Voiko riistakameralla kuvata lasin läpi

Mökkibongaaja

Voiko riistakameran sijoittaa majan sisäpuolelle tai autoon. Aiemmin ei valvontakameratkaan kuvanneet ikkunan läpi, mutta nyt sellaisia löytyy. Valvontakamerat vaativat aina sähkön. Haluaisin kuvata sekä metsän eläimiä että lintuja lintulaudalla.

7

6027

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei-voi

      Ei voi sillä yhdenkään kameran liiketunnistin ei toimi lasin läpi. Oikeastaan mikään laite joka tunnistaa liikkeen ja ottaa kuvan ei toimi ellei suora yhteys eli ikkunan läpi ei voi kuvata automaattisesti millän. Lämpökameran kun ostin niin potutti sillä sekään ei kuvaa mitään jos lasi edessä kuin sen lasin vain.

    • ihmetystä

      Mikset laita ulos,ikkunan viereen jos sen näkymän haluat kuvaan?

      • Mökkibongaaja

        Käyn mökillä siksi harvoin, että pelkään että kamera varastetaan. Kamera toimisi samalla valvontakamerana, Haluaisin lisäksi tietää käykö joku tontilla poissa ollessani . On olemassa ja itse myös omistan kotimikrolehden lahjakameran ,joka kuvaa ikkunan läpi, vielä väreissä ja lähettää viestin ja kuvat kännykkään. Pulma on siinä, että mökillä ei ole sähköä ja kyllästyin postin kuvaamiseen. Lisäksi nettiyhteys katkeilee usein ja kamera on säädettävä uudestaan joka katkon jälkeen.


      • Mökkibongaaja

        Kyselin siksi, kun riistakameroita tarjotaan nykyisin melko edullisesti. Haaveena olisi kuvata ikkunasta näkyvän lammen eläimiä, ilman kameraa ja todisteena olevaa valokuvaa ko. ikkunasta on näkynyt siellä ollessani ainakin kauris, haukka, liito-orava , supikoira jne. Nyt oletan myös tontillani majailevan lepakoita. En siis metsästä, mutta kiinnostaa kyllä myös tontilla poissa ollessani siellä mahdollisesti vierailevat kaksijalkaiset kädelliset. Kaupunkikodissani testailin sitä valvontakameraa, joka siis kuvaa ja näyttää kännykkään haluamani näkymän ja nappaa kuvan, jos joku tulee tietylle etäisyydelle ikkunasta ja ilmoittaa siitä kännykkääni. Se vaan ei toimi mökilläni.


      • riistakameraok
        Mökkibongaaja kirjoitti:

        Kyselin siksi, kun riistakameroita tarjotaan nykyisin melko edullisesti. Haaveena olisi kuvata ikkunasta näkyvän lammen eläimiä, ilman kameraa ja todisteena olevaa valokuvaa ko. ikkunasta on näkynyt siellä ollessani ainakin kauris, haukka, liito-orava , supikoira jne. Nyt oletan myös tontillani majailevan lepakoita. En siis metsästä, mutta kiinnostaa kyllä myös tontilla poissa ollessani siellä mahdollisesti vierailevat kaksijalkaiset kädelliset. Kaupunkikodissani testailin sitä valvontakameraa, joka siis kuvaa ja näyttää kännykkään haluamani näkymän ja nappaa kuvan, jos joku tulee tietylle etäisyydelle ikkunasta ja ilmoittaa siitä kännykkääni. Se vaan ei toimi mökilläni.

        Mulla on sähköpostin kautta kuvan lähettävä,jossa kuvapyyntö,et voin halutessa pyytää normi viestillä kuvan.
        Ei kannata ottaa kortille tallentavia, ei niitä kukaan jaksa räplätä,ja läpi kattoa.Kivempi kun tulee sähkäriin suoraan kuvat mulla kännykässä tietysti sähkäri.Ni ilmottaa kun kuva tulee,ja saan heti vaikka katottua puhelimesta.

        Jos laittaa kameran sähköllä, toimii tosi hyvin.Patterit kylmässä ei niinkään kauan.
        Akku tietysti myös vaihtoehtona.

        Mut on kätevä, kaikki liikkujat kuvaa.Tietysti on laitettava paikkaan jossa ei oksat tai heinät heilu,ettei tule kokoajan kuvia.
        Riistakamera ja nettiliittymä,tosi helppoa,ja meillä hyvin toimineet.
        Kameroina mulla noita tämänkin hetke tarjolla olevia parempia,lähettäviä malleja.
        Minul on näitä useampia,ni saa lajemmalti kuvaa alueelta .Ja kuvaa myös yöllä.

        Onhan se kiva tietää, kun joku käy salaa pihassa,tai saunarannassa.


    • Mökkibongaaja

      Ei se salakäyntikään niin pahasta ole, mutta jotkut vahingot vaikuttavat ilkivallalle ja joskus marjat ovat kadonneet sillä tyylillä, että rastaita ei voi syyttää. Jos ystävälliset ja auttavat naapurit käyvät tontilla se on vaan hyvä asia, lampea katsellessa rauhoittuu. itse käytän sitä liian vähän, mutta niitä kulkijoitakin ja ihmisiäkin on niin montaa tyyppiä

      • kamerahyödyllinen

        Jos asia on naapurin kanssa sovittu,niin ihan ok.Muuten en kyllä tykkäis,jos kotirauhanpiiriin ilmestyy täysin vieraat.Kaikkeen on syynsä .Jos on asiaa omistajalle, ei pidä pihalla pyöriä kun omistajat ei ole paikalla.Kameran kuvista tunnistaa,ja voi käydä asiaa kysymässä.Naapureilla on omat rannat, et kyllä ne muuta etsivät,jotka nurkissa käyvät.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      98
      3037
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      79
      3011
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      311
      1931
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1434
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1226
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1155
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      869
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      124
      795
    9. 46
      783
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      747
    Aihe