Miksi asennus ei onnistu?

Raspberrypiiii

Yritän asentaa MagiMirrorin Raspberry 2:seen. Näiden ohjeiden mukaisesti:
https://www.magicmirrorcentral.com/magic-mirror-raspberry-pi-zero/

Mutta asennus kaatuu:

pi@raspberrypi:~/MagicMirror $ sudo npm install
npm WARN deprecated [email protected]: Deprecated because Grunt is practically unmaintained. Move on to something better. This package will continue to work with Grunt v1, but it will not receive any updates.
npm WARN deprecated [email protected]: Package no longer supported. Contact [email protected] for more info.
Unhandled rejection Error: Command failed: /usr/bin/git submodule update -q --init --recursiveha-3.5.3.tgz 38862ms
fatal: Could not change back to '/root/.npm/_cacache/tmp/git-clone-eb872b3b': Lupa evätty

at ChildProcess.exithandler (child_process.js:289:12)
at ChildProcess.emit (events.js:182:13)
at maybeClose (internal/child_process.js:970:16)
at Socket.stream.socket.on (internal/child_process.js:387:11)
at Socket.emit (events.js:182:13)
at Pipe._handle.close (net.js:611:12)

npm ERR! cb() never called!

npm ERR! This is an error with npm itself. Please report this error at:
npm ERR! <https://npm.community>

npm ERR! A complete log of this run can be found in:
npm ERR! /root/.npm/_logs/2018-11-13T13_30_59_681Z-debug.log

5

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Raspberrypiiii

        Kokeilin sillä, mutta sekään ei toiminut. Ensinnäkin siinä sh tiedostossa on prosessoritarkistus, joka ei hyväksy Raspberry PI 2:sta, vaikka ohjelman pitäisi toimia siinä. Mutta sen pystyy ohittamaan, jos lataa tiedoston levylle ja muokkaa rivin: "if [ "$ARM" != "armv7l" ]; then" muotoon
        "if [ "$ARM" != "armv6l" ]; then"

        Mutta senkin jälkeen ohjelma jäi jumiin muistaakseni jopa samassa kohdassa.

        Muistikortti on nopea 80 Mbp/s ja sillä raspberry on muussa käytössä toiminut reilun vuoden ilman mitään ongelmia.


    • Mikko_Tku

      Jos kokeilet suosiolla sitä server versiota. armv6 sisältää erilaisen liukuluku laskennan. armv7 on taaksepäin yhteensopiva. Sille optimoitu koodi ei käy armv6. Toki koodi voidaan kääntää myös niin että toimii molemmissa.

      • Raspberrypiiii

        Tarkoitus olisi saada kuva raspberrystä televisioon. Koska raspberry on pieni ja mahtuu peilin taakse. Mutta mitä hyötyä minulle on server versiosta? Eikö sever luo sivun ja clien näyttää sen? Eli raspberryssä pitäisi olla juuri client tai mieluummin molemmat?


    • Totta. MagicMirror ei minulle tuttu softa. Kuvan saat TV ruutuun vaikka openelec paketilla. Helppo asentaa - kirjoittaa vain levykuvan muistikortille. Noita peiliohjelmia muitakin.

      Tarkista vielä että sulla oikeat lähteet. Sulla zero joten armv6l pitäisi löytyä paketin nimestä. Jos se on armv7l se ei sovi sun raspille. Noiden koodissa vähän eroja.

      Electron, the app wrapper around MagicMirror², only supports the Raspberry Pi 2/3. The Raspberry Pi 0/1 is currently not supported. If you want to run this on a Raspberry Pi 1, use the server only feature and setup a fullscreen browser yourself. (Yes, people have managed to run MM² also on a Pi0, so if you insist, search in the forums.)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe