Pentu pentu tehtaasta :(

Oikeutta

Ostin jokin aika sitten maltankoiran pennun helsingin katajanokalla asuvalta vanhemmalta rouvalta. Hinta oli 1800 euroa, eli lähes sama kuin kennelistä hankittuna. Rouva joutui kuulemma luopumaan pennusta kun hänen toinen vanhempi koiransa ei tullut toimeen pennun kanssa. Pentu oli ollut hänen irlannissa asuvan tyttärensä ja tullut sitten rouvalle suomeen. Kaikki vaikutti todella uskottavalta. Tarinasta ei löytynyt oikeastaan mitään aukkoa. Ainoa mitä ostotilanteessa hiukan ihmettelin, oli se kun hän skannasi pennun sirun ja totesi , että piti tarkistaa onko oikea koira kyseessä.
Myöhemmin kun asioita tuli tutkittua tarkemmin, selvisi mm. Maltalaiset ryn kautta, että kyseinen rouva on myynyt maltankoiria jo vuosia, mitä ihmeellisimmillä selityksillä.
Se mikä tässä eniten harmittaa on se, että yritin ihan asiakseni etsiä myyjää joka ei myy tehtailtuja pentuja.
Minulle tuo rouva edustaa nykyään ns. "herrasmies" huijaria. Siisti asunto katajanokalla, yhdessä helsingin kalleimmista asuinalueista. Entinen valuuttadiileri, kaneli ja vaatetehdas aikoinaan Sri Lankassa jne.
Edelleen tuolla huijarilla on ilmoitus kahdessa suurimmassa nettikauppa sivustossa, nimellä Ulla.
Mahtaako olla keinoa saada häneltä rahat takaisin, koska kuitenkin on selittänyt valheellisen tarinan myydessään koiran minulle. Mikäli olisin tiennyt, että kyseessä on "työkseen" pentuja irlannista tuova, en olisi edes jatkanut keskustelua.
EU-passi pennulla on ja kauppakirja tehtiin. Sirukin löytyi eläinlääkärillä käytyämme, mutta sirusta ei löytynyt muuta kuin numero.
Myöhemmin kun asioista häneltä tiedustelin, vastauksia en ole saanut.
Mahtaako täältä löytyä muita häneltä pennun ostaneita. Asuu siis helsingin katajanokalla, kuudes kerros. Myynti-ilmoitukset nimellä ulla.

13

1981

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ÄläHyväksy

      Tee poliisille ilmoitus huijauksesta ja valheellisesta markkinoinnista. Jos hän trokaa pentuja yritystoimintana, niin häntä koskee kuluttajansuojalaki, jolloin voit saada kuluttaja-asiamiehenkin mukaan. Mikäli yritystä ei olla perustettu, niin tee ilmoitus verottajalle. Liitä mukaan sekä linkit kaikkiin löytämiisi myynti-ilmoituksiin että screen shotitkin siltä varalta, että ilmoitukset ehtivät poistua.

      • Oikeutta

        Minustakin kyseessä on huijaus, koska pennun tarina ei vastaa todellisuutta. Kennelliitto selvittelee parhaillaan pennun tietoja irlannin päästä. Mikäli niissä ilmenee epäselvyyksiä, asia on helpompi viedä eteenpäin. Huijari myi pennun ihan omalla nimellään. Tuo verottaja voisi myös tulla kyseeseen. Kiitos vinkeistä :)


    • Ihmetttelen

      1800 euroa ei kyllä ole normaali rotukoiran hinta.

      • Älälätise

        Ei se hyvälaatuisille maltankoirille ole erityisen epänormaalikaan, joten otas vähän asioista selvää ennen kommentointia.


    • sanayhdys

      Yhdys yhdys sana.

    • minelan

      Annan tässä muutamanan neuvon, koiraa hankkivalle.
      -ensinnäkin tutki kennelliton koiratietokannasta kaikki vanhemmat läpi. Nimen alla on viiva,josta näet suvun näyttelytuloksista ja terveystutkimuksista. Palvelusroduissa käyttötuloksiin.-vieraile pentueen kotona ja kiinnitä huomiota pentueen emään. Uros harvoin on nähtävilllä. Pentujen tulee olla kiilttäviä, hyväkuntoisia ja n. 5 viikon iästä ne leikkivät keskenään, tarkastavat kuka on pomo.Eivät pelkää vaan ovat kilvan pyrkimässä nuolemaan naamaa.
      Ylipäätään ovat reppaita ja iloisia.
      Vaikka eläinlääkäri ja kasvattaja tarkastavat tarkasti, kannattaa katsoa, että silmät ei rähmi ja korvat ovat puhtaat, väärä ruoka voi aiheuttaa näitä oireita

    • minelan

      Olen omistanut elämäni aikana yli 63 vuottta koiria. Ensin minulla oliei yhtaikaa, 7 collietA.
      Josta ensimmäinen, jeri, oli paukkuarka ja vihainen toisille vierailleuroksille. Muut 6 olivatKlaudia Sunbergilta, von Durschwald kennelistä. aivan ihania koiria, joita minulla olikin niitä kaksin kappalein kerralla. Sitten näin naapuritalon 2 kk-mäyräkoiraa, ja en voinut vastustaa niitä. Vanhin collieni oli jo 16 vuotias, kun otin ensimmäisen kk-mäyräkoiran Dagny Virintielta, Razzia kennelistä,Mussun. Vanhin collieni kuoli kotiin 16,6 vuotiaanaa. Silloin n.5 kuukauden kuluttua hankin Razzia kennelistä nartun, Mintun ja siitä alkoi urani kasvattajana.
      No noin 5-6 vuotta sitten halvaannuin oikealta puoleltani ja liikun nyt pyörätuolissa avustajani tukenani. En pystynyt olemaan ilman koiraa, jota avustajani ja serkkuni lupasivat lenkittää. Niin minulle tuli TOUHO, unelmien koira. Chihuahua.
      En enää välitä koiranäyttelyistä, paitsi mitä nyt seuraan kasvattieni kasvattajien menestystä. Hyvin näyttää menevän.

    • minelan

      Mutta kun oikein innostuin kertomaan edesmenneistä koiristani, niin pääasi unohtui.
      Eli ei kannata aina, vaikka olin itsekin pienimuotoiiisen kennelin omista ja olen yhä,
      hankkia koiraa suuresta kenneleistä, koska niissä piilee se vaara, että pentujateetetään vain rahastusmielessä. ei toki kaikki suuretkaan kennelit, mutta osalla on niin paljon pentuja, että he eivät kykene antamaan yksilöllistä huomiota kullekin pennulle. Joka on pennunkehiykselle välttämätöntä
      Olen tosi kiitollinen, että valitsin juuri Markku Johanssonin koirani Touhon kasvattajaksi.
      Touho sai parhaatb mahdolliset eväät matkaan ja siitå kasvoi terve, reipas. kaunis herrasmies jolla luonne on rautaa.
      Jonkun tuomarin mielestä saattaa olla 200 gr ylipainoinen, mutta ei se maailman ihaninta Tuhoa miksikään muuta.

    • Lomittaja2

      Sehän siinä onkin, kun myydään tehtailtuja rotukoiriakin norm.hintaan uskottavien tarinoiden kera.
      Joten älkää uskoko tarinoihin, vaan ainoastaan tietoihin. Irlanti on mm. vuosia tuottanut koiria vientiin. Kasvattomossa on jopa 200-300 narttua. Olosuhteista en tiedä, en ole törmännyt ohjelmiin aiheen tiimoilta.
      Oman koiran ostin kennelliiton sivujen kautta ja erinomainen tuli.
      Tuontikoirista ei useinkaan ole luotettavia tietoja (paitsi pohjoismaat) ja tautiriskit on olemassa, joten ei kiitos.
      Suomessa ei ole tarpeeksi tiettyjen rotujen kasvattajia, mutta ehkä kenneleitä tulisi lisää jos tuontikoirat jäisi pois.
      Vaan onpa ostajatkin aika hedonisteja kun ostellaan vaikka olisi vahva epäilys mistä pennut tulevat, voivat olla ihan ok kunnossa, mutta entäs emot? Sekä lähes aina se on verotonta touhua.
      Poliitikot on vielä kaiken lisäksi täysiä vätyksiä asian suhteen.

    • Miten tämä päättyi? Saiko kennelliitto selvitettyä asiaa?

    • Anonyymi

      Nostan ketjua esiin. Saisinko jotakin kautta aloittajan yhteystiedot? Olen itse ostanut samaiselta rouvalta pennun samoilla tarinoilla

    • Anonyymi

      Tällaista rouvaa ei ole olemassa. Kuka pentutehtailija asuisi yhdessä maan kalliimmista kaupunginosista, kun kämppään mahtuu max kaksi koiraa kerrallaan? Miksei jossain landella jossa voi pitää vaikka sataa koiraa?

      • Anonyymi

        Oletko vähän yksinkertainen? Pentutehtailu ja trokaus on kaksi eri asiaa. Trokaus on helpompaa, sillä silloin nimenomaan ei tarvitse pitää elukoita kauaa itsellään kuleksimassa.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      88
      1711
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      118
      1442
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      109
      963
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      946
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      42
      780
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      708
    7. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      671
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      671
    9. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      32
      646
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      613
    Aihe