Linux-ajurit & laser-printteri ?

Brother-Linux

Ostolistalla on simppeli ja koltaan kompakti yksiväri perus-laser tyyliin Brother HL 1110 (100€ paikkeilla olevat mallit) , joka lukemani mukaan on vakaa ja ihan ok puurtaja. Lukemani mukaan siihen saa myös ajurit Linuxille. Wifiä en tavitse, mutta jos se on, niin eiköhän sen saa sen on /off.

Kuitenkin vastaava recto-verso-ominaisuudella olisi kätevämpi pidemmän päälle ja siksi mm. Brother HL-L 2310D olisi kiinnostavampi malli, mutta Amazonin kommenttiosuuden mukaan siihen ei ole saatavilla ajureita Linuxille.

Sitten hyvin edelisen kategoriassa on Brother HL-L2350DW jonka yksi kommentoija kertoi saaneensa helposti toimimaan Linuxilla.

Brotherilla on useampi kompaktin kokoinen yksivärilaaseri hintaluokasa 80-130e joista on äkikseen hieman paha mennä valitsemaan se optimaalein malli.

Kokemuksia ko. vempeleistä, mieluusti recto-verso-malleista ja Linux-ajureista niihin?

13

300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Brother-Linux

Ai niin, tulipa mieleen yksi kätevä ominaisuus jota tuon luokan kompakteissa laser-printtereissä ei liene ole, eli printaaminen ruoraan SD-kortilta tai USB-tikulta.

• bööörb

Jotku pitää tuota tarpeellisena, Minä turhana.
        Mutta puhelimesta tulostaminen on tarpeellinen.

• Brother-Linux
        bööörb kirjoitti:

Jotku pitää tuota tarpeellisena, Minä turhana.
        Mutta puhelimesta tulostaminen on tarpeellinen.

Jokaisella on omat käyttötarpeensa. Itse en taltioi ja kuljettele privaatteja dokumenttejä puhelimissa ...

• Brother-Linux
    • bööörb
    • apinaetgorilla
      • Brother-Linux

Hienoa thank's! Näyttäisi olevan valmistalta saatavilla Linuxille ajurit laajaan, ellei jopa liki kaikkiin (?) malleihin.

Brother HL-L2350DW

- https://support.brother.com/g/b/downloadtop.aspx?c=as_ot&lang=en&prod=hll2350dw_us_eu_as

Nyt vain pitäisi lueskella testejä noista eri malleista ja valita se sopivimmalta vaikuttava.

Ps. Mikäli ruokahalu kasvaisi ja laitteen suuren koon "sietäisi" niin väri-monitoimi-laser SAMSUNG SL-C480W on saanut jonkin verran kiitosta, joskin siitä puuttuu recto-verso, enkä äkisen saanut selkoa josko siinä on kortti- tai tikkupaikka. Toistaiseksi vielä tuolla nimellä, vaikka HP on hiljattain ostanut nuo laitteet Samsungilta.

Tosin tuossa laitteessa on jo sellainen liuta tekniikkaa, että saattaa olla vikaherkempi kuin simppelimmät mallit. Yksi sivu kertoi sille vain vuoden takuun ja valmistajan takaavan vain kahdeksi vuodeksi tarvikkeet-kasetit-värit.

• Brother-Linux

• prof-vin-mieli-ala

• HL-2030

Brotherilla on perinteisesti ollut hyvä Linux-tuki.
      HL-2030 on varmaan jo ikivanha USB-liitäntäinen mv-laser mutta on itsellä toiminut aivan kiitettävästi Mintin kanssa ilman minkäänlaista ajurishowta.

• Brother-Linux

"HL-2030 on varmaan jo ikivanha USB-liitäntäinen mv-laser mutta on itsellä toiminut aivan kiitettävästi Mintin kanssa ilman minkäänlaista ajurishowta."

Pelkkää langatonta mallia en itse edes ole halukas kelpuuttamaan, vaan laite tulee saada pääsääntöisesti piuhan päähän.

Kaiken kaikkiaan jokin Brother on tällä hetkellä ykkös-vaihtoehtona ja tuo ajurien saatavuus / Linux-tuki on oleellinen juttu.

Sitten jos kuitenkin väriä kaipaisi, niin parin sadan kieppeillä olisi _Brother HL-L3230CDW_ mutta en äkikseen löytänyt siitä kertovia testejä, jotka olisivat vpn-yhteydelläni auenneet. Amazonin kommeteissa joku oli pettynyt siihen kun heti uutena ensistartissa oli mennyt paperi koneen takaosaan juntturaan, eikä ollut saanut tilannetta korjattua. Ehkä oli itse asettanut arkit huolimattomasti?

Tuota vastaavasta hieman vanhemmasta mallista (edellisestä?) _Brother HL-3150CDW_ eräs harmitteli, että uusi väri maksaa suunnilleen yhtä paljon kuin itse konekin, joskin 15 000 sivua yhdellä menee. Muutoin oli ollut laitteeseen tytyväinen.

Onkohan noissa Brotherin tarvikkeissa suuriakin hintaeroja riippuen mikä malli kyseessä.

• toimiisehyvin

Meillä on toiminu laser kirjoittimet ihan kun laittaa vaan usb kaapelin kiinni, kirjoitin päälle ja käynnistää tietokoneen niin useimmiten on löytynyt ihan helposti. En ole ajureita asentanu koskaan.
      HP kirjoittimet on toiminu aina. Nyt on käytössä Laserjet 100ja toimii ihan hyvin eikä oo ajureita kyselly.

• HPonhyvå

HP varma valinta. Laserin kasetin täyttöaste n. 30% Yrityksille myydään riittoisempia kasetetteja. Maksaa tosin tulostimen hinnan verran. Moni tekee niin, että ostaa tarjoustulostimen ja sitten roskiin kun musteet loppu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5161
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2809
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2468
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      22
      1770
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1610
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1324
    9. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1268
    10. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1197
    Aihe