https://tekniikanmaailma.fi/lehti/21a-2018/tm-ajettua-toyota-corolla-corolla-pitaa-kiinni-perusarvoista/?shared=918227-90979bbb-500
Voimahybrid ei vakuuta, jousitus on keskinkertainen, säädettävä iskuvaimmennus on tylsä, ulkonäkö tylsä. Tämä oli arvattavissa. Toyota on satsannut Youtube-markkinointiin jjoissa kaikissa kehutaan uusi Corolla verille. Kun koeajaja ei löydä autosta muuta kuin superlatiiveja, arviointi on tilattu ja maksettu. TM:n arvio on kuin eri autosta kun vertaa Youtuben koeajovideoihin.
Uusi Corolla sai latteat arvioinnit TM:lta
93
1006
Vastaukset
- monta.mieltä
Samaa ensitutustumista voi lukea monellakin eri tavalla.
"Suuntavakaus vaikuttaa hyvältä ja keskialueen keskitys riittävältä. Kaista-avustin toimii hyvin, eikä ihme, sillä se käyttää Lexus LS:stä tuttua tekniikkaa." Ja monta muutakin asiaa kehutaan hyväksi TM:n ensi arvioinnissa.
Vain turbo-toopet korostavat menevää ajoa nykyliikenteessä, koska se aiheuttaa vaaratilanteita. Heillä kun on tapana kiirehtiä punaisiin liikennevaloihin seisomaan ja ilmaa saastuttamaan. Toyota on silloinkin lähes saasteeton kun polttomoottori ei käy.- matka.kestää
Liikennevaloihin hiipailevan hybridin eteen kiilaa ainakin pari kolme autoa.
- SoToy
Laajasti hypetetty ulkonäkö on "luisunut yksitotiseen suuntaan". Itsekään en lähtisi ylensanailemaan ulkonäön puolesta. Tavanomainen, tai jopa tylsä. Perästä kuin vanha Mazda, edestä jotenkin omintakeinen. Keskeltä kuin vanha Auris. Kun uuden Corollan muotoilu ensi kerran paljastettiin, enemmistö kommentoijista oli pettyneitä muotoiluun. Takaa uusi viisiovinen on ahdas. "Farmarissa on enemmän väljyyttä, mutta pitkän akselivälin odottaisi mahdollistavan enemmän." Ei hyvä sekään. Youtuben koeajoissa verille kehuttu ajettavuus oli TM:n näkemyksen mukaan "Muutoinkaan ajettavuus ei varsinaisesti innosta pyrkivään ajotyyliin". Josuitus hoitaa hommansa asiallisesti, mutta ei sen enempää. Hiljaiseksi mainostetussa autossa melutaso kiusaa edelleen. Arviointi oli kokonaisuudessa lattea.
- Minä...minä
SoToy kirjoitti:
Laajasti hypetetty ulkonäkö on "luisunut yksitotiseen suuntaan". Itsekään en lähtisi ylensanailemaan ulkonäön puolesta. Tavanomainen, tai jopa tylsä. Perästä kuin vanha Mazda, edestä jotenkin omintakeinen. Keskeltä kuin vanha Auris. Kun uuden Corollan muotoilu ensi kerran paljastettiin, enemmistö kommentoijista oli pettyneitä muotoiluun. Takaa uusi viisiovinen on ahdas. "Farmarissa on enemmän väljyyttä, mutta pitkän akselivälin odottaisi mahdollistavan enemmän." Ei hyvä sekään. Youtuben koeajoissa verille kehuttu ajettavuus oli TM:n näkemyksen mukaan "Muutoinkaan ajettavuus ei varsinaisesti innosta pyrkivään ajotyyliin". Josuitus hoitaa hommansa asiallisesti, mutta ei sen enempää. Hiljaiseksi mainostetussa autossa melutaso kiusaa edelleen. Arviointi oli kokonaisuudessa lattea.
Miksi hybridissä mikä on suunniteltu ensisijassa taloudelliseen ajotapaan, pitäisi jotenkin olla hyvä "pyrkivässä" ajotavassa? Tuskin on tarvetta tuohon niin tuttuun ajotapaan audien ja bemarien lisäksi. Perillä ollaan kuitenkin vilkkaan liikenteen aikaan usein samaan aikaan sen "pyrkyrin" kanssa, fiksummalla reitinvalinnalla yleensä ennen.
Riittää kun suorituskyky on riittävä arkeen ja että maantiellä pääsee kohtuudella ohittamaan.
Ulkonäkökommentit laittaa huvittamaan, koittakaa päättää onko ne latteita, tylsiä vai irvistyksiä... en minä ainakaan sitä autoa katsele ulkoa kerran kuin autokaupassa, koristeita ostavat ostakoon koristeitaan. - SoToy
Ei tarvi pystyä pyrkivään ajotyyliin, mutta nykyinen 1,8 hybrid on laiska. Jokaiselta tieltä löytyy kuudenkympin köryyttelijöitä, joista pitää kohtuudella pystyä pääsemään ohi. Kun pääteillä on vain yksi kaista ja vastaantulijoitakin on, niin ohituksissa tarvitaan edes jonkunlaista kiihtyvyyttä. Yksinään ajaen ohitukset onnistuvat lähes autolla kuin autolla, mutta kahden kuormalla ja vähän tavaraa jousilla monilla pikkuautoilla ohittamisesta menee hankalaksi. Auton ulkonäöllä on minulle ainakin jotain merkitystä. Uusi corolla pitänee silti käydä ajamassa miedommalla hybridinä, ellei Hyundai-kauppias ehdi tekemään veret seisauttavaa tarjousta ennen Corollan koeajoa. Ioniqissä on 141 hv ja se on enemmän auton näköinen.
- tototohjo
SoToy kirjoitti:
Laajasti hypetetty ulkonäkö on "luisunut yksitotiseen suuntaan". Itsekään en lähtisi ylensanailemaan ulkonäön puolesta. Tavanomainen, tai jopa tylsä. Perästä kuin vanha Mazda, edestä jotenkin omintakeinen. Keskeltä kuin vanha Auris. Kun uuden Corollan muotoilu ensi kerran paljastettiin, enemmistö kommentoijista oli pettyneitä muotoiluun. Takaa uusi viisiovinen on ahdas. "Farmarissa on enemmän väljyyttä, mutta pitkän akselivälin odottaisi mahdollistavan enemmän." Ei hyvä sekään. Youtuben koeajoissa verille kehuttu ajettavuus oli TM:n näkemyksen mukaan "Muutoinkaan ajettavuus ei varsinaisesti innosta pyrkivään ajotyyliin". Josuitus hoitaa hommansa asiallisesti, mutta ei sen enempää. Hiljaiseksi mainostetussa autossa melutaso kiusaa edelleen. Arviointi oli kokonaisuudessa lattea.
Onks toi kaista-avustin kuinkakin tärkee uudessa toiotassa? Kuulemma noi uudetkin seilaa, kuten mun starletti. Eikös oo parannusta tullu kolmeenkymmeneen vuoteen?
- Oooodddddd
SoToy kirjoitti:
Ei tarvi pystyä pyrkivään ajotyyliin, mutta nykyinen 1,8 hybrid on laiska. Jokaiselta tieltä löytyy kuudenkympin köryyttelijöitä, joista pitää kohtuudella pystyä pääsemään ohi. Kun pääteillä on vain yksi kaista ja vastaantulijoitakin on, niin ohituksissa tarvitaan edes jonkunlaista kiihtyvyyttä. Yksinään ajaen ohitukset onnistuvat lähes autolla kuin autolla, mutta kahden kuormalla ja vähän tavaraa jousilla monilla pikkuautoilla ohittamisesta menee hankalaksi. Auton ulkonäöllä on minulle ainakin jotain merkitystä. Uusi corolla pitänee silti käydä ajamassa miedommalla hybridinä, ellei Hyundai-kauppias ehdi tekemään veret seisauttavaa tarjousta ennen Corollan koeajoa. Ioniqissä on 141 hv ja se on enemmän auton näköinen.
Kyllä se oikeastaan aina on kyvyttömyydestä kiinni, jos ei ohi pääse. Kuskin kyvyttömyydestä siis.
Vaikka tokihan jos samaan hintaan saa suorituskykyä, niin kelpaa se minullekin. - Yarisman
tototohjo kirjoitti:
Onks toi kaista-avustin kuinkakin tärkee uudessa toiotassa? Kuulemma noi uudetkin seilaa, kuten mun starletti. Eikös oo parannusta tullu kolmeenkymmeneen vuoteen?
Siitä kaistavahdista voi olla montaa mieltä, mutta välttämättömyys se ei ole, sillä Corolla kulkee sangen vakaasti. Volkkari konsernin tekeleissä se on tarpeen, koska ne ei kulje vähääkään suoraan. Ne mutkittelee kuin kyykäärme.
- Anonyymi
Yarisman kirjoitti:
Siitä kaistavahdista voi olla montaa mieltä, mutta välttämättömyys se ei ole, sillä Corolla kulkee sangen vakaasti. Volkkari konsernin tekeleissä se on tarpeen, koska ne ei kulje vähääkään suoraan. Ne mutkittelee kuin kyykäärme.
No eivätpä sentään ruostu yhtä pahasti kun nämä Turkissa kasatut Corollat.
- Kulkuvälineenostaja
Tylsää ei ollut kuin lehden oma näkemys tylsyydestä, tylsä lehti saa edelleen jäädä kioskin hyllyyn.
Jännäkakkaautoja haluavat ostaa joka tapauksessa jonkin, millä saa naapurit kateelliseksi.
Minulle jutussa ei ollut mitään minkä takia en tuota voisi ostaa (farkkuna) ja positiivinen yllätys oli jarruttomalle peräkärrylle 2.0 Hybridissä sallittu 750 kg, se oli yksi vaatimus omalla kohtaa että autolla voi jotain kuormaakin vetää välillä. Nyt odotellaan hinnoittelua.
Tuttujen ja huollon sijaisautoista nuo lasikatot onkin jo tuttuja ja omaan sitä ei tule missään tapauksessa, ei voisi turhempaa varustetta olla (päätila ongelman lisäksi) ja kaiken lisäksi turhariski kiveniskuille.- Anonyymi
Kääkkä haluaa tylsän tojotan koska mitään muuta ei uskalla edes harkita.
- 2.4STW__
Eihän tuossa mitään varsinaisesti moitittu.
Ajettavuuden tylsyys on kaksipiippuinen juttu. Monasti maukkaaksi ajoltaan kuvatut autonkin maukkaita taittaa ramppien mutkiin mutta kun pitää ajaa pidempi matka vasen käsi ratin alakehällä leväten ja toinen käsi keskinojalla löhöten niin homma muktistuu eli ajamisesta tulee mutkittelua. Näin nykyisellä B9 korisella nelvedollanikin.
Monissa nykymalleissa on aivan liian terävästi keskialueella reagoiva ohjaus ja samalla ohjaus on keskellä täysin tunnoton. Näin siis myös omassani.
En usko että Corollassa olisi sen parempi ohjaus mutta jos se edes kulkisi suoraan valumatta tien kallistuksissa niin tuosta 2L hybridistä voisi vaikka kiinnostua nyt kun pari germani premiumia on koettuna eikä niissä ollut mitään erityisen hienoa.- Kkkkdddd
Yksi tekijä lienee painojakauma. Mitä etupainoisempi, sen veturimaisemmin menee suoraan. Mutta kun ns. paremmat autot pyritään tekemään urheilullisesti mutkiin ahnaasti taittuviksi takapainoisiksi, niin suuntavakaus kärsii.
- ei.lapsiperheelle
Yksi asia minkä Toyotan suunnittelijat ovat ryssineet totaalisesti viistoperässä on tavaratila. Se vain noin puolet Golfin vastaavasta. Iso moka.
- Kkkkkffff
Erikoista, kun kaiketi Golfia selvästi pidempi auto.
Vaan farkun kai jokainen lapsiperhe ostaakin. - Epätarkkuutta
"Se vain noin puolet Golfin vastaavasta. "
1.2T bensakoneella varustetun Corollan tavaratila on vain 20 litraa pienempi kuin vastaavan Golfin (360/380 l). Eroa on vain 5%, eli yksi muovikassillinen. - Anonyymi
Epätarkkuutta kirjoitti:
"Se vain noin puolet Golfin vastaavasta. "
1.2T bensakoneella varustetun Corollan tavaratila on vain 20 litraa pienempi kuin vastaavan Golfin (360/380 l). Eroa on vain 5%, eli yksi muovikassillinen.Isommassa autossa vain muovikassillisen verran pienempi tavaratila kuin pienemmässä autossa. On se saavutus
- tuulipukukansalle
"Uuden Corollan voimin voittokulku jatkuu, vaikka kaikki ominaisuudet eivät ihan huippua olekaan."
Tässä tojotismia pähkinänkuoressa. Kun tavallinen riittää.- Kkkddddd
Mitä sinäkin ainainen ykkönen, voittaja jo syntyessäsi, sitten teet S24:ssä päivästä toiseen?
Vai onko se niin, että luuserikin pääsee kokemaan itsensä vähän paremmaksi, kun uskaltaa anonyymina haukkua taviksia? - itse.rakennettu.menestys
Kkkddddd kirjoitti:
Mitä sinäkin ainainen ykkönen, voittaja jo syntyessäsi, sitten teet S24:ssä päivästä toiseen?
Vai onko se niin, että luuserikin pääsee kokemaan itsensä vähän paremmaksi, kun uskaltaa anonyymina haukkua taviksia?Itseasiassa olen syntynyt hyvn vaatimattomiin olosuhteisiin. Menestykseni olen rakentanut itse tekemällä kaiken aina loppuun saakka ja kunnolla. Corolla ei sovi tähän kuvioon.
- Kkkffffg
itse.rakennettu.menestys kirjoitti:
Itseasiassa olen syntynyt hyvn vaatimattomiin olosuhteisiin. Menestykseni olen rakentanut itse tekemällä kaiken aina loppuun saakka ja kunnolla. Corolla ei sovi tähän kuvioon.
Miten S24 sopii?
- P.e.n.t.t.i
itse.rakennettu.menestys kirjoitti:
Itseasiassa olen syntynyt hyvn vaatimattomiin olosuhteisiin. Menestykseni olen rakentanut itse tekemällä kaiken aina loppuun saakka ja kunnolla. Corolla ei sovi tähän kuvioon.
Katsokaa vaikka facebookista. Kainuusta kauppakoulun kautta kiinteistönvälittelijäksi. Siinä on vanhalestadiolaisen komea urapolku.
- loppusi.tulee
P.e.n.t.t.i kirjoitti:
Katsokaa vaikka facebookista. Kainuusta kauppakoulun kautta kiinteistönvälittelijäksi. Siinä on vanhalestadiolaisen komea urapolku.
Kuka täällä on kiinteistönvälittäjä? Nyt kuule idiootti, pistä jo todisteita peliin. Vain kaltaisesi kehitysvammainen jaksaa suoltaa tuota samaa valetta ja asiatonta herjaa päivittäin.
- Kkkkffffff
loppusi.tulee kirjoitti:
Kuka täällä on kiinteistönvälittäjä? Nyt kuule idiootti, pistä jo todisteita peliin. Vain kaltaisesi kehitysvammainen jaksaa suoltaa tuota samaa valetta ja asiatonta herjaa päivittäin.
Totta, mutta yhtä keharihan se olet sinäkin päivittäisen sössötyksesi kanssa.
- Pentin_epätoivoa
loppusi.tulee kirjoitti:
Kuka täällä on kiinteistönvälittäjä? Nyt kuule idiootti, pistä jo todisteita peliin. Vain kaltaisesi kehitysvammainen jaksaa suoltaa tuota samaa valetta ja asiatonta herjaa päivittäin.
Etkö saanut kiusallista viestiä poistettua. Sinähän olet narsistina kertonut kaiken sinulle tapahtuneen Facebookissa.
- kyllä.huvituttaa
Pentin_epätoivoa kirjoitti:
Etkö saanut kiusallista viestiä poistettua. Sinähän olet narsistina kertonut kaiken sinulle tapahtuneen Facebookissa.
PenttiHolistin mielikuvitus se laukkaa jo siihen malliin, että tulee hylkäys liikojen laukkojen kanssa. Mitähän hauskaa sinä keksit seuraavaksi harhaisessa päässäsi ? Miltä se tuntuu yrittää ratkaista ylivoimaista tunnistustehtävää päivästä ja kuukaudesta toiseen ?
- AinaSamaa
Ensimmäisessä vertailussa tulee taas kunnolla turpiin.
- öljypoltinVWskodaudi
ja kansa ostaa silti
pitäiskö testaajien tulla tähän päivään kuten nissan qashgain osalta? mainosvaikutus pois - tyypillistä.japanilaista
öljypoltinVWskodaudi kirjoitti:
ja kansa ostaa silti
pitäiskö testaajien tulla tähän päivään kuten nissan qashgain osalta? mainosvaikutus poisAiheesta kyllä tulee. Muotoilu niin ulkoa kuin sisältä on sieltä ja syvältä. Miksi Auris mentiin muotoilemaan uusiksi, jos lopputulos on tuo.? Muotoiluosastolle ei ilmeisesti kerrottu mikä on tavaratilan tarkoitus niin viistoperässä kuin farmarissakin.
- O.Otsaloiva
Taitaa olla luokkansa pienin tavaratila. Viisiovisen tavaratilan koko samaa luokkaa Yariksen vastaavan kanssa. Kokoeroa vain yksi muovikassillinen. Käytännössä tavaratilaan mahtuu yksi matkalaukku. C-segmentin autolta olisi lupa odottaa enemmän.
- 324234
Jos tavaratilaa tarvisee niin farkku on oiva valinta. Se vaikuttaisi olevan aika tilava joka suhteessa.
Tokihan voi 5-ovisen kontin koosta itkeä mutta asia vaan niin helppo korjata. - JohanVon
Tavaratilaa saa farkuista, se ei ole ostajan kynnyskysymys hb:ssa. Muuten hb on tarkoitettu sinkuille tai lapsettomille pareille Toyotallakin.
Plus ei nykyään enää kuskailla kodinkoneita autoilla! - Loiva
Lapseton pari lähtee lomamatkalle ja vain toisen laukku sopii kyytiin. No joo, takapenkille sopii toinen. Uusi corolla on ulkoa isompi kuin Yaris, mutta sisätiloista samankokoisia.
- metsään.meni
Ei voi mitään mutta nykyinen Corolla on paremman näköinen ja kojelautakin tyylikkäämpi.
- feeniksi
Mietinnässä on josko uusi farkku Corolla voisi olla tuleva auto, ja uusi yritys Tojo maailmaan siirtymiselle. Avensista jaksoin vuoden ja sit riitti :-) Corolla on kuvissa hyvän näköinen, mutta jos ajettavuus on perus Tojoa, niin ei kiitos.
- Corolla-fani
Toyotan laatu sekä luotettavuus on varmaksi todettu, joten siinä pysyn.
- Eikoskaankorollaa
Toyota on sangen lyhytikäinen auto ja lisäksi tehoton ja huono ajaa. Muun muassa siksi vertailuissa se on pääsääntöisesti viimeisenä. Vertailuissakaan ei oteta huomioon sitä ankeutta joka corollaan liittyy. Se on muistuma 70-luvun lamasta jolloin köyhät osti corolllan päästäkseen ostamasta mossea.
- 34234234
Missähän vertailussa Toyota on viime aikoina ollut huono ajaa?
- Mielellään_Corolla
Eikoskaankorollaa kirjoitti:
Toyota on sangen lyhytikäinen auto ja lisäksi tehoton ja huono ajaa. Muun muassa siksi vertailuissa se on pääsääntöisesti viimeisenä. Vertailuissakaan ei oteta huomioon sitä ankeutta joka corollaan liittyy. Se on muistuma 70-luvun lamasta jolloin köyhät osti corolllan päästäkseen ostamasta mossea.
Toyota on eräs pitkäikäisimmistä autoista Suomessa. Useissa TM:n talviautotesteissä se on ollut kärjessä tai sen tuntumassa, mallista riippumatta. Ei niille sijoille pääse, jos auto on huono ajaa.
Webasto-kauppiaat vaan kitisee, kun eivät saa tuotteitaan myytyä Toyotaan. Toisin kuin monet muut valmistajat, Toyota asentaa lämmityslaitteen autoon jo tehtaalla. - Ainainenjumbo
Mielellään_Corolla kirjoitti:
Toyota on eräs pitkäikäisimmistä autoista Suomessa. Useissa TM:n talviautotesteissä se on ollut kärjessä tai sen tuntumassa, mallista riippumatta. Ei niille sijoille pääse, jos auto on huono ajaa.
Webasto-kauppiaat vaan kitisee, kun eivät saa tuotteitaan myytyä Toyotaan. Toisin kuin monet muut valmistajat, Toyota asentaa lämmityslaitteen autoon jo tehtaalla.Koska viimeksi toyota olisi voittanut vertailun? Ja mikä vertailu se on? Suomen tylsin auto-kisa? Vai toyotan markkinointilehden kisa?
Muistan yhden vertailun jossa se tuli kolmanneksi. Vertailussa oli kaksi korealaista ja toyo. - MieAinakin
Ainainenjumbo kirjoitti:
Koska viimeksi toyota olisi voittanut vertailun? Ja mikä vertailu se on? Suomen tylsin auto-kisa? Vai toyotan markkinointilehden kisa?
Muistan yhden vertailun jossa se tuli kolmanneksi. Vertailussa oli kaksi korealaista ja toyo.Mitä väliä vertailuista? Minä ainakin ostan auton omien tuntemusten ja kokemusten perusteella enkä autolehdiksi itseään kutsuvien viihdelehtien tekemien vertailujen.
- Kokkeli45
Ainainenjumbo kirjoitti:
Koska viimeksi toyota olisi voittanut vertailun? Ja mikä vertailu se on? Suomen tylsin auto-kisa? Vai toyotan markkinointilehden kisa?
Muistan yhden vertailun jossa se tuli kolmanneksi. Vertailussa oli kaksi korealaista ja toyo.Jos tehdään vertailu mikä auto on tiellä yleisimmin tientukkona on Toyota aivan ylivoimainen.
- Anonyymi
Kokkeli45 kirjoitti:
Jos tehdään vertailu mikä auto on tiellä yleisimmin tientukkona on Toyota aivan ylivoimainen.
Kääkkälavetti ei kulje eikä kääkkä osaisi muutenkaan painaa kaasua.
- Anonyymi
gor oöuigöw ouhigowppwg
- Odotavertailua
Odotan mielenkiinnolla vertailuestiä. Senkertoo jotain, yhden maanisen tojospämmääjän disinformaatio ei kerro muusta kuin nettiriippuvuudesta.
- Anonyymi
Maaninen tojokauppias päivystää taas.
- Tsypolooki
Lattea arviointi trollista:
- Skitsofreenikko tai Aspergerin syndrooma vaivaa
- pahasti narsistinen
- peruskoulutasoinen
- riidanhaluinen
- yksinäinen
- elämässään menestymätön
Ketä palstan henkilöä nämä määrittelyt mielestänne kuvaavat parhaiten- Tojomiehenperikuva
Kyllähän tuo muuten keskiverto tojomiehen perikuva on, mutta yleensä ne on vähän hissukoita.
Netissä vasta alkaa röyhistely ja muiden haastaminen.. - 23423423
Eniten röyhistelee puimuri ja volkkarikuskit. Ensimmäiset on aivan romuna auton pitämisestä tiellä ja jälkimmäiset on ihan hajalla auton pitämisestä ajokunnossa.
- Anonyymi
Kyllä siinä tulivat juuri tyypillisen tojoteron määreet.
- Jonimisenkertoo
Jo se että kaikista nimistä on valittu tuo 70-luvun ohutpeltiselle (kauko)itäautolle kuulunut nimi kertoo että kohderyhmä on vähän sama kuin persuilla: lenkkimakkaraa syövät kouluttamattomat ja ikääntyvät ihmiset jotka vierastavat uutta ja ovat vähän eksyksissä.
- Alta.300.litraa
"1.2T bensakoneella varustetun Corollan tavaratila on vain 20 litraa pienempi kuin vastaavan Golfin (360/380 l)."
Eli se on hybriditekniikka joka syö sen tavaratilan. Onnea hybridisteille.- Anonyymi
Aika pieniä noi jo muutenkin, tojossa sitten vieläkin pienempi. Jossain b-segmentin Cliossakin on jo 443 litraa.
- Ympäristökiittäisi
Syöhän se kyllä myös jonkin verran suorituskykyä. Ja lisää hintaa.
Ympäristäystävällisempää olisi tehdä tehoton bensakone. Söisi ja kulkisi saman mitä hybridi. Ja ne säästyneet rahat voisi käyttää gorin galvanointiin. - Atkerkki
Muhahahahahahaaaa shaissea shaissea.
- Jahwoll
Juuri sitä tulee saksanmaalta.
- Anonyymi
Jahwoll kirjoitti:
Juuri sitä tulee saksanmaalta.
No ainakin sitä tulee Turkista.
- ÄläValehtele
TOYOTAA PILKKAAVA TROLLI ON KÄÄNTÄNYT KAIKKI TM:N KEHUT PÄÄLAELLEEN ALOITUKSESSAAN.
OSOITTAA TÄYDELLISTÄ TAPPIOTA JA AVUTTOMUUTTA TÄSSÄ TILANTEESSA. KAIKKI ASIALLISET KEINOT ON LOPPUNEET. - maksakaa-vain-korolla
Täysiä passkojahan nuo tojon hybridit ovat. 2.0 litranen 180 hv, ja kiihtyvyys vain 8.0s. ja huiput 180 km/h ?? Kyllähän noilla arvoilla suomessa pärjää, mutta saksan mottoriteillä jää jalkoihin.
Ja muotoilu on omasta mielestä persseestä ulkoa ja päältä . vanhoissa corollissa oli sentään ok kojetaulu, mutta miksi uuteen on pitäny tunkea iso tablettinäyttö keskellä kojelautaa. Sehän haittaa näkyvyyttä.- 534534534
AIka moni Suomalainen ostaa auton ihan kotosuomessa ajamista varten.
Tuntuuko sinusta kiroilusi myötä jotenkin vahvemmalta? Etkö voisi vähän siistiä kieltäsi ja edes yrittää kertoa mikä siinä muotoilussa on huonoa. Tuollainen aivopieru ei kerro mitään Corillasta mutta paljonkin sinusta. - opettele-lukemaan
534534534 kirjoitti:
AIka moni Suomalainen ostaa auton ihan kotosuomessa ajamista varten.
Tuntuuko sinusta kiroilusi myötä jotenkin vahvemmalta? Etkö voisi vähän siistiä kieltäsi ja edes yrittää kertoa mikä siinä muotoilussa on huonoa. Tuollainen aivopieru ei kerro mitään Corillasta mutta paljonkin sinusta.Mainitse tuosta joku kirosana ?? (joka on kirjoitettu oikein ).
- 24234234
opettele-lukemaan kirjoitti:
Mainitse tuosta joku kirosana ?? (joka on kirjoitettu oikein ).
Väitätkö että tässä ei kiroilla ?
"Täysiä passkojahan nuo tojon hybridit ovat." - Anonyymi
24234234 kirjoitti:
Väitätkö että tässä ei kiroilla ?
"Täysiä passkojahan nuo tojon hybridit ovat."Siinä käytetään vain oikeita sanoja kuvaamaan todellisuutta. Kiroilu on erikseen, ja paska on paskaa.
- mahiksia.on
Mitä muotoiluun tulee niin tämä uusi Corolla on iso harppaus oikeaan suuntaan C-HR Prius-fiaskojen jälkeen.
Toivottavasti keulan lopullinen ilme ei ole joissain kuvissa nähty hetulavalaan haukotus. On kuvia paljon paremmistakin versioista.- 5345345
Jos C-HRn saisi tuolla 2L voimalinjalla ja nelivetona niin olisi seuraava autoni.
Minusta C-HR on upea ja moni muukin on samaa mieltä toimitusajoista päätellen.
2L voimalinja kyllä tulee mutta vasta 2020 ja samalla tulee töpselit kaikkiin malleihin.
- WRCcorolla
Ainahan se on Tekniikanmaailma Toyotan haukkunut parhaan kykynsä mukaan, niin näköjään nytkin, parhaita olivat tilaajien kommentoinnit, alkavat hekin näkemään maksetun sisällön läpi. Ei ihme että Tekniikanmaailman levikki on ollut kovassa laskussa jo pidemmän aikaa.
Puhutaan mitä puhutaan, kunhan puhutaan. - Oiekallakoneellacorolla
TM lehden toimittaja velimatti honkanen kyllä tekee parhaansa että TM lehden myynti laskee. Ei tuommoista potaskaa viitsi lukea.
- Tojo_ei_ruostu_tänään
"Testi oli väärin", sano Teronpoika kun arvostelut harmitti.
- Anonyymi
Ehkäpä teidänkin kannattaisi seurata myös ulkomaisia julkaisuja ja videoita, niin saisitte lisää perspektiiviä asioihin. Uutta Corollaa on ainakin saksan- ja myös englanninkielisissä julkaisuissa ja videoissa kehuttu hyväksi autoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkäpä teidänkin kannattaisi seurata myös ulkomaisia julkaisuja ja videoita, niin saisitte lisää perspektiiviä asioihin. Uutta Corollaa on ainakin saksan- ja myös englanninkielisissä julkaisuissa ja videoissa kehuttu hyväksi autoksi.
Kyllä nuo testit on nähty eikä niissä juuri kehuta mitään. Eräässäkin testissä testaaja purskahtaa nauruun kun Toyotan halpamuovinen keskikonsoli lähes jää käteen.
- jhbiuhuisdv
Corolla hybridiä farkkuna tullaan vielä näkemään paljon taksina.
- Trolli_paniikissa
Penttiä sen sijaan ei kauaa tulla enää näkemään. On sellainen prosessi menossa.
- kerro.lisää
Trolli_paniikissa kirjoitti:
Penttiä sen sijaan ei kauaa tulla enää näkemään. On sellainen prosessi menossa.
Niinkö? Mielenkiintoista. Näetkö taas näkyjä ja kuuletko ääniä?
- vieläkö.kauan
kerro.lisää kirjoitti:
Niinkö? Mielenkiintoista. Näetkö taas näkyjä ja kuuletko ääniä?
PenttiHolisti kepuloisena on kopioinut Sipilän soteprojektikaavion, sen takia ei tule uhittelusta mitään valmista.
- Saabisti
Takseihin ovat tilanneet farkun sport trek versiota ko se on hiukka korkeempi.
https://www.google.com/search?q=corolla sport trek&client=tablet-android-huawei&hl=fi&tbm=isch&prmd=ivmn&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwiuyO6H1_7gAhVQpYsKHbN0B4IQ_AUIEigB&biw=960&bih=600&dpr=2#imgrc=Kv3v1m4MbL3GmM- Lötköpötkö
Tuopa ois makia peli.
- Anonyymi
Lötköpötkö kirjoitti:
Tuopa ois makia peli.
Paljonko tuohon maksaa ruostesuojaukset?
- Korolla
Corolla Altis nimellä myyvät tuolla Kaukoidässä.
https://www.youtube.com/watch?v=QkVqSDmHIKg
TM ei kommentoinut parasta korolla eli setania. - Anonyymi
Ankea auto ja ruosteherkkä.
- Anonyymi
Keskinkertainen ja ylihintainen ankea ruostearkku.
- Anonyymi
Mikäs auto olisi parempi joka suhteessa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäs auto olisi parempi joka suhteessa?
Ai joka suhteessa pitäisi olla parempi? Useimmat eurooppalaiset on kokonaisuutena parempia. Toyota on paras vain ruostumaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai joka suhteessa pitäisi olla parempi? Useimmat eurooppalaiset on kokonaisuutena parempia. Toyota on paras vain ruostumaan.
Toyota on ruostumisessa voittamaton.
- Anonyymi
Ylläpitokuluihin kannattaa laskea mukaan heti tarvittava erillinen ruostesuojaus, sekä ruosteherkkyydestä aiheutuvat muut korjauskustannukset.
- Anonyymi
Äänieristyskin täytyy ostaa erikseen, kun Turkissa eivät muista sitä laittaa.
- Anonyymi
Ehkäpä teidänkin kannattaisi seurata myös ulkomaisia julkaisuja ja videoita, niin saisitte lisää perspektiiviä asioihin. Uutta Corollaa on ainakin saksan- ja myös englanninkielisissä julkaisuissa ja videoissa kehuttu hyväksi autoksi, myös ajettavuudellaan.
- Anonyymi
Siis turkkilaisellle autolle aivan kohtalaisia arvioita. Arvosteluissa on toistuvasti mainittu ettei täytä eurooppalaisia vaatimuksia autolle.
- Anonyymi
Harmi ettei ollu kestotesti, ois voinu nauraa sille ruosteen määrälle.
- Anonyymi
Toyotat eivät ole olleet herkkiä ruostumaan enää pitkiin aikoihin. Ruostuminen on edelleen Ranskalaisten autojen ja Skodan ongelma. Parhaat Ranskalaiset saa edelleen nakkarilta. Skoda ei oikeastaan ole auto vaan kurjan surkea kulkine.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotat eivät ole olleet herkkiä ruostumaan enää pitkiin aikoihin. Ruostuminen on edelleen Ranskalaisten autojen ja Skodan ongelma. Parhaat Ranskalaiset saa edelleen nakkarilta. Skoda ei oikeastaan ole auto vaan kurjan surkea kulkine.
Kyllä ruostuminen on nykyään vain tojon ongelma. Ja testit sen todistaa.
- Anonyymi
Karmea turkkilainen muovikottero.
- Anonyymi
Ei nämä turkkilaiset autot oikein kiinnosta, kun on nuo ominaisuudetkin huonoja ja hinta silti korkea.
- Anonyymi
Eurooppalaiset autotehtaalta ovat nappitehtaita verrattuna Toyotaan maailmanlaajuisesti.
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818