Rastoista?! Apua

pian(ko) rastapää

Minä olen ehkä laittamassa rastat päähäni (olen naispuolinen), mutta en oikein tiedä miten niitä hoidetaan. onko se vaivalloista hoitoa ja mitä minun muutenkin kantsii tehdä? Ja miten rastat poistetaan ja meneekö hiukset aivan pilalle? Kuinka paljon tälläinen homma edes maksaa? siis jos vain voitte, kertokaa kaikki asiat/kokemukset rastoista!! Kiitos

19

4436

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anuzu

      ei kannata! mä kerron kokemuksen:

      No, mun serkun kamulla oli rastat ja ku se työnsi sormen pää nahkaan ni siellä oli pari senttii hilsettä ja saattaa tulla täitä ja kaikkee paskaa, koska niitä ei saa pestä ku muuten ne lähtee pois. Jos haluu rastat pois ni mun mielest pitää leikata hiukset suunnillee kokonaa pois. Mutta jos haluut rastat ni voithan ottaa.. ne on kyllä tosi coolit. :) en tiiä hintoi tai mitää.. :)

      • Pera

        Naisen/tytön päässä rastat lähes ovat kauheinta, epäseksikkäintä ja törkeimmän näköistä mitä voi olla.























































        Älä siis ota niitä...


      • Janzku
        Pera kirjoitti:

        Naisen/tytön päässä rastat lähes ovat kauheinta, epäseksikkäintä ja törkeimmän näköistä mitä voi olla.























































        Älä siis ota niitä...

        Ei sovi mun mielest muijille! mein lukios on yks ihana poitsu,sil on rastat ja sille ne sopii.. sit miun kaverin isoveljel on rastat.sillekii ne sopii.. must rastat sopii jätkille!!! itse ajattelin yks kerta hankkii rastat ku muutamat tyypit sai mut järkiini!!! olen peran kanssa samaa mieltä. EI RASTOJA NAISILLE!


      • Kielo
        Janzku kirjoitti:

        Ei sovi mun mielest muijille! mein lukios on yks ihana poitsu,sil on rastat ja sille ne sopii.. sit miun kaverin isoveljel on rastat.sillekii ne sopii.. must rastat sopii jätkille!!! itse ajattelin yks kerta hankkii rastat ku muutamat tyypit sai mut järkiini!!! olen peran kanssa samaa mieltä. EI RASTOJA NAISILLE!

        epäseksikkäintä mitä naisella voi olla on hiukset!rastat nyt on ainoo hiusmuoto mikä vielä menee mutta kaljut naiset on naisia isolla N:llä!!!


      • lilja

        ...on varmasti ollut yököttävä, jos ei ole pessyt tukkaansa... HYI SAASTA!
        Itse pistin rastat neljännellä, ja leikkasin ne kuudennella pois, kun alkoi olla uintireenejä 7 kertaa viikossa ja hiukset ei kunnolla kerenneet kuivua välissä :) MUTTA PITÄÄ NE PESTÄ!!!
        Rastat on kivat :) Niitä vaan pitää hoitaa... eikä vaan roikkua päässä....
        YÄK sun serkkus kaveria.


      • Anonyymi

        rastoja saa pestä. riippuu onko ne itse oostettu ja laitettu.


    • Zara

      Joo, mulla oli rastat tossa pari vuotta sitten ja mä pidin niitä hieman yli vuoden :) Semmoset tummanruskeat, tosi söpöt :) Pestä sai shampoolla aivan normaalisti, mutta hoitoainetta ei tarvinnut käyttää tietenkään :) Koska hiuksia ei harjata päänahka saattaa mennä huonompaan kuntoon kuten ton yhen kirjoittajan serkulla, mutta se johtui van siitä ettei hän osannut hoitaa niitä. Mitään punkkeja sinne ei kuitenkaan pesiydy! Mulla pysyi pää ihan siistinä kun käytin vielä sellaista päänahan hoitoainetta jota saa kampaamoista.

      rastoja hoidetaan pääosin vahalla. Eli vaikka kerran viikossa vahaat rastat, jokaisen erikseen pyörittelemällä niitä sormissa. Rastojen erottelu ja pyörittely on muutenkin tärkeää ja voit ottaa vaikka tavaksi, että aina kun katsot telkkaria niin käyt samalla rastat läpi ja erottelet ne toisistaan ja pyörittelet niitä. Tämä autaa siihen että ne pysyvät erillisinä ja rastoilla. Hoito on siis varsin simppeliä, jos vertaa pitkien hiuksien kihartamiseen ja kampauksien tekemiseen ja lakalla leikkimiseen (kokemusta on!)

      Se ikävä puoli on että varsinkin hyvin hoidetut rastat saa pois vaan leikkaamalla..No mutta äkkiä hiukset taas kasvaa, mullakin taas tuuhea ponnari :)

      rastojen tekeminen kesti tuskallisen kauan ja se repiminen ja riuhtominen ja monien permiksien jälkeen pää oli aivan tulessa, mutta oli se sen arvoista :) Mun rastat (melkein olkapäille) maksoivat Stadin keskustassa 950 mk ja sit puolivuotishoito oli 500 mk, eli siinä tehtiin juuret uudestaan ja halkaistiin muutama paksuuntunut rasta.

      Mukavat ne olivat ja hausk piristys, mutta kaikkeen kyllästyy, rastoihin aivan samalla tavalla kuin muihinkin kampauksiin :)

      Sain muuten miespuolisilta otuksilta paljon käyntikortteja rafloissa ja kommentteja "mä oon aina halunnut itselleni tollasen kauniin rastapäisen tytön") Et suosittelen :D

      • monk_ii

        kuinka paljon rastat vie pituutta?
        ku mä aattelin pistää rastat, ja mun hiukset on jotain olkapäille ja lapaluille asti, niin kuinka pitkät niistä tulis sit rastioina?
        ja onks niitä rastoja erilaisia, ett mitkä on parempia/huonompia? ja sit viel, ett pysyykö tekorastat (esim. morticiasta tai blackgroupista ostetut) hyvin mukana, vai irtoileeko ne? :D

        oon myös lukenu jotain, ett joillain pänahka rupee hilseilee ja kutisee, ja joihinki kohille tulee kaljuja kohtia, ku hiukset lähtee. eikai se oo totta? kiitos, jos osaisit vastata näihin :)


    • Kielo

      ei kuule kannata hankkia sellaisia kampaajarastoja,onhan ne siistimmän näköiset mutta mun mielestä ne on törkeet jos ei oo ite tehty.ja kyllä hiukset menee aika lailla lyhyeks ku rastat poistetaan,kun ei niitä pois saa muuten kuin leikkaamalla.
      älä ole trendipelle,tee "aidot" rastat kavereittes kanssa.

    • rasta

      juup...pistäppäs ihmeessä rastat! mikäpäs sen söpömpää, kun kaunis tyttö rastoilla ;) eikä kannata uskoa kaikkia kauhu juttuja täistä yms... mulla on ollu rastat pian kolme vuotta... hyvinä pysyy, kun vaan jaksaa hoitaa! vahoista parhaimpia on mehiläisvaha ja hamppuöljy...jotka myös tuoksuvat ihanilta...ja noitahan ei nyt kannata pestä ihan niin usein, mitä tavallista lettiä, ku kuivuminen kumminkin kestää päivän verran...kampaamoissa muuten myydään sit sellasta hyvää päänahan desinfiointi ainetta, ettei tuu hilsettä! eipäs kait muuta...

    • bubble-bobble.

      Hoito nyt on todella yksinkertaista.
      Siis oikeastaanhan rastoja ei tarvitse/kuulu hoitaa mitenkään. Ainoa huono juttu on, jos alkaa päänahka kuivumaan ja mahdollisesti hilseilemään.. Kokemuksesta sanon että sitä on vaikeampi hoitaa rastapäisenä.
      Aluksi rastat on ihan ok, mutta sitten kun alkaa tulemaan irtohiuksia muttei oo vielä aika uusia rastojaan, on vähän ikävä juttu.
      Juu ja leikattava ne on.. sulla on siinä vaiheessa sen verran huonossa kunnossa hiukset.

      • MinniZ

        Oon pitkään miettiny pitäskö laittaa ja oon tullu siihen tulokseen että mä laitan ne kesällä..Mistä sais halvalla rastat (Oulun seutuvilta?) Mitä mielä ootte rastoista? onko ne aivan karseet vai södet??


      • Plugia
        MinniZ kirjoitti:

        Oon pitkään miettiny pitäskö laittaa ja oon tullu siihen tulokseen että mä laitan ne kesällä..Mistä sais halvalla rastat (Oulun seutuvilta?) Mitä mielä ootte rastoista? onko ne aivan karseet vai södet??

        takkutukka.fissä on muistaakseni jossakin kolossa sellainen paikka josta voi kysellä takuttajia itselleen (esim. ruoka- ja matkustuspalkalla).

        muutenki suosittelen tuota takkuwikiä (http://takkutukka.kapsi.fi/wiki/index.php?title=Etusivu) kaikille rastoja harkitseville.


      • Tuuomaas
        MinniZ kirjoitti:

        Oon pitkään miettiny pitäskö laittaa ja oon tullu siihen tulokseen että mä laitan ne kesällä..Mistä sais halvalla rastat (Oulun seutuvilta?) Mitä mielä ootte rastoista? onko ne aivan karseet vai södet??

        Rastat on ihan älyttömän söpöt tytöillä. Itsekkin haluaisin tekorastat. Kuinka pitkät hiukset pitää olla, että niihin saa kiinnitettyä tekorastat? Nyt hiukseni on 4cm pitkät...


    • kokemusta on

      tossa oli jollain ihan hyviä kommentteja rastojen hoitoon... mutta mä kyllä itse jättäisisin ton shampoon pois, koska ne kaikki sisältävät tänä nykypäivänä aina jotain hiuksia hoitavaa ainetta...ja sitähän rastat ei kaipaa.. vaan sen tilalle suosittelen saippuaa koska se on niin emäksistä että se tuhoaa hiusrakennetta näin auttaen hiusten rastoina pysymistä..(eräs tuttuni en pessyt päätänsä mäntysuovalla jo viisi vuotta ja hyvin on rastat pysynyt). muista välttää kaikkea hiuksia hoitavia aineita... muista aina väännellä ja käännellä rastojasi...

    • kAktuS

      mulla oli rastat ja tykkäsin.hyvii puolii oli esim.et ei tarvinnu harjata hiuksii ja ei tarvinnu aluks pestäkään ku noin kerran tai pari kertaa viikos.eikä tarvinnu mitään suurempii kampauksii kehitellä.se peseminen oli vaan ärsyttävää ku piti pesuvatiin tai johonkin sellaseen vettä laittaa ja siihen laimentaa shampoota, ja siinä pestä hiukset.ja rastat kuivuu tosi hitaasti.sit kun niihin kyllästyy tai menee huonoon kuntoon nehän tottakai pitää leikata..mut mä ainaki tykkäsin ja aion ottaa uudet heti ku nää mun hiukset kasvaa(:

    • hippieh

      Juu tää on tosi vanha topic, mutta vastaanpa silti kun rupes ärsyttämään.

      Ensinnäkin, rastoja ei välttämättä tarvi leikata pois, kun niihin kyllästyy. Se riippuu täysin tekotavasta. Jos rastat on laitettu kampaajalla, ja ne pysyy kasassa permanenttiaineella nii tottakai se vetää hiukset niin huonoon kuntoon että ne pitää leikata, mutta jos ne on tupeerattu rastoiks eikä lisätty mitään ylimäärästä, nii ne voi avata ja leikata vähän kuolleita latvoja pois.

      Toiseks, älkää laittako rastoihin mitään vahaa. Se jää rastan sisälle, ja rasta voi sen takia homehtua.

      Eipä kai muuta. Rastojen teko-ohjeita löytyy youtubesta ihan älyttömästi, mutta muistakaa huolehtia niistä sitte oikein. :)

    • rastapää

      itsellä oli rastat vuoden ajan 12vuotiaana sisko teki ne mulle kun on kampaaja ja ei maksanu mitää mutta se sano että maksaa 50euroo-150euroo kun ottaa rastat kampaamossa ja sit jos ne leikkaa pois niin jotkut kampaamot saattaa ostaa niitä vanhoja rastoja 5euroo-50euroo riippuu taas paikasta ja kunnosta ja ne voi kyllä pestä mutta itse en pessyt silloin rastoja muuta kuin 3 kertaa viikossa ja käytin vain kerran viikossa shampoota ettei jää rastaan homehtumaan ja niitä pitäis vähintaan joka toinen päivä pyöritellä kaikki rastat läpi ettei kasva yhteen ja että pysyy pyöreinä eikä lättänä ja kyllä niitä kannattaa kanssa vahata sen kerran viikostta tai kerran kahessa viikossa ja se kyllä harmittaa kun leikkasin ne pois olin silloin aikalailla mun ihastuksen suosiossa kun oli rastat leikkasin sit pois kun oli niin kuuma kesällä

    • Anonyymi

      jos joku vaan voisi kertoa niin saako rastoja käydä laitattaa kampaajalla 12v

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9726
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2847
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      170
      2634
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1449
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe