Missä mennään ,eikö hyvät työpaikat kelpaa

RalfGoDuuni

Tällä keskustelu-areenalla käydään monesti täysin tyhjänpäiväistä keskustelua, nyt olisi kerrankin ihan asiallinen keskustelun aihe. Tässä menneellä viikolla Muuttopalvelu Niemi on hakenut autonkuljettajia MTV 3 mainoskatkoilla heille töihin. Kuten kaikki tiedämme tämä yritys on hyvämaineinen muuttoalan johtava yritys Suomessa. Rinnastettavissa täysin henkilöstöpolitiikaltaan näihin nostoalan yrityksiin Pekka Niska ja Janne Niska. Nämä kaikki ovat hyvämaineisia henkilöstöön panostavia yrityksiä. Autot on hyviä jopa osa "tulevaisuuden polttoaineilla toimivia". Toimintaa on Helsingissä, Jyväskylässä,Kuopiossa, Lahdessa;Oulussa,Tampereella ja Turussa. Henkilöstöstä pidetään huolta ja heitä koulutetaan Niemi akatemiassa, ammattien edistämislaitoksella(AEL) Malminkartanossa Helsingissä ja Haaga -Helia ammattikorkeakoulussa Helsingissä.
Yrityksen toimintatavat täyttävät ISO 9001-sertifikaatin vaatimukset ja Yritys ei käytä VUOKRATYÖVOIMAA. En ole Niemi-yrityksen lobbari vaan ihan erilaisissa kuljetustehtävissä isossa
kansainvälisessä yrityksessä. Meidän yrityksellä on ihan sama ongelma.Henkilöstö ikääntyy ja jää eläkkeelle ja tilalle on todella vaikea löytää uusi työntekijöitä nimenomaan kuljettajia. Ainoa pelastus on ollut se rohkea päätös,että uskallamme palkata juuri valmistuneita kuljettajia ammattikoulutuksesta ja puolustusvoimista.Heillä on valtava työmotivaatio ja kun he huomaavat,että työnantajakin ei ole mikään riisto-porvari vaan tavallinen ihminen niin myös tulosta syntyy. Töissä on mukavaa ja sinne tulee mielellään.
Nyt sitten herää kysymys miksi suuri osa kuljettajista roikkuu näissä surkeissa työpaikoissa vaikka hyviäkin työpaikkoja on tarjolla. Siis pitää oikein houkutella TV mainoksen kera töihin ?
Vanha konkari ei voi kuin ihmetellä ,onko se laiskuutta vai mitä? Töitä on kuitenkin ympäri Suomenmaan tarjolla! esimerkiksi tällä Niemellä.

51

528

    Vastaukset

    • Todella hyvä kirjoitus. Kyllä minuakin harmitti ,että tähänkö on tultu,että TV mainoksella pitää kuljettajia hakea. No Niemi on iso yritys 1300 työntekijää. Jos mainos kiinnostaa ja haluaa katsoa,niin Youtube: Kuljettajaksi Niemi palveluille. Jossain on pahasti vialla jos täällä valitetaan ja tarjolla on kuitenkin hyviä työpaikkoja.Kuljettajalla on kuitenkin täydellinen valinnan vapaus ei olla orjia.

    • Minua ei kiinnosta kuin provoilu, ja trollaaminen suoli24palstalla, koska saan sosiaalisista palveluista kaiken sen saman, mitä tarvitsenkin. Haluan kuitenkin tehdä miljoonia surkean elämäni aikana, ja se onnistuu vain internetin kautta tarjoamalla uudelle sukupolvelle sitä, mitä se kaipaa. Vanha ruumilliseen työntekoon perustuva systeemi on tullut jo tiensä päähän, jo ajat sitten.

    • HAHAHAHA ,Vai Niemi muka arvostettu yritys..No johan pomppasi.Ei sinne ainakaan ammattikuljettajia haeta,pitää saada halvimmalla mielellään jonkin työkokeilun kautta niin että joku maksaa osan kuskin kuluista.Porukkaa kierrätetään Eri nollasopimuksilla ettei varmaan saa täysiä tunteja jos ei ole pakko.Vai että oikeen laatu yritys. voi helevata..

      • Tukehdu nauruusi vellihousu. Iso 9001 stantardi on sellainen laatuluokitus jossa myös kaikki työntekijöiden asiat on huomioitu.Nimimerkki RST2 on sellainen "pelimies" mielestään ,että alle kelpaa vain uusin V-8 Scania. Ja kyseisellä muuttofirmalla ei sellaista ole ,koska sellaiselle tosimiehen pelivehkeelle ei ole tarvetta kyseisissä työtehtävissä ja käyttöön soveltuu paremmin hollantilainen Volvo FL tai saksalainen MB Sprinter niin ei se tee työpaikasta millään tavalla huonoa.Jokainen täysijärkinen suomalainen ymmärtää,että kirjoituksesi ei perustu mihinkään todelliseen tietoon jonka pystyt todistamaan oikeaksi vaikka kätesi lakikirjan päällä.. Yksikään yritys ei tee mainossopimusta TV yhtiön kanssa heppoisin perustein,sillä jokainen tietää,että tällainen mainoskampanja on todella kallis.Mainoselokuvan tekeminen maksaa valtavasti ja sen esittäminen maksaa valtavasti. Jos näin raskaalle tielle lähdetään jotta saataisiin kuljettajia vakituiseen työsuhteeseen niin silloin myös halutaan aidosti uusia työntekijöitä. Silloin ei puhuta 0 -sopimuksista vaan työtä saa painaa niin paljon kun digikortti sallii. Ja muutto hommaa riittää varsinkin iltaisin.Senhän me jokainen tiedämme. Jos yrityksessä on 1300 työntekijää siis vakituista koska Niemi ei käytä vuokrausfirmojen ihmisiä, niin siellä on useita luottamusmiehiä toimipisteissä eri puolilla Suomea ja pääluottamusmieskin löytyy varmasti kuten laki velvoittaa. ja luottamusmiehet kyllä osaavat tehtävänsä. AKT:n jäsenyys varmistaa,että kaikki palkka-asiat on kunnossa.
        Sitten lopuksi hyvä RST2 Suomessa on niin iso pula kuljettajista ettei yksikään rehellinen yrittäjä tai yhteisö halua edes mitään työkokeilukuljettajaa vaan maksaa mielellään ihan itse asiaankuuluvan palkan jos kuljettaja on tekijämies tai nainen.


    • Tätä tämä on sitä itteään eli paskan jauhantaa. Tänne kirjoittelee vain tämä uusi sukupolvi jonka ei tarvitse rattia vääntää ,kun saman rahan saa näpyttelemällä läppäriä. Ruumilliseen työntekoon perustuva elämäntapa on tullut tiensä päähän. Ehkä meidän 50 v. pitää oppia ettei kenenkään tarvitse kuljettaa mitään tulevaisuudessa ja kaikki ruumiillinen työ on syvältä hanurista. Nälkä meille kaikille tulee siitä huolimatta. Luotetaan siihen ,että kyllä itä-euroopan pojat hoitaa hommat ja me otetaan vain rennosti.Onhan tämä keskustelupalsta aivan sairas ja jokainen täysijärkinen ymmärtää,että jos kumipyörä ei pyöri Suomessa niin koko Suomi pysähtyy.

    • Niin Miksi ei kuskin paikat kelpaa,,No kuule oletko ajatellut että Nuoret osaa nykyään vertailla.
      Miksi vi*** joku tulisi kuskin hommiin?? Saat painaa pitkää päivää paskoissa olosuhteissa vielä paskemmalla palkalla.Omalle pojalle sanoin että älä nyt saa**** ainakaan kuljettajaksi ala ja hyvin meni.Tuli amiksesta ulos automaatioasentajana ,ollut vuoden töissä,helvatan ahkera töissään.
      Nyt tulee se paras osuus..
      Saa parempaa palkkaa vuoden työkokemuksella kuin yli 20 vuoden kokemuksella oleva kuorma-auto kuski. Eli kuka nuori johonkin kuskin hommiin menee,täytyy olla täyspölvästi.

      • Hyvin ristiriitaisen kuvan saa tästä nimimerkistä RST2. Kirjoituksen perusteella hän on itse ollut täyspölvästi kun on ollut alalla koko ikänsä. Miksi hän on ollut alalla jossa ei viihdy vaan on vuosien saatossa vain katkeroitunut yhä enemmän. Ammatin vaihto on nykypäivää ja siihen on hyvät mahdollisuudet myös varttuneemmalla aikuisella. On mahdollisuus työn ohessa opiskella uusi ammatti jossa on mukavavasti haastetta ja jopa parempi palkka. Itse pidän kuljettajan työstä ja vaikka takana on jo lähes 40 vuotta niin hyvin mielin joka arkiaamu lähden liikenteeseen. Minä en itse menisi töihin esim teurastamolle,silti en sano niille ihmisille jotka siellä ovat töissä ,että he ovat täyspölvästejä. Jokaisella on paikkansa ja mieltymyksensä tässä yhteiskunnassa ja hyvä niin.


      • RST2 Onneksi olkoon kun poikasi on menestynyt jo nuorena työelämässä. Hän on ilmeisesti lukumiehiä,koska tuollainen automaatioasentajan työ vaatii jatkuvaa koulutusta ja uusien asioiden opiskelua läpi koko työuran. Teknologian kehitys ja alati muuttuvat asiat vaativat paljon työntekijältään,mutta toisaalta onnistujat palkitaan hyvillä vuosiansioilla. Kuljettajan työ on taas perinteisempää puurtamista ja kaikki muutokset tapahtuvat hitaammin. Siksi myös palkkojen kehitys on hitaampaa. Kyllä kuljettajan työssäkin pääsee lähes kohtuulliseen ansiotasoon kaikkien palkanlisien ansiosta(päivärahat,ruokarahat jne) jos itse pitää huolen siitä,että työnantaja todella maksaa kaikki kuten työehtosopimuksessa lukee. Autonkuljettajaksi pääsee edelleen suht lyhyellä koulutuksella ja ei tarvitse olla ns.lukumies,riittää ,että on innostusta,reippautta ja työhaluja. Se on sellaista itsenäistä hommaa jossa on ainakin tunne " vapaudesta" tehdä asiat siten kuin itse parhaaksi näkee. Vaikka sateliitti-paikannus seuraakin sinun jokaista liikettä ,niin on siinä silti sellainen vapauden tunne. Todellinen??? Valheellinen??? Pääasia,että on hyvä fiilis jolla mennään.


      • On tämä kuljetusala ihme ala. Taas jälleen saimme todistaa ,että yksi kuski paskoo oman pesäänsä eli haukkuu omaa työtänsä. RST2 olet osa sitä pienen pientä porukkaa jolla on niin huono itsetunto,että pitää näillä keskustelu-areenoilla moittia omaa työtänsä.Se on surullista koko kuljetusalalle varsinkin kuljettajille. Legendaarinen sanonta " Jos et arvosta omaa työtäsi, miksi muiden pitäisi sitä arvostaa" Siinä on totuus lyhyesti. Kaikki lähtee itsestäsi.Jos päätät ,että etsit kunnollisen työpaikan kuljetusalalta niin kyllä varmasti löydät sellaisen. Se voi viedä aikaa kuukauden tai vuoden .Yllätys yllätys se voi löytyä jo huomenna. Vain luoja tietää......... Oman hyvinvointinsa eteen kannattaa nähdä vaivaa. Kun sellainen todella hyvä työpaikka löytyy niin sitten voi elellä kuin "Ellun kana" eli ottaa rennosti,kun ei tarvitse työasioita tressata. Ei tällä alalla ole kaikki pielessä.Pitää vain itse nähdä vaivaa ja etsiä ne hyvät asiat.Ne eivät saavu kulta-lautasella eteesi.


      • ErkkiKylläTietää kirjoitti:

        On tämä kuljetusala ihme ala. Taas jälleen saimme todistaa ,että yksi kuski paskoo oman pesäänsä eli haukkuu omaa työtänsä. RST2 olet osa sitä pienen pientä porukkaa jolla on niin huono itsetunto,että pitää näillä keskustelu-areenoilla moittia omaa työtänsä.Se on surullista koko kuljetusalalle varsinkin kuljettajille. Legendaarinen sanonta " Jos et arvosta omaa työtäsi, miksi muiden pitäisi sitä arvostaa" Siinä on totuus lyhyesti. Kaikki lähtee itsestäsi.Jos päätät ,että etsit kunnollisen työpaikan kuljetusalalta niin kyllä varmasti löydät sellaisen. Se voi viedä aikaa kuukauden tai vuoden .Yllätys yllätys se voi löytyä jo huomenna. Vain luoja tietää......... Oman hyvinvointinsa eteen kannattaa nähdä vaivaa. Kun sellainen todella hyvä työpaikka löytyy niin sitten voi elellä kuin "Ellun kana" eli ottaa rennosti,kun ei tarvitse työasioita tressata. Ei tällä alalla ole kaikki pielessä.Pitää vain itse nähdä vaivaa ja etsiä ne hyvät asiat.Ne eivät saavu kulta-lautasella eteesi.

        Miksei täällä saisi keskusteluissa tuoda esiin kuljetusalalla olevia ongelmia ja epäkohtia? Eikö juuri niistäkin puhumalla alalle haluavat saa tietoa ja kuvaa kuljettajan työstä, kuvaa muustakin kuin vain ison autona ajamisen "loistokkuudesta ja vapaudentunteesta"? Jos ikävistä asioista työssä kukaan kerro niin niitä ei sitten kai olekaan?


      • KurjatAsiatMatonAlle kirjoitti:

        Miksei täällä saisi keskusteluissa tuoda esiin kuljetusalalla olevia ongelmia ja epäkohtia? Eikö juuri niistäkin puhumalla alalle haluavat saa tietoa ja kuvaa kuljettajan työstä, kuvaa muustakin kuin vain ison autona ajamisen "loistokkuudesta ja vapaudentunteesta"? Jos ikävistä asioista työssä kukaan kerro niin niitä ei sitten kai olekaan?

        Nimimerkki KurjatAsiatMatonAlle. Ystävä hyvä, tällä keskusteluareenalla ei tuoda juurikaan mitään positiivisia asioita esille kuljetusalasta vaan pelkkää negatiivista kuvaa lähes kaikki kirjoittajat pyrkivät luomaan. Se ei ole totuus todellakaan kuljetusalasta,sillä valtaosa kuljettajista on tyytyväisiä tai jopa erittäin tyytyväisiä työhönsä.Kuljettajan työ on arvokas ammatti sillä koko Suomen talous on kumipyörien varassa. Kuljettajan työ on myös yksi niitä harvoja ammatteja jossa työntekijä voi itsenäisesti tehdä päätöksiä miten hoitaa työnsä parhaiten. Tietysti kuljetusalalla on hyvin erilaisia kuljetustehtäviä. Jokainen kuljettaja joka on kiinnostunut etenemään työurallansa pyrkii hankkimaan lisäkoulutusta ja hakee reippaasti yrityksiin töihin joilla on hyvä maine. Miksi jäädä mätänemään johonkin perusjakelutyöhön,posti, pakettijakelu ja leipomo jos tuntee olonsa siellä kurjaksi. On päivänselvää,että omalla reippaudella ja halulla opiskella lisää kuljetusalan erityisosaamista on valtava merkitys siihen kuinka mukavaa on toimia kuljettajana 2018-19 Suomessa ja myös tulevaisuudessa. Minulla ei ole mitään postin,pakettijakelu tai leipomon kuljettajia vastaan,pääasiahan tässä elämässä on se ,että tuntee tekevänsä tärkeää työtä ja on onnellinen. Ei kuljetusalan töitä pidä tehdä,jos tuntuu siltä ettei tämä ole minun juttu.On paljon muitakin hommia tarjolla. Onhan niitä siivojanhommia,keittiöapulaisen ....jne hommia.


    • RST2 olet edelleen ihan pihalla kun puhutaan työnteosta. Tässä syksyllä julkaistiin tutkimus aiheesta mitkä asiat on tärkeitä kun ihminen valitsee alan jossa työskentelee. Miksi hoiva-ala kiinnostaa edelleen vaikka siellä palkat ovat surkeat, Miksi lähteä kirjastoon töihin vaikka palkka on surkea pitkän yliopisto-opiskelun jälkeen. Miksi opiskella pitkään korkeakoulussa lastentarhanopettajaksi kun palkka on surkea ja lapset huutaa koko päivän. Miksi joku lähtee pienyrittäjäksi (ei kuljetusala) vaikka tietää ettei todellisuudessa pysty juuri ollenkaan maksamaan palkkaa itselleen,pystyy vain kuittaamaan firman laskut. Syy on se,että nämä ihmiset kokevat olevansa onnellisia valitsemallaan tiellä. He ovat henkisesti onnellisia ja tuntevat tekevänsä arvokasta työtä ja monesti luovaa työtä.
      Elämässä on muitakin arvoja kuin pelkkä raha. Tuoreen tutkimuksen mukaan nykyihminen arvostaa enemmän viihtyvyyttä työssään kuin palkkaa.Maanviljelijät ovat hyvä esimerkki. Kannattavuus on 0 tai miinusmerkkinen silti ne lehmät hoidetaan mallikkaasti. Päivä kerrallaan.
      On hienoa,että poikasi on onnistunut uravalinnassa ja saanut unelmien työpaikan. Myös joku muu nuori voi olla hyvin onnellinen kuljettajan työssään varsinkin jos on päässyt hyvään työpaikkaan. Siksi mielestäni on kohtuutonta jos lyttäät kuljettajan työn sillä perusteella ,että olet itse pettynyt alaan.
      Meillä jokaisella on paikka täällä yhteiskunnassa ja toivon todella,että jokainen löytää sen unelmiensa työpaikan joka auton ratissa tai jossain muussa työssä. Totuus on kuitenkin se,että kaikki työ on arvokasta.

    • Kyllä niemi käytti 4v sitten vuokramiehiä. En tiedä mikä on homman nimi nykyää.

      • Kuljetusala sopii vain ja ainoastaan älykääpiöille.


    • No tuota Niemen hommaa ei nyt voi laskea oikeaksi rekkamiehen työksi. Ehkäpä se siksi ei kiinnosta jannuja?

      • Kerroppas millaista se "oikea rekkamiehen työ" on ?? Olis kiva kuulla mitä se sinun mielestä on kun olen sitä yli 40v tehnyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppas millaista se "oikea rekkamiehen työ" on ?? Olis kiva kuulla mitä se sinun mielestä on kun olen sitä yli 40v tehnyt.

        Millaista on oikea rekkamiehen työ. ja mielipidettä kysyt. No tässä saat jakeluautonkuljettajan mielipiteen joka on on ollut alalla 39 vuotta. Mikä on se todellinen rekkamies. Jos on mainoksen uhri on niin se on se kaveri joka syö Elovena-puuroa ja Matti-Esko laulaa taustalla Rekkamiestä.. Mahtavaa menoa ja meininkiä. Olen yrityksessä jossa yhdistelmillä ajetaan kohteeseen 15-20 km. Tuliterillä yhdistelmillä jopa uusimmassa menopelillä.32 m. ajetaan Keskolle ja Inexille tavaraa 2 -vuorossa. Itse en pidä tätä työtä rekkamiehen hommana vaan varastomiehen työnä sillä suurin osa työajasta kuluu tavaroiden kiskomisena paikasta toiseen. Todella raskasta fyysistä raatamista ja ajoa ei juuri ollenkaan.. Sitten on monenmoista muuta menijää tuolla tienpäällä. Sitten on nämä maineeltaan hyvät firmat joilla on todella hyvä maine ja työyhteisössä vaihtuvuus on täysin olematon esim. Taipale ja Kaartamo & Koramo ja todella moni muu
        hyvämaineinen yritys jossa ymmärretään ,että kuski on yrityksen tärkein voimavara.
        Ulkomaan liikennettä ei juuri suomalaisilla enää ole kun polskit ovat vallanneet hommat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppas millaista se "oikea rekkamiehen työ" on ?? Olis kiva kuulla mitä se sinun mielestä on kun olen sitä yli 40v tehnyt.

        Ne nuo pyöreät kymmenluvut heittävät aina epäilyksen varjon keskustelijan ylle, että oletko tehnyt sitä lainkaan?
        Niemen kalustostahan suurin osa on kaksi akselisia kevytkuorma-autoja. Tarkoitin toteamuksellani sitä, että mielikuva tai käsitys Kuljetuspalvelu Niemestä ei ehkä vastaa monellekaan nuorelle jannulle sitä millaiseksi "rekkakuskin" työ useimmiten mielletään?

        Minusta kaksiakselisen muuttoauton ajaminen ei ole "rekalla" ajelua. Mistäkö minä tämän tiedän? Siitä kun itse aloitin aikoinani kuljetusalalla ja minulla oli tähtäimenä "rekkakuskin" ammatti jossain tilausliikenteessä rahtiautolla, eli sellainen työ missä saa ajaa ympäri suomen ja nimenomaan yhdistelmällä.
        Olisin saanut armeijan jälkeen vakituisen työpaikan asiallisesta kuljetusyrityksestä, mutta se ei kelvannut, koska kyseisellä firmalla ei ollut kuin kaksiakselisia jakoa_autoja. Olin jo ennen armeijaa ajanut nuppiautolla ja armeijasta saatu yhdistelmäkortti poltteli taskussa.
        Pidin pääni ja työllistyin monien mutkien kautta lopulta sellaiseen työhön, josta tykkäsin.

        En olisi ollut silloin kiinnostunut muuttokuormurin ajamisesta, enkä ole kiinnostunut siitä vieläkään.
        En väheksy sitä, se on niin kova duuni, että läheskään kaikista ei siihen ole ja varmasti juuri tässäkin lienee syy, miksi siihen on hankalampi löytää tekijöitä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne nuo pyöreät kymmenluvut heittävät aina epäilyksen varjon keskustelijan ylle, että oletko tehnyt sitä lainkaan?
        Niemen kalustostahan suurin osa on kaksi akselisia kevytkuorma-autoja. Tarkoitin toteamuksellani sitä, että mielikuva tai käsitys Kuljetuspalvelu Niemestä ei ehkä vastaa monellekaan nuorelle jannulle sitä millaiseksi "rekkakuskin" työ useimmiten mielletään?

        Minusta kaksiakselisen muuttoauton ajaminen ei ole "rekalla" ajelua. Mistäkö minä tämän tiedän? Siitä kun itse aloitin aikoinani kuljetusalalla ja minulla oli tähtäimenä "rekkakuskin" ammatti jossain tilausliikenteessä rahtiautolla, eli sellainen työ missä saa ajaa ympäri suomen ja nimenomaan yhdistelmällä.
        Olisin saanut armeijan jälkeen vakituisen työpaikan asiallisesta kuljetusyrityksestä, mutta se ei kelvannut, koska kyseisellä firmalla ei ollut kuin kaksiakselisia jakoa_autoja. Olin jo ennen armeijaa ajanut nuppiautolla ja armeijasta saatu yhdistelmäkortti poltteli taskussa.
        Pidin pääni ja työllistyin monien mutkien kautta lopulta sellaiseen työhön, josta tykkäsin.

        En olisi ollut silloin kiinnostunut muuttokuormurin ajamisesta, enkä ole kiinnostunut siitä vieläkään.
        En väheksy sitä, se on niin kova duuni, että läheskään kaikista ei siihen ole ja varmasti juuri tässäkin lienee syy, miksi siihen on hankalampi löytää tekijöitä?

        Minua kiinostaa vain kaljan kittaaminen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minua kiinostaa vain kaljan kittaaminen!

        Kyllä on uskomaton tämä suomalaisten kuskin lukutaito ja lukemisen ymmärtäminen. 2 ensimmäistä kirjoitusta oli asiallisia sen jälkeen puheet menivät ihan sekaviksi. Alettiin puhumaan rekkamiehistä eli täysin ulos alkuperäisestä aiheesta ei mitään järkeä.
        Ei kaikkien kuljettajien tarvitse ja pidä olla rekkamiehiä. Ihan perus jakeluautonkuljettaja on hieno ammatti myös maansiirtoauton kuljettaja on todella hieno ammatti kun työnsä saa toteuttaa hyvässä työpaikassa jossa ilmapiiri ja palkkaus on kohdallaan. Alkuperäisen kirjoittajan tarkoitus oli herätellä ihmisiä huomaamaan ettei edes hyvät työtehtävät kuljetusalalla ei ole itsestäänselvyys,että tekijä eli kuljettaja löytyy helposti. Työnantajalta vaaditaan suuri panostus jos haluaa hyvän työntekijän . Mutta tämä asia ei ole uusi itse 1980-luvun alussa nuorena kuskina aloittaneena huomasin jo silloin ,että kuljetusalalle varsinkin Helsingin ydinkeskustaan on todella vaikea löytää tekijämiehiä/naisia .


    • Ei vaan taida kohdata kysynnän ja tarjonnan laki kuljetusalalla.
      Tuolla joku perusteli aikaisemmin että kuljettajan työ ei vaadi kummoista koulupohjaa.
      Tämä on ihan totta, mutta ei vaadi paperimiehenkään työ ja silti liksassa on iso ero.
      Pistäkää siihen Niemen mainokseen että tule meille kuljettajaksi, palkka 5000 €/kk niin eiköhän rupea hakemuksia tulemaan.

      • No nyt osuttin kohdilleen ja olen siitä hyvin iloinen. Järkevää keskustelua aiheen tiimoilta viimein.
        Itse asiassa vihdoinkin mennään asian ytimeen. Aihe on hyvin läheinen koska juurikin tuolla Kaipolan tehtaalla on useampi serkku töissä ja nyt sitten se loppu häämöttää. Koska olen ikäni ollut ns. paperitehtaan varjossa niin tiedän,että liksat paperitehtaalla on todella hyvät onhan kyseessä 3-vuorotyö tai todellisuudessa 4 -vuorotyö. Se on ihmistä kuluttava työ joka syö elinvuosia sieltä loppupäästä elämää. kun tällaiseen työhön lähtee niin tekee omat valintansa mitä elämältä haluaa. Kyseessä on tehdastyö yksitoikkoinen samaa joka päivä. paperipuolella on vahva ammattiliitto joka aina palkkojen sopimuskierroksella uhkaa pysäyttää koko Suomen ja kaupan päälle myös satamat kun AKT antaa tukea . Jotta tulee todellisuuden tuntua asiaan niin mennään ihan toiseen mailmaan siis akateemiseen maailmaan. Kirjastonhoitaja pitkä akateeminen koulutus 2000 eur /kk ja lastentarhanopettaja akateeminentutkinto 2300 eur/ kk ja minkäänlaisia lisiä ei tule palkan lisäksi. Sitten ihmetellään kun kukaan ei halua alalle. Kun tätä työmarkkinakeskustelua käy niin edellisellä kirjoittajalla on puurot ja vellit täysin sekaisin. keskivertokuskin kuukausiansio on tällä hetkellä noin 3200 eur/kk sisältäen verottomat ruokarahat.
        Eli ei pitäisi olla valittamista siihen nähden ,että opiskelu alalle ei vaadi paljon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No nyt osuttin kohdilleen ja olen siitä hyvin iloinen. Järkevää keskustelua aiheen tiimoilta viimein.
        Itse asiassa vihdoinkin mennään asian ytimeen. Aihe on hyvin läheinen koska juurikin tuolla Kaipolan tehtaalla on useampi serkku töissä ja nyt sitten se loppu häämöttää. Koska olen ikäni ollut ns. paperitehtaan varjossa niin tiedän,että liksat paperitehtaalla on todella hyvät onhan kyseessä 3-vuorotyö tai todellisuudessa 4 -vuorotyö. Se on ihmistä kuluttava työ joka syö elinvuosia sieltä loppupäästä elämää. kun tällaiseen työhön lähtee niin tekee omat valintansa mitä elämältä haluaa. Kyseessä on tehdastyö yksitoikkoinen samaa joka päivä. paperipuolella on vahva ammattiliitto joka aina palkkojen sopimuskierroksella uhkaa pysäyttää koko Suomen ja kaupan päälle myös satamat kun AKT antaa tukea . Jotta tulee todellisuuden tuntua asiaan niin mennään ihan toiseen mailmaan siis akateemiseen maailmaan. Kirjastonhoitaja pitkä akateeminen koulutus 2000 eur /kk ja lastentarhanopettaja akateeminentutkinto 2300 eur/ kk ja minkäänlaisia lisiä ei tule palkan lisäksi. Sitten ihmetellään kun kukaan ei halua alalle. Kun tätä työmarkkinakeskustelua käy niin edellisellä kirjoittajalla on puurot ja vellit täysin sekaisin. keskivertokuskin kuukausiansio on tällä hetkellä noin 3200 eur/kk sisältäen verottomat ruokarahat.
        Eli ei pitäisi olla valittamista siihen nähden ,että opiskelu alalle ei vaadi paljon.

        Paperimies ja kirjastonhoitaja tietävät tasan tarkkaan työvuorolistansa jo kuukausiksi eteen päin, ainakin viikoiksi.
        Kuljetusalalla näin ei ole läheskään kaikissa yrityksissä, koska se on jo itsessänsä täysin mahdotonta järjestää työnantajankin puolesta.

        Kerron esimerkin: Olin kuljetusliikkeessä jossa ajoimme rakennusteollisuuden tuotteita. Toimeksiantajaltamme tuli seuraavan viikon ajolista yleensä edellisen viikon torstaina. Silloin tiesimme vasta seuraavan viikon kapasiteettitarpeen niin kaluston kuin kuljettajienkin osalta.
        Suurinpiirtein samanlaista melkein kaikissa kuljetusyrityksissä joissa olen ajanut.

        Paperimiehelle ja kirjastonhoitajalle on aivan sama millaiset keliolosuhteet ovat ulkona. En usko, että paperimies ja kirjastonhoitaja joutuvat koskaan työssänsä niin vaarallisiin ja tiukkoihin olosuhteisiin ja tilanteisiin kuin autonkuljettaja työssänsä joutuu usein. Vastuuta raskaan ajoneuvon kuljettamisesta liikenteessä erilaisissa olosuhteissa ei mielestäni voi missään muotoa verrata paperimiehen ja kirjastonhoitajan vastuisiin. Tässä ammatissa voi joutua todelliseen "kuseen" loppuiäksi jos kohdalle osuu joku vakava onnettomuus, johon kuljettaja katsotaan lainopillisesti syylliseksi. Kuinkahan monta tapausta lisäksi vuodessa onkaan. että joku päättää ajaa tarkoituksellisesti rekan keulaan?

        Mainitset koulutuksen, että se ei paljoa vaadi. Sitten se "koulu" vasta alkaakin kun saat ensimmäisen työpaikkasi. Tätä ammattia kun ei pysty koulunpenkillä oppimaan, kuin teorian. Oikea opiskelu tapahtuu käytännössä.
        Esimerkiksi jos otetaan puutavara_autonkuljettajan työ. Ei siitä opita koulun penkillä kuin perusasiat. Nykyisin sinun täytyy hallita myös metsäyhtiöiden tietokonejärjestelmät. En ala tässä kertomaan mitä kaikkea osaamista kysein alakin vaatii, koska tämä menisi liian pitkäksi.
        Totean vain lopuksi, että tuo 3200e ei ole huono, mutta ei varmasti yli siihen nähen mitä tämä ammatti vaatii tekijältänsä. Elämänsä joutuu usein järjestämään täysin työn ehdoilla. Harrastuksiin ei jää juuri aikaa.
        Lisäksi tulot jää todellisuudessa monilla alle tuon keskiverron. Lisäksi : Mikäli tuohon 3200e pääse normitunneilla, se tarkoittaa, että olet firmassa missä maksetaan oikea tessi. Se ei valitettavasti ole itsestään selvyys läheskään kaikissa kuljetusliikkeissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paperimies ja kirjastonhoitaja tietävät tasan tarkkaan työvuorolistansa jo kuukausiksi eteen päin, ainakin viikoiksi.
        Kuljetusalalla näin ei ole läheskään kaikissa yrityksissä, koska se on jo itsessänsä täysin mahdotonta järjestää työnantajankin puolesta.

        Kerron esimerkin: Olin kuljetusliikkeessä jossa ajoimme rakennusteollisuuden tuotteita. Toimeksiantajaltamme tuli seuraavan viikon ajolista yleensä edellisen viikon torstaina. Silloin tiesimme vasta seuraavan viikon kapasiteettitarpeen niin kaluston kuin kuljettajienkin osalta.
        Suurinpiirtein samanlaista melkein kaikissa kuljetusyrityksissä joissa olen ajanut.

        Paperimiehelle ja kirjastonhoitajalle on aivan sama millaiset keliolosuhteet ovat ulkona. En usko, että paperimies ja kirjastonhoitaja joutuvat koskaan työssänsä niin vaarallisiin ja tiukkoihin olosuhteisiin ja tilanteisiin kuin autonkuljettaja työssänsä joutuu usein. Vastuuta raskaan ajoneuvon kuljettamisesta liikenteessä erilaisissa olosuhteissa ei mielestäni voi missään muotoa verrata paperimiehen ja kirjastonhoitajan vastuisiin. Tässä ammatissa voi joutua todelliseen "kuseen" loppuiäksi jos kohdalle osuu joku vakava onnettomuus, johon kuljettaja katsotaan lainopillisesti syylliseksi. Kuinkahan monta tapausta lisäksi vuodessa onkaan. että joku päättää ajaa tarkoituksellisesti rekan keulaan?

        Mainitset koulutuksen, että se ei paljoa vaadi. Sitten se "koulu" vasta alkaakin kun saat ensimmäisen työpaikkasi. Tätä ammattia kun ei pysty koulunpenkillä oppimaan, kuin teorian. Oikea opiskelu tapahtuu käytännössä.
        Esimerkiksi jos otetaan puutavara_autonkuljettajan työ. Ei siitä opita koulun penkillä kuin perusasiat. Nykyisin sinun täytyy hallita myös metsäyhtiöiden tietokonejärjestelmät. En ala tässä kertomaan mitä kaikkea osaamista kysein alakin vaatii, koska tämä menisi liian pitkäksi.
        Totean vain lopuksi, että tuo 3200e ei ole huono, mutta ei varmasti yli siihen nähen mitä tämä ammatti vaatii tekijältänsä. Elämänsä joutuu usein järjestämään täysin työn ehdoilla. Harrastuksiin ei jää juuri aikaa.
        Lisäksi tulot jää todellisuudessa monilla alle tuon keskiverron. Lisäksi : Mikäli tuohon 3200e pääse normitunneilla, se tarkoittaa, että olet firmassa missä maksetaan oikea tessi. Se ei valitettavasti ole itsestään selvyys läheskään kaikissa kuljetusliikkeissä.

        Kuka nyt töitä viitsii tehdä, Siwasta saa kaljaa, seinästä saa rahaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paperimies ja kirjastonhoitaja tietävät tasan tarkkaan työvuorolistansa jo kuukausiksi eteen päin, ainakin viikoiksi.
        Kuljetusalalla näin ei ole läheskään kaikissa yrityksissä, koska se on jo itsessänsä täysin mahdotonta järjestää työnantajankin puolesta.

        Kerron esimerkin: Olin kuljetusliikkeessä jossa ajoimme rakennusteollisuuden tuotteita. Toimeksiantajaltamme tuli seuraavan viikon ajolista yleensä edellisen viikon torstaina. Silloin tiesimme vasta seuraavan viikon kapasiteettitarpeen niin kaluston kuin kuljettajienkin osalta.
        Suurinpiirtein samanlaista melkein kaikissa kuljetusyrityksissä joissa olen ajanut.

        Paperimiehelle ja kirjastonhoitajalle on aivan sama millaiset keliolosuhteet ovat ulkona. En usko, että paperimies ja kirjastonhoitaja joutuvat koskaan työssänsä niin vaarallisiin ja tiukkoihin olosuhteisiin ja tilanteisiin kuin autonkuljettaja työssänsä joutuu usein. Vastuuta raskaan ajoneuvon kuljettamisesta liikenteessä erilaisissa olosuhteissa ei mielestäni voi missään muotoa verrata paperimiehen ja kirjastonhoitajan vastuisiin. Tässä ammatissa voi joutua todelliseen "kuseen" loppuiäksi jos kohdalle osuu joku vakava onnettomuus, johon kuljettaja katsotaan lainopillisesti syylliseksi. Kuinkahan monta tapausta lisäksi vuodessa onkaan. että joku päättää ajaa tarkoituksellisesti rekan keulaan?

        Mainitset koulutuksen, että se ei paljoa vaadi. Sitten se "koulu" vasta alkaakin kun saat ensimmäisen työpaikkasi. Tätä ammattia kun ei pysty koulunpenkillä oppimaan, kuin teorian. Oikea opiskelu tapahtuu käytännössä.
        Esimerkiksi jos otetaan puutavara_autonkuljettajan työ. Ei siitä opita koulun penkillä kuin perusasiat. Nykyisin sinun täytyy hallita myös metsäyhtiöiden tietokonejärjestelmät. En ala tässä kertomaan mitä kaikkea osaamista kysein alakin vaatii, koska tämä menisi liian pitkäksi.
        Totean vain lopuksi, että tuo 3200e ei ole huono, mutta ei varmasti yli siihen nähen mitä tämä ammatti vaatii tekijältänsä. Elämänsä joutuu usein järjestämään täysin työn ehdoilla. Harrastuksiin ei jää juuri aikaa.
        Lisäksi tulot jää todellisuudessa monilla alle tuon keskiverron. Lisäksi : Mikäli tuohon 3200e pääse normitunneilla, se tarkoittaa, että olet firmassa missä maksetaan oikea tessi. Se ei valitettavasti ole itsestään selvyys läheskään kaikissa kuljetusliikkeissä.

        Jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Paperimies tehtaassa valvoo prosessia ja kun vika ilmenee niin on sekuntteja aikaa toimia ettei koko paperintuotanto pysähdy. Pienellä mokauksella ihminen saa 100 000 eur vahingon aikaan. Päiväkodissa opettajalla on suuri vastuu lapsista. Jos lapsi putoaa kiipeilytelineestä maahan pää edellä ja halvautuu niin
        syytetyn penkille joutuu se pienipalkkainen lastentarhanopettaja jolle jää tästä elinikäinen trauma. Jokaisessa ammatissa on hyvät ja huonot puolet. Joka ammatissa voi myös kuolla jos ei muuhun niin tylsyyden aiheuttamaan masennukseen. Onneksi kuljetusalalla ihmisillä
        on mahdollisuus ottaa itse vastuuta turvallisuudesta. Työssä ei oteta mitään riskejä ja kaikki hoidetaan äärimmäisellä ammattitaidolla turvallisesti kuten ammattipätevyyspäivillä on opetettu. Jokainen fiksu suomalainen ymmärtää,että työ ja hyvä palkka ei kulje käsi kädessä. Tutkimusten mukaan tärkein asia työnteossa ei ole nykyisin palkka vaan se ,että viihtyy työssä ja työyhteisö tukee kaikessa. Ja näinhän se on kun täältä lähdetään niin mukaansa saa vain valkoisen paidan ja puuarkun.


    • Hei, olen lukenut kaikki aiemmat viestit läpi ja voin kertoa muutaman vuoden kokemuksella niin sanotusti punaisen auton ratista, että Niemi on kyllä hyvä työpaikka. Kuljettajista ja muista työntekijöistä pidetään hyvää huolta, tauot pidetään lain mukaan. Monesti päivässä on kaksi kotimuuttoa, ruokatauko keikkojen välissä ja kahvit juodaan kun on sopiva hetki. Jokainen työpäivä on erilainen, kotimuuttoa, yritysmuuttoa, muuttolaatikoiden vientiä asiakkaille välillä yksin välillä kaverin kanssa. Kyseinen ala tarjoa varmasti työtä ahkeralle ja asialliselle kuljettajalle. Usein liikutaan omassa kaupungissa ja välillä käydään kaukana, kilometrejä tulee päivässä ehkä noin 100-200, välillä toki on ajoa koko päivä. Myös moottoriajoneuvon kuljettajan työaikalakia noudatetaan, tätä lakia rikkoo noin 90 prosenttia jakoauton kuljettajista. Miettikääpä sitä.

      • Onko Niemen autoissa alkolukko?


    • on melkein kaikissa, ei toki joissain vanhemmissa. Niemi maksaa hieman parempaa palkkaa kuin tes. Kukaan järkevä ja fiksu kuljettaja ei edes tessillä.

      • "Kukaan järkevä ja fiksu kuljettaja ei edes aja tessillä". Voi kuule! Moni fiksu ja hyvinkin järkevä kuljettaja joutuu ajamaan alle tessinkin kun sattuu asumaan vaikkapa kaukana suomen "sydänmailla" jossa ei ole varaa valita sen perusteella työpaikkaansa, että maksetaanko tessi? Sitä ei täysin laillisesti makseta yhdessäkään tämän alueen kuljetusyrityksessä missä itse vaikutan.
        Tessin mukainen tuntihinta lisineen ja päivärahoinensa maksetaan useimmiten ,sekä lomat, mutta ylityön koroitusosat, pekkaset ja lomalta paluurahat jätetään maksamatta.

        On turha tulla syyllistämään täällä periaatteella, että ootte tyhmiä kun suostutte! Niin suostutaan! Vaihtoehtoja on tasan kaksi: Joko ajat näillä ehdoilla tai sitten et aja. Jälkimmäinen vaihtoehto tarkoittaa sitä, että muutat työn perässä pois täältä missä muuten viihdyt!
        Sitä, paitsi jokainen vähänkin asioita seuraava käsittää, että kiinteistöjen arvo on romahtanut etenkin täällä maaseudulla, eli et saa niillä juuri mitään ja hyvä jos menevät kaupaksi millään hinnalla!
        Siinä joutuu laittamaan asioita ns, vaakakuppiin .


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kukaan järkevä ja fiksu kuljettaja ei edes aja tessillä". Voi kuule! Moni fiksu ja hyvinkin järkevä kuljettaja joutuu ajamaan alle tessinkin kun sattuu asumaan vaikkapa kaukana suomen "sydänmailla" jossa ei ole varaa valita sen perusteella työpaikkaansa, että maksetaanko tessi? Sitä ei täysin laillisesti makseta yhdessäkään tämän alueen kuljetusyrityksessä missä itse vaikutan.
        Tessin mukainen tuntihinta lisineen ja päivärahoinensa maksetaan useimmiten ,sekä lomat, mutta ylityön koroitusosat, pekkaset ja lomalta paluurahat jätetään maksamatta.

        On turha tulla syyllistämään täällä periaatteella, että ootte tyhmiä kun suostutte! Niin suostutaan! Vaihtoehtoja on tasan kaksi: Joko ajat näillä ehdoilla tai sitten et aja. Jälkimmäinen vaihtoehto tarkoittaa sitä, että muutat työn perässä pois täältä missä muuten viihdyt!
        Sitä, paitsi jokainen vähänkin asioita seuraava käsittää, että kiinteistöjen arvo on romahtanut etenkin täällä maaseudulla, eli et saa niillä juuri mitään ja hyvä jos menevät kaupaksi millään hinnalla!
        Siinä joutuu laittamaan asioita ns, vaakakuppiin .

        Niemen kuskin kirjoitus hyvä ja hyvin perusteltu. Myöskin viimeinen kirjoitus oli hyvä näkemys sydänmailla asuvalta kuljettajalta ja haasteista kun valinnanvaraa ei ole työpaikan suhteen. Yksi lause jäi vaivaamaan kirjoituksessa. " pekkaset jätetään maksamatta" käsitykseni mukaan pekkasvapaat keskimäärin 12 päivää vuodessa on tarkoitettu pidettäväksi palkallisina vapaapäivinä koska kyseessä on työajanlyhennysvapaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niemen kuskin kirjoitus hyvä ja hyvin perusteltu. Myöskin viimeinen kirjoitus oli hyvä näkemys sydänmailla asuvalta kuljettajalta ja haasteista kun valinnanvaraa ei ole työpaikan suhteen. Yksi lause jäi vaivaamaan kirjoituksessa. " pekkaset jätetään maksamatta" käsitykseni mukaan pekkasvapaat keskimäärin 12 päivää vuodessa on tarkoitettu pidettäväksi palkallisina vapaapäivinä koska kyseessä on työajanlyhennysvapaa.

        Kyllä pekkaset on tarkoitettu pidettäväksi palkallisena vapaina, tiedän sen. Lauseeni oli huonosti muotoiltu. Tarkoitin vain sitä, että niitä ei ole käytössä tämän alueen yrittäjillä, vaikka se onkin laitonta.
        Pekkaspäiviä on sitä, paitsi vuodessa joko 18 tai 19 jos mennään täysin pykälien mukaisesti.

        Nehän tulevat keskituntiansion mukaan ( 8t/pv ), eli kyllä puhutaan merkittyävästä rahasummasta ja siihen lomaltapaluurahat päälle.
        Olen etenkin nuorempana "korvannut" ansionmenetyksen tekemällä reilusti tunteja, mutta totuushan on se, että siinä joutuu tekemään suoraan sanottuna ilmaista työtä verrattuna niihin, joille maksetaan täysi tessi.
        Kyllä se jonkin verran kiukuttaa nykyisin kun sitä ajattelee, mutta ei voi mitään. Näillä mennään!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pekkaset on tarkoitettu pidettäväksi palkallisena vapaina, tiedän sen. Lauseeni oli huonosti muotoiltu. Tarkoitin vain sitä, että niitä ei ole käytössä tämän alueen yrittäjillä, vaikka se onkin laitonta.
        Pekkaspäiviä on sitä, paitsi vuodessa joko 18 tai 19 jos mennään täysin pykälien mukaisesti.

        Nehän tulevat keskituntiansion mukaan ( 8t/pv ), eli kyllä puhutaan merkittyävästä rahasummasta ja siihen lomaltapaluurahat päälle.
        Olen etenkin nuorempana "korvannut" ansionmenetyksen tekemällä reilusti tunteja, mutta totuushan on se, että siinä joutuu tekemään suoraan sanottuna ilmaista työtä verrattuna niihin, joille maksetaan täysi tessi.
        Kyllä se jonkin verran kiukuttaa nykyisin kun sitä ajattelee, mutta ei voi mitään. Näillä mennään!

        Niin pekkaspäiviä on sen mukaan miten on töitä tehty. Isoissa firmoissa jossa on perusperiaatteeksi otettu se se ettei ylitöitä saa tehdä ja työpäivä on mitoitettu siten ,että näin myös toteutuu niin se 12-14 kpl pekkasia on arkipäivää. Näissä yrityksissä myös pidetään kiinni siitä,että vapaat pidetään palkallisina vapaapäivinä eli ei voi muuttaa rahaksi. Mitä enemmän tekee ylitöitä sitä enemmän vuodessa kertyy pekkasvapaita. Eli tämä asia on sidottu tehtyihin työtunteihin.


    • Minä laitoin jokin aika sitten alussa mainittuun yritykseen työhakemuksen, mutta eihän sieltä takaisin mitään yhteyttä otettu. Olen ihan työkykyinen, enkä hirveästi viinaakaan juo. Pula ei siis liene ihan kauhea kuitenkaan.

      • No sinun tapauksessa on käynyt se perusmoka,että olet Matti myöhäinen. Jos televisio kampanja oli alkukeväästä niin on hyvin todennäköistä,että työpaikat on täytetty ja työtehtäviä ei ole tällä hetkellä tarjolla kun kyseessä on sellainen hyvä työpaikka jossa ei tehdä juurikaan ylitöitä ,mutta henkilöstöstä pidetään hyvää huolta eli on mukava olla töissä.
        Jos yritys lähtee mukaan kalliiseen tv-kampanjaan niin silloin odotetaan ,että mainostus kannattaa ja rahalle saadaan vastinetta. Tässä tapauksessa on onnistuttu. Kyseessä on kuitenkin uraa uurtava yritys joka rohkeasti kokeilee uutta mm. biokaasu autoja vaikka niiden hankkiminen ja ajaminen on vielä nykyisin kalliimpaa perinteisten diesel autoihin verrattuna.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sinun tapauksessa on käynyt se perusmoka,että olet Matti myöhäinen. Jos televisio kampanja oli alkukeväästä niin on hyvin todennäköistä,että työpaikat on täytetty ja työtehtäviä ei ole tällä hetkellä tarjolla kun kyseessä on sellainen hyvä työpaikka jossa ei tehdä juurikaan ylitöitä ,mutta henkilöstöstä pidetään hyvää huolta eli on mukava olla töissä.
        Jos yritys lähtee mukaan kalliiseen tv-kampanjaan niin silloin odotetaan ,että mainostus kannattaa ja rahalle saadaan vastinetta. Tässä tapauksessa on onnistuttu. Kyseessä on kuitenkin uraa uurtava yritys joka rohkeasti kokeilee uutta mm. biokaasu autoja vaikka niiden hankkiminen ja ajaminen on vielä nykyisin kalliimpaa perinteisten diesel autoihin verrattuna.

        Kuka hullu lähtee orjaksi, kun seinästä saa rahaa ja Siwasta kaljaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka hullu lähtee orjaksi, kun seinästä saa rahaa ja Siwasta kaljaa.

        Kiitos hienosta kommentista. Sinun kohdalla on käynyt toteen suomalainen kansansairaus eli olet alkoholisti. Et ole yksin tässä surkeassa tilassasi. Myös koko kansan rakastama Irwin ja Matti Nykänen oli alkoholisteja. No ... heistä aika jätti Irwinin osalta jo reiluna 40-vuotiaana ja Nykäsen Mattikin lähti 57 vuotiaana siis molemmat ihan reilusti sanottuna parhaassa iässä. Kuten sanonta sanoo tukka takana ,mutta elämä vielä edessä.Reilut 50 kymppiset ovat kovaa valuttaa tuolla ihmissuhde puolella,sillä raittiit 50 + miehet ovat juurikin 30 vuotiaiden sinkkunaisten suosikkimiehiä,luotettavia nallekarhuja.
        Mutta sinä olet valinnut oman tiesi alkoholismin onnea valitsemallesi tielle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos hienosta kommentista. Sinun kohdalla on käynyt toteen suomalainen kansansairaus eli olet alkoholisti. Et ole yksin tässä surkeassa tilassasi. Myös koko kansan rakastama Irwin ja Matti Nykänen oli alkoholisteja. No ... heistä aika jätti Irwinin osalta jo reiluna 40-vuotiaana ja Nykäsen Mattikin lähti 57 vuotiaana siis molemmat ihan reilusti sanottuna parhaassa iässä. Kuten sanonta sanoo tukka takana ,mutta elämä vielä edessä.Reilut 50 kymppiset ovat kovaa valuttaa tuolla ihmissuhde puolella,sillä raittiit 50 + miehet ovat juurikin 30 vuotiaiden sinkkunaisten suosikkimiehiä,luotettavia nallekarhuja.
        Mutta sinä olet valinnut oman tiesi alkoholismin onnea valitsemallesi tielle.

        Niin on surullista,että sivustolle joka pitäisi olla kuljetusala ja lainsäädäntö eksyy alkoholisteja kirjoittelemaan omia trolli-viestejä. Kuljetusalalla jos meinaa pärjätä niin alkoholi ei saa näyttellä kovin suurta roolia. Samoin monesti tiedotusvälineet luovat kuvaa,että kuljettajat polttavat tupakkaa 2 askia päivässä. Tämäkin mielikuva ei pidä paikkaansa. Suurin osa kuljettajista ei polta tupakkaa. Moni yritys on myös kieltänyt
        tupakan polton hytissä. Itse asiassa säännöllisesti tupakkaa polttaa enää 19 % suomalaisista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin on surullista,että sivustolle joka pitäisi olla kuljetusala ja lainsäädäntö eksyy alkoholisteja kirjoittelemaan omia trolli-viestejä. Kuljetusalalla jos meinaa pärjätä niin alkoholi ei saa näyttellä kovin suurta roolia. Samoin monesti tiedotusvälineet luovat kuvaa,että kuljettajat polttavat tupakkaa 2 askia päivässä. Tämäkin mielikuva ei pidä paikkaansa. Suurin osa kuljettajista ei polta tupakkaa. Moni yritys on myös kieltänyt
        tupakan polton hytissä. Itse asiassa säännöllisesti tupakkaa polttaa enää 19 % suomalaisista.

        Miksi rekkakuskit juovat niin paljon?




      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi rekkoihin ei määrätä pakolliseksi alkolukkoa?

        Miksi rekkoihin ( onko taas tässäkin tapauksessa kyseessä henkilöstä ,jonka mielestä Ford Transitkin on rekka) ei määrätä alkolukkoa pakolliseksi? Kas kummaa kun emme elä holhousyhteiskunnassa. Elämä täällä Suomessa perustuu luottamukseen työnantajan ja työntekijän välillä.Luottamus tarkoittaa sitä,että työntekijä omalla käytöksellään hoitaa työtehtävät sovitusti ja pitää hyvän huolen myöskin työvälineestä eli autosta. Ei ole mitään erityistä syytä sellaiseen ,että kaikkiin kuorma-autoihin pitäisi asentaa alkolukko eli ei ole viranomaisnäyttöä ,että olisi ongelmia kuorma-auto puolella.
        Joissain ajotehtävissä kuten koulutaksit on puhalluslaitteet tulleet,koska tälle alalle ajautuu ilmeisen paljon laiskan pulskeita alkoholisoituneita entisiä taksikuskeja. Mutta mutta......
        sitähän jokainen trolli voi miettiä yön pimeimpinä tunteina miksi rekkakuskit juovat niin paljon. Onneksi se on vain pahaa painajaista eli unta.Suomessa on 70 000 kuljetusalan ammattilaista ja 95% kuskeista suhtautuu työhönsä sen vaatimalla vakavuudella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi rekkoihin ei määrätä pakolliseksi alkolukkoa?

        Miksi haluat leimata kaikki kuljettajat alkoholisteiksi. Suomessa on kuljettajia todella paljon. 3 yleisin ammatti sairaanhoitajan ja myyjän jälkeen . Taitaa olla lähelle 70000 tuo luku joka tekee töitä kuljetusten parissa. On aina hauskaa tehdä lööppi sekoilijasta. Joka ammatissa on sekoilijoita. kansanedustajia, lääkäreitä, opettajia,poliiseja jne edelleen listaa on turha jatkaa.Alkoholin kanssa sekoillaan joka työssä. Miksi haluat nostaa nimenomaan kuljettajat siihen asemaan ,että Orwellin maailma jatkuvalla valvonnalla toteutettaisiin.
        Näinkö oletat ,että kuljettaja pula helpottaa ja ala kiinnostaa nuoria alasta kiinnostuneita??


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi haluat leimata kaikki kuljettajat alkoholisteiksi. Suomessa on kuljettajia todella paljon. 3 yleisin ammatti sairaanhoitajan ja myyjän jälkeen . Taitaa olla lähelle 70000 tuo luku joka tekee töitä kuljetusten parissa. On aina hauskaa tehdä lööppi sekoilijasta. Joka ammatissa on sekoilijoita. kansanedustajia, lääkäreitä, opettajia,poliiseja jne edelleen listaa on turha jatkaa.Alkoholin kanssa sekoillaan joka työssä. Miksi haluat nostaa nimenomaan kuljettajat siihen asemaan ,että Orwellin maailma jatkuvalla valvonnalla toteutettaisiin.
        Näinkö oletat ,että kuljettaja pula helpottaa ja ala kiinnostaa nuoria alasta kiinnostuneita??

        Kenen työtä alkolukko haittaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kenen työtä alkolukko haittaa?

        Kyllä alkolukko haittaa Rekka-Penan työtä, merkittävästi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kenen työtä alkolukko haittaa?

        Tässä asiassa ei ole kysymys siitä kenen työtä alkolukko haittaa. Sama asia kuin saako työnantaja seurata auton liikkeitä työpäivän aikana satelliittiseurannalla. Kun kaikki asiat on kunnossa omassa työssä niin jokaiselle kuljettajalle on ihan sama seurataanko työntekoa ja puhalletaanko pilliin. Tässä onkin kysymys siitä mikä on luottamus työpaikalla työnantajan ja työntekijän välillä. Halutaanko luoda yrityksessä ilmapiiri jossa kuljettajaan ei luoteta vaan häntä pitää valvoa jatkuvasti eli hän on ns. ehdonalaisessa koko työuransa.
        Monesti tällä keskustelufoorumilla puhutaan "hyvistä työpaikoista" Niissä ei työntekijöitä ei kytätä ja vastuuta annetaan isosti kuljettajalle itselle työssään onnistumisessa. Luottamus työtekijän ja työnantajan välillä on tärkein asia työhyvinvoinnissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä asiassa ei ole kysymys siitä kenen työtä alkolukko haittaa. Sama asia kuin saako työnantaja seurata auton liikkeitä työpäivän aikana satelliittiseurannalla. Kun kaikki asiat on kunnossa omassa työssä niin jokaiselle kuljettajalle on ihan sama seurataanko työntekoa ja puhalletaanko pilliin. Tässä onkin kysymys siitä mikä on luottamus työpaikalla työnantajan ja työntekijän välillä. Halutaanko luoda yrityksessä ilmapiiri jossa kuljettajaan ei luoteta vaan häntä pitää valvoa jatkuvasti eli hän on ns. ehdonalaisessa koko työuransa.
        Monesti tällä keskustelufoorumilla puhutaan "hyvistä työpaikoista" Niissä ei työntekijöitä ei kytätä ja vastuuta annetaan isosti kuljettajalle itselle työssään onnistumisessa. Luottamus työtekijän ja työnantajan välillä on tärkein asia työhyvinvoinnissa.

        Kuinka Rekka-Penaan voi luottaa, minä vaan kysyn?


    • Missä hyvät kuskit luuraa?

      • Missä hyvät työpaikat "luuraa?"


      • Puolasta saa hyviä kuskeja👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puolasta saa hyviä kuskeja👍

        4 viimeistä kirjoittajaa kertoo totuuden suomalaisista pojista. Pojista sillä kyseessä on peruskoulun käyneet/ keskeyttäneet neropatit jotka omasta mielestään ovat todella
        älykkäitä ihmisiä sellaisia joita voisi verrata jopa Jörn Donneriin. Me pitkän päivätyön tehneet kuskit sitten maksamme veroina heille KELAN kautta kaikki avustukset jotta he saavat oluensa ja vessapaperin lähimyymälästä. Lisäksi heidän vanhemmat avustavat
        tuntuvasti jotta oma "kultamussukka" varmasti pärjää nykyisessä kurjassa maailmassa.
        Joten hyvä on huudella " missä hyvät työpaikat luuraa"


    • Kyllähän hyvät työpaikat aina kelpaa. Kertoo ehkä jotain nykypäivän työpaikkojen laadusta.

      Moni kuljetusfirma on kokenut parit sukupolvenvaihdokset ja kouluttamaton, elämänkokemusta saamaton perheetön, muualta työkokemusta vailla oleva sukupolvi koittaa "Johtaa" firmoja jotenkin.
      Sitten nostellaan "Hyviä tyyppejä" duunareista päälliköiksi ja kaikenhuipuksi oman talon sisältä. Johtaminen ja esimiestyö on mitä on ja kaikkia vaan vituttaa.

      Missähän mättää ja miksei kukaan tuollaiseen hae, sekä tuollaisessa 24/7 hukassa olevassa talossa viihdy? Piirit on pienet ja tuollaiset talo kierretään hyvin nopeasti kaukaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vastaamoon tehty ehkä kaksi tietomurtoa - kertoo Yle.

      https://yle.fi/uutiset/3-11612331 Tietoa tihkutetaan tipoittain. Uutta katastrofia pukkaa Vastaamon osalta. Eiliseen asti kyse oli vain yhdestä hakker
      Maailman menoa
      339
      4452
    2. Laittoko Stefan instan yksityiseksi

      Stefanin insta yksityinen
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      2658
    3. Autoilun päästöt

      Hallituksen tavoitteena on puolittaa liikenteen päästöt vuoteen 2030 mennessä https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006698934.html Liikenteen päästöt ei
      Maailman menoa
      334
      1268