Saiga-5.6C

Rautavaara

Onnistuisko moisen Saigan hankkiminen ilman erikois-erikoislupia? Siis metsästys/ratakäyttöön. Voisiko joku selvittää minulle, mitä laki oikein sanoo puoli-automaattisista pyssyistä?

Onko muita Saiga-jälleenmyyjiä Suomessa ku esim Joensuun SAR?



http://www.izhmash.udm.ru/saiga56.html

4

1064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Metsämies

      No jos metsästystä varten meinaat aseen ostaa ja välttämättä haluat saigan, niin osta se kaliberissa .308. Voi luvat irrota vähän helpommin.

      Tuo 5.6mm saiga menisi lähinnä reserviläinaseena pituutensa ja kaliberinsa vuoksi. Puhdas sotilasase.

      Riistamaalta löytyy tuo Saiga kaliberissa .308.

    • lupakäytäntö

      Ampuma-aselain 45§ koskee edellytyksiä hankkia
      ampuma-ase. Saman lain 6 § määritellään aseitten tyypit.
      Edelleen saman lain 7§ 3) itselataavalla kertatulella (toimintatapa).
      Katselen noita sivuja, mm. Saigan kohdalta. Ase on itselataavalla kertatulella (self loading) toimiva ampuma-ase jota ei voida lain mukaan pitää erityisen vaarallisena.
      Se menee noitten minimien yli (piipun pituus jne.)
      Ei ole taittoperäinen.
      Ihan normaali lupakäytäntö asetta hankkiessa.
      Jos olet intin käynyt voit perustella aseista
      siellä saamallasi opilla lupa-anomustasi.

    • Soldier-of-fortune

      jos aseessa on taittoperä,niinkuin näytti olleen,voit unohtaa luvat samantien(ainakin jos metsästys/rata on lupaperusteena)

    • GRIZZLY

      Metsästys ja rata-ammunta ihan riitäviä perusteita ko. aseeseen. On ihan puhdas metsästysmalli. Eikä ainakaan SOTILAS-ASE ole. Nykyinen aselaki ei tunne käsitettä sotilas-ase. Nykyinen termi on ERVA. aselaki 9§ " Erityisen vaarallisella ampuma-aseella tarkoitetaan: 1)sinkoa,kranaatinheitintä,takaaladattavaa tykkiä sekä rakenteeltaan ja käyttötarkoitukseltaan vastaavaa ampuma-asetta sekä ohjus- ja raketinheitinjärjestelmää;
      2)sarjatuliasetta;
      3) muuksi esineeksi kuin ampuma-aseeksi naamioitua ampuma-asetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1469
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      335
      1092
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      45
      904
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      169
      779
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      749
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      700
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      29
      577
    8. 52
      571
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      568
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      531
    Aihe