Lapsiystävällisempi Suomi

Viime aikoina lehdissä on ollut paljon puhetta hallituksen Lapsistrategiasta, jolla tehdä Suomesta lapsiystävällisempi yhteiskunta. Mua on tämä paljon mietityttänyt, miten se tosiaan tapahtuisi? Yksi tapa olisi ainakin nostaa esiin niitä tilanteita, jolloin joku on kokenut ilahduttavaa vanhemmuuden tukemista ulkopuolisen taholta. Olisikin siis kiva kuulla, mikä on ollut kivoin asia mitä joku ulkopuolinen on sanonut tai tehnyt sinulle kun sinulla on ollut tilanne päällä lapsesi kanssa?

Ansku

2

313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksiäitivain

Yksin lapsen kanssa reissatessa olen saanut auttavia käsiä ja ymmärtäviä katseita. Se helpottaa kummasti kun joku tarjoutuu ottamaan pikkuisen hetkeksi syliin, että saa matkatavarat nostettua hyllyyn tai rattaat laitettua kasaan. Kaupoissa olen huomannut, että on ollut tarjolla eväsbanaaneja pienille, nälkäisille ja väsyneille. Sellaisissa ravintoloissa ja ylipäätään julkisissa tiloissa, joissa lapset on otettu huomioon, on mukava vierailla. Lapsille on myös ilahduttavan paljon erilaisia kulttuuritapahtumia.

Perjaatteessa ei tarvitse mitään sen ihmeempää. Lapsiystävällisyyshän lähtee meistä ihmisistä. Kunhan kanssaihmiset ei katsoisi pahalla silmällä tai jopa kommentoisi tökerösti.

• Joo just näin, se ei ole paljosta kiinni! Mulle on jäänyt ikuisiksi ajoiksi mieleen kun esikoisen kanssa mentiin bussilla Helsinkiin, matka kesti 20 minuuttia mutta tää 10kk sai ihan järkyttävät raivarit bussissa eikä mikään auttanut. Sit tuli joku ihana vanhempi rouva joka kysyi että voisko hän antaa mun lapselle rinkelin. Olin aika tarkka vauvani ruokailuista, menin aina oppikirjan mukaan kaikissa ikäsuosituksissa eikä lapsi ollut vielä ikinä syönyt leipää, mutta sillä kerralla ei ollut mitään väliä. Ele oli niin ystävällinen, ja lapsi hiljeni heti, joten olin vain äärimmäisen kiitollinen tästä kultaisuudesta :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      157
      4658
    2. rakastan jotakin

en uskalla sanoa sitä täällä ääneen
      Ikävä
      11
      4138
    3. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      46
      3657
    4. Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi

pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?
      Ikävä
      103
      2895
    5. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      78
      2669
    6. Hei Antti. Minähän varoitin jo 2 v sitten, ettei sinusta tule pääministeriä, vaikka kuinka

voittaisit vaalit. Vasurit ovat aina puukottaneet toisiaan selkään, eivät koskaan edestäpäin. Marinistit varsinkin IL t
      6
      2018
    7. Minkä tunteen tunnet

juuri nyt? ap kiitollisuuden.
      Tunteet
      44
      1455
    8. Uusnatsien ilkivalta Joensuussa jatkuu.

Saavat mellastaa persujen suojissa miten haluavat. Särkevät ja tuhoavat toisten omaisuutta, tähän on johtanut persujen m
      Joensuu
      12
      1288
    9. Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Thank God, sä tulit! sarjalle?

Katsoitko Thank God, sä tulit!? Uusi viihdeohjelma ei ollut kaikkien makuun, mutta jotkut tykkäsivät. Minkä kouluarvos
      Tv-sarjat
      61
      1211
    10. Päivi Räsänen sai kutsun kongressiin todistajaksi.

Pystyykö Päivi pysymään totuudessa ja kertomaan kongressille, että raamattu ei ole lakikirja jota pitäisi noudattaa poli
      Maailman menoa
      404
      1202
    Aihe