Nooh. Mitäs mussutat

Kahviakin-kitusiin

Nooh. Mitäs mussutat näin varhain?
Pitkollako pitkität aamua?

50

707

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuulettaa

Mitäpä, väsyttää eiliset menot.
      Kertokaas nyt jotain mikä piristää!

• näitäriittää

Mussutan sitä, että ainakin typeriä avauksia soisi vältettävän, eikä roiskaista maailmalle mitä sylki suuhun sattuu tuomaan.

• Tuulettaa

Kuka Sinua estää kirjoittamasta vaikka mitä esim. tällaiseen aloitukseen ? Voit vapaasti näyttää viisautesi. Eri asia kuka sinua haluaa lukea, mutta omat lukemisensahan voi valita. Ei tarvitse ei-kiinnostaviin tuhlata aikaansa edes vastauksen verran.
        Näin tällainen maatiainen ja tavistollo ajattelee.

• Tavan.Tavis
        Tuulettaa kirjoitti:

Kuka Sinua estää kirjoittamasta vaikka mitä esim. tällaiseen aloitukseen ? Voit vapaasti näyttää viisautesi. Eri asia kuka sinua haluaa lukea, mutta omat lukemisensahan voi valita. Ei tarvitse ei-kiinnostaviin tuhlata aikaansa edes vastauksen verran.

Samat sanat sopii sinuun.

• näitäriittää
        Tuulettaa kirjoitti:

Jos aloittaja ei keksi itse mitään, miksi sitten ylipäätään avaa suunsa ja osoittaa sillätavoin pitävänsä kanssakeskustelijoita jonkinlaisina tolvanoina, joille saattaa sylkäistä päin naamaa minkälaisen heiton tahnsa, sillä kukaan ei oikeasti menisi tekemään tuonkaltaista alustusta läsnäolevan yleisön edessä tai jos tekisikin, niin joutuisi samantien naurunalaiseksi.

• Tuulettaa
        näitäriittää kirjoitti:

Jos aloittaja ei keksi itse mitään, miksi sitten ylipäätään avaa suunsa ja osoittaa sillätavoin pitävänsä kanssakeskustelijoita jonkinlaisina tolvanoina, joille saattaa sylkäistä päin naamaa minkälaisen heiton tahnsa, sillä kukaan ei oikeasti menisi tekemään tuonkaltaista alustusta läsnäolevan yleisön edessä tai jos tekisikin, niin joutuisi samantien naurunalaiseksi.

En ollut aloittaja, mutta en ymmärrä tätä närkästystä. Eikös näin hurjan pimeänä syyspäivänä voi ihan vain lämpimikseen jutustella ?
        Itselläni päivän hommat ovat hoidettu. Uunin kotoisessa lämmössä voi välillä kurkkia tänne, välillä lukea vaikka kirjaa. Tunnin päästä on taas tekemistäkin.

• Kahviakin-kitusiin
        Tavan.Tavis kirjoitti:

Samat sanat sopii sinuun.

Mää vaan kysyin koska satuin olemaan varhaisvirkku.
        Menen nukkumaan yleensä 03.00 - 04.00.
        Tänään menin nukkumaan 6.45.

• näitäriittää
        näitäriittää kirjoitti:

Tässä oikea osoite aloittajalle ja muillekin, jotka hakevat pelkkää parin lauseen sanailua jonkun satunnaisen kanssa ilman senkumoisempaa ideaa, koska täällä palstalla tarkoitus sentään keskustella jostakin tietystä alustetusta aiheesta eikä vain päräytellä aamupierujaan tänne.

Suomi24 Chat
        //chat.suomi24.fi/login.cgi?cid=962&gid=4

• Tuulettaa
        näitäriittää kirjoitti:

Tässä oikea osoite aloittajalle ja muillekin, jotka hakevat pelkkää parin lauseen sanailua jonkun satunnaisen kanssa ilman senkumoisempaa ideaa, koska täällä palstalla tarkoitus sentään keskustella jostakin tietystä alustetusta aiheesta eikä vain päräytellä aamupierujaan tänne.

Suomi24 Chat
        //chat.suomi24.fi/login.cgi?cid=962&gid=4

Kerro renkkuketjujen tietty aihepiiri ja keskustelutyyli! Onko You Tube yhdistävä tekijä?

• näitäriittää
        Tuulettaa kirjoitti:

Kerro renkkuketjujen tietty aihepiiri ja keskustelutyyli! Onko You Tube yhdistävä tekijä?

Renkutuksista sentään näkee heti otsikosta, että missä mennään, eikä niitä tipahtele sinne tänne jatkuvalla syötöllä, vaan pysyy kutakuinkin aisoissa jonkun poppoon piirinä ja lienee niissä kuitenkin jokin idea jonka osallistujat pystyvät ymmärtämään, mutta juuri semmoiset yhden kahden rivin mitäänsanomattomat aloitustöksäytykset ovat kamalampia, koska niistä puuttuu tyystin koko idea, eikä sellainen yksinkertaisesti toimi kasvottomassa kontaktissa, sillä jos joku tekee tuommoisen aloituksen kahvipöydässä, sen voi muullatavoin päätellä, että mistä on kyse sanojalla, täällä se kaikki muu informaatio puuttuu ja sen vuoksi aloituksessa tarvitsee olla jokin aivoitus mihin tarttua.

• näitäriittää kirjoitti:

Renkutuksista sentään näkee heti otsikosta, että missä mennään, eikä niitä tipahtele sinne tänne jatkuvalla syötöllä, vaan pysyy kutakuinkin aisoissa jonkun poppoon piirinä ja lienee niissä kuitenkin jokin idea jonka osallistujat pystyvät ymmärtämään, mutta juuri semmoiset yhden kahden rivin mitäänsanomattomat aloitustöksäytykset ovat kamalampia, koska niistä puuttuu tyystin koko idea, eikä sellainen yksinkertaisesti toimi kasvottomassa kontaktissa, sillä jos joku tekee tuommoisen aloituksen kahvipöydässä, sen voi muullatavoin päätellä, että mistä on kyse sanojalla, täällä se kaikki muu informaatio puuttuu ja sen vuoksi aloituksessa tarvitsee olla jokin aivoitus mihin tarttua.

Tähän saakka on renkuissa voinut aika vapaasti omiaan höpistä, typeryyksissään ymmärtämättä mitään, mitä nyt aloituksen tehneeltä on joskus ikävää palautetta tullut.
        Nyt taitaa olla viisainta pysyä poissa sieltäkin, väärinkäsityksiä mokomassakin ketjussa tulee ja aina on itse se, joka on väärässä.

• Anceli kirjoitti:

Tähän saakka on renkuissa voinut aika vapaasti omiaan höpistä, typeryyksissään ymmärtämättä mitään, mitä nyt aloituksen tehneeltä on joskus ikävää palautetta tullut.
        Nyt taitaa olla viisainta pysyä poissa sieltäkin, väärinkäsityksiä mokomassakin ketjussa tulee ja aina on itse se, joka on väärässä.

"Anceli"

Hän laittaa nyt kauniita riimejä kiltisti vaan.
        Renkuissa saa laittaa mitä vaan.
        Rumiakin.
        Kunhan nyt vähänkin on musikaalista.

H.

• Herännäinen
        Kahviakin-kitusiin kirjoitti:

Mää vaan kysyin koska satuin olemaan varhaisvirkku.
        Menen nukkumaan yleensä 03.00 - 04.00.
        Tänään menin nukkumaan 6.45.

Joko olet herännyt?

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Hän laittaa nyt kauniita riimejä kiltisti vaan.
        Renkuissa saa laittaa mitä vaan.
        Rumiakin.
        Kunhan nyt vähänkin on musikaalista.

H.

Minulla ei pienintäkään intoa osallistua aloituksiisi, joihin kelpaa vain sinun tai jonkun muun mieleiset, kiltisti värkätyt kirjoitukset.

• Anceli kirjoitti:

Minulla ei pienintäkään intoa osallistua aloituksiisi, joihin kelpaa vain sinun tai jonkun muun mieleiset, kiltisti värkätyt kirjoitukset.

"Anceli"

Olen nyt ihan ymmälläni.
        Mutta asioilla on tapana selvitä toisinaan.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Olen nyt ihan ymmälläni.
        Mutta asioilla on tapana selvitä toisinaan.

H.

Selvisi riittävästi, kun mollasit minua sarjakuva-aloituksessasi, en enää pilaa älykkäitä sepustuksiasi.

• Anceli kirjoitti:

Selvisi riittävästi, kun mollasit minua sarjakuva-aloituksessasi, en enää pilaa älykkäitä sepustuksiasi.

"Anceli"

Mikä on se tekemäsi kolmen kuvan strippi?

H.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Mikä on se tekemäsi kolmen kuvan strippi?

H.

On siellä kaksikin, mene etsimään.

• Anceli kirjoitti:

On siellä kaksikin, mene etsimään.

"Anceli"

Se missä pahoitin mielesi?

H.

• hunksz kirjoitti:

"Anceli"

Se missä pahoitin mielesi?

H.

Et ole pahoittanut mieltäni, olen kurkkuani myöten tympääntynyt määräilijöihin ja ojentelijoihin.
        Tämän pitäisi olla kaikille tasa-arvoinen palsta, eikä niin, että päsmäröidään ja komennellaan muita kirjoittajia.
        Älä tee noin, älä kirjoita näin jne.
        On parasta pysyä poissa määräilijän ketjuista.

• Kahviakin-jo-join
        Herännäinen kirjoitti:

Joko olet herännyt?

Joo. Klo 9.32 kilahteli herätys.
        Ai vaan, ei, mikä päivä nyt onkaan?

Tolstai? Tolstai on tolppa-apinoita (taksikuskeja) täynnä.
        Tänään. Suomessa vierailee ufoja elikkäs eu virkamiehiä.

• HyvääKahvia
        Kahviakin-jo-join kirjoitti:

Joo. Klo 9.32 kilahteli herätys.
        Ai vaan, ei, mikä päivä nyt onkaan?

Tolstai? Tolstai on tolppa-apinoita (taksikuskeja) täynnä.
        Tänään. Suomessa vierailee ufoja elikkäs eu virkamiehiä.

Vuosisadan nukkui Ruusunen, joten yksi päivä ei kesää tee.

• Lauloi-jöhnny
        HyvääKahvia kirjoitti:

Vuosisadan nukkui Ruusunen, joten yksi päivä ei kesää tee.

"Ei se kesää tee ei te ei tee
        jos tyttö hymyilee"

(Ehkä 60 luvun tai 70 luvun alun renkku.)

• mimmimum-..mi

Minä olen mussuttanut tänään sanaa...Täydellinen...täydellinen ihminen ....täydellinen elämä...täydellinen rakkaus...Onko silloin täydellinen jos kaikki viat puuttuvat ....höh..

• illantorkkuaamuntorkku

Minä mussutin aamuvarhain. Heräsin 2:15 ja valvoin 5:45. Keitin silloin kahvia ja mussutin voileipiä. Sitten nukahdin sohvalle aamu-tv:tä odotellessani. Ylösnousin 7:15.
      Saas nähdä, huomenna olisi herätys 5:45.

• hytinäx1

Aloittajan aikaan aamusta olen jo töihin menossa. Ei kuule mussutella, ennenkuin vasta työpaikalla aamiaistauolla joskus ennen kymmentä jotakin jos kerkeää tai jos on nälkä. Viikonloppunakaan ei osaa nukkua pitkään kun heräämisrytmi on jäänyt päälle sisäiseen järjestelmään.

• aamumussutuksia en enää muista.
      Nyt on jo kohta ilta ja ihan uudet mussutukset.
      Äsken purekelin ison porkkanan, kylläpä sen mussuttelu maistui hyvältä.

Kello kuuden jälkeen en saisi enää mussutella,
      mutta ruisleipään ja lasilliseen sorrun vielä ennen nukkumaanmenoa.

Muuten elämä on ollut aika mieleistä mussutusta
      Pari tilkkujuttua sain tänään valmiiksi,
      toista olen tehnyt kuukausia
      ja toista vain puolituntia
      nyt on helppoa hykerrellä.
      Jäljellä vain siivous.

• Mussuttaja

Duc d'O on suussa sulamassa

• Tuulettaa

Ai kuin tykkään tuosta Petteri Löppösestä aamutoimittajana. Hänen puheensa on sujuvaa. "Aamuperheen" palaverikin oli luonteva.

Tekeekö maissii tilkkutöitä? Muinoin näillä seuduin oli joku henkilö joka teki ihania pannulappuja ja muita. Olen niitä säästänyt, en käytä. Joku taiteilija teki myös suuria, upeita seinäteoksia tilkkutekniikalla. Kerrassaan upeita.

• illantorkkuaamuntorkku

Posottelin 10 tunnin yöunet. Välillä tuollainen uniputki tekee eetwarttia.
      Jahkailen erään neulomuksen kanssa, puranko vai suljenko silmäni pieneltä virheeltä.
      Aamu valkenee, vaan valkeneeko vai jääkö hämäräksi koko päiväksi.

• Bengalitikku

Hämärä vain vaalenee hiukan, näämmä.
        Neule minullakin taas vaiheessa. Hihoissa pitäisi tehdä kavennukset ja olkapäät. Sitten hihasaumojen ompelus ja hihojen istutus. Napit pitää miettiä
        vielä. Suunnittelin kutovani vielä tuubin samasta langasta ja pipon, minkä reunaan tulisi tätä väriä.
        Pieni virhe? Mä puran. Ärsyttävä piirre.

• illantorkkuaamuntorkku
        Bengalitikku kirjoitti:

Hämärä vain vaalenee hiukan, näämmä.
        Neule minullakin taas vaiheessa. Hihoissa pitäisi tehdä kavennukset ja olkapäät. Sitten hihasaumojen ompelus ja hihojen istutus. Napit pitää miettiä
        vielä. Suunnittelin kutovani vielä tuubin samasta langasta ja pipon, minkä reunaan tulisi tätä väriä.
        Pieni virhe? Mä puran. Ärsyttävä piirre.

No puran. Se on mun luontoni, en voisi koskaan käyttää neuletta muistamatta virhettä.
        Katsoin aamuteeveetä ja siinä tuo koivusta tehtävä kangas on aikas innovatiivinen. Jenni Haukio pukeutuu itsenäisyyspäivänämme ko. materiaalista valmistettuun pukuun. Jännä nähdä.
        Ei muuta kuin koivuntaimia istuttamaan ettei tule hakkuualueita. Ei mainittu kuinka monta ja minkä kokoista koivua tarvitaan yhden kangaspakkaan.

Pipoa seuraavaksi mullakin.

• Bengalitikku

Päremekko?
        Mitähän kemiallisia liuottimia tarvitaan?
        Väriaineet?

• Pilvinenkin.sää.kelpaa

Harvinaisen pitkään nukuin, lipaisin eilen punaviiniä. Nyt juureskeitto eilisen lihan paiston liemessä porisee, kohta ovat lantut, porkkanat ja kaalet pehmeitä, eikun syömään.
      Lähden pitkälle kävelylenkille äänikirja korvilla. Nappasin kirjastosta Huuli ja muita novelleja, ihan vieras, mutta kokeilen josko on kuunneltava. Eilen kuuntelin Sinikka Nopolaa. Ihana hiljaisuus, en edes laita vielä töllötintä auki.

• Ah-hah-aamun-sanat

Onko ikävyys kuin hämäryys
        alkanut liian pitkä syys
        harmaa usva esteenä
        kaikki tienoo nesteenä

• Ah-hah-aamun-sanat kirjoitti:

Onko ikävyys kuin hämäryys
        alkanut liian pitkä syys
        harmaa usva esteenä
        kaikki tienoo nesteenä

Mitä kummaa se usva estäisi,
        Ei mitään, jos oma pää kestäisi.
        Lähdetään nyt vaan ulos kävelemään,
        Voidaan ryhtyä vaikka vähän pelleilemään.

Huomaatko, miten jalkakäytävällä kivien välissä
        On pajon elävää vihreää sammaleen nukkaa?
        Vai katseletko mieluummin vain kotona
        Omalla terassilla pelakuun kukkaa?

Ensin syön aamulla annoksen puuroa,
        Välillä voin vaikka leikkiä ihan kuuroa.
        Lähden sitten ulos kävelemään,
        Maailman ihmeitä hämmästelemään.

Kyllä on elämä ihanaa, kun sen oikein oivaltaa. - Vai onko?

(Joskus voi hutaista höpsöjä tekstejä, kun ne ovat kai aina vaarattomia, - vaikkeivät hauskoja olisikaan.)

• Tuulettaa

Maailman ihmeet mietityttivät tänään kun katsoin pohjoisen uutisia, Oddasat taisi olla. Kerrottiin, että Kiina olisi valmis osallistumaan Jäämeren radan kustannuksiin. Vähän outoa minusta. Melkoinen homma rahdata laivoista tavara juniin ja sitten taas laivoihin Kemissä (vai?)
      Japanilaisten ja kiinalaisten matkailua Suomeen on ihasteltu. Nyt molemmat maat ovat perustamassa matkailuyrityksiä maahamme itse. Mahtavatko ne työllistää suomalaisia, entä verot?

• Omena-muskottikurpitsapaistosta rapean kaurakuoren alla.
      Fariinisokerilla makeutettua.
      Hyvää, mutta en suosittele sokeritautisille.
      Kuulemma Suomessa kovasti muotia kutominen ja virkkaaminen. Pitäsköhän yrittää taas sitä patalappua, jota alakoulussa nutturaniskainen lestaattiope minulla puratti sataan kerran kunnes langat olivat aivan pilalla niin paljosta purkamisesta….

• "Paloma.se.co"

Miksi sinä vihaat omaa palstaasi?
        Ovatko ikäisesi viallisia jotenkin?

H.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Miksi sinä vihaat omaa palstaasi?
        Ovatko ikäisesi viallisia jotenkin?

H.

En ole ikärasisti enkä ikärajoitteinen kuten sinä.
        Minun palstani ovat KAIKKI palstat, joskin suosin 50 .60 .70 .
        Yritä nyt saada se paksuun kalloosi ja lopettaa jankuttaminen.

• Paloma.se.co kirjoitti:

En ole ikärasisti enkä ikärajoitteinen kuten sinä.
        Minun palstani ovat KAIKKI palstat, joskin suosin 50 .60 .70 .
        Yritä nyt saada se paksuun kalloosi ja lopettaa jankuttaminen.

"Paloma.se.co"

En kirjoittanut ikä-rasismista.
        Kirjoitin ihan toisesta asiasta.
        Valitan, että minun silmissäni tuo "kaikki" on häpeällistä.
        Palstalla jossa niin ei ole takoitus olla.
        Kaikki-palstoja löytyy kyllä näyttelijöille.
        MIksi sinä vihaat omaa palstaasi?

H.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

En kirjoittanut ikä-rasismista.
        Kirjoitin ihan toisesta asiasta.
        Valitan, että minun silmissäni tuo "kaikki" on häpeällistä.
        Palstalla jossa niin ei ole takoitus olla.
        Kaikki-palstoja löytyy kyllä näyttelijöille.
        MIksi sinä vihaat omaa palstaasi?

H.

Minun mielestäni tuo sinun jankutuksesi on häpeällistä.
        Enkä edes valita.
        EOC

• Paloma.se.co kirjoitti:

Enkä edes valita.
        EOC

Kaikkihan täällä jankuttavat.
        Minä olen yksi harvoista joka en jankuta omissa aloituksissani.

H.

• revisiitä
        Paloma.se.co kirjoitti:

Enkä edes valita.
        EOC

Kuten sinunkin arvostelusi palstan aloituksista on häpeällistä.

• onnimimerkki

Jos nyt korppis kutoo pipoa, niin ei se ole koko suomi.

• EnKuuluJoukkoon

Oletteko tosissanne näin tyhjäpäisiä, vai onko tää jotain sisäpiirin huumoria.

• Kyllä yksi täysipäinen mukaan mahtuu, tervetuloa!

• Etsivä-kiven-löytää

Mielellään saisi tulla minua viisaanpia.
        Olenkin rypenyt tyhmyydessäni noin kuusikymmentä vuotta.
        Olisi aika nousta ihmisten ilmoille - sumussakin.

• entärkeile

Tyhjä pää on kevyempi kantaa. Ihan hyvä tää palsta on :)))

• Tuulettaa

Tämän päivän plussat olivat ystävällinen lääkäri, hän ei suhtautunut väheksyvästi ja syyllistävästi. Enhän perussairaudelleni itse mitään voi.
      Kaikki ei tänään mennyt ihan nappiin, mutta pieniä juttuja sinänsä.

Mukavaa iltaa joka puolelle missä olettekin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      367
      3160
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      310
      1508
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1312
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1311
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1295
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1255
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1145
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      1062
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      25
      960
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      847
    Aihe