Custom Contentit eivät toimi uusimman Sims 4 päivityksen jälkeen APUA!

Pelaaja82

Eli mulla olis tämmönen ongelma mun sims 4 ladatuissa. Eilen kun latasin uutta CC:tä ja käynnistin pelin niin mun ladatut ei ollu pelissä vaikka mulla on modit ja muokkaus kripit päällä. Päivitys on siis uusin Sims 4 päivitys missä pystyy muokkaamaan tontin korkeuksia ja pystyy tekemään kukkuloita jne. Ennen mun kaikki ladatut on toimineet ja oon ladannu niitä mm the sims resourcesta ihmisten tumblr:eista ja on aina ennen toiminut niin onko tuo uusin päivitys syypää tähän ongelmaan?

5

2287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OutoSim

Ellei muuta uutta ole, niin kyllä sitä päivitystä voi pitää syyllisenä. 13. 11. päivityksessähän meni python uusiksi ja sen myötä jokseenkin joka skripti. Tämän voi korjata useammallakin tavalla, mutta mahdollisesti yksinkertaisin lienee vilkaista läpi Mod-kansion CC ja siirtää sivuun ne, joissa on (vanhentunut) skripti mukana joko yksin tai package-tiedoston kanssa. Ei niitä välttämättä ole lopulta kovin monta.

(Homma voi vaikuttaa hillittömältä, mutta sen ei tarvitse sitä olla, kunhan malttaa touhuta kaikessa rauhassa ja järjestelmällisesti. Vanhat skriptit ja niihin liittyvät packaget pois (talteen aluksi sen takia, että niitä voi tarvittaessa vertailla saman tekijän uudempiin versioihin samaisesta CC:stä jos tai kun sellainen löytyy) ja sitten hakemaan uudet tai korjaamaan vanhat, joka sekin on täysin mahdollista. Ohjeet löytyvät netistä.)

Simien vaatteet käsittääkseni säilyivät tässä päivityksessä melko hyvin. Apu sekin - ja mun tapauksessa yllättävän harva modi meni täysin virattomaksi. Mullahan ei modeja ollutkaan kuin jokunen giga (muutama sata kappaletta) ja aika pieniä ja yksinkertaisia nekin, joten peli sattumalta toimi jotenkin päivityksen jälkeen. Päivityksessä itsessäänkin ilmeni pienehköjä ongelmia, mm. siminluonnin bugeja yms, mutta eivät ne silti peliä totaalisesti kaataneet. Asiasta on keskustelua todella monella pelisivustolla, jos haluaa sitä vilkaista.

Yksikin vanhentunut kustomi riittää kuitenkin estämään pelin toiminnan jo yksinään ja tyypillisesti isomman päivityksen mukana niitä vanhenee useitakin. // Kauhuskenaario voisi olla, että joutuu käymään kaiken CC:n läpi 50/50 menetelmällä, eli puolet mod-kansion sisällöstä syrjään aina kerrallaan ja kokeilee toimiiko peli riittävän hyvin. Täysin virheettömäksi sitä ei ehkä saa, kun se kerran ilman kustomiakin bugaa useammalla tavalla. Sitten taas selkeästi viallinen osa puoliksi ja niin edelleen, kunnes syyllinen tai syylliset ovat löytyneet. Kuulostaa järjettömän pitkältä prosessilta, mutta menee keskimäärin läpi n. tunnissa tai alle, jos on edes hiukan tuuria, eikä pahemmin tule töppäillyksi. //

No sitten on lukuisia mahdollisesti nopeampia keinoja ja kikkoja. Itse arvailen summissa mikä modi tai muu kampe voisi aiheuttaa ongelman ja kokeilen sen sivuun laittamisen vaikutusta pelin toimintaan ennen kuin ryhdyn järjestelmällisempään etsintään. Yllättävän usein arvauskin on toiminut, muttei tietenkään joka kerta, kun mahdollisuuksia ja niiden yhdistelmiä on kuitenkin aika monia.

Anteeksi pitkä, mahdollisesti sekava ja myöhään tullut vastaus. Joku toinen saa vapaasti korjata tai laittaa paremman, jos tai kun on aihetta.

• Sims4lanittaja

Mene laittamaan peliasetuksista luomukset ja modit asetus päälle, koska se menee automaattisesti pois päivityksen jälkeen :)

• OutoSim

"... vaikka mulla on modit ja muokkaus kripit päällä." kertoi aloittaja. Minusta se tarkoittaa että on nimenomaan jo laitettu päälle - vain onko laneilla vielä lisäasetukset "luomuksille"? Meillä tavallisilla TS4-pelaajilla kun Modit ja CC ovat samassa valinnassa ja skriptit omassaan.

• Anonyymi

Joo mulla sama, mä en saa mistään toimimaan niitä modeja takas mun sims4 peliin........

• "Joo mulla sama, mä en saa mistään toimimaan niitä modeja takas mun sims4 peliin........"

Kiitos ettet kertonut mitä kaikkea jo yritit tehdä modien palauttamiseksi.
        Jos olisit kertonut, se olisi luullakseni saanut minut ja kenties pari muutakin hieman miettimään mitä muuta olisi voinut vielä kokeilla.

Nyt jäi sen verran monia vaihtoehtoja, ettei niitä moni jaksa ryhtyä luettelemaan - ja löytäähän varmaan jokainen niitä korjausehdotuksia itsekin netistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      56
      10135
    2. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      231
      2272
    3. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      68
      1818
    4. Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?

Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks
      Pyhäjärvi
      14
      1585
    5. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1528
    6. Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta

Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav
      Ikävä
      180
      1420
    7. Kaipaan mies sun katsetta

Ootko hylännyt mut?
      Ikävä
      54
      1146
    8. Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_
      Maailman menoa
      220
      1113
    9. Zoon hallitus hajoamassa !

H pj on lähtemässä karkuun.
      Ähtäri
      31
      1035
    10. Kristinuskon arvot käyttöön

Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric
      Luterilaisuus
      285
      981
    Aihe