Joulupukki, vai lumi tulee ensin? Tänään vein suojaan terassikalusteet autotallin perukoille. Huomenna poistan sadevesi tynnyrit. Sitten odottamaan talvea.
LUNTA ODOTELLEN.
31
510
Vastaukset
- Itse-olen-pukki
Joku aika sitten soitin mökkitalkkarille, että unohtui tynnyrit. Hänkin oli unohtanut niin, että ne ehtivät jäätyä välillä. Ei paksusti mutta silti.
Onneksi tuli plussia ja ne sulivat. Nyt ovat tyhjennetyt, kuulemma. Kaiken muun hoidinkin syyskuussa, joulua ajatellen. Kyllä sinne lumi tulee koska olen sinne menossa. Itä-raja.- puujalkavitsi
arvo.e kirjoitti:
Palmukin täytyy hyvän sään aikaan viedä autotalliin talvi levolle.
Palmu on vielä lasaretissa.
- Happiteltassako
puujalkavitsi kirjoitti:
Palmu on vielä lasaretissa.
Kaa-aa-sua komissario palmunen...
Happiteltassako kirjoitti:
Kaa-aa-sua komissario palmunen...
Palmuni on etelän puu. On kesäistä lähteä liikkeelle palmun juurelta:" Missä huojuu palmupuu".
- Bengalitikku
Tai näin: Missä huojuu palmut, siellä huojun minäkin.
Tällaisella tekstillä sain Etelästä kortin joskus 70-luvun alussa.
Jaa-a. Mitähän mahtoi tarkoittaakkaan?🍸🌴 - puujalkavitsi
Seurakin voi humalluttaa. Puhuin äsken sukulaiseni kanssa puhelimessa.Totesimme yhteen ääneen, että ihan kuin olisimme "jotain ottaneet". Samanlainen huumorintaju sen tekee ja hyvä mielikuvitus.
"Missä palmupuut oli puita vaan...". Vicky täytti 60 v. puujalkavitsi kirjoitti:
Seurakin voi humalluttaa. Puhuin äsken sukulaiseni kanssa puhelimessa.Totesimme yhteen ääneen, että ihan kuin olisimme "jotain ottaneet". Samanlainen huumorintaju sen tekee ja hyvä mielikuvitus.
"Missä palmupuut oli puita vaan...". Vicky täytti 60 v.Vickylle: Tervetuloa Hermannin nuorisoseuraan!
- Bengalitikku
Tuo oli hyvä.
Bengalitikku kirjoitti:
Tai näin: Missä huojuu palmut, siellä huojun minäkin.
Tällaisella tekstillä sain Etelästä kortin joskus 70-luvun alussa.
Jaa-a. Mitähän mahtoi tarkoittaakkaan?🍸🌴Vakaa tammi on jo kasvamassa.
- talven.nautiskelija
Joulu tulla jollottaa. Vai miten se meni. Enemmän odotan lunta. Ei ole talven tuntua muutoin.
- Noinniinkuinsanoen
"Enemmän odotan lunta. Ei ole talven tuntua muutoin."
Enpä muista, milloin olisi ollut ns. musta talvi. Jo nimikin edellyttää lunta.
Meillä ainaki lumi vaikka kuten joka vuosi ihan viime tappiin saadaan jännäillä. Tosin pukkia ei tule lainkaaan tänä(kään) vuonna.
arvo.e kirjoitti:
Onko kiltteys unohtunut? Vai pitääkö pukin kysellä:" Onko täällä vähemmän kilttejä äitejä".
Liian kilttejä ja lahjoja ei äitit meillä halua eikä isätkään. Yhessäolo riittää.
siilivain kirjoitti:
Liian kilttejä ja lahjoja ei äitit meillä halua eikä isätkään. Yhessäolo riittää.
Vaikka äidit tykkäävät olla lahjattomia, saavat ensikertaa aikoihin nauttia kuutamosta meidän muitten "syntisäkkien"kanssa.
Veikkaan että ainakin täällä etelässä tulee joulupukki ensin, jos nyt enää sekään:), voihan tosin lunta tulla, mutta ei pysyvää talvea.
Lasitetulla parvekkeella pelargoniat kukkii kuten parhaina päivinään kesällä, joten ei tarvitse joulukukkia ostaa kun parvekkeella on valmiiksi joulunpunaiset pelargoniat kukassa ja lykkäävät nuppua kovasti.Ensilumi jo kerran yllätti, tosin lumi suli jo pois.
Oikeaa lumipeitettä saa odottaa,
vaikka orava, joka käy hyppelehtii noissa pihapuissa on jo ihan harmaa. Ehkä oravan talviturkki olekaan enne varmasta talventulosta niin kuin ennen.
Joulupukin tulo riippuu perheen pienistä ihmisistä, itse odotan enemmän joulun välipäiviä kuin muuta joulua.
Olen jo pikkasen aloittanut jouluvalmistelut, vaikka suurin piikki jouluvouhotuksista on jo taittunut, helpoimman ja lempeimmän kaavan mukaan mennään. Pikkusukkia on jo syntynyt kummasti.
Se olisikin jännää jos kesäkukat olisivat kukissaan terassilla vielä joulun aikaa.Helsingissä pimeys ja sumu vallitsevat viikkoja. Kaipaa rapsakkaa kuutamoista talvi ilmaa niin kuin Pohjoiskarjalassa nuoruudessa. Vain onko niin, että aika kultaa muistot?
Ei niin väliksi olis vielä lnta tlla. Kesärenkaat alla ja toisessa autossa puoli tankillista kesädieseliä.
Huomenna olis tarkoitus laskea verkot, jos ei kovin tuule.
Lumesta ei niin väliä, sitä kyllä näillä seuduilla riittää, ennen maaliskuun loppua.- mimmimum-..mi
Tänään taas paistaa aurinko...ja pakkasaste oli täällä eilen illalla ja yöllä taisi olla parikin astetta miinusta.. Katselin kalenteria ja ei se joulukuukaan enää kaukana ole... ensiviikon lopulla alkaa joulukuu...En ole oikeastaan minkäänlaista ajatustakaan joululle vielä antanut....Tonttuoven vois tuunata uuteen uskoon... tai tehdä vanhasta isosta lyhdystä uuden...ans kattoo...
Paritalomme nuorten puolella varmaan joulu "säpinöitä" harrastetaan. Palmun vein autotalliin pakkaselta suojaan. Muut tonttuilut jääkööt vähemmälle.
- Bengalitikku
En muista, milloin olen fillaroinut vielä 19.11., vaikka 0 astetta.
En ole talvipyöräilijä. Maasturissa vain kesärenkaat.
Et mä nautin lumettomuudesta ja kenkäkelistä.
Voi olla, että kun talvi sitten tulee, se venyy toukokuulle. Bengalitikku kirjoitti:
En muista, milloin olen fillaroinut vielä 19.11., vaikka 0 astetta.
En ole talvipyöräilijä. Maasturissa vain kesärenkaat.
Et mä nautin lumettomuudesta ja kenkäkelistä.
Voi olla, että kun talvi sitten tulee, se venyy toukokuulle.Helsingissä -1 . Parasta vetää kenkien päälle "nastapohjat" kauppareissulle. Kymmenkunta vuotta sitten satoi eteläsuomeen paksun lumikerroksen äitienpäiväksi.
- hytinäx1
Raitistuipa sää todellakin kun tuuli kääntyi eilen pohjoiseen. Viimeviikolla pystyi pitämään ikkunaa auki kokopäivän palelematta, vaan tänäänpä jo tunnin kuluttua tuli niin kylmä että pakko oli ikkuna sulkea.
Kävin kävelyllä eilen päivällä merenrannalla (silloin vielä auringonpaiste ja 10 ) ja purjelaiva satamassa ei ollut enää kuin kaksi purjevenettä reelingissä. Kaikki muut, toista sataa, oli viety talviteloille.
Lauantaina pesin ikkunat ulkoa ja sisältäpäin joten adventti saa puolestani tulla jo vaikka ensiviikolla. Kitkarenkaat ovat nyt asennetuina auton alle tuskin lunta tulee täksikään jouluksi. - ikäloppux
Eilen huomasin Jouluradion Schaub-Lorenzin asteikolta. Ei tarvitse enää odotella joululauluja, kun niitä tuuppaa yötäpäivää jatkuvalla syötöllä. Kivijalan kissaluukut tukin styroxpaloilla ja vein pihakeinun osina varastoon. Vesitynnörin kaadoin pois, vielä eilen pesin sen vedellä auton, valtava säästö vesilaskussa. Mopediakin testattiin, oli perkules menny jännitteensäätäjä rikki, ei kun uutta tilaukseen.
- ö-Öö
Joulupukkia ei ole olemassa.
Pöndellä varmaan jossain vaiheessa tulee lunta joulunajaksi, Tsadissa ehkä, mutta jouluna voi kelit olla mitä tahansa. Mulla sinällään ei lunta ole ikävä, mutta sen verran kun pitäis pikkupakkasia, että ois kuivaa. Lumi kyllä valostuttais maisemia, että siinä suhteessa se hyvä, lumityöt ei kiinnosta.
Tsadissa ällöttävät jalkakäytävät, kun lumi sulaa ja jäätyy, Joku vuos piti kauppaan menemäni. Noh, en mennyt, parkkipaikalle aivan kammottova kävelyväylä, ei siinä uskaltanut steppailla. Autollahan kyllä pystyssä pysyy. Noh, sitten tuli sulat, kengät kastui, mutta autolle pääsi.
Pöndellä taas voi olla motissa kinosten keskellä, Auraus ei aina onnistu, eikä sitä kujaa kukaan jaksa lapion kans aukoa.. Pidän aika isoja varastoja muonaa, hyvin menee niin kauan, kuin vessapaperi ja tupakat piisaa. Sukset näytti mädäntyneet luhdin seinustalle, tosin, ei mun jaloilla paljoa hangessa hiihdellä.
Juu pikkupakkasia toiveissa, ei paljoa lunta, ei joululahjoja.
=DW=LIUKUESTEET kenkien päälle ja menoksi! -1 oli aamulla ja mustaa jäätä Helsingissä varmasti. Pukkia en ole vielä nähnyt tänä syksynä, mutta monen laisia TONTTULA ostarin liepeillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532385Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖271622Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt671316Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me2141216Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut871146- 1061066
Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.13980vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos23928- 68923
Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu11913