Mitä sinä pelkäät rakkaudessa

Anonyymius

Ajattelin kysyä näin anonyymipalstalla.

Minä pelkään tunnetasolla hylkäämistä. Sitä että rakas ihminen ei välitä.

31

1151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näinon

      Ettei kohdatakaan.

    • urbaanilegenda

      En usko rakkauteen.

    • UhkaOlemassa

      Tunteettomuus ja kylmä suhtautuminen toiseen, jätetään toinen yksin tuntemuksineen? Kun ei tiedä, vain mennyt itsellä päällimmäisenä mielessä? Kohtaamisia toivoisi enemmän, nyt kun ei näe ja koe niin pelkona päällimmäisenä on, olenko yksin tuntemuksieni kanssa?

      • UhkaOlemassa

        Herkkyyttä voi olla ollut ilmassa ja jonkinlainen puolustusmekanismi voinut kärjistää tilannetta, tämäkin vain olettamus, kun ei toista tunne. säikähtänyt olen molemmilla kerroilla, jotain ristiriitaa tuntenut kans jälkeenpäin. Toiselta toivoisin jonkinmoista vastaantuloa, vaikka en ole ollut kovin helposti lähestyttävä näiden aiempien kokemusten johdosta.

        Ilmeisesti kaikki vaikuttaa kaikkeen, vaikkei haluaisi? Toivon uusia mahdollisuuksia itselle, jos vain on mahdollista? Mielessä olet ja haluaisin enemmän, jos vain hänelle käy tällainen? Terveyskin meinaa jo brakaa, johtuuko tästä vai onko jotain muuta... labranäytteet on jo annettu.


      • menetettymahdollisuus

        Koetko, että olet suhtautunut toiseen tunteettomasti ja kylmästi ja jätit sitten hänet yksin tuntemuksineen? Minulle jäi tuollainen tunne kohtaamisista erään naisen kanssa. Puolustusmekanismit tulivat päälle varmaan molemmilla ja jäi ristiriitainen tunne koko hommasta. Minulle jäi vain avoimia kysymyksiä, joiden vastauksia voin vain arvailla.. Olen miettinyt lähestymistä uudelleen, mutta niiden aiempien kokemusten pohtiminen laittaa jarruja asialle. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Minäkin toivoisin uusia mahdollisuuksia, mutta ei niitä taida enää tulla..


      • UhkaOlemassa
        menetettymahdollisuus kirjoitti:

        Koetko, että olet suhtautunut toiseen tunteettomasti ja kylmästi ja jätit sitten hänet yksin tuntemuksineen? Minulle jäi tuollainen tunne kohtaamisista erään naisen kanssa. Puolustusmekanismit tulivat päälle varmaan molemmilla ja jäi ristiriitainen tunne koko hommasta. Minulle jäi vain avoimia kysymyksiä, joiden vastauksia voin vain arvailla.. Olen miettinyt lähestymistä uudelleen, mutta niiden aiempien kokemusten pohtiminen laittaa jarruja asialle. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Minäkin toivoisin uusia mahdollisuuksia, mutta ei niitä taida enää tulla..

        Koen olleeni liikaa tunteella mukana aluksi, joka pohjautui olettamuksiin, kun oli pientä flirttiä ja katseiden vaihtoa välillämme. Aikaa kului ja sattumalta sain hänen nimitiedot tietooni ja lopulta rohkenin lähestyä varovasti txtviestein, olettaen, et toinen olisi samoilla tuntemuksilla liikkeellä? Sainkin sit häneltä aika kylmää kyytiä uhkailuineen. Kylmetin hetkeksi itseni, kunnes taas oli jonkinlaista peliä välillämme, rohkaistuin uudelleen ja sama toistui toistamiseen.

        Kohtaamiset olleet tässä välissä ja jälkeen minun osalta viileämpiä, toki olin alkujaankin varovainen häntä kohtaan, kun koin hänet paljon nuoremmaksi ym. Luottamus ollut kateissa, et miksi tilanne vaikuttaa niin ristiriitaiselta ja osin vaikealtakin? Siltikin elättelen vielä toivoa, et yhteinen sävel löytyisi välillämme? Aika näyttää, kuinka käy, välillä on uskoa ja välillä ei?


