Matti Vanhanen ja Rukan hanget

lypsyrobotti

Kun Vanhanen kertoi saneensa pääministeriakoinaan eläkeiän nostamisideansa, hän sanoi, että ilman muuta se koskee myös maanviljelijöitä. Mutta silloin ärähti Sirkka-Liisa Anttila ja kertoikin, ettei luopumistuki ole eläke, vaan eläkkeen kaltainen etuus ja Vanhanen hoksasi, ett joo, niinhän se onkin, ei kosketa siihen. Tuolloin Vanhanen kertoi että hänen eläkeiän nostoideassa hän edustaisi ensimmäistä ikäluokkaa, jota se koskisi. Sekään ei pitänyt paikkaansa, joku lehti oikaisia sian ja Vanhanen alkoi selittää, että hän sekoitti oman ikänsä ja syntymävuoden keskenään. Melko tollo. Maanviljelijöiden luopumistukeen on kai tullut jotain korotuksia, joskus sille pääsi jo hieman yli viisikymppisenä.

23

232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Takkuulla

Onneksi Jutta ei tuntenut sääliä ja nosti eläkeikää.

• HoksaajaPuhuiPuutaheinää

Vanhasta oikaistiin tuolloin (lehti?) myös eläkeiän nostoideasta. Vanhanen sanoi idean olleen hänen, mutta ei ollut. Idean isäksi mainittiin myös Katainen, vaan eipä ollut hänkään. Eräs henkilö, en muista nimeä, toi nostoajatuksen esiin jo aiemmin, mutta siitä ei silloin tullut mitään ja asia painui unholaan.

Anttila on aina hanakasti ilmaissut kantansa, olipa kyseessä sitten kepulaisten tuet, edut tai keputuottajan imagorahat. Mitään ei kepulaisilta saisi vähentää tai ottaa pois, mutta antaa pitäisi. Anttilan "tomeruutta" ei ole riittänyt ei-kepulaisille.

• hitaathoksottimetmatilla

Vanhasen sanottua idean olleen hänen, Katainen sanoi asiasta olleen puhetta jo aiemminkin.

Vanhasta oikaistiin sen suhteen, että hän ei näyttänyt itsekään tajunneen asiaa. Siksi hän joutui selittelemään ikävusoistaan ja syntymävuodesta.

• Oliko se ennen lautakasaa ja ruususia vaiko sen jälkeen?

• aasivaasi

Nyt en osaa hahmottaa eri aikajaksoja, en muista tavanneeni ketään Ruususta ja jos vain olisin hoksannut, olisin ilman muuta jäävännyt itseni Nuorisosäätiön vaalirahoituspäätöksistä. Minulla ei ole mitään muistikuvaa kooämässästä. Ja lautakasa oli tuppeen sahattua lautaa, en muista, mihin se laitettiin. Vai oliko sitä ollenkaan, mutta sen turvin saatoin väistellä hankalampia kysymyksiä. Vetosin aina lautakasaan, kun sitä ei löytynyt. Taloni rakensin itse. Jos jotain muistan, sen muistan aivan varmasti. Kyösti Kakkosta en ole koskaan tavannut.

• muovirepaleet

Ainakin se oli jälkeen (Kaarinan) rimpsuhamekampanjan. Sehän oli 2006.

• MuunneltuTotuus
        aasivaasi kirjoitti:

Nyt en osaa hahmottaa eri aikajaksoja, en muista tavanneeni ketään Ruususta ja jos vain olisin hoksannut, olisin ilman muuta jäävännyt itseni Nuorisosäätiön vaalirahoituspäätöksistä. Minulla ei ole mitään muistikuvaa kooämässästä. Ja lautakasa oli tuppeen sahattua lautaa, en muista, mihin se laitettiin. Vai oliko sitä ollenkaan, mutta sen turvin saatoin väistellä hankalampia kysymyksiä. Vetosin aina lautakasaan, kun sitä ei löytynyt. Taloni rakensin itse. Jos jotain muistan, sen muistan aivan varmasti. Kyösti Kakkosta en ole koskaan tavannut.

"Taloni rakensi itse".

Vanhasen ilmoitus antoi käsittää, että Vanhanen olisi tehnyt talon lisäksi putki- ja sähkötyötkin itse. Ei tehnyt ja hääräsipä talon muissakin rakennustöissä muitakin kuin Vanhanen.

• imagokampanjaaseoli
        MuunneltuTotuus kirjoitti:

"Taloni rakensi itse".

Vanhasen ilmoitus antoi käsittää, että Vanhanen olisi tehnyt talon lisäksi putki- ja sähkötyötkin itse. Ei tehnyt ja hääräsipä talon muissakin rakennustöissä muitakin kuin Vanhanen.

Mitassa vika, kun rakentamisestakaan ei tullut mitään:)

Siitähän oli televisiossakin pätkä, kun Matti mittaili rullamitalla. Siinä oli varmaan liikaa liikkuvia osia Matin järjelle, kun mitat ei täsmänneet.

• aasivaasi kirjoitti:

Juurikin noin se meni ja tällaisia poliitikoita ja päättäjiä meidän täällä täytyy sietää, päättäjiä, jotka eivät itse tajua munanneensa itseään niin perusteelliseti, että pysyisivät jo pois julkisuudesta lopullisesti tuomatta enää yhtään päähän sattumalta sattunutta ajatuksehäivääkään muiden kuultavaksi.

• juhantalo

Onko selkeää kepulia olemassakaan. Kaikilla tuntuu olevan joku paikka kipiänä tai ainakin korvien väli heittävän.

• vihervasemmistopelastaa

Saitin punaperseruput ovat revenneet maanantai raivoon aivan yllättäen ja pyytämättä.

Vetäkää hetki henkeä ettette tukahdu paskaanne....

• vanha_sairas_kepulisti

Vanhanen on sairas runkkari! Vittu niin ihan turhake, kaikilla mittareilla mitattuna. Vetäis itsensä kiikkuun, niin palvelisi maataan parhaiten!

• vippaskonsti

Luopumistuki on tosiaan eläkkeen kaltainen etuus. Sitä kutsutaan eri nimellä ja varsinaisen eläkeiän täyttyessä sitä aletaan kutsua työeläkkeeksi. Duunarilla ei ole tuollaista etuisuutta.

• juhantalo

Tässä maassa ainoastaan poromiehillä, talojusseilla ja yrittäjillä on taattu toimeentulo. Duunaria pitää ruokkia sen verran jotta se jaksaa elättää nuo kolme ryhmää.

• Riku.Aalto

Lisäki me ay-demarit elämme kuin ruhtinaat muilta varastetuilla varoilla.

• Demarikannatusnotk

Rinne Valehteli oikeudessa. Rikosilmoitus on tehty.

• juhantalo

No se on kyllä totta. Haanpää selitti meille jo Noitaympyrässä ja Korpisodassa miten työväenherrat voivat kurittaa köyhää siinä missä poromies, porvari tai isäntä. Minä äänestän vasemmistoa vasta kun kansallistavat poromiesten ja isäntien maat. Venezuelalainen tietyn puolueen äänestämisestä johtuva yritystuki lopetetaan kokonaan. Rukan poromiehet ja Ahvenanmaan varustajat eivät tarvitse yritystukea.

• hiihtäjänajatus

Hiihtääköhän keskustalaiset vielä? Mietin vaan ladulla ne parhaat ideat syntyy.

• Saunasopimus

Hiihtämisestä tuli mieleen Jari Isometsä. Jartsahan oli kepun eduskuntavaaliehdokaskin. Ei tullut valituksi.

Mutta muistan hyvin sen kohdan hänen vaaliesittelystään, jossa hän sanoi olevansa porukassa se "tarinan kertoja, tarinan iskijä", kova supliikkimies. No, niin näytti olevan, kun muistellaan Lahden MM-hiihtoja 2001.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      21
      5424
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      50
      1461
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      12
      881
    4. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      47
      819
    5. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      808
    6. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      52
      807
    7. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      46
      792
    8. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      788
    9. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      49
      786
    10. Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!

JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille
      Maajussille morsian
      9
      766
    Aihe