Kusetusta näillä leveyspiireillä

Oletko sairas, hei,
tarjolla on vaan kusetusta
näillä leveyspiireillä.

Ongelmana sieni?
Ehei,
tarjolla on vaan kusetusta
näillä leveyspiireillä.

Apua lääketieteestä?
Ei veikkonen,
tarjolla on vaan kusetusta
näillä leveyspiireillä.

Oikeita lääkkeitä, kiitos!
Voi ei,
tarjolla on vaan kusetusta
näillä leveyspiireillä.

- Eipä ihme, että aivot sulaa,
kun tarjolla on vaan kusetusta
näillä leveyspiireillä!

3

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Edellinen runo alkoi muotoutua mielessäni jo ennen kuin aloitin aamusivuni rustaamisen alkurukouksen ollessa aina samanlainen:

      "Torstaina 8/11∙2018

      Rakas Jumala, siunaa ja varjele ja ole aina kanssani. Kiitos kaikesta.



      Kello on 9.09 aloittaessani heräillessäni noin tunti sitten. Levätessäni sängyssä tunsin, miten sieni on verkostoitunut poskionteloissani, otsassa ja nupissani. Samanlainen 'elävä' tunne kuin kuolleessa hampaassani D26, joka sykki aina ruoan jälkeen elävänä ja jonka juureen kasvaneesta pussukasta löytyi PAT-tutkimuksessa vuonna 2014 rihma, sienen häipymättä tiluksiltaan minnekään, väreiltyään paikkaa vaihtaen vasemmassa poskiontelossa, otsassa, keskellä päälakea, oikeassa poskiontelossa - nyt oikealla puolella päälakea kirvellen... On tämä yhtä helvettiä, Herra ole tukenani kaikessa."

      Kirjoitus katkeaa tuossa kesken ilman, että olisikaan tarkoitus kopioida kaikkea. Kirjoittamastani vaan näkyy, miten kaukana on se todellisuus, missä joudun elämään, siitä lääketieteestä, jossa tätä ongelmaa ei ole jouduttuani kärsimään jo liian monta vuotta https://goo.gl/KEoWQE tästä vaivasta.

      • Kusetus perustuu juuri siihen, että kun ei tutkita, sairautta ei tarvitse nähdä eikä hoitaakaan koskien myös borrelioosia sieni-infektioiden lisäksi.

        Liian kalliiksi tulee vaan kansakunnan henkiselle pääomalle nupin kärsiessä aikaa myöten eniten:

        https://goo.gl/wfohbi

        - Edellinen taitaa olla lauantain vastaisena yönä kirjoittamaani ja jäänyt väsymyksen takia kesken pointtina se, että lääkärit voivat pitäytyä vielä vanhoissa poteroissaan https://goo.gl/isSjPx jättämällä oikeat tutkimukset tekemättä, jolloin sairautta ei tarvitse hoitaakaan potilaan jäädessä kitumaan, tai jättää tulokset noteeraamatta tai pyöristää ne alaspäin niin, ettei hoitoja tarvitse aloittaakaan.

        Piti vähän käyttää aikaa arkistojen penkomiseen löytääkseni vanhan viestini https://goo.gl/H71Cu5 vuosien takaa, jossa kerron juuri tällaisesta tapauksesta ja todellisesta ihmisestä lääkäriaseman odotushuoneessa:

        "Hän haukotteli koko ajan odottaessaan vastaanotolle pääsyä ja kertoi hapenpuutteestaan veressä. Se oli alle ohjearvojen, mutta toisaalla oleva lääkäri pyöristi luvun ylöspäin, ettei hoitoja olisi tarvinnut aloittaa. Muut luvut lääkäri oli jättänyt pyöristämättä. Lähtiessäni itse jo pois nainen haukotteli käytävällä edelleen. Se oli epänormaalia haukottelua; hän oli sairas ja olisi tarvinnut hoitoa, josta joutunut aivan kohtuuttomasti taistelemaan."

        Tuo nainen oli taistellut äidilleen kymmenen vuotta elinaikaa lisää https://goo.gl/kNsMEF keuhkosyövässä, jonka lääkärit olisivat jättäneet leikkaamatta.

        Kokemustensa siivittämänä nainen valisti minua myös edunvalvontavaltakirjan sanamuodosta, jotta sillä pääsisi tutkimaan myös potilasmerkintöjä ilman postitse tapahtuvaa etukäteistilaamista, jossa voi kriittisellä hetkellä mennä ihan liian paljon aikaa. Neuvosta viisastuneena omaan valtuutukseeni kyseinen kohta on muotoiltu näin:

        "Määrään valtuutuksen tulemaan voimaan siinä tapauksessa, että tulen sairauden, heikentyneen terveydentilan tai muun vastaavan syyn vuoksi kykenemättömäksi huolehtimaan asioistani edunvalvontaoikeuden ulottuessa myös potilastietoihini sisältäen tarkastus-, hallinta- ja kopiointioikeuden ilman etukäteistilaamista."


      • sanasinko kirjoitti:

        Kusetus perustuu juuri siihen, että kun ei tutkita, sairautta ei tarvitse nähdä eikä hoitaakaan koskien myös borrelioosia sieni-infektioiden lisäksi.

        Liian kalliiksi tulee vaan kansakunnan henkiselle pääomalle nupin kärsiessä aikaa myöten eniten:

        https://goo.gl/wfohbi

        - Edellinen taitaa olla lauantain vastaisena yönä kirjoittamaani ja jäänyt väsymyksen takia kesken pointtina se, että lääkärit voivat pitäytyä vielä vanhoissa poteroissaan https://goo.gl/isSjPx jättämällä oikeat tutkimukset tekemättä, jolloin sairautta ei tarvitse hoitaakaan potilaan jäädessä kitumaan, tai jättää tulokset noteeraamatta tai pyöristää ne alaspäin niin, ettei hoitoja tarvitse aloittaakaan.

        Piti vähän käyttää aikaa arkistojen penkomiseen löytääkseni vanhan viestini https://goo.gl/H71Cu5 vuosien takaa, jossa kerron juuri tällaisesta tapauksesta ja todellisesta ihmisestä lääkäriaseman odotushuoneessa:

        "Hän haukotteli koko ajan odottaessaan vastaanotolle pääsyä ja kertoi hapenpuutteestaan veressä. Se oli alle ohjearvojen, mutta toisaalla oleva lääkäri pyöristi luvun ylöspäin, ettei hoitoja olisi tarvinnut aloittaa. Muut luvut lääkäri oli jättänyt pyöristämättä. Lähtiessäni itse jo pois nainen haukotteli käytävällä edelleen. Se oli epänormaalia haukottelua; hän oli sairas ja olisi tarvinnut hoitoa, josta joutunut aivan kohtuuttomasti taistelemaan."

        Tuo nainen oli taistellut äidilleen kymmenen vuotta elinaikaa lisää https://goo.gl/kNsMEF keuhkosyövässä, jonka lääkärit olisivat jättäneet leikkaamatta.

        Kokemustensa siivittämänä nainen valisti minua myös edunvalvontavaltakirjan sanamuodosta, jotta sillä pääsisi tutkimaan myös potilasmerkintöjä ilman postitse tapahtuvaa etukäteistilaamista, jossa voi kriittisellä hetkellä mennä ihan liian paljon aikaa. Neuvosta viisastuneena omaan valtuutukseeni kyseinen kohta on muotoiltu näin:

        "Määrään valtuutuksen tulemaan voimaan siinä tapauksessa, että tulen sairauden, heikentyneen terveydentilan tai muun vastaavan syyn vuoksi kykenemättömäksi huolehtimaan asioistani edunvalvontaoikeuden ulottuessa myös potilastietoihini sisältäen tarkastus-, hallinta- ja kopiointioikeuden ilman etukäteistilaamista."

        "Edellinen taitaa olla lauantain vastaisena yönä kirjoittamaani ja jäänyt väsymyksen takia kesken pointtina se, että lääkärit voivat pitäytyä vielä vanhoissa poteroissaan https://goo.gl/isSjPx jättämällä oikeat tutkimukset tekemättä, jolloin sairautta ei tarvitse hoitaakaan potilaan jäädessä kitumaan, tai jättää tulokset noteeraamatta tai pyöristää ne niin, ettei hoitoja tarvitse aloittaakaan. "

        - Poistin edeltä sanan "alaspäin", kun samalla lopputuloksella voi pyöristää ylöspäinkin, korjatun viestin löytyessä täältä: https://goo.gl/wycGYY


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe