Etenkin Marvel - sarjakuvien "henkisenä isänä" ja alkuperäisenä 1960luvun käsikirjoittana tunnettu Stan Lee eli oikealta nimeltään Stanley Martin Lieber on kuollut 95 vuotiaana. 28.12.1922 - 12.11.2018 Lee ehti tehdä mittavan elämäntyön amerikkalaisen sarjakuvan ja etenkin USAssa niin suosittujen supersankareittan kanssa, Lee oli mm.Hulkin, Thorin, Rautamiehen, Hämähäkkimiehen, Daredevilin, Ihmenelosten, Kostajien ja Ryhmä-X:n alkuperäinen käsikirjoittaja, ja hahmojen luoja yhdessä eri piirtäjien kanssa(mm.Steve Ditko ja Jack Kirby). Vielä aivan viime vuosine Lee oli muka mm.USAn suurilla sarjakuvamessuilla, ja teki useita cameo - tyylisiä esiintymisiä Marvel - elokuvissa.
Nähtäväksi jää millainen vaikutus Lee poistumisella on mm.amerikkalaiseen sarjakuvagenreen. Marvel yhtiön elokuvathan elvyttivät pitkän alamäen jälkeen supersankarigenren takaisin jaloilleen, ja Lee oli tämä genren kenties tunnetuin nimi, ja vähintääkin vankka peruspilari, jolla on ollut suuri vaikutus jo useita vuosikymmeniä eläneisiin kaikkein tunnetuimpiin supersankarihahmoihin.
Lepää siis rauhassa Stan Lee !!
Stan Lee in Memoriam
kosminensäde1
0
1094
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664500
- 1053505
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373208Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262628- 472523
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52139- 222014
- 1971913
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3951552Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91418