Illallinen näytti ja maistui hyvältä, lisukkeineen ja lohkoperunoineen. Se oliankkaa.
Puolet syötyäni, huomasin lihan alta valuvan punaista nestettä, sekoittuen perunoihin. Se oli verta.
Ankkaa ei olut käsitelty oikein, koska verioli vielä juosevassa muodossa, eikä ollut siis ehtinyt imeytymään lihan sisään. (tarina on kuvitteellinen, mutta täysin joka päiväistä)
Söin siis tietämättömänä verta. Ilmeisesti vastaavaa tapahtuu koko ajan. Miten Jehovan todistajat suhtautuvat tähän asiaan?
Muuten loistava illallinen
23
374
Vastaukset
Mitenvälttyä 7.11.2018 17:40
<>Söin siis tietämättömänä verta. Ilmeisesti vastaavaa tapahtuu koko ajan. Miten Jehovan todistajat suhtautuvat tähän asiaan?><
Kukin saliuskottava jehovantodistaja voi ratkoa ongelman omalta kohdaltaan, mutta lohduketta löytyy eikä paratiisilipputoivo ole mennyttä. Se kun menee niin, että ruuanvalmistuksessa veri hajoaa Vt-sallituiksi verituotteiksi, joissa solukalvo on hajonnut (kuten Polyheme ja Hemopure tjsp)). Ihan reilut veriruuat ovat nykyisen Vt-verenläträysopin mukaista muonaa siinä missä hyväksytyt em. ihmis- ja eläinverituotteetkin. Sellainen pieni yksityiskohta kannattaa kuitenkn muistaa, että salilla ei kannata tuoda esille tätä Vt-seuran verenläträysopin ristiriitaa jos haluaa pitää kiinni kuvitteellisen paratiisilippunsa kulmasta.- Meikämasa2.0
Niin siis joo, taju palaa pätkittäin.....
Meinaakko hastis, että kaikesta huolimatta lihaan jääneen veren syöminen ei jt doktriinin mukaan haittaaa, kun se valmistuksessa kuumenee ja hajoaa riittävän pieniksi "fraktioiksi"?
Mut jos se ei hajoaisi, niin sitten haittaisi.
Enpä ole tajunnu tätä pikku viistettä, mut aina voi näköjään oppia.
Mites siis ne Hornetit? Kysyn jiitee poppoolta, en sulta hastis.
Kun laittaa hornetit uuniin, niin niistä tulee semmosta tummaa töhnää. Ei paljo, mut tulee kummiski vaihteleva määrä. Sehän on kai verta vai?
Tuntemani jiiteet söi hornetteja aivan sujuvasti. Onko taustalla tämä doktriini tarkennus, että "kuumennettaessa hajoaa riittävän pieniin osiin", että voi syödä?
Pointti ei olekaan se veren määrä, vaan valmistustapa. Verilätyissä on kai enemmän ja mustassa makkarassa. Mikäs se onkelma on jos KAIKKI on hajonnu tarpeeks pieneks, määrästä viis.
Pistäähän ne raakana suoneen sairaalassa esim. hyytymistekijöitä, joka on verestä pilkottu fraktio. Eikä sillä ole merkitystä, jos määrä ei ole merkittävä. Ja samaan aikaan voidaan tarjoilla muutakin fraktiota merkittävät määrät suoraan suoneen....
Suoraan KIELLETTYJEN listalla on siis neljä pääkomponenttia sellaisenaan: Punasolut, Valkosolut, Plasma ja verihiutaleet.
No sitten, kun tarpeeks kuumennetaan ja paistetaan uunissa, niin onko punasolut enää punasoluja, kun otetaan uunista? Sisään mennessä oli, mutta ulos otettaessa ei kai ole.
Koaguloitumista rupee tapahtuun sielä 42 asteen paikkeilla... Siksi semmonen kuume on jo hengen vaarallista. Mulla muuten oli armeijassa korkeimmillaan 41,9. Olin osastolla kolme päivää, ja sitten patteriin toipumaan loput...
En nyt viiti jw libraryä kahlata, sori.
Paatko hastis vt kirjallisuuteen viitettä, niin katselen, jos jaksan.
Sit taas on lisää aseita servata vaikka cosinifi tai yövahti nimmareita.... Meikämasa2.0 kirjoitti:
Niin siis joo, taju palaa pätkittäin.....
Meinaakko hastis, että kaikesta huolimatta lihaan jääneen veren syöminen ei jt doktriinin mukaan haittaaa, kun se valmistuksessa kuumenee ja hajoaa riittävän pieniksi "fraktioiksi"?
Mut jos se ei hajoaisi, niin sitten haittaisi.
Enpä ole tajunnu tätä pikku viistettä, mut aina voi näköjään oppia.
Mites siis ne Hornetit? Kysyn jiitee poppoolta, en sulta hastis.
Kun laittaa hornetit uuniin, niin niistä tulee semmosta tummaa töhnää. Ei paljo, mut tulee kummiski vaihteleva määrä. Sehän on kai verta vai?
Tuntemani jiiteet söi hornetteja aivan sujuvasti. Onko taustalla tämä doktriini tarkennus, että "kuumennettaessa hajoaa riittävän pieniin osiin", että voi syödä?
Pointti ei olekaan se veren määrä, vaan valmistustapa. Verilätyissä on kai enemmän ja mustassa makkarassa. Mikäs se onkelma on jos KAIKKI on hajonnu tarpeeks pieneks, määrästä viis.
Pistäähän ne raakana suoneen sairaalassa esim. hyytymistekijöitä, joka on verestä pilkottu fraktio. Eikä sillä ole merkitystä, jos määrä ei ole merkittävä. Ja samaan aikaan voidaan tarjoilla muutakin fraktiota merkittävät määrät suoraan suoneen....
Suoraan KIELLETTYJEN listalla on siis neljä pääkomponenttia sellaisenaan: Punasolut, Valkosolut, Plasma ja verihiutaleet.
No sitten, kun tarpeeks kuumennetaan ja paistetaan uunissa, niin onko punasolut enää punasoluja, kun otetaan uunista? Sisään mennessä oli, mutta ulos otettaessa ei kai ole.
Koaguloitumista rupee tapahtuun sielä 42 asteen paikkeilla... Siksi semmonen kuume on jo hengen vaarallista. Mulla muuten oli armeijassa korkeimmillaan 41,9. Olin osastolla kolme päivää, ja sitten patteriin toipumaan loput...
En nyt viiti jw libraryä kahlata, sori.
Paatko hastis vt kirjallisuuteen viitettä, niin katselen, jos jaksan.
Sit taas on lisää aseita servata vaikka cosinifi tai yövahti nimmareita....Meikämasa2.0 7.11.2018 22:43
<>Meinaakko hastis...><
Kyllä meinaan ja sen saa koetella.
<>...että kaikesta huolimatta lihaan jääneen veren syöminen ei jt doktriinin mukaan haittaaa, kun se valmistuksessa kuumenee ja hajoaa riittävän pieniksi "fraktioiksi"?<>
Nyt ei ole edes kyse lihaan jääneestä verestä, vaan verestä sinällään vaikka litratolkulla.
<>Mut jos se ei hajoaisi, niin sitten haittaisi.><
Jees, näin on. Muistat varmaan kuulleesi kuinka porukkaa nesteytetään erilaisissa tilanteissa. Ja muistanet varmaan kuulleesi, että nesteytetään suolaliuoksella. Hyvä, nyt päästään itse aiheeseen, joka on se, että verisolujen solukalvo on herkempi kuin vaikka jehovantodistajan omatunto. Jos nesteytys tapahtuisi vaikka naapurin kaivovedellä, niin solut räjähtäisivät, suolapitoisuuden tulee olla juuri oikea. Sama koskee lämpötilaa, kuumennettuna veri hajoaa samalla tavalla VT-doktriiniin soveltuvaksi.
<>Enpä ole tajunnu tätä pikku viistettä, mut aina voi näköjään oppia.><
Ihan elektroniikkapohjalta minä tämän opettelin lukemalla viisaampia entisiä jehovantodistajia, joilla on alan taito hyppysissä.
<>Tuntemani jiiteet söi hornetteja aivan sujuvasti. Onko taustalla tämä doktriini tarkennus, että "kuumennettaessa hajoaa riittävän pieniin osiin", että voi syödä?><
Epäilen, koska mekanismi koskee verta, määrästä riippumatta. Sangollinenkin verta, johon on lisätty naapurin kaivovettä on kelpoista jt-keittiössä Vt-veridoktriinin mukaan. Kuumentaminen vielä tuplaa varmistuksen.
<>Pointti ei olekaan se veren määrä, vaan valmistustapa. Verilätyissä on kai enemmän ja mustassa makkarassa. Mikäs se onkelma on jos KAIKKI on hajonnu tarpeeks pieneks, määrästä viis.><
Vt-seura ei määrittele ylärajaa esimerkiksi Polyhemelle ja mikä se toinen oli, vaan periaate pätee niin mikro kuin makrotasolle. Mustamakkarassa ei ole mitään Vt-seuran (nykyään) karsastamaa veren osaa.
<>Paatko hastis vt kirjallisuuteen viitettä, niin katselen, jos jaksan.><
Tästä on Vt-kirjallisuudessa saman verran rivejä kuin esimerkiksi UN/DPINGO –liitännäisjäsenyydestä ja jt-pedofiilien suojeluohjelmasta.
<>Sit taas on lisää aseita servata vaikka cosinifi tai yövahti nimmareita....><
Jos asia olisikin noiden kahden kanssa käyty vääntä, vaan taustalla on miljoonia, jotka eivät opi koskaan, vai miten Rutte sen runoili.- Valitettavasti
Hasta_luego kirjoitti:
Meikämasa2.0 7.11.2018 22:43
<>Meinaakko hastis...><
<>...että kaikesta huolimatta lihaan jääneen veren syöminen ei jt doktriinin mukaan haittaaa, kun se valmistuksessa kuumenee ja hajoaa riittävän pieniksi "fraktioiksi"?<>
Nyt ei ole edes kyse lihaan jääneestä verestä, vaan verestä sinällään vaikka litratolkulla.
Jees, näin on. Muistat varmaan kuulleesi kuinka porukkaa nesteytetään erilaisissa tilanteissa. Ja muistanet varmaan kuulleesi, että nesteytetään suolaliuoksella. Hyvä, nyt päästään itse aiheeseen, joka on se, että verisolujen solukalvo on herkempi kuin vaikka jehovantodistajan omatunto. Jos nesteytys tapahtuisi vaikka naapurin kaivovedellä, niin solut räjähtäisivät, suolapitoisuuden tulee olla juuri oikea. Sama koskee lämpötilaa, kuumennettuna veri hajoaa samalla tavalla VT-doktriiniin soveltuvaksi.
Ihan elektroniikkapohjalta minä tämän opettelin lukemalla viisaampia entisiä jehovantodistajia, joilla on alan taito hyppysissä.
<>Tuntemani jiiteet söi hornetteja aivan sujuvasti. Onko taustalla tämä doktriini tarkennus, että "kuumennettaessa hajoaa riittävän pieniin osiin", että voi syödä?><
Epäilen, koska mekanismi koskee verta, määrästä riippumatta. Sangollinenkin verta, johon on lisätty naapurin kaivovettä on kelpoista jt-keittiössä Vt-veridoktriinin mukaan. Kuumentaminen vielä tuplaa varmistuksen.
<>Pointti ei olekaan se veren määrä, vaan valmistustapa. Verilätyissä on kai enemmän ja mustassa makkarassa. Mikäs se onkelma on jos KAIKKI on hajonnu tarpeeks pieneks, määrästä viis.><
Vt-seura ei määrittele ylärajaa esimerkiksi Polyhemelle ja mikä se toinen oli, vaan periaate pätee niin mikro kuin makrotasolle. Mustamakkarassa ei ole mitään Vt-seuran (nykyään) karsastamaa veren osaa.
Tästä on Vt-kirjallisuudessa saman verran rivejä kuin esimerkiksi UN/DPINGO –liitännäisjäsenyydestä ja jt-pedofiilien suojeluohjelmasta.
Jos asia olisikin noiden kahden kanssa käyty vääntä, vaan taustalla on miljoonia, jotka eivät opi koskaan, vai miten Rutte sen runoili."Mustamakkarassa ei ole mitään Vt-seuran (nykyään) karsastamaa veren osaa."
Näin on, mutta luulen, että tässä on jokin kirjoittamaton sääntöpoikkeus. Vaikka seura ei tee eroa syömisen ja suoneen pistämisen välillä, mustamakkara poikkeus, koska muut lukevat sen "veriruoaksi". En tiedä. Vai olisiko raja siinä, missä vaiheessa fraktioihin jako tehdään - ennen ruuanvalmistusta, vai sen aikana. Jos verituotteiden valmistusta ei lasketa ruoanvalmistukseksi, verituotteet ovat sallittuja, mutta veriruoka kiellettyä. Silloin sallituista verituotteista valmistettu mustamakkara olisi sallittua. Saattaa olla kuitenkin, että sallitutkin fraktiot muuttuvat yhteen laitettuina jälleen kielletyiksi. Mutta, jos jätetäänkin muutama fraktio käyttämättä, niin ... Odotamme hallintoelimeltä selvennystä tähän asiaan. Valitettavasti kirjoitti:
"Mustamakkarassa ei ole mitään Vt-seuran (nykyään) karsastamaa veren osaa."
Näin on, mutta luulen, että tässä on jokin kirjoittamaton sääntöpoikkeus. Vaikka seura ei tee eroa syömisen ja suoneen pistämisen välillä, mustamakkara poikkeus, koska muut lukevat sen "veriruoaksi". En tiedä. Vai olisiko raja siinä, missä vaiheessa fraktioihin jako tehdään - ennen ruuanvalmistusta, vai sen aikana. Jos verituotteiden valmistusta ei lasketa ruoanvalmistukseksi, verituotteet ovat sallittuja, mutta veriruoka kiellettyä. Silloin sallituista verituotteista valmistettu mustamakkara olisi sallittua. Saattaa olla kuitenkin, että sallitutkin fraktiot muuttuvat yhteen laitettuina jälleen kielletyiksi. Mutta, jos jätetäänkin muutama fraktio käyttämättä, niin ... Odotamme hallintoelimeltä selvennystä tähän asiaan.Valitettavasti 8.11.2018 20:44
<>Näin on, mutta luulen, että tässä on jokin kirjoittamaton sääntöpoikkeus.><
Jehovantodistajuus on veitsen terällä taiteilua kun kyse on omantunnon venyttämisestä haluttuun mittaan, esimerkiksi silloin kun vaikka vedetään brenkkua,
Kalsarikännit voi huoletta vetää luotettavassa seurassa. Yksi huurteinen paikallisessa saattaa johtaa keskustelun aiheeksi, olen sen itse kokenut.
Tässä nyt sitten on kyse omatunnon kutistamisesta kun ei haluta kohdata oppitodellisuutta. Lienee kymmeniä kertoja on kyselty jakeita nykyisen verijaeopin tueksi. Ensimmäistäkään jaetta en muista lainatun Vt-verenläträysopin tueksi.
<>Vaikka seura ei tee eroa syömisen ja suoneen pistämisen välillä, mustamakkara poikkeus, koska muut lukevat sen "veriruoaksi".><
Toi suonensisäinen tuo mieleen perustelun siitä, että on sama vetääkö brenkkua kitusiinsa tai suonensisäisesti, mutta poppamies ei viinaa määrää lääkkeeksi. Tässä on yksi rs-kirjan myrkkyvesilasillista vastaava huuhaavertaus Vt-seuralta, jonka omassa oppijuomalasillisessa on myrkkyä enemmän kuin vettä.
Korvikealkoholia (muistaakseni juuri IPA) nauttineita pidetään sairaalassa etyylikännissä siihen asti, että IPA poistuu. Olen antanut kertoa itslleni, että spurgut ovat svenskeissä vetäneet IPAa ja hankkiutuneet osastolle saamaan pienen peruskännin joksikin aikaa. Joten lääkärille etyylialkoholi on parhaimmillaan lääke.
<> En tiedä. Vai olisiko raja siinä, missä vaiheessa fraktioihin jako tehdään - ennen ruuanvalmistusta, vai sen aikana. Jos verituotteiden valmistusta ei lasketa ruoanvalmistukseksi, verituotteet ovat sallittuja, mutta veriruoka kiellettyä. Silloin sallituista verituotteista valmistettu mustamakkara olisi sallittua.<>
Itse asiassa muisteltuna en ole koskaan kuullut tapauksesta, jossa jt-vanhin olisi jäänyt ilman meriselitystä, naurettavakin on rivijäsnen uskottava.
<> Saattaa olla kuitenkin, että sallitutkin fraktiot muuttuvat yhteen laitettuina jälleen kielletyiksi. Mutta, jos jätetäänkin muutama fraktio käyttämättä, niin ... Odotamme hallintoelimeltä selvennystä tähän asiaan.><
Olen hieman pessimistinen odotuksessani, oppien ristiriitaissuksia kun ei olla ensimmäisenä oikomassa. Oikominen ja selittely alkaa vasta kun hallintoelimelle tulee raportti, että jotain asiaa perätään liian innokkaasti. Hyvä esimerkki on Room. 13. luvun esivallat, jota oppivenkoilua seliteltiin vielä kymmenisen vuotta 1962/1963 -muutoksen jälkeen. Hilpein oli luovimisselittely, vaikka Raamattu esittää suoria polkuja.- Valitettavasti
Hasta_luego kirjoitti:
Valitettavasti 8.11.2018 20:44
<>Näin on, mutta luulen, että tässä on jokin kirjoittamaton sääntöpoikkeus.><
Jehovantodistajuus on veitsen terällä taiteilua kun kyse on omantunnon venyttämisestä haluttuun mittaan, esimerkiksi silloin kun vaikka vedetään brenkkua,
Kalsarikännit voi huoletta vetää luotettavassa seurassa. Yksi huurteinen paikallisessa saattaa johtaa keskustelun aiheeksi, olen sen itse kokenut.
Tässä nyt sitten on kyse omatunnon kutistamisesta kun ei haluta kohdata oppitodellisuutta. Lienee kymmeniä kertoja on kyselty jakeita nykyisen verijaeopin tueksi. Ensimmäistäkään jaetta en muista lainatun Vt-verenläträysopin tueksi.
<>Vaikka seura ei tee eroa syömisen ja suoneen pistämisen välillä, mustamakkara poikkeus, koska muut lukevat sen "veriruoaksi".><
Toi suonensisäinen tuo mieleen perustelun siitä, että on sama vetääkö brenkkua kitusiinsa tai suonensisäisesti, mutta poppamies ei viinaa määrää lääkkeeksi. Tässä on yksi rs-kirjan myrkkyvesilasillista vastaava huuhaavertaus Vt-seuralta, jonka omassa oppijuomalasillisessa on myrkkyä enemmän kuin vettä.
Korvikealkoholia (muistaakseni juuri IPA) nauttineita pidetään sairaalassa etyylikännissä siihen asti, että IPA poistuu. Olen antanut kertoa itslleni, että spurgut ovat svenskeissä vetäneet IPAa ja hankkiutuneet osastolle saamaan pienen peruskännin joksikin aikaa. Joten lääkärille etyylialkoholi on parhaimmillaan lääke.
<> En tiedä. Vai olisiko raja siinä, missä vaiheessa fraktioihin jako tehdään - ennen ruuanvalmistusta, vai sen aikana. Jos verituotteiden valmistusta ei lasketa ruoanvalmistukseksi, verituotteet ovat sallittuja, mutta veriruoka kiellettyä. Silloin sallituista verituotteista valmistettu mustamakkara olisi sallittua.<>
Itse asiassa muisteltuna en ole koskaan kuullut tapauksesta, jossa jt-vanhin olisi jäänyt ilman meriselitystä, naurettavakin on rivijäsnen uskottava.
<> Saattaa olla kuitenkin, että sallitutkin fraktiot muuttuvat yhteen laitettuina jälleen kielletyiksi. Mutta, jos jätetäänkin muutama fraktio käyttämättä, niin ... Odotamme hallintoelimeltä selvennystä tähän asiaan.><
Olen hieman pessimistinen odotuksessani, oppien ristiriitaissuksia kun ei olla ensimmäisenä oikomassa. Oikominen ja selittely alkaa vasta kun hallintoelimelle tulee raportti, että jotain asiaa perätään liian innokkaasti. Hyvä esimerkki on Room. 13. luvun esivallat, jota oppivenkoilua seliteltiin vielä kymmenisen vuotta 1962/1963 -muutoksen jälkeen. Hilpein oli luovimisselittely, vaikka Raamattu esittää suoria polkuja.Tarkoittanet metanolia, jonka hajoamistuote on myrkyllinen formaldehydi. Riittävän pitkän etanolikännin aikana metanolin hajoaminen hidastuu ja se ehtii haihtua pahempia vaurioita aiheuttamatta.
IPA on vaaratonta, mutta vahvasti humaloituna usein rautanauloilta maistuvaa pintahiivaolutta. Valitettavasti kirjoitti:
Tarkoittanet metanolia, jonka hajoamistuote on myrkyllinen formaldehydi. Riittävän pitkän etanolikännin aikana metanolin hajoaminen hidastuu ja se ehtii haihtua pahempia vaurioita aiheuttamatta.
IPA on vaaratonta, mutta vahvasti humaloituna usein rautanauloilta maistuvaa pintahiivaolutta.Valitettavasti 8.11.2018 23:01
<>Tarkoittanet metanolia><
Voi olla muistivika, tarkistan tilannetta kun taas osun juttuun harrasteveljen kanssa, joka on eläkkeellä oleva sairaalainsinööri Ruotsista. Ryhtyivät lopulta puhalluttamaan noita spurguja ja näin käännyttivät jo aulasta lievimmät tapaukset dokaamaan vähän lisää jos tuollaisen valvotun kännin halusivat.- meikämasa2.0
Hasta_luego kirjoitti:
Meikämasa2.0 7.11.2018 22:43
<>Meinaakko hastis...><
Jos asia olisikin noiden kahden kanssa käyty vääntä, vaan taustalla on miljoonia, jotka eivät opi koskaan, vai miten Rutte sen runoili."Muistat varmaan kuulleesi kuinka porukkaa nesteytetään erilaisissa tilanteissa. Ja muistanet varmaan kuulleesi, että nesteytetään suolaliuoksella. Hyvä, nyt päästään itse aiheeseen, joka on se, että verisolujen solukalvo on herkempi kuin vaikka jehovantodistajan omatunto. Jos nesteytys tapahtuisi vaikka naapurin kaivovedellä, niin solut räjähtäisivät, suolapitoisuuden tulee olla juuri oikea."
