Pelastaako uskominen Jumalaan?

Yksi-vain

Seuroissa aina painotetaan uskoa oikeaan Jumalaan.
Jotkut sanovat palstalla, että Jeesus on Jumala.

Pelastaako uskoni Jumalaan minut Taivaaseen.

25

348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rivilesta

      Matt. 7:21
      "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon."

      • avaaja

        Ei ole oikea vastaus, siinähän on sanojana Jeesus??


    • Yksinkertaistaon

      Tällä palstalla riehuu monet omavanhurskaat, mutta uskomme on yksinkertaista. Riittää kun uskot Jumalaan ja Jeesuksen sovitustyöhön. Sen saamme kuulla anteeksiannon saarnassa, joltain veljeltä tai sisarelta. Meidän ei tarvitse tehdä uskostamme gradua, riittää lapsen kaltainen usko. Meidän ei tarvitse laskeskella maailmankaikkeuden ikää, meille sopii sen iäksi miljoona tai satatuhatta, mutta uskomme, että Jumala loi sen.

      • avaaja

        Mutta pelasstaako yksin usko Jumalaan, kuten saarnaajat sanoo?


    • Eikiitosjeesus

      Usko riittää uskomiseen. Oikeasti mitään jumalaa, taivasta tai helvettiä ei ole olemassakaan. Uskonto on joukkopsykoosi.
      Tarvetta millekään pelastumiselle ei siis ole.
      Usko tai elä.

      • voiraukkaa

        On sulla kiire julistamaan elämäsi epäonnistumista heti aikaisin aamulla, etkö voisi nukkua hiukan pitempöään, tuskin missään työssä kuitenkaan olet, kunhan purat pahaa oloasi jhostain sossun laatikosta kun et muutakaan osaa!

        toivottavasti löydät elämän jossain vaiheessa kuitenkin!


      • Eikiitosjeesus

        Elän niin hyvää ja tasapainoista elämää että pystyn hyvällä omallatunnolla opastamaan myös uskonnon uhreja, niitä joilla ei mene näin hyvin. Ihmisiä jotka uskonharhoissaan vaeltaa.


    • MIksiPetätItseäsi

      Häirikkö, miksi todistelet asiasta josta et tiedä mitään.

      Maailmankaikkeutta ei mikään muuta, vaikka sinä en usko Luojaasi olevan. Uskot sattumiin ja satuihin joita ihmiset sinulle kertovat, mutta et usko totuuteen jonka silminnäkijät sinulle jkertovat. .

      • Oikeasta jumalastahan ei ole vielä löytynyt sanaakaan, jos hän vastoin kaikkea todennäköisyyttä on olemassa.

        Ei siis tiedetä lupaako tuo myyttinen hahmo pelastusta, tuomiota ta 72 neitsyttä marttyyreille.

        Ihan hyvin se voi tarjota mahdollisesti ilmestyessään tikkukaramelleja kaikille, paitsi niille, jotka ovat uskoneet näihin ihmisen luomiin epäjumaliin.


      • he-ma kirjoitti:

        Oikeasta jumalastahan ei ole vielä löytynyt sanaakaan, jos hän vastoin kaikkea todennäköisyyttä on olemassa.

        Ei siis tiedetä lupaako tuo myyttinen hahmo pelastusta, tuomiota ta 72 neitsyttä marttyyreille.

        Ihan hyvin se voi tarjota mahdollisesti ilmestyessään tikkukaramelleja kaikille, paitsi niille, jotka ovat uskoneet näihin ihmisen luomiin epäjumaliin.

        On se Raamatussa, Minä olen? Etsi.
        Panen kuitenkin jotain nähtäväski

        2.Mooseksen kirja:
        3:6 Ja hän sanoi vielä: "Minä olen sinun isäsi Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala." Ja Mooses peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa.


      • Kesitas kirjoitti:

        On se Raamatussa, Minä olen? Etsi.
        Panen kuitenkin jotain nähtäväski

        2.Mooseksen kirja:
        3:6 Ja hän sanoi vielä: "Minä olen sinun isäsi Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala." Ja Mooses peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa.

        Nuo sanat voit kirjoittaa itsekin ja mehän tiedämme satavarmasti, että nuo sanat ovat ihmisen kirjoittamia, eivät miltään jumalalta.

        Samanlaisia lauseita voit löytää koraanista ja muista höpöhöpökirjoista raamatun lisäksi.

        Pitää olla ihmisen oikeasti viallinen, jos pitää tuollaista osoituksena jumalan olemassaolosta. Toivon todellakin, luultavasti turhaan, että se epätodennäköinen oikea jumala aikanaan grillaa sinua epäjumalanpalvonnasta.


      • he-ma kirjoitti:

        Nuo sanat voit kirjoittaa itsekin ja mehän tiedämme satavarmasti, että nuo sanat ovat ihmisen kirjoittamia, eivät miltään jumalalta.

        Samanlaisia lauseita voit löytää koraanista ja muista höpöhöpökirjoista raamatun lisäksi.

        Pitää olla ihmisen oikeasti viallinen, jos pitää tuollaista osoituksena jumalan olemassaolosta. Toivon todellakin, luultavasti turhaan, että se epätodennäköinen oikea jumala aikanaan grillaa sinua epäjumalanpalvonnasta.

        Niin se on, mutta Jumala on hengeyttänyt sanomansa juuri näin.
        Siinä se onkin uskovan ja sekulaarin ero, toinen uskoo, teoinen ei,,,, ainakaan vielä.


      • Kesitas kirjoitti:

        Niin se on, mutta Jumala on hengeyttänyt sanomansa juuri näin.
        Siinä se onkin uskovan ja sekulaarin ero, toinen uskoo, teoinen ei,,,, ainakaan vielä.

        Uskot siis tietoisesti ihmisen kirjoittamaan valheeseen ja epäjumalaan?

        Mielenkiintoinen näkökulma, vähintäänkin.


      • he-ma kirjoitti:

        Uskot siis tietoisesti ihmisen kirjoittamaan valheeseen ja epäjumalaan?

        Mielenkiintoinen näkökulma, vähintäänkin.

        Miten, jos kertoisit näytöt valheesta. Minulle usko siihen, että Jumalaq on sen kirjoitattanut on selvä.


      • Kesitas kirjoitti:

        Miten, jos kertoisit näytöt valheesta. Minulle usko siihen, että Jumalaq on sen kirjoitattanut on selvä.

        Siinähän se valhe tuli.


      • he-ma kirjoitti:

        Siinähän se valhe tuli.

        minäkö valehtelen itselleni?


      • Kesitas kirjoitti:

        minäkö valehtelen itselleni?

        Kyllä ja pahasti.

        Pahinta tietysti on, että valehtelet itsesi lisäksi myös muille pöräytellessäsi valheita epäjumalastasi.


    • Tietotuusjaelämä

      Mitä tarkoittaa anteeksiannon saarna? Kuka sen pitää ja mikä merkitys sillä on?

    • Tietotuusjaelämä

      Jumala=Jahve
      Jeesus on Hänen poikansa. Hän sanoi että joka uskoo minuun pelastuu. Kai tuo nyt on kaikille selvää?

      • Eikiitosjeesus

        Yhtä relevantti väite jos minä sanoisin samaa "joka uskoo minuun pelastuu", vaikka en äpäräkersa olekaan. Tämän pitäisi olla kaikille selvää, eikö niin.
        Vai vaatiiko tarpeeksi häski valhe tietyn häivytysjakson että aika kultaa muistot eikä todistajia ole.

        Se että joku Jesse aikoinaan tapatti kamapäissään itsensä ei aiheuta terveessä ihmisessä minkäänlaista myötätuntoa kun suhteuttaa sen maailman myöhempiin tapahtumiin.

        Mielikuvitusjumalille voit keksiä vapaasti nimiä, mitä väliä.
        Tuskin se Mariakaan ihan vain pyhästä hengestä tiineeksi tirahti. Kyllä siihen tarvittiin ihan oikea mies ja panosessio. Jos maria sanoi, " Voi luojan tähden - olen paksuna" niin ei sitä olisi kannattanut noin kirjaimellisesti kyllä ottaa.


    • Usko Jeesukseen kristukseen ja siihen että hän kärsi ja kuoli syntiemme tähden ristillä ja hän on ainoa Jumalan poika. Riittää kun uskot Jumalaan opiskele raamattua jotta opit tuntemaan Herran tiet paremmin Herra kyllä tekee ihmeitä ja parantaa haavasi hän ohjaa sinua kun saat pyhän hengen kasteen ja aikuis kasteella kannattaa käydä. Anna koko elämäsi Jeesukselle rukoillen ja Herra tulee näyttämään tahtonsa sinulle muutos tulee isältä sinun ei tarvitse muuttua se ns tulee automaattisesti uskon kautta Isään. Amen ja siunausta älä pelkää :) ❤
      Daavidin psalmi.
      Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. Hän vie minut vihreille niityille, hän johtaa minut vetten ääreen, siellä saan levätä. Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minua oikeaa tietä nimensä kunnian tähden. Psalm 23:1-3

    • Nnh

    • Psalm 23:1-3

    • Myy kaikki ja anna köyhille, sen jälkeen seuraa minua sanoi Jeesus

    • pessimisti-ei-pety

      Eiköhän riitä jos elät moraalisesti oikein ja kun uskot Jumalaan ja Jeesukseen, se riittää?

      Uskominen on jokaisen oma asia, mutta riippumatta siitä uskotko johonkin vain et, moraaliset hyveet ja arvot on meillä kaikilla kuitenkin suurin piirtein samat: Älä tapa, älä varasta, ole ystävällinen muille, niin todennäköisesti myös he ovat ystävällisiä sinulle, toisen haukkuminen satuttaa, mutta jos annat pienelle lapselle kassajonossa 10 senttiä jotta pikkuinen saa maksettua tikkarinsa, niin eiköhän sen jokainen voi laskea hyväksi teoksi? Näitä perusjuttuja käsittääkseni myös Raamatussa katsotaan hyvällä ja ne voi laskea "Jumalan tahdon toteuttamiseksi."

      Eli siis tiivistettynä: Yritä olla elämässäsi niin hyvä ihminen kuin vain kykenet, uskot johonkin tai olet uskomatta. Yksikään ihminen ei ole vielä tullut kuoleman porttien takaa kertomaan mitä siellä toisella puolella on, joten siitä ei anneta mitään takeita. Sen takia sitä sanotaan "uskonnoksi," jotta jokainen voi vetää kuolemanjälkeisestä ajasta omat johtopäätöksensä. Varmaa on vain, että jossain kohtaa kuolla kupsahdat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      320
      3243
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      203
      2657
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      140
      2459
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      1985
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      14
      1967
    6. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1632
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      19
      1471
    8. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1386
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      121
      1238
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      244
      1192
    Aihe