YLE alkoi taas pakkoruotsittamaan!

Pääsvekomedia

Tänään YLE julkaisi jutun, missä suomenkieliset ja ruotsinkieliset koululaiset tapasivat. Ja kuinka niin herttaisesti kehuttiin molempia "kansalliskieliä" ja niiden osaamisen hyödyllisyyttä. ;-)

Tosin juttu keskittyi vain suomenkielisiin koululaisten edustajiin, jotka kehuivat ruotsin osaamisen tärkeyttä. Kuulemma on ihan hyötyä jatko-opinnoissa? Niinpä. Mutta se "hyöty" johtuu vain pakkovirkaruotsista, joka on ihan samanlainen järjettömyys ja kohtuuttomuus kuin pakkoruotsikin!

Todellisuudessa suomalainen ei tarvitse ruotsin taitoa kotimaassa eikä ulkomaillakaan. Jopa Ruotsissa käydessään suomalainen pärjää paremmin englannilla kuin tönkköruotsillaan! Ja ruotsalaiset itse mieluummin puhuvat suomalaille englantia kuin ruotsia.

12

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TaattuToimtuslinja

      YLE jatkaa taatulla suomalaisvastaisella linjallaan. Jos ei mamuta, niin ruotsittaa. Lisäksi on EUvostoliiton mielinen.

    • Kieliaktiivi

      On suorastaan naurettavaa kun pientä vähemmistökieltä verrataan ylivoimaiseen pääkieleen!?

      Ihan kuin suomenkielisten pitäisi osata turhaa ruotsin kieltä, koska ruotsinkielisten tietysti pitää osata maan ainoa pääkieli kuten muutkin vähemmistöt???

    • svekokorruptio

      Taas on RKP-säätiöt kustantaneet koululaisten rientoja! Kyllä sitä nuori alkaa puolustelemaan jopa pakkoruotsituistaan, kun saa vapaata koulusta ja pääsee matkustelemaan ja tarjotaan kaikkea kivaa.

    • KieletKunniaan

      Suomessa on anoppeja jotka kietävät miniäänsä puhumasta omaa kieltään lapsillensa. Voiko idioottimaisempaa käytöstä olla olemassa? Lapsi voisi oppia kaksi kieltä ihan ilmaiseksi, mutta joku patavanhoillinen pirttihirmu kieltää sen.
      Onneksi ei enää ole aina pakko asua anopin taloudessa.

    • brorpå

      Jopa ovat persupojat siinä edellä äkäistyksissään mielensä pahoittaneet pätö assiin tautta. Ihan ite ovat keksineet vastapuolen ja sitten eikun hyökkeemään äsäkästi, eiks jeh? -Ihan vinkkinä kammaripoijille; ei tuollainen pässipropaganda pure muuhun kuin pässikansaan.

      • KiitosVahvistuksesta

        Sieltä tuli bättre folkiin kuuluva suvakkihurrimme haukkumaan taas suomalaisia pässeiksi!


      • kaikkikansatyhtykää

        No mutta hurri, sinunhan pitää olla suvaitsevainen ja nuoleskella kaikkia kansoja kieleen, ihonväriin ja uskontoon katsomatta! Miksi sinä sitten et rakasta sinua lähinnä olevaa enemmostökansaa? En oikein luota sinuun, tässä on jotain falskia. Oletko kaksinaismoraalinen, kuvitteletko olevasi jotain ylempää rotua? Kerro minulle, sinun finnjävelillesi.


    • Funlandiankansalaine

      On se vaan YLE'n mielestä hienoa, miten kiva ja tärkeä kieli se marginaalikielinaali ruotsi on. Sensijaan kepuYlen mukaan englanninkieli on pahasta, kun sitä puhuu liian moni ihminen ympäri maailman ja sitä ihan ymmärretään eliitin ulkopuolellakin. Joten sitä vastaan on tehtävä kepuYLEn toimesta oikein kamppanja "ei englantia please".

    • RasismiLopetettava

      Ahvenanmaa on esimerkki siitä miten kielellisesti eriarvoistetaan niitä jotka ovat Suomen kielisiä ja erehtyneet muuttamaan kyseiseen populistiseen paikkaan. Tuolla rasistien pesäpaikassa ei kunnioiteta tasa-arvoisuutta pätkänvertaa kun kyseessä on suomalaiset jotka puhuvat Suomea milloin tuon rasistisen paikan tilanteeseen aletaan puuttua ja laittamaan paikan johtajat järjestykseen?

      • Huomautan

        Niinpä. Ahneidenmaalla VAIN suomen kieli on sorrettua. Millä muulla kielellä tahansa voi perustaa koulun tai seurakunnan!?

        Ja vain Suomen omaa kansaansa ja kieltään halveksiva eliitti sallii moisen tapahtuvan. Mikään muu maa maailmassa ei sallisi pääväestönsä sortamista omassa maassaan!


    • Funlandiankansalainen

      Suomessa eliitti on huolissaan kuinka maailman kieli englanti valtaa alaa. Sivistyneiksi itse itseään kehuvat tahot pelkäävät, että suomi ei kelpaa pian edes lähikaupassa. Samat tahot kehoitatvat opettelemaan vastaavan laisen marginaalikielen eli ruotsin muka tulevaisuuden kielenä. Ei taida Suomen sivistyneisyys oikein tioedostaa missä mennään. Suomalaisile riittä myksi marginaalikieli varsin hyvin ja maailamkieleistä englannin lisäksi tarvitaab espanjaa, ranskaa, kiina jne. Ruotsinkieli jääköt harrastajille.

      • Tiedotan

        Niinpä. Englanti on maailman yleiskieli, pitää siitä tosiasiasta tai ei. On naurettavaa alkaa vastustamaan englannin kieltä. Kyse on vain siitä, että englannin LISÄKSI suomalaiset osaisivat muitakin maailman suuria kieliä. Ja pakkoruotsitus on pahin este siihen. Millään muulla kansalla ei ole samanlaista kaikille pakollisen turhan marginaalikielen riesaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe