Linux+Ios= "Linio" käyttöjärjestelmä

Nokia

Linuxin ja Applen Iosin käyttöjärjestelmien yhdistäminen tulisi olemaan älylaitteiden/älypuhelimien uusi käyttöjärjestelmä, ja nimi olisi tuo "Linio" käyttöjärjestelmä.
Sopisi hyvin esimerkiksi Nokian älypuhelimien omaksi käyttöjärjestelmäksi.
Nokian "Linio" käyttöjärjestelmä kuulostaakin hyvältä.
"Linio" sana tulee (Lin)uxin ensimmäisistä kirjaimista ja (Io)sin ensimmäisistä kirjaimista.

Olisi siis hienoa, jos tuollainen käyttöjärjestelmä tulisi joskus markkinoille.

10

350

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Winkkari

Mihin perustat tuon? En oikein ymmärrä, miksi kaksi erilaista käyttöjärjestelmää pitäisi yhdistää...

• keksijä69

Auto Lentokone=Auntokone
      Hei, nää vois yhdistää niin saatais Optimus Prime. Toivottavasti tulee markkinoille.

• keksijä69

Toinen vaihtoehto Peugeot Ford = Peurd
        Nää jos yhdistäis niin sais varaosia sekä Peugeotin että Fordin merkkihuolloista. Näen tässä ison markkinaraon.

• fullstackmonkey

Mene esittämään tämä mahtava ideasi nokian tuotekehitykselle ja kerro sitten miten kävi.

• bjggkllkjjg

miksi kukaan haluaisi tehdä puhelimia tai hammasharjoja - noi on bulkkikamaa molemmat

• kaikkimuumitvintillä

Tuossa olet täysin oikeassa. Maailma olisi parempi paikka jos kaikki rakentaisivat puhelimensa ja hammasharjansa ihan itse.

• 13d1231231f23

en käsitä mihin applea kyseisessä järjestelmässä tarvittaisiin.

olen toki myönteinen jos linux julkaisee mobiili käyttöjärjestelmän ilman applea.

• Tietäjä_iänikuinen

"linux julkaisee mobiili käyttöjärjestelmän"

Ei Linux ole mikään toimija/firma joka voi julkaista käyttöjärjestelmiä :D

Linux on joukko avoimeen lähdekoodiin perustuvia käyttöjärjestelmiä. Esim. sinä voisit julkaista Linuxin jos otat Linuxin kernelin ja kehität sen päälle oman käyttöjärjestelmäsi.

Kaiken lisäksi Linuxiin pohjautuva mobiilikäyttöjärjestelmä on olemassa: Googlen Android perustuu Linuxiin.

Myös Applen iOS on läheistä sukua Linuxille, sillä se perustuu NeXTSTEPiin, joka taas perustuu BSD:n, eli se kuuluu Unix käyttöjärjestelmien perheeseen.

• 123d123123f

yrität myös esittää niinku tuo olisi sun oma idea saatanan idea varas.

• idea

Hieno idea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      392
      1986
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      1799
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      241
      1348
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      77
      989
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      51
      950
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      918
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      33
      755
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      729
    9. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      714
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      63
      703
    Aihe