Lubuntu 18.04 nm-applet palkissa toimii jotenkin oudosti. Välillä en voi vaihtaa verkkoa tappamatta ja käynnistämättä nm-appletia uudelleen. Se ei vaan sitä ennen löydä verkkoja.
Voiko nm-appletin korvata jollain tai onko mahdollista konsolista yhditää wifiin tyyliin:
yhdistäwifi SSID SALASANA
jolloin saisin tehtyä itse skriptin vaihtoon.
Lubuntu nm-applet
5
168
Vastaukset
- komentokehotteesta
Eiks se mene jotenkin näin:
iwconfig wlan0 essid <verkonnimi> key <verkonsalasana>
Sitten voi olla että tarvii vielä:
dhclient wlan0
Tuo wlan0 on wifi-adapterin nimi. Se voi olla joku toinenkin, luultavasti joku w-kirjaimella alkava. Kokeile selvittää vaikka komennolla:
ip link show | grep w vaihtoehtoja on nmcli ja nmtui. Esim nmcli device wifi connect SSID password password
nmcli device wifi list- fdsgsdfgsdfgfsdg
Kiitoksia kummallekin vastaajalle! Kokeilenpa näillä mennä eteenpäin.
- driveri-ongelmako
Itsellä oli joskus driveri-ongelmia koneessa, jossa 16.04 mate-ubuntu (i386) sekä wifi-b ja wifi-g/n kortit. Valmistaja ilmeisesti ei ole olettanut, että joku pistäisi useita kortteja samaan aikaan koneeseen kiinni - tapahtui jotain outoa ja nm-applet muun muassa haki joka kerta käynnistyessään uudet auto-asetukset korteille ja niitä oli pari kymmentä hetken kuluttua tallessa. Molemmat netit sai erikseen päälle, mutta jos yhtä aikaa alkoi tunkkaamaan, niin alta minuutissa oli taas kortti kyykällään toisen ilmaantuessa aalloille.
- Tarkennuksia_kiitos
Voisitko hieman selventää, mihin käyttötarjoituksiin tarvitsit kahta wifi-korttia yhtäaikaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m372726Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891174Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.127979Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.60950- 66907
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos76858Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle70805EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta99802Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25718Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30684