Lapsiystävällisempi Suomi

Viime aikoina lehdissä on ollut paljon puhetta hallituksen Lapsistrategiasta, jolla tehdä Suomesta lapsiystävällisempi yhteiskunta. Mua on tämä paljon mietityttänyt, miten se tosiaan tapahtuisi? Yksi tapa olisi ainakin nostaa esiin niitä tilanteita, jolloin joku on kokenut ilahduttavaa vanhemmuuden tukemista ulkopuolisen taholta. Olisikin siis kiva kuulla, mikä on ollut kivoin asia mitä joku ulkopuolinen on sanonut tai tehnyt sinulle kun sinulla on ollut tilanne päällä lapsesi kanssa?

Ansku

2

272

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksiäitivain

Yksin lapsen kanssa reissatessa olen saanut auttavia käsiä ja ymmärtäviä katseita. Se helpottaa kummasti kun joku tarjoutuu ottamaan pikkuisen hetkeksi syliin, että saa matkatavarat nostettua hyllyyn tai rattaat laitettua kasaan. Kaupoissa olen huomannut, että on ollut tarjolla eväsbanaaneja pienille, nälkäisille ja väsyneille. Sellaisissa ravintoloissa ja ylipäätään julkisissa tiloissa, joissa lapset on otettu huomioon, on mukava vierailla. Lapsille on myös ilahduttavan paljon erilaisia kulttuuritapahtumia.

Perjaatteessa ei tarvitse mitään sen ihmeempää. Lapsiystävällisyyshän lähtee meistä ihmisistä. Kunhan kanssaihmiset ei katsoisi pahalla silmällä tai jopa kommentoisi tökerösti.

• Joo just näin, se ei ole paljosta kiinni! Mulle on jäänyt ikuisiksi ajoiksi mieleen kun esikoisen kanssa mentiin bussilla Helsinkiin, matka kesti 20 minuuttia mutta tää 10kk sai ihan järkyttävät raivarit bussissa eikä mikään auttanut. Sit tuli joku ihana vanhempi rouva joka kysyi että voisko hän antaa mun lapselle rinkelin. Olin aika tarkka vauvani ruokailuista, menin aina oppikirjan mukaan kaikissa ikäsuosituksissa eikä lapsi ollut vielä ikinä syönyt leipää, mutta sillä kerralla ei ollut mitään väliä. Ele oli niin ystävällinen, ja lapsi hiljeni heti, joten olin vain äärimmäisen kiitollinen tästä kultaisuudesta :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      131
      10538
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5080
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      2271
    4. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      105
      2088
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      28
      1986
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1631
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      41
      1442
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      29
      1124
    9. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      33
      1061
    10. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      987
    Aihe