Miksi asennus ei onnistu?

Raspberrypiiii

Yritän asentaa MagiMirrorin Raspberry 2:seen. Näiden ohjeiden mukaisesti:
https://www.magicmirrorcentral.com/magic-mirror-raspberry-pi-zero/

Mutta asennus kaatuu:

pi@raspberrypi:~/MagicMirror $ sudo npm install
npm WARN deprecated [email protected]: Deprecated because Grunt is practically unmaintained. Move on to something better. This package will continue to work with Grunt v1, but it will not receive any updates.
npm WARN deprecated [email protected]: Package no longer supported. Contact [email protected] for more info.
Unhandled rejection Error: Command failed: /usr/bin/git submodule update -q --init --recursiveha-3.5.3.tgz 38862ms
fatal: Could not change back to '/root/.npm/_cacache/tmp/git-clone-eb872b3b': Lupa evätty

at ChildProcess.exithandler (child_process.js:289:12)
at ChildProcess.emit (events.js:182:13)
at maybeClose (internal/child_process.js:970:16)
at Socket.stream.socket.on (internal/child_process.js:387:11)
at Socket.emit (events.js:182:13)
at Pipe._handle.close (net.js:611:12)

npm ERR! cb() never called!

npm ERR! This is an error with npm itself. Please report this error at:
npm ERR! <https://npm.community>

npm ERR! A complete log of this run can be found in:
npm ERR! /root/.npm/_logs/2018-11-13T13_30_59_681Z-debug.log

5

167

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Raspberrypiiii

Kokeilin sillä, mutta sekään ei toiminut. Ensinnäkin siinä sh tiedostossa on prosessoritarkistus, joka ei hyväksy Raspberry PI 2:sta, vaikka ohjelman pitäisi toimia siinä. Mutta sen pystyy ohittamaan, jos lataa tiedoston levylle ja muokkaa rivin: "if [ "$ARM" != "armv7l" ]; then" muotoon
        "if [ "$ARM" != "armv6l" ]; then"

Mutta senkin jälkeen ohjelma jäi jumiin muistaakseni jopa samassa kohdassa.

Muistikortti on nopea 80 Mbp/s ja sillä raspberry on muussa käytössä toiminut reilun vuoden ilman mitään ongelmia.

• Jos kokeilet suosiolla sitä server versiota. armv6 sisältää erilaisen liukuluku laskennan. armv7 on taaksepäin yhteensopiva. Sille optimoitu koodi ei käy armv6. Toki koodi voidaan kääntää myös niin että toimii molemmissa.

• Raspberrypiiii

Tarkoitus olisi saada kuva raspberrystä televisioon. Koska raspberry on pieni ja mahtuu peilin taakse. Mutta mitä hyötyä minulle on server versiosta? Eikö sever luo sivun ja clien näyttää sen? Eli raspberryssä pitäisi olla juuri client tai mieluummin molemmat?

• Totta. MagicMirror ei minulle tuttu softa. Kuvan saat TV ruutuun vaikka openelec paketilla. Helppo asentaa - kirjoittaa vain levykuvan muistikortille. Noita peiliohjelmia muitakin.

Tarkista vielä että sulla oikeat lähteet. Sulla zero joten armv6l pitäisi löytyä paketin nimestä. Jos se on armv7l se ei sovi sun raspille. Noiden koodissa vähän eroja.

Electron, the app wrapper around MagicMirror², only supports the Raspberry Pi 2/3. The Raspberry Pi 0/1 is currently not supported. If you want to run this on a Raspberry Pi 1, use the server only feature and setup a fullscreen browser yourself. (Yes, people have managed to run MM² also on a Pi0, so if you insist, search in the forums.)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Törkeä petosepäily Suomussalmella

Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta
      Suomussalmi
      78
      3194
    2. Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli

Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii
      Maailman menoa
      373
      1188
    3. Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää

Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      825
    4. Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut

Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty
      Ikävä
      65
      805
    5. Mitä et ole valmis sietämään ihmissuhteissasi ja miksi?

Aiemmin jo kyseltiin mitkä vaatimukset olivat mielestänne liiallisia. Kyselläänkin nyt sitä, että millaisilla asioilla s
      Sinkut
      270
      689
    6. Päivän Riikka: Pandan suklaatehdas Jyväskylästä Viroon

Menkää töihin! Viroon! --- Liki sata vuotta kestänyt suklaantuotanto makeisvalmistaja Pandan tehtaalla Vaajakoskella pä
      Maailman menoa
      155
      655
    7. Tiesitkö? Vappu Pimiän ensimmäinen aviomies ei ole Teemu-rakas

Vappu Pimiä on tätä nykyä naimisissa Teemu Huuhtasen kanssa. Pimiä on toista kertaa naimisissa, sillä ensimmäinen liitto
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      620
    8. Älä nyt ylikuormitu vaikka sinusta pidänkin rakas nainen

Tiedän, että olet minulle oikea. En halua pilata tätä juttua malttamattomuudella, mutta epäilen. Haluan vain olla lähel
      Ikävä
      31
      588
    9. Sysmä tarvitsee päätöksiä

Sysmä tarvitsee päätöksiä – ei p*anjauhantaa** Kirjoitan kuntapolitiikan ulkopuolisena tarkkailijana. Sysmän poliittinen
      Sysmä
      17
      555
    10. Älä katoa elämästäni

Kävelyllä mietin olisitpa varjo takanani vierelläni sivullani Älä katoa koskaan ole siinä pidä kädestäni kiinni ole kan
      Ikävä
      30
      528
    Aihe