Lohdun ja varoituksen sanoja lopunajalle

Jaakko.Sääskilahti

Tulevaisuus ei pelota, jos sydän on valmis ottamaan vastaan Jeesuksen toisen tulemisen. Valvomisen sunnuntai muistuttaa hetkestä, joka tulee yllättäen eteemme. Se päivä näyttäytyy uskovaisille ilon ja autuuden päivänä.
Jeesus puhui Öljymäellä viimeisistä tapahtumista. Hän käytti paljon aikaa selittäessään omilleen lopun aikojen tapahtumia. Kaiken selityksen tarkoituksena oli vahvistaa opetuslapsia myös vaikeiden aikojen yli. Valvomista tarvitaan silloin, kun on pimeää ja epäilykset painavat mieltä. Uskon ytimenä on luottamus Jeesuksen sanoihin.

Milloin se tapahtuu?

Keskustelu lähti liikkeelle opetuslasten kysymyksellä, että ”milloin se kaikki tapahtuu” (Matt. 24:3). Jeesus oli puhunut omasta kuolemastaan ja kärsimyksestään. Keskustelut jatkuivat lopunaikojen kuvaukseen. Opetuslapset kysyivät keskeisiä asioita ja Jeesuksen puheessa oli paljon vertauskuvia.

Ihmisiä on aina kiinnostanut viimeisten aikojen tapahtumat, ja monet ovat tehneet myös omia ennustuksia, jotka ovat osoittautuneet aina vääriksi. Viimeinen päivä on vain Jumalan, taivaallisen Isän tiedossa.

Jeesus ei itsekään tiennyt lopullista päivää, mutta hän antoi paljon varoittavia sekä toivoa herättäviä merkkejä. Hän sanoi, että ”tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu” (Matt. 24:14). Evankeliumi ei katoa, eikä uskovaisten tarvitse kilvoitella ilman evankeliumia. Evankeliumi tulee myös kuulumaan kaikille etsiville, maailman loppuun asti.

Jeesus varoittaa

Uskovaisilla on kuitenkin vaaroja, jotka voivat aiheuttaa kilvoituksessa väsymystä. Uskon kilvoitusta ei kuvata Jeesuksen puheessa helpoksi. Ahdistus tulee kuitenkin uskon ulkopuolelta, koska ”teidät pannaan ahtaalle” (Matt. 24:9). Jeesuksen nimen tähden joudumme kokemaan pilkkaa ja vainoa. Rukouksen avulla voimme saada helpotusta ahdistukseen.

Nooan aikana elettiin samalla tavalla kuin lopunaikana. Ihmiset eivät välittäneet Nooan parannussaarnasta, vaan jatkoivat elämää niin kuin ennenkin. Sen jälkeen kun arkin ovet suljettiin, ei parannuksesta ollut enää apua, koska arkkiin ei ollut enää sisäänpääsyä. Tulvavesi hukutti kaikki ihmiset. Ainoastaan Nooan perhe pelastui.

Jeesus varoitti uskovaisia kilvoituksen vaaroista, vääristä profeetoista sekä vainosta. Epäuskoisia hän kehottaa kuulemaan parannussaarnaa. Kuuleminen voi synnyttää halun uskoa ”valtakunnan evankeliumiin” (Matt. 24:14). Opetuksen sisältö on oikea, kun siinä toteutuu armon lisäksi myös totuus.

Lohdutus Jumalalta

Ihminen oli turmeltunut syntiinlankeemuksen seurauksena ja Nooan aikana ”ihmisten pahuus lisääntyi maan päällä” (1. Moos. 6:5). Ajan merkit liittyivät synnistä nauttimiseen, mikä voisi olla merkkinä myös tämän ajan paatumuksesta.

Jeesus piirsi tarkan rajan pelastuneista, miten arkisen työn keskeltä ”toinen otetaan ja toinen jätetään”. Kehotus valvomiseen on aina ajankohtainen Jumalan valtakunnassa, koska Jeesuksen kuulijat olivat kaikki, Juudasta lukuun ottamatta, siinä hetkessä uskovaisia.

Monet elävät ulkoisesti uskovaiselle sopivaa elämää, mutta sisäisesti ei enää ole Pyhän Hengen lahjaa eikä uskoa. Kilvoituksen raskaus ja huolet voivat uuvuttaa niin, että usko näyttäytyy myös raskaana taakkana. Jeesuksen varoitukset ovat edelleen ajankohtaisia.

Sinun ei tarvitse huolehtia lopunajan suuresta hädästä. Jeesus sanoi rukoilevansa omiensa puolesta, että he varjeltuisivat tämän maailman keskellä (Joh. 17:11). Rukous voi olla myös vastavuoroista, ja Jumala voi puhua meille lohduttavia sanoja. Saat olla turvallisella mielellä ja uskoa kaikki epäilykset, kiusaukset ja synnit anteeksi Jumalan valtakunnassa.

27

346

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus_tulee_pian

Jeesuksen toinen tuleminen tapahtuu hirvittävien Jumalan vihan vuosien lopussa. Jeesus tulee silloin kuninkaana, ja me hänen omansa seuraamme häntä takaisin maan päälle. Hän perustaa tuhatvuotisen valtakunnan ja hallitsee Jerusalemista. Kristittyjen ylösotto taas tapahtuu kuin varas yöllä, kenties jo tänään, tai hyvin pian. Ei liene enää mitään profetiaa, jonka täytyisi täyttyä ennen kuin tämä voi tapahtua. Israelin uudestaan syntymisen nähnyt sukupolvi näkee myös ylösoton.

Ylösotossa Jeesus nostaa haudoistaan kristittyinä kuolleet ja vielä elävät, ja kohtaa heidät pilvissä ja vie heidät (meidät) taivaaseen ja saamme aina olla hänen kanssaan. Hän ei siis astu maan päälle silloin. Alkaa häät taivaassa. Maan päällä alkaa Jaakobin vaivan aika, jonka päätarkoituksena on juutalaisten kääntyminen Messiaansa puoleen. Jeesus ei tule tänne maan päälle toisen kerran ennen kuin hänen oma kansansa, Israel, kutsuu häntä. Lopussa kaikki jäljelle jääneet juutalaiset pelastuvat, mutta sitä ennen on kauhea aika niin heille kuin vaivan aikana kristityiksi kääntyneillekin. Jotkut ovat sitä mieltä, että vaivan aikana ei enää voi kääntyä kristityksi. Minkä käsityksen sinä olet Raamatusta saanut? Onko se valkoisiin pukeutunut suuri joukko, jotka siitä ahdistuksesta tulevat, kaikki juutalaisia?

Toivoisin, että Jeesus noutaisi meidät jo tänään. Mutta jos tietäisin, että minulle rakas ihminen pelastuisi vasta vuoden päästä, totta kai rukoilisin, että Jumala antaisi armon aikaa vielä ainakin vuoden. Kenelle sinä haluaisit heittää jäähyväiset, jos tietäisit, että huomenna pääset taivaaseen? Rakkaillesi, jotka eivät vielä ole pelastuneet. Siispä rukoillaan rakkaidemme puolesta, ettei meidän tarvitsisi heittää heille jäähyväisiä, vaan yhdessä saisimme lähteä taivaan iloon.

• *******Jeesuksen toinen tuleminen tapahtuu hirvittävien Jumalan vihan vuosien lopussa.’’’ Juuri näin. Hän tempaa ennen Vihan aikaa omansa oppiin Taivaaseen, astumatta maan kamaralle. Hän ei omia, tunnustautuneita uudestisyntyneitä jätä kiusaamisen armoille.
        Aika on kaksi kertaa 3,5 vuotta, eli seitsemän vuotta.
        Kirjoitat myös ihan oikein, Hän tulee takaisin omiensa kanssa ja voittaa Harmakedonin sodan, puhdistaa maan putaaksi, milleniumia

*****Ylösotossa Jeesus nostaa haudoistaan kristittyinä kuolleet ja vielä elävät, ja kohtaa heidät pilvissä ja vie heidät (meidät) taivaaseen ja saamme aina olla hänen kanssaan. Hän ei siis astu maan päälle silloin. Alkaa häät taivaassa.*** Jne.
        Käsitys on kutakuinkin sama, hienoa. Koko eskatologinen prosessi käydään yhdessä israelelilaisten(myös juutalaisten, heistä tulee taas yhteinen kansa, johon liittyy myös seurakunta)
        ****Toivoisin, että Jeesus noutaisi meidät jo tänään. ** Se on jokaisen uudestisyntyneen syvin toive, että tempaus tapahtuu hyvinkin pian, merkkien mukaan.
        Jumalan armo uupuu kokonaan eskatologiassa, Valta on Jeesuksen ja Hän sanoo sekulaareille; Menkää pois, en tunne teitä??? Näin jono vaihtuu.
        Lampuissa tulee olla öljyä, sekä myös varastossa, sitä ei Jumala anna lisää kenellekään.
        *******Kenelle sinä haluaisit heittää jäähyväiset, jos tietäisit, että huomenna pääset taivaaseen? Rakkaillesi, jotka eivät vielä ole pelastuneet. Siispä rukoillaan rakkaidemme puolesta, ettei meidän tarvitsisi heittää heille jäähyväisiä, vaan yhdessä saisimme lähteä taivaan iloon.*** vaikea tilanne, meidän pitää vain saarnata niin, kun se olisi jo huomenna.
        Mahtava kirjoitus, tulet kylläkin saamaan pahaakin palautetta. kestä se.

• Tietotuusjaelämä

Sen verran oikaisen että on ylösnousemus sekä vanhurskaitten että vääräin. Suuri ahdistus tulee ja sen joutuvat kokemaan kaikki. Se on ennen Jeesuksen paluuta. Mitään muuta " vaivanaikaa" ei Jeesus ilmoittanut.

• Jeesus_tulee_pian

1 Tess 4:
        16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

Jos et myönnä, että kristittyjen ylösotto tapahtuu ennen vaivan aikaa ja että nuo ylöstemmatut kristityt palaavat Jeesuksen kanssa antikristuksen ajan lopussa, niin voisitko kuvailla, mieluiten Raamatun sanoja lainaten, miten tuo Jeesuksen toinen tuleminen tapahtuu? Minun käsitykseni mukaan Jeesus on jo omansa huomaansa ottanut ja taivaalliset häät on vietetty, ja kukin kristitty on saanut tekojensa mukaan palkkiokruununsa (tai ollut saamatta). Jos sinun mielestäsi vasta ahdistuksen eli vaivan ajan (great tribulation, Jacob's trouble, the last week of Daniel) lopussa nostetaan ylös kaikki, murskaako Jeesus nuo Israelia vastaan hyökänneet sotajoukot ennen kaikkien ylösnousemista vai sen jälkeen? Käväistäänkö taivaassa viettämässä häitä ja samassa silmänräpäyksessä tullaankin jo takaisin? Onko Jeesuksen paluu suunnilleen ajoitettavissa (seitsemän vuotta antikristuksen valtaan noususta ja kolme ja puoli vuotta kolmannen temppelin rakentamisesta), vai tuleeko hän kuin varas yöllä ja ottaa toisen käsikivillä jauhajista, vuoteella nukkuvista ja pellolla töissä olevista? Ajaudut suuriin vaikeuksiin, jos kieltäydyt näkemästä, että Jeesus tulee kahdesti, ensin omilleen, sitten Israelille ja koko maailmalle. Pyydän sinua selittämään asiaa lähinnä siksi, että itse selitysyrityksestäsi tajuaisit, että olet erehtynyt. Jos taas löydät Raamatusta kohdat, jotka osoittavat, että opettajat, joita minä olen kuunnellut, ovat erehtyneet, laitapa tähän ne Raamatun kohdat. Ei riitä, että sanot 'oikaisevasi' omin sanoin.

• Tietotuusjaelämä
        Jeesus_tulee_pian kirjoitti:

1 Tess 4:
        16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
        17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

Jos et myönnä, että kristittyjen ylösotto tapahtuu ennen vaivan aikaa ja että nuo ylöstemmatut kristityt palaavat Jeesuksen kanssa antikristuksen ajan lopussa, niin voisitko kuvailla, mieluiten Raamatun sanoja lainaten, miten tuo Jeesuksen toinen tuleminen tapahtuu? Minun käsitykseni mukaan Jeesus on jo omansa huomaansa ottanut ja taivaalliset häät on vietetty, ja kukin kristitty on saanut tekojensa mukaan palkkiokruununsa (tai ollut saamatta). Jos sinun mielestäsi vasta ahdistuksen eli vaivan ajan (great tribulation, Jacob's trouble, the last week of Daniel) lopussa nostetaan ylös kaikki, murskaako Jeesus nuo Israelia vastaan hyökänneet sotajoukot ennen kaikkien ylösnousemista vai sen jälkeen? Käväistäänkö taivaassa viettämässä häitä ja samassa silmänräpäyksessä tullaankin jo takaisin? Onko Jeesuksen paluu suunnilleen ajoitettavissa (seitsemän vuotta antikristuksen valtaan noususta ja kolme ja puoli vuotta kolmannen temppelin rakentamisesta), vai tuleeko hän kuin varas yöllä ja ottaa toisen käsikivillä jauhajista, vuoteella nukkuvista ja pellolla töissä olevista? Ajaudut suuriin vaikeuksiin, jos kieltäydyt näkemästä, että Jeesus tulee kahdesti, ensin omilleen, sitten Israelille ja koko maailmalle. Pyydän sinua selittämään asiaa lähinnä siksi, että itse selitysyrityksestäsi tajuaisit, että olet erehtynyt. Jos taas löydät Raamatusta kohdat, jotka osoittavat, että opettajat, joita minä olen kuunnellut, ovat erehtyneet, laitapa tähän ne Raamatun kohdat. Ei riitä, että sanot 'oikaisevasi' omin sanoin.

Enhän minä lähde mukaan eksytykseen. Uskon mitä Jeesus tässä todistaa, luehan tarkkaan.

Matt 24
        21 Sillä silloin on oleva SUURI AHDISTUS, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
        22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta VALITTUJEN tähden ne päivät lyhennetään.
        23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
        27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
        28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
        29 Mutta kohta niiden päivien AHDISTUKSEN JÄLKEEN aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin KAIKKI MAAN sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan TULEVAN taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen VALITTUNSA neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

Kysyn, uskotko Jeesuksen todistusta vai et? Minä uskon.

• Jeesus_tulee_pian
        Tietotuusjaelämä kirjoitti:

Enhän minä lähde mukaan eksytykseen. Uskon mitä Jeesus tässä todistaa, luehan tarkkaan.

Matt 24
        21 Sillä silloin on oleva SUURI AHDISTUS, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
        22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta VALITTUJEN tähden ne päivät lyhennetään.
        23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
        27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
        29 Mutta kohta niiden päivien AHDISTUKSEN JÄLKEEN aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
        30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin KAIKKI MAAN sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan TULEVAN taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen VALITTUNSA neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

Et siis viitsinyt lukea tessalonikalaiskirjeen kohtaa etkä vastata kysymyksiini. En ala kenenkään kanssa väittelemään täällä. Ohjasin sinua pohtimaan ylösottoa ja Jeesuksen paluuta, koska ne Raamatussa mielestäni niin selvästi ovat kaksi erillistä tapahtumaa. Jos et halua sitä tehdä, se on sinun oma päätöksesi. En tiedä, tuomitseeko Jumala ne, jotka eivät usko ylösottoon. Minun ei ainakaan kuulu tuomita. Yritän ymmärtää Raamattua täsmällisesti, ja uudestisyntyneiden kristittyjen ylösotto ennen juutalaisille tarkoitettua vaivan aikaa (tribulation) näyttää raamatunmukaisemmalta kuin yritys selittää, että ylösotto ja Jeesuksen kuninkaana maan päälle paluu jotenkin tapahtuisivat yhdessä hässäkässä. Mieti edes sitä, minne sinun tarinassasi kristityt päätyvät: taivaaseen vai Jeesuksen Jerusalemiin perustamaan tuhatvuotiseen valtakuntaan tänne maan päälle. Jos sanot, että taivaaseen, miten käy tuhatvuotisen valtakunnan? Jos tänne maan päälle, missä juhlitaan Kristuksen ja hänen morsiamensa häät?

Jos pidät tessalonikalaiskirjettä harhaoppina, kiellät Raamatun olevan Jumalan sanaa.

Rukoilen Jeesusta antamaan minulle ymmärrystä, ja kaikille, jotka ymmärrystä tahtovat saada. Jotkut haluavat tuntea itsensä tärkeiksi ja luulevat jo kaiken tietävänsä. Heidän puolestaankin voi kai rukoilla, rukoilla heille nöyrempää mieltä. Omahyväisyys ja ylpeys eivät ole Jumalasta.

• Jeesus_tulee_pian

Matt 24

Tarkoittaakohan Jeesus valituillaan juutalaisia vai kristittyjä? Mielestäni hän tarkoittaa juutalaisia, koska kristitythän on jo nostettu ylös tuossa vaiheessa. Luukkaan 13 luvussa Jeesus puhuu valitulle kansalleen, juutalaisille:

34 Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.

35 Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi'. Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen'."

Siis Jeesus tulee maan päälle, kun hänen valittu kansansa lopulta nöyrtyy tunnustamaan hänet omaksi Messiaakseen. Jos Jeesus olisi tarkoittanut myös kristittyjä, hän olisi sanonut niin. Johanneksen Ilmestyksen 19 luvussa sanotaan:

14 Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.

Nuo valkeisiin pellavaatteisiin puetut sotajoukot ovat monien Raamatun tuntijoiden mukaan kristittyjä. Miten sinä tuon kohdan ymmärrät? Mainitaanko missään muualla Raamatussa, että valkeisiin pellavavaatteisiin puetut olennot olisivat olleet jotain muuta, esimerkiksi enkeleitä? En tiedä sellaista kohtaa. Jos sinä tiedät, kerropa.

• Tietotuusjaelämä

Et siis viitsinyt lukea tessalonikalaiskirjeen kohtaa etkä vastata kysymyksiini. En ala kenenkään kanssa väittelemään täällä. Ohjasin sinua pohtimaan ylösottoa ja Jeesuksen paluuta, koska ne Raamatussa mielestäni niin selvästi ovat kaksi erillistä tapahtumaa. Jos et halua sitä tehdä, se on sinun oma päätöksesi. En tiedä, tuomitseeko Jumala ne, jotka eivät usko ylösottoon. Minun ei ainakaan kuulu tuomita. Yritän ymmärtää Raamattua täsmällisesti, ja uudestisyntyneiden kristittyjen ylösotto ennen juutalaisille tarkoitettua vaivan aikaa (tribulation) näyttää raamatunmukaisemmalta kuin yritys selittää, että ylösotto ja Jeesuksen kuninkaana maan päälle paluu jotenkin tapahtuisivat yhdessä hässäkässä. Mieti edes sitä, minne sinun tarinassasi kristityt päätyvät: taivaaseen vai Jeesuksen Jerusalemiin perustamaan tuhatvuotiseen valtakuntaan tänne maan päälle. Jos sanot, että taivaaseen, miten käy tuhatvuotisen valtakunnan? Jos tänne maan päälle, missä juhlitaan Kristuksen ja hänen morsiamensa häät?

Jos pidät tessalonikalaiskirjettä harhaoppina, kiellät Raamatun olevan Jumalan sanaa.

Rukoilen Jeesusta antamaan minulle ymmärrystä, ja kaikille, jotka ymmärrystä tahtovat saada. Jotkut haluavat tuntea itsensä tärkeiksi ja luulevat jo kaiken tietävänsä. Heidän puolestaankin voi kai rukoilla, rukoilla heille nöyrempää mieltä. Omahyväisyys ja ylpeys eivät ole Jumalasta.

Eli et siis usko Jeesuksen todistusta? Hän on minun totuuteni ja tässä miksi minä uskon Hänen sanaansa.
        Joh. 5:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

Kun tutkit Raamattua huomaat että niin Paavali kuin Johanneskin luuli Jeesuksen paluun tapahtuvan heidän elinaikanaan. He odottivat kiihkeästi sitä eikä kyseessä ole harhaoppi vaan kiihkeästi tulemusta odottavan ihmisen toivo.
        Paavalihan sanoo: " ME jotka olemme elossa.. Siis hän oletti olevansa itse vielä elossa paluun aikana.

Samoin Johannes uskoi kun kirjoitti näin.
        1. Joh. 2:18
        Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on VIIMEINEN AIKA.

Minä jo ilmoitin että totuuteni on Jeesus ja en ole maallisten opettajien tarpeessa. Opettajani on ylhäällä.
        1. Joh. 2:27
        Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

Lopuksi. Minun ei tarvitse pohtia mitään. Esitin sinulle Jeesuksen ilmoituksen mitä tulee tapahtumaan. Se on totuus ja minä uskon siihen.

• Jeesus_tulee_pian

Eli et siis usko Jeesuksen todistusta? Hän on minun totuuteni ja tässä miksi minä uskon Hänen sanaansa.
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

Kun tutkit Raamattua huomaat että niin Paavali kuin Johanneskin luuli Jeesuksen paluun tapahtuvan heidän elinaikanaan. He odottivat kiihkeästi sitä eikä kyseessä ole harhaoppi vaan kiihkeästi tulemusta odottavan ihmisen toivo.
        Paavalihan sanoo: " ME jotka olemme elossa.. Siis hän oletti olevansa itse vielä elossa paluun aikana.

Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on VIIMEINEN AIKA.

Minä jo ilmoitin että totuuteni on Jeesus ja en ole maallisten opettajien tarpeessa. Opettajani on ylhäällä.
        Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

Lopuksi. Minun ei tarvitse pohtia mitään. Esitin sinulle Jeesuksen ilmoituksen mitä tulee tapahtumaan. Se on totuus ja minä uskon siihen.

Mutta kristityn taas tulee pohtia kaikkea ja koko ajan. Ei voi tuudittautua oman ymmärryksensä uneen. Kysyin, miten selität 1 Tess 4:16-17. Jos et ymmärrä sitä, myönnä se itsellesi. Minusta nuo jakeet ovat selkeästi kirjoitettu ja uskon ne kirjaimellisesti.

• Jeesus_tulee_pian

"Joh. 5:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään."

Aivan, uskovat eivät joudu tuomittavaksi, vaan meidät otetaan ylös omana ryhmänä. Tekomme Jeesus tutkii ja ne poltetaan. Itsekkäät teot palavat kuin olki. Jumalan kunniaksi tehdyt teot ovat kuin jalokiviä, jotka eivät pala tulessa. Olemme siis Jeesuksen sovitustyöhön uskomalla siirtyneet kuolemasta elämään, ja teoistamme riippuu, saammeko palkkioita Jeesukselta vai joudummeko seisomaan tyhjin käsin hänen edessään. Tästäkään asiasta ei luterilainen kirkko koskaan puhunut, ainakaan niin, että sen olisin ymmärtänyt tai se olisi muistiini jäänyt. Vasta, kun tulin uskoon muutama vuosi sitten, aloin kuunnella amerikkalaisia kristittyjä puhujia (Peter Ruckman, David Peacock, Gene Kim, Asa Pittman, Kent Hovind, David Wilkerson, Gail Riplinger ym) ja olen oppinut heiltä paljon. Luen King Jamesin Raamattua. Suomalaisissa käännöksissähän on paljon virheitä, ja kokonaisia jakeita on jätetty pois. Olen kiitollinen siitä, että olen oppinut englantia riittävästi ymmärtääkseni KJV:ta.

• Tietotuusjaelämä

Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään."

Aivan, uskovat eivät joudu tuomittavaksi, vaan meidät otetaan ylös omana ryhmänä. Tekomme Jeesus tutkii ja ne poltetaan. Itsekkäät teot palavat kuin olki. Jumalan kunniaksi tehdyt teot ovat kuin jalokiviä, jotka eivät pala tulessa. Olemme siis Jeesuksen sovitustyöhön uskomalla siirtyneet kuolemasta elämään, ja teoistamme riippuu, saammeko palkkioita Jeesukselta vai joudummeko seisomaan tyhjin käsin hänen edessään. Tästäkään asiasta ei luterilainen kirkko koskaan puhunut, ainakaan niin, että sen olisin ymmärtänyt tai se olisi muistiini jäänyt. Vasta, kun tulin uskoon muutama vuosi sitten, aloin kuunnella amerikkalaisia kristittyjä puhujia (Peter Ruckman, David Peacock, Gene Kim, Asa Pittman, Kent Hovind, David Wilkerson, Gail Riplinger ym) ja olen oppinut heiltä paljon. Luen King Jamesin Raamattua. Suomalaisissa käännöksissähän on paljon virheitä, ja kokonaisia jakeita on jätetty pois. Olen kiitollinen siitä, että olen oppinut englantia riittävästi ymmärtääkseni KJV:ta.

Ketkä meidät otetaan ylös ryhmän? Mistä sinä tiedät että kuulut siihen ryhmään kun oppi-isäsi on mm David Wilkerson.
        Hänen Näky kirjansa on kaupallista rahastusta ja ne ennustuksetkin ovat menneet täysin pieleen. Helluntailaiset ovat Wilkersonin oppilaita, ehkä myös sinä käsityksistäsi päätellen. TV 7 suoltaa samaa soopaa.

Mutta mennään taas totuuteen, Jeesus sanoi:
        Matt.7.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ENNUSTANEET ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; MENKÄÄ POIS minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Mitä tekee David Wilkerson, tekee ennustuskirjoja ja myy niitä !

• Siihen korjaus, että myös pyhät ovat vaivan ajassa on väärä. Sitä ei Raamattu tue, koska me olemme ihmisille todistaneet uskomme Jeesukseen, se riittää tempaukseen, Hän ei turhaa tempaa. Me olemme sen ajan koulussa Taivaassa, ja rakennamme sen sotajoukon valmiiksi, meitähän on 1/3 ihmisistä.

• Jeesus_tulee_pian kirjoitti:

Miksi unohdit suurimman, Davaid Pawsonin? Ilmeisesti vahinko.

• Tietotuusjaelämä kirjoitti:

Ketkä meidät otetaan ylös ryhmän? Mistä sinä tiedät että kuulut siihen ryhmään kun oppi-isäsi on mm David Wilkerson.
        Hänen Näky kirjansa on kaupallista rahastusta ja ne ennustuksetkin ovat menneet täysin pieleen. Helluntailaiset ovat Wilkersonin oppilaita, ehkä myös sinä käsityksistäsi päätellen. TV 7 suoltaa samaa soopaa.

Mutta mennään taas totuuteen, Jeesus sanoi:
        Matt.7.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ENNUSTANEET ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; MENKÄÄ POIS minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Mitä tekee David Wilkerson, tekee ennustuskirjoja ja myy niitä !

Tuo Matt 7 on eskatologiaa, Herran päivän torjunta, ei temapauksen, siinä ei kysellä mitään, Hän hakee vain omansa.

• TakarivinSisar

SRK valtakunnassa on siis kiusauksetkin edelleen syntiä.

Jeesus Vapahtajamme oli suuremmin kiusattu kuin kukaan ihminen koskaan mutta ei langennut syntiin.

Älkää opettako väärin että kiusaukset ovat syntiä.

• Ei ole, ellei toteuta. Laitatko paikka missä se esiintyy. Samoin on lankeaminen, se on synti, joka on anteeksi jo annettu Golgatalla, ei se trokareita tarvitse, mutta kun se on systemaattista, ollaa liemessä. Jeesushan sanoi anteeksi annosta, kuinka monta kertaa se mahdollistaa

• vlvaasa

""Epäuskoisia hän kehottaa kuulemaan parannussaarnaa. Kuuleminen voi synnyttää halun uskoa ”valtakunnan evankeliumiin” (Matt. 24:14).""

Pitäisi kirjoittaa: Valtakunnan evankeliumi voi synnyttää uskon Jeesukseen Kristukseen syntien anteeksisaamiseksi ja pelastukseksi. Parannussaarna ei ole uskon kohde, vaan "väline" oikean uskon syntymiselle Jeesukseen Kristukseen. Meillä lestadiolaisuudessa liikaa korostetaan uskoa julistettuun synninpäästöön, kun pitäisi korostaa uskoa syntien Anteeksiantajaan Jeesukseen Kristukseen. Moni seuroissa istuva epäuskoinen ( muuten huono ilmaus) ei koe ollenkaan kuulevansa aitoa Jumalan sanaa Jeesuksesta Kristuksesta, koska usein puhujat puhuvat vain seurakunnasta ja Jumalan valtakunnasta ikäänkuin se Kulmakivi (uskon Kulmakivi, itse Jeesus Kristus) olisi siiretty pois muualle. Kuinka voimme kirkastaa Kristusta, jos emme seuroissa puhu ja korosta ja kirkasta Häntä???

• Missä matteuksen kohdalla puhutaan parannus- saarnasta, tai ylipäätään Raamatussa. Tämä on sitä Kerhon mantraa, vailla pohjaa.

Toinen, Valtakunnan evankeliumi? Missä se on ja mitä se tarkoittaa, ei ainakaan lahkoja? Evankeliumikin on väline ja agenda on Jeesus, Messias, kaikkivaltias vapahtaja.

Tuo vertaus Jeesuksesta kulmakivenä, ja johtajana on todella Pyhä lausunto. Kiitos.

• Tietotuusjaelämä

Onko ymmärrettävä niin että kun Jeesuksen sanaan uskotaan päällisin puolin niin se riittää. Totuutta ei siis tarvitse tuntea. Papit, saarnamiehet ja ehtoollinen kuittaavat helposti kaikki synnit anteeksi? Sehän on helpoin tie, ei kylläkään mikään ahdas portti tai neulansilmä.

• Usko Jeesukseen vahvistetaan upottamalla Häneen, ja nimeensä ja lähteä seuraamaan Häntä, kuten opetuslapset. Pelkkä penkissä istunminen ja kuuleminen ei riitä. Se on se ahdas portti. He jotka luulevat olevansa Jeeusta korkeammalla, jakavat syntejä anteeksi, vaikka Kaikkivaltias on sovittanut ne pari tuhatta vuotta sitten, ovat niitä lavean tien kulkijoita.

• Usko Jeesukseen vahvistetaan upottamalla Häneen, ja nimeensä ja lähteä seuraamaan Häntä, kuten opetuslapset. Pelkkä penkissä istunminen ja kuuleminen ei riitä. Se on se ahdas portti. He jotka luulevat olevansa Jeeusta korkeammalla, jakavat syntejä anteeksi, vaikka Kaikkivaltias on sovittanut ne pari tuhatta vuotta sitten, ovat niitä lavean tien kulkijoita.

• Xpuhveli

Kiusaukset saa uskoa anteeksi. Hyvä läppä.

• Tietotuusjaelämä

Totuus on vapaus. Joh 8. 31-32.
      Ei ihmisen tarvitse ennustaa, tehdä laskelmia ajoista ja aikamääristä eikä mistään muustakaan. Usko totuuteen on vapautta Herrassa. Niin yksinkertaista se on. Olemalla uskonnollinen ja erilaisten oppien heiteltävänä, tie vie kadotukseen.

• rivilesta

Jeesus sanoi, että hänen toinen tuleminen tapahtuu jo silloin, kun jotkut hänen puheidensa kuulijoista ovat vielä elossa:

Matt. 16:28: ”Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana.”

• kirkastusnäky

Tuo on jo monta kertaa selitetty, eli pian Jeesus kirkastui vuorella Valtakunnan Kuninkaana ja Hänen kanssaan keskustelivat Mooses ja Elia ja Jumala antoi todistuksen.
        Pietari, Johannes ja Jaakob oli niitä muutamia, jotka katselivat kirkastusnäkyä maan tulevasta Kuninkaasta.
        Pietari vielä todisti tapahtuman 2.Piet.1:
        "16 Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa. 17 Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt". 18 Ja tämän äänen me kuulimme tulevan taivaasta, kun olimme hänen kanssaan pyhällä vuorella."

• Ilmestyskirja

Johannes näki vielä päiviensä lopulla koko Herran päivän ihmeelliset tapahtumat, kun hän sai Ilmestyskirjan ja hän sanookin, 'että jouduin olemaan henkeytettynä Herran päivässä'
        Ilm.1:10

• tietotuusjaelämä

Jeesus sanoi opetuslapsille myös.

Matt.10.
      22 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
      23 Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennen kuin Ihmisen Poika tulee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2408
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1848
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      71
      1690
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1285
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      63
      1184
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1158
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1048
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1040
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      894
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      872
    Aihe