Olen nesteyttämistä seurannu sen verran läheltä... et joo tiedän.
Lukion biologian tunneilta muistan osmoosin ja diffuusion. Tässä kyse olis osmoosista. Kaivovesi pyrkisi luonnostaan solun sisälle laimentaen suolapitoisuutta, mut solukalvo ei sitä paisumista kestäisi. Taasen suolapitoisuuden kasvaminen veressä johtaisi elimistön kuivumiseen... Siksi kai se vanha suola tuppaa janottaan...
Laitanpa viel yhden lisäpointin uskiksille toden näköisesti moraalittomasta aiheesta.
Se on erektio. Miksi kasvit pysyy pystyssä, eli erektiossa? Niillä on soluissaan solukalsvon lisäksi soluseinä, joka on kovaa kestävää ainetta, vaikka jotain kuitua. No niiden kasvisolujen sisällä on väkevämpää liuosta, kuin ulkopuolella. Taas osmoosin takia solun sisään pyrkii vettä tasoittamaan väkevyyseroja. Kasvisolun sisällä on kovempi paine, kuin ulkopuolella ja siksi kasvi on erektiossa.
Se nuutuu ja menee läjään, jos se ei saa tarppeeks vettä. Vesi haihtuu soluista ja paine laskee ja erektio lörpähtää.
Samoinhan käy hallintoelimelle, kun sielä on sisällä paine. Ja lörpähtää paineen laskiessa, mut ei se osmoosiin liity hallintoelimessä mitenkään. Mut kasvi ja jorma jöpöttää pystyssä periaatteessa samasta syystä.
Molemmis on paine sisällä.
Koitappa sukeltaa syvälle oikeen kovassa stondiksessa. Kyllä se kuule kutistuu, vaikka olis miten kiihottavaa seuraa....
Kovimmat tiedemiehet on kautta aikojen kokeilleet itseensä kaikenlaista... meikämasa2.0 kirjoitti:
"Muistat varmaan kuulleesi kuinka porukkaa nesteytetään erilaisissa tilanteissa. Ja muistanet varmaan kuulleesi, että nesteytetään suolaliuoksella. Hyvä, nyt päästään itse aiheeseen, joka on se, että verisolujen solukalvo on herkempi kuin vaikka jehovantodistajan omatunto. Jos nesteytys tapahtuisi vaikka naapurin kaivovedellä, niin solut räjähtäisivät, suolapitoisuuden tulee olla juuri oikea."
Olen nesteyttämistä seurannu sen verran läheltä... et joo tiedän.
Lukion biologian tunneilta muistan osmoosin ja diffuusion. Tässä kyse olis osmoosista. Kaivovesi pyrkisi luonnostaan solun sisälle laimentaen suolapitoisuutta, mut solukalvo ei sitä paisumista kestäisi. Taasen suolapitoisuuden kasvaminen veressä johtaisi elimistön kuivumiseen... Siksi kai se vanha suola tuppaa janottaan...
Laitanpa viel yhden lisäpointin uskiksille toden näköisesti moraalittomasta aiheesta.
Se on erektio. Miksi kasvit pysyy pystyssä, eli erektiossa? Niillä on soluissaan solukalsvon lisäksi soluseinä, joka on kovaa kestävää ainetta, vaikka jotain kuitua. No niiden kasvisolujen sisällä on väkevämpää liuosta, kuin ulkopuolella. Taas osmoosin takia solun sisään pyrkii vettä tasoittamaan väkevyyseroja. Kasvisolun sisällä on kovempi paine, kuin ulkopuolella ja siksi kasvi on erektiossa.
Se nuutuu ja menee läjään, jos se ei saa tarppeeks vettä. Vesi haihtuu soluista ja paine laskee ja erektio lörpähtää.
Samoinhan käy hallintoelimelle, kun sielä on sisällä paine. Ja lörpähtää paineen laskiessa, mut ei se osmoosiin liity hallintoelimessä mitenkään. Mut kasvi ja jorma jöpöttää pystyssä periaatteessa samasta syystä.
Molemmis on paine sisällä.
Koitappa sukeltaa syvälle oikeen kovassa stondiksessa. Kyllä se kuule kutistuu, vaikka olis miten kiihottavaa seuraa....
Kovimmat tiedemiehet on kautta aikojen kokeilleet itseensä kaikenlaista...meikämasa2.0 11.11.2018 0:42
<>Olen nesteyttämistä seurannu sen verran läheltä... et joo tiedän.><
Oleellistahan tässä onkin se, että ajattelee todellisuuden, ei Vt-seuran lähtökohdista.
<>Lukion biologian tunneilta muistan osmoosin ja diffuusion. Tässä kyse olis osmoosista. Kaivovesi pyrkisi luonnostaan solun sisälle laimentaen suolapitoisuutta, mut solukalvo ei sitä paisumista kestäisi. Taasen suolapitoisuuden kasvaminen veressä johtaisi elimistön kuivumiseen...><
Nimenomaan on kyse sen verran korkeasta osmoottisesta paine-erosta, jota veren solut eivät kestä.
<>Siksi kai se vanha suola tuppaa janottaan...><
Mä katselen kaupassa aina suolapaketin parasta ennen -päiväystä.
<>Koitappa sukeltaa syvälle oikeen kovassa stondiksessa. Kyllä se kuule kutistuu, vaikka olis miten kiihottavaa seuraa....><
Arkikielellä kyseessä on viklund, eli yksituumaisuus, ainakin avannossa.
Vakava virhe. Kehittihän ateria kuitenkin suolikaasua? Jos kehitti, niin sen vanhimmat katsovat lieventäväksi seikaksi. Vieläpä jos tuli oikein runsaasti, ja löytyy kaksi todistajaa, niin saatat selvitä vakavalla varoituksella ja joudut istumaan kokouksissa nurkassa aasin hattu päässä vuosiviikon ajan.
- Tähhhhh
Tuo on vaan lihanestettä eikä verta. Et se siitä.
Ja sitäpaitsi siihen lihanpalaanhan se lihaneste tiivistyy kumminkin , kun paistaa pitempään. Ei se minnekään katoa...vesi vaan höyrystyy pois. Eli tosi epäloogista juttua aloituksessa monin tavoin. - melkeinoikein
Jos veri on juoksevassa muodossa, ankka on juuri tapettu ja sitä syödään raakana. Kypsennetyssä lihassa veri ei voi olla juoksevassa muodossa.
Veri ei myöskään imeydy mihinkään lihaan sisään vaan se valutetaan teurastuksen yhteydessä pois.
Että ihan hauska tarina, mutta voisihan tarinassakin olla edes puolet faktaa. :P - fraktaalikeittokirjako
Se oli se alkuperäinen sääntö rituaaliteurastussääntö, veri tuli laskea maahan.
Ehkä siksi että ei ihminen ajattelisi saavansa mitään elämänvoimaa verta syömällä, vaan voimansa sai ainoastaan rukoilemalla jehovata.
3 Moos 17:15 salli kuitenkin jo syödä verta raadon mukana, sieltähän sitä ei pois pystyisi ottamaankaan.
Kun Jeesus poisti ruokasäännöt, siinä poistui verisäännötkin. Eikä lahkokaan teurastussääntöä noudata, ei verta teurastamossa maahan lasketa, siitä tehdään esim. mustaa makkaraa. Marketissa saa lahkolainen ostaa rituaaliteurastamatonta lihaa, muttei mustamakkaraa, jossa verifraktiot ovat, jehovan kiusaksi kai, kuten vartiotornin fraktio-opissa yleensäkin. Muistuikin mieleeni Borneon matkaltani, että norsun kikkelikäristys tekee saman. Ja neste on todellakin lihanestettä. On muuten mahtava bornelainen perinneruoka tamä norsunkikkelikäristys papukaijapadan kera. Kyllä kehittää juhlavasti suhnua.
- Vertaseon
Punainen neste lihaa paistsessa on VERTA!
- NäinOnNäreet
Ei ole, vaan lihasnestettä, joka on myoglobiinipitoista!
"...kyseinen neste, jota saattaa tihkua sekä raa’asta että kypsästä lihasta, ei ole kuitenkaan verta, kuten monet ovat saattaneet luulla.
Jos asiaa miettii tarkemmin, niin eihän punainen liha maistu vereltä. Jos maistuisi, ei se luultavasti olisi niin suosittua ruokaa.
Kyseinen neste on oikeasti myoglobiinia, joka on proteiinia, jota löytyy lihaskudoksista. Myoglobiini kuljettaa happea lihaksissa ja antaa lihaksille niiden punaisen värin.
Kun lihaa kypsentää, myoglobiini tummuu. Tämän vuoksi kypsempi liha näyttää tummemmalta."
https://www.is.fi/ruokala/art-2000005218261.html - Niinkö
NäinOnNäreet kirjoitti:
Ei ole, vaan lihasnestettä, joka on myoglobiinipitoista!
"...kyseinen neste, jota saattaa tihkua sekä raa’asta että kypsästä lihasta, ei ole kuitenkaan verta, kuten monet ovat saattaneet luulla.
Jos asiaa miettii tarkemmin, niin eihän punainen liha maistu vereltä. Jos maistuisi, ei se luultavasti olisi niin suosittua ruokaa.
Kyseinen neste on oikeasti myoglobiinia, joka on proteiinia, jota löytyy lihaskudoksista. Myoglobiini kuljettaa happea lihaksissa ja antaa lihaksille niiden punaisen värin.
Kun lihaa kypsentää, myoglobiini tummuu. Tämän vuoksi kypsempi liha näyttää tummemmalta."
https://www.is.fi/ruokala/art-2000005218261.htmlProteiiniko kuljettaa happea?
- Näinjuurikin
Niinkö kirjoitti:
Proteiiniko kuljettaa happea?
"Proteiinit lisäävät elimistön vastustuskykyä muodostamalla vasta-aineita, ja ne kuljettavat ravintoaineita ja kaasuja veressä. Proteiinien toissijainen tehtävä on toimia elimistön energiaravintoaineina."
lähde: https://peda.net/oulainen/oulaisten-lukio/oppiaineet2/kemia/kemia2/orb-v1/Orbitaali2_152/9er/proteiinit/lp/pe
Siis kyllä: Proteiineja on erilaisia ja ne kuljettavat erilaisia aineita, myös happea siis kulkee elmistössä proteiinien avulla. - NäinJuurikin
Näinjuurikin kirjoitti:
"Proteiinit lisäävät elimistön vastustuskykyä muodostamalla vasta-aineita, ja ne kuljettavat ravintoaineita ja kaasuja veressä. Proteiinien toissijainen tehtävä on toimia elimistön energiaravintoaineina."
lähde: https://peda.net/oulainen/oulaisten-lukio/oppiaineet2/kemia/kemia2/orb-v1/Orbitaali2_152/9er/proteiinit/lp/pe
Siis kyllä: Proteiineja on erilaisia ja ne kuljettavat erilaisia aineita, myös happea siis kulkee elmistössä proteiinien avulla.Proteiineja on erilaisia. Pelkistetysti voi sanoa, että pääasiallisesti myoglobiini-proteiini sitoo happea lihaksissa ja hemoglobiini-proteiini kuljettaa happea veressä.
Lihassa ja siitä paistettaessa tihkuvassa nesteessä on siis myoglobiinia ja se ei ole sama asia kuin veri... vaikkakin lihasneste muistuttaa verta värinsä vuoksi.
- JehovantodistajaMies
Vaimon tampponissa oli VERTA!! Kerroin siitä vanhimmalle joka erotti vaimoni oitis.
JehovantodistajaMies 10.11.2018 21:29
<>Vaimon tampponissa oli VERTA!! Kerroin siitä vanhimmalle joka erotti vaimoni oitis.<>
Pyydä käyttämään vaippoja, niissä veri on sinistä, ei siis Vt-seuran jouluvalopunaista, ei satuhahmo Mooseskaan voinut kaikkea ennakoida. Pääsee takaisin pienellä ryöminnällä.
- Näetköpunaista
Otetaan tähän vielä lahkon verijulistuksesta:
On huomattava, että verensiirtokieltomurhat tapahtuvat vastoin
Raamattua
vastoin järkeä
vastoin vartiotorniseuran julkaisua.
Raamatun vastaista se on kun jo VT:n 3 Moos 17:15 sallii veren syömisenkin (verensiirto on elinsiirto ja Raamattu koskettaa sitä lähinnä rakkauden käskyllään, sillä pelastetaan henki ja terveys, rakkauden tekona)
UT:ssa 1 korintt. 10:25 " Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään" -sallii veren syömisen erittäin suorasanaisesti.
Vartiotorni kirjoittaa että veren ainesosia, fraktioita saa ottaa verensiirtona. Mutta kun käännät sivua, niin kukaan ei saakaan luovuttaa verta, niitä fraktioita.
Vartiotorniseuran lehti Consolation ( Herätkää aiemmalta nimeltään) kehui verensiirron v. 1940 joulukuun numerossa, se oli pelastanut Newyorkilaisrouvan hengen, kertoi lehti- KorppuKaija
"verensiirtokiellon murhat"
-Niin, se kymmenen käskyn "älä tapa" on oikeammalta käännökseltään "älä murhaa"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v58895Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh4142272Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2761799Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku351776Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa3021464- 781207
- 731093
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen68888- 47846
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p26834