Hei,
Minulla todettiin ja tähystysleikattiin endometrioosi 6v sitten 24 vuotiaana. Sen jälkeen olen lääkityksenä syönyt e-pillereitä 3-4kk putkeen ja viikon tauko. Tämän 6v aikana olen lihonut 10kg, erosin 1.vuotena, en tunne syvää kiinnostusta enää ketään miehiä kohtaan, halut on poissa.... Lääkärit eivät ole ottaneet tosissaan koska en VIELÄ ole ylipainoinen ja haluttomuus on niin monisyinen juttu etteivät ole osanneet sanoa siihen mitään. He sanovat ettei ole vaihtoehtoja kuin loppuelämä syödä näitä pillereitä näin tai kokeilla kierukkaa (hormoni/kupari?) jota pelkään kauheasti. Tätä tautia pitää hoitaa kuitenkin jollain tapaa.
Tuntuu niin surulliselta etten pysty alkaa seurustelemaan haluttomuuteni takia, olisi kiva löytää mies nyt kun vielä on nuorehko ja nätti, ikää tulee koko ajan. Olen kokeillut tapailua mutta seksi on väkistä pakkopullaa,ei tunnu missään kohtaa yhtään hyvältä kun halut on 0, niin en jaksa semmoista lopun elämän että annan miehelle luvan käyttää minua seksilelunaan säännöllisesti vasten omaa tahtoani... Alkoholi auttaa ettei tunnu niin pahalta,mutta sitä kun ei kannata tavaksi ottaa!
Onko teillä toisilla ollut mitään samankaltaista ja oletteko jotenkin löytäneet ratkaisun..? E-pillerimerkin vaihtoa kokeilin kerran (lääkäri ei sitä suositellut,päinvastoin sanoi ettei siinä mitään ideaa ole mutta vaadin). No ei ole mtn vaikutusta ollut.
Tai tiedättekö jonkun hyvän lääkärin joka ymmärtäisi tätä tautia paremmin ja olisi halukas auttamaan?
Endometrioosi - lihominen ja haluttomuus
Epätoivoinen
1
503
Vastaukset
- Epätoivoinen
(Jatkoa)
Niin ja lihomiseni tulee siitä että ruokahalu on nykyään pohjaton, ei tule kylläinen olo ollenkaan, tekee vaan mieli lisää ja lisää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi355255Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan2875104Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä634505Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"
Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos692435Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon
Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt471877Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu281824Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont241782Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä
Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi801728Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!
Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva161672- 1051496