öljyn kulutus

vexsi66

moi kertokaapa kokemuksistanne passat 2,0 2002 öljynkulutuksesta,itsellä vie noin 1600klm ajettu noi puolitraa öljyä 5w-40 mobil onko liikaa,kun olen kuullut että jotkut samanlaiset autot vie paljon enemmän autollani ajettu 224000klm

12

403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petuliini

Ajettu rapiat 150 000. Vm. -11. Öljyä kuluu noin litra/30 000 km. Kerran lisään huoltovälillä. Dieselmoottori kysessä.

• liikaavie

kertoko myyjä kulutuksesta.korjaus on sen vastuulla

• roskapostiakin

Ei kyllä onnistunut moottori tarvitse öljynlisäystä vaihdon välillä . Kuluneisuus tietenkin ajanmyötä tuo kulutusta mutta lisäystarve ennen alarajaa ?

• kusetus.firma

Mulla kulutti uusi Polo GTI 15 litraa 30 tkm huoltovälillä Long Life öljyillä, oli kuulemma ihan tehtaan sallimissa rajoissa. Mietin vaan, että miksi on kehitetty erikseen Long Life öljyt pitkiin huoltoväleihin, kun koko moottorin 3,6 litran öljymäärä vaihtuu moneen kertaan huoltovälin aikana.

Kulutus oli 0,5 litraa / 1000 km ja ihan uudesta alkaen, myin pois kun takuu päättyi. Moottori oli mennyt uudella omistajalla koko ajan huonommaksi nopeaan tahtiin, 88 tkm ajettuna kulutti jo 2,21 litraa / 1000 km, Airportin korjaamo suositteli huohotinletkun vaihtoa, letkun hinta 50 euroa, uusi moottori maksaisi 9000 euroa ja asennuksineen vähän päälle.

Arvaatte varmaan miksei näitä korjata takuuseen.

• Huohotinjookylläheh

Ajatko vielä volsulla, jos ajat, niin voit miettiä, mitä mieltä olen asiasta.

• vexsi66

Joo pensa kone on ja lisäsin öljyä piirun yli puolenvälin min-maximin,koska reissuun lähdössä,olen kumminki kuullut että jotku vähemmän ajetutkin vie n ,litran tuhanteen kilsaan!

• tmkertoiVWskodaöljyt

ÖLJYNKULUTUS
      KULUTTAAKO AUTOSI ÖLJYÄ? ONKO ÖLJYN LISÄÄMINEN LIIANKIN TUTTUA? MOOTTORIN ÖLJYNKULUTUS KURIIN SEINÄJOEN MOOTTORIHIOMOLLA!

Moottorin liiallinen öljynkulutus on kiusallinen vaiva. Öljyn palaminen voi myös aiheuttaa moottorivaurion tai muiden osien hajoamisen. Audin ja Vw 1.8 ja 2.0 TFSI moottorit ovat hyvinkin tunnettuja tästä vaivasta.

lainattu Seinäjoen moottorihiomo sivuilta

• lueVWaudiskodatieto

TM seuraa turvavoiden korjausta kun löysi vian

seuraako myös todettua suunnitteluvirhettä eli VW konsernin öljynsyöntiä?

TM 19/2017

• paras19tdi

Olematon ainakin 1.9 tdi:ssä, öljynvaihto välillä ( 10 000km), ei tarvitse lisäillä, ja ei kuluta öljyä, ajettu vaivaset 434 650 km, ja varman tuntuinen vehje on vielä, kulutuskaan hirveä ole, viimeksi matka-ajossa mitattu 4,88 litraa/ 100 kilsaa, ja vuosimalli 2003.

• daspaska

eihän se öljynkulutus koskekaan noin vanhaa volkkaria vika on 2008-2013 vuoden malleissa, tuon ikäisessä häviää jo pellit ympäriltä.ps kuka torvi vaihtaa öljyjä 10 000km välein

• puhtaillaöljyillä

10tkm öljynvaihto on järkevin. Moottori kuluu vähiten puhtaalla öljyllä.

Nykyisissä autoissa vielä tärkeämpää.

Vaihdan itse aina kerran vuoteen n 10-12tkm . Uudehko auto alle 50tkm ajettu

• Anonyymi

Öljyrenkaat ovat siis hyvin karstaiset naftalla liotella kakka poijes.👩‍🔧

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1269
    2. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1057
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      61
      1010
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      969
    5. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      943
    6. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      143
      921
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      846
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      771
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      695
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      694
    Aihe