kuunteleeko kaikki nykyää vaan mumina trappia?

stepadeba

Siis mietin tässä vaan kun Stepaa luukutan pitkästä aikaa, että onko nykyään kaikki gucci gangit sun muut suuren osan suosiossa? Arvostaako/kuunteleeko kukaan enää yleisesti rap biisejä missä sanoilla on jotai merkitystä? Suomi rapin 'listabiisit' varsinkin ihan retuperällä jos multa kysytään. Gettomasa esim. varmaa yks harvoista ketä jaksaa oikeesti kuunnella ja kuka menestyy jollain tavoin. Tekee tosi lojaalisti omalle tyylillee sopivaa eikä sorru mihinkää massapaskaan.

3

275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monesti olen termin 'muminaräppi' kuullut, mutta en vieläkään tiedä, mihin sillä viitataan.
      En kauheasti räppiä kuuntele, mutta kun kuuntelen, en niitä radiossa soivia. Edorfista tykkään erityisen paljon, ja Konnaa ja Julma Henrin alkutuotantoa tulee joskus kuunneltua. Kieltämättä nuo aika pitkälti sanojen perusteella ovat valikoituneet, vaikka kyllä etenkin Edorfilla myös musiikki on varsin hienoa.

En muminaa kuitenkaan viitsi dissata, kun itse kuuntelen mm. örinää ja runonlausuntaa....

• stepadeba

hyvin sanottu tuo vika lause . käytin ehkä väärää sanaa tolla mumina rapilla meinasin siis lähinnä sitä nyky(varsinkin amerikkalaista)musiikkia missä on vaan tehty biitti ja siihen päälle vedetään muutama tylsä turha hokema.

• Jjhhhhg

Tosin yksinkertaisissa kappaleissa on se taika, että se saa ihmiset yhteen. Helppo luukuttaa, helppo ymmärtää, helppo laulaa mukana.

Olen seurannut Ylilaudan musiikkikulttuuria. Yksinkertaisetkin ja vähän hömelöt kappaleet saattavat saada lautalaiset kokemaan vahvaa yhteenkuuluvuutta, mistä minäkin pääsen välillä nauttimaan. En ehkä erityisemmin pidä Uuden lättälangan teen -kappaleesta, mutta se tuo silti hyvän mielen, koska lättä on kiva meemi.

Ymmärrän kuitenkin, miksi joku ei voi sitä sietää. Muminaräppiä saattaisin kuunnella, jos kyseiseen musiikkiin liittyy jotain tärkeää itselleni. Joku lautalainen on ehkä saattanut tehdä muminaräppikappaleita, jotka koskettavat kaikkia lautalaisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      219
      5336
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      52
      4686
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      19
      3255
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      284
      3241
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      177
      3152
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      71
      2784
    7. Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta

Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk
      Maailman menoa
      1
      2551
    8. Vieläkö olet

Rakastunut minuun? Minä sinuun
      Ikävä
      63
      2027
    9. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27