Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kaltoin kohtelua on helppo peittää viranomaisilta

näinsekäy

Sijaisvanhemmat eivät voi peittää harjoittamaansa sijoitettujen lasten kaltoin kohtelua sellaisilta henkilöiltä, jotka välittävät lapsista. Jos viranomaisia ei oikein kiinnosta, on sijaisvanhempien helppo jatkaa vuosikausia kaltoin kohteluaan.
Lapsista välittäville sen sijaan annetaan tapaamisten ja yhteydenpidon rajoituksia, jos kertovat kaltoin kohtelusta. Sijaisvanhempien ja välinpitämättömien viranomaisten mielestä kaltoin kohtelusta kertovat vanhemmat tai läheiset häiritsevät sijaisperheen työrauhaa.

31

381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ammattikasvattaja

      Kyllä sinä jaksat jankuttaa! Onko elämäsi ainoa sisältö käydä nämä samat jutut tänne vaihtelevin väliajoin syöttämässä?

    • totuuseipala

      Miksi sinua häiritsee, että kertoo totuuden perhehoidosta. Vahtaatko aina, kuka tänne kirjoittaa ja mitä.

      • oikeuskertoa

        Tämä palsta on sitä varten, että kokemuksistaan saa kirjoittaa. Ja ylipäätään ajatuksistaan. Joko kerran tai sata kertaa. Joko pysyvällä nimimerkillä tai vaihtuvalla nimimerkillä.


      • Ammattikasvattaja
        oikeuskertoa kirjoitti:

        Tämä palsta on sitä varten, että kokemuksistaan saa kirjoittaa. Ja ylipäätään ajatuksistaan. Joko kerran tai sata kertaa. Joko pysyvällä nimimerkillä tai vaihtuvalla nimimerkillä.

        Ala nyt sitten KERTOA niistä kokemuksistasi! Avaaja ei kerro MITÄÄN kokemuksistaan, vaan kitisee samaa juttuaan loputtomasti eri nimimerkeillä. Vai, oletko SINÄ avaaja? Sitä ei voi tietää teistä nikeillä pelleilijöistä.

        Tänne kaivattaisiinkin juuri sitä omista kokemuksista kertomista ja asiallisia juttuja näiden ikuisten puolihuolimattomien julistusten sijaan. Siitä vain! Tie on auki. Kertokaa vain, mitä tapahtui ja mikä meni viranomaisten toimissa pieleen. Lisäksi mieluusti kuulisin myös sen, mitä teitte korjataksenne tilanteen. Jos jonnekin valititte, mitä teitte ja mitä seurasi?

        Keskustelua EI ole se, että täällä mennen tullen vain julistetaan käytännössä aina, että sijaisvanhemmat ovat huonoja ja kohtelevat sijoitettuja väärin. Kaikkien leimaaminenhan ei oikein ole - sen enemmän sijaisvanhempien kuin sijoituslasten vanhempienkaan kohdalla?


      • TekiköSossuTurhaaTyötä

        Etkös ammattikasvattaja aiemmissa kirjoituksissasi ollut sitä mieltä miten jokainen yksinhuoltajuus ja eritoten äiti olisi syynä lastensa kaikkinaisiin ongelmiin. Käänsitkö suuntasi nyt kun kepuli Antti ja Satu ilmoittivat erostaan.

        Lapset ei liittoa pelasta niin mitä sanoo nyt ammattikasvattaja ja sossupaholainen oliko sijaisvanhemmuus tuossa perusteltua.


      • Ammattikasvattaja
        TekiköSossuTurhaaTyötä kirjoitti:

        Etkös ammattikasvattaja aiemmissa kirjoituksissasi ollut sitä mieltä miten jokainen yksinhuoltajuus ja eritoten äiti olisi syynä lastensa kaikkinaisiin ongelmiin. Käänsitkö suuntasi nyt kun kepuli Antti ja Satu ilmoittivat erostaan.

        Lapset ei liittoa pelasta niin mitä sanoo nyt ammattikasvattaja ja sossupaholainen oliko sijaisvanhemmuus tuossa perusteltua.

        Mitä ihmettä sinä selität? Minä olen itsekin yksinhuoltajan jäkeläinen ja luulisin tietäväni siitä todellisuudesta aika lailla. Sen kyllä työnikin kautta tiedän, että vaikeaa on elämä mon issa yhden huoltajan perheissä. Mikään tavoittelemisen arvoine3n olotila se ei ole. Kaikkonen ja Taiveaho eivät liene keskimääräistä parempine tuloineen mikään tyypillinen eropari. Heidän eronsa ei minun ymmärtääkseni liity MITENKÄÄN tähän asiaan?

        Lapsi ei tosiaankaan kenenkään liittoa pelasta, olipa lapsi biologinen tai ei. Sen luulisi olevan kaikille selvää.

        Väännät kuitenkin asiaa täysi eri linjoille kuin minä. Lue ajatukslla läpi edellinen tekstini ja yritä ymmärtää, mitä tarkoitin. Ehkä se siitä aukenee viimeistään viidennellä lukukerralla?


      • SinäKokemusasiantuntija
        Ammattikasvattaja kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinä selität? Minä olen itsekin yksinhuoltajan jäkeläinen ja luulisin tietäväni siitä todellisuudesta aika lailla. Sen kyllä työnikin kautta tiedän, että vaikeaa on elämä mon issa yhden huoltajan perheissä. Mikään tavoittelemisen arvoine3n olotila se ei ole. Kaikkonen ja Taiveaho eivät liene keskimääräistä parempine tuloineen mikään tyypillinen eropari. Heidän eronsa ei minun ymmärtääkseni liity MITENKÄÄN tähän asiaan?

        Lapsi ei tosiaankaan kenenkään liittoa pelasta, olipa lapsi biologinen tai ei. Sen luulisi olevan kaikille selvää.

        Väännät kuitenkin asiaa täysi eri linjoille kuin minä. Lue ajatukslla läpi edellinen tekstini ja yritä ymmärtää, mitä tarkoitin. Ehkä se siitä aukenee viimeistään viidennellä lukukerralla?

        Pyytelet omakohtaisia kokemuksia. Kerropa sitten isäsi osallisuudesta omaan lapsuuteesi. Oliko isäsi sinulle läsnä ollenkaan ja jos ei ollut niin miksi ei ollut. Oliko äitisi siis virallisesti yksihuoltaja vai olitko molempien vanhempiesi yhteishuoltajuudessa jota nimittelet yksinhuoltajuudeksi. Koitko että sinun pitää olla lojaali äidillesi tai molemmille vanhemmillesi.


      • Ammattikasvattaja
        SinäKokemusasiantuntija kirjoitti:

        Pyytelet omakohtaisia kokemuksia. Kerropa sitten isäsi osallisuudesta omaan lapsuuteesi. Oliko isäsi sinulle läsnä ollenkaan ja jos ei ollut niin miksi ei ollut. Oliko äitisi siis virallisesti yksihuoltaja vai olitko molempien vanhempiesi yhteishuoltajuudessa jota nimittelet yksinhuoltajuudeksi. Koitko että sinun pitää olla lojaali äidillesi tai molemmille vanhemmillesi.

        Mitä ihmettä minun isäsuhteeni sinulle kuuluu? Voin kyllä kuitenkin kertoa,

        En ole ikinä nähnyt isääni. Hänellä ei ollut tippaakaan mielenkiintoa nähdä minua. Olin ilmeisesti lähinnä syrjähypyn seuraus hänelle. Jos äitini olisi tippaakaan järkeä käyttänyt, hän olisi tehnyt abortin. Jostakin syystä hän ei niin kuitenkaan tehnyt. Ymmärtääkseni myös elatusmaksujen maksaminen oli epämieluisaa puuhaa.

        Äitini oli kaikin mahdollisin tavoin yksinhuoltaja. Hyvin hankalaa olisi ollut olla lojaali ihmiselle, joka ei ollut tippaakaan kiinnostunut minusta.

        Onko sinulla vielä muuta kysyttävää, vai palaatko pääpuuhaasi julistamaan sijaisvanhempien ja sosiaalipuolen ihmisten pahuutta? Vai haluatko heittää jonkin loukkaavan kommentin minulle, sillä kyllähän kokemukseni varmaankin haitaksi mielipiteideni kannalta ovat?


      • mielikuvitusta

        Mistähän nimimerkillä ammattikasvattaja - kirjoittava entinen sijaisvanhempi on keksinyt tuollaisen tarinana. Onneksi häneltä haettiin lapset pois kaltoin kohtelun vuoksi.


      • kiinnijäit
        mielikuvitusta kirjoitti:

        Mistähän nimimerkillä ammattikasvattaja - kirjoittava entinen sijaisvanhempi on keksinyt tuollaisen tarinana. Onneksi häneltä haettiin lapset pois kaltoin kohtelun vuoksi.

        Kaltoin kohtelu siis oli kammottavaa, mutta että haettiin pois: BRAVO. Ammattikasvattaja - nikki myös halveksi lapsia ja näiden perheitä. Pienikin liikahdus "ydinperheestä" sai muorin halveksimaan. Mutta eipä oma tyttärensäkään ollut mitenkään esimerkillinen. kertoisi hänen toilailuistaan!

        Entinen sijaisvanhempi tekeytyy usein mieheksi kirjoituksissaan. Hänellä oli vuosia mieshahmo myös erään yksityiskoulun palstalla. Ei mene enää läpi paksusormi.


      • Sijoitusäiti

        katkera vanhempi voi manipuloimalla saada lapsen kertomaan perättömiä asioita sijoituksesta, jotta lapsi saataisiin kotiin. Ei tajua, että lapsi joutuu vaihtamasn sijoitusperhettä tai laitokseen. Katkeruus myrkyttää myös lapsen, jolla olisi mahdollisuus vakaaseen elämään. Kannattaisi katsoa peiliin, ja korjata oma elämä kuntoon lasta vasten, mutta kun se syy on aina muissa.


      • SijaislapsetRuoatta
        Sijoitusäiti kirjoitti:

        katkera vanhempi voi manipuloimalla saada lapsen kertomaan perättömiä asioita sijoituksesta, jotta lapsi saataisiin kotiin. Ei tajua, että lapsi joutuu vaihtamasn sijoitusperhettä tai laitokseen. Katkeruus myrkyttää myös lapsen, jolla olisi mahdollisuus vakaaseen elämään. Kannattaisi katsoa peiliin, ja korjata oma elämä kuntoon lasta vasten, mutta kun se syy on aina muissa.

        Tavallisissa perheissä ollaan asettumassa joulupäivänä kello 11:14 äidin kattaman ruokapöydän ääreen aamupäivän ulkoilun jälkeen . Sijaisäiti samaan aikaan ilmeisen kohmeloisena avautuu viinarahojensa tuojan menettämisestä täällä. Tämmöisiä sijaisäidit tuppaa pääosin olemaan.


      • Ammattikasvattaja
        SijaislapsetRuoatta kirjoitti:

        Tavallisissa perheissä ollaan asettumassa joulupäivänä kello 11:14 äidin kattaman ruokapöydän ääreen aamupäivän ulkoilun jälkeen . Sijaisäiti samaan aikaan ilmeisen kohmeloisena avautuu viinarahojensa tuojan menettämisestä täällä. Tämmöisiä sijaisäidit tuppaa pääosin olemaan.

        Montako mahdat tuntea?


      • aavanmerentuolla
        SijaislapsetRuoatta kirjoitti:

        Tavallisissa perheissä ollaan asettumassa joulupäivänä kello 11:14 äidin kattaman ruokapöydän ääreen aamupäivän ulkoilun jälkeen . Sijaisäiti samaan aikaan ilmeisen kohmeloisena avautuu viinarahojensa tuojan menettämisestä täällä. Tämmöisiä sijaisäidit tuppaa pääosin olemaan.

        Siellä on bio, jonka joulupöydästä puuttuvat lapset eikä ole ulkoilutettavia aamupäivällä. Haavemaailmassa eletään.


    • hiilijalanjälki

      Täällähän ei ammattikasvattajan paksu sormi määrää. Tänne saa jokainen kirjoittaa neljäsosajutun, puolikkaan, kolme neljäsosaa tai kokonaisen tai sitten kaksi juttua.

      Voi pikku ammattikasvattajaa! Täällä sinä et kuule määrää.

      • Ammattikasvattaja

        En tietenkään määrää. Sinun näkökulmastasi se tietenkin onkin ihan HIRVEÄ asia, jos joku toivoisi keskusteluun tasoa ja asiaa? Ne ovat molemmat sinulle vieraita ilmiöitä? Tärkeintä on haukkua niin sijaisvanhemmat kuin viranomaisetkin mennen tullen? Ja yleistää ei tietenkään pidä - paitsi sinun? Sinun kohdallasi se on hyve?


      • haresaunaaan

        Kyllä sinun esittämä PAREMMUUTESI, joka ei todellakaan pidä paikkaansa, ärsyttää kaikkia ja estää normaalin keskustelun. Työnnä sinne lastulevyn väliin se paksu sormesi ja mene tapaamaan Harea. hihihihihihihihh.

        Ja muista antaa laihalle konille juotavaa.

        Sinun kaltaisille 10. kertainen valvonta! Ei ainuttakaan lasta sinun kaltaisen PÄSMÄRIN läheisyyteen. "Minä määrään tässä koulussa"! Minä ja minun jälkeläiseni omistavat tämän yksityiskoulun.


      • minuntyttärenisaatalon

        Minun tyttäreni , joka auttaa kaltoin kohtelussa minua, omistaa nyt yksityiskoulun.


      • harenrakas
        haresaunaaan kirjoitti:

        Kyllä sinun esittämä PAREMMUUTESI, joka ei todellakaan pidä paikkaansa, ärsyttää kaikkia ja estää normaalin keskustelun. Työnnä sinne lastulevyn väliin se paksu sormesi ja mene tapaamaan Harea. hihihihihihihihh.

        Ja muista antaa laihalle konille juotavaa.

        Sinun kaltaisille 10. kertainen valvonta! Ei ainuttakaan lasta sinun kaltaisen PÄSMÄRIN läheisyyteen. "Minä määrään tässä koulussa"! Minä ja minun jälkeläiseni omistavat tämän yksityiskoulun.

        Etsi ammattikasvattaja haukuttavasi muualta. Täällä on lukuisia palstoja, joihin voit paksun sormesi työntää.


      • ukkonurkassa
        Ammattikasvattaja kirjoitti:

        En tietenkään määrää. Sinun näkökulmastasi se tietenkin onkin ihan HIRVEÄ asia, jos joku toivoisi keskusteluun tasoa ja asiaa? Ne ovat molemmat sinulle vieraita ilmiöitä? Tärkeintä on haukkua niin sijaisvanhemmat kuin viranomaisetkin mennen tullen? Ja yleistää ei tietenkään pidä - paitsi sinun? Sinun kohdallasi se on hyve?

        En ole koskaan havainnut ammattikasvattajan nostaneen millään muotoa keskustelujen tasoa. Yleensä hän haluaa, että sijaishuollon kaltoin kohteluista kirjoitetaan lisää. Hän haluaa olla esillä.

        Eli joka kerta, kun tulet pilaamaan keskusteluja, kerron sinun tossu-ukostasi tai kaltoin kohteluistasi.


      • ukkonurkassa kirjoitti:

        En ole koskaan havainnut ammattikasvattajan nostaneen millään muotoa keskustelujen tasoa. Yleensä hän haluaa, että sijaishuollon kaltoin kohteluista kirjoitetaan lisää. Hän haluaa olla esillä.

        Eli joka kerta, kun tulet pilaamaan keskusteluja, kerron sinun tossu-ukostasi tai kaltoin kohteluistasi.

        Koeta hyvä ystävä traumojesi purun ja trollailun sijaan keskustella.

        Jos tyylisi ei muutu, alan ilmoittaa systemaattisesti kaikki asiasta sivussa olevat tekstisi asiattomiksi.


    • testejäkehiin

      Ensimmäinen tarve valvonnalle on sijaisvanhempien valinta. Psykologisia testejä kehiin, Tulee muuten liian kalliiksi koko busines.

      • Ammattikasvattaja

        Lienet kuitenkin selvillä siitä, että sijaisvanhemmaksi ei kuka vain pääse - toisin kuin biologiseksi vanhemmaksi?

        Minä itse en haluaisi sijaisvanhemmaksi ryhtyä. Ei se mitään leikkiä ole sekään puuha.


      • suuripalkka

        Kyllä pääsevät kaltoin kohtelijatkin, jos osaavat esittää "hyvää tyyppiä" kunnanjohtajille. joissain kunnissa sijaisvanhemmat valitaan poliittisin tai "viihdyttävin" perustein. Jotkut kunnanjohtajia kovasti miellyttävät sijaisvanhemmat voivat saada kaksinkertaista palkkaa. hihihiihihih… ihanaa,


      • Ammattikasvattaja
        suuripalkka kirjoitti:

        Kyllä pääsevät kaltoin kohtelijatkin, jos osaavat esittää "hyvää tyyppiä" kunnanjohtajille. joissain kunnissa sijaisvanhemmat valitaan poliittisin tai "viihdyttävin" perustein. Jotkut kunnanjohtajia kovasti miellyttävät sijaisvanhemmat voivat saada kaksinkertaista palkkaa. hihihiihihih… ihanaa,

        Höpn höpön. Sijaisvanhempia eivät valitse kunnanjohtajat. Sekaisinko olet?


      • eikoulutusta

        Mutta sinutpa valitsi. Ajatteli että halvalla menee ja paljon lapsia. Mutta huonosti kävi lapsille.


      • höpöhöpöpikkuhare
        eikoulutusta kirjoitti:

        Mutta sinutpa valitsi. Ajatteli että halvalla menee ja paljon lapsia. Mutta huonosti kävi lapsille.

        Naiivia uskoa oppikirjoja. Sijoitettujen lasten ympärillä pyöriin niin suuria rahoja, että houkuttaa vähän muitakin, kuin PRIDE-kouluttajia.


      • Ammattikasvattaja
        eikoulutusta kirjoitti:

        Mutta sinutpa valitsi. Ajatteli että halvalla menee ja paljon lapsia. Mutta huonosti kävi lapsille.

        Mikähän IHME sinut sa kuvittelemaan, että ole sijaisvanhempi? Vai, oletko heittäytynyt niin idiootiksi, että et ymmärrä lukemaasi?

        Jos olisin sijaisvanhempi, tekisikö SE minusta jotenkin automaattisesti väärässä olevan ihmisen?


    • itsetäydellisyys

      Miksi sinulla on aina tarve olla OIKEASSA?

    • sossuauttaa

      Olen tutustunut tapaukseen, missä sijaisvanhemmat ovat todistettavasti syyllistyneet mm. valheteluun. Lisäksi lastensuojelun toiminnassa on ollut puutteita. tapauksesta on tehty esim. muistutuksia lastensuojelulle ja pari kantelua oikeusasiamiehelle. Tapauksessa lastensuojelu on vastannut muistutukseen, jossa myönnetään, ettei esim. kirjauksia ole lähtetty lainmukaisessa ajassa. Eduskunnan oikeusasiamies on hyvkäksynyt käsittelyyn kantelun lastensuojelun toimminnasta, joka tuli vireille 17.12.2018

      Tapauksen kuvaus sivostolla:
      https://sossun.epatoivo.com/
      Saa jakaa
      Saa jakaa

      • sossuauttaa

        Lisään vielä sen, että uskon että em. tapaus ei edusta sijaivanhempien enemmistöä, mutta tällaista toimintaa ei saisi ilmetä lainkaan, kun on kysymys lapsista ja heidän suhteestaan syntymävanhempiin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      66
      1234
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe