Google Maps'n luotettavuus matkareitin seurannassa

Reittikartta

Onko kellään kokemuksia Google Maps'n virheistä oman reitin seuraannassa? Näytti siltä, että ajat eivät pidä paikkaansa ja matkatkin heittäisivät jopa 3 km linnuntietä. Näyttääkö ohjelma ajetun reitin todellisena, vai lyhyemmän mukaan? Vaikuttaako kenties jokin telelaitteen sijainti tietojen luotettavuuteen?

14

3109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huonogps

      Laitteen GPS on se mikä määrittää luotettavuuden. Kartat ovat nykyään varsin tarkat.

      • Anonyymi

        Yhdysvaltain armeija ei voi käydä sotaa Venäjää ja Kiinaa vastaan ​​samanaikaisesti

        ;D


    • lfjsdkjg

      Kännykässä olen kokeillut ja on näyttänyt auton sijainnin, jopa oikealla kaistalla moottoriteillä.
      Ohjelma ei kuitenkaan huomioi tilapäisiä esteitä, eikä näköjään lauttojakaan, vaan ajattaa kiertoteitä maata pitkin lisäten matkaa rutkastikin. Kartat pitää päivittää, muuten vie männikköön.

      • Reittikartta

        Kysymys on siitä, että onko oikeasti ajettu jokin matka vai ei. Puhelin on uusi Android. Mietin, että onko mahdollinen kentän puuttuminen tai häiriö vaikuttanut siihen, minkä reitin kartta näyttää ajetuksi tai sijainniksi.


      • jkhkyg
        Reittikartta kirjoitti:

        Kysymys on siitä, että onko oikeasti ajettu jokin matka vai ei. Puhelin on uusi Android. Mietin, että onko mahdollinen kentän puuttuminen tai häiriö vaikuttanut siihen, minkä reitin kartta näyttää ajetuksi tai sijainniksi.

        "onko mahdollinen kentän puuttuminen tai häiriö vaikuttanut siihen, minkä reitin kartta näyttää ajetuksi tai sijainniksi. "

        Jos laite ei kerro missä se sijaitsee, miten Google sen voisi tietää? Tai jos laite kertoo väärän sijainnin, mistä Google tietäisi mikä on oikea? Laitteen kertoman sijainnin oikeellisuus riippuu mm. gps-signaalien laadusta ja laitteen gps:n tarkkuudesta & toimivuudesta.

        Lisäksi käytettävästä seurantaohjelmasta (eli tässä tapauksessa Google Mapsista) riippuu, minkä verran se osaa siivota gps:n epätarkkuudesta johtuvaa häröilyä pois reitistä - ja toisaalta minkä verran se samalla poistaa myös todellisuudessa tehtyjä mutkia ja oikoo reittiä. Autolla liikkuessa tämä ei ole niin suuri ongelma kuin hitaammilla nopeuksilla ja pienemmillä poluilla.


      • Reittikartta

        Tänään Google Maps´ssa näkyy eiliselle päivälle pari sellaista matkaa, joita en ole tehnyt. Ensi avaamalla näyttää minun kävelleen ja toisella kertookin autoilleen. Näyttää minun sijaintipallukan oikein, mutta nimeää sen aikajanan tiedoissa paikaksi, jossa kävin lauantaina. Kartalla ko. paikan nimi on oikealla kohdalla. Kaikki eilinen liikkumiseni tapahtui autolla ½ km kerrallaan ja saman matkan.
        Mitä tässä pitäisi päivittää? Google Maps'n versio on 9.81.1 ja Android on eilen päivitetty 8.1.0. Puhelin Samsung Galaxy J4 .


      • voiollaepätarkka
        Reittikartta kirjoitti:

        Tänään Google Maps´ssa näkyy eiliselle päivälle pari sellaista matkaa, joita en ole tehnyt. Ensi avaamalla näyttää minun kävelleen ja toisella kertookin autoilleen. Näyttää minun sijaintipallukan oikein, mutta nimeää sen aikajanan tiedoissa paikaksi, jossa kävin lauantaina. Kartalla ko. paikan nimi on oikealla kohdalla. Kaikki eilinen liikkumiseni tapahtui autolla ½ km kerrallaan ja saman matkan.
        Mitä tässä pitäisi päivittää? Google Maps'n versio on 9.81.1 ja Android on eilen päivitetty 8.1.0. Puhelin Samsung Galaxy J4 .

        Google maps pitää gps päällä vain jos sen on avattu tai siinä navigointi päällä. Muutoin paikantaa 3G/4G tai wlanin kautta.


      • Anonyymi

        Paremmin tuo Googlen kartta juttu toimii kuin Applen.
        Ja joskus muista että se nokian Here söi sähköö ihan hulluna ja luuri oli tulikuuma,


    • Sadez

      Mä oon yhtenä kysymysmerkkinä,että miten toi Google Maps muuttelee matkojen aikoja ja lisää paikkoja joissa en ole käynyt tai pysähtynyt ja vaihtelee reittejä aikajanassani?

    • Anonyymi

      Google mapsin toleranssit ja supermies arviot perusjässikän kunnolle ovat turmiollinen yhdistelmä. kun todellinen etäisyys on liki 60 kilometriä ja google lupaa kyseisen reitin olevan 40 kilometriä ja laskee vielä pyöräilijän mennä viilettävän tuon matkan (kuten kaikki jopa 500 kilometrin matkat pyöräillen) tasaista 20km/h ilman taukoja kelistä, tuulensuunnasta, maastovaihteluista ja kylänraitti, polku, asfaltti. Kehotankin jokaisen järkevän hankkivan kunnon painetut kartat joihin välimatkat on merkitty selkeästi ja arvioimaan sen todellisen pitkänmatkan ajoajan oudissa paikoissa maksimisssaan 15km/h ei tule pettymyksiä, eikä oma terveyskään ole vaarassa.

    • Anonyymi

      Liian monta kertaa GM on ajattanut naapurikylän perunapellolle tai saunan taakse. Ei ole luotettava ollenkaan.

      • Anonyymi

        Sut se ohjaa AA-klinikalle.


    • Anonyymi

      Minulle Google Maps on alkanut usein ilmoittaa, että olen lähtenyt liikkeelle joskus aamuyöllä vaikka olen taatusti ollut vielä unten mailla. Mistä mahtaa ottaa moisen signaalin ja onko kenelläkään toisella tullut samalaista ilmoitusta?

    • Anonyymi

      Reitti, Reitin sanasto vaihdot, myynti

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1903
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1476
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      13
      1384
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe