Isänpäivää vietetään sunnuntaina. Saarikko on ehdottanut sitä uudeksi liputuspäiväksi , tasa-arvoon vedoten.
Kuinka palstan isät ja isoisät viettää, tai odottaa päivältä?
Iskän oma päivä
17
322
Vastaukset
Minä en mitenkään.
SIllä kuten kaikki toisetkin miehet...
Vain harvalla miehellä on varmuus isyydestään.
Menehän siis kysymään 30 palstalle.
Siellä uskovat kaikkeen muuhunkin lasten hömppään
H.- RealistiN
Kyllähän se on kuulunut vakiintuneisiin liputuspäiviin jo iät ja ajat, joten lippu salkoon vaan.
Tarkotti varmaan sitä, kun äitienpäivä on virallinen liputuspäivä ja tuo isänpäivä on tuo minkä sanoitkin.
- liputtaja
eppu2 kirjoitti:
Tarkotti varmaan sitä, kun äitienpäivä on virallinen liputuspäivä ja tuo isänpäivä on tuo minkä sanoitkin.
on niitä paljon muitakin ei virallisia ja olen sitä mieltä että turha virallistaa kun vakiintuneinakin toimivat
kallista on viralliset liputukset kaikissa virastoissa ja laitoksissa, varsinkin pyhäsin ja jos ovat kiinni
5.2. J. L. Runebergin päivä
19.3. Minna Canthin päivä eli tasa-arvon päivä
9.4. Mikael Agricolan päivä eli suomen kielen päivä, joka on myös Elias Lönnrotin syntymäpäivä
27.4. kansallinen veteraanipäivä
9.5. Eurooppa-päivä
12.5. J.V. Snellmanin päivä eli suomalaisuuden päivä
toukokuun kolmas sunnuntai, kaatuneitten muistopäivä
6.7. Eino Leinon päivä eli runon ja suven päivä
10.10. Aleksis Kiven päivä eli suomalaisen kirjallisuuden päivä
24.10. Yhdistyneiden Kansakuntien päivä
6.11. svenska dagen, ruotsalaisuuden päivä
Marraskuun toinen sunnuntai eli isänpäivä
8.12. Jean Sibeliuksen päivä eli suomalaisen musiikin päivä liputtaja kirjoitti:
on niitä paljon muitakin ei virallisia ja olen sitä mieltä että turha virallistaa kun vakiintuneinakin toimivat
kallista on viralliset liputukset kaikissa virastoissa ja laitoksissa, varsinkin pyhäsin ja jos ovat kiinni
5.2. J. L. Runebergin päivä
19.3. Minna Canthin päivä eli tasa-arvon päivä
9.4. Mikael Agricolan päivä eli suomen kielen päivä, joka on myös Elias Lönnrotin syntymäpäivä
27.4. kansallinen veteraanipäivä
9.5. Eurooppa-päivä
12.5. J.V. Snellmanin päivä eli suomalaisuuden päivä
toukokuun kolmas sunnuntai, kaatuneitten muistopäivä
6.7. Eino Leinon päivä eli runon ja suven päivä
10.10. Aleksis Kiven päivä eli suomalaisen kirjallisuuden päivä
24.10. Yhdistyneiden Kansakuntien päivä
6.11. svenska dagen, ruotsalaisuuden päivä
Marraskuun toinen sunnuntai eli isänpäivä
8.12. Jean Sibeliuksen päivä eli suomalaisen musiikin päiväMyös kaatuneitten muistopäivä , toukokuun kolmas sunnuntai. Tänä vuonna 19.5.
- FeministiKolmasAalto
Turhaan sitä liputta on isän päivänä, kun vaan laskenut siemenet sisään ja nauttinutkin vielä, parempi olisi vaihtaa päivän nimi sukupuolineutraalimmaksi, että ei aina olisi kyse miehistä. Olisko vaikka naisten lasten päivä parempi.
- Päivä-kuin-päivä
Sitten pitäisi olla perisanallinen Siemenlinko päivä. Liputuksella.
- Ulappa-uskoo-minuun
Laivalle lähden.
Paremman luokan hyttiin illallisineen ja aamiaisineen.
Maksoin saunallisesta Suite hytistä 40 eur kun käytin ajan saatossa kertyneitä Club pisteitä.
Ilman niitä sehän on sairaan hintainen. Hotel Kämp:iin pääsisi halvemmalla. Jättämällä paidan helman housun kauluksen päälle sanotaan liputukseksi.
- mimmimum-..mi
Kyllä isät ovat oman päivänsä ansainneet....Tämänpäivän isät ovat monen paineen alla...työ on vaativaa ja usein venyykin omallekin ajalle...mikä on pois itseltä ja perheeltä...ja mielestäni nykynaiset ovat aika vaativia miehen suhteen....ja sen tasa arvon...
Onhan se ihanaa kun ne pienet kätöset kietoutuu kaulalle sunnuntaina ja antaa oman tekemänsä kortin....isille... - pieni-harmi-
Siksi se ei ole kai liputuspäivä, koska silloin juhlitaan vain yhtä isää. Äitienpäivä on monikossa, joten silloin juhlitaan kaikkia äitejä. Mielestäni tuon voisi muuttaa isäinpäiväksi, niin olisi hieman tasa-arvoisempaa. Kun ei sitä äitienpäivää kuitenkaan muuteta äidinpäiväksi, vai miten on.
- 7sukupuoli
Uuden tasa-arvon aikana ei saisi olla noin seksistinen päivä kuten äitienpäivä tai isänpäivä. Koulussakaan enää ole poikia tai tyttöjä, wc ovistakin ruuvattiin pois seksistiset merkit sukupuolesta, kun on vielä tuo kolmassukupuoli joka on, niin herkkää sorttia, jotta loukaantuvat.
Ja missä iässä ihminen voi sitten määritellä oman sukupuolensa, kun se lapsilta kiellettiin?
Meidän lasten iskä tietää kyllä, että lapset ovat hänen lapsiaan, eivät ne muuten noin kauniita olisikaan.
Hän saa kakkua ja kaksi korttia, lahja on annettu, ehkä jotain pientä lisäksi.- Siilenämää2
Mulleiole issää enää elossa eikä isän tai äidinisääkään Yhy.
Miehen pojat tulee meille syömään ja kakkukahveille muistamaan isäänsä. Minun lapseni ovat muistaneet isäänsä jo aikemmin.- siilenämää2
Joskin lasteni isät ainakin luulevat olevansa lastensa isiä :D.
- Per-kel
Kävin Juutinraumalla kaljat hakemassa :)
- mimmimum-..mi
Pikkasen hymyilytti kun katselin yhtä isää... joka leikki radio-ohjattavalla autolla asfaltilla...kaksi lasta mukanaan....toinen räpläsi kännyä...toinen leikki lehtiharavalla...ja isi leikki autolla...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2292075Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101788Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601346Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801185Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171028Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89974TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15960- 46945
- 70822
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42814