    • Tooperi

      Ei se ollut syy että hylkäsin sinut eeten olisi sinusta välittänyt. Minut oli hylätty aiemmin, enkä uskonut siihen, mitä sinä olisit sanonut

    • jotainmuitajuttuja

      En pelkää rakkaudessa mitään. Minun on vaan turha tuntea ketään kohtaan mitään.

    • tuttutunne

      Tunteiden yksipuolisuutta..

    • Eniten pelkään että kaivattuni rakastaisi minua. Hajoaisin miljooniksi sirpaleiksi jos hän haluaisi minut.

      • Tuohan olisi ihan järkyttävä tilanne.


      • Kyllä se on sellaisessa tilanteessa jossa minä olen. Se olisi lähinnä maailmanloppu.


      • Pirpanainen kirjoitti:

        Kyllä se on sellaisessa tilanteessa jossa minä olen. Se olisi lähinnä maailmanloppu.

        Aika erikoinen tilanne.

        En uskalla kysyä miten, vaikka kiinnostaakin.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Aika erikoinen tilanne.

        En uskalla kysyä miten, vaikka kiinnostaakin.

        Joutuisin luopumaan kaikesta hänen takiaan. Ihan koko elämän skaalasta ja se on liikaa vaadittu. Olen liian kiltti ja rehellinen muuhun.


    • Rakkautta on monenlaista, ja itsessään se on mielestäni pelkästään positiivinen tunne. En keksi siitä mitään negatiivista enkä koe sitä pelottavana.

      Mietin olisiko tässä avauksessa tarkoitettu parisuhdetta? Parisuhteeseen heittäytymisessä on omat riskinsä, siinä tavallaan otetaan tietoinen riski luottaa toiseen ihmiseen vaikkei millään tavalla voida olla varmoja siitä että toinen on luottamuksen arvoinen.

      • Päpökjhg

        Komppaan ajatustasi. Ei rakkaudessa pelättävää ole. Usein ihmiset sekoittavat pelkänsä halunsa ja toiveensa rakkaudeksi. Mikä mutkistaa sitä parisuhde ajatusta.

        Puhut luottamuksesta parisuhde kuvioita ajatellessa, siihen sisältyy myös käsite toisen kunnioittavasta kohtelusta.

        Toisinaan ihmettelen, että on ihmisiä jotka rikkovat molempaa kohtaa ihmistä kohtaan ja silti luulevat että heidän pitäisi saada ihminen parisuhteeseen valheellisuuden maski päässään. Uskotellen että heidän tekonsa ihmistä kohtaan ei ole väärin jos teeskentelevät kovasti itse olevansa vahvasti halukkaita "rakkaudelliseen" suhteeseen, mikä varmaan on mahdoton ajatus.

        Usein tuon tyyppisillä on sitten kuvitelma että jos heille ei olla suopeita, se johtuisi toisten omista vaikeuksista, rakkauden edessä. Kun torjuu, työntää ihmisen edestään pois tavoitteessaan. Kun eivät ole riittäviä. Eivätkä usko sitä, alkaa vain vääntäminen muille, tuolla on jotain.

        En ymmärrä miten sairaita ilmentymiä ihmiset voi ilmentää ja silti kuvitella että heidän teoillaan ei ole merkitystä, kunhan laittaa 😍


      • Päpökjhg kirjoitti:

        Komppaan ajatustasi. Ei rakkaudessa pelättävää ole. Usein ihmiset sekoittavat pelkänsä halunsa ja toiveensa rakkaudeksi. Mikä mutkistaa sitä parisuhde ajatusta.

        Puhut luottamuksesta parisuhde kuvioita ajatellessa, siihen sisältyy myös käsite toisen kunnioittavasta kohtelusta.

        Toisinaan ihmettelen, että on ihmisiä jotka rikkovat molempaa kohtaa ihmistä kohtaan ja silti luulevat että heidän pitäisi saada ihminen parisuhteeseen valheellisuuden maski päässään. Uskotellen että heidän tekonsa ihmistä kohtaan ei ole väärin jos teeskentelevät kovasti itse olevansa vahvasti halukkaita "rakkaudelliseen" suhteeseen, mikä varmaan on mahdoton ajatus.

        Usein tuon tyyppisillä on sitten kuvitelma että jos heille ei olla suopeita, se johtuisi toisten omista vaikeuksista, rakkauden edessä. Kun torjuu, työntää ihmisen edestään pois tavoitteessaan. Kun eivät ole riittäviä. Eivätkä usko sitä, alkaa vain vääntäminen muille, tuolla on jotain.

        En ymmärrä miten sairaita ilmentymiä ihmiset voi ilmentää ja silti kuvitella että heidän teoillaan ei ole merkitystä, kunhan laittaa 😍

        Toisen kunnioittaminen on kaiken lähtökohta, ilman sitä on vaikea uskoa että suhteen onnistumisella olisi mitään edellytyksiä.

        Parisuhde perustuu kahden ihmisen yhteiseen päätökseen rakentaa yhteisesti sovittujen sääntöjen mukainen suhde. Useimmitenhan tuo parisuhde noudattelee tiettyä kulttuurillemme ominaista parisuhteen kaavaa, mutta yhteisellä päätöksellä voidaan täsmentää joitakin osa-alueita. Sopimus on luonteeltaan velvoittava, mutta sen noudattamista ei ole mahdollista mitenkään valvoa. Em. syistä johtuen on luontevaa olettaa, että kumppaniinsa kunnioittavasti suhtautuva henkilö on luotettavampi sopimuskumppani kuin toista epäkunnioittavasti kohteleva.


      • Kiteytys
        Palstamäki kirjoitti:

        Toisen kunnioittaminen on kaiken lähtökohta, ilman sitä on vaikea uskoa että suhteen onnistumisella olisi mitään edellytyksiä.

        Parisuhde perustuu kahden ihmisen yhteiseen päätökseen rakentaa yhteisesti sovittujen sääntöjen mukainen suhde. Useimmitenhan tuo parisuhde noudattelee tiettyä kulttuurillemme ominaista parisuhteen kaavaa, mutta yhteisellä päätöksellä voidaan täsmentää joitakin osa-alueita. Sopimus on luonteeltaan velvoittava, mutta sen noudattamista ei ole mahdollista mitenkään valvoa. Em. syistä johtuen on luontevaa olettaa, että kumppaniinsa kunnioittavasti suhtautuva henkilö on luotettavampi sopimuskumppani kuin toista epäkunnioittavasti kohteleva.

        Siinähän se oli.


    • näinsinut

      Hän ei ollut vielä valmis? Uskoisin. Voisiko olla pelkoa tunteita kohtaan tai itsetunnossa jotain. Hän saa kasvaa itsekseen, tietenkin on välillä hyvä kokeilla rajojaan. Lisää luottamusta kun hän saa niin rakkaus voi alkaa kukoistamaan.

      • Äpåkkoklp

        Kuinka monta kukkataimenta olet istuttanut ja kuka niistä on se rakkain? Se joka säilyy. Muista puhua lempeästi, idut kasvavat nopeammin.

        Yksi eläkkeelle siirtyvä suurpohatta halusi saaja jatkajan, hän antoi kaikille idun, josta olisi kasvava kaunis kukka, siemenet eivät kuitenkaan näyttäneen tuottavan tulosta vaikka kuinka yrittivät huolehtia. Pohatta kutsui luokseen ja pyysi nähdä mihin tuloksiin oluvat päässeen, toinen oli mennyt ostamaan kukkakaupasta uuden kukan ja esitteli sitä, toinen toi tyhjän kukkaruukun.

        Se kuka toi tyhjän kukkaruukun voitti, miksi? Koska siemenet oli kuolleita alunperin ja pohatta testasi rehellisyyttä.


      • Tykkäsin
        Äpåkkoklp kirjoitti:

        Kuinka monta kukkataimenta olet istuttanut ja kuka niistä on se rakkain? Se joka säilyy. Muista puhua lempeästi, idut kasvavat nopeammin.

        Yksi eläkkeelle siirtyvä suurpohatta halusi saaja jatkajan, hän antoi kaikille idun, josta olisi kasvava kaunis kukka, siemenet eivät kuitenkaan näyttäneen tuottavan tulosta vaikka kuinka yrittivät huolehtia. Pohatta kutsui luokseen ja pyysi nähdä mihin tuloksiin oluvat päässeen, toinen oli mennyt ostamaan kukkakaupasta uuden kukan ja esitteli sitä, toinen toi tyhjän kukkaruukun.

        Se kuka toi tyhjän kukkaruukun voitti, miksi? Koska siemenet oli kuolleita alunperin ja pohatta testasi rehellisyyttä.

        Vau hieno tarina


      • menemaanalle
        Äpåkkoklp kirjoitti:

        Kuinka monta kukkataimenta olet istuttanut ja kuka niistä on se rakkain? Se joka säilyy. Muista puhua lempeästi, idut kasvavat nopeammin.

        Yksi eläkkeelle siirtyvä suurpohatta halusi saaja jatkajan, hän antoi kaikille idun, josta olisi kasvava kaunis kukka, siemenet eivät kuitenkaan näyttäneen tuottavan tulosta vaikka kuinka yrittivät huolehtia. Pohatta kutsui luokseen ja pyysi nähdä mihin tuloksiin oluvat päässeen, toinen oli mennyt ostamaan kukkakaupasta uuden kukan ja esitteli sitä, toinen toi tyhjän kukkaruukun.

        Se kuka toi tyhjän kukkaruukun voitti, miksi? Koska siemenet oli kuolleita alunperin ja pohatta testasi rehellisyyttä.

        Turhaa huuhaata, samaa sontaa mitä muutenkin tänne suollat! Olet eläin et ansaitse elää!


      • Rääkkääkssää
        menemaanalle kirjoitti:

        Turhaa huuhaata, samaa sontaa mitä muutenkin tänne suollat! Olet eläin et ansaitse elää!

        Soitan eläintensuojeluvirastoon, jos et rauhoita. Eläinrääkkääjä!

        Aktivistit tulevat pelastamaan. Kyllä yksi eläin aina ihmiselon voittaa.


    • sielunkartta

      pelkäsin vuosia rakastaa ja tulla rakastetuksi.olen tehnyt töitä itseni kanssa jotta saisin kokea uudelleen rakkauden voiman.se oli minulla ikään kuin pimennossa kuitenkin jossain sisimmässäni uskoin siihen ja annoin mahdollisuuden..haluan kasvaa tässä asiassa. vaikka pelottaakin välillä..se kipu on muisto jostakin todella kaukaa jonka haluan unohtaa.se tekee todella yksinäiseksi ja surulliseksi- tässä hetkessä toivoisin kovasti että tunteeni saisivat jonakin päivänä vastakaikua <3 olen todella voimakkaasti ihastunut ja haluaisin rakastua,,heittäytyä siihen :)ja vaikka näin ei kävisi tiedän selviäväni..koska tälläkin on jokin tarkoituksensa

      • Öhöm_Laulaa_Lintunen

        Öhöm "sielunkartta" mitenhän tuo nyt menikään?


    • erilainenomaehtoinen

      En mitään. Olen saanut sitä riittävästi, eikä mun elämänilo ole siitä kiinni rakastaako joku mua. Ilman ihmissuhteita voi olla hyvin onnellinen, sitä eivät vaan monet tunnu ymmärtävän.

      • kaksinparempi

        Mitä sinä tällä palstalla sitten teet????? Juurihan sanot ettet tarvitse ketään. Koetko muka ikävää itseäsi kohtaan vai miksi olet tänne etsiytynyt?

        Yksin ei ole koskaan niin hyvä kuin kaksin, silloin kun löytyy ihminen josta välität ja joka välittää sinusta. Tämä on totuus ja se ei muutu siitä miksikään. Ihmiskunta on itsessään todiste tästä.


    • Kaksoisliekki

      Kaikkea, haluaisin jakaa rakkauteni vain yhdelle ja siitäpä soppa syntyy.
      Jo alkuunkin en voi hyppiä kukasta kukkaan etsimässä sitä oikeaa kun haluan vain yhden, ja kun hän sitten kaiken viivyttelyn jälkeen ehkä löytyy niin haluaisin hänen olevan samalla linjalla että vain me.

    • tituitio

      Sitä, että luotan ja olen uskollinen, mutta toinen käyttää luottamustani ja uskollisuuttani väärin palvellakseen vain omia navan alapuolisia himojaan.

    • chameleon1

      en voisi enää koskaan kuluttaa voimiani rakkauden etsimiseen’ se on syönyt minut joskus’ enkä enää anna sille valtaa’ olen jotunut pettymään niin monta kertaa elämäni aikani ystäviin’ ihastumisiin’ kaikkiin muihin ihmisiin’ joten päätin etten halua tutusta enää yhteenkään toiseen ja vähiten vastapuoleen’ joka voisi olla se pahin uhka itselleni’ voisin rakastua ja taas menettään kaiken ja rikkoutua syvältä sielustani’ en tee sitä enää koskaan’ päätös jättää kaikki taakseen ja elää vain omaa elämää oli paras ratkaisu’ mitä olen tehnyt ja onnellinen siitä’ nykyään tahallaan häädän ihmiset pois luotani’ siksi etten saa taas lisää pettymyksiä’ jos joku lähestyy minua niin laitan vihat hänen päälleen’ se on pienempi paha kuin satuttaa itseään pettymyksen takia’ jos voisin valita jotain’ olen yksilö enkä ole siitä ylpeä’ mutta en myöskään voi muuksi muuttua’’’

      ps’ jos voisin jotain muuttaa elämästäni’ niin toivoisin etten olisi koskaan elämäni aikana rakastunut’’’

    • PosttraumaattinenStressi

      Tuntuu että monen palstalaisen ongelma on kokemattomuus...

      Mulla ongelmana on liika kokemus.
      Tieto lisää tuskaa. Sanotaan.

      En varsinaisesti pelkää rakkautta mutta lyön jarrut päälle heti jos havaitsen menneiden suhteitteni kaltaisia merkkejä.

      Monet täällä luulee että pahinta on yksipuoliset tunteet. Ei ole.

      Pahinta on kun tunteet molemminpuolisia mutta rakkaus on kieroutunutta riippuvuutta. Suhteessa on petosta, väkivaltaa, haukkumista. Lennät päin pöytiä milloin mistäkin ” vihjeestä” että olet muka käynyt vieraissa. Vihje voi olla uusi vaate. Nimittäin kuulemma netissä sanotaan että vihje uskottomuudesta on ulkonäköön panostus ja uusien vaatteiden osto.

      Olet huora milloin minkäkin syyn takia.

      Ja sulle kerrotaan jatkuvasti miten toinen nainen on parempi ja sen luona käytiin yökylässä.

      Mutta erota ei saa. Silloin jos sen sanan sanoo niin puukko nousee pöydältä selkääni vasten. Häntä ei jätetä.

      Edellisistä suhteista valehdellaan. Kerrotaan miten kaikki exät sekoja. Itsessä ei mitään vikaa missään asiassa. Existä kerrotaan valeita kunnes hiljakseen sinulle alkaa selviään että tarinan pahis ei olekaan ex, vaan seurustelet tarinan pahiksen kanssa. Hän on se pettäjä. Hän on se narsisti! Hän on se valehtelija! Hän on tehnyt ne kaikki mitä väitti toisen tehneen!

      Tunnet itsesi huijatuksi suhteeseen josta et pääse pois ilman henkesi uhkaa !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      305
      3457
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      244
      1905
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      96
      1393
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1323
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1223
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1143
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      966
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      894
    Aihe