (sukulaisten toiveesta?) uskonnolliselle alalle. Kolmas on tietääkseni ollut lähes koko aikuiselämänsä työtön vaikka lapsena oli hyväkin oppilas. Kukaan ei ilmeisesti ole töissä pitänyt, jos luonne on mitä on. Nämä eivät kuitenkaan siellä Joensuussa. Hassua muuten, että meidän koulussa muinoin ne pahimmat gangsterit eivät kiusanneet. Pitivät jopa alhaisena toisten kiusaamista ja saattoivat jopa estellä sitä. Muuta kaikkea kyllä tekivät.

      • heikot_sortuu

        Se on pelkkää luonnon valintaa. Heikot jäävät jalkoihin jos eivät osaa pitää puoliaan. Samaa tapahtuu kaikilla eläinlajeilla, ei ihminen muita lajeja kummaisempi elukka ole. Vahvimmat yksilöt joka lajissa saavat eniten ruokaa ja pääsevät parittelemaan ja lisääntymään, heikommat alistetaan ja ajetaan sivummalle häiritsemästä.
        Ongelman nimi onkin ihmislajin omaksuma liiallinen humaanius ja emotionaalisuus, jotka ovat evoluution myötä alkaneet toimia lajin luontaista käyttäytymistä vastaan.


      • suurestinaurattaa1
        heikot_sortuu kirjoitti:

        Se on pelkkää luonnon valintaa. Heikot jäävät jalkoihin jos eivät osaa pitää puoliaan. Samaa tapahtuu kaikilla eläinlajeilla, ei ihminen muita lajeja kummaisempi elukka ole. Vahvimmat yksilöt joka lajissa saavat eniten ruokaa ja pääsevät parittelemaan ja lisääntymään, heikommat alistetaan ja ajetaan sivummalle häiritsemästä.
        Ongelman nimi onkin ihmislajin omaksuma liiallinen humaanius ja emotionaalisuus, jotka ovat evoluution myötä alkaneet toimia lajin luontaista käyttäytymistä vastaan.

        Sinähän olet jo sortunut. Äläkä väitä ette olisi! Olet luuseri ja jopa nautit siitä.


      • jokaviimeksinauraa
        suurestinaurattaa1 kirjoitti:

        Sinähän olet jo sortunut. Äläkä väitä ette olisi! Olet luuseri ja jopa nautit siitä.

        Ai, enpä tiennytkään... Eipä uskoisi kun minunkin elämääni katsoo... Mutta kiitos kuitenkin tiedosta.


      • suurestinaurattaa1 kirjoitti:

        Sinähän olet jo sortunut. Äläkä väitä ette olisi! Olet luuseri ja jopa nautit siitä.

        Aika usein tulee mieleen että maailma voisi olla parempi paikka, jos me kaikki suhtautuisimme toisiimme vähän lempeämmin. #pienipalarakkautta


      • soikot_hertuu
        heikot_sortuu kirjoitti:

        Se on pelkkää luonnon valintaa. Heikot jäävät jalkoihin jos eivät osaa pitää puoliaan. Samaa tapahtuu kaikilla eläinlajeilla, ei ihminen muita lajeja kummaisempi elukka ole. Vahvimmat yksilöt joka lajissa saavat eniten ruokaa ja pääsevät parittelemaan ja lisääntymään, heikommat alistetaan ja ajetaan sivummalle häiritsemästä.
        Ongelman nimi onkin ihmislajin omaksuma liiallinen humaanius ja emotionaalisuus, jotka ovat evoluution myötä alkaneet toimia lajin luontaista käyttäytymistä vastaan.

        "Se on pelkkää luonnon valintaa. Heikot jäävät jalkoihin jos eivät osaa pitää puoliaan. Samaa tapahtuu kaikilla eläinlajeilla, ei ihminen muita lajeja kummaisempi elukka ole. Vahvimmat yksilöt joka lajissa saavat eniten ruokaa ja pääsevät parittelemaan ja lisääntymään, heikommat alistetaan ja ajetaan sivummalle häiritsemästä.
        Ongelman nimi onkin ihmislajin omaksuma liiallinen humaanius ja emotionaalisuus, jotka ovat evoluution myötä alkaneet toimia lajin luontaista käyttäytymistä vastaan. "

        Edellinen teksti on kuin suoraan psykopaatin ajatusmaailmasta. Onneksi olet mielipiteinesi pelkkä itikanpaska valtameressä.


      • elinkelpoinen.laji
        soikot_hertuu kirjoitti:

        "Se on pelkkää luonnon valintaa. Heikot jäävät jalkoihin jos eivät osaa pitää puoliaan. Samaa tapahtuu kaikilla eläinlajeilla, ei ihminen muita lajeja kummaisempi elukka ole. Vahvimmat yksilöt joka lajissa saavat eniten ruokaa ja pääsevät parittelemaan ja lisääntymään, heikommat alistetaan ja ajetaan sivummalle häiritsemästä.
        Ongelman nimi onkin ihmislajin omaksuma liiallinen humaanius ja emotionaalisuus, jotka ovat evoluution myötä alkaneet toimia lajin luontaista käyttäytymistä vastaan. "

        Edellinen teksti on kuin suoraan psykopaatin ajatusmaailmasta. Onneksi olet mielipiteinesi pelkkä itikanpaska valtameressä.

        Ei vaan suoraan eläinmaailmasta, luonnosta. Eikö ihminen lajina sitten ole osa luontoa?
        Ongelmat johtuvat ihmisen liiallisesta kyvystä ajatella, eläimillä ei näitä tunneongelmia ole.
        Sitäpaitsi luonnossa tuo vahvemman pärjääminen edistää lajin selviytymistä. Kun naaraat parittelevat vain vahvimpien yksilöiden kanssa niin jälkeläisistäkin voi odottaa vahvoja selviytyjiä ja edelleen vahvojen jälkeläisten siittäjiä, niin laji säilyy vuosisadasta toiseen.
        Heikkojen yksilöiden yhteisöt ovat aina rappioituneet ja kadonneet, se on valitettavasti nyt nähtävissä myös ihmiskunnan tulevaisuudennäkymässä.
        Liiallinen ajattelu on saanut ihmisen vieraantumaan luonnosta pahemman kerran.
        Tämä tietysti tuntuu yksilön kannalta tylyltä, mutta koko lajin säilymisen kannalta se on tärkeää.
        Ei toki yhden ihmisiän puitteissa, vaan pitkässä skaalassa tuhansien vuosien periodilla.


      • luonnon_valintako
        heikot_sortuu kirjoitti:

        Se on pelkkää luonnon valintaa. Heikot jäävät jalkoihin jos eivät osaa pitää puoliaan. Samaa tapahtuu kaikilla eläinlajeilla, ei ihminen muita lajeja kummaisempi elukka ole. Vahvimmat yksilöt joka lajissa saavat eniten ruokaa ja pääsevät parittelemaan ja lisääntymään, heikommat alistetaan ja ajetaan sivummalle häiritsemästä.
        Ongelman nimi onkin ihmislajin omaksuma liiallinen humaanius ja emotionaalisuus, jotka ovat evoluution myötä alkaneet toimia lajin luontaista käyttäytymistä vastaan.

        Olin koti- ja koulukiusattu, samoin mieheni nuoruudessaan. Meillä molemmilla jäi koulut kesken.
        Ehkä olemme niitä heikompia yksilöitä, joiden ei pitäisi edes lisääntyä?
        ( jostain syystä juuri koulujakäymättömät lisääntyvät nuorena ja eniten)

        Kuitenkin saimme kaksi lasta, molemmat opiskelevat nyt yliopistossa.
        Kotikasvatuksen ansiosta heillä on vähän parempi itsetunto, kuin meillä?


    • vahvuuskin.on.heikkous

      Täälläkin se nähdään. sama kiusaaninen jatkuu! Oikein joukolla ryhdytään sättimään tuntematonta ihmistä joka kertoo olleensa koulukiusattu vuosikymmeniä sitten.
      Sieluttomia petoja. Mutta miksi? Rakkauden puutetta jota he kerjäävät kiusaamalla toisia, tullakseen itse huomioiduiksi. Itse he eivät tätä seikkaa ymmärrä eikävätkä myönnä. -Mutta elämä opettaa.

      • Virastotyöntekijä

        Ehkä sitä kuvitellaan olevan itse parempia haukkumalla muita. Yksi kun aloittaa täällä haukkumisen, niin siihen on helppo yhtyä. Tästähän 60-vuotiaan tapauksesta ei tiedetä juuri mitään muuta kuin yhden kuulema tarina saunassa. Huutelu ilman naamaa/nimeä on naurettavan helppoa täällä.


      • xyithkj
        Virastotyöntekijä kirjoitti:

        Ehkä sitä kuvitellaan olevan itse parempia haukkumalla muita. Yksi kun aloittaa täällä haukkumisen, niin siihen on helppo yhtyä. Tästähän 60-vuotiaan tapauksesta ei tiedetä juuri mitään muuta kuin yhden kuulema tarina saunassa. Huutelu ilman naamaa/nimeä on naurettavan helppoa täällä.

        Maailma vain ei toimi heikkojen ja valitajien voimin, siksi valittaja yksilöt eivät juuri äijäporukoissa ainakaan saa sympatiaa, sama taitaa olla naisillakin että eivät jaksa surkumiehiä kuunnella.
        Kai sitä on aikoinaan lähes kaikille koulussa tapahtunut sitä sun tätä mutta eikö ihmisellä muuta elämää ole kuin niitä muistella ja julkisesti ääneen? Sellainen saa vain porukan niskakarvat pystyyn. Sanoisin että on jopa muun porukan kiusaamista tulla seuraan valittamaan surkeaa elämäänsä, terapiat on sitä varten. Ymmärrän aivan hyvin reaktiot asiaan.


    • Koulukiusatut sortuu persuiluun ynnä muuhunnii kansallissosialismiin.

      • silliäkö

        Tarkoitatko turviksia? Kyllä ne taitaa kokoomuksen kannalla olla.


    • dbbbdddrr

      Saunan lauteilla tarinoiden kertominen lienee yleistä? Miksi ei siis kertoisi tarinoitaan saunan lauteilla? Kalliita ne terapeutit on. Kyllä sillä on oikeus valittaa yleisissä saunoissa. Saunanlauteet on hyvä paikka tarinoida.

    • kandi

      Vähän tästä kiusaamis asiasta. Kiusaaminen, kaikenlainen, on ikävä ilmiö ja kiusaamisen kohteeksi joutuneen kannalta se saattaa olla erittäin traumatisoivaa jos henkilö ei pysty asiaa käsittelemään ja ns. arkistoimaan pois häiritsemästä elämäänsä ja vaikuttamasta omaan käyttäytymiseensä.

      Asiasta pitäisi voida päästä yli viimeistään siinä vaiheessa kun ympäristö vaihtuu, eikä kiusaaminen ole enää akuuttia kontaktin kiusaajiin katkettua, esimerkiksi koulun vaihduttua.
      Jos tämä ei onnistu ja uudessa ympäristössä ei osaa tavoittaa normaalia olotilaa ja turvallisuudentunnetta, on vaarana että asia jää jäytämään loppuelämäksi, mikä ei ole oman itsen eikä ympäristön ja läheistenkään kannalta optimaalinen tilanne.

      Asialla on toki toinenkin puoli, yksilölähtöinen tunnetila jossa henkilö tuntee olevansa kiusattu jokaisessa ympäristössä. Sama henkilö kokee tulevansa kiusatuksi koulussa, armeijassa, työpaikalla, eikä tunne häviä edes työpaikkaa vaihtamalla. Tällöin syitä täytyy hakea henkilön omasta itsetunnosta ja suhtautumisestaan ympäristöönsä ja muihin ihmisiin, sosiaaliset taidot ovat tässä pääroolissa ja erilaiset luonne- ja persoonallisuushäiriöt myös usein löytynevät taustalta. Miksi samaa ihmistä kiusattaisiin kaikkialla minne hän menee vaikka ihmiset siellä ovat ihan toisia? Eihän nyt maailma ja ihminen ihan niin pahoja ole.

      Rajanveto oikeasti kiusatun ja itsensä kiusatuksi tuntevan välillä on ulkopuoliselle todella vaikeaa, mutta henkilön koulu- ja työhistoriaa vertaamalla hänen kertomuksiinsa kiusaamisesta voidaan päätellä paljon kummastako tyypistä on kysymys.

      Kaikenkaikkiaan voisi sanoa että jos asiat vielä keski-iässä mieltä vaivaavat ja niistä tuntee tarvetta puhua, asian käsittely ja työstäminen on jäänyt aikanaan pahasti kesken, tai sitten kyseessä on juurikin mielellään uhriutuva ns. jokapaikankiusattu, jonka kiusaamiskertomuksissa harvoin löytyy totuuspohjaa. Molemmissa tapauksissa kannattaisi hakea ammattiapua, jospa se parantaisi elämänlaatua.

      • näin.ON

        Ammattiapu on erittäin kallista. Kiusattuhan saa halvalla kuulijoita kun menee yleisiin saunoihin kertomaan kiusauksen traumoista. Onko siitä ammattiavusta edes apua? Kuka sellasiiin uskoo?
        Halpaa terapiaa saa saunalauteilta.


    • kukukukuk

      AIkoinaan oli yritetty kiusata myös Horst Bulauta, mutta alkoi hyppäämään mäkeä ja sen jälkeen ei kiusattu. Armin Kogler vähän koetti mäkirtornissa kiusata, mutta Horst hyppäsi pidemmälle.

    • Psykologisesti

      Hmm... kiusaajat tarvitsevat ammattiapua, eivät kiusatut.
      Itse olen ollut aina fyysisesti niin vahva ettei kiusaamisen vaaraa ole ollut. Nuorempana ajattelin väkivallan lopettavan vittuilun ja sehän toimi. Ne jotka eivät ole vahvoja eivätkä halua paukuttaa kiusaajiaan turpaan ovat toki heikommalla.

      • Elämä_On

        No sinä oletkin alfauros ja sinä pärjäät aina, noinhan se pitäisi ollakin.
        Mutta kyllä ne kiusatut tai itsensä kiusatuksi tuntevat tarvitsevat apua ihan yhtälailla.
        Valitettavasti ei ole keinoa saada kymmenien vuosien takaista kiusaajaa mihinkään vastuuseen, joten siitäkään ei löydy tietä hyvitykselle, jäljelle jää vain asian työstäminen omassa päässään.
        Kiusaajat tuskin apua edes kaipaavat ja saattavat olla luoneet hyvinkin komean uran yhteiskunnan portailla, eikä silloin lapsuudenajan töllöset varmaan mieleen enää tulekaan ja jotkin kiusaamissyytökset hyvässä asemassa olevaa kohtaan katsotaankin helposti vain vastustajien lapselliseksi mustaamisyritykseksi.
        Elämä ei vaan ole aina ole kaikille reilua, toisille taas on.


    • vapaakasvatus

      Nykyinen opetusministeri teki hyvän muutoksen käytäntöön,nyt kiusaaja laitetaan toiseen kouluun eikä kiusattu. Kiusaaja ei pääse häätämään oppilaita pois koulusta kuten tähän saakka.

    • Vanhemmuus

      Yhteiskunnallisesti voisi olla huolissaan kasvatusmetodeista tai niiden puuttumisesta. Mikä pistää heittelemään roskia roskiksen viereen, hajottamaan leikkipuistojen laitteistoa, rikkomaan toisten omaisuutta? Nuo samat ihmistyypit ovat usein myös niitä jotka kiusaavat toisia ihmisiä nostaakseen omaa henkistä vireyttään. Herätään asenteella jossa negatiivinen vaikuttaminen toisen henkilön elämään on keskiössä, oman elämän hallinnan puuttuessa.

      Kasvatukselliset asiat korostuvat. Normaalin kasvatuksen saaneet harvoin ovat niitä jotka eivät voisi myötäelää tilanteissa. He ymmärtävät mikä on oikein ja mikä väärin.

    • Muoti-ilmiö

      Työpaikkakiusaaminen taitaa olla muodissa? Ainakin Kaski-Honkalampisäätiössä siitä oli selviä viitteitä havaittavissa. Tässä on uskomatonta se, että ne kiusatut olivat palkattomia työntekijöitä, joten todella törkeää käyttäytymistä joiltakin palkallisilta työntekijöiltä.
      On se elämä ihmeeliistä jos joutuu kiusatuksi vielä palkattomissa töissäkin.
      Palkallisissa töissä vittuilun voi vielä ehkä ymmärtää, mutta moniko kuuntelee vittuilua palkattomassa työssä.

    • alfavaari

      Minua sitä kiusattiin vielä vanhainkodissakin 100 vuotiaaksi asti, yksi 89 vuotias penska koitti elvistellä joka mutkassa. Minä kun pamautin kyynärsauvalla ohtaan ja ajoin sen rollaattorilla kumoon niin johan loppu kiusanteko. Ei sitä koko ikäänsä kehtaa kiusaamista katella...

    • ootjuorukello

      Tuntuu itä-suomessa olevan riittävästi näitä niin sanottuja "kuus.....päitä".
      Kun tuntuu olevan kiusaminen edelleen muodissa,eivätkä ne pääse siitä kusipäästään eroon
      koskaan. Ilmeisesti tää kuulija on pitänyt ihan jäädä kuuntelemaan asia,kun noin on kiinnostanut
      kirjoittamaan tänne palstalle asti ja juorumaan.
      Ettet itse ole se koulukiusattu,kun noin vihas pistelöö.

      • Saunavuoro

        Kyllähän se aina yksilöstä kiinni, sillä ei juuri merkitystä mistä on kotoisin. Onnistuu se kiusaaminen missä vain. Toki juntti ottaa toisesta mallia yhtyessään kiusaamaan. Yleisessä saunassa saa haastella mitä vaan, mutta että joku kirjoittaa toisten juttuja täällä on jo toinen asia.
        Tämäkin kuultu saunatarina sai täällä valtavasti tukea.
        Kiusattua pyritään vielä täälläkin alas polkemaan.
        Jos jonkun puheet yleissä saunassa vaivaa, niin taitaa olla sitä ongelmaa itse kuulijalla.
        Mitähän tämäkin saunajuttu kuuluu jollekkin ulkopuoliselle.
        Taitaa olla nykyaikana muotia valittaa jo toisten juttujen kuulemisestakin.
        Ei ne kaikki puhu siellä yleisessä saunassa jostain mopon virittämisestä, vaan jutut on erilaisia siellä. ei sinne yleiseen saunaa ole pakko mennä, jos ne toisten jutut vaivaa mieltä.


      • eivaanjaksakuunnella
        Saunavuoro kirjoitti:

        Kyllähän se aina yksilöstä kiinni, sillä ei juuri merkitystä mistä on kotoisin. Onnistuu se kiusaaminen missä vain. Toki juntti ottaa toisesta mallia yhtyessään kiusaamaan. Yleisessä saunassa saa haastella mitä vaan, mutta että joku kirjoittaa toisten juttuja täällä on jo toinen asia.
        Tämäkin kuultu saunatarina sai täällä valtavasti tukea.
        Kiusattua pyritään vielä täälläkin alas polkemaan.
        Jos jonkun puheet yleissä saunassa vaivaa, niin taitaa olla sitä ongelmaa itse kuulijalla.
        Mitähän tämäkin saunajuttu kuuluu jollekkin ulkopuoliselle.
        Taitaa olla nykyaikana muotia valittaa jo toisten juttujen kuulemisestakin.
        Ei ne kaikki puhu siellä yleisessä saunassa jostain mopon virittämisestä, vaan jutut on erilaisia siellä. ei sinne yleiseen saunaa ole pakko mennä, jos ne toisten jutut vaivaa mieltä.

        Höpölöpö. Kysehän on miesten saunasta. Miksi sinne pitää tulla akkamaisia tarinoita itkemään kun ei niitä kukaan halua kuunnella, olisi muutakin puhuttavaa.
        Sitten nää itkijät eivät edes tajua ympärillään vallitsevaa vaivautunutta hiljaisuutta, jonka varmaan virheellisesti ymmärtävät äänettömäksi sympatiaksi.
        Jättäisin kernaasti saunaan menemättä jos tietäisin että nyt on nilittäjä lauteilla...


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5896
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2536
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1785
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe