Onko kellään kokemuksia Google Maps'n virheistä oman reitin seuraannassa? Näytti siltä, että ajat eivät pidä paikkaansa ja matkatkin heittäisivät jopa 3 km linnuntietä. Näyttääkö ohjelma ajetun reitin todellisena, vai lyhyemmän mukaan? Vaikuttaako kenties jokin telelaitteen sijainti tietojen luotettavuuteen?
Google Maps'n luotettavuus matkareitin seurannassa
14
3938
Vastaukset
- Huonogps
Laitteen GPS on se mikä määrittää luotettavuuden. Kartat ovat nykyään varsin tarkat.
- Anonyymi
Yhdysvaltain armeija ei voi käydä sotaa Venäjää ja Kiinaa vastaan samanaikaisesti
;D
- lfjsdkjg
Kännykässä olen kokeillut ja on näyttänyt auton sijainnin, jopa oikealla kaistalla moottoriteillä.
Ohjelma ei kuitenkaan huomioi tilapäisiä esteitä, eikä näköjään lauttojakaan, vaan ajattaa kiertoteitä maata pitkin lisäten matkaa rutkastikin. Kartat pitää päivittää, muuten vie männikköön.- Reittikartta
Kysymys on siitä, että onko oikeasti ajettu jokin matka vai ei. Puhelin on uusi Android. Mietin, että onko mahdollinen kentän puuttuminen tai häiriö vaikuttanut siihen, minkä reitin kartta näyttää ajetuksi tai sijainniksi.
- jkhkyg
Reittikartta kirjoitti:
Kysymys on siitä, että onko oikeasti ajettu jokin matka vai ei. Puhelin on uusi Android. Mietin, että onko mahdollinen kentän puuttuminen tai häiriö vaikuttanut siihen, minkä reitin kartta näyttää ajetuksi tai sijainniksi.
"onko mahdollinen kentän puuttuminen tai häiriö vaikuttanut siihen, minkä reitin kartta näyttää ajetuksi tai sijainniksi. "
Jos laite ei kerro missä se sijaitsee, miten Google sen voisi tietää? Tai jos laite kertoo väärän sijainnin, mistä Google tietäisi mikä on oikea? Laitteen kertoman sijainnin oikeellisuus riippuu mm. gps-signaalien laadusta ja laitteen gps:n tarkkuudesta & toimivuudesta.
Lisäksi käytettävästä seurantaohjelmasta (eli tässä tapauksessa Google Mapsista) riippuu, minkä verran se osaa siivota gps:n epätarkkuudesta johtuvaa häröilyä pois reitistä - ja toisaalta minkä verran se samalla poistaa myös todellisuudessa tehtyjä mutkia ja oikoo reittiä. Autolla liikkuessa tämä ei ole niin suuri ongelma kuin hitaammilla nopeuksilla ja pienemmillä poluilla. - Reittikartta
Tänään Google Maps´ssa näkyy eiliselle päivälle pari sellaista matkaa, joita en ole tehnyt. Ensi avaamalla näyttää minun kävelleen ja toisella kertookin autoilleen. Näyttää minun sijaintipallukan oikein, mutta nimeää sen aikajanan tiedoissa paikaksi, jossa kävin lauantaina. Kartalla ko. paikan nimi on oikealla kohdalla. Kaikki eilinen liikkumiseni tapahtui autolla ½ km kerrallaan ja saman matkan.
Mitä tässä pitäisi päivittää? Google Maps'n versio on 9.81.1 ja Android on eilen päivitetty 8.1.0. Puhelin Samsung Galaxy J4 . - voiollaepätarkka
Reittikartta kirjoitti:
Tänään Google Maps´ssa näkyy eiliselle päivälle pari sellaista matkaa, joita en ole tehnyt. Ensi avaamalla näyttää minun kävelleen ja toisella kertookin autoilleen. Näyttää minun sijaintipallukan oikein, mutta nimeää sen aikajanan tiedoissa paikaksi, jossa kävin lauantaina. Kartalla ko. paikan nimi on oikealla kohdalla. Kaikki eilinen liikkumiseni tapahtui autolla ½ km kerrallaan ja saman matkan.
Mitä tässä pitäisi päivittää? Google Maps'n versio on 9.81.1 ja Android on eilen päivitetty 8.1.0. Puhelin Samsung Galaxy J4 .Google maps pitää gps päällä vain jos sen on avattu tai siinä navigointi päällä. Muutoin paikantaa 3G/4G tai wlanin kautta.
- Anonyymi
Paremmin tuo Googlen kartta juttu toimii kuin Applen.
Ja joskus muista että se nokian Here söi sähköö ihan hulluna ja luuri oli tulikuuma,
- Sadez
Mä oon yhtenä kysymysmerkkinä,että miten toi Google Maps muuttelee matkojen aikoja ja lisää paikkoja joissa en ole käynyt tai pysähtynyt ja vaihtelee reittejä aikajanassani?
- Anonyymi
Google mapsin toleranssit ja supermies arviot perusjässikän kunnolle ovat turmiollinen yhdistelmä. kun todellinen etäisyys on liki 60 kilometriä ja google lupaa kyseisen reitin olevan 40 kilometriä ja laskee vielä pyöräilijän mennä viilettävän tuon matkan (kuten kaikki jopa 500 kilometrin matkat pyöräillen) tasaista 20km/h ilman taukoja kelistä, tuulensuunnasta, maastovaihteluista ja kylänraitti, polku, asfaltti. Kehotankin jokaisen järkevän hankkivan kunnon painetut kartat joihin välimatkat on merkitty selkeästi ja arvioimaan sen todellisen pitkänmatkan ajoajan oudissa paikoissa maksimisssaan 15km/h ei tule pettymyksiä, eikä oma terveyskään ole vaarassa.
- Anonyymi
Liian monta kertaa GM on ajattanut naapurikylän perunapellolle tai saunan taakse. Ei ole luotettava ollenkaan.
- Anonyymi
Sut se ohjaa AA-klinikalle.
- Anonyymi
Minulle Google Maps on alkanut usein ilmoittaa, että olen lähtenyt liikkeelle joskus aamuyöllä vaikka olen taatusti ollut vielä unten mailla. Mistä mahtaa ottaa moisen signaalin ja onko kenelläkään toisella tullut samalaista ilmoitusta?
- Anonyymi
Reitti, Reitin sanasto vaihdot, myynti
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk532057Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901415Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621255Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll651175- 1141091
- 67916
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72899Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j65864Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise8811Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍72779