Google Maps'n luotettavuus matkareitin seurannassa

Reittikartta

Onko kellään kokemuksia Google Maps'n virheistä oman reitin seuraannassa? Näytti siltä, että ajat eivät pidä paikkaansa ja matkatkin heittäisivät jopa 3 km linnuntietä. Näyttääkö ohjelma ajetun reitin todellisena, vai lyhyemmän mukaan? Vaikuttaako kenties jokin telelaitteen sijainti tietojen luotettavuuteen?

14

4477

Vastaukset 14

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huonogps

Laitteen GPS on se mikä määrittää luotettavuuden. Kartat ovat nykyään varsin tarkat.

• Anonyymi

Yhdysvaltain armeija ei voi käydä sotaa Venäjää ja Kiinaa vastaan ​​samanaikaisesti

;D

• lfjsdkjg

Kännykässä olen kokeillut ja on näyttänyt auton sijainnin, jopa oikealla kaistalla moottoriteillä.
      Ohjelma ei kuitenkaan huomioi tilapäisiä esteitä, eikä näköjään lauttojakaan, vaan ajattaa kiertoteitä maata pitkin lisäten matkaa rutkastikin. Kartat pitää päivittää, muuten vie männikköön.

• Reittikartta

Kysymys on siitä, että onko oikeasti ajettu jokin matka vai ei. Puhelin on uusi Android. Mietin, että onko mahdollinen kentän puuttuminen tai häiriö vaikuttanut siihen, minkä reitin kartta näyttää ajetuksi tai sijainniksi.

• jkhkyg
        Reittikartta kirjoitti:

Kysymys on siitä, että onko oikeasti ajettu jokin matka vai ei. Puhelin on uusi Android. Mietin, että onko mahdollinen kentän puuttuminen tai häiriö vaikuttanut siihen, minkä reitin kartta näyttää ajetuksi tai sijainniksi.

"onko mahdollinen kentän puuttuminen tai häiriö vaikuttanut siihen, minkä reitin kartta näyttää ajetuksi tai sijainniksi. "

Jos laite ei kerro missä se sijaitsee, miten Google sen voisi tietää? Tai jos laite kertoo väärän sijainnin, mistä Google tietäisi mikä on oikea? Laitteen kertoman sijainnin oikeellisuus riippuu mm. gps-signaalien laadusta ja laitteen gps:n tarkkuudesta & toimivuudesta.

Lisäksi käytettävästä seurantaohjelmasta (eli tässä tapauksessa Google Mapsista) riippuu, minkä verran se osaa siivota gps:n epätarkkuudesta johtuvaa häröilyä pois reitistä - ja toisaalta minkä verran se samalla poistaa myös todellisuudessa tehtyjä mutkia ja oikoo reittiä. Autolla liikkuessa tämä ei ole niin suuri ongelma kuin hitaammilla nopeuksilla ja pienemmillä poluilla.

• Reittikartta

Tänään Google Maps´ssa näkyy eiliselle päivälle pari sellaista matkaa, joita en ole tehnyt. Ensi avaamalla näyttää minun kävelleen ja toisella kertookin autoilleen. Näyttää minun sijaintipallukan oikein, mutta nimeää sen aikajanan tiedoissa paikaksi, jossa kävin lauantaina. Kartalla ko. paikan nimi on oikealla kohdalla. Kaikki eilinen liikkumiseni tapahtui autolla ½ km kerrallaan ja saman matkan.
        Mitä tässä pitäisi päivittää? Google Maps'n versio on 9.81.1 ja Android on eilen päivitetty 8.1.0. Puhelin Samsung Galaxy J4 .

• voiollaepätarkka
        Reittikartta kirjoitti:

Tänään Google Maps´ssa näkyy eiliselle päivälle pari sellaista matkaa, joita en ole tehnyt. Ensi avaamalla näyttää minun kävelleen ja toisella kertookin autoilleen. Näyttää minun sijaintipallukan oikein, mutta nimeää sen aikajanan tiedoissa paikaksi, jossa kävin lauantaina. Kartalla ko. paikan nimi on oikealla kohdalla. Kaikki eilinen liikkumiseni tapahtui autolla ½ km kerrallaan ja saman matkan.
        Mitä tässä pitäisi päivittää? Google Maps'n versio on 9.81.1 ja Android on eilen päivitetty 8.1.0. Puhelin Samsung Galaxy J4 .

Google maps pitää gps päällä vain jos sen on avattu tai siinä navigointi päällä. Muutoin paikantaa 3G/4G tai wlanin kautta.

• Anonyymi

Paremmin tuo Googlen kartta juttu toimii kuin Applen.
        Ja joskus muista että se nokian Here söi sähköö ihan hulluna ja luuri oli tulikuuma,

• Sadez

Mä oon yhtenä kysymysmerkkinä,että miten toi Google Maps muuttelee matkojen aikoja ja lisää paikkoja joissa en ole käynyt tai pysähtynyt ja vaihtelee reittejä aikajanassani?

• Anonyymi

Google mapsin toleranssit ja supermies arviot perusjässikän kunnolle ovat turmiollinen yhdistelmä. kun todellinen etäisyys on liki 60 kilometriä ja google lupaa kyseisen reitin olevan 40 kilometriä ja laskee vielä pyöräilijän mennä viilettävän tuon matkan (kuten kaikki jopa 500 kilometrin matkat pyöräillen) tasaista 20km/h ilman taukoja kelistä, tuulensuunnasta, maastovaihteluista ja kylänraitti, polku, asfaltti. Kehotankin jokaisen järkevän hankkivan kunnon painetut kartat joihin välimatkat on merkitty selkeästi ja arvioimaan sen todellisen pitkänmatkan ajoajan oudissa paikoissa maksimisssaan 15km/h ei tule pettymyksiä, eikä oma terveyskään ole vaarassa.

• Anonyymi

Liian monta kertaa GM on ajattanut naapurikylän perunapellolle tai saunan taakse. Ei ole luotettava ollenkaan.

• Anonyymi

Sut se ohjaa AA-klinikalle.

• Anonyymi

Minulle Google Maps on alkanut usein ilmoittaa, että olen lähtenyt liikkeelle joskus aamuyöllä vaikka olen taatusti ollut vielä unten mailla. Mistä mahtaa ottaa moisen signaalin ja onko kenelläkään toisella tullut samalaista ilmoitusta?

• Anonyymi

Reitti, Reitin sanasto vaihdot, myynti

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      66
      829
    2. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      23
      819
    3. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      160
      818
    4. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      103
      779
    5. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      27
      728
    6. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      93
      687
    7. Kerro minulle totuus

Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒
      Ikävä
      192
      660
    8. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      22
      602
    9. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      61
      592
    10. Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!

Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks
      Suomussalmi
      37
      586
    11. VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN

Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisika­laumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa
      Iisalmi
      40
      549
    12. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      78
      490
    13. 39
      475
    14. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      465
    15. Useita poliisiautoja kunnantalolla

Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.
      Ähtäri
      11
      458
    16. sinulle....

Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.
      Ikävä
      75
      457
    17. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      111
      455
    18. Jos näkisimme vielä joskus

... mihin veisit miut treffeille? 😊
      Ikävä
      73
      451
    19. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      54
      438
    20. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      437
    Aihe