Hyvä leivinuuni/takka?

Uuni

Mikä 30 vuotta vanhan tiilileivinuuni/takka/hellayhdistelmän tilalle (ei enää lämmitä kunnolla)?
Tulikiviuuni, Nunnauuni, Tiileri vai Uunisepiltä, suositelkaa? Tarkoitus lämmitys ja joskus kunnon paistikin uuniin.

5

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysy.nuohooialta

      Mikä vika? Minulla on yli 30 v. varaava takka, en ole huomannut mitään vikaa.

    • mietikaksikertaa

      Älä missään tapauksessa erehdy tiileriin,meillä on 2005 mallin suurehko varaava takka,älä vaan siihen haksahda.Nunnauuneissa on monet nuohoojat kertoneet ettei pidä hankkia,ei ole maineensa veroinen vaikka omistajat kyllä sitä kehuu kovinkin monesti.

      Tiilestä muurarin kera vaan,tai sitten jokin muu.

    • Kopina

      Ei 30 vuotta ole mikään ikä tollaselle. Onko savusolat kunnolla nuohottu. Niihin saattaa kertyä kiinteää nokea niin paljon et toimii eristeenä ja sen vuoksi ei lämmitä kunnolla.

    • raksaaja-sh

      Meillä Tiilerin Kulma-Lauri ja Lyydia lämmittää ja paistaa hyvin.

      Kotopuolessa myös v1902 valmistunut keivinuuni lämmittää vielä hyvin.

    • voiollaparempiakin

      Tiileri ainakin pitää lämpönsä hyvin. Noin 3000kg möykky. Lämmitän kerran päivässä takanpuolta uuninpuolella irtomittari nousee 150 asteeseen ja 24h jälkeen noin 110 astetta.
      Hyvin riittää näillä keleillä ja Tiileri tietenkin keskellä taloa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe