Koiran ulkonäkö.

MieVaanItekseen

Olen miettinyt monen koirarodun kohdalla tiettyjä stereotypioita mitä ihmisillä on rodusta.
Vaiko johtuuko esim.pelko tai epätietoisuus siitä että on huonoja kokemuksia kys.asiasta.

ESIMERKKI.

Osa ihmisistä kokee että HUSKY on peloittava?

7

385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nopitääpaikkansa

Huskyn tapa tuijottaa sinisillä silmillään on monelle aika pelottava kokemus. Koskaan ei voi tietää mitä se ajattelee. Vähän sama kuin blondi ihminainen, siellä voi kulkea ja tulla ulos mitä ihmeellisimpiä kehäpäätelmiä.

• pitkätukka-68

Mun kaverilla oli tosi kiltti bluemerleycollie, mut kun se tuijotti sinisillä silmillään, useimmat pelkäs sitä.
        Siniset silmät on monen mielestä pelottavat.

• väripelko
        pitkätukka-68 kirjoitti:

Mun kaverilla oli tosi kiltti bluemerleycollie, mut kun se tuijotti sinisillä silmillään, useimmat pelkäs sitä.
        Siniset silmät on monen mielestä pelottavat.

Juu tiedän mihen jol on,hui.

• Colliet syntyvät koulutettuina.

Ihan totta, tämän tyyppisiä kommentteja on kuultu yllättävän usein ei-koiraihmisten suusta.

• huomioinut

Ei oo kauheen järkeviä sun tutut😂

• No jaa, tuttujen suusta ei sellaisia juttuja kuulekaan, vaan satunnaisilta ohikulkijoilta jotka jäävät juttelemaan ja ihastelemaan hyvin käyttäytyvää koiraa. Yhdistävät sen kai TV:n Lassieen ja yleistävät sitten niin että colliet ovat kaikki samanlaisia.

Mutta on siinä silti naurussa pitelemistä!

• Huomioitavaa

Varmasti.Monet tapaamani normit ja mini colliet ovat riehakkaita,ja räkkyttävät vastaantulijalle.Et ei kovin koulutetuilta näytä,ellei kyseinen käytös ole ollut toivottua .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut ja Tall poppy -syndrooma

Persut ovat uhranneet käytännössä koko elämänsä lannistaakseen tai sabotoidakseen yksilöitä, jotka erottuvat joukosta ky
      Maailman menoa
      5
      4678
    2. Oot mahtava tyyppi

En tiedä luetko palstaa. Koitan siitä huolimatta. Oot mun mielestä tosi erityinen tyyppi. Nopeesti taisin ihastua. Jot
      Ikävä
      43
      4458
    3. Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa

Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va
      Maailman menoa
      116
      3488
    4. Miksi vihereät ja vasemmisto haluavat tuhota tämän maan?

He halusivat, että kannabis tulisi lailliseksi? - eikö kylliksi nuoria tuhota jo nyt huumeilla? - kannabis tuhosi minun
      Maailman menoa
      106
      3456
    5. Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla

nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty
      Maailman menoa
      31
      3450
    6. Sofia servasi Pikku-Villen suvereenisti

– Ihanko tosissaan tuleva sosiaali- ja terveysministeri hyökkää oppositiopuolueen puheenjohtajaa vastaan siksi, että täm
      Maailman menoa
      40
      2897
    7. Ikävän karkoitukseen klassikkokysymys

Mikä biisi saa hymyn huulille ja ajatukset mukavasti siihen yhteen ja ainoaan? 🤩 Laita biisin sanat, älä linkkiä. Alo
      Ikävä
      12
      1030
    8. Pahimman luokan hasardi

sellainen sinä olet. Sut pitäis peitellä varoituskolmioilla ja vilkkuvaloilla, rajata lippusiimalla ja varustaa silmälap
      Ikävä
      74
      867
    9. Elämäni rakkaus

Sitä sinä olet minulle ollut. Siksi tämä on kai niin vaikeaa. Jos sinä luopuisit niin ehkä se tulisi luonnostaan sitten
      Ikävä
      63
      789
    10. Millainen mulle

Sitten sopisi?
      Ikävä
      92
      733
    Aihe