Linuxin ja Applen Iosin käyttöjärjestelmien yhdistäminen tulisi olemaan älylaitteiden/älypuhelimien uusi käyttöjärjestelmä, ja nimi olisi tuo "Linio" käyttöjärjestelmä.
Sopisi hyvin esimerkiksi Nokian älypuhelimien omaksi käyttöjärjestelmäksi.
Nokian "Linio" käyttöjärjestelmä kuulostaakin hyvältä.
"Linio" sana tulee (Lin)uxin ensimmäisistä kirjaimista ja (Io)sin ensimmäisistä kirjaimista.
Olisi siis hienoa, jos tuollainen käyttöjärjestelmä tulisi joskus markkinoille.
Linux+Ios= "Linio" käyttöjärjestelmä
10
374
Vastaukset
- Winkkari
Mihin perustat tuon? En oikein ymmärrä, miksi kaksi erilaista käyttöjärjestelmää pitäisi yhdistää...
- keksijä69
Auto Lentokone=Auntokone
Hei, nää vois yhdistää niin saatais Optimus Prime. Toivottavasti tulee markkinoille.- keksijä69
Toinen vaihtoehto Peugeot Ford = Peurd
Nää jos yhdistäis niin sais varaosia sekä Peugeotin että Fordin merkkihuolloista. Näen tässä ison markkinaraon.
- fullstackmonkey
Mene esittämään tämä mahtava ideasi nokian tuotekehitykselle ja kerro sitten miten kävi.
- bjggkllkjjg
miksi kukaan haluaisi tehdä puhelimia tai hammasharjoja - noi on bulkkikamaa molemmat
- kaikkimuumitvintillä
Tuossa olet täysin oikeassa. Maailma olisi parempi paikka jos kaikki rakentaisivat puhelimensa ja hammasharjansa ihan itse.
- 13d1231231f23
en käsitä mihin applea kyseisessä järjestelmässä tarvittaisiin.
olen toki myönteinen jos linux julkaisee mobiili käyttöjärjestelmän ilman applea.- Tietäjä_iänikuinen
"linux julkaisee mobiili käyttöjärjestelmän"
Ei Linux ole mikään toimija/firma joka voi julkaista käyttöjärjestelmiä :D
Linux on joukko avoimeen lähdekoodiin perustuvia käyttöjärjestelmiä. Esim. sinä voisit julkaista Linuxin jos otat Linuxin kernelin ja kehität sen päälle oman käyttöjärjestelmäsi.
Kaiken lisäksi Linuxiin pohjautuva mobiilikäyttöjärjestelmä on olemassa: Googlen Android perustuu Linuxiin.
Myös Applen iOS on läheistä sukua Linuxille, sillä se perustuu NeXTSTEPiin, joka taas perustuu BSD:n, eli se kuuluu Unix käyttöjärjestelmien perheeseen.
- 123d123123f
yrität myös esittää niinku tuo olisi sun oma idea saatanan idea varas.
- idea
Hieno idea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1217266Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4965408Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1513335Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2162641Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t492350Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681288Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431282En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771252Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111169- 1111143