Juu elikkäs omistan kx 80cc crossipyörän ja haluaisin sen rekisteriin. Runkonumero löytyy vilkut,valot yms voi hankkia sitten. Tällä hetkellä nappulat että tarviiko niitä vaihtaa mihinkää muuhun. Tiivistettynä mitä mun pitäs tehä että saisin kawasaki kx 80 crossipyörän rekisteriin???
TOIVOISIN ETTÄ JOKU OSAISI VASTATA!!!
KAWASAKI KX 80cc REKISTERIIN
5
249
Vastaukset
- sormipoisnenästä
Helposti ja halvalla et mitenkään, mutta käy ihmeessä sama asia kuulemassa katsastuskonttorilta, niin saat varmistuksen.
- Jutustelija1
Joo se olisi sellainen Spede mittaluokan projekti jossa rahaa ja aikaa ei säästetä ja kaikkea muuta kuin halpa ja helppo konsti hankkia verme katukäyttöön.
- mopetshow
Mielenkiintoisempi projekti voisi olla ajettavan ruohonleikkurin rekisteröinti tieliikenteeseen. Sekin on yhtä mahdoton, koska autoveroa ei crossipyöristä ja ajoleikkureista ole maksettu ja tyyppihyväksyntä tieliikenteeseen puuttuu. Jos massia on, tosi tieliikennecrossipyöräilijä asentaa vilkut ja katalysaattorit ruiskuineen paikoilleen ja ostaa tyyppihyväksynnän ajokilleen.
Onhan niillä pappabetalarteineillä tieliikennetraktorit, joill rääsätään ilman äänenvaimentimia kylillä. Tyyppihyväksyntään vaadittu äänenvaimennin on saanut väistyä mölyputken tieltä.- Jutustelija1
Joo kyllä rahalla ja vaivalla aina saa kaikenlaista.
- tietääjää
vanha aihe ja vanhat tiedot, mutta olen kuullut tällaista että ajoneuvoille jotka tulee myyntiin maassa, jokainen tyyppikatsastetaan, ja sen pohjalta se voidaan myös myöhemmin yksityishenkilön toimesta saattaa liikennekäyttöön, masamalla tietysti ajoneuvovero, sekä näyttämässä ja täyttämässä kaikki paperit mitä katsastustoimisto ja trafi mahdollisesti edellyttää.
Koska esim 80 cc monttupyöriä ei ole liikenteeseen maahantuojan toimesta koskaan saatettu, jää vaihtoehdoksi, että sinä yksityishenkilönä tyyppikatsastat sen ensimmäisenä ihmisenä. Varaudu esittämään kaikenlaisia ce sertifikaatteja vilkuista, valoista ja roiskeläpistä, kuitit ja paperit pyörästä moottorin ja rungon osalta, renkaiden sopivuus kadulle, pakokaasupäästöistä jotain mittausraporttia ja vaatimuksenmukaisuutta, melutasonmittausraporttia, jälkiasennettua äänenvaimentajaa ja sertifikaattia siitä, ym.
Olen kuullut, että aiemmin tyyppikatsastamattoman auton kohdalla hinta olisi n. 9000 euron luokkaa. Siinä os.viittaa mitä tuleman pitää. Oliskos kuitenkin helpompi ja halvempi katsella joku 20 vuotta vanha kawasaki kmx 125 tonnilla, ja korjauttaa siinä mahdollisesti olevat viat kuntoon.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346