Idioottiko

Tiedättekö mitä sana alun perin tarkoitti?
Tulee kreikasta samoin kuin agape.
Idiootti oli kansalainen joka ei ollut kiinnostunut, ei halunnut osallistua yhteisten asioiden hoitamiseen. Ei siis heikkolahjainen, aivovammainen, alhaisen IQ:n omaava kansalainen. Vain laiska omaan napaansa tuijottaja.
Nyt armon vuonna 2018 kun heiluri on lähes äärimmäisessä asennossaan yhteisöllisyyden ja yksilöllisyyden välillä (koskettaen ääriyksilöllisyyden=jokainen meistä on oma ainutlaatuinen lumihiutaleensa- takarajaa, kun nuorisomme ei edes tiedä mitä ne on kun olla mies, nainen, homoseksuaali, transgender, puoliväliolento aseksuaali ei enää riitä minuuden kartoittamiseksi) kannattaa muistaa että että miten ihmiset ajatteli ääriyksilöllisyydestä pari tuhatta vuotta sitten.

55

790

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LuettuJaYmmärretty

juupa juu, ollaan kaikki muut idiotteja paitsi sinä, tai siis ainakin omasta mielestäsi
      eipä ei niin kauheesti kiinnosta kolumbian asiat, tai ruotsin

• Minä kun ajattelin tehneeni aloituksen yhteisöllisyydestä ja yksilöllisyydestä.
        Sinä kuvittelit tän käsittelevän minua verrattuna sinuun.
        Ei jatkoon. NEXT!

• TäsmälaukausYmmärretty
        Paloma.se.co kirjoitti:

Minä kun ajattelin tehneeni aloituksen yhteisöllisyydestä ja yksilöllisyydestä.
        Ei jatkoon. NEXT!

juu tämmöstä se ymmärtämätön idiootti kuvittelee, juu juu, olet toki paljon parempi muita, mielelläni putoan jatkosta tästä junasta

• näinmetehdään
        TäsmälaukausYmmärretty kirjoitti:

juu tämmöstä se ymmärtämätön idiootti kuvittelee, juu juu, olet toki paljon parempi muita, mielelläni putoan jatkosta tästä junasta

Minä voin ottaa sinut kyytiin, sillä tulen resiinalla perässä!

• enkerroen
        Paloma.se.co kirjoitti:

Minä kun ajattelin tehneeni aloituksen yhteisöllisyydestä ja yksilöllisyydestä.
        Ei jatkoon. NEXT!

Näinhän se juuri oli, sinähän täällä siitä yhteisöllisyydestä jauhat.

Olisit voinut tehdä aloituksen ilman tuota "idioottia", mutta minkäs sinä karvoillesi voit.

Miksi et muuten maininnut, että muinoin eräässä maassa idiootti tarkoitti sotilasta.

• enkerroen kirjoitti:

Näinhän se juuri oli, sinähän täällä siitä yhteisöllisyydestä jauhat.

Olisit voinut tehdä aloituksen ilman tuota "idioottia", mutta minkäs sinä karvoillesi voit.

Miksi et muuten maininnut, että muinoin eräässä maassa idiootti tarkoitti sotilasta.

Koska aloitukseni ei ollut kielitieteellisesti kattava ja otsikko oli valittu hitusen huomiota herättämisen halusta. (Olen lipsumassa Ilta-Sanomien lööppien linjalle: "meteorologin huomio "Säässä salakavala muutos Meteorologi hämmästelee hyytävän kammottavaa loppuratkaisua". Sallikaa minun nauraa. Hän kirjoittaa talven tulosta Suomeen marraskuun lopulla, ei natsien kuolonleireistä toisen maailmansodan lopussa jolloin oliko niitä peräti 6 miljoonaa juutalaista tapettiin kaasulla).

• huppistaheijaa

Se, että luet Ilta-Sanomaa, kertookin sinusta kaiken.

• huppistaheijaa kirjoitti:

Se, että luet Ilta-Sanomaa, kertookin sinusta kaiken.

Aloitin koska täällä palstalla kommentoidaan paljon kyseisen skandaaliblaskan juttuja melkein kuin raamatun sanana. Pakkohan minunkin on tietää mistä täällä puhutaan! En kuitenkaan tuhlaa aikaani MV-lehden lukemiseen (ei edes huvin vuoksi) mutta tuo Iltis edustaa hyvin tämän palstan käyttäjien ajatusmaailmaa.
        Eikä se että vilkaisen Ilta-Sanomien lööppejä kerran päivässä kerro minusta juuri mitään. Paitsi sen että haluan olla ajan tasalla siitä mikä suomalaisia puhuttaa. Sormi ajan pulssilla.
        Helsingin Sanomien artikkelit ovat usein ammattimaisesti toimitettuja, mutta valitettavasti maksullisia. Maksan jo paikallisesta nettilehdestä (DN) joten muut uutislähteeni saavat kernaasti olla maksuttomia.

• enkerroen
        Paloma.se.co kirjoitti:

Koska aloitukseni ei ollut kielitieteellisesti kattava ja otsikko oli valittu hitusen huomiota herättämisen halusta. (Olen lipsumassa Ilta-Sanomien lööppien linjalle: "meteorologin huomio "Säässä salakavala muutos Meteorologi hämmästelee hyytävän kammottavaa loppuratkaisua". Sallikaa minun nauraa. Hän kirjoittaa talven tulosta Suomeen marraskuun lopulla, ei natsien kuolonleireistä toisen maailmansodan lopussa jolloin oliko niitä peräti 6 miljoonaa juutalaista tapettiin kaasulla).

Ahaa, eli sitä kuuluisaa "kieli poskella" tekstiä.

Olen nyt lähdössä erään yhteisön palaveriin ja minua hirveästi kiinnostaisi tietää, missä yhteisöissä tämä sinun"agape"vaikuttaa.

Itse en näe, että se on mitenkään suurta "agape-vaikutusta, jos se rajoittuu vain tälläisen yleisen keskustelupalstan kirjoituksiin, eikä täällä sitä yhteissöllisyyttäkään pahemmin voi kokea.
        Tietysti on joitakin aloituksia, joissa voi/voisi olla yhteissöllisyyttä, mutta kiinnostaako se todellkaan sinua. Tuo kirjoista oleva aloituksesi olisi ehkä ollut sitä, mutta eihän se sinua kiinnostanutkaan, vai oliko vastaajat i.......?

Katson illalla tai huomenna mitä ne sinun yhteisöt on?

• Paloma.se.co kirjoitti:

Aloitin koska täällä palstalla kommentoidaan paljon kyseisen skandaaliblaskan juttuja melkein kuin raamatun sanana. Pakkohan minunkin on tietää mistä täällä puhutaan! En kuitenkaan tuhlaa aikaani MV-lehden lukemiseen (ei edes huvin vuoksi) mutta tuo Iltis edustaa hyvin tämän palstan käyttäjien ajatusmaailmaa.
        Eikä se että vilkaisen Ilta-Sanomien lööppejä kerran päivässä kerro minusta juuri mitään. Paitsi sen että haluan olla ajan tasalla siitä mikä suomalaisia puhuttaa. Sormi ajan pulssilla.
        Helsingin Sanomien artikkelit ovat usein ammattimaisesti toimitettuja, mutta valitettavasti maksullisia. Maksan jo paikallisesta nettilehdestä (DN) joten muut uutislähteeni saavat kernaasti olla maksuttomia.

"tuo Iltis edustaa hyvin tämän palstan käyttäjien ajatusmaailmaa."

Äläpä viitsi taas yleistää, jos itsekin vilkaiset kyseisen tiedotteen antia ja esim. minä teen samoin, onko meidän ajatusmaailmamme siis samanlainen?

Olipas kummallinen meteorologi, kun ei osallistunut yhteisten asioitten hoitoon ja alkanut sään sijaan puhumaan "natsien kuolonleireistä toisen maailmansodan lopussa jolloin oliko niitä peräti 6 miljoonaa juutalaista tapettiin kaasulla)." Oliko hän siis sellainen "idiootti"?

Pitäisiköhän sinun ottaa selvää, mitä sana "meteorologi" tarkoittaa.

• Anceli kirjoitti:

Äläpä viitsi taas yleistää, jos itsekin vilkaiset kyseisen tiedotteen antia ja esim. minä teen samoin, onko meidän ajatusmaailmamme siis samanlainen?

Kukaan meistä ei ole saari sanoi joku suuri filosofi :)
        Sinun ajatuksesi pyörivät kotoisissa ympyröissäsi samoin kuin minunkin, suurimman osan aikaa. Perustarpeiltamme olemme luultavasti samanlaisia. Sinulle ovat samat asiat tärkeitä kuin minullekin. Elämme samassa maailmassa, mutta osittain erilaisilla ehdoilla. Rakkauden ja käytännön sanelemilla ehdoilla ja prioritettimme kohdistuvat samoihin asioihin. Elämänkaaremme ja tekemämme valinnat ovat tehneet meistä ihmisiä jotka omaavat tietyn elämänkatsomuksen, mutta monet asiat jotka määrittelevät minua ihmisenä ovat olleet mukanani jo nuoruudesta. Minua on aina kiinnostanut enemmän asiat jotka yhdistävät, ei niinkään ne jotka erottavat.
        Uskon että sinäkin, samoin kuin minä, luemme muutakin kuin Iltistä :))

• Tellukka kirjoitti:

Olipas kummallinen meteorologi, kun ei osallistunut yhteisten asioitten hoitoon ja alkanut sään sijaan puhumaan "natsien kuolonleireistä toisen maailmansodan lopussa jolloin oliko niitä peräti 6 miljoonaa juutalaista tapettiin kaasulla)." Oliko hän siis sellainen "idiootti"?

Pitäisiköhän sinun ottaa selvää, mitä sana "meteorologi" tarkoittaa.

Minä kommentoin lööppiä ja sen kirjoittajaa, en meteorologia.
        Pitäisiköhän sinun ihan oikeesti opetella lukemaan tekstejä siten että ymmärtäisit ne tarkoitetulla tavalla eikä vain siten miten löytäisit niistä keljuiltavaa ja irvailtavaa ainesta?

• setuttu
        Anceli kirjoitti:

No ei ole. Sinullahan on jalat maassa. :)))

Ilta-Sanomat on Helsingin Sanomien lehti.

Minä kommentoin lööppiä ja sen kirjoittajaa, en meteorologia.
        Pitäisiköhän sinun ihan oikeesti opetella lukemaan tekstejä siten että ymmärtäisit ne tarkoitetulla tavalla eikä vain siten miten löytäisit niistä keljuiltavaa ja irvailtavaa ainesta?

Ja sinun mielestäsi lehtien lööpeissä pitäisi vieläkin vain jauhaa toisesta maailmansodasta, eikä mistään talven tulosta ja sellaisesta, ettei olisi idiootti.
        Täälläkin "yhteisössä" joku kertoilee silloin tällöin säätilasta Dalajoen alajuoksulla. Mitä idiotismia!

• Anceli kirjoitti:

Minäkin toisinaan katson iltapäivälehtiä netistä, näin talvisin useastikin.
        Valikoin mitä klikkaan, useimmiten asiajuttuja, joskus hömppääkin.
        Ja monia muitakin lehtiä. (esim. Aamulehteä ja Maaseudun tulevaisuutta toisinaan) Niinkuin varmaan useimmat meistä.
        Ei siitä varmaan kenenkään ajatusmaailmaa voi päätellä.

• Tellukka kirjoitti:

Ja sinun mielestäsi lehtien lööpeissä pitäisi vieläkin vain jauhaa toisesta maailmansodasta, eikä mistään talven tulosta ja sellaisesta, ettei olisi idiootti.
        Täälläkin "yhteisössä" joku kertoilee silloin tällöin säätilasta Dalajoen alajuoksulla. Mitä idiotismia!

Etkö todellakaan tajunnut vertausta lööpin "lopullisen ratkaisun" ja holokaustin välillä? Et ymmmärtänyt että vertasin toimittajan ilmaisua talven tulosta, joka on tietääkseni tapahtunut leveysasteillamme jo monen kymmenen tuhannen vuoden aikana "lopulliseen ratkaisuun"?
        The final solution?
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Lopullinen_ratkaisu

Kukaan meistä ei ole saari sanoi joku suuri filosofi :)
        Sinun ajatuksesi pyörivät kotoisissa ympyröissäsi samoin kuin minunkin, suurimman osan aikaa. Perustarpeiltamme olemme luultavasti samanlaisia. Sinulle ovat samat asiat tärkeitä kuin minullekin. Elämme samassa maailmassa, mutta osittain erilaisilla ehdoilla. Rakkauden ja käytännön sanelemilla ehdoilla ja prioritettimme kohdistuvat samoihin asioihin. Elämänkaaremme ja tekemämme valinnat ovat tehneet meistä ihmisiä jotka omaavat tietyn elämänkatsomuksen, mutta monet asiat jotka määrittelevät minua ihmisenä ovat olleet mukanani jo nuoruudesta. Minua on aina kiinnostanut enemmän asiat jotka yhdistävät, ei niinkään ne jotka erottavat.
        Uskon että sinäkin, samoin kuin minä, luemme muutakin kuin Iltistä :))

Yhtäläisyyttä ja eroavaisuutta, onhan meissä niitä, sinä olet kuitenkin maailmankansalainen ja minä maalaismummo :)
        Toimeen tullaan sittenkin.

• setuttu kirjoitti:

No ei ole. Sinullahan on jalat maassa. :)))

Ilta-Sanomat on Helsingin Sanomien lehti.

Pakkohan sitä on jalat maassa pitää, vähintään toinen jos toinen onkin ilmassa :)

• eiosueiuppoa
        Paloma.se.co kirjoitti:

... eli suomeksi sanottuna pidät pelleinä muita palstalaisia, pelaat jotain ihme pelejäsi päästäksesi pätemään

• outoaon
        Paloma.se.co kirjoitti:

Ajan pulssilla...?

• oohhoohhooh

Mitä?
      Minäkö tyhmä?
      Nyt en kyllä ymmärrä!

• Jos kenkä sopii, niin jalkaan vaan ja menox.
        Mutta tarkoitus oli toinen. Kuten varmasti huomasitkin, koska et ole tyhmä.

• Ennen oli yhteisö ja varsinkin suku. tärkein. Mitä hienommaksi ja vanhemmaksi sukujuuret tunnettiin, sitä paremmaksi ihminen luokiteltiin.
      Jokainen piti ymmärtää paikkansa ja tehtävänsä yhteisössä.
      Nykyään tämä yksilöllisyys-teema on viety huippuunsa ja vaikuttaa, että huippu on jo saavutettu.
      Entistä enemmän näkyy ja luodaan yhteisöllisyyttä.

• Olisiko huippu jo saavutettu?
        Minä pahasti pelkään että ei.
        Minä kyllä toivoisin että olisit oikeassa. Aika on tullut että alamme taas puhaltaa yhteiseen hiileen. Vai onko odotettava ensin että kymmenes osa maailman rikkaimmista käyttää loppuun kaikki resurssit ja sitten opetellaan taas miten se yhteiseen hiileen puhaltaminen onnistuu.

• Bengalitikku

Sivusta: kun aikanaan oli mukana yhteisten asioiden hoidossa, niin nyt ei oikein enää jaksa.
        Eilenkin olisi ollut tilaisuus, mutta en sittenkään mennyt. Olisin vain kiihdyttänyt mieleni.
        Tämä muovipussihysteria. Mielestäni kaikki roskat samalle viivalle! Ei enää take-away:tä. Kaupoissa poistetaan muovikassit, mutta roskikseen viedään muovisissä jätepusseissa. Että anteeksi vain.
        Madonnako loi vesipullomuodin. En tänä päivänä ymmärrä, miksi ihmiset ostavat vettä pulloissa, kun meillä on hanavesi.
        Ja taas. Maitotölkkien korki vege, ja hankalasti avattava tölkki tilalle.
        Angstia pukkaa.

• Sinulla on laajat ympyrät, käsittäen koko maailman rikkaine ja köyhineen.
      Itse katson pienempiä piirejä, alkuviikosta näin miten outo yksilö otettiin yhteisöön vastaan ja hyväksyttiin porukkaan.
      Ehkä sen voisi laajentaa isompiin ympyröihinkin, ehkä voisi jopa ottaa oppia kehitysvammaisista ja siitä miten he ihmisiin suhtautuvat.
      Vaikka itse olisivatkin idiootteja, siten kuin tuo sana nykyään käsitetään.

• Kommentissasi on totuuden siemeniä.
        Muistakaamme se perhosen siiven lyönti.

• kysynvaan
        eppu2 kirjoitti:

Kommentissasi on totuuden siemeniä.
        Muistakaamme se perhosen siiven lyönti.

Jos se perhosen siiven liike saa aikaan niin suuria muutoksia, niin kuinka paljon vaikutusta tulevaan on helikopterin roottorin pyörimisellä?

• kysynvaan kirjoitti:

Jos se perhosen siiven liike saa aikaan niin suuria muutoksia, niin kuinka paljon vaikutusta tulevaan on helikopterin roottorin pyörimisellä?

Perhonen heiluttaa siipiään omalla voimallaan, niinkuin ihminen tekee tekojaan.
        Ihmisen teot heijastuvat aina muidenkin elämään lähellä ja kaukana.
        Emme edes aina välttämättä tiedä minne asti sanamme/tekomme kantaa.
        Helikopterin roottorikin pyörii vaan niin kauan, kuin ihminen niin haluaa.

• Kun katselen maailmaa puolet vuodesta muualta kuin Suomesta käsin, on ihan pakko laajentaa näkökulmaa. Lähimmät naapurini ovat espanjalaisia, hollantilaisia, englantilaisia, ranskalaisia, italialaisia, ruotsalaisia, irlantilaisia, suomalaisia, jäiköhän joku pois.... Olen huomannut, että maailma pyörii, asioita tapahtuu ympärillämme. Yhteisöllisyys... hmm.. mitähän se oikeasti täällä tarkoittaa? Sen ainakin tiedän, että on mukavaa kohdata ihmiset ihmisinä, ja iso asia on myös se, miten ystävällisesti kanta-asukkaat, siis espanjalaiset, suhtautuvat meihin maahan tunkeutujiin. Mehän olemme täällä heidän vierainaan. Molemminpuolinen kunnioitus, tiettyjen rajojen hyväksyminen, auttavat erilaisuuden ymmärtämistä. Kuitenkin pystymme toimimaan yhteisöllisesti tässä omassa yhteisössämme, yhteisten pelisääntöjen mukaan, joita olemme olleet yhdessä päättämässä.

Monesti tuntuu, että on vaikeampaa saada itsensä ymmärretyksi täällä suomi24:ssä kuin omassa asuinympäristössään.

• Hyvä juttu, nyt tiedän mitä moinen sana tarkoittaa,
      olen juuri omaan napaani tuijottaja, vaikka kuulun moniin yhteisöihin ja yhdistyksiin.
      Tietenkin valitsen kaikki yhteisöt ja porukat , joihin haluan kuulua ihan omaa napaani tuijottaen,
      Tykkään tehdä sitä ja tätä ja sen vuoksi olen tässä porukassa ja haluan, että hän ja hän liittyisi myös siihen ym jaettu ilo on moninkertainen ilo napaansa tuijottelijoillekin.
      olen kuulunut vertaisryhmiin ja kyläyhteisöihin ja urheiluseuroihin ja kaikki me siellä ajatellaan sen yhteisömme etua, eli tuijotamme omaan napaamme.

vaikka nyt tiedän mitä moinen sana tarkoittaa, eli se tarkoittaa juuri meitä,
      silti en käytä koskaan sitä sanaa, lienee myös liian hieno ja sivistynyt sana meikäläisen suuhun.

• bobgeldof

Olisiko se sitten näin Suomessa se "Tolkun ihminen" jonka mielestä riittää,että mitääntekemätön poliitikko ajattelee hänen puolestansa? Annetaan vaan täyttää Suomi murjaaneilla? Tuhotaan suomalaisuus?

• töött

ihan terveitähän kaikki ihmiset eivät ole - kilpirauhasen vajaa- kuin liikatoimintakin synnyttää moninaisia tautitiloja- aina on ollut eläminen ja toimeentuleminen maailman huumekantturoiden armoilla - joutunt kokemaan moninaista lähisuhde ja muutakin väkivaltaa . milloin omat veljjet riehuu huumekännississsn tai eks mies riehhuu pistoolinsa tai pukkojensa kanssa perheen kimpussa -sanoisin vaan vanhana hoitajana että rarkas on maalman tie välillä.............

• Minä en ainakaan ole idiootti, koska osallistun yhteisten asioitten hoitoon esim. maksamalla veroa vielä pienestä eläkkeestänikin. Osallistun yhteisten asioitten hoitoon käyttämällä äänioikeuttani vaaleissa. Ja kaikenlaista sellaista ...

En pidä yhteisten asioitten hoitamisena sellaista vasemmistolaista ruputtamista tällaisella pienellä keskustelusajtilla ja moralisoimalla toisia keskustelijoita.

• Et todellakaan tekisi kenellekään mitään haittaa jos et tulisi torpedoimaan asiakeskusteluja omalla "ruputtamisellasi."
        En todellakaan puhu mistään "vasemmistolaisesta" moralisoinnista vaan otan kantaa yleismaailmalliseen yhteiskunnalliseen kehitykseen jolla ei ole sinun ja minun tai tän palstan kanssa mitään tekemistä.
        Nyt käteni ovat jo väsyneet rautalangasta vääntämisestä joten keskustelumme päättyy tähän (ja kuten joku muu jo sanoi: EI JATKOON!)

• loikkanen
        Paloma.se.co kirjoitti:

Et todellakaan tekisi kenellekään mitään haittaa jos et tulisi torpedoimaan asiakeskusteluja omalla "ruputtamisellasi."
        En todellakaan puhu mistään "vasemmistolaisesta" moralisoinnista vaan otan kantaa yleismaailmalliseen yhteiskunnalliseen kehitykseen jolla ei ole sinun ja minun tai tän palstan kanssa mitään tekemistä.
        Nyt käteni ovat jo väsyneet rautalangasta vääntämisestä joten keskustelumme päättyy tähän (ja kuten joku muu jo sanoi: EI JATKOON!)

kenellekään???

• pidä.lomaa
        Paloma.se.co kirjoitti:

Et todellakaan tekisi kenellekään mitään haittaa jos et tulisi torpedoimaan asiakeskusteluja omalla "ruputtamisellasi."

Pysy paloma nyt mummoalkkareissas, älä hypi silmille äläkä seinille ! Eikö siellä oikealla mummopuolella tyylisi tehnytkään vaikutusta, kun tänne palasit päsmäröimään ? Tellukka on sata kertaa fiksumpi ja terävämpi kuin paloma.

• ainanaakka
        pidä.lomaa kirjoitti:

Pysy paloma nyt mummoalkkareissas, älä hypi silmille äläkä seinille ! Eikö siellä oikealla mummopuolella tyylisi tehnytkään vaikutusta, kun tänne palasit päsmäröimään ? Tellukka on sata kertaa fiksumpi ja terävämpi kuin paloma.

taitaa tollukka kirjoittaa nyt puskista tällä palstalla hänellä ei ole ystäviä ja hänen jankkaamisensa viduttaa

• ainanaakka kirjoitti:

taitaa tollukka kirjoittaa nyt puskista tällä palstalla hänellä ei ole ystäviä ja hänen jankkaamisensa viduttaa

Kaikenlaista tollukkaa sitä siinä ...
        Minä se kuitenkaan en puskissa, kun ihan jalkakäytävää pitkin olin mennä viilettämässä klo 14:23 meidän terkkarin laboratorioon, kun huomasin sen menevän perjantaina aikaisemmin kiinni kuin muulloin.

• TarkkaAnalyysi
        ainanaakka kirjoitti:

Kuvittele sinä naakka ihan itsekses vaan.

Ei se kantaa ottaminen yhteiskunnallisista asioista tällaisella palstalla ole sen enempää kuin idiotismi, määritelmäsi mukaan.
        Ei täällä kirjoittelu ole mitään yhteisten asioitten hoitamista.

• meitäonmoneksi

Luulin ihan oikeasti, että se on sinun rekisteröity nimimerkkisi!
      Ja nyt olen siitä aivan varma.

• Sivustaseurannut

Nimimerkki loikkanen näki ensi kertaa elämässään kenellekään kirjoitettavan oikein kenellekään. Hän oli sina kuvitellut, että pitää kirjoittaa kenelekkään, siinä varsinainen idiootti.

• loikkanen
        Sivustaseurannut kirjoitti:

Nimimerkki loikkanen näki ensi kertaa elämässään kenellekään kirjoitettavan oikein kenellekään. Hän oli sina kuvitellut, että pitää kirjoittaa kenelekkään, siinä varsinainen idiootti.

Ei, vaan ihmetteli, et joku kirjoittaa monien puolesta.

terv. idiootti

• Sivustaseurannut
        loikkanen kirjoitti:

Ei, vaan ihmetteli, et joku kirjoittaa monien puolesta.

terv. idiootti

Kyllä minun mielestä enemmistö tänne on tullut keskustelemaan, eikä suinkaan vittuilemaan kuten Tellukka tekee, joten kenellekään oli ihan oikein monikossa.

• Sivustaseurannut kirjoitti:

Kyllä minun mielestä enemmistö tänne on tullut keskustelemaan, eikä suinkaan vittuilemaan kuten Tellukka tekee, joten kenellekään oli ihan oikein monikossa.

Ainakin sinulla olen huomannut olevan hyvin yksitoikkoinen keskustelunaihe ajasta aikaan.
        Mutta keskustellaan sit vaikka tuosta taas kerran, jos niin haluat, etkä muusta osaa.

• loikkanen

Tuo oli sinun mielipiteesi ja sitä kunnioitan, enkä ala väiteleen siitä.

Katsos, minä olen sitä mieltä, että eriävät mielipiteet pitää hyväksyä, vaikka kipeää tekisikin. :)

• Sivustaseurannut
        loikkanen kirjoitti:

Tuo oli sinun mielipiteesi ja sitä kunnioitan, enkä ala väiteleen siitä.

Katsos, minä olen sitä mieltä, että eriävät mielipiteet pitää hyväksyä, vaikka kipeää tekisikin. :)

Tottakai saa olla erimieltä, mutta jos siitä tulee tapa että alkaa pelkästään arvostelemaan muutamien kirjoittajien vastauksia eikä koskaan vastaa alkuperäiseen kysymykseen, ei mikään ihme kun alkaa vaikuttaa riidankylvämiseltä.

• loikkanen

Tottakai saa olla erimieltä, mutta jos siitä tulee tapa että alkaa pelkästään arvostelemaan muutamien kirjoittajien vastauksia eikä koskaan vastaa alkuperäiseen kysymykseen, ei mikään ihme kun alkaa vaikuttaa riidankylvämiseltä.

En ihan niin tarkkaan ole palstaa seurannut, että tietäisin, kuka kellekin vastailee.

Olemmeko me nyt (sinä ja minä) riidankylväjiä, kun emme vastanneet aloitukseen. (lue huumorilla)

Kiva olisi jatkaa, mutta nyt on mentävä. Törmätään taas joskus.

• Sivustaseurannut kirjoitti:

Nythän sinä vaihdoit puheenaihetta ja aloitkin keskustelemaan itsestäsi etkä minusta, niinkuin luulin sinun haluavan keskustella kuten aina.

• naseva
        Tellukka kirjoitti:

Nythän sinä vaihdoit puheenaihetta ja aloitkin keskustelemaan itsestäsi etkä minusta, niinkuin luulin sinun haluavan keskustella kuten aina.

Kyllä minuakin ihmetyttää miksi menet näiden muutamien keskustelijoiden avauksiin räksyttämään? Tee itse omat vittuilu aloitukseksi niin katsotaan paljonko saat vastauksia.

• naseva kirjoitti:

Kyllä minuakin ihmetyttää miksi menet näiden muutamien keskustelijoiden avauksiin räksyttämään? Tee itse omat vittuilu aloitukseksi niin katsotaan paljonko saat vastauksia.

Teinhän minä kerran.
        Ettei vain ollut sinun pyynnöstäsi silloinkin.
        Siinä olisit voinut vapaasti antaa tulla ympäri korvia ja purkaa sappeasi, mutta mikä sinua sitten alkoikin ujostuttamaan, kun kovin olit vaisu, etkä yhtään naseva enää.

• naseva
        Tellukka kirjoitti:

Teinhän minä kerran.
        Ettei vain ollut sinun pyynnöstäsi silloinkin.
        Siinä olisit voinut vapaasti antaa tulla ympäri korvia ja purkaa sappeasi, mutta mikä sinua sitten alkoikin ujostuttamaan, kun kovin olit vaisu, etkä yhtään naseva enää.

Miksi jauhat tuota samaa ikivanhaa ”kerran” mongerrusta, lopeta vittuilu ja ole kuin muutkin keskusteijat, tämä kuusikymmentä plus palsta, eikä mikään murkku-ikäisten chatti palsta.

• naseva kirjoitti:

Miksi jauhat tuota samaa ikivanhaa ”kerran” mongerrusta, lopeta vittuilu ja ole kuin muutkin keskusteijat, tämä kuusikymmentä plus palsta, eikä mikään murkku-ikäisten chatti palsta.

No nytkö olet tarvitsemassa uuden?

Mitäs mielipiteitä sinulla olisi tämän ketjun aloituksen tiimoilta? Jos niinkuin päsisit vähitellen siihenkin tämän alkulämmittelysi/sormiverryttelysi jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3005
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2093
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1688
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      24
      1540
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1291
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1287
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1196
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1160
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1117
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1001
    Aihe