Uusi Corolla sai latteat arvioinnit TM:lta

SoToy

https://tekniikanmaailma.fi/lehti/21a-2018/tm-ajettua-toyota-corolla-corolla-pitaa-kiinni-perusarvoista/?shared=918227-90979bbb-500

Voimahybrid ei vakuuta, jousitus on keskinkertainen, säädettävä iskuvaimmennus on tylsä, ulkonäkö tylsä. Tämä oli arvattavissa. Toyota on satsannut Youtube-markkinointiin jjoissa kaikissa kehutaan uusi Corolla verille. Kun koeajaja ei löydä autosta muuta kuin superlatiiveja, arviointi on tilattu ja maksettu. TM:n arvio on kuin eri autosta kun vertaa Youtuben koeajovideoihin.

93

962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monta.mieltä

      Samaa ensitutustumista voi lukea monellakin eri tavalla.
      "Suuntavakaus vaikuttaa hyvältä ja keskialueen keskitys riittävältä. Kaista-avustin toimii hyvin, eikä ihme, sillä se käyttää Lexus LS:stä tuttua tekniikkaa." Ja monta muutakin asiaa kehutaan hyväksi TM:n ensi arvioinnissa.
      Vain turbo-toopet korostavat menevää ajoa nykyliikenteessä, koska se aiheuttaa vaaratilanteita. Heillä kun on tapana kiirehtiä punaisiin liikennevaloihin seisomaan ja ilmaa saastuttamaan. Toyota on silloinkin lähes saasteeton kun polttomoottori ei käy.

      • matka.kestää

        Liikennevaloihin hiipailevan hybridin eteen kiilaa ainakin pari kolme autoa.


      • SoToy

        Laajasti hypetetty ulkonäkö on "luisunut yksitotiseen suuntaan". Itsekään en lähtisi ylensanailemaan ulkonäön puolesta. Tavanomainen, tai jopa tylsä. Perästä kuin vanha Mazda, edestä jotenkin omintakeinen. Keskeltä kuin vanha Auris. Kun uuden Corollan muotoilu ensi kerran paljastettiin, enemmistö kommentoijista oli pettyneitä muotoiluun. Takaa uusi viisiovinen on ahdas. "Farmarissa on enemmän väljyyttä, mutta pitkän akselivälin odottaisi mahdollistavan enemmän." Ei hyvä sekään. Youtuben koeajoissa verille kehuttu ajettavuus oli TM:n näkemyksen mukaan "Muutoinkaan ajettavuus ei varsinaisesti innosta pyrkivään ajotyyliin". Josuitus hoitaa hommansa asiallisesti, mutta ei sen enempää. Hiljaiseksi mainostetussa autossa melutaso kiusaa edelleen. Arviointi oli kokonaisuudessa lattea.


      • Minä...minä
        SoToy kirjoitti:

        Laajasti hypetetty ulkonäkö on "luisunut yksitotiseen suuntaan". Itsekään en lähtisi ylensanailemaan ulkonäön puolesta. Tavanomainen, tai jopa tylsä. Perästä kuin vanha Mazda, edestä jotenkin omintakeinen. Keskeltä kuin vanha Auris. Kun uuden Corollan muotoilu ensi kerran paljastettiin, enemmistö kommentoijista oli pettyneitä muotoiluun. Takaa uusi viisiovinen on ahdas. "Farmarissa on enemmän väljyyttä, mutta pitkän akselivälin odottaisi mahdollistavan enemmän." Ei hyvä sekään. Youtuben koeajoissa verille kehuttu ajettavuus oli TM:n näkemyksen mukaan "Muutoinkaan ajettavuus ei varsinaisesti innosta pyrkivään ajotyyliin". Josuitus hoitaa hommansa asiallisesti, mutta ei sen enempää. Hiljaiseksi mainostetussa autossa melutaso kiusaa edelleen. Arviointi oli kokonaisuudessa lattea.

        Miksi hybridissä mikä on suunniteltu ensisijassa taloudelliseen ajotapaan, pitäisi jotenkin olla hyvä "pyrkivässä" ajotavassa? Tuskin on tarvetta tuohon niin tuttuun ajotapaan audien ja bemarien lisäksi. Perillä ollaan kuitenkin vilkkaan liikenteen aikaan usein samaan aikaan sen "pyrkyrin" kanssa, fiksummalla reitinvalinnalla yleensä ennen.
        Riittää kun suorituskyky on riittävä arkeen ja että maantiellä pääsee kohtuudella ohittamaan.
        Ulkonäkökommentit laittaa huvittamaan, koittakaa päättää onko ne latteita, tylsiä vai irvistyksiä... en minä ainakaan sitä autoa katsele ulkoa kerran kuin autokaupassa, koristeita ostavat ostakoon koristeitaan.


      • SoToy

        Ei tarvi pystyä pyrkivään ajotyyliin, mutta nykyinen 1,8 hybrid on laiska. Jokaiselta tieltä löytyy kuudenkympin köryyttelijöitä, joista pitää kohtuudella pystyä pääsemään ohi. Kun pääteillä on vain yksi kaista ja vastaantulijoitakin on, niin ohituksissa tarvitaan edes jonkunlaista kiihtyvyyttä. Yksinään ajaen ohitukset onnistuvat lähes autolla kuin autolla, mutta kahden kuormalla ja vähän tavaraa jousilla monilla pikkuautoilla ohittamisesta menee hankalaksi. Auton ulkonäöllä on minulle ainakin jotain merkitystä. Uusi corolla pitänee silti käydä ajamassa miedommalla hybridinä, ellei Hyundai-kauppias ehdi tekemään veret seisauttavaa tarjousta ennen Corollan koeajoa. Ioniqissä on 141 hv ja se on enemmän auton näköinen.


      • tototohjo
        SoToy kirjoitti:

        Laajasti hypetetty ulkonäkö on "luisunut yksitotiseen suuntaan". Itsekään en lähtisi ylensanailemaan ulkonäön puolesta. Tavanomainen, tai jopa tylsä. Perästä kuin vanha Mazda, edestä jotenkin omintakeinen. Keskeltä kuin vanha Auris. Kun uuden Corollan muotoilu ensi kerran paljastettiin, enemmistö kommentoijista oli pettyneitä muotoiluun. Takaa uusi viisiovinen on ahdas. "Farmarissa on enemmän väljyyttä, mutta pitkän akselivälin odottaisi mahdollistavan enemmän." Ei hyvä sekään. Youtuben koeajoissa verille kehuttu ajettavuus oli TM:n näkemyksen mukaan "Muutoinkaan ajettavuus ei varsinaisesti innosta pyrkivään ajotyyliin". Josuitus hoitaa hommansa asiallisesti, mutta ei sen enempää. Hiljaiseksi mainostetussa autossa melutaso kiusaa edelleen. Arviointi oli kokonaisuudessa lattea.

        Onks toi kaista-avustin kuinkakin tärkee uudessa toiotassa? Kuulemma noi uudetkin seilaa, kuten mun starletti. Eikös oo parannusta tullu kolmeenkymmeneen vuoteen?


      • Oooodddddd
        SoToy kirjoitti:

        Ei tarvi pystyä pyrkivään ajotyyliin, mutta nykyinen 1,8 hybrid on laiska. Jokaiselta tieltä löytyy kuudenkympin köryyttelijöitä, joista pitää kohtuudella pystyä pääsemään ohi. Kun pääteillä on vain yksi kaista ja vastaantulijoitakin on, niin ohituksissa tarvitaan edes jonkunlaista kiihtyvyyttä. Yksinään ajaen ohitukset onnistuvat lähes autolla kuin autolla, mutta kahden kuormalla ja vähän tavaraa jousilla monilla pikkuautoilla ohittamisesta menee hankalaksi. Auton ulkonäöllä on minulle ainakin jotain merkitystä. Uusi corolla pitänee silti käydä ajamassa miedommalla hybridinä, ellei Hyundai-kauppias ehdi tekemään veret seisauttavaa tarjousta ennen Corollan koeajoa. Ioniqissä on 141 hv ja se on enemmän auton näköinen.

        Kyllä se oikeastaan aina on kyvyttömyydestä kiinni, jos ei ohi pääse. Kuskin kyvyttömyydestä siis.

        Vaikka tokihan jos samaan hintaan saa suorituskykyä, niin kelpaa se minullekin.


      • Yarisman
        tototohjo kirjoitti:

        Onks toi kaista-avustin kuinkakin tärkee uudessa toiotassa? Kuulemma noi uudetkin seilaa, kuten mun starletti. Eikös oo parannusta tullu kolmeenkymmeneen vuoteen?

        Siitä kaistavahdista voi olla montaa mieltä, mutta välttämättömyys se ei ole, sillä Corolla kulkee sangen vakaasti. Volkkari konsernin tekeleissä se on tarpeen, koska ne ei kulje vähääkään suoraan. Ne mutkittelee kuin kyykäärme.


      • Anonyymi
        Yarisman kirjoitti:

        Siitä kaistavahdista voi olla montaa mieltä, mutta välttämättömyys se ei ole, sillä Corolla kulkee sangen vakaasti. Volkkari konsernin tekeleissä se on tarpeen, koska ne ei kulje vähääkään suoraan. Ne mutkittelee kuin kyykäärme.

        No eivätpä sentään ruostu yhtä pahasti kun nämä Turkissa kasatut Corollat.


    • Kulkuvälineenostaja

      Tylsää ei ollut kuin lehden oma näkemys tylsyydestä, tylsä lehti saa edelleen jäädä kioskin hyllyyn.
      Jännäkakkaautoja haluavat ostaa joka tapauksessa jonkin, millä saa naapurit kateelliseksi.

      Minulle jutussa ei ollut mitään minkä takia en tuota voisi ostaa (farkkuna) ja positiivinen yllätys oli jarruttomalle peräkärrylle 2.0 Hybridissä sallittu 750 kg, se oli yksi vaatimus omalla kohtaa että autolla voi jotain kuormaakin vetää välillä. Nyt odotellaan hinnoittelua.
      Tuttujen ja huollon sijaisautoista nuo lasikatot onkin jo tuttuja ja omaan sitä ei tule missään tapauksessa, ei voisi turhempaa varustetta olla (päätila ongelman lisäksi) ja kaiken lisäksi turhariski kiveniskuille.

      • Anonyymi

        Kääkkä haluaa tylsän tojotan koska mitään muuta ei uskalla edes harkita.


    • 2.4STW__

      Eihän tuossa mitään varsinaisesti moitittu.
      Ajettavuuden tylsyys on kaksipiippuinen juttu. Monasti maukkaaksi ajoltaan kuvatut autonkin maukkaita taittaa ramppien mutkiin mutta kun pitää ajaa pidempi matka vasen käsi ratin alakehällä leväten ja toinen käsi keskinojalla löhöten niin homma muktistuu eli ajamisesta tulee mutkittelua. Näin nykyisellä B9 korisella nelvedollanikin.
      Monissa nykymalleissa on aivan liian terävästi keskialueella reagoiva ohjaus ja samalla ohjaus on keskellä täysin tunnoton. Näin siis myös omassani.
      En usko että Corollassa olisi sen parempi ohjaus mutta jos se edes kulkisi suoraan valumatta tien kallistuksissa niin tuosta 2L hybridistä voisi vaikka kiinnostua nyt kun pari germani premiumia on koettuna eikä niissä ollut mitään erityisen hienoa.

      • Kkkkdddd

        Yksi tekijä lienee painojakauma. Mitä etupainoisempi, sen veturimaisemmin menee suoraan. Mutta kun ns. paremmat autot pyritään tekemään urheilullisesti mutkiin ahnaasti taittuviksi takapainoisiksi, niin suuntavakaus kärsii.


    • ei.lapsiperheelle

      Yksi asia minkä Toyotan suunnittelijat ovat ryssineet totaalisesti viistoperässä on tavaratila. Se vain noin puolet Golfin vastaavasta. Iso moka.

      • Kkkkkffff

        Erikoista, kun kaiketi Golfia selvästi pidempi auto.
        Vaan farkun kai jokainen lapsiperhe ostaakin.


      • Epätarkkuutta

        "Se vain noin puolet Golfin vastaavasta. "
        1.2T bensakoneella varustetun Corollan tavaratila on vain 20 litraa pienempi kuin vastaavan Golfin (360/380 l). Eroa on vain 5%, eli yksi muovikassillinen.


      • Anonyymi
        Epätarkkuutta kirjoitti:

        "Se vain noin puolet Golfin vastaavasta. "
        1.2T bensakoneella varustetun Corollan tavaratila on vain 20 litraa pienempi kuin vastaavan Golfin (360/380 l). Eroa on vain 5%, eli yksi muovikassillinen.

        Isommassa autossa vain muovikassillisen verran pienempi tavaratila kuin pienemmässä autossa. On se saavutus


    • tuulipukukansalle

      "Uuden Corollan voimin voittokulku jatkuu, vaikka kaikki ominaisuudet eivät ihan huippua olekaan."

      Tässä tojotismia pähkinänkuoressa. Kun tavallinen riittää.

      • Kkkddddd

        Mitä sinäkin ainainen ykkönen, voittaja jo syntyessäsi, sitten teet S24:ssä päivästä toiseen?

        Vai onko se niin, että luuserikin pääsee kokemaan itsensä vähän paremmaksi, kun uskaltaa anonyymina haukkua taviksia?


      • itse.rakennettu.menestys
        Kkkddddd kirjoitti:

        Mitä sinäkin ainainen ykkönen, voittaja jo syntyessäsi, sitten teet S24:ssä päivästä toiseen?

        Vai onko se niin, että luuserikin pääsee kokemaan itsensä vähän paremmaksi, kun uskaltaa anonyymina haukkua taviksia?

        Itseasiassa olen syntynyt hyvn vaatimattomiin olosuhteisiin. Menestykseni olen rakentanut itse tekemällä kaiken aina loppuun saakka ja kunnolla. Corolla ei sovi tähän kuvioon.


      • Kkkffffg
        itse.rakennettu.menestys kirjoitti:

        Itseasiassa olen syntynyt hyvn vaatimattomiin olosuhteisiin. Menestykseni olen rakentanut itse tekemällä kaiken aina loppuun saakka ja kunnolla. Corolla ei sovi tähän kuvioon.

        Miten S24 sopii?


      • P.e.n.t.t.i
        itse.rakennettu.menestys kirjoitti:

        Itseasiassa olen syntynyt hyvn vaatimattomiin olosuhteisiin. Menestykseni olen rakentanut itse tekemällä kaiken aina loppuun saakka ja kunnolla. Corolla ei sovi tähän kuvioon.

        Katsokaa vaikka facebookista. Kainuusta kauppakoulun kautta kiinteistönvälittelijäksi. Siinä on vanhalestadiolaisen komea urapolku.


      • loppusi.tulee
        P.e.n.t.t.i kirjoitti:

        Katsokaa vaikka facebookista. Kainuusta kauppakoulun kautta kiinteistönvälittelijäksi. Siinä on vanhalestadiolaisen komea urapolku.

        Kuka täällä on kiinteistönvälittäjä? Nyt kuule idiootti, pistä jo todisteita peliin. Vain kaltaisesi kehitysvammainen jaksaa suoltaa tuota samaa valetta ja asiatonta herjaa päivittäin.


      • Kkkkffffff
        loppusi.tulee kirjoitti:

        Kuka täällä on kiinteistönvälittäjä? Nyt kuule idiootti, pistä jo todisteita peliin. Vain kaltaisesi kehitysvammainen jaksaa suoltaa tuota samaa valetta ja asiatonta herjaa päivittäin.

        Totta, mutta yhtä keharihan se olet sinäkin päivittäisen sössötyksesi kanssa.


      • Pentin_epätoivoa
        loppusi.tulee kirjoitti:

        Kuka täällä on kiinteistönvälittäjä? Nyt kuule idiootti, pistä jo todisteita peliin. Vain kaltaisesi kehitysvammainen jaksaa suoltaa tuota samaa valetta ja asiatonta herjaa päivittäin.

        Etkö saanut kiusallista viestiä poistettua. Sinähän olet narsistina kertonut kaiken sinulle tapahtuneen Facebookissa.


      • kyllä.huvituttaa
        Pentin_epätoivoa kirjoitti:

        Etkö saanut kiusallista viestiä poistettua. Sinähän olet narsistina kertonut kaiken sinulle tapahtuneen Facebookissa.

        PenttiHolistin mielikuvitus se laukkaa jo siihen malliin, että tulee hylkäys liikojen laukkojen kanssa. Mitähän hauskaa sinä keksit seuraavaksi harhaisessa päässäsi ? Miltä se tuntuu yrittää ratkaista ylivoimaista tunnistustehtävää päivästä ja kuukaudesta toiseen ?


    • AinaSamaa

      Ensimmäisessä vertailussa tulee taas kunnolla turpiin.

      • öljypoltinVWskodaudi

        ja kansa ostaa silti
        pitäiskö testaajien tulla tähän päivään kuten nissan qashgain osalta? mainosvaikutus pois


      • tyypillistä.japanilaista
        öljypoltinVWskodaudi kirjoitti:

        ja kansa ostaa silti
        pitäiskö testaajien tulla tähän päivään kuten nissan qashgain osalta? mainosvaikutus pois

        Aiheesta kyllä tulee. Muotoilu niin ulkoa kuin sisältä on sieltä ja syvältä. Miksi Auris mentiin muotoilemaan uusiksi, jos lopputulos on tuo.? Muotoiluosastolle ei ilmeisesti kerrottu mikä on tavaratilan tarkoitus niin viistoperässä kuin farmarissakin.


    • O.Otsaloiva

      Taitaa olla luokkansa pienin tavaratila. Viisiovisen tavaratilan koko samaa luokkaa Yariksen vastaavan kanssa. Kokoeroa vain yksi muovikassillinen. Käytännössä tavaratilaan mahtuu yksi matkalaukku. C-segmentin autolta olisi lupa odottaa enemmän.

      • 324234

        Jos tavaratilaa tarvisee niin farkku on oiva valinta. Se vaikuttaisi olevan aika tilava joka suhteessa.
        Tokihan voi 5-ovisen kontin koosta itkeä mutta asia vaan niin helppo korjata.


      • JohanVon

        Tavaratilaa saa farkuista, se ei ole ostajan kynnyskysymys hb:ssa. Muuten hb on tarkoitettu sinkuille tai lapsettomille pareille Toyotallakin.
        Plus ei nykyään enää kuskailla kodinkoneita autoilla!


      • Loiva

        Lapseton pari lähtee lomamatkalle ja vain toisen laukku sopii kyytiin. No joo, takapenkille sopii toinen. Uusi corolla on ulkoa isompi kuin Yaris, mutta sisätiloista samankokoisia.


    • metsään.meni

      Ei voi mitään mutta nykyinen Corolla on paremman näköinen ja kojelautakin tyylikkäämpi.

    • feeniksi

      Mietinnässä on josko uusi farkku Corolla voisi olla tuleva auto, ja uusi yritys Tojo maailmaan siirtymiselle. Avensista jaksoin vuoden ja sit riitti :-) Corolla on kuvissa hyvän näköinen, mutta jos ajettavuus on perus Tojoa, niin ei kiitos.

    • Corolla-fani

      Toyotan laatu sekä luotettavuus on varmaksi todettu, joten siinä pysyn.

      • Eikoskaankorollaa

        Toyota on sangen lyhytikäinen auto ja lisäksi tehoton ja huono ajaa. Muun muassa siksi vertailuissa se on pääsääntöisesti viimeisenä. Vertailuissakaan ei oteta huomioon sitä ankeutta joka corollaan liittyy. Se on muistuma 70-luvun lamasta jolloin köyhät osti corolllan päästäkseen ostamasta mossea.


      • 34234234

        Missähän vertailussa Toyota on viime aikoina ollut huono ajaa?


      • Mielellään_Corolla
        Eikoskaankorollaa kirjoitti:

        Toyota on sangen lyhytikäinen auto ja lisäksi tehoton ja huono ajaa. Muun muassa siksi vertailuissa se on pääsääntöisesti viimeisenä. Vertailuissakaan ei oteta huomioon sitä ankeutta joka corollaan liittyy. Se on muistuma 70-luvun lamasta jolloin köyhät osti corolllan päästäkseen ostamasta mossea.

        Toyota on eräs pitkäikäisimmistä autoista Suomessa. Useissa TM:n talviautotesteissä se on ollut kärjessä tai sen tuntumassa, mallista riippumatta. Ei niille sijoille pääse, jos auto on huono ajaa.
        Webasto-kauppiaat vaan kitisee, kun eivät saa tuotteitaan myytyä Toyotaan. Toisin kuin monet muut valmistajat, Toyota asentaa lämmityslaitteen autoon jo tehtaalla.


      • Ainainenjumbo
        Mielellään_Corolla kirjoitti:

        Toyota on eräs pitkäikäisimmistä autoista Suomessa. Useissa TM:n talviautotesteissä se on ollut kärjessä tai sen tuntumassa, mallista riippumatta. Ei niille sijoille pääse, jos auto on huono ajaa.
        Webasto-kauppiaat vaan kitisee, kun eivät saa tuotteitaan myytyä Toyotaan. Toisin kuin monet muut valmistajat, Toyota asentaa lämmityslaitteen autoon jo tehtaalla.

        Koska viimeksi toyota olisi voittanut vertailun? Ja mikä vertailu se on? Suomen tylsin auto-kisa? Vai toyotan markkinointilehden kisa?

        Muistan yhden vertailun jossa se tuli kolmanneksi. Vertailussa oli kaksi korealaista ja toyo.


      • MieAinakin
        Ainainenjumbo kirjoitti:

        Koska viimeksi toyota olisi voittanut vertailun? Ja mikä vertailu se on? Suomen tylsin auto-kisa? Vai toyotan markkinointilehden kisa?

        Muistan yhden vertailun jossa se tuli kolmanneksi. Vertailussa oli kaksi korealaista ja toyo.

        Mitä väliä vertailuista? Minä ainakin ostan auton omien tuntemusten ja kokemusten perusteella enkä autolehdiksi itseään kutsuvien viihdelehtien tekemien vertailujen.


      • Kokkeli45
        Ainainenjumbo kirjoitti:

        Koska viimeksi toyota olisi voittanut vertailun? Ja mikä vertailu se on? Suomen tylsin auto-kisa? Vai toyotan markkinointilehden kisa?

        Muistan yhden vertailun jossa se tuli kolmanneksi. Vertailussa oli kaksi korealaista ja toyo.

        Jos tehdään vertailu mikä auto on tiellä yleisimmin tientukkona on Toyota aivan ylivoimainen.


      • Anonyymi
        Kokkeli45 kirjoitti:

        Jos tehdään vertailu mikä auto on tiellä yleisimmin tientukkona on Toyota aivan ylivoimainen.

        Kääkkälavetti ei kulje eikä kääkkä osaisi muutenkaan painaa kaasua.


      • Anonyymi

        gor oöuigöw ouhigowppwg


    • Odotavertailua

      Odotan mielenkiinnolla vertailuestiä. Senkertoo jotain, yhden maanisen tojospämmääjän disinformaatio ei kerro muusta kuin nettiriippuvuudesta.

      • Anonyymi

        Maaninen tojokauppias päivystää taas.


    • Tsypolooki

      Lattea arviointi trollista:

      - Skitsofreenikko tai Aspergerin syndrooma vaivaa
      - pahasti narsistinen
      - peruskoulutasoinen
      - riidanhaluinen
      - yksinäinen
      - elämässään menestymätön

      Ketä palstan henkilöä nämä määrittelyt mielestänne kuvaavat parhaiten

      • Tojomiehenperikuva

        Kyllähän tuo muuten keskiverto tojomiehen perikuva on, mutta yleensä ne on vähän hissukoita.

        Netissä vasta alkaa röyhistely ja muiden haastaminen..


      • 23423423

        Eniten röyhistelee puimuri ja volkkarikuskit. Ensimmäiset on aivan romuna auton pitämisestä tiellä ja jälkimmäiset on ihan hajalla auton pitämisestä ajokunnossa.


      • Anonyymi

        Kyllä siinä tulivat juuri tyypillisen tojoteron määreet.


    • Jonimisenkertoo

      Jo se että kaikista nimistä on valittu tuo 70-luvun ohutpeltiselle (kauko)itäautolle kuulunut nimi kertoo että kohderyhmä on vähän sama kuin persuilla: lenkkimakkaraa syövät kouluttamattomat ja ikääntyvät ihmiset jotka vierastavat uutta ja ovat vähän eksyksissä.

    • Alta.300.litraa

      "1.2T bensakoneella varustetun Corollan tavaratila on vain 20 litraa pienempi kuin vastaavan Golfin (360/380 l)."
      Eli se on hybriditekniikka joka syö sen tavaratilan. Onnea hybridisteille.

      • Anonyymi

        Aika pieniä noi jo muutenkin, tojossa sitten vieläkin pienempi. Jossain b-segmentin Cliossakin on jo 443 litraa.


    • Ympäristökiittäisi

      Syöhän se kyllä myös jonkin verran suorituskykyä. Ja lisää hintaa.

      Ympäristäystävällisempää olisi tehdä tehoton bensakone. Söisi ja kulkisi saman mitä hybridi. Ja ne säästyneet rahat voisi käyttää gorin galvanointiin.

    • Atkerkki

      Muhahahahahahaaaa shaissea shaissea.

      • Jahwoll

        Juuri sitä tulee saksanmaalta.


      • Anonyymi
        Jahwoll kirjoitti:

        Juuri sitä tulee saksanmaalta.

        No ainakin sitä tulee Turkista.


    • ÄläValehtele

      TOYOTAA PILKKAAVA TROLLI ON KÄÄNTÄNYT KAIKKI TM:N KEHUT PÄÄLAELLEEN ALOITUKSESSAAN.

      OSOITTAA TÄYDELLISTÄ TAPPIOTA JA AVUTTOMUUTTA TÄSSÄ TILANTEESSA. KAIKKI ASIALLISET KEINOT ON LOPPUNEET.

    • maksakaa-vain-korolla

      Täysiä passkojahan nuo tojon hybridit ovat. 2.0 litranen 180 hv, ja kiihtyvyys vain 8.0s. ja huiput 180 km/h ?? Kyllähän noilla arvoilla suomessa pärjää, mutta saksan mottoriteillä jää jalkoihin.

      Ja muotoilu on omasta mielestä persseestä ulkoa ja päältä . vanhoissa corollissa oli sentään ok kojetaulu, mutta miksi uuteen on pitäny tunkea iso tablettinäyttö keskellä kojelautaa. Sehän haittaa näkyvyyttä.

      • 534534534

        AIka moni Suomalainen ostaa auton ihan kotosuomessa ajamista varten.
        Tuntuuko sinusta kiroilusi myötä jotenkin vahvemmalta? Etkö voisi vähän siistiä kieltäsi ja edes yrittää kertoa mikä siinä muotoilussa on huonoa. Tuollainen aivopieru ei kerro mitään Corillasta mutta paljonkin sinusta.


      • opettele-lukemaan
        534534534 kirjoitti:

        AIka moni Suomalainen ostaa auton ihan kotosuomessa ajamista varten.
        Tuntuuko sinusta kiroilusi myötä jotenkin vahvemmalta? Etkö voisi vähän siistiä kieltäsi ja edes yrittää kertoa mikä siinä muotoilussa on huonoa. Tuollainen aivopieru ei kerro mitään Corillasta mutta paljonkin sinusta.

        Mainitse tuosta joku kirosana ?? (joka on kirjoitettu oikein ).


      • 24234234
        opettele-lukemaan kirjoitti:

        Mainitse tuosta joku kirosana ?? (joka on kirjoitettu oikein ).

        Väitätkö että tässä ei kiroilla ?
        "Täysiä passkojahan nuo tojon hybridit ovat."


      • Anonyymi
        24234234 kirjoitti:

        Väitätkö että tässä ei kiroilla ?
        "Täysiä passkojahan nuo tojon hybridit ovat."

        Siinä käytetään vain oikeita sanoja kuvaamaan todellisuutta. Kiroilu on erikseen, ja paska on paskaa.


    • mahiksia.on

      Mitä muotoiluun tulee niin tämä uusi Corolla on iso harppaus oikeaan suuntaan C-HR Prius-fiaskojen jälkeen.
      Toivottavasti keulan lopullinen ilme ei ole joissain kuvissa nähty hetulavalaan haukotus. On kuvia paljon paremmistakin versioista.

      • 5345345

        Jos C-HRn saisi tuolla 2L voimalinjalla ja nelivetona niin olisi seuraava autoni.
        Minusta C-HR on upea ja moni muukin on samaa mieltä toimitusajoista päätellen.

        2L voimalinja kyllä tulee mutta vasta 2020 ja samalla tulee töpselit kaikkiin malleihin.


    • WRCcorolla

      Ainahan se on Tekniikanmaailma Toyotan haukkunut parhaan kykynsä mukaan, niin näköjään nytkin, parhaita olivat tilaajien kommentoinnit, alkavat hekin näkemään maksetun sisällön läpi. Ei ihme että Tekniikanmaailman levikki on ollut kovassa laskussa jo pidemmän aikaa.

      Puhutaan mitä puhutaan, kunhan puhutaan.

    • Oiekallakoneellacorolla

      TM lehden toimittaja velimatti honkanen kyllä tekee parhaansa että TM lehden myynti laskee. Ei tuommoista potaskaa viitsi lukea.

    • Tojo_ei_ruostu_tänään

      "Testi oli väärin", sano Teronpoika kun arvostelut harmitti.

      • Anonyymi

        Ehkäpä teidänkin kannattaisi seurata myös ulkomaisia julkaisuja ja videoita, niin saisitte lisää perspektiiviä asioihin. Uutta Corollaa on ainakin saksan- ja myös englanninkielisissä julkaisuissa ja videoissa kehuttu hyväksi autoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä teidänkin kannattaisi seurata myös ulkomaisia julkaisuja ja videoita, niin saisitte lisää perspektiiviä asioihin. Uutta Corollaa on ainakin saksan- ja myös englanninkielisissä julkaisuissa ja videoissa kehuttu hyväksi autoksi.

        Kyllä nuo testit on nähty eikä niissä juuri kehuta mitään. Eräässäkin testissä testaaja purskahtaa nauruun kun Toyotan halpamuovinen keskikonsoli lähes jää käteen.


    • jhbiuhuisdv

      Corolla hybridiä farkkuna tullaan vielä näkemään paljon taksina.

      • Trolli_paniikissa

        Penttiä sen sijaan ei kauaa tulla enää näkemään. On sellainen prosessi menossa.


      • kerro.lisää
        Trolli_paniikissa kirjoitti:

        Penttiä sen sijaan ei kauaa tulla enää näkemään. On sellainen prosessi menossa.

        Niinkö? Mielenkiintoista. Näetkö taas näkyjä ja kuuletko ääniä?


      • vieläkö.kauan
        kerro.lisää kirjoitti:

        Niinkö? Mielenkiintoista. Näetkö taas näkyjä ja kuuletko ääniä?

        PenttiHolisti kepuloisena on kopioinut Sipilän soteprojektikaavion, sen takia ei tule uhittelusta mitään valmista.


      • Lötköpötkö

        Tuopa ois makia peli.


      • Anonyymi
        Lötköpötkö kirjoitti:

        Tuopa ois makia peli.

        Paljonko tuohon maksaa ruostesuojaukset?


    • Korolla

      Corolla Altis nimellä myyvät tuolla Kaukoidässä.

      https://www.youtube.com/watch?v=QkVqSDmHIKg

      TM ei kommentoinut parasta korolla eli setania.

    • Anonyymi

      Ankea auto ja ruosteherkkä.

    • Anonyymi

      Keskinkertainen ja ylihintainen ankea ruostearkku.

      • Anonyymi

        Mikäs auto olisi parempi joka suhteessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs auto olisi parempi joka suhteessa?

        Ai joka suhteessa pitäisi olla parempi? Useimmat eurooppalaiset on kokonaisuutena parempia. Toyota on paras vain ruostumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai joka suhteessa pitäisi olla parempi? Useimmat eurooppalaiset on kokonaisuutena parempia. Toyota on paras vain ruostumaan.

        Toyota on ruostumisessa voittamaton.


    • Anonyymi

      Ylläpitokuluihin kannattaa laskea mukaan heti tarvittava erillinen ruostesuojaus, sekä ruosteherkkyydestä aiheutuvat muut korjauskustannukset.

      • Anonyymi

        Äänieristyskin täytyy ostaa erikseen, kun Turkissa eivät muista sitä laittaa.


    • Anonyymi

      Ehkäpä teidänkin kannattaisi seurata myös ulkomaisia julkaisuja ja videoita, niin saisitte lisää perspektiiviä asioihin. Uutta Corollaa on ainakin saksan- ja myös englanninkielisissä julkaisuissa ja videoissa kehuttu hyväksi autoksi, myös ajettavuudellaan.

      • Anonyymi

        Siis turkkilaisellle autolle aivan kohtalaisia arvioita. Arvosteluissa on toistuvasti mainittu ettei täytä eurooppalaisia vaatimuksia autolle.


    • Anonyymi

      Harmi ettei ollu kestotesti, ois voinu nauraa sille ruosteen määrälle.

      • Anonyymi

        Toyotat eivät ole olleet herkkiä ruostumaan enää pitkiin aikoihin. Ruostuminen on edelleen Ranskalaisten autojen ja Skodan ongelma. Parhaat Ranskalaiset saa edelleen nakkarilta. Skoda ei oikeastaan ole auto vaan kurjan surkea kulkine.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotat eivät ole olleet herkkiä ruostumaan enää pitkiin aikoihin. Ruostuminen on edelleen Ranskalaisten autojen ja Skodan ongelma. Parhaat Ranskalaiset saa edelleen nakkarilta. Skoda ei oikeastaan ole auto vaan kurjan surkea kulkine.

        Kyllä ruostuminen on nykyään vain tojon ongelma. Ja testit sen todistaa.


    • Anonyymi

      Karmea turkkilainen muovikottero.

    • Anonyymi

      Ei nämä turkkilaiset autot oikein kiinnosta, kun on nuo ominaisuudetkin huonoja ja hinta silti korkea.

    • Anonyymi

      Eurooppalaiset autotehtaalta ovat nappitehtaita verrattuna Toyotaan maailmanlaajuisesti.

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 135
      3933
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      109
      3589
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2525
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      88
      1471
    Aihe