Koiran ulkonäkö.

MieVaanItekseen

Olen miettinyt monen koirarodun kohdalla tiettyjä stereotypioita mitä ihmisillä on rodusta.
Vaiko johtuuko esim.pelko tai epätietoisuus siitä että on huonoja kokemuksia kys.asiasta.

ESIMERKKI.

Osa ihmisistä kokee että HUSKY on peloittava?

7

444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nopitääpaikkansa

Huskyn tapa tuijottaa sinisillä silmillään on monelle aika pelottava kokemus. Koskaan ei voi tietää mitä se ajattelee. Vähän sama kuin blondi ihminainen, siellä voi kulkea ja tulla ulos mitä ihmeellisimpiä kehäpäätelmiä.

• pitkätukka-68

Mun kaverilla oli tosi kiltti bluemerleycollie, mut kun se tuijotti sinisillä silmillään, useimmat pelkäs sitä.
        Siniset silmät on monen mielestä pelottavat.

• väripelko
        pitkätukka-68 kirjoitti:

Mun kaverilla oli tosi kiltti bluemerleycollie, mut kun se tuijotti sinisillä silmillään, useimmat pelkäs sitä.
        Siniset silmät on monen mielestä pelottavat.

Juu tiedän mihen jol on,hui.

• Colliet syntyvät koulutettuina.

Ihan totta, tämän tyyppisiä kommentteja on kuultu yllättävän usein ei-koiraihmisten suusta.

• huomioinut

Ei oo kauheen järkeviä sun tutut😂

• No jaa, tuttujen suusta ei sellaisia juttuja kuulekaan, vaan satunnaisilta ohikulkijoilta jotka jäävät juttelemaan ja ihastelemaan hyvin käyttäytyvää koiraa. Yhdistävät sen kai TV:n Lassieen ja yleistävät sitten niin että colliet ovat kaikki samanlaisia.

Mutta on siinä silti naurussa pitelemistä!

• Huomioitavaa

Varmasti.Monet tapaamani normit ja mini colliet ovat riehakkaita,ja räkkyttävät vastaantulijalle.Et ei kovin koulutetuilta näytä,ellei kyseinen käytös ole ollut toivottua .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe