Älkää ottako välittäjää.

KuolevaAmmatti

Miksi maksaa välistävetäjälle latiakaan,kun voi itsekin myydä? Näillä ei tee mitään asuntokaupoissa.

4

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tervetuloa vaan tutustumaan välittäjän työhön, noin kymmenen ensimmäisen vuoden jälkeen pärjäät jo ihan itsenäisesti useimmissa tapauksissa.

    • Mälehdenluinn

      Luin juuri paikallista aviisia aamutuimaan ja huomasin, että taloyhtiössämme on kaksio kaupan välitysliikkeen kautta. Huomio kiinnittyi etenkin sihen, että talossa mainittiin olevan pulpettikatto (?) ja rakennusmateriaalina betoni (?). Silmälläkin näkee harjakaton ja viimeistään googlamalla talosivun saa tietonsa, että rakennusmateriaali on tiili kuten useimmissa tämän alueen taloissa, 50 -luvun rakennuskantaa. Asuntoa ei selvästikään haluta myydä koska kaikki "myyvät" seikat oli jätetty mainitsematta mm. ympäristöstä, arkkitehtuurista jne.
      En kyllä luota välittäjiin ollenkaan, en ostossa enkä myynnissä. Paljon totuudenmukaisemman saa tehtyä itse. Ja olen vielä joskus asuntoa ostamaša, haluan ehdotomasti olla suoraan yhteydessä myyjään myös.

    • Tampesterista

      Kyllä monet välittäjien asuntoilmoitukset on tehty ihan hutiloiden. Ei niistä saa oikein mitään tietoa, tekstissä kerrotaan sama minkä kuvistakin näkee, meneekö sen ilmoituksen tekemiseen viittä minuuttia? Hyviä puolia voisi enemmän korostaa, ne pitäisi myyjältä saada jos yhtään vaivauduttaisiin kyselemään ja etenkin kuuntelemaan. Negatiivisetkin asiat rehellisesti heti esiin niin jokainen ostaja voi harkita niiden painoarvon.

      Olen seurannut Tampereen keskustan ja sen ympäristön kerrostaloasuntoja viimeiset 5 vuotta ja osaisin ainakin hinnoitella paremmin kuin moni välittäjä. Usein tulee mieleen, että välittäjällä on joku tuttu ostaja valmiina, niin halvalla menee. Kun näkee ilmoituksen niin jo tietää, että toi myydään heti tänään ellei ole jo myyty. On sellaisia, että ennen ensimmäistäkään näyttöä tai ekalla näytöllä myydään ainakin n. 30 - 50 000 liian halvalla.

      • kunaikaeiole

        Muuten samaa mieltä kiinteistövälistävetäjien ammattitaidosta ja myynti-ilmoitusten kelvottomasta tasosta, mutta asunnot eivät näyttäisi todellakaan mitenkään halvalla menevän Tampereellakaan. Päinvastoin, hinnathan ovat nousseet jo miltei tavispalkansaajien maksukyvyn ulottumattomiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe