Kumma homma naapurilla polttopuiden kanssa. Joka syksy alkaa aamulla ennen kuutta puiden pilkkominen ennen kuutta aamulla. Ei saa nukkua edes viiikonloppuna kun kauhea pauke kuuluu seinien läpi. Kohta kymmenen vuotta sama homma jatkunut. Sen verran olen seurannut touhua että kun puut saa oulkottua niin sutten se kantaa puut autotalliin ja auto seisoo ulkona. Eikös autotaöli ole autoa varten? Entä jos tulee tulipalo niin ei vakuutus korvaa mitään kun autotallissa säilytetääb polttopuita.
Naapurin puusavotta
43
1370
Vastaukset
- pitäisi.olla.selvää
Ei autotalli ole missään tapauksessa autoa varten. Lämmin autotalli ruostuttaa talvella uudenkin auton jo vuodessa. Kuivina kesäkuukausina autoa voi säilyttää tallissakin. Yleensä autotalli soveltuu parhaiten romuvarastoksi.
- hyvä.muistaa
Auto syttyy autotallissa itsestään helpommin kuin polttopuut.
- selvää.tekstiä
Aloittaja on oikeassa. Pottopuita ja muuta palavaa materiaalia säilytetään puuliiterissä tai erillisessä varastossa, joiden pitää olla erillään ja määrätyn matkan päässä asuinrakennuksista.
- sulkeudun
antaa noiden ees puita tehä?vieläkö oot heistä muutakin "kuullut"ku ovat noin OUTOJA?jotenkin tuntuu et ei mitenkää osaa elää toisten "mieliksi"ja oon jo eläny pitkäänkin,oma aviomies näkee vaan...mitä.ja naapuri näkee mitä?mä vaan sulkeudun..mihin.omaan itseeni.
- setänasse
Myöskin keittiössä klapilämmitteiselle puuhellalle tarkoitettuja polttopuita ei saa olla hellan läheisyydessä kuin puolitoista sylyksellistä ja kakluunin vieressä puolet tästä.
- patakiilat
Naapurimökin vanha mummo pilkkoo paksuja pölkkyjä kiilan ja lekan kanssa, sitten hienontaa loput kirveellä hellapuiksi ja hänen vaatekaapin kokoinen aikamiespoika makaa autotalliin tekemässään piilopaikassa krapuloissaan jos ei oo humalassa,jolloin heiluu kylillä kehumassa suurilla voimillaan.Ei asia mulle kuulu mutta näkkyy kuitenkin.
- laitonta.säilytystä
Onko rajoitettu minkä pituisia klapeja saa säilyttää hellan, uunin tai kakluunin vieressä, takasta puhumattakkaan? Tai onko pelleteille laskettu kappalemäärä mitä voi säilyttää samassa tilassa missä niille on tehty poltin? Millaiset sanktiot saa jos säilyttää liian pitkiä klapeja, jolloin esim. tuo puolitoista sylillistä ylittyy?
Lasketaanko purut mukaan jos niitä sattuu klapeissa olemaan?
Osaatteko täsmentää?- selvää.tekstiä
Polttopuiden säilyttämiseen liittyy paloriski. Pelastusviranomaisten ohjeisiin kannattaa tutustua, jottei tule yllätyksiä esimerkiksi tulipalon vahingonkorvauksissa. Paloriskin vuoksi puuvajan paikka on riittävän kaukana asuinrakennuksista. Ilkivallan varalta puuvajan pitää olla myös lukittava. Puuta ei paloriskin vuoksi saa varastoida räystään suojassa eikä autotallissa. Lisäksi kannatta lukea tarkkaan Pelastuslaki 9 §. Myös seuraava linkki valaisee asiaa:
http://www.pksrava.fi/doc/tulkintakortit/MRL-117b08D.pdf - rukilankut
selvää.tekstiä kirjoitti:
Polttopuiden säilyttämiseen liittyy paloriski. Pelastusviranomaisten ohjeisiin kannattaa tutustua, jottei tule yllätyksiä esimerkiksi tulipalon vahingonkorvauksissa. Paloriskin vuoksi puuvajan paikka on riittävän kaukana asuinrakennuksista. Ilkivallan varalta puuvajan pitää olla myös lukittava. Puuta ei paloriskin vuoksi saa varastoida räystään suojassa eikä autotallissa. Lisäksi kannatta lukea tarkkaan Pelastuslaki 9 §. Myös seuraava linkki valaisee asiaa:
http://www.pksrava.fi/doc/tulkintakortit/MRL-117b08D.pdfMitä se kelleen kuuluu jos minun mökki palaa? Ne pelastuslakinne voitte tunkea sinne ikiomaan pahanhajuiseen paikkaanne, ne ei ole voimassa minun tontilla eikä mökissä.
- Paloaukueaa
selvää.tekstiä kirjoitti:
http://www.pksrava.fi/doc/tulkintakortit/MRL-117b08D.pdfIhan noin, oikein neuvottu. Lisäksi tontti pitää aidata siten, etteivät tuhopolttajat pääse puuvajan kimppuun. Tämä tarkoittaa vähintään 2 m. korkeaa aitaa, jonka päällä on piikkilankahässäkkä (mellakka-aita) ja korkeajännite (högspänning).
Puutavara pitää säilyttää erillisessä varastossa jonka oveen on laitettava varoituskyltti herkästi syttyvästä materiaalista. Varaston lähellä ei saa säilyttää ajoneuvoja ja välimatkaa pitää olla muihin rakennuksiin väh 16 metriä.
Paloviranomaiset lieksassa antaneet kymmeniä sakkoja jokasyksyisessä palotarkastuksessa.
Vaarallisia puuvarastot ovat varsinkin kesä helteellä ja keväällä kun ilmankosteus on pieni. Uusissa rakennusmääräyksissä puuvaraston koko saa olla enintään 5 kuutiota ja sisäseinät täytyy olla palamatonta materiaalia.
Pelastuslaki 6. Pykälä kertoo.- Muzakin_magister
Kuuluiko pelastuslaki musiikin maisterin opetusohjelmaan?
- Koppiaismäki
Mitäs sanoo laiduntamislaki?
- Pööz
Virran enimmäismäärä 20000volttia ja 6 ohm. Piikkilangan piikkien pituus min 3cm. Suosituksissa on myös oetiniaita ja asvaltti lattia
- 10.ampeerin.sulake
Pööz kirjoitti:
Virran enimmäismäärä 20000volttia ja 6 ohm. Piikkilangan piikkien pituus min 3cm. Suosituksissa on myös oetiniaita ja asvaltti lattia
Ei virta voi olla 20000 volttia. Virta ilmoitetaan ampeereina.
- Koppiaismäki
Saako ns. Nato mallin piikkilankaa käyttää missä on ne erikoisen terävät litteät piikit?
- Pikilanka
Saa ja pitääkin käyttää. Laitoin naapurin hernekeittoon piikkilankaa ja naapuri kuoli syötyään 23 metriä piikkilankaa keiton seassa.
- omapiha.omalupa
Omassa pihassani teen mitä huvittaa ja milloin huvittaa. Puitanikin pidän vaikka olohuoneessani jos minua huvittaa. Aidan takan r...kaavat naapurit saavat painua sinne minne ei päivä paista jos ei uskalla tulla sanomaan asiasta face to face, turha tänne on itkujaan kirjoitella. Ihme tiukkapipoluuserikyttääjiä. Hankkikaa elämä!
- Jermulio
Juuri sinunlaistesi tskia
- superkyylä
Jermulio kirjoitti:
Juuri sinunlaistesi tskia
Mitä tskia? Ei minulla ole tuskia, mutta sinulla tuntuu olevan.
- Penjam
Alottaja vois männä kysymmään siltä nuapurilta , jos siltä tunttuu. Ei täältä kannata ohjeita hakee.
On se hyvä ku itellä nuparriin 6km matkkaa. En häirihe häntä, eikä hän minnuu.- hoskapausut
Lieksassa pitäis kaikilla olla 6 km naapuriin matkaa kun näemmä ahdistuvat pahasti jos lähistöllä tai edes näköpiirissä on muita ihmisiä. Ihme metsäläisiä, maakuoppamentaliteetti vielä vahvasti päällä eräillä. On se nyt ihme jos joku jotakin omassa pihassaan puuhastelee, pienet on huolet eräillä kun pitää vahtia missä kukin klapejaan pitää. Joka toiseen asuntoon pitäisi lieksassa majoittaa maahanmuuttajia niin olisipa kyylillä kyttäämistä ja urputtamista riittämiin.
- kirotettu.akseli
Kele noita kaike valittajjii
Täällä oli joskus sitten mietuun kamppanja meijän korpikampiksilla kompattavaks. Mikset siehi alottaja mää napurin avuks. Siinä ku siehi riskinä tekoset laittasit yhteisseen soppuun, niin ei pilokkos sitten ennää aamukuuvelta ku ois sopivasti muutamaks vuodeks poltettavaa nii jotta autotilli pullistelis muustah iku mersusta...hik on nii. Minulla itelläi on tuta pilikettä vaikkas kui, mutta ku köyhät ei osta. Ja minä en alinintoloilla myy. Naapurin mummonmökkiin, sinne kolemen kuluman taakse, olen näit kyllä antanna ilimaseks, vaikken silleensä muuten tuukkaa. Kahvit vain juuaan. - Onkipekke
Suomalaesella pittää olla tilloo ölähellä. Hullukshan siinä tulloo helekutti jossae kerrostalokommuunissa. Semmonen asumapaekka pittää miehellä olla jotta uamulla voep porttaelta kusta kaekessa raahassa ja haistellaa ilimmoo ja piertä rämmäyttee piälle. Hellaan tervasta ja keittee kahvit kissauttoo.
Ilimi selevästi persu natsin puuhia nuo pilikkomiset ja pinnoomiset. Ilimota Vatserin suklaatehtaalle vihapilikkojasta heti.
- hähähähhhääää
Suvakkihan se kerrostalokommuunista kommentoi!
- beethooven
Mä sahasin ja pilkoin myös toissa iltana aika myöhään saunapuita jotka toin tullessani kissa ja koira vahtiin jälkipolven omakotitalolle taas vaihteeksi. On nimittäin puulämmiteisessä kiukaassa pikkusen erilaiset makoisat ja kosteat löylyt kuin kuivassa perus-sähköllä toimivassa kiukaassa. Öky-naapuritkin olivat hiiren hiljaa vanhan gonamiehen pistäessä komiasti sirkkelit laulamahan ja kirveen heilumahan.
- vieläpalaapuu
Uusi vuoden päästä voimaan tuleva paskalaki ajaa viimeisetkin syrjäkylän asukkaat mökeistään taajamien asukkaiksi. Monellakaan ei ole useita tuhansia euroja laittaa kyseisten järjestelmien tekoon ja sitten vielä tiedotusvälineissä toitotetaan,että maaseudun kiinteistöillä on arvo nolla.
- selvää.tekstiä
Ympäristöministeriö on tutkinut Kuusamon yksinään elävien mummojen paskahuussit hyvin tarkkaan ja todennut, että ne ovat suurin uhka Itämeren saastumiselle. Mummon kokkareet kulkeutuvat huusseista muutamassa viikossa satojen kilometrien matkan keskelle Itämerta ja sieltä edelleen Pohjanmereen, jolloin koko Atlantti on vaarassa tuhoutua.
Nyt on todellakin jo kiire asentaa mummon huussiin kymmenien tuhansien eurojen suodattimet ja hajottimet vahinkoja ehkäisemään. - meret.säästyy
Olisko viisasta rakentaa sementistä patovallit mummojen paskahuusien ympärille, ja piikkimatot vallin ulkopuolelle jos ne paskakokkareet lähtee liikkeelle niin jää piikkimattoon kiinni! Paskapallot voisi kuivattaa ja myydä golfkentille uusiokäyttöön golpalloina!
- hyvä.ehdotus
Tuota voisi yrittää. Bunkkerissa pitää olla viisi metriä korkeat betonisenät ja lattia sekä seinät pitää olla ainakin metriä paksut, jotta mummon voi käyttää huussia seuraavat sata vuotta. Näin Atlantti ja jopa Tyynivaltameri pelastuvat.
- jääseurantaan
Laivat plöräyttää keikkansa aikana muutamia satoja tonneja jätettä mereen ja maajussit linkoaa lietettä mummon paskahuussin viereiselle pellolle tonneittain. Voittaakohan mummon nokare taistelun kilpailusta luonnon saastuttamisesta?
- kaikki.pois.mummolta
Laivoja ja maajussia ei voi rangaista, mutta mummoa lainsuojattomana voi.
- karhun.kadoin.kurkkuun
Tämä sama aloittaja tehtailee nyt ilmeisesti tämän tyylin satuja päästään. Äsken metelöivästä metsästä huolimatta vuokramökistäsi uskaltanut lähteä sieneen. Aloitus kyllä poustettiin jostain syystä. Nyt ei satusi mene enää läpi. Keksi jotain parempaa ja suorita se korkeamman ammattivirkamiehen tutkinto. Oletkohan myös se väsynyt naapuri?
Metsässä voi olla vielä 50- 60 luvulta peräisin olevia laidunpiikkilankoja. Siellä voi olla karhunpaskaakin mihin liukastua. Ihmiselle on annettu kaksi silmää sitä varten, että katsoo mihin kävelee. - länsman
Tämän laillisuus- ja sääntöbuumin vallitessa kannattaa pitää mielessään myös että karjan päästäminen rata-alueelle on ehdottomasti kielletty, siksi hilojen ja veräjien auki jättäminen rangaistaan sakolla. Myöskin kannattaa palauttaa mieleensä että spotta ej på golvet!
Näillä lieksassa pärjääkin jo pitkälle... - pelokaskin
Saako savupiipusta tulla enää savua ja saako sakot jos uunin sytyttää altapäin,en tarkoita että alapohjasta,vai onko pakko puiden päältä yrittää päästä tulille.
- MaailmanParantajaKimmo
Sakot tulee jos sateliitti on kohdalla kuvaamassa ja lähettää viesti EU:lle ja Kimmo Tiilikaiselle! Kimmo selittää suu vinossa " meidän on oltava edelläkävijöitä maailman pelastamisessa, maksoi mitä makso, vaikka työntäköön Venäjä suomenlahden paskaa täyteen, mutta niitä uuneja ei sytytellä miten sattuu tai minä tulen ja sytytän se mökin yläpohjasta tuleen, palaa paremmin eikä saastuta!
- neuvonmielelläni
Puut on säilytettävä riittävän matkan päästä talosta. Turvallisinta on pitää niitä naapurin tontilla.
- ibsfdkj
Saako naapurin tontille rakentaa liiterin?
- huijattavat
Suomen nämä saasteista höpöttäjät on EU-n juoksupoikia viherpiipertäjien avustuksella ja kiristävät vielä määräyksiä sovituista tänne Suomen olosuhteisiin. Suomen saasteet on kuin itikan pissi itämeressä.
- kuspiät.touhuaa
Nyt on kaikenhuippu nuo vhreänpuolueen pissipäät, ne vastustaa dieselveron poistoa! Koko puolue pitäisi lopettaa, niillä on niin utopistista politiikkaa ja ne on sairaita vouhottajia kaikki!
- tiet.puusta
Naapurimaan puusavottaa ja metsäautotientekoa! Loppusi Suomessakin Thaimaalaisten marjaralli jos olisi tuommoiset tiet salolla!
https://www.youtube.com/watch?v=l1B4mkTRgaw
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412338Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101828Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671597Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801255- 631164
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171128TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161028Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891014Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42864- 